PDA

View Full Version : [METAL] Gitaar, Ibanez GSA 6 JU ?



VeerTje10
2 oktober 2007, 17:56
Hey,

Ik ben van plan een elektrische gitaar te kopen, nu zit ik met het volgende probleem..
Ik wil metal/hardcore spelen zoals daar zijn Hatebreed, All That remains,..
Nu weet ik niet zeker of deze gitaar wel geschikt is om metal op te spelen.
(Ibanez GSA 6 JU)
Mijn budget is max. 300EURO

Alvast bedankt.


(hier nog even een link naar de winkel en gitaar http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-ProductRating;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000qFN ynhHr?ProductUUID=f0DVqHzlk7UAAAESwfB_Z_G9&CatalogCategoryID=xdDVqHzmQ8AAAAERzZsvKPl9 )

LP_CL
2 oktober 2007, 18:33
Even op een rijtje:
Je wil metal spelen
Je wil een beginnersset kopen van 280€

Ik wil je even waarschuwen: uit die versterker die in dat setje zit zal je nooit een metaldistortion krijgen, hooguit een krakende overdrive.
Indien je dan later beslit een betere versterker te kopen, die wat meer gain in petto heeft, zal je gitaar gaan feedbacken door de goedkope elementen die erin zitten.

Doe jezelf een plezier, en spaar nog wat door. Want iets zegt mij dat deze 280€ je niet lang zal bekoren. Als je een gitaar en een versterker nodig hebt, zou ik alleszins doorsparen tot je budget MINIMUM 400€ is

YannickH
2 oktober 2007, 18:41
100%rommel als je het mij vraagt voor metal te spelen.spaar wat door of kijk 2dehands :satisfie:

rutger0
2 oktober 2007, 18:45
Lijkt me een prima gitaar om mee te beginnen.
Je zou ook kunnen kijken naar een leuke 2dehands ibanez rg.

VeerTje10
2 oktober 2007, 18:51
Het is ook maar om te beginnen hé :)
Ik ben een student en 100 Euro is voor mij veel geld..
Een van men vrienden heeft een basgitaar van 150 euro ofzo en een versterker van 19Watt, ook van Ibanez, volgens mij is het geluid dat daar uitkomt meer dan voldoende.
Ik zal men vraag anders formuleren:
kan ik hier metal op spelen, of is deze gitaar alleen geschikt voor gewone rock en blues/weetikveel :D.

LP_CL
2 oktober 2007, 19:43
Het is ook maar om te beginnen hé :)
Ik ben een student en 100 Euro is voor mij veel geld..
Een van men vrienden heeft een basgitaar van 150 euro ofzo en een versterker van 19Watt, ook van Ibanez, volgens mij is het geluid dat daar uitkomt meer dan voldoende.
Ik zal men vraag anders formuleren:
kan ik hier metal op spelen, of is deze gitaar alleen geschikt voor gewone rock en blues/weetikveel :D.
zoals ik al zei: neen, niet geschikt voor metal. Lees 4 posts hoger waarom niet.

Lord Abortion
2 oktober 2007, 20:07
Op de gitaar kan je wel metal spelen hoor, maar 't is vooral die versterker die je parten zal spelen.

Terence
2 oktober 2007, 20:25
Een tweede hands Roland Cube is denk ik hier wel een aanrader. Dean vendetta 1 erbij en je kan prima uit de voeten wat metal betreft voor 300 euro.

CrudeSapphire
2 oktober 2007, 20:34
Bc Rich Metal Master Pack voor 300 - 400 euro STERK aan te raden.
Hoewel vele zeggen dat Bc rich stiereklote zuitgt heb ik er een enorm goeie ervaring mee!
Een 10 watt Bc Rich designed metal versterker, een Warlock shaped gitaar met tribal graphics 2 BDSM buckers [ die ongelooflijk goed klinke nmm] een strap & 2 picks.

égt enorm aan te raden voor metal.

happynjitram
2 oktober 2007, 20:36
Een tweede hands Roland Cube is denk ik hier wel een aanrader. Dean vendetta 1 erbij en je kan prima uit de voeten wat metal betreft voor 300 euro.

Als ik TS advies mag geven zou ik voor deze set gaan en niet voor die BC rich....

Lord Abortion
2 oktober 2007, 20:40
Bc Rich Metal Master Pack voor 300 - 400 euro STERK aan te raden.
Hoewel vele zeggen dat Bc rich stiereklote zuitgt heb ik er een enorm goeie ervaring mee!
Een 10 watt Bc Rich designed metal versterker, een Warlock shaped gitaar met tribal graphics 2 BDSM buckers [ die ongelooflijk goed klinke nmm] een strap & 2 picks.

égt enorm aan te raden voor metal.

Hmmm ... Die gitaren zijn wel ok, pickups zeker ook. Maar dat versterkertje is wel absolute rommel. Als beginner koop je toch best zo een modelling combo van Vox, Line6 of Roland.