PDA

View Full Version : Squier met Fender Elementen



David1223
1 oktober 2007, 16:00
Ik had het idee om een squier body te kopen en daar hele goeie fender elementen in te zetten (met een humbucker in de brug).

Maar is de body zelf van een gitaar heel belangrijk?
Of gaat het meer om de elementen?

Kim Wilson
1 oktober 2007, 16:01
Squier bodies zijn prima. Voor de beste resultaten kun je het beste op zoek gaan naar een alder (elzen) body.

jan jansen
1 oktober 2007, 21:15
Squier bodies zijn prima. Voor de beste resultaten kun je het beste op zoek gaan naar een alder (elzen) body.


Jmmer dat ik het optreden in Ma kellys heb gemist van de William E street blues band,de soundsamples op hun website klinken als een klokkie... :metal: :metal: :metal:

JJ

Kim Wilson
1 oktober 2007, 21:17
Hey, thanx Jan! Inderdaad jammer, want we hebben daar het dak van de tent gespeeld. Maar Eppie heeft al gezegd dat we nog een keer terug mogen komen. Hou het in de gaten, zou ik zeggen. :)

A_monkey
1 oktober 2007, 21:39
Je kan een aria strat kopen die is goedkoop en heeft een alder body!
http://www.ariaguitars.com/int/03_products/pro_eg_stg_003.html

renier
1 oktober 2007, 21:48
Ik had het idee om een squier body te kopen en daar hele goeie fender elementen in te zetten (met een humbucker in de brug).

Maar is de body zelf van een gitaar heel belangrijk?
Of gaat het meer om de elementen?

tja, het kan, maar wat dan?

beetje goeie body: 100 euro
goeie elementen: 150 euro
goeie hals: 150 euro
goeie trem, tuners en ander metaalwerk: 120 euro
wat plastic kapjes etc: 40 euro
overige electronica: 50 euro

totaal: een dikke 600 euro, een hoog risico (wie weet werken de onderdelen wel niet helemaal lekker samen?) een superlage verkoopwaarde en een hoop werk.


iedereen die ooit parts-o-casters heeft gemaakt kan je vertellen dat het ZELDEN voordeliger is dan een complete gitaar kopen. je moet het doen vanwege de lol ervan, als je probeert zo geld te besparen zul je bedrogen uitkomen.

voor 600 euro koop je een nieuwe mex classic strat, eenm japanse reissue, een 2ehands H1 strat of met wat mazzel zelfs een US standard.

BLOK182
1 oktober 2007, 22:54
Je kan dan nog beter een leuke squier compleet kopen, en de elementen upgraden met bijvoorbeeld een set van GFS, hele leuke pickups voor een hele schappelijke prijs. Ben je voor 50 euro extra klaar, en klinkt je strat een stuk beter!

jan jansen
5 oktober 2007, 13:52
Hey, thanx Jan! Inderdaad jammer, want we hebben daar het dak van de tent gespeeld. Maar Eppie heeft al gezegd dat we nog een keer terug mogen komen. Hou het in de gaten, zou ik zeggen. :)


Oke doe ik.Ik heb voor de zekerheid maar de cd van jullie besteld. :) :)

JJ

Kim Wilson
5 oktober 2007, 13:58
Oke doe ik.Ik heb voor de zekerheid maar de cd van jullie besteld. :) :)

JJ
Hey, cool man!! Thanks! :cheerup:

jimihattricks
5 oktober 2007, 16:40
iedereen die ooit parts-o-casters heeft gemaakt kan je vertellen dat het ZELDEN voordeliger is dan een complete gitaar kopen. je moet het doen vanwege de lol ervan, als je probeert zo geld te besparen zul je bedrogen uitkomen.

+1 (10 tekens biaatch)

jan jansen
9 oktober 2007, 12:39
Hey, cool man!! Thanks! :cheerup:


gisteren de cd ontvangen.Ben nu aan het luisteren.Door de griep een beetje slecht gehoor maar de opener mag er zijn... :cooler: nu de rest beluisteren,

JJ

Kim Wilson
9 oktober 2007, 12:53
Mooi man! Laat je bevindingen ook even achter in het gastenboek. Vinden we leuk. :)

jan jansen
9 oktober 2007, 13:08
Mooi man! Laat je bevindingen ook even achter in het gastenboek. Vinden we leuk. :)


Doe ik...heerlijke blues rock boogie maken jullie..

ps er zit een spellingsfoutje in nr 8 achter op de hoes....

JJ

Kim Wilson
9 oktober 2007, 13:13
Verdomd, nu je het zegt... :chicken:

Wat stom zeg. Nou ja, de muziek wordt er niet minder om, zullen we maar zeggen. :)


En bedankt voor de veren in onze reet. :cooler:

jan jansen
9 oktober 2007, 13:18
Verdomd, nu je het zegt... :chicken:

Wat stom zeg. Nou ja, de muziek wordt er niet minder om, zullen we maar zeggen. :)


En bedankt voor de veren in onze reet. :cooler:


graag gedaan.Vreemd detail..jullie manager heeft dezelfde naam als ik op dit forum... :cooler:

JJ

Kim Wilson
9 oktober 2007, 13:20
Ja, klopt. Ik dacht eerst al dat mijn pa zich al had aangemeld. :D

jan jansen
9 oktober 2007, 13:21
Ja, klopt. Ik dacht eerst al dat mijn pa zich al had aangemeld. :D


hha,nee hoor.Ik zit hier onder een alias..zoals wel meer...

HotRat
10 oktober 2007, 11:49
Squier strat uit midden jaren '90 is chinees he volgens wat ik hier al met de search heb gevonden... Maar hoe zit het met het hout ? Is dat dan een alder body ?
Hoe onderscheid je de houtsoorten eigenlijk ?

En wat is best geschikt om zo de typische bluesy strat-klank te hebben ?
Elzen (alder) > linde > agathis > multiplex ... ???

(Past wel binnen deze topic dacht ik zo aangezien ik dan min of meer weet wat best is geschikt om dan later gsf elementen of dergelijke in te zetten)

Kim Wilson
10 oktober 2007, 11:52
Ik denk dat een alder body i.c.m. rosewood toets de mooiste combi is voor een warme bluessound. Hoe je dat precies kunt herkennen, weet ik zo niet. Linde (basswood) is een hele lichte houtsoort (qua kleur dus, bijna wit hout), en is vrij zacht.


En JJ, je hebt PM. :)

HotRat
10 oktober 2007, 11:54
Bedankt, dat soort info zoek ik...
Wie weet meer over soorten hout bij strats en het gevolg voor de klank + hoe herkennen ?

jerome
10 oktober 2007, 20:04
Veel goedkopere Stratbodys worden gemaakt van Basswood (Linde)
Zacht, zeer licht kwa gewicht en lichtgekleurd hout vaak met weinig tekening/nerven erin.
Klank hoeft niet slecht te zijn maar is vaak wel minder warm en minder dynamisch

Duurdere Stratbodys worden van Alder gemaakt.
Meestal een veel warmere en dynamischere klank dan Basswood.
Alder is ook lichtgekleurd hout maar heeft vaak wat meer tekening/nerven, en is iets zwaarder dan Basswood.

Er zijn ook Stratbody's van Ash gemaakt. Dit zijn duurdere Strats dan Strats met Basswood body's. Is ook een lichtgekleurd hout met een nerf die wel op grenen lijkt. Het is zwaarder hout dan Basswood en ook iets zwaarder dan Alder dacht ik.
Klank schijnt ook beter te zijn dan Basswood. Helder en redelijk wat meer bas, maar ik dacht iets minder warm dan Alder.

Kim Wilson
11 oktober 2007, 08:18
Ik heb zelf een MIJ Strat met basswood body. Basswood is vrij dof. Het klinkt op zich wel goed, maar met name op de drie dikke snaren mis je een beetje attack. Klinkt nogal wollig. Aan bas geen gebrek trouwens.

Voor zover ik heb begrepen, is ash harder dan alder, en klinkt daardoor scherper dan alder. Alder klinkt wel warm, maar heeft wel voldoende attack, wat basswood een beetje mist.