PDA

View Full Version : Ibanez Artist 12 snarig



llahsraM
1 oktober 2007, 23:00
Wat is de waarde van een Ibanez Artist 12 snarig?

http://www.dvq.com/guitars/images/art12a.jpg
http://www.paulgilbert.com/Ibanez.12string.jpg

grayfink
1 oktober 2007, 23:00
Nou vooruit, ik geef je er 100 euro voor.

llahsraM
1 oktober 2007, 23:03
in je dromen

zeppo
1 oktober 2007, 23:09
Met 100 Euro ben je genaaid, ik zal een realistisch bod uitbrengen van 200 Euro :D
maar dan wil ik m wel nu komen halen

Maar zonder gekheid: dit zal niet goedkoop zijn. Probleem is dat er weinig vergelijkbaar materiaal is, dus het zal niet eenvoudig zijn hier iets over te roepen. Probeer het eens op een Ibbie-Forum!
Zo te zien is het wel een 'eenvoudige' Artist, dus zonder coilsplits / Tri-Sound enzo

llahsraM
1 oktober 2007, 23:12
Mijn oom heeft er 1 staan. hij is wel iets anders die van me oom en die had wel coil split en ook mooie inlays in het fretboard. Ik was erg benieuwd wat zo'n ding nou kost eigenlijk maar kan er weinig over vinden op internet. Zal is een keer vragen welk type het precies is.

Orpheo
1 oktober 2007, 23:15
de zeldzaamheid compenseert met de bruikbaarheid van de gitaar (met een 12snaar kan je vaak minder dan met een 6 snaar) dus de prijs van een 12snaar zal ongeveer gelijk zijn aan die van een 6 snaar, dus ongeveer 650/700 euro, mits in goeie staat. dat is wat die dingen ongeveer nu doen.

grayfink
1 oktober 2007, 23:17
Een "gewone" Artist brengt gemiddeld tussen de 600 en 900€ op, afhankelijk van de staat en uitvoering uiteraard. Voor de 12-string zal het vast niet veel anderszijn, maar omdat je ze zo weinig ziet, is het ook een beetje "wat de gek er voor geeft". Denk ik. Maar ja, wie ben ik.

llahsraM
1 oktober 2007, 23:24
Hij lijkt erg op die linkse alleen dan 12 snarig

http://psyco.jp/greco/guest/p/ar300_3.jpg

rickert
1 oktober 2007, 23:26
Maar ja, wie ben ik.

De gek!!!


Ik gok 'm toch wat hoger, maar kan zijn doordat ik een liefhebber ben. Ik zie dat het wel een ouder type is als ik me niet vergis, dan zou hij zomaar rond de 1000 kunnen komen! Zeker door die zeldzaamheid, er zijn veel collectors van die dingen. En een 12snaar is indd niet echt bruikbaar... maar ach!

nielsduursma
1 oktober 2007, 23:28
Ziet er eerder uit als een AR-100 (geen coil tap schakelaars, andere inleg, alleen heeft deze dan weer wel afgedekte elementen) maar dan 12-snarig...
Ik kan zo even gauw de catalogus die ik op m'n computer heb staan niet vinden (jaja, handig! :hippie: ) Maar via google moet wel 't een en ander te vinden zijn lijkt me.

rickert
1 oktober 2007, 23:30
Maar hij zegt toch juist dat ie wel die mooie inlay en coiltap heb/heeft?

nielsduursma
1 oktober 2007, 23:31
Maar hij zegt toch juist dat ie wel die mooie inlay en coiltap heb/heeft?

Oeps, ik dacht dat ik alle posts van de topicstarter had gelezen, niet dus, my bad :hippie:

zeppo
1 oktober 2007, 23:33
Ehm, AR-300-12 String?

/Edit: wil je ons niet zo gek maken, en eerst pics maken? :cooler:

llahsraM
2 oktober 2007, 00:07
Ik zal binnenkort is langs me oom gaan en wat foto's maken. Misschien staan er wel meer verrassende dingen op het zoldertje :satisfie:

zeppo
2 oktober 2007, 00:36
Ik zal binnenkort is langs me oom gaan en wat foto's maken. Misschien staan er wel meer verrassende dingen op het zoldertje :satisfie:
Zal ik even met je meegaan? Ben best behulpzaam, weet je ...

JeroenSchaaf
2 oktober 2007, 07:22
Heej Zeppo , jij moet om je rug denken! ik ga ook wel mee! om te tillen!

:strat:

zeppo
2 oktober 2007, 09:09
Heej Zeppo , jij moet om je rug denken! ik ga ook wel mee! om te tillen!

:strat:
Wie ga jij tillen?

2350
2 oktober 2007, 16:55
Er zijn maar twee mogelijkheden: 2618/12 of AR112. De tweede is de opvolger van de eerste. Beide met dot inlay en zonder schakelaartjes af-fabriek. Verschillen zitten 'm in dunnere/dikkere body, 24/22 frets en Super80 met flying finger logo/Super58 elementen.

P@ul

zeppo
2 oktober 2007, 19:43
Maar hij zegt toch juist dat ie wel die mooie inlay en coiltap heb/heeft?

Oeps, ik dacht dat ik alle posts van de topicstarter had gelezen, niet dus, my bad
Goed lezen is een kunst maar goed schrijven nog meer:

Mijn oom heeft er 1 staan. hij is wel iets anders die van me oom en die had wel coil split en ook mooie inlays in het fretboard. ...
Oom #1 heeft een 12-snarige Artist. Oom #2 heeft ook een Artist, of dat ook een 12-snarige is weten wij nog niet (spannend tromgeroffel).
Wat wij echter wel weten is dat de gitaar van oom #2 wel een coilsplit heeft, en blok-inlays.
Oom #1 heeft dus een Artist zonder coilsplit en blok-inlays.

correct me if i'm wrong

llahsraM
2 oktober 2007, 23:31
Ik kwam me oom vandaag tegen en kreeg een oud pedaaltje van hem. Electro Harmonix Small Stone USA. Heel oud. Zit geen ledje in. Uit eind jaren 60 / begin jaren 70 had die het over. Morgen is even testen. Hij schijnt te ruisen :(

zoon van Piet
3 oktober 2007, 08:31
Ik heb een ouwe Ibanez catalogus uiit 79 of 80. Ik kan hem zo gauw niet vinden, maar daarin staat dat de 12snaar voorzien is van enkelspoelselementen ( onder humbuckerkapjes). Vandaar geen coiltaps etc... Maar de artsits in die catalogus hadden nog flying finger-pickups, dus ik lul wel maar het zegt niks..
Die small stone is (ook) een vet ding, maar wel van de tweede heft van de 70's..