PDA

View Full Version : Mijn nieuwe nummer: Unanswered Love



Gitaristje 18
2 oktober 2007, 01:11
Ik heb een nieuw nummer af. Het nummer heet Unanswered Feelings. Het is een rustiger nummer met een hard stuk aan het einde en in dit nummer wordt niet gezongen.

Dit is de link:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=756523

Wat vinden jullie ervan?

JvD.
2 oktober 2007, 15:23
Dat hoge in de intro doet een beetje pijn aan mijn oren, maar ik ben ook hoog allergisch. De pan op de intro gitaar is echt geniaal. Verder was ik wel heel erg gerustgesteld op het moment dat die dreunen er in kwamen, eindelijk een ritme. Je noot keuze en melodie laten bij mij wat vraagtekens achter, maar dat maakt het wel heel erg ‘nieuw’. Ik had heel lang het gevoel dat je naar een melodie aan het zoeken was.
Over het algemeen gezien zit het heel netjes in elkaar, en het kan zomaar dat we dit soort muziek over 10jaar allemaal luisteren.

Is dit iets vanuit jezelf of heb je voorbeelden? Groepen die in dit genre bezig zijn? Met andere woorden; ben jij een pioneer?

edit: het was eerst nietzo mijn ding.. maar ik betrap mezelf er op dat ie nu voor de 3de keer opnieuw speelt. nice!

Gitaristje 18
2 oktober 2007, 15:40
Thanks :satisfie:

Ik wilde in mijn nummer genoeg afwisseling, dat je niet steeds dezelfde begeleiding hoort. Vandaar wat wisseling in de muziek:). Het nummer is in C geschreven, mijn eerste idee was om te soleren in pentatonisch C, maar ik betrapte me erop dat ik soms ook een beetje diatonisch speelde, dus dat heb ik er zo in gelaten.
Oh ja, het begin stuk met de gitaar (1:00 tot 1:30) is in de arpeggio van C gespeeld.

Dit nummer lijkt een beetje op muziek die de band Era maakt. Die maken onder andere een beetje hetzelfde soort muziek.

Ibanez666
2 oktober 2007, 15:49
pentatonisch, diatonisch, ik speel al ruim 20 jaar en weet nog steeds niets van de theorie. Wel leuk om te lezen hoe andere mensen met hun muziek bezig zijn. :-)

Thoom42
4 oktober 2007, 23:17
Hallo!

Leuk nummer, nieuw, origineel..Maar: Langdradig, het ritme ontbreekt en de beat spreekt niet bepaald aan. Ik weet wel dat het daar niet omgaat, maar ik zeg het toch even. Over je gitaarspel; goed, ook origineel maar net wat hierboven al wordt gezegd; je bent opzoek naar een melodielijn, maar het lijkt net of je hem niet kan vinden. Post nog eens wat van jezelf!

Gitaristje 18
5 oktober 2007, 09:08
Mmm ja kennelijk komt het feit dat ik wat afwisseling wilde hebben over als het pas later vinden van een goede melodie. IK merk dat het best moeilijk is om een balans te vinden tussen het boeiend genoeg te houden en toch een bepaalde structuur te hebben.
Ik heb nu geen andere nieuwe nummers, ik heb wel 2 oudere nummers, maar die zijn minder goed.

glennshred
6 oktober 2007, 15:19
er zit veel gevoel in het nummer.. de pannende gitaren in begin
waren prachtig, deed me ook een beetje denken aan rush met die
synths en zo (by tor and the snow dog)..

voor de rest misschien wat langdradig.. maar heel goed gedaan :satisfie: