PDA

View Full Version : ok i denk dat ik me een BYOC screamer ga kopen...



The red Strat.
1 oktober 2007, 20:03
meningen hierover, ervaringen met BYOC's screamer ?
eventueel een vergelijking met een ibanez TS808 ?
zitten er hoge kwaliteits-onderdelen in ?
is hij beter dan the maxon tubescreamers ?
kortom, zou ik hem wel kopen ?

merci op voorhand !

Swan
1 oktober 2007, 20:11
weet je het wel zeker?

The red Strat.
1 oktober 2007, 20:12
nee daarom vraag ik het nu juist :)

Vonk
1 oktober 2007, 20:35
Gewoon maken en zelf een mening vormen. Het TS-circuit is algemeen bekend dus hij zal hetzelfde of nog beter klinken.

De onderdelen die een zelfbouwer gebruikt zijn ALTIJD beter dan de fabriek heeft gebruikt om de kosten te drukken.

The red Strat.
1 oktober 2007, 22:16
ok ja kga hem kopen, kben overtuigd !

nu nog lere solderen :satisfie:

Dirk_Hendrik
1 oktober 2007, 22:21
De onderdelen die een zelfbouwer gebruikt zijn ALTIJD beter dan de fabriek heeft gebruikt om de kosten te drukken.

Crap.

De onderdelen die de zelfbouwer gebruikt zijn over het algemeen dezelfde als wat de fabrikant gebruikt. Tenzij de zelfbouwer in staat is om voor elke toepassing de meest optimale component te kiezen. In de meeste gevallen is de zelbouwer daar niet toe in staat dor gebrek aan kennis en verkrijgbaarheid. Ook BYOC doet daar geen extreme selectie op maar gebruikt gewoon wat voorhanden is.

RolandT
1 oktober 2007, 23:00
Ook BYOC doet daar geen extreme selectie op maar gebruikt gewoon wat voorhanden is.Het zou mij niet verwonderen als de originele TS808 ook gemaakt is met wat courant voorhanden was in de jaren 70 :)

De BYOC website lijst een aantal componenten (http://buildyourownclone.com/screamer.html) voor mods, componenten die mogelijk niet "zeldzaam" zijn maar toch doen vermoeden dat BYOC wel werk maken van de selectie van componenten.

Dirk jij bent de expert, welke componenten zijn voor verbetering vatbaar bij de screamer?

Dirk_Hendrik
1 oktober 2007, 23:11
De BYOC website lijst een aantal componenten (http://buildyourownclone.com/screamer.html) voor mods, componenten die mogelijk niet "zeldzaam" zijn maar toch doen vermoeden dat BYOC wel werk maken van de selectie van componenten.

Dirk jij bent de expert, welke componenten zijn voor verbetering vatbaar bij de screamer?

VNL de koppelcondensatoren en de tooncondensatoren. Daarna is het allemaal spijkers op laag water zoeken.
Daarnaats heb je natuurlijk échte klankverandering. Denk aan assymmetrische clipping, andere soorten diodes, etc etc. Je gaat dan dus wel verder van de basisklank van een TS af. Het is aan de gebruiker of hij dat wel of niet wil..



Het zou mij niet verwonderen als de originele TS808 ook gemaakt is met wat courant voorhanden was in de jaren 70 :)

Ga daar maar heel rustig vanuit ja ;)

RolandT
1 oktober 2007, 23:22
thanks, Dirk
Ik lees dat ze toch hun best gedaan hebben voor de caps;
- 2 x 1uf Mallory film caps to replace electrolytics in signal path.
- 2 x .15uf tatalums for improved tone knob frequency.
- .22uf cap to reduce mid hump and increase bass response.
- .1uf cap to reduce mid hump and increase bass response, but not as much as the .22uf

Zijn dat de "koppelcondensatoren en de tooncondensatoren" die jij bedoelt?

Vonk
1 oktober 2007, 23:45
Het zou mij niet verwonderen als de originele TS808 ook gemaakt is met wat courant voorhanden was in de jaren 70 :)

Dit was eigenlijk mijn punt. De onderdelen van nu zijn kwalitatief beter dan die gebruikt werden in de jaren 70. Dus een TS gemaakt met nieuwere onderdelen zal dus eerder klinken zoals de ontwerper het bedoeld had.

The red Strat.
3 oktober 2007, 15:45
ok nog is bedankt iedereen, maar ehm... hier ben ik met het volgende probleem:
waar koop ik zo'n kit ? (en liefst nog redelijk goedkoop, dus misschien vanuit amerika ofzo ???)
bedankt !!
de byoc site verzend alleen naar Nl...
een mn trouwe vriend Google vind niks...

Rutger
3 oktober 2007, 15:49
www.degiergitaarbouw.nl

Mitch
3 oktober 2007, 17:24
Die is inderdaad importeur voor Europa's vasteland.

RolandT
3 oktober 2007, 18:02
ok nog is bedankt iedereen, maar ehm... hier ben ik met het volgende probleem:waar koop ik zo'n kit ? (en liefst nog redelijk goedkoop, dus misschien vanuit amerika ofzo ???)...Het goedkoopste is de UK dealer (http://www.vibe-o-tronic.siliq.net/).
Een paar voorbeelden:
Armstrong Twin: NL 98 euro - UK 68 euro
Compressor: NL 105 euro - UK 75 euro
enz enz

geen idee waarom het in Nederland zo duur is...

Ik heb dus in de UK besteld en ze leveren binnen de 5 dagen.

The red Strat.
4 oktober 2007, 16:35
Het goedkoopste is de UK dealer (http://www.vibe-o-tronic.siliq.net/).
Een paar voorbeelden:
Armstrong Twin: NL 98 euro - UK 68 euro
Compressor: NL 105 euro - UK 75 euro
enz enz

geen idee waarom het in Nederland zo duur is...

Ik heb dus in de UK besteld en ze leveren binnen de 5 dagen.
zijn ze nog altijd goedkoper met de verzendkosten + pond naar euro bankkosten (of wat het ook is) dan de gier + verzendkosten enzo ?
oh en zou je kunnen zeggen als hij geleverd is, om te weten of de site betrouwbaar is :D

RolandT
4 oktober 2007, 17:26
zijn ze nog altijd goedkoper met de verzendkosten + pond naar euro bankkosten (of wat het ook is) dan de gier + verzendkosten enzo ? oh en zou je kunnen zeggen als hij geleverd is, om te weten of de site betrouwbaar is :D Zoals je kan zien is het verschil soms 30 euro en dus zelf met de verzendkosten was het in de UK nog goedkoper dan bij De Gier (De Gier rekent trouwens ook minimum 7 euro verzendkosten).

Ik heb mijn UK BYOC Shredder pedaal al gekregen en gemaakt. Mijn volgende zal de BYOC Flanger zijn.

Nocki
5 oktober 2007, 14:51
Jammer dat wij niet lekker gewoon hier in eigenland bestellen... Bel de Gier gewoon even op en leg hem je probleem voor...

Jimwoud
5 oktober 2007, 15:13
Jammer dat wij niet lekker gewoon hier in eigenland bestellen... Bel de Gier gewoon even op en leg hem je probleem voor...
Heb je gelijk in, maar tegenwoordig is het makkelijk om in het buitenland te bestellen. En de prijzen verschillen nogal. Als het 5-10 euro zou schelen zou ik ook gewoon in NL bestellen. Zeker nu met de dollar zou je zeggen dat de prijzen wel wat omlaag kunnen, maar ja je weet nooit hoe het echt werkt.

Mitch
5 oktober 2007, 16:04
Zeker nu met de dollar zou je zeggen dat de prijzen wel wat omlaag kunnen, maar ja je weet nooit hoe het echt werkt.

Tja... laat ik dit erover zeggen: Sander de Gier heeft al eens contact met Keith van BYOC erover gehad, dat er prijsverschillen zijn. En die liggen niet zo zeer in verschillen in inkoopsprijs of marge. Verder moet een ieder in deze wereldeconomie maar voor zichzelf beslissen of -ie voor de laagste prijs gaat of zijn nationale economie wil steunen.

Jimwoud
5 oktober 2007, 17:03
Tja... laat ik dit erover zeggen: Sander de Gier heeft al eens contact met Keith van BYOC erover gehad, dat er prijsverschillen zijn. En die liggen niet zo zeer in verschillen in inkoopsprijs of marge. Verder moet een ieder in deze wereldeconomie maar voor zichzelf beslissen of -ie voor de laagste prijs gaat of zijn nationale economie wil steunen.
Als de regering een beetje mee zou werken zou ik dat best willen doen.

Maarja Maxima zei het al: De Nederlandse identiteit bestaat niet(haha, stom (lekker)wijf)

Eigenlijk zou iedere BYOC dealer zijn eigen rayon/ dekkingsgebied moeten hebben, en zich daaraan houden.

@TS probeer eens een digitech bad monkey schijnen erg op TubeScreamers te lijken. En is nog goedkoper.

Lexvandoef
5 oktober 2007, 17:45
@TS probeer eens een digitech bad monkey schijnen erg op TubeScreamers te lijken. En is nog goedkoper.

idd gewoon proberen, ik krijg er een goeie sound mee in de band icm met een HWA Husky Boost en een JCM900 :satisfie:

RolandT
5 oktober 2007, 19:11
Tja... laat ik dit erover zeggen: Sander de Gier heeft al eens contact met Keith van BYOC erover gehad, dat er prijsverschillen zijn. En die liggen niet zo zeer in verschillen in inkoopsprijs of marge. Verder moet een ieder in deze wereldeconomie maar voor zichzelf beslissen of -ie voor de laagste prijs gaat of zijn nationale economie wil steunen.OffTopic waar zit het verschil dan wel? 30 euro op een pedaal is niet weinig. Als Nederlander kan ik begrijpen dat je de nationale economie wil steunen (in Belgie hebben we daar onze enorme belastingen voor :mad: Voor niet-Nederlanders lijkt de UK mij de meest voor de hand liggende optie om BYOC pedalen te kopen.

The red Strat.
5 oktober 2007, 20:06
@TS probeer eens een digitech bad monkey schijnen erg op TubeScreamers te lijken. En is nog goedkoper.
mwah de prijs is voor mij geen probleem hoor ik zoek gewoon een zeer goeie true bypass tubescreamer (kheb zelfs gehoord dat de BYOC simpelweg beter is dan een RI ibanez) en ik wou ook 'in het circuit' van pedal bouwen/maken eigelijk, dus ik ging al snel naar de richting van een BYOC screamer.

er is toch een duidelijk kwaliteitsverschil tussen de byoc en de bad monkey,of niet (ik wil niet zeggen dat de bad monkey slecht is ofzo...) ?

Lexvandoef
5 oktober 2007, 20:45
mwah de prijs is voor mij geen probleem hoor ik zoek gewoon een zeer goeie true bypass tubescreamer (kheb zelfs gehoord dat de BYOC simpelweg beter is dan een RI ibanez) en ik wou ook 'in het circuit' van pedal bouwen/maken eigelijk, dus ik ging al snel naar de richting van een BYOC screamer.

er is toch een duidelijk kwaliteitsverschil tussen de byoc en de bad monkey,of niet (ik wil niet zeggen dat de bad monkey slecht is ofzo...) ?

Ze zijn trouwens wel anders doordat de BM een actieve 2 bands EQ heeft (bass en treble) en de BYOC gewoon 1 toneknop zoals een echte TS. Dat was voor mij trouwens de reden om een BM te proberen, die neemt niet zo veel bas weg.

The red Strat.
6 oktober 2007, 14:27
ik zou later nog een bass/treble booster willen maken (voor een SRV klank)
en anders met een modificatietje is die bass cut ook weg he ;)

toch bedankt hoor !

gvink
8 oktober 2007, 11:48
OffTopic waar zit het verschil dan wel? 30 euro op een pedaal is niet weinig. Als Nederlander kan ik begrijpen dat je de nationale economie wil steunen (in Belgie hebben we daar onze enorme belastingen voor :mad: Voor niet-Nederlanders lijkt de UK mij de meest voor de hand liggende optie om BYOC pedalen te kopen.

Zonder in de verdediging te gaan als De Gier werknemer wil ik hier nog wel wat over zeggen, als dat mag.. ;)

De BYOC dealer in de UK verkoopt de pedalen zonder BTW.. Dat scheelt t.o.v. NL twintig procent. Met een pedaal van +/- € 100 is dat al gauw € 20..
Normaal gesproken geen probleem, aangezien de douane daar altijd de wettelijk verplichte BTW bij stopt. De dealer uit de UK is niet helemaal eerlijk door niet de volledige waarde van het product op de factuur die hij erbij stopt te vermelden waardoor het pedaal een stuk goedkoper wordt.

Daarbij doet hij het zeer waarschijnlijk vanuit de huiskamer, niks mis mee, maar hij hoeft dus ook weinig kosten te betalen. Heeft geen meerdere dealers die hij aanlevert, dus hoeft alleen maar marge te hebben op de prijzen die de klanten betalen.. Als je namelijk ook aan dealers gaat leveren, die uiteraard minder betalen dan de klant, dan moeten de pedalen zelf duurder worden... Anders houdt of de dealer, of hijzelf er niks meer aan over.

Maar goed, als iemand zich niet bezwaart voelt om iets in het buitenland te kopen wat vervolgens met foutieve, niet eerlijke info, het land binnenkomt, be my guest... Hij verstuurt het dacht ik ook nog eens niet verzekerd en zonder tracking, dus mocht er een pakketje 'verdwijnen' onderweg heb je pech en mag je hopen dat hij zo aardig is om een nieuwe op te sturen.

Zoals sommigen van jullie weten heb ik voor mijn job bij De Gier mn eigen pedalenzaak gehad, Gvees, en dit is exact de reden waarom ik gestopt ben. Uiteindelijk kan je het als 'kleine jongen' niet redden omdat je te weinig verkoopt met te weinig winst.. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat eerlijk het langst duurt en als je jouw zaak bouwt op leugens loop je op een keer tegen een keiharde muur.

Misschien ben ik een beetje bot door dit zo te stellen en lijkt het toch alsof ik mij persoonlijk aangevallen voel. Gedeeltelijk is dat ook wel zo, maar dat is meer omdat ik de situatie herken aangezien ik zelf aan de 'andere kant' heb gezeten. Daarbij heb ik maar al te goed gemerkt dat eerlijk het langst duurt en als je foutieve waardes op pakketjes gaat vermelden gaat het vroeg of laat, maar over het algemeen vroeg, goed mis. Ik had zelf ook een leverancier die altijd te lage waardes op de (gelukkig wel verzekerde) pakketten vermeldde. Hierdoor kwam daar nooit invoerbelasting over, wat overigens niet uit maakte aangezien ik als bedrijf de btw weer terug kan vragen bij de belastingdienst. Maar, pakketje weg betekende dikke pech! De verzekering vergoedt namelijk alleen de waarde die op de documenten is/was aangegeven..
Uiteindelijk is dat wel goed gekomen na contact met de leverancier en hebben ze de waardes op de pakketten aangepast, maar dat ter zijde..

Mijn £ 0,02

Nocki
8 oktober 2007, 11:58
Helemaal mee eens!

Nielsje
8 oktober 2007, 11:59
nou ja, ik ben het wel met je eens.

Maar uiteindelijk is het toch de klant die de keuze bepaald. Zelf houd ik er ook wel van om enigzins zo vertrouwd mogelijk m'n spullen te kopen. Ik koop alleen bij de wat bekendere webshops, en 2e hands koop ik het liefst van mede forummers, om een of andere reden vertrouw ik die toch iets meer met betalingen e.d.

Uiteindelijk betaal je ook voor een beetje service. Ik vind het trouwens wel jammer dat je eigen pedalenbuisiness is gestopt. Nooit wat bij je gekocht, maar je had zeker een interessant assortiment!

edit: Blijft natuurlijk wel wat typisch dat de 250+ duurder is dan een kant en klaar exemplaar van de fabrikant, maar dat is maar exemplarisch.

gvink
8 oktober 2007, 12:24
M'n laatste off topic dan.. ;)

Wat betreft die 250+.. Hij heeft natuurlijk ook wel wat extra's tov en stock dod 250.. :)

RolandT
8 oktober 2007, 13:14
Zonder in de verdediging te gaan als De Gier werknemer wil ik hier nog wel wat over zeggen, als dat mag.. ;)

De BYOC dealer in de UK verkoopt de pedalen zonder BTW.. Dat scheelt t.o.v. NL twintig procent. Met een pedaal van +/- € 100 is dat al gauw € 20Ik had niet de bedoeling on De Gier aan te vallen het was gewoon een vreemd feit dat het 20 euro en vaak meer goedkoper was in de UK. Als niet-nederlander kies je dan gewoon het goedkoopste. De invoerheffing in Belgie gebeurt niet omdate de prijs onder 137 euro is. Overigens zijn het wel vriendelijke kerels in de UK.

cardinal
8 oktober 2007, 21:07
Iedereen is godzijdank vrij om te roepen wat ze willen. En alleen JIJ, de eindgebruiker en betaler bepaald waar je hem koopt.

Er zijn wel meer gasten die zo'n pedaal in elkaar hebben gezet. Ook absolute noobs (zoals ik ook ben) op gebied van technische zaken en toch zijn die meer dan tevreden.

Ik zou het gewoon eens proberen. Lekker bouwpakketje maken, net als vroeger met van die tankjes en vliegtuigjes, hehehe.

De bad monkey ga ik zelf ook eens proberen. Heb net de hothead gekocht occasie en die klinkt ook al prima.

Bouke
8 oktober 2007, 21:18
byoc compressor on it's way to Assen :D

Ben benieuwd...