PDA

View Full Version : Hughes & Kettner ATS Sixty probleem



TheuS
2 oktober 2007, 15:17
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn versterker er komt geen geluid uit en het powerled brand ook niet. Maar nu het gekke is dat ik wel mijn overdrive aan kan zetten want hiervan brand het ledje dan wel. Zekeringen nagekeken en heb ik mijn buis al vervangen. Maar helaas hij doet het nog niet.

Heb de transformator door gemeten en deze doet het gewoon. Ben nu een beetje radeloos.... misschien iemand een ideetje waar ik nog meer naar kan kijken?

Groeten,

Mattheus

CasB
2 oktober 2007, 16:21
Gitaar wel ingeplugd? (Je weet maar nooit :P)

TheuS
2 oktober 2007, 16:47
Dat zal het zijn :noob: haha

Maar als ik de snoer erin heb doet hij het ook niet dus hij bromt wel zachtjes als ik mijn volume vol opengooi en mijn hand over de plug heen haal. Meestal hoort dit veel harder te zijn toch? Maar in ieder geval ingeplugd in de gitaar doet hij helemaal niks. Heb ook al een andere versterker geprobeerd dus ligt niet aan de gitaar :).

Het rare is gewoon dat het powerled het niet doet maar dat je wel een geluid hoor als je hem aanzet + het ledje van de overdrive doet het wel. Gewoon waardeloos als hij het niet doet.

Powerchordschuiver
2 oktober 2007, 18:33
Een ATS 60 zei je...
Deze is bekleed met de vilt-achtige flockbekleding die Hughes & Kettner vroeger gebruikte.
Ziet er gelikt uit en heeft een hoge aaibaarheidsfactor, maar die flinterdunne nylonhaartjes willen soms wel eens loslaten.
Aai je versterker maar eens een paar keer en kijk dan goed naar de binnenkant van je hand, dan zul je misschien wel een paar van die haartjes zien zitten.
Het punt is dat deze haartjes geleidend zijn, en wellicht zijn er wat van die haartjes binnen in je amp op de printplaat terechtgekomen, en maken ze ergens sluiting.
Ik heb ooit eens gehoord dat dat voorkwam bij een H&K-amp, die wilde ineens niet meer van lead naar clean schakelen.
Maar dat kon dus worden opgelost door het versterkergedeelte uit de behuizing te trekken, en even goed met de stofzuigermond over de printplaat te gaan.
Dus misschien veroorzaakt dit bij jou ook wel de problemen.

TheuS
2 oktober 2007, 21:25
Owkay tnx voor je tip! Zal het even uitproberen. Tja ik heb hem al open liggen en je ziet echt overal die haren zitten over de printplaat. Had al het een en ander weg geblazen maar ik zal hem grondig schoonmaken.

TheuS
3 oktober 2007, 19:21
Ik heb al een beetje geluid eruit en de powerled brand nu. :hippie: Dit kwam doordat er een weerstand los zat. Deze weer vast gesoldeerd. Alleen nu is het geluid echt heeeeel zachtjes. Ik moet hem vol open gooien wil er iets uitkomen. Ben gelukkig al iets verder!