PDA

View Full Version : Fender uit 82 -84 (JVxxxxx) series...doen?



SaferSephy
2 oktober 2007, 18:54
Hoi ik zag op internet een advertentie van een Fender JV strat (deze zouden tussen 82 en 84 gebouwd zijn) De maple hals/nek zou ook uit 1982 zijn, verder het ding in goede conditie. Hij wil er tussen de 500 en 600 voor hebben. Is dit het bekijken waard? Ik weet niet wat de kwaliteit is van de Fender JV series...volgens mij zijn dat dan ook Squiers of niet?

Mr.Fingers
2 oktober 2007, 19:03
Hoi ik zag op internet een advertentie van een Fender JV strat (deze zouden tussen 82 en 84 gebouwd zijn) De maple hals/nek zou ook uit 1982 zijn, verder het ding in goede conditie. Hij wil er tussen de 500 en 600 voor hebben. Is dit het bekijken waard? Ik weet niet wat de kwaliteit is van de Fender JV series...volgens mij zijn dat dan ook Squiers of niet?


5/600 is een enorm mooie prijs voor een JV, dit zijn nog Squiers uit de beginjaren, die er vlotjes een USA van dezelfde periode (en nu nog) uitspelen. Als je een Fender usa een 9/10 geeft, is een JV een 10/10 waard. Je kan het ook beschouwen als een langetermijnsinvestering, want die dingen worden hoe langer hoe schaarser, en gaan steeds meer en meer opbrengen (overlaatst nog een JV tele gezien voor 900€)

DOEN! ga zeker kijken, dit is een buitenkans

SaferSephy
2 oktober 2007, 19:12
HIer wat foto's ervan:

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p83033n1.jpg

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p83033n2.jpg

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p83033n3.jpg

Lennartscholtus
2 oktober 2007, 19:13
Geen verstand van maar het is wel een mooi dingetje zeg!

Riky
2 oktober 2007, 19:16
Tering de tering wat een gave plank...



Ik heb een brede smaak, maar zon strat staat aardig boven aan bij mij :)

ReinoutV
2 oktober 2007, 20:19
De JV's zijn geniaal, kheb er zelf ook een. Het probleem met deze is echter dat ie niet meer origineel is. Ff de advertentie erbij:


Serie nr JV 12966,2 tone,erg mooie nerv,denk ash,anders erg goed vstuk alder,BJ 82,neck is van 62 RI japan,Serie nr begint met A,97/98,perfecte conditie,medium jumbo,s,PUs zijn alle3 fender,een USA alnico stagered,een customshop texas special en een stagered japan

Body van een JV uit '82
Hals van een Japanner uit '98
geen originele electronica

Als de gitaar goed klinkt: kopen, maar verwacht niet dat je er over een paar jaar het dubbele voor kan krijgen, wat met 'echte' JV's uiteindelijk wel het geval zal zijn.

spirit
2 oktober 2007, 20:25
Jammer dat de orginele hals er niet op zit, verminderd de waarde aanzienlijk

Voor héél veel info over JV's : http://www.21frets.com/squier_jv/index.htm

Aron Maiden
2 oktober 2007, 23:06
€500/€600 euro is opzich wel een mooie prijs vergeleken met wat de mensen er tegenwoordig voor geven!

En vooral omdat deze niet helemaal orgineel is (en ik denk trouwens dat een neck van een 62ri japan van fender niet minder is dan een orginele neck) kan je er in de toekomst niet veel meer voor krijgen!

Maar met deze serie is het maar net wat de gek er voor geeft!, zal me niets verbasen als je deze gitaren over 5 jaar ziet staan voor €1100/€1200 euro (in goede conditie dan)

Als de gitaar je bevalt en hij is volgends jou wel het geld waard zou ik zeggen DOEN! Omdat je die gitaar toch niet voor minder hoeft te verkopen in de toekomst!

Als je op haar speelt en denk van Mwaoh.. weet niet, niet wat ik zoek, maar ik koop hem toch maar als investering. Zou ik zeggen, NIET DOEN!

Waarom niet? Omdat je er toch niet heel veel meer geld uit kan halen (omdat alleen de body orgineel is).

Groeten Aron!

Orpheo
3 oktober 2007, 06:56
damn, die prijzen gaan flink omhoog! ik kan me herinneren dat een vriend van me 2.5 jaar geleden nog een JV kocht voor 275 euro, en het duur vond...

Kim Wilson
3 oktober 2007, 07:53
Wat een geld man! Voor dat geld heb je ook een Fender RI MIJ. Zijn die Squiers dan zo goed, of is het de hype?

Dirkdewaard
3 oktober 2007, 08:21
Wat een geld man! Voor dat geld heb je ook een Fender RI MIJ. Zijn die Squiers dan zo goed, of is het de hype?

Hype, er zitten zeker goede tussen, maar ze zijn lang niet allemaal goed.
Het lijkt altijd alsof de JV's veel waard zijn, maar probeer er maar eens een te verkopen. :)

SaferSephy
3 oktober 2007, 13:31
Hype, er zitten zeker goede tussen, maar ze zijn lang niet allemaal goed.
Het lijkt altijd alsof de JV's veel waard zijn, maar probeer er maar eens een te verkopen. :)


wat is een Fender RI MIJ?

jimihattricks
3 oktober 2007, 13:32
reissue made in japan

SaferSephy
3 oktober 2007, 14:41
reissue made in japan

en die zijn beter dan mex?

Kim Wilson
3 oktober 2007, 16:38
Door de regel wel ja.

SaferSephy
3 oktober 2007, 17:11
Okay nu ga ik aanstaande zaterdag naar musicstore in Köln. Nu zit ik op de website alvast een beetje te bekijken...en kwam ik deze tegen:


Deluxe player strat:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000ZNQYIy4g?Ca talogVideo=&ProductUUID=UzXVqHzlnZUAAAESidJ_Z_G.&CatalogCategoryID=gnvVqHzmaSAAAAERzpsvKPl9&JumpTo=OfferList


Classic player 50s strat:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000ZNQYIy4g?Ca talogVideo=&ProductUUID=flbVqHzlM2kAAAESZ2l_Z_G.&CatalogCategoryID=gnvVqHzmaSAAAAERzpsvKPl9&JumpTo=OfferList


is dat iets??

SaferSephy
3 oktober 2007, 17:57
Of wellicht een Jimmie Vaughan Tex-Mex strat?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0000056-004&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList#

Lexvandoef
3 oktober 2007, 17:59
Die zijn ook zeer lekker. Ik weet trouwens niet waar je woont, maar Musicians Service in Dordrecht (bij mij in de buurt, werk er niet ofzo) gaat weg en heeft een aantal gitaren in de uitverkoop, oa Fender Classic 50's en Jimmy Vaughan strat. €500,00 ps.

SaferSephy
4 oktober 2007, 03:05
Het wordt een classic player 60s strat...hopelijk hebben ze hem op voorraad..moet zeker wel de strat die ik koop proberen niet alleen het showroom model?

DeiDRagonas
4 oktober 2007, 03:52
...hopelijk hebben ze hem op voorraad..moet zeker wel de strat die ik koop proberen niet alleen het showroom model?


+10
Je moet zeker niet alleen t showroommodel testen! Wat heb je aan t testen van een andere gitaar dan de gitaar die je uiteindelijk koopt! En neem er ook ff lekker de tijd voor. Een half uur op dat dingetje zitten te pingelen (zonder amp) om te kijken of de feel van die gitaar bij je past is helemaal niet gek ofzo.

Grt Roy.

Aron Maiden
4 oktober 2007, 09:27
Het wordt een classic player 60s strat...hopelijk hebben ze hem op voorraad..moet zeker wel de strat die ik koop proberen niet alleen het showroom model?

Haha.. Dat jij dat nu al weet!;)
Ik ging laatst ook naar een muziekwinkel met het idee dat ik een '50 reissue ging kopen! Eenmaal aan gekomen vond ik hem echt keihard tegen vallen! maar mooi dat die dingen zijn!

Toen op die '60 strat gespeeld! die was echt heeelemaal te gek! speelde echt super! maar dat is gewoon menings kwestie!

Ik zou eerst eens gaan uitproberen!

gerritje tralalalala
4 oktober 2007, 18:35
het lijkt wel of de vorige eigenaar helemaal niet op dat heb gespeeld joh :satisfie:

ik kan zo gauw geen gebruikssporen zien ofzo

Stratman70
5 oktober 2007, 00:03
Het is een hele redelijke prijs. Inderdaad is deze niet origineel. De JV's zijn echt geweldige gitaren. Zo goed zelfs, dat in een boek over de strat (van A. Dussoir of zoiets) ergens staat vermeld dat er mensen van Amerika in Japan kwamen kijken hoe deze strats eruit zagen en klonken en ze tranen in hun ogen kregen, omdat deze gitaren superieur waren aan de amerkiaanse strats uit die tijd.

Maar kijk alleen eens naar het hout van de body. Zelfs de amerikaanse RI's hebben niet zo'n mooi hout erop zitten. Deze gitaren benaderen de originele Fenders in dat opzicht meer dan de Amerikaanse RI's!