PDA

View Full Version : Zwaar metal geluid ?!



Eternal Despair
26 januari 2003, 15:20
Ik zou graag willen weten met watvoor pedaal in zo'n zwaar metal geluid kan krijgen. IK BEDOEL DUS NIET DISTORTION. Maar echt zo heel zwaar (bijna ral) metal geluid. Vooral death metal bands gebruiken het.

emielow
26 januari 2003, 17:46
mp3s...?

basswasp
26 januari 2003, 18:08
Dat kan niet als je het per sé met een effect wil hebben...

wat je wel kan doen is met je 5-stringer over een Ampeg SVT spelen. Dat moet metal genoeg zijn...

Laus
26 januari 2003, 18:23
idd. je buizenpreamp ver open. Veel laag, veel hoog, geen midden. en toch echt een hele lichte OD van een pedaal. Of iets met een fuzz ofzo.

dr zijn ook death bassisten die gewoon alles helemaal open zetten inclusief het od pedaal en dan volume regelen met gitaar. dan klinkt het meestal wel verrot genoeg.

basswasp
26 januari 2003, 19:22
Dat laatste lijkt me wel erg veel bijgeluiden (ruis enzo) opleveren...

Laus
27 januari 2003, 09:33
das nou net de bedoeling.

Eternal Despair
27 januari 2003, 13:48
Bedankt. Ik zat daarnet effe met me overdrive pedaal (boss ODB3) te kloten en daar lukte het ook wel aardig mee. Als je met de verkeerde kant van je plectrum aanslaat (schuin over de snaren) krijg je ook wel een mooi ral geluid :grin:

basswasp
27 januari 2003, 14:25
Op 2003-01-27 09:33, schreef Laus:
das nou net de bedoeling.


't is maar wat je mooi vind dan :smile:

basswasp
27 januari 2003, 14:26
Op 2003-01-27 13:48, schreef Eternal Despair:
Bedankt. Ik zat daarnet effe met me overdrive pedaal (boss ODB3) te kloten en daar lukte het ook wel aardig mee. Als je met de verkeerde kant van je plectrum aanslaat (schuin over de snaren) krijg je ook wel een mooi ral geluid :grin:


Zelf zou ik dit geluid afschuwelijk vinden, maar ik ben blij dat je er iets in ziet :smile:

Eternal Despair
27 januari 2003, 15:31
Ja dat heb je soms zo he.... :grin:. Maarja smaken verschillen jij zal ook vast wel iets mooi wat ik dan zwaar bagger vind. toch ?!

Eternal Despair
27 januari 2003, 15:59
In het nummer LINCHPIN van Fear Factory heeft die bassist ook het geluid wat ik bedoel.

Laus
27 januari 2003, 16:05
FF is vooral een setje ZWAAR overstuurde Ampeg SVT's. Met volgens mij een muff of iets dergelijks maar dat zou je hem zelf moeten vragen. Maar dat geluid
'ronkt' idd wel heel erg gaf :smile:

Laus
27 januari 2003, 16:05
FF is vooral een setje ZWAAR overstuurde Ampeg SVT's. Met volgens mij een muff of iets dergelijks maar dat zou je hem zelf moeten vragen. Maar dat geluid
'ronkt' idd wel heel erg gaf :smile:

dikkie dik
28 januari 2003, 18:31
Op 2003-01-27 15:59, schreef Eternal Despair:
In het nummer LINCHPIN van Fear Factory heeft die bassist ook het geluid wat ik bedoel.




ik heb idee bij dat nummer dat de snaren te los zitten, net of ze zo flabberen.

Eternal Despair
28 januari 2003, 18:51
Klopt volgens mij heeft hij hem lager gestemd ja. Dan krijg je wel een wat zwaarder geluid ja, maar ik wil gewoon een zwaarder geluid in normale stemming.

dikkie dik
28 januari 2003, 19:02
Op 2003-01-28 18:51, schreef Eternal Despair:
Klopt volgens mij heeft hij hem lager gestemd ja. Dan krijg je wel een wat zwaarder geluid ja, maar ik wil gewoon een zwaarder geluid in normale stemming.


ok tip. ga naar een zaak, en probeer de DOD meatbox uit. die gaat echt rete zwaar. zonder dat ie gaat scheuren of meer drive krijgt, maar gewoon zo'n moddervette klank komt er uit. net alsof het geluid door 10 lagen vet moet komen, en dan weer versterkt wordt, probeer em zalk zeggen :wink:

Eternal Despair
31 januari 2003, 10:59
JA ok zal ik doen binnenkort. Bedankt !

Eternal Despair
31 januari 2003, 11:46
Kan nergens iets over dat pedaal vinden. Wel wat van die gitaar eikels die hem afkraken maarja dan moeten ze maar een gitaar pedaal aanschaffen inplaats van een bas pedaal. Maar zelfs op de site van DOD zlef staat er niets over.

dikkie dik
31 januari 2003, 21:38
ik heb em wel eens uitgeprobeerd. je bass gaat dan echt super lomp ranzig klinken. moet je maar gewoon naar een goede muziekzaak gaan, daar zullen ze em vast wel hebben, trouwens op internet zal idd de meatbox niet te vinden zijn, ze werken met nummers dacht ik . dod fx ## moet je ze gewoon aanklikken ofzo, je zal em vast wel vinden. ik hoop dat het is wat je zoekt :wink:

Phyrexian
1 februari 2003, 10:57
Op 2003-01-31 21:38, schreef dikkie dik:
ik heb em wel eens uitgeprobeerd. je bass gaat dan echt super lomp ranzig klinken. moet je maar gewoon naar een goede muziekzaak gaan, daar zullen ze em vast wel hebben, trouwens op internet zal idd de meatbox niet te vinden zijn, ze werken met nummers dacht ik . dod fx ## moet je ze gewoon aanklikken ofzo, je zal em vast wel vinden. ik hoop dat het is wat je zoekt :wink:


ik heb ook geen meatbox op de DOD website gevonden. raar toch?? er stond wel een MilkBox op :wink:

dikkie dik
1 februari 2003, 11:43
hij is er toch wel degelijk, ik heb zelf op dat ding gespeelt. en het lijkt me sterk dat hij uit de handel is genomen

info:

DOD FX32 RED MEAT BOX GD $19.99 DOD9023

ik zal ook ff een link zoeken van een plaatje

dikkie dik
1 februari 2003, 11:54
ik kan er geen plaatjes van vinden. ik zie dat je in goor woont. waar ligt dat ergens anders kan ik wel zon ding voor je regelen. bij verscheidene zaken hebben ze em nog liggen. of je zoekt gewoon zelf alle zaken af. :wink:

Eternal Despair
1 februari 2003, 18:45
Ik zal straks ff GITAAR CENTER WIERDEN mailen. En vragen of ze hem hebben of hem anders voor me willen bestellen. Doen ze zeker wel die lui daar zijn vet aardig enzo altijd. Trouwens dat pedaal is niet duur...:grin:

bas ragger
5 februari 2003, 11:09
Fear Factory speelt meestal in B, maar vaak ook in Drop-A of zelfs in G. Ik weet niet in welke stemming ze in Linchpin hebben maar het zal niet lager zijn dan B. Dit verklaart ook al aardig het zware vette geluid.

dikkie dik
5 februari 2003, 16:02
Op 2003-02-01 18:45, schreef Eternal Despair:
Ik zal straks ff GITAAR CENTER WIERDEN mailen. En vragen of ze hem hebben of hem anders voor me willen bestellen. Doen ze zeker wel die lui daar zijn vet aardig enzo altijd. Trouwens dat pedaal is niet duur...:grin:


in arnhem heb ik em gezien, bij de ene zaak was ie 45 euro, de andere zaak was ie 60. wel een groot prijsverschil. die $19 is de prijs van een amerikaanse homepage. dus....... veel succes ermee

X didymus X
6 februari 2003, 11:47
jaaaaaaaaa! ... de "stemming" zit er weer goed in vandaag !

nee nee effe serieus op mijn versterker smijt ik de treble helemaal dicht ... bass helemaal open ... op men bass net het zelfde ... zit een boss chorus pedaal tussen ... en ampeg klinkt inderdaad veel voller


ik speel ook in een metalband .... en dat klinkt wel best vet zo moet ik zeggen ....

dikkie dik
6 februari 2003, 11:51
Op 2003-02-06 11:47, schreef X didymus X:
jaaaaaaaaa! ... de "stemming" zit er weer goed in vandaag !

nee nee effe serieus op mijn versterker smijt ik de treble helemaal dicht ... bass helemaal open ... op men bass net het zelfde ... zit een boss chorus pedaal tussen ... en ampeg klinkt inderdaad veel voller


ik speel ook in een metalband .... en dat klinkt wel best vet zo moet ik zeggen ....





cool. da ga ik ook een keer proberen. en als je de lage b verder naar beneden stemt, naar g en dan de versterker op deze standen heb staan en bass ook. wat gaan de speakers in je cab dan doen, als je em voluit draai? :grin:

Phyrexian
6 februari 2003, 16:38
cool. da ga ik ook een keer proberen. en als je de lage b verder naar beneden stemt, naar g en dan de versterker op deze standen heb staan en bass ook. wat gaan de speakers in je cab dan doen, als je em voluit draai? :grin:


... they ... blow?? :grin:

emielow
6 februari 2003, 17:50
hoezo alleen maar bas en geen treble? dan krijg je echt zon wowoaoadoowoeooawow geluid ;') dus NIKS strak! dat is toch niet wat je wilt als bassist?

dikkie dik
6 februari 2003, 18:59
joh :razz: een bass moet lekker helder maar ook heel diep klinken, mm of jazzbass dus :grin: gehghe

Fred at the Bass
6 februari 2003, 20:41
ik gebruik hiervoor de boss bass overdrive (ODB-3) en ben der content van. Als je echt zware klank wil, is een 5 string misschien aan te raden ?

basswasp
6 februari 2003, 21:16
Op 2003-02-06 17:50, schreef emielow:
hoezo alleen maar bas en geen treble? dan krijg je echt zon wowoaoadoowoeooawow geluid ;') dus NIKS strak! dat is toch niet wat je wilt als bassist?


Dans is je definitie weg en houd je een doffe dreun over...

Eternal Despair
7 februari 2003, 17:23
Ik heb een 5 string ! En dat overdrive pedaal heb ik ook maar daar kan je niet het geluid ermee uitkrijgen wat ik wil... Wel andere mooie geluiden daar niet van...