PDA

View Full Version : triaxis "probleem"



Timothy_AAH
1 oktober 2007, 22:42
hallo,

Ik ben men eigen rack aan het bouwen en als preamp heb ik zojuist een triaxis v2.0 gekocht (tweedehands). Deze geeft echter gigantisch veel ruis bij high gain niveaus...
mijn rack bestaat nu voorlopig uit een marshall 100/100 poweramp, de triaxis en een sennheiser wireless system. Ik veronderstel dat ik een noisegate zal nodig hebben en ik had gedacht aan een TCE G-Major...
Kan iemand zich vinden in deze redenering? Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Ik wou eerst nog eens checken voor ik nog aankopen doe...
alvast bedankt!
greetz

Timothy

Plantje
2 oktober 2007, 08:41
Heb je in ieder geval al eens geprobeerd rechtstreeks op de Triaxis in te pluggen in plaats van je wireless te gebruiken?

qwertyuiop
2 oktober 2007, 13:56
kan je niet echt helpen, behalve dan dat mijn triaxis ook veel ruis gaf bij high-gain instellingen. Met de G-major was dat wel wat beter te controleren, maar bleef toch lastig. ik kon er niet veel mee en vond de triaxis uiteindelijk ook niet geweldig klinken, dus heb hem weggedaan.

Timothy_AAH
2 oktober 2007, 18:30
ik heb juist geprobeerd zonder wireless, zelfde probleem blijft zich stellen...
ik heb wel eens uit nieuwsgierigheid mijn Line6 übermetal pedaal in de effectsloop gekoppeld en ik heb de indruk dat het ruis daardoor wel verminderd is behalve als ik natuurlijk alles compleet opendraai...
dus nog altijd niet opgelost...
suggeties iemand?

Nocki
2 oktober 2007, 18:41
Kan je vbeter even kijken naar bijvoorbeeld een intellifex ofzo. De g-major snoept veel van je tone weg...

Timothy_AAH
2 oktober 2007, 20:08
ok, thx voor de tips, zal eens checken :)
moesten er nog mensen pointers hebben, laat maar komen!
bedankt!

Harm
2 oktober 2007, 21:41
Kijk naar welke buizen je erin hebt zitten...
Op internet:
http://www.tubefreak.com/tubefreak.html
staan wat tips in...

Belangrijk is dat je de handleiding erg goed door moet lezen! Hier staat heel duidelijk hoe je balans krijgt in high gain settings...
Zeker omdat Mesa er bij de triaxis een drive, gain en volume knop per kanaal gebruikt.
In de handleiding staan ook goede tips over hoe je welk toon kunt krijgen met welke setting en hoe die dynamic voicing (of hoe heet dat ding) werkt. Erg belangrijk ook!

Het is en blijft een voorversterker waar je heel veel mee moet experimenteren anders krijg je geen lekkere uitgewerkte toon!

Succes!
Harm