PDA

View Full Version : for the love of god solo



Blowfishy
1 oktober 2007, 23:16
hallo,

ik probeer sinds kort de solo van for the love of god. Ik heb al vaaaaak naar het filmpje gekeken op youtube http://www.youtube.com/watch?v=e0iq9LYQA1U. ik kom nog steeds niet echt uit het tweede stukje. Ik snap dat hij eerst met zijn wijsvinger de 14e fret speelt op de E snaar, dan de 19e op de E snaar, dan de 19e op de B snaar. Maar wat speelt hij daarna en met welke vingers? moet ik het gewoon spelen of moet ik met pulls en hammers dat stukje doen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen =]

Groetjes,

Stephan

Kaïn
1 oktober 2007, 23:21
Heel goed dat je het op je gehoor aan het uitpluizen bent. Als er et echt even niet meer weet staat het internet VOL met tabs van dit soort nummers.
www.ultimate-guitar.com staat die zeker weten ;)

Succes ermee.

Blowfishy
1 oktober 2007, 23:27
die heb ik ook bij de hand, maar bij de uitleg van youtube zegt hij dat er geen vast patroon is. Bij ultimate guitar staat er wel een soort patroon. Hebben jullie nog tips hoe ik hem makkelijk kan spelen?

-=JEROEN=-
6 oktober 2007, 14:25
for the love of god, dont try and copy this masterpiece

:stop:






(dit zeg ik tegen iedereen die dit meesterlijke nummer proberen na te spelen)

:hippie:

Jeroensnake
7 oktober 2007, 18:23
Don't ever try!
God, I don't even
believe that some
one could do that.
________________
Een kopie blijft
altijd een kopie.
________________
inter
14732
137
net

Bl44t44p
7 oktober 2007, 18:49
for the love of god, dont try and copy this masterpiece

:stop:






(dit zeg ik tegen iedereen die dit meesterlijke nummer proberen na te spelen)

:hippie:

True, maar er zijn toch wel een aantal gitaristen (op YouTube bijv) die behoorlijk in de buurt komen van het origineel.. en wat ik ook zeker de moeite waard vind om te luisteren :)

Blowfishy
10 oktober 2007, 22:33
lol kvind t gwoon een lekker nummer, het gaat me er niet om dat ik hem perfect kan spelen ofzo. Als ik iets kan spelen wat op de solo lijkt kan ik dat altijd nog later zo goed mogelijk spelen. maar hijs wel lastig ;p

-=JEROEN=-
11 oktober 2007, 15:30
ah ok, dan is 't goed http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon12.gif

Guitarmania
11 oktober 2007, 16:43
mister Vai had zichzelf geloof ik drie weken lang op water en brood gezet om zich vervolgens helemaal afgemonnikt in de studio te begeven om op zijn laatste krachten het stuk in te spelen...

Daemon
11 oktober 2007, 17:43
10 dagen volgens z'n site, maar inderdaad een aparte manier om je mentaal voor te bereiden om een nummer op te nemen :)

Kaïn
12 oktober 2007, 22:39
Vai ís apart :p

B_2_the_a
12 oktober 2007, 22:43
wat een waardeloze gitaarles!
hij weet zelf niet precies wat vai speelt en wat voor kut leraar ben je als je een delay aan gooit tijdens instructies? (tenzij het een delay cursus is)