PDA

View Full Version : nieuwe les paul!!



Orpheo
1 oktober 2007, 14:09
*verhaaltje komt zo*





Ik heb eind augustus bij musoland een LP besteld. flamed maple top en back, f gaten, tobaccoburst, ebben toets en toffe inleg. kosten: 300 euro (met verzenden en verzekereren).

Vandaag kwam het....Totaal onverwachts, maar toch...

eerste indruk: WOW! het is EBBEN!!!! de inleg is gedeeltelijk parelmoer(achtig) en gedeeltelijk gegrafeerd; geeft een heel gaaf 3D effect! De top en back zijn massief. lees: massief met fineer laag. Heel mooi fineer trouwens haha. Het middendeel is massief mahonie, de hals ook. het is een semilong tennon (zo te zien op de foto's). Ik kreeg er ook een setje 'gibson' pickups. brug is 10.12k Ohm, en de hals is 9.42k Ohm. Gewoon, pafjes dus.

Ik moet 'm echt nog helemaal in elkaar zetten; tuners erop, brug erop (gelukkig: het is de normale ToM routing!!) en elementen erin. Er is geen backplate, zoals bij normale gitaren, het is dus als de supreme.

Ik ga er een gretsch 6120 achtige gitaar van maken; bigsby achige dus erop, met filtertron(achtige) elementen. LIefst maak ik er een 3 pupper van, maar dat is zonde; blijft er helemaal geen hout meer over.

jorrit
1 oktober 2007, 14:11
post dan alvast de foto's :P

ben benieuwd

Lexvandoef
1 oktober 2007, 14:11
he hallo, wel een post, maar niet eens plaatjes of uitleg? What's going on???

*Ik mis mijn eigen les paul *

GunMetalBlue
1 oktober 2007, 14:13
*verhaaltje komt zo*

op z'n minst origineel :D

Lexvandoef
1 oktober 2007, 14:15
op z'n minst origineel :D

gewoon een teaser :satisfie:

Hij is zo net een stripclub, interesse wekken gaat ze prima af, maar echt over de brug komen, ho maar :stop:

almarvk
1 oktober 2007, 14:18
Heb je die tweede chinees binnen gekregen?

Orpheo
1 oktober 2007, 14:20
Heb je die tweede chinees binnen gekregen?


YES!!! we haaaaave a winner!

almarvk
1 oktober 2007, 14:24
Heb ik de gitaar dan ook gewonnen?? ;)

Orpheo
1 oktober 2007, 14:25
Heb ik de gitaar dan ook gewonnen?? ;)


nee, sorry ;)

Squier4ever
1 oktober 2007, 14:32
pheateau's?

Lexvandoef
1 oktober 2007, 14:34
Heb ik de gitaar dan ook gewonnen?? ;)

haha no harm in trying :satisfie:

Maare foto's? Ben benieuwd geworden door je beschrijving. Moet je hem ook nog zelf wiren? Dat lijkt me niet zo relaxed.

almarvk
1 oktober 2007, 14:35
nee, sorry ;)
Als je geen foto's post binnen 5 minuten of de gitaar niet aan mij geeft ben ik toch genoodzaakt om je op vakantie te sturen. Dit kan zo natuurlijk niet! ;)

Orpheo
1 oktober 2007, 14:37
haha no harm in trying :satisfie:

Maare foto's? Ben benieuwd geworden door je beschrijving. Moet je hem ook nog zelf wiren? Dat lijkt me niet zo relaxed.

foto's NET gemaakt, ik ben ze aan t uploaden.

t wiren vind ik geen probleem. ik vind het inrammen van de brugstuds echter WEL een probleem. ik HAAAT dat...

Lexvandoef
1 oktober 2007, 14:39
foto's NET gemaakt, ik ben ze aan t uploaden.

t wiren vind ik geen probleem. ik vind het inrammen van de brugstuds echter WEL een probleem. ik HAAAT dat...

Euh je moet alles qua hardware nog zelf doen? Waar betaal je die Chinezen dan €300,00 voor?

Orpheo
1 oktober 2007, 14:41
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1953.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1954.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1958.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1956.jpg

het lijkt me logisch dat er gouden elementen, en gouden hardware opkomt. toch?

Orpheo
1 oktober 2007, 14:42
Euh je moet alles qua hardware nog zelf doen? Waar betaal je die Chinezen dan €300,00 voor?

150 body 150 verzenden. mooi toch? ik sloop toch altijd alle hardware eraf. kan ik gelijk nu alles zelf erop zetten zoals ik t wel. daarnaast; kijk maar naar de foto's.

Orpheo
1 oktober 2007, 14:43
op de foto's ziet ie er veel meer oranje uit dan dat ie in t echt is. ik ga even kijken of het met mn telefooncamera ook zo is...

glacius
1 oktober 2007, 14:43
bij welk bedrijf had je dat laten doen ????? heb je daar een link van ?

foto van de headstock ?

Squier4ever
1 oktober 2007, 14:43
ziet er sjiek uit?
komt er GFS spul in?

Lexvandoef
1 oktober 2007, 14:45
150 body 150 verzenden. mooi toch? ik sloop toch altijd alle hardware eraf. kan ik gelijk nu alles zelf erop zetten zoals ik t wel. daarnaast; kijk maar naar de foto's.

Ja oke op die manier, beetje goedkopere versie van een warmoth gitaar.

Ziet er wel goed uit trouwens, vind alleen de burst niet mooi, die heeft niet die mooie teardrop-shape.

anyway, congrats.

fred dons
1 oktober 2007, 14:45
netjes hoor !

Orpheo
1 oktober 2007, 14:50
bij welk bedrijf had je dat laten doen ????? heb je daar een link van ?

foto van de headstock ?

musoland :) foto van head komt er zo aan.

@squier4ever: ja, ik ga er GFS inzetten. ik ga er echt geen tv jones inzetten. zonde van de tv jones denk ik. is de gitaar niet waard, en gfs is bang for the buck

@lex: tja, de meesten daar hebben wel pickups enzo, maar ik vervang toch altijd de hele meuk, dus waarom t houden? en ik kreeg er alsnog n setje pups bij, mooi toch?

@ fred: thnx! :D voor t eind van t jaar zijn al m'n gitaren up and running. ik heb gewoon geen tijd gehad om die strat en tele van je af te maken :( :chicken: ik WIL t wel, maar t komt er niet van ghehe

jimihattricks
1 oktober 2007, 15:03
mooi hoor! alleen - ligt het aan mij of hebben ze die top niet helemaal mooi gebookmatched..?

verder vind ik deze burst dan wel weer mooier dan de standaard tear-burst (historisch correct zal dit gitaartje toch nooit worden so why bother)..

Lexvandoef
1 oktober 2007, 15:07
mooi hoor! alleen - ligt het aan mij of hebben ze die top niet helemaal mooi gebookmatched..?

verder vind ik deze burst dan wel weer mooier dan de standaard tear-burst (historisch correct zal dit gitaartje toch nooit worden so why bother)..

Voor de achterkant vind ik het trouwens wel mooi, maar aan de voorkant moet ik dan gelijk denken aan een richwood, die hebben ook zo'n burst.

glacius
1 oktober 2007, 15:08
die lui maken best mooie dingen !

http://img129.imageshack.us/img129/760/p03si5.jpg (http://imageshack.us)

Orpheo
1 oktober 2007, 15:20
mooi hoor! alleen - ligt het aan mij of hebben ze die top niet helemaal mooi gebookmatched..?

verder vind ik deze burst dan wel weer mooier dan de standaard tear-burst (historisch correct zal dit gitaartje toch nooit worden so why bother)..

moah dat van de top? geen idee. tis wel gewoon fineer. is te zien aan de lichte(re) middennaat.

Orpheo
1 oktober 2007, 15:30
familiefoto's:

Nep-les pauls
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1962.jpg

Echte Gibsons
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1964.jpg

Alle Les Pauls
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1967.jpg

Alles
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1969.jpg

Blend
1 oktober 2007, 15:55
Zo, blijf je bezig? Ik neem aan dat het een onvervalste GibsUn is?

GibsUn
1 oktober 2007, 15:59
hoor ik mijn naam?...


nee serieus,, schoon ding,, maar die inlays!! ik vind ze gewoon afgreiselijk als ik eerlijk mag zijn...maarja ikheb dan ook geen smaak

manu
1 oktober 2007, 17:46
hé orpheo...
is het mijn schuld dat je nu ook
gibsun ala chinatown verslaafd bent :hippie:

Orpheo
1 oktober 2007, 17:56
hoor ik mijn naam?...


nee serieus,, schoon ding,, maar die inlays!! ik vind ze gewoon afgreiselijk als ik eerlijk mag zijn...maarja ikheb dan ook geen smaak

ik vind m echter geweldig. ik heb alle opties die musoland had, in 1 gitaar gegooid.

@ manu: nee hoor. ik wilde t eens proberen, en dat is gedaan, en hier houdt het bij op.

Negative K3 fan
1 oktober 2007, 18:39
ik vind die inlays echt verschrikkelijk lelijk, maar voor het geld mag je absoluut niets zeggen, prima gitaartje. en je hebt inmiddels ook al een zieke collectie gitaren...

Orpheo
1 oktober 2007, 19:46
ik vind die inlays echt verschrikkelijk lelijk, maar voor het geld mag je absoluut niets zeggen, prima gitaartje. en je hebt inmiddels ook al een zieke collectie gitaren...

ghehe tja, sommigen vinden t te lelijk, ik vind t juist super. m'n set is nog lang niet af he. er MOET nog komen:

witte flying Vee
alpine white LP custom

en waarschijnlijk, met wat mazzel, morgen een explorer (ik ruil mijn variax daarop in).

Daemon
1 oktober 2007, 20:19
Leuke gitaar!! En wat zijn die familiefoto's geil :)

interessander
1 oktober 2007, 20:59
Als het dan toch fineer is dan kan je toch ook makkelijker een top in een stuk doen, of praat ik nu onzin?

Orpheo
1 oktober 2007, 21:02
Als het dan toch fineer is dan kan je toch ook makkelijker een top in een stuk doen, of praat ik nu onzin?

het kan wel, als de gitaar niet gelakt zou zijn. Ik heb alleen geen zin om de fineer eraf te schrapen alleen voor een eendelige top.

Even mooi punt van attentie: de top is hetzelfde als de back. vond ik wel een mooi detail :)

interessander
1 oktober 2007, 21:14
het kan wel, als de gitaar niet gelakt zou zijn. Ik heb alleen geen zin om de fineer eraf te schrapen alleen voor een eendelige top.

Even mooi punt van attentie: de top is hetzelfde als de back. vond ik wel een mooi detail :)

Ik bedoelde eigenlijk dat de top niet duidelijk een tweedeling hoeft te hebben dan, maar ik zag het net dat ze hetzelfde zijn inderdaad, dat is wel een leuk detail.

Luke-wannabe
1 oktober 2007, 21:28
Ziet er leuk uit man :)

Mark1990
1 oktober 2007, 22:03
ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je veel te veel prachtige gitaren hebt voor één persoon, dus ik stel voor om er eentje weg te geven aan yours truly ^_^

Orpheo
1 oktober 2007, 22:11
ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je veel te veel prachtige gitaren hebt voor één persoon, dus ik stel voor om er eentje weg te geven aan yours truly ^_^

hahaha optimist ;) je mag wel overKOPEN

rickert
1 oktober 2007, 22:44
Damn ik wil die telecaster alstie in elkaar zit :satisfie:

Orpheo
1 oktober 2007, 22:48
Damn ik wil die telecaster alstie in elkaar zit :satisfie:

ghehe fat chance! :D ik heb zitten azen als n malle op dat ding, en ik heb 'm van mijn oma gekregen (net als de strat eigenlijk, en net als die rooie gibson studio/custom).

rickert
1 oktober 2007, 22:49
Oke dan:p das wel lief! Maar toch wil ik 'm :p

Orpheo
1 oktober 2007, 22:55
Oke dan:p das wel lief! Maar toch wil ik 'm :p

haha, tja, warmoth he :) macassar ebben hals, ebben toets, walnut body en flamed maple top, thinline. alleen heb je dan niet die inleg.

rickert
1 oktober 2007, 23:00
Dan maar zo'n blotewijveninleg!!

Orpheo
1 oktober 2007, 23:02
Dan maar zo'n blotewijveninleg!!

of paaldanseresseninleg!

bass blom
2 oktober 2007, 00:17
Ja oke op die manier, beetje goedkopere versie van een warmoth gitaar.

Ziet er wel goed uit trouwens, vind alleen de burst niet mooi, die heeft niet die mooie teardrop-shape.

anyway, congrats.

en dat vind ik dan juist weer lelijk, die teardrop :stop:

en orph, go see a doctor :sneaky:

Orpheo
2 oktober 2007, 10:00
en dat vind ik dan juist weer lelijk, die teardrop :stop:

en orph, go see a doctor :sneaky:

hoezo? heb jij niet dan iets wat je verzamelt? de een verzamelt postzegels, de ander suikerzakjes, weer een ander sigarenbandjes. ik mooi gitaren; les pauls, flying vee's, en exclusieve inlegjes!

bass blom
2 oktober 2007, 11:43
hoezo? heb jij niet dan iets wat je verzamelt? de een verzamelt postzegels, de ander suikerzakjes, weer een ander sigarenbandjes. ik mooi gitaren; les pauls, flying vee's, en exclusieve inlegjes!

was een geintje man :D
goh, nee, ik verzamel niet echt iets.
dus ik moet naar de dokter :seriousf:

Fender75
2 oktober 2007, 12:01
Ik wel best uitwisselen om mijn verzameling completer te maken Orpheo?...ziet er allemaal erg goed uit!! Ben ook benieuwd hoe de Telecaster van Warmoth eruit gaat zien, na Kerstmis wordt dat mijn eerste kadoo, een Warmoth telecaster... :)