PDA

View Full Version : Dalen van volume



ben vanhoof
1 oktober 2007, 19:19
Ik heb thuis een rocktron repliflex als effectenapparaat in de loop van mn versterker zitten. Van gisteren gebeurt het soms dat het volume daalt met ongeveer de helft. De repliflex heeft een 5 tal ledjes op het frontpanel die deze volumedaling ook weergeven.
Eerst dacht ik dat het een slechte kabel was, maar heb andere gebruikt en deze hadden het ook. Het ligt ook niet aan de fx loop van de versterker want mn andere versterker heeft dit ook. Het moet dus iets aan de repliflex zelf zijn.

Iemand een idee/oplossing? Ik denk aan de input van de repliflex maar weet niet hoe ik de input moet proper maken.

Glim
1 oktober 2007, 19:32
Oke, dit is een complete gok, maar misschien ligt het aan de trafo van de repli?

Als ik jou was zou ik em na laten kijken door iemand die er echt verstand van heeft of terug brengen (als dat mogelijk is.)

Gr, Glim.

ben vanhoof
1 oktober 2007, 19:37
Terugbrengen is geen optie, heb hem 2dehands gekocht. Dat ding is ook al enkele jaren oud, vind er ook weinig over terug. Als ik geen andere oplossing vind ga ik er inderdaad eens mee naar iemand met verstand van zaken.

BeeJee
1 oktober 2007, 19:39
Zijn de contactpunten van de jack-ingangen nog in orde? Soms hebben de chassisdelen van 19 inch apparatuur wel wat te lijden. Vooral als er zware pluggen gebruikt worden.

ben vanhoof
1 oktober 2007, 19:41
Wat bedoel je met "in orde"? Roest ofzo?

Glim
1 oktober 2007, 20:05
haha! :) roest... (grappig, tenzij je veel bier drinkt tijdens het spelen en je zo stom bent om je glas lekkernij op je apparatuur te zetten.)


Denk dat i bedoeld dat de contactpunten in de plug misschien versleten of gebogen zijn. Je zou em dan even (voorzichtig!) open moeten maken, als je dat aan durft. En een kijkje moeten nemen wat er gebeurd als je een jack erin doet. (of i contact maakt, als het een open plug is)

Gr, Glim.

ben vanhoof
1 oktober 2007, 20:10
Zal ik direct eens doen.

Daemon
1 oktober 2007, 20:25
Ik neem aan dat de output van je repliflex ver genoeg open staat?

ben vanhoof
1 oktober 2007, 21:00
De level van de output heeft niets te maken met plotse volumedalingen, wel?
Ik heb de repliflex open gehaald en heb de jacks eens bekeken. Ik zie geen verschil met de andere jacks. Daarnet daalde/steeg het volume al niet meer, het bleef gewoon minder. Als dit zo blijft maakt het mij allemaal niet veel uit, dan zet ik de output gewoon hoger.

Op 1 vd printplaten staat btw dat hij van 95 was, niet gedacht dat 't zo'n oud ding was.

Daemon
2 oktober 2007, 17:35
It was just a guess, I'm no expert on this area. Maar heb je dat probleem ook als je andere apparaten in je fx loop hangt?

ben vanhoof
2 oktober 2007, 20:54
Heb ik dan ook ja.

Daemon
2 oktober 2007, 22:31
Allright, ik heb geen idee op welke amps je het uitprobeerde (deze info helpt al veel in de feedback) en of die een paralelle of serieële fx loop hebben, maar ik heb zelf 't probleem van volumedrops op m'n hughes & kettner triamp mk1 ook gehad als ik iets in de loop zette en de fx loop activeerde. Oplossing was heel simpel voor me: m'n amp heeft een knop die bepaalt hoeveel van het orginele,dry signaal met het wette signaal wordt gemixed. Als ik die vol open zet, werkt m'n amp als een serieële loop. Dit hield dus in dat als ik 't volume op de fx unit (pod, no comment :p) goed zette er 0,0 last was van een sound drop. Als je ook zo'n knop hebt op je amps, probeer dit dan. Goodluck!

Ps. laat dus ff weten welke amps je hebt als dit nog niet heeft geholpen, dan duik ik de manuals ff in ;)

ben vanhoof
2 oktober 2007, 23:05
Daar heeft het niets mee te maken, ik heb nog een andere lc bulldog hier thuis staan van de andere gitarist en die heeft hetzelfde probleem.
Ik heb er overal eens goed met de compresseur doorgeblazen en nu werkt alles terug tegoei. Er zal dus ergens een stofdeeltje ofzo in de weg gezeten hebben.

Toch bedankt voor de reacties !!