PDA

View Full Version : Hier is de trotse eigenaar van een nieuwe.....



OldSkool
1 oktober 2007, 14:19
Bogner Shiva top!!

Vorige week ben ik heel wat winkels afgegaan om een nieuwe versterker te vinden die aan m'n wensen voldoet. Ik was toen in het bezit van een H&K Puretone en was er niet helemaal tevreden meer mee. Ik kreeg mijn geluid er gewoon niet uit mede doordat hij te hard ging om uit zichzelf te oversturen denk ik, dus ik was gebonden aan pedaaltjes of een hotplate. Beide leverden een geluid op wat zeer ok was, maar ik bleef iets missen in het geluid. En zo werd een nieuwe zoektocht geboren.

Ik had al eerder een Shiva getest, de EL34 1x12 combo, maar ik was er niet van overtuigd dat het mijn ding was. Ik was eigenlijk ook op zoek naar een top. Tijdens mijn zoektocht kwam ik een winkel tegen die zowel een EL34 als een 6L6 top had staan en nam deze kans met beide handen aan. Ik was er van overtuigd dat ik een EL34 man was, aangezien ik een voorliefde heb voor de Marshall-achtige sound, en ik had hier het geluid gevonden die ik zocht. Hoe groot was mijn verbazing dan ook dat ik het vond in de Shiva met 6L6 buizen!!

Waarom dan de 6L6 variant? Kanaal 1 was op beiden erg goed en de verschillen waren minimaal naar mijn idee. Ik heb mijn keuze niet op dit kanaal gebaseerd, want met beide zou ik zeer goed uit de voeten kunnen. Kanaal 2 was een ander verhaal. Bij de EL34 top kreeg ik het gevoel dat er een doek over de speakers hing. Hij klonk minder open dan de 6L6 versie en had een heel donker geluid, te donker voor mijn smaak. Hoe ik de knoppen ook draaide, ik kreeg het niet voor elkaar om dit volledig eruit te draaien. De 6L6 top had dit probleem niet. Op mijn strat gaat ie van vol (lekkere blues) op de neck pickup tot fel op de brug (maar niet pijnlijk schel!!) en op m'n LP gaat ie van dik/romig op de neck tot strak en knallend op de brug pickup zonder het "doek over de speakers" effect te hebben.

In een bandsetting doet ie 't ook geweldig. Afgelopen weekend uitgeprobeerd en ik was er erg tevreden mee. Ik was even bezorgd dat ie misschien minder goed door de mix zou komen dan de EL34 top, maar ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Ik kon er een verdraaid goede marshall-achtige mid-crunch uit halen. Anders dan de "real thing" natuurlijk (en sommigen zullen het niet met me eens zijn), maar het was wel mijn ding.

En omdat een topic als dit niks waard is zonder een fotootje:
http://i16.photobucket.com/albums/b35/Sangria84/Afb013.jpg

Lexvandoef
1 oktober 2007, 14:21
Gaaf gefeliciteerd. Dat is nog steeds een van mijn favoriete amps sinds ik hem bij Punt heb gehoord.

Mr.Bluesbreaker
1 oktober 2007, 14:23
Tof hoor! En nu snel je onderschrift aanpassen!:D
Soundsamples?

almarvk
1 oktober 2007, 14:25
Mooi setje hoor!

Metoshade
1 oktober 2007, 14:37
Mooie set!! Waarschijnlijk zet ik binnenkort ook een setje 6L6jes in mijn EL-34 combo zet, just for fun.

De EL-34 kan inderdaad donkerder uit de hoek komen op het drive kanaal, het is dan even puzzelen met pre-amp buisjes en dan komt het wel goed. De 6L6 is dan toch meer Blues, erg lekkere sound. Ik heb zelf ook nog even flink staan twijfelen toen ik de 6L6 onlangs in de vingers had. Maar in de EL-34 versie kan het allemaal, dus dat komt wel goed!

Veel plezier ermee!!

Nocki
1 oktober 2007, 14:39
Geweldige set! congrats!

Erikt
1 oktober 2007, 15:08
Waarschijnlijk zet ik binnenkort ook een setje 6L6jes in mijn EL-34 combo zet, just for fun.

Kan dit bij jouw versterker? Welke heb je?


TS: Hele vette set, mooie haarstrat ook, heb je die hand laten maken, of heb je die in een winkel gescored?

Prachtige versterker!!

OldSkool
1 oktober 2007, 17:44
Mooie set!! Waarschijnlijk zet ik binnenkort ook een setje 6L6jes in mijn EL-34 combo zet, just for fun.

Ik dacht ook dat dit niet kon i.v.m. andere trafo's o.a. Volgens mij moeten die dan ook vervangen worden of niet?

@Erikt:
Die Haar strat heb ik bij Jukebox in Boekel gescored. Erg leuke winkel (nee ik heb er geen banden mee ;)). Hij speelt echt super.. Die ongelakte hals is echt geweldig. Dat is ook één van de redenen dat ik een LP standard faded heb. Die heeft een hele dun gelakte hals. op mijn vorige "gewone" LP standard vond ik de hals vaak erg plakkerig aandoen.

Metoshade
1 oktober 2007, 17:51
Ik dacht ook dat dit niet kon i.v.m. andere trafo's o.a. Volgens mij moeten die dan ook vervangen worden of niet?

Omdat de EL-34 versie ongeveer 80 Watt verstookt en de 6L6 "slechts" 60, zou het geen probleem moeten zijn (aangenomen dat de juiste biaswaarden in te stellen zijn).

Van 6L6 naar EL34 wil iig niet.

Bernd Veenema
1 oktober 2007, 18:28
Mooie set,
Al zou ik die Marshall Cab als het kan inruilen voor een mooie Bogner 2x12 oversized ofzo. Staat veel mooier bij zo'n set!

ieme
1 oktober 2007, 19:50
gefeliciteerd, ik heb die versterker ook gehad, na een week had ik er al genoeg van en ben ik op de vht 45 overgestapt...

cardinal
1 oktober 2007, 20:06
Mooie set,
Al zou ik die Marshall Cab als het kan inruilen voor een mooie Bogner 2x12 oversized ofzo. Staat veel mooier bij zo'n set!

Eens, maar wel een mooie set.

LCH
1 oktober 2007, 20:12
gefeliciteerd, ik heb die versterker ook gehad, na een week had ik er al genoeg van en ben ik op de vht 45 overgestapt...
Wat waren voor jou de redenen om zo'n ding te kopen? En wat waren vervolgens de redenen waarom je er na een week genoeg van had?

Hallie
1 oktober 2007, 21:36
ik vind de marshall kast juist mooier!, maarja smaken verschillen 8-)

OldSkool
2 oktober 2007, 23:35
Een nieuwe kast zit er ook nog een keer aan te komen, maar ja, eerst moet ik m'n banksaldo een beetje omhoog krikken :p. Iemand goede suggesties voor een speaker bij de 6L6 Shiva?

Ik wil trouwens ook nog een flightcase voor de top hebben. Kun je die voor de Shiva gewoon op maat kopen of moet je er een laten maken/zelf maken? En zo ja, heeft iemand goede ervaringen met een site die ze op maat maakt?

@ Ieme: Ik ben ook wel benieuwd waarom je 'm na een week alweer weg deed...

ieme
3 oktober 2007, 09:02
@ Ieme: Ik ben ook wel benieuwd waarom je 'm na een week alweer weg deed...

Omdat ik hem uit een faillisement blind gekocht had en een week later goed kon inruilen op een VHT pitbull 45, de VHT is meer mijn ding... overtuigender clean/crunch de shiva is naar mijn mening meer compressed... Ik neem de 45 wel mee naar de meeting in almere dus als er dan liefhebbers zijn dan kunnen jullie jezelf dan komen overtuigen!

Hell's Engl
3 oktober 2007, 17:06
Gefeliciteerd!! Vette set hoor.... Vooral die HAAR strat!!

Joost

pannekoek
3 oktober 2007, 17:13
gefeliciteerd !

mooi bakkie 8-)

Squier4ever
3 oktober 2007, 19:11
Een nieuwe kast zit er ook nog een keer aan te komen, maar ja, eerst moet ik m'n banksaldo een beetje omhoog krikken :p. Iemand goede suggesties voor een speaker bij de 6L6 Shiva?

Ik wil trouwens ook nog een flightcase voor de top hebben. Kun je die voor de Shiva gewoon op maat kopen of moet je er een laten maken/zelf maken? En zo ja, heeft iemand goede ervaringen met een site die ze op maat maakt?

@ Ieme: Ik ben ook wel benieuwd waarom je 'm na een week alweer weg deed...

ik zou een greenback kast proberen, vind greenbacks echt te gek!

Lexvandoef
3 oktober 2007, 19:30
ik zou een greenback kast proberen, vind greenbacks echt te gek!

+1, ik heb een hele tijd terug de Bogner Shiva van Punt over greenbacks gehoord. Wow, ik was onder de indruk, echt een supergaaf geluid.

Squier4ever
3 oktober 2007, 19:32
ik vind de marshall kast juist mooier!, maarja smaken verschillen 8-)

je hebt duidelijk nog de ballen verstand van gitaarspelen btw..

looks boeien niet (en zeker bij amps), het gaat om sound troela!

overigens vind ik de bogner v30 cab ook errug lekker klinken bij deze amp.