PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Supreme



paulbekkers
1 oktober 2007, 13:30
http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/LesPaul/Supreme/

Geile gitaren.

Misschien toch even een dummy-vraag:
Als er geen afdekplaatjes voor de control cavities op zitten, hoe kom je dan bij alle bedrading etc.? Het is een Chambered body, maar betekent dat, dat je via de pickup cavity dan bij de rest kunt? Lijkt me een beetje pielen.

Mijn Vantage ES heeft ook geen plaatjes, dus evt. veranderingen moet ik via de f-gaten doen. Geen prettige werkwijze.

Orpheo
1 oktober 2007, 13:44
bij deze gitaar is dat lastiger. ze hebben de outputjackgat (dat gat waar je output in zit) groter gemaakt. daar past overdwars precies 1 pot doorheen. met draadjes trekken ze alles dus door, ze hebben buiten de gitaar alles al gesoldeerd. sjiek huh?

renier
1 oktober 2007, 13:49
bij deze gitaar is dat lastiger. ze hebben de outputjackgat (dat gat waar je output in zit) groter gemaakt. daar past overdwars precies 1 pot doorheen. met draadjes trekken ze alles dus door, ze hebben buiten de gitaar alles al gesoldeerd. sjiek huh?

niet alleen spuuglelijk, maar ook nog knetteronhandig dus.

jakkes, wat een draak van een ding. typisch amerikaans:
- flame is mooi
- binding is mooi
- carved hout is mooi
- inlays zijn mooi
- gouden hardware is mooi

dus doe dat maar allemaal, zoveel mogelijk, op 1 gitaar, dan is die gitaar dus 5 dubbel mooi!

bleeeeegh.

helaas. doe mij maar

casper innosence
1 oktober 2007, 13:56
bij deze gitaar is dat lastiger. ze hebben de outputjackgat (dat gat waar je output in zit) groter gemaakt. daar past overdwars precies 1 pot doorheen. met draadjes trekken ze alles dus door, ze hebben buiten de gitaar alles al gesoldeerd. sjiek huh?

vandaar dat ie zo duur is...klinkt als n hoop gepriegel

Lexvandoef
1 oktober 2007, 14:14
Klinkt niet sjiek, maar onhandig en onnodig. Fijn als je zelf je pups wilt vervangen, moet je eerst de boel naar buiten trekken om los te solderen en daarna maar hopen dat je alles op de goeie manier weer naar binnen gooit. Straks zit je brug tonepot op de plek van neckvolume ofzo. Geef mij maar mijn mooie zwarte afdekplaatjes.

Orpheo
1 oktober 2007, 15:31
Klinkt niet sjiek, maar onhandig en onnodig. Fijn als je zelf je pups wilt vervangen, moet je eerst de boel naar buiten trekken om los te solderen en daarna maar hopen dat je alles op de goeie manier weer naar binnen gooit. Straks zit je brug tonepot op de plek van neckvolume ofzo. Geef mij maar mijn mooie zwarte afdekplaatjes.

tja. t idee was om een les paul te maken die gewoon zo mooi en goed afgewerkt was als mogelijk. Ik vond t netter als ze afdekplaatjes hadden, gehaald uit de back van de gitaar ala alembic, maar ok...