PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



rigor mortis 99
1 oktober 2007, 15:01
yeps,

ik heb na 3 jaar acoustisch te spelen mijn eerste elektrische gitaar gekocht (na 2 maanden testen en vergelijken) het is een jackson DK2M geworden (nog 6 weken wachten tot ie geleverd is).

nu ben ik op zoek naar een versterker voor erbij.
muziekgenres, muse, radiohead, smashing pumpkins, block party, red hot chili peppers (dus beetje vanalles maar net niet de heel zware metal).

maximumprijs 400 euro
vooral voor thuisgebruik, maar misschien zekerheid voor later een versterker die nog kan gebruikt worden in een band.

heb hier en daar al iets getest.
Fender vind ik zeer irritante potmeters van het volume. en de sound is typisch fender, en vind ik niet zo mooi eerlijk gezegd. alhoewel ik eens een 100 wat getest heb met head en eronder 4 boxen (dat klonk wel nog vet)

VOX30vt (valvetronic-combo dus)heb ik al getest, en die vond ik mooier klinken.
vox heeft groot aanbod combo en buizenversterkers. welke zijn aan te raden?

maar ik sta natuurlijlk open voor andere voorstellen.

en dan nog als laatste, effecten hoeven er niet echt op, maar dan wel de mogelijkheden om deze aan te sluiten

thx Fré

Hallie
1 oktober 2007, 22:15
is het alleen voor thuis?

dan zit je met een vox30 wel goed. het beste is mischien alles rond die prijsklasse testen en kijken wat je het mooist vindt.

maar als ik je een tip mag geven, dan moet je de marshall MG 's laten staan.
een marshall valvestate kan je wel overwegen mischien.

rigor mortis 99
2 oktober 2007, 17:20
kan er me iemand uitleggen wat het verschil is tussen de gewone
AD30VT en de AD30VTXL ? heb hier en daar al iets gelezen, maar het eigenlijke verschil zie ik gelijk niet.

en wat vinden julie van de AD50VTXL?
* 50 watt combo met 11 versterker modellen
* 2x12" Vox speaker
* 11 effecten

mijn beetje ervaring van wat ik al getest heb zegt toch dat een versterker met 2 boxen toch wel mooier klinkt dan een versterker met 1 box.

rigor mortis 99
3 oktober 2007, 15:31
niemand..........?

Jimwoud
3 oktober 2007, 16:07
De XL serie is meer voor de zwaardere muziekstijlen. De High gain modellen op de gewone AD serie waren niet echt goed. Dus vandaar dat ze nu de XL serie hebben uitgebracht.