PDA

View Full Version : domme vraag.



Thunders1988
1 oktober 2007, 22:21
heb pas een Fender Champion 600 (ri) aangekocht... heerlijk tubeampje btw, maar telkens als ik m uitzet en mn snaren trillen nog, klinkt ie nog een tijdje door. ookal is het lampie uit...
is op zich niet zo erg. vind t gewoon n beetje raar. zijn er dingen die ik kan doen om dit "mankementje" te verhelpen??? behalve palmmuten :D

grts, Mathias

gothax
1 oktober 2007, 22:47
op zich is dat wel een goed ding, dan ontladen de elco's zich :)
ohja wat je er aan kan doen? volume dichtdraaien op de versterker

Orpheo
1 oktober 2007, 23:08
op zich is dat wel een goed ding, dan ontladen de elco's zich :)
ohja wat je er aan kan doen? volume dichtdraaien op de versterker

dat dus :) niks aan t handje, en je kan er eigenlijk weinig aan doen, behalve eerst ampvolume laag (jou ampie heeft geloof ik geen standby), stekker van gitar eruit, en dan amp uit. heb je standby, doe je eerst standby, en dan je stekker uit je gitaar, en dan je amp uit.

BLOK182
1 oktober 2007, 23:18
Hey, maarre, baas....hoe is die amp?? Vind em er te gek uitzien!

ColourofFire
1 oktober 2007, 23:29
Heb er ook een, geweldig leuk klein dingetje. Hij haalt hier op mijn studentenkamer ongeveer een kwart tot 1/3e van zijn volume. Op de high input krijg je dan met humbuckers al een lekker grommetje. Vandaag mijn Boss OS2 maar eens van zolder gescharreld bij mijn ouders, die doet het op overdrive mode ook heel leuk. Hij is wel wat donker gevoiced, maar een heerlijk ding om thuis op te tokkelen. Ik vond hem iig een stuk beter dan de VJ, die vond ik om eerlijk te zijn maar waardeloos.

marc_o
1 oktober 2007, 23:40
Hm, ik vind 'm echt te weinig volume hebben. De basisklank is echt niet verkeerd en is een stuk helderder dan de Valve Junior, maar waar je nog eventueel zou kunnen repeteren met de Epiphone met een niet al te luide drummer, kun je gewoon over het topvolume van de Champ 600 heenpraten, en dat vond ik wel teleurstellend eigenlijk.

Het ziet er wel leuk uit allemaal, dat dan weer wel, maar dit is echt een speledingetje. Als je het puur als speelgoed ziet, is het wel grappig.

ColourofFire
2 oktober 2007, 00:22
Hm, ik vind 'm echt te weinig volume hebben. De basisklank is echt niet verkeerd en is een stuk helderder dan de Valve Junior, maar waar je nog eventueel zou kunnen repeteren met de Epiphone met een niet al te luide drummer, kun je gewoon over het topvolume van de Champ 600 heenpraten, en dat vond ik wel teleurstellend eigenlijk.

Het ziet er wel leuk uit allemaal, dat dan weer wel, maar dit is echt een speledingetje. Als je het puur als speelgoed ziet, is het wel grappig.

Dat lagere volume vond ik naast de veel heldere klank juist een voordeel. Ik kan het volume redelijk benutten hier op mijn studentenkamer, voor de band heb ik een andere amp, maar ik ga geen 50 watt laten blazen hier, en die epiphone vond ik ook net wat te hard. Het is maar net waar je naar op zoek bent. Trouwens het is niet zo erg dat je er gewoon overheen kan praten.

Thunders1988
2 oktober 2007, 08:24
vind m zelf ook helemaal geweldig. spijtig van dat lage volume. maar daar heb ik een oplossing voor. heb net bij de musicstore een 12" greenback (25watt) gekocht (zijn trouwens maar 67 euro; voor de liefhebbers...). binnenkort n lekker cabje bouwen en klaar is kees.

grts