PDA

View Full Version : Multi-fx: Lexicon?



Lord Abortion
2 oktober 2007, 16:18
Omdat mijn Xpression nog steeds niet terug tot leven is gekomen ben ik een beetje aan het rondkijken voor iets anders. En mijn oog viel op dit:

http://images4.thomann.de/pics/prod/195718_large.jpg

Ik was van plan om op termijn toch nog iets als een TC Electronic D-Two te zoeken, om langere delaytijden aan te kunnen. Maar die Lexicon kan sowieso al tot 5 seconden aan. Qua effecten zit er ongeveer alles in wat ik nodig zou hebben. Ik heb de manual nog niet volledig doorgelezen, maar ik vermoed dat het niet te moeilijk is om via midi PC's en CC's te schakelen. En anders kan ik altijd via mijn PatchMate nog de remote-jack gebruiken. USB-aansluiting lijkt me ook wel handig om mee te werken, zeker praktischer dan zitten kijken op het kleine displaytje.

Bij de Duitsers kost deze (met unbalanced ins/outs) ongeveer 400 euro ... Dat lijkt me een erg mooie prijs voor wat deze unit kan. Maar hoe zit het juist met de kwaliteit van de effecten, de sound in bypass, ...

http://www.lexiconpro.com/ProductDetails.aspx?productID=11

Jimwoud
2 oktober 2007, 16:31
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een MX200 kopen. Vind ze er echt goed uitzien, en ze lijken me ook simpel te programmeren. Zeker bij deze de 3 parameters als draaiknoppen, ideaal. Alleen over het geluid kan ik niks zeggen.

succes

Kaboemba
2 oktober 2007, 21:08
Ik vond de mpx1 echt heel mooi maar die had echt te veel mogelijkheden en was (vond ik) onoverzichtelijk met al zijn aparte secties voor zang/gitaar enz enz.

Maar ik vond hem toch ook wel wat missen aan karakter, het doet allemaal wat het moet doen en goed ook maar dat is het dan. Soort perfect optreden van een band, zonder fouten net als de cd. Dat doet het ook niet voor mij.

dml
3 oktober 2007, 03:52
Waarom niet de MX300? Is nagenoeg hetzelfde apparaat als de 400, alleen niet 4-kanaals, maar wel goedkoper. Vreemd genoeg is de 300 bij Thomann duurder dan de 400. Maar bij Feedback kost de 300 net geen € 340,-.