PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 72

Fusion
30 juni 2018, 11:53
Ah gangsta Erik was me voor respect bradda

Revolver
4 juli 2018, 13:30
Misschien kan ik het mis hebben maar ik heb het gevoel dat er 'iets' niet klopt aan deze USA Tele:

https://link.marktplaats.nl/m1300924544

dorrus
4 juli 2018, 13:37
Misschien kan ik het mis hebben maar ik heb het gevoel dat er 'iets' niet klopt aan deze USA Tele:

https://link.marktplaats.nl/m1300924544

Ik heb hetzelfde gevoel

Pepe
4 juli 2018, 13:51
Misschien kan ik het mis hebben maar ik heb het gevoel dat er 'iets' niet klopt aan deze USA Tele:

https://link.marktplaats.nl/m1300924544

En dan hou je het "original contour body" decal over dus dat plak je dan maar aan de achterkant!
Eigenlijk zou je dat soort dingen niet moeten zeggen want ze lezen deze rubriek.
Maar soit, doet ie wel weer wat anders onnozels.

https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDU0NQ==/z/M4gAAOSwa~JbPJPb/$_86.JPG

dorrus
4 juli 2018, 20:54
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1301080666-prachtige-en-geweldig-spelende-fender-telecaster-replica.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Hij heeft de advertentie aangepast

dagrim1
4 juli 2018, 21:59
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1301080666-prachtige-en-geweldig-spelende-fender-telecaster-replica.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Hij heeft de advertentie aangepast

Mjah, misschien teveel gezeik en durft het niet meer aan om als echte te verkopen? Maar dan nog, de markt wordt echt overspoeld met neppers en anderen zullen het weer niet vermelden, of iemand denkt oprecht een echte te kopen en verkoopt hem weer door als echte, etc.

Ook deze gevallen, waar men erbij zet 'replica' moeten wat mij betreft gewoon hard aangepakt worden...

HaroldA
5 juli 2018, 08:51
Ook deze gevallen, waar men erbij zet 'replica' moeten wat mij betreft gewoon hard aangepakt worden...

Juist! Het blijft wansmaak en zelfs strafbaar. Ook ken je de bedoelingen van de koper niet; misschien dat die 'm weer als echt probeert te verkopen.

benwave
5 juli 2018, 16:21
Juist! Het blijft wansmaak en zelfs strafbaar. Ook ken je de bedoelingen van de koper niet; misschien dat die 'm weer als echt probeert te verkopen.

Misschien wordt het tijd je mening is te herzien.
Wat is nou het verschil tussen het kopen van een echte fender neck met serie nummer. Dus gewoon bij Fender zelf,
en dan daar een willekeurige body opzetten, met willekeurige elementen gemaakt in een schuurtje, of een chinees kopen met Fender erop.
Beide zijn geen echte Fenders. Die zelfgemaakte kan ook als een echte doorverkocht worden. Dus Fender zelf doet hier aan mee.
Waarom je dan druk maken om een duidelijk herkenbare Chinees. Die andere zelfgemaakte wordt al veel moeilijker om te herkennen

humbucker
5 juli 2018, 16:46
Lijkt me niet. Een Fender body heeft ook een stempel, stickers etc.

Beide gevallen zijn gewoon een vorm van oplichting. Punt.

dagrim1
5 juli 2018, 16:53
Misschien wordt het tijd je mening is te herzien.
Wat is nou het verschil tussen het kopen van een echte fender neck met serie nummer. Dus gewoon bij Fender zelf,
en dan daar een willekeurige body opzetten, met willekeurige elementen gemaakt in een schuurtje, of een chinees kopen met Fender erop.
Beide zijn geen echte Fenders. Die zelfgemaakte kan ook als een echte doorverkocht worden. Dus Fender zelf doet hier aan mee.
Waarom je dan druk maken om een duidelijk herkenbare Chinees. Die andere zelfgemaakte wordt al veel moeilijker om te herkennen

Eh, hoe doet Fender hier zelf aan mee? Zij kunnen er weinig aan doen dat andere gaan lopen klooien met hun producten toch. En tja, ook jouw voorbeeld keur ik absoluut niet goed.

Maar het probleem is dat het zo makkelijk is om een chinese nepperd te bestellen en de markt verzadigd raakt met nep spul... En hoewel het voor kenners misschien heel makkelijk te bepalen is welke nep zijn en welke echt is dat voor zat anderen niet het geval. En de nepperds zullen ook vast steeds beter worden waardoor het allemaal nog lastiger wordt.

Het is gewoon ruk als je continu zo op je hoede moet zijn als koper omdat er zoveel oplicht-materiaal rondzwerft.

benwave
5 juli 2018, 17:02
Eh, hoe doet Fender hier zelf aan mee? Zij kunnen er weinig aan doen dat andere gaan lopen klooien met hun producten toch. En tja, ook jouw voorbeeld keur ik absoluut niet goed.


Fender doet er aan mee dat het nog makkelijker wordt om een nepper te maken, die nog moeilijker te onderscheiden is van echt

benwave
5 juli 2018, 17:05
Lijkt me niet. Een Fender body heeft ook een stempel, stickers etc.

Beide gevallen zijn gewoon een vorm van oplichting. Punt.

Fender bodies zijn ook te koop, maar dat maakt het nog steeds geen echte Fender als je die vervolgens zelf in elkaar pruts.
Dus de vraag blijft dan wat maakt het nu uit.
Moet je dan het decal van een echte Fender neck afschuren ??? Want je hebt nog steeds geen Fender gemaakt , dat doen ze namelijk alleen in de fender fabriek lijkt mij

Revolver
5 juli 2018, 21:31
En deze dan? https://link.marktplaats.nl/m1301268738

Vage beschrijving, een nog vager fotootje. Body uit de Custom Shop, constructie als een 335 (set neck??)

Pepe
5 juli 2018, 22:58
"Constructie zoals een 335" is natuurlijk onzin bij een thinline, totaal anders en die dubbele binding staat daar ook los van.
Ach ja.
Het heeft verder wel de kenmerken van de 90's thinline maar te wazig om er iets over te zeggen behalve dat de 90's een tortoise pickguard heeft en maar 1 ipv 2 snaargeleiders.

BamBuFan1
5 juli 2018, 23:42
Fender doet er aan mee dat het nog makkelijker wordt om een nepper te maken, die nog moeilijker te onderscheiden is van echt

Waardoor het dus verstandiger is als je zeker wilt zijn dat je een èchte Fender koopt om hem dan maar nieuw te kopen ipv tweedehands. En da's precies wat meneer Fender wil. Aan tweedehands verdient Fender immers niets.

dorrus
7 juli 2018, 20:47
Ligt aan de manier van aanbieden, Wanneer je om wat voor reden dan ook nog een originele usa Fender hals hebt liggen en je koopt daar een originele gebruikte usa Body via marktplaats bij, vervolgens alle usa hardware en je assembleert deze gitaar zelf dan is een advertentie als bijv. "Fender (zelf) opgebouwd uit enkel USA Fender parts" niet mis.Het is pas oplichting als je iets onder een naam verkoopt, wat het niet is

Jimpy
9 juli 2018, 23:15
https://link.marktplaats.nl/m1295078285

moet een 2004 50th anniversary zijn.
Maar serienummer met maar 6 cijfers "Z1....." dat is 2001.. en volledig ingevoerd bij guitardater geeft geen matches.
Moet een enkellaags parchment slagplaat hebben, maar heeft een 3 ply w/z/w
De QC label zit erbij met 010-2004-803 en dat klopt voor dit model, maar t foutieve serienummer staat er ook op..?

Wat is hier gaande?

stratokai
10 juli 2018, 15:34
https://link.marktplaats.nl/m1295078285

moet een 2004 50th anniversary zijn.
Maar serienummer met maar 6 cijfers "Z1....." dat is 2001.. en volledig ingevoerd bij guitardater geeft geen matches.
Moet een enkellaags parchment slagplaat hebben, maar heeft een 3 ply w/z/w
De QC label zit erbij met 010-2004-803 en dat klopt voor dit model, maar t foutieve serienummer staat er ook op..?

Wat is hier gaande?

Ik zie een serienummer met 7 cijfers. Je voert niet volledig in. Zet een vinkje bij American Made en je krijgt dit:

Guitar Info
Your guitar was made at the
Corona Plant (Fender), USA
in 2001 - 2002
Production Number: 23479

Of het dan een originele 50th is kan ik niet beoordelen.

Jimpy
10 juli 2018, 15:48
Ja klopt Stratokai, had gister biertje te veel op denk ik en cijfers verdwijnen dan opeens op mysterieuze wijze.;)
Serienummer is idd legit, maar veranderd niets aan het feit dat t dan geen originele 2004 50th anniversary betreft zoals advertentietext zegt.
Het lijkt dan een 50th anniversary body met originele case, maar met de hals van 2001 standard en een niet originele slagplaat.
Vraag me af wat er dan nog meer niet aan klopt.. de 54 customshop elementen zouden erin moeten zitten.
Hangtag met het modelnummer wat klopt voor een 50th ann standard maar ook het 2001 serienummer..? hmm..

Teveel alarmbelletjes

Revolver
10 juli 2018, 19:58
De 50th anniversary's zijn alleen gemaakt in 2T sunburst en een one piece maple hals, aan de foto's te zien klopt dat idd. De pickguard moet een one ply parchment, dat klopt idd niet evenals de datering van de hals. De hals op een originele Anniversary moet sowieso een vintage radius hebben (7,5) hebben, grote kans dat deze neck een 9,5 radius heeft.

Ik heb zelf de 'DeLuxe' 50th Anniversary gehad, die werd speciaal gemaakt om de moderne gitarist tegemoet te komen. Die Strat had o.a. gouden hardware, 9,5 radius, samarium cobalt pu's en de S1 switching. Ik kan mij ook nog herinneren dat er veel en ook speciale case candy bij zat, iig meer dan bij de adverteerder.

jutter
11 juli 2018, 10:50
https://link.marktplaats.nl/m1302795645

Esquire heeft nooit een double bound gehad. Body is waarschijnlijk een squier classic vibe.
Dit is wat hij zegt:

Ik: Je hebt hem zelf nieuw gekocht?
10:16
Hij: Nee ik heb hem in 2015 overgenomen
10:21
Ik: En je hebt je nooit afgevraagd of hij origineel is?
10:22
Hij: Eigenlijk niet. Ik beoordeel gitaren op hoe ze spelen/klinken. De rest vind ik niet zo interessant en voor €400 koop je ook een squier
10:23
Ik: Je weet dat de Esquire nooit een double bound uitvoering heeft gehad?
10:29
Hij: Nee maar dat maakt me nogmaals weinig uit. De neck is sowieso origineel en alleen al €300-€400 waard. Gitaar wordt dit weekend wrs al opgehaald. Succes
10:37

MarkS
11 juli 2018, 11:00
Als hij het verschil niet interessant vindt kan hij net zo goed vermelden dat het een Squier met een MIM neck is.
Goed, hij wist het kennelijk niet. Maar nu wel. En laat het bewust zo staan. Dat zegt genoeg.
300-400 voor een losse MIM neck is natuurlijk gelul. Koop je een hele 2e hands MIM gitaar voor. Een originele 2e hands CVC gaat overigens doorgaans voor 300-325 weg. 350 lijkt me voor deze dan best redelijk. Ik heb eens een CVC gehad, vond de hals nogal aan de dunne kant, heb ik toen de neck van een Squier Tele Custom II P90 opgezet. Knapte ie wel van op.

Pepe
11 juli 2018, 11:12
Maar... Fender HEEFT toch nooit een esquire productie model gereissued?
Enkel de custom shop. Is hier geen sprake van natuurijk.
Het is een zooitje. Hij heeft er 1 pickup op laten zitten, wist niet wat ie met de switch aan moest en heeft die er maar uitgehaald.
Knurft.
Maar goed, logo is naderhand opgeplakt en tot iemand moet mij een productie Esquire laat zien blijf ik daar bij.

jutter
11 juli 2018, 12:51
Inderdaad Pepe dat ook nog!

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

benwave
11 juli 2018, 14:03
Maar... Fender HEEFT toch nooit een esquire productie model gereissued?
Enkel de custom shop. Is hier geen sprake van natuurijk.
Het is een zooitje. Hij heeft er 1 pickup op laten zitten, wist niet wat ie met de switch aan moest en heeft die er maar uitgehaald.
Knurft.
Maar goed, logo is naderhand opgeplakt en tot iemand moet mij een productie Esquire laat zien blijf ik daar bij.

Waarschijnlijk z`on neck met een andere body

https://www.musicradar.com/reviews/guitars/fender-classic-series-50s-esquire-595668

MarkS
12 juli 2018, 00:19
Switch zit er nog gewoon op Pepe..ms lastig te zien..
Geen decal. Er bestaan wel degelijk MIM Fender Esquire modellen.
Google zelf maar. Links, foto’s en videos all over...


Maar met binding? Dunno.


Maar... Fender HEEFT toch nooit een esquire productie model gereissued?
Enkel de custom shop. Is hier geen sprake van natuurijk.
Het is een zooitje. Hij heeft er 1 pickup op laten zitten, wist niet wat ie met de switch aan moest en heeft die er maar uitgehaald.
Knurft.
Maar goed, logo is naderhand opgeplakt en tot iemand moet mij een productie Esquire laat zien blijf ik daar bij.

Pepe
12 juli 2018, 00:20
Ja, dat blijkt, leermomentje.
Nee, de bound body is niet eigen, daar is consensus over.

jutter
12 juli 2018, 19:43
Switch zit er nog gewoon op Pepe..ms lastig te zien..
Geen decal. Er bestaan wel degelijk MIM Fender Esquire modellen.
Google zelf maar. Links, foto’s en videos all over...


Maar met binding? Dunno.Switch zat er eerst niet op. Foto,s veranderen steeds. Dan weer met zwarte slagplaat en zonder switch dan weer met witte slagplaat met switch. Je wordt genaaid waar je bij staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Agent_Smith
26 juli 2018, 09:38
Dit heeft totaal niks met een Gibson of met een Junior te maken: https://link.marktplaats.nl/m1305634945

Schaamteloos proberen de zinnen zo te formuleren dat het doet voorkomen alsof het een Gibson Custom Shop-er is.

Erik de Perik
26 juli 2018, 09:41
Wel heel smaakvol gedaan.

arjanb01
26 juli 2018, 09:48
Smaakvol??? Broddelwerk. Lelijke tremolo, lelijke knoppencombi. Lelijke bodyshape.
Kortom: knooiwerk😂

D3nnis
26 juli 2018, 09:55
Je kunt het niet mooi vinden, maar het ziet er op het eerste gezicht nog niet als broddelwerk uit vind ik.

Fusion
26 juli 2018, 10:13
Ik vind m mooi :)

MarkS
26 juli 2018, 11:32
Gewoon pure misleiding. En een afgrijselijk gedrocht om te zien imho.

Dit heeft totaal niks met een Gibson of met een Junior te maken: https://link.marktplaats.nl/m1305634945

Schaamteloos proberen de zinnen zo te formuleren dat het doet voorkomen alsof het een Gibson Custom Shop-er is.

arjanb01
26 juli 2018, 11:57
Absoluut. En hij heeft een of andere aging proberen aan te brengen op de body.
Prutswerk eerste klas. En die kop....😝

D3nnis
26 juli 2018, 12:08
Welke aging? Zie jij hetzelfde plaatje als ik?

arjanb01
26 juli 2018, 12:28
Foto 1 op zijkant/rand body, of het moet weerspiegeling van een flits of ander licht zijn.
Hoe durf je dit op MP te gooien.

D3nnis
26 juli 2018, 12:41
Zit gewoon in het hout volgens mij?

Agent_Smith
26 juli 2018, 13:04
Gewoon pure misleiding. En een afgrijselijk gedrocht om te zien imho.

Ging me met name om de misleiding idd.
Maar verder idd wat een fugly gedrocht is het...

Plant
26 juli 2018, 13:26
Ik heb dat filmpje even opgezocht en zo klinkt het:


https://www.youtube.com/watch?v=ZAAwfl9Vlsc

Ik hoor eigenlijk maar 2 geluiden afgezien van een sample met wat meer galm, iets meer en betere klanken zitten er toch wel in mag ik hopen? Clean vind ik wel ok, maar verder word ik er niet warm van.

Pepe
26 juli 2018, 13:30
Zit gewoon in het hout volgens mij?

Nee hoor, je ziet het ook in de laatste foto.
Heeft ie zelf gedaan aangezien het op zijn YT filmpje er nog niet is.
Is misschien wel het minste probleem.
Ik moet zeggen, dat bling bling van die knoppen in combi met die joekel van een gouden strappin... het is een krachtig statement.
Ik kan enkel nog niet die zwarte stift strepen op de headstock duiden.

herrieman
26 juli 2018, 14:32
Wel nieuwsgierig wie dit voor hem gebouwd heeft. Of is dit een eigenmaak?

Plant
26 juli 2018, 14:50
Wel nieuwsgierig wie dit voor hem gebouwd heeft. Of is dit een eigenmaak?

Hij noemt in de advertentie luthier Jérôme Nahon (https://www.jnahonguitars.be/creations), ik vermoed dat deze de gitaar geheel heeft gebouwd en dat de verkoper is gaan prutsen en er later maar even Gibson Les Paul model op heeft geplakt zodat het nog wat waard lijkt.

Pepe
26 juli 2018, 14:58
Kees zegt dat Jerome is gaan knutselen aan een bestaande gitaar.
Meer info geeft Kees niet.
De vraag is wat het origineel dan was. Doet me het meeste denken aan een walnut The Paul of Firebrand, ben verder niet zo thuis in de budget Gibsons.
Maar goed, knieschot dan.
Het kan natuurlijk ook een Epi o.i.d geweest zijn met een Gibson logo.
Lijkt nog het meeste op een omgebouwde Godin.
Dan lijkt een knieschot wat overdreven.
Ga mijn auto maar wassen Kees, lullen we nergens meer over.

roger
26 juli 2018, 15:09
Het lijkt mij een Dean Evo zo op het eerste gezicht.

Edit: Op het tweede gezicht toch niet...:sssh:

Plant
26 juli 2018, 15:13
Het is ook sowieso geen Les Paul body, die schouder loopt iets terug à la telecaster.

https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/oV4AAOSwq7lbUgmh/$_86.JPG

Er is een ander merk dat dit zo doet, ik kom even niet op de naam.
Dus:

1) Het is een ander merk gitaar die zou door Jérôme Nahon is opgeknapt.
2) De hele gitaar is door Jérôme Nahon gebouwd.
3) Jérôme Nahon heeft er niks mee te maken.
4) ...?

Kim Wilson
26 juli 2018, 15:18
Het lijkt wel een Godin.

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/jXoAaVF4tGUZgRmGV2iEYj-1200-80.jpg

EDIT>
Oh, dat zei Pepe ook al....

Pepe
26 juli 2018, 15:18
Het is wel de stijl van Jerome, zou kunnen.
Je zou zeggen, waarom indruk maken met een totaal onbekende naam?

Naast Godin en Dean gooi ik ESP en Schecter nog in de competitie.
Schecter heeft wel dezelfde makke als Dean namelijk een dip in de moustache waar het juist een bolling moet zijn.
Het lijkt iig een model wat de Gibson advocaten probeert te omzeilen.
Dat is 99% dus schiet ook niet op.
Polletje maken?

D3nnis
26 juli 2018, 15:28
Misschien is het wel een Teye waarvan de top door de vandiktebank is gerost :D

Plant
26 juli 2018, 15:33
Misschien is het wel een Teye waarvan de top door de vandiktebank is gerost :D

Qua looks kan ik me dat nog voorstellen, maar als ik de prijskaartjes van Teye zie zou ik toch iets goedkopers als basis nemen :D

Kim Wilson
26 juli 2018, 15:33
:seriousf:

herrieman
26 juli 2018, 15:38
Hij heeft er na het pimpen dus niet meer op gespeeld.


Gibson lp jr custom shop made. in 2014 opnieuw omgebouwd en opgebouwd, met dank aan Jerome Nahon. Vanaf 2014 is hij praktisch niet meer bespeeld omdat ik alleen nog akoestisch speel.

Gewoon deze Jerome Nahon contacten en we weten welke gitaar gebruikt is.

Erik de Perik
26 juli 2018, 19:33
Het is zeker geen The Paul.... sowieso ander hout. Maar mijn god wat een lelluk ding is het zeg...!! Lijkt wel door een rapper ontworpen. Ding klinkt best ok, voor dat geld is slechter te koop.

Erik de Perik
26 juli 2018, 20:57
Ik heb twijfel.....

https://www.ad.nl/rotterdam/hellevoetse-anouk-19-wist-niet-dat-ze-vermist-werd~aae647bf4/

Plant
26 juli 2018, 21:58
Ik heb twijfel.....

https://www.ad.nl/rotterdam/hellevoetse-anouk-19-wist-niet-dat-ze-vermist-werd~aae647bf4/

Nee, is ook geen Gibson en is ook naar alle waarschijnlijkheid niet door Jérôme Nahon onder handen genomen.

D3nnis
26 juli 2018, 22:22
Volgens mij is er iets met haar lippen aan de hand..

Erik de Perik
26 juli 2018, 22:34
Volgens mij is er iets met haar lippen aan de hand..

Ik twijfel aan haar verhaal.

Pepe
26 juli 2018, 22:36
Ja, stinkt een uur in de wind, dacht ik al gelijk met dat vage Tui gedoe.
Ik gok iets met een jongen.
Die vader zal zich wel behoorlijk genaaid voelen maar ik snap, je moet wat he.
Misschien horen we ooit nog hoe vork in steel.

D3nnis
26 juli 2018, 22:46
Ik twijfel aan haar verhaal.Dat ook ja.

Erik de Perik
26 juli 2018, 23:06
Ja, stinkt een uur in de wind, dacht ik al gelijk met dat vage Tui gedoe.
Ik gok iets met een jongen.
Die vader zal zich wel behoorlijk genaaid voelen maar ik snap, je moet wat he.
Misschien horen we ooit nog hoe vork in steel.

Precies wat ik dacht ook..... wij gaan dat nog wel horen. Het meisje heeft sowieso die behoefte.

Tupelo
28 juli 2018, 15:20
Ik dacht eigenlijk aan zo een gekke dissociatieve persoonlijkheidsstoornis lijdende losgeslagen op blote voeten lopende hippie tramp.
Zit net iets teveel botox op om dat te zijn zo te zien.
Allemaal net iets aardser dan dat.
Jammer weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Fusion
28 juli 2018, 16:02
Volgens mij geen botox maar gewoon de typische selfie pose reflex. Allebei irritant. Maar ik ben dan ook een xeikerd.

Tupelo
28 juli 2018, 16:57
Hippie meisjes hebben echte wenkbrauwen.
Die mis ik hier.
Teveel muurverf en die getuite lippen op die strakke kaaklijn doen ook weinig goed.
Maakt dat ze er 'simpel' uitziet.
Ben bang dat ze dat ook is.
Twijfelachtige add indeed.
19 jarige tinder date met de verstandelijke vermogens van een brugklasser; dat moet je ook niet alleen naar Cuba sturen.
Vragen om problemen.

Erik de Perik
28 juli 2018, 22:14
Nahja... Anouk is thuis en het was allemaal maar gekkigheid.


OUDERS VERMISTE ANOUK (19) OVER HUN DOCHTER: 'ZE IS HEEL GEVOELIG'

De 19-jarige Anouk van Luijk uit Hellevoetsluis wordt sinds een paar dagen vermist op Cuba. In ‘Hart van Nederland’ vertellen haar ouders over hun dochter en de laatste keer dat ze haar spraken.

25.07.2018 | 10:29 uur | Maaike van de Graaf

Wim van Luijk en Saranda in ’t Veld zijn radeloos.

ANOUK VAN LUIJK
Anouk reisde op 7 juli alleen naar het Caribisch gebied en zou zaterdag terugvliegen naar Nederland, maar is daar niet aangekomen. Haar vliegtuig zou zijn overboekt, maar gisteren werd duidelijk dat de jonge vrouw überhaupt niet op het vliegveld is geweest. Haar vader deelde al een oproep via Facebook en inmiddels is het ministerie van Buitenlandse Zaken bezig met de vermissingszaak en heeft contact met de familie.

OP DE BONNEFOOI
Anouk vertrok op de bonnefooi naar Cuba en kwam de laatste dagen zonder geld en slaapplek te zitten. Haar vader laat via de telefoon aan Hart van Nederland (SBS) weten: “Haar bankpas was ingeslikt en toen heb ik gezegd: ‘Ga naar de ambassade toe’.” De moeder van Anouk, Saranda, zit in de uitzending en voegt toe dat haar dochter compleet overstuur was. “Ze belde me in paniek op en vroeg of ik alsjeblieft geld wilde overmaken naar de ambassade. Ze smeekte erom.”

PSYCHOTISCH
De ouders van Anouk, die gescheiden zijn, zijn ten einde raad. Haar moeder laat weten dat haar dochter het nodige heeft meegemaakt. “Ze is heel gevoelig. Ze heeft een opname gehad en is psychotisch geweest.” Wim is “heel erg boos, heel erg bezorgd en heel erg verdrietig.” Beiden stappen vandaag op het vliegveld richting Cuba om hun dochter te zoeken.

Wat kan er fout gaan met een meisje van 19 die op de bonnefooi naar Cuba vertrekt en anti-psychotica slikt...??

telerocker
28 juli 2018, 23:14
Jammer hoor, meisjes die de make-up doos van Bassie gebruiken.

JVGM-music
29 juli 2018, 21:51
Jammer hoor, meisjes die de make-up doos van Bassie gebruiken.

Ja, die Groucho Marx wenkbrauwen die nu helemaal in zijn snap ik ook niet zo...één en ander gecombineerd met de nu ook zo razend populaire tatoeages maken de mensen er niet mooier op. Jammer dat. En die namaak Gibson waar het allemaal om begon ziet er ook niet uit!

Mad Mike
4 augustus 2018, 11:33
Lange tijd geleden dat ik op dit forum iets heb gepost, maar ik wilde toch even het volgende (na)vragen:

Ik kreeg gisteren namelijk een ruilvoorstel voor mijn 'Fender Custom FMT Telecaster'.

Nu blijkt het (aan de foto's te zien) om een 'Gibson ES-335?' (Dot) te gaan. Maar deze ziet er in mijn ogen behoorlijk fake uit. (vooral de zichtbare bedrading)
Een fake Fender herken is over het algemeen vrij meteen, maar van Gibson's heb ik dus weinig verstand om eerlijk te zijn...

Hieronder wat foto's:

https://ibb.co/mJR2BK
https://ibb.co/i5mfyz
https://ibb.co/fejYJz
https://ibb.co/db3Sdz



Hoor graag jullie mening hierover! (voordat ik deze persoon de volle laag geef)

Pepe
4 augustus 2018, 11:47
Hee, zijn ze nou vergeten de O dicht te maken?
Hoe zou deze kleur moeten heten trouwens?

Brum
4 augustus 2018, 11:54
Geen nipjes. Zo oud is ie toch ook weer niet dat ie al gerefret is? Zou voor tobacco sunburst moeten doorgaan?

fred dons
4 augustus 2018, 12:02
het logo staat verkeerd, de poot van de G moet paralel met de nek lopen en dat doet hij niet, dit zie je alleen bij fakes, de gekleurde wiring is natuurlijk ook verkeerd, die mag best zichtbaar zijn maar moet braided wire zijn

Pepe
4 augustus 2018, 12:33
Oh, zie het al wat me aan de finish irriteerde
bij de Es 335 loopt de rode en gele kleur nooit door op de oren (als de basiskleur donker is)
deden ze wel bij de originele Epi Casino

MarkS
4 augustus 2018, 14:36
de gekleurde wiring is natuurlijk ook verkeerd, die mag best zichtbaar zijn maar moet braided wire zijn
An sich best mogelijk indien er later andere pups in gelepeld zijn?

fred dons
4 augustus 2018, 14:54
An sich best mogelijk indien er later andere pups in gelepeld zijn?

kan maar niet waarschijnlijk, als je de originele pickups vervangt dan doe je niet voor goedkopere aziaten met mooi gekleurd plastic wiring

Blend
13 augustus 2018, 09:29
http://link.marktplaats.nl/m1311841396?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Het lijkt me hartstikke fake als ik naar de decall kijk op de headstock..

Pepe
13 augustus 2018, 09:35
Ik kan echt wel genieten van een goeie & mooie neppert hier wordt pappa zo verdrietig van....

Blend
14 augustus 2018, 00:10
T zal wel aan mijn beperkte kennis liggen, maar als iemand mij kan tegenspreken: heel graag. Hierbij de screenshots.
https://preview.ibb.co/mdAwap/Screenshot_20180814_000337.jpg (https://ibb.co/ctTSgU)

https://preview.ibb.co/c0Cg89/Screenshot_20180814_000505.jpg (https://ibb.co/b6BxgU)

Pepe
14 augustus 2018, 00:36
Volgens mij is dat gewoon een standard mim die ik enkel ken met het silver logo zoals hier (https://picclick.co.uk/Fender-Telecaster-Standard-1995-MIM-Mexico-50th-Candy-222535028444.html) dus een ander logo vind ik raar wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan
maar het zijn goedkope gitaartjes hoor die mim standards, zelfs als het origineel is dan is 400 euro 2x te veel.

Blend
14 augustus 2018, 00:41
Ja die had ik gezien. Als het een Mexicaan zou zijn is de prijs 3 a 4 honderd euro, maar een nepperd zou (afhankelijk vd specs) inderdaad de helft opbrengen. Ik denk dat ie hartstikke nep is. Tenzij iemand me tegenspreekt.

Erik de Perik
14 augustus 2018, 00:51
Bouke Aandewiel geeft gitaarles.

Blend
14 augustus 2018, 00:56
Dus hij is betrouwbaar? Kijk naar het voorbeeld van Pepe, en waar het logo begint. Dit ding is fake..

Pepe
14 augustus 2018, 01:09
Dat zwarte ink logo hoort bij een Mexico Squier.

http://www.woolbrightvideo.com/files/forums/FenderSquierSeriesHeadstock.jpg

Blend
14 augustus 2018, 01:44
Ja, maar kijk dan naar de plaatsing van het logo. Het lijkt niet echt op deze strat..

Blend
14 augustus 2018, 01:44
misschien maak ik er een groter probleem van dan het is hoor.

Tupelo
14 augustus 2018, 05:31
Als je 'm niet wil kopen, dan sowieso.

Tupelo
14 augustus 2018, 05:39
Dit is een '96 mim strat.

https://www.tuneyoursound.com/sites/default/files/dsc05305.jpg

Tuners en neckplate van die tele lijken mij correct.
Geloof wel dat het een Fender is.
400 pleurie, ach... er worden gekkere prijzen gevraagd voor gitaren dan dat.
Ik zie bijvoorbeeld Condors voorbijkomen voor 900 euro. :D

Mr.Fingers
14 augustus 2018, 08:55
Gitaar is echt. Lijkt op een exemplaar van de obscure "Mexican Traditional" serie, en die kwam standaard met een zwart logo, en zijn gemaakt van overstock van Amerikaanse halzen & bodies, met Mexicaanse hardware & Aziatische elektronica. Quasi vergelijkbaar met de Mexicaanse "Squier Series", maar de Telecaster van de SS was een toploader en had een 1-ply slagplaat, die van de MT een through-body en een 3-ply slagplaat. Maar mismatchen kwamen voor, met de hals van de ene op de body van de andere, zoals deze. Beiden zijn inferieur aan kwaliteit vergeleken met de Japanse/Koreaanse Squiers van begin jaren '90, maar superieur aan de Chinese/Indonesische van eind jaren '90.

399 is... optimistisch.

Ace 1.15.19
14 augustus 2018, 09:40
http://link.marktplaats.nl/m1312275445?utm_source=whatsapp&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Vond de Custom diamond er behoorlijk scheef in liggen, maar die ligt er wel vaker niet helemaal mooi in. Verder erg summiere omschrijving en pas één dag actief op Marktplaats.

Midwolda
14 augustus 2018, 09:57
http://link.marktplaats.nl/m1312275445?utm_source=whatsapp&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Vond de Custom diamond er behoorlijk scheef in liggen, maar die ligt er wel vaker niet helemaal mooi in. Verder erg summiere omschrijving en pas één dag actief op Marktplaats.
Top row tuners zitten verder van de rand dan de bottom row tuners, de kop is te lang, TRC is fake.

twoerd
14 augustus 2018, 11:37
Door het gedoe met vooral Fender en Gibson ben ik geneigd juist deze merken links te laten liggen op de gebruiktegitarenmarkt.

HaroldA
14 augustus 2018, 12:03
Door het gedoe met vooral Fender en Gibson ben ik geneigd juist deze merken links te laten liggen op de gebruiktegitarenmarkt.

Raar, maar jouw keuze. Ik heb niets liever dan een leuke 90's Gibson; van Fender heb ik geen verstand.

twoerd
14 augustus 2018, 13:38
Noem mij maar raar. Ik spaar wel door voor een nieuwe of ga naar een echte winkel voor een occasion met meer zekerheid. De berichten over neppers gaan echt veel te vaak over deze twee merken. Ook is er een zeker fetisjisme rondom die merken. De verering gaat ver, en daar hangt een prijskaartje aan. Net als bij Nike.

D3nnis
14 augustus 2018, 13:51
Zelfs relatief kleinere merken als music man, of zelfs mayones, kun je als fake op aliexpress bestellen (logo bij meneel?).
Ik ben daarom bang dat de angst voor fake tegenwoordig voor alle merken reëel is?

Venlonaer
14 augustus 2018, 14:00
En daarom. Testen, proeven ,voelen. Haal je al een groot deel van de neppers eruit.

(Ja de QC van Gibson is de laatste jaren ook brul, maar een verschil met een Gibsun is er echt nog wel).

Erik de Perik
14 augustus 2018, 17:09
Zelfs relatief kleinere merken als music man, of zelfs mayones, kun je als fake op aliexpress bestellen (logo bij meneel?).
Ik ben daarom bang dat de angst voor fake tegenwoordig voor alle merken reëel is?

Precies, stond een tijdje terug nog een fake Tom Anderson te koop op MP.

arjanb01
14 augustus 2018, 17:49
Fake musicmans ben ik nooit tegengekomen.....
waar echt mee geknoeid wordt zijn fenders. Als je het heel kort door de bocht ziet zijn het natuurlijk plankjes met een aangeschroefde hals dus een bouwpakketje is zo nagemaakt 😂

Erik de Perik
14 augustus 2018, 17:58
Fake musicmans ben ik nooit tegengekomen.....
waar echt mee geknoeid wordt zijn fenders. Als je het heel kort door de bocht ziet zijn het natuurlijk plankjes met een aangeschroefde hals dus een bouwpakketje is zo nagemaakt ��

Toch zijn ze er wel.... (https://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=music+man&ltype=wholesale&d=y&tc=af&blanktest=0&initiative_id=AS_20180814075656&origin=y&catId=100005413&isViewCP=y&jump=afs)

MarkS
14 augustus 2018, 20:09
Als ik Trump was zou ik die Chinezen plat nuken ter bescherming van Amerikaanse bedrijven.

Da Vinci
14 augustus 2018, 20:30
Toch zijn ze er wel.... (https://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=music+man<ype=wholesale&d=y&tc=af&blanktest=0&initiative_id=AS_20180814075656&origin=y&catId=100005413&isViewCP=y&jump=afs)

Pfff en hoe... :eek::eek:
https://www.aliexpress.com/item/Music-man-John-Petrucci-7-electric-guitar-Silver-light-green-Flash-powder-0328/32645060144.html?spm=2114.10010108.1000014.2.2a931 427BPsMro&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.108275.000000000000000&scm_id=1007.13338.108275.000000000000000&scm-url=1007.13338.108275.000000000000000&pvid=7bf04572-ad6e-48e3-bd5b-a09fda310dae

Da Vinci
30 augustus 2018, 18:28
Zie deze voorbij komen voor weinig. Zo weinig dat het eigenlijk niet kan.

Iets mis mee?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180830/65ed5a6a1588dec5ef68e9eb54a2a829.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180830/810bdbc2e81cfefe975a5f77845b7e85.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180830/4b39c5a1ad562837a9e39cfc138df9ee.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180830/37b8e87abd0b2669f9e762a28303778d.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
30 augustus 2018, 21:31
Begint het serienummer niet altijd met een R in het geval van een relic...? Fender logo moet er in goud relief bovenop liggen op het certificaat en Mike Eldred lijkt een andere handtekening te hebben.

https://cdn.webshopapp.com/shops/233834/files/197009522/image.jpg

arjanb01
30 augustus 2018, 21:54
Die kop maakt ook een rare hoek met de hals. Is het bij een Tele niet zo dat de hoek vd kop tov de hals veel rechter is maw een rechte lijn maakt ?

AoDf
30 augustus 2018, 22:56
Op de legit Fender certificaten glimt (weerkaatst) het Fender logo en het custom shop V logo. Op die foto lijkt het gewoon een cheap geprint A4-tje.

deefke666
31 augustus 2018, 06:11
Het wil natuurlijk niet veel zeggen maar het is in ieder geval ook geen custom shop koffer.

petpas
31 augustus 2018, 08:22
Bij twijfel simpel de customerservice van Fender mailen en om advies vragen.

Da Vinci
31 augustus 2018, 11:55
Slagplaat zit ook vreemd bij de hoorn en hals. Maargoed, advertentie is inmiddels ook verwijderd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rinze
31 augustus 2018, 12:03
Hij stond vanmorgen ook op fb

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

turboblues
31 augustus 2018, 15:58
Begint het serienummer niet altijd met een R in het geval van een relic...? Fender logo moet er in goud relief bovenop liggen op het certificaat en Mike Eldred lijkt een andere handtekening te hebben.

Begint niet altijd met een R ; ik heb er eentje die met CZ begint (wel een limited edition). Maar met al de rest heb je gelijk, FAKE!

Philippe
31 augustus 2018, 16:53
https://link.marktplaats.nl/m1317042064

Zeker niet nep, maar die prijs... :seriousf:

Mailverkeer:

Ik:
Beste Wim,Ik neem aan dat je prijs € 750 is en geen € 1.750?Een gloednieuwe USA strat heb je namelijk al voor € 1.446...https://www.bax-shop.nl/linkshandige-gitaar/fender-american-professional-stratocaster-lh-olympic-white-rw
Met vriendelijke groet,Philippe

Wim:
hi philippe, alles heeft te maken met de sound van de gitaar en die is fantastisch, en dan ook nog links, moet je mazzel hebben als je dr een vindt. ik wil nog wel wat aan de prijs doen maar niet waar jij aan denkt. € 1500 moet ie opbrengen , maar je moet em in handen hebben en horen wat ie kan. groet wim


Nogmaals, niks nep of illegaal, maar....:???::???:

Napoje
31 augustus 2018, 16:54
Fake musicmans ben ik nooit tegengekomen.....
waar echt mee geknoeid wordt zijn fenders. Als je het heel kort door de bocht ziet zijn het natuurlijk plankjes met een aangeschroefde hals dus een bouwpakketje is zo nagemaakt 😂

U vraagt wij draaien: bamicasters per kilo. Niet kopen natuurlijk!!!

Http://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20180831064953&SearchText=luke+guitar

Da Vinci
31 augustus 2018, 17:40
https://link.marktplaats.nl/m1317042064

Zeker niet nep, maar die prijs... :seriousf:

Mailverkeer:

Ik:
Beste Wim,Ik neem aan dat je prijs € 750 is en geen € 1.750?Een gloednieuwe USA strat heb je namelijk al voor € 1.446...https://www.bax-shop.nl/linkshandige-gitaar/fender-american-professional-stratocaster-lh-olympic-white-rw
Met vriendelijke groet,Philippe

Wim:
hi philippe, alles heeft te maken met de sound van de gitaar en die is fantastisch, en dan ook nog links, moet je mazzel hebben als je dr een vindt. ik wil nog wel wat aan de prijs doen maar niet waar jij aan denkt. € 1500 moet ie opbrengen , maar je moet em in handen hebben en horen wat ie kan. groet wim


Nogmaals, niks nep of illegaal, maar....:???::???:


Misschien heeft ie gelijk en moet je ‘m vasthouden om er achter te komen boe goed ie is.... Maarja ik vrees voor Wim dat het met deze houding niet tot dat moment gaat komen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
31 augustus 2018, 19:07
Ach, in een bekende hoofdstedelijke winkel... een pre Fender Gretsch silver sparkle jet voor 2300 euro.
Eigenaar:mooie gitaar he! Zeldzaam!
Ik: Eentje van 20 jaar oud voor de prijs van een nieuwe?
Eigenaar: oja? is dat zo?
Ik: check Thomann.
Eigenaar:.. maar lekker ingespeeld en rock'n roll!
Ik: behoorlijk beschadigd, electronica werkt niet, er missen knoppen, er is een pickup veranderd, er zat origineel een bigsby op....
Eigenaar:.. doe 's een bod....
Ik: 1000 euro.
Eigenaar: .... nee, serieus...
Ik: ja.. je hebt gelijk, is teveel... 800?

gitaar hangt er nog steeds dus voor de liefhebber van een rock'n roll vibe...

Erik de Perik
31 augustus 2018, 19:20
Muziekzaken hebben het ook niet altijd door.... Ooit eens bij een zaak geweest voor inruil met een volledige nep strat maar wel met voor die tijd een sjieke quilted maple neck, alles nitro en 'oud' gespoten en met wat parts die vaak voor de originele gewisseld werden. Ze zagen 'm wel zitten...! :soinnocent:



Helaas kwam er een huisvriend/klant langs die er wel iets van wist en die zag het bij de deur al..... :seriousf:

Shredder Mike
1 september 2018, 13:19
Begint niet altijd met een R ; ik heb er eentje die met CZ begint (wel een limited edition). Maar met al de rest heb je gelijk, FAKE!

CZ staat voor John Cruz. Een van de custom shop bouwers.

LRS
8 september 2018, 13:46
Beroerde neppert:

http://link.marktplaats.nl/m1320784374?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

- Custom body (binding) icm 22 frets hals
- 6 brugzadels
- z-nummer (USA)
- geen noten houten inleg halspen
- semi vintage stijl Kluson stemmechanieken (de achterkant dan toch)

😝

Plant
8 september 2018, 16:31
Ligt het nou aan mij of optische vertekening op de foto of zit dat trussrod-gat zo rechts uit het midden?

https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/li0AAOSwXk9bk5I0/$_86.JPG

telerocker
8 september 2018, 18:19
Ligt het nou aan mij of optische vertekening op de foto of zit dat trussrod-gat zo rechts uit het midden?

https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/li0AAOSwXk9bk5I0/$_86.JPG

Dat lijkt niet gecentreerd. Gewoonlijk zit hij netjes tussende D- en G-snaar.

LRS
8 september 2018, 20:41
... en hij is GERESERVEERD... weer een nietsvermoedende beginner die genaaid gaat worden met brandhout 😡

Rooker
12 september 2018, 10:04
Ik had de verkoper al bericht dat het een nepper was. Ik kreeg de letterlijke tekst terug. " u hoeft niets gitaarbouwer" . Lijkt me een bewuste actie dus. 3 dagen voor de reservering had ik hem al gemeld bij MP. Maar die doen er dus kennelijk geen reed mee. Arm kind bijna 600 euro kwijt.

Fusion
12 september 2018, 10:13
Ik had de verkoper al bericht dat het een nepper was. Ik kreeg de letterlijke tekst terug. " u hoeft niets gitaarbouwer" . Lijkt me een bewuste actie dus. 3 dagen voor de reservering had ik hem al gemeld bij MP. Maar die doen er dus kennelijk geen reed mee. Arm kind bijna 600 euro kwijt.
Kun je de evt koper niet PM en of bellen?

pasqual
12 september 2018, 21:20
Kun je de evt koper niet PM en of bellen?

Hoe dan? De enige waar je contact mee kunt opnemen in een advertentie is de verkoper zelf.

Paul ST
13 september 2018, 11:14
Wat ik zelf nog wel eens doe bij nepartikelen op MP is zelf een advertentie plaatsen waarin je waarschuwt voor andere advertentie. Potentiële slachtoffers zijn je soms dankbaar.

LRS
13 september 2018, 14:49
He, waar zijn de afgelopen 13 dagen van dit draadje gebleven?

Plant
13 september 2018, 17:57
Gewoon zichtbaar op pagina 1637 en deze pagina, hoezo?

jutter
14 september 2018, 09:28
Is een Fender Telecaster '52RI het zelfde als een Telecaster 1952 design? https://link.marktplaats.nl/m1322827770

LRS
14 september 2018, 09:53
Zelden zo’n beroerde bamicaster gezien als deze:

http://link.marktplaats.nl/m1322853360?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

LRS
14 september 2018, 09:54
Gewoon zichtbaar op pagina 1637 en deze pagina, hoezo?

Het zal aan m’n phone of Tapatalk hebben gelegen, er misten opeen twee weken. Nu zie ik alles ook weer!

LRS
14 september 2018, 09:57
Is een Fender Telecaster '52RI het zelfde als een Telecaster 1952 design? https://link.marktplaats.nl/m1322827770

Anders dan de omschrijving, zie ik hier niet zoveel mis mee.

memyron
14 september 2018, 10:15
Ik dacht al vanmorgen zou ik er op reageren....maar het staat heir al keurig omschreven. Leuke Custom Shop logo btw.....En het serial geeft niks weer zowel bij Fender als Guitar Dater.

Zelden zo’n beroerde bamicaster gezien als deze:

http://link.marktplaats.nl/m1322853360?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

fred dons
14 september 2018, 10:46
Staat toch ook bij: one of a Kind :D

LRS
14 september 2018, 11:00
Ben met de aanbieder in contact. Het lijkt erop dat hij gewoon niet beter weet (maar ik ben officieel naïef). Heb hem geadviseerd om hier eens een licht op te steken...

Pepe
14 september 2018, 11:05
Snikhete auto en geen raampje open gezet
of toch een strat/tele identiteit crisis?

https://i.ebayimg.com/00/s/NTY0WDEwMDA=/z/z9AAAOSw8b9bm1~q/$_86.JPG

Kakihara
14 september 2018, 12:06
Snikhete auto en geen raampje open gezet
of toch een strat/tele identiteit crisis?

https://i.ebayimg.com/00/s/NTY0WDEwMDA=/z/z9AAAOSw8b9bm1~q/$_86.JPG

Genderneutrale Fender?

Pepe
14 september 2018, 12:22
of mond hangt scheef .. de grens tussen beroerd en beroerte is klein.

fred dons
14 september 2018, 13:26
scheve kop
beroerde uitspraak
lamme arm

yep deze strat heeft een beroerte

turboblues
14 september 2018, 23:14
CZ staat voor John Cruz. Een van de custom shop bouwers.

C staat eerder voor Custom en Z voor de jaren 2000.
Er waren eerder al Customshops met CN serienrs , die N was dus voor nineties.
Eigenlijk net zoals bij de gewone American Standards...
Mijn Custom Shop Strat is een "teambuilt" geen Masterbuilt. COA is ondertekend door Mike Eldred (toen manager v/d CS)
John Cruz had daar niks mee te maken.

Erik de Perik
15 september 2018, 02:52
Genderneutrale Fender?

Ik vind 'm dope.

Shredder Mike
17 september 2018, 20:35
C staat eerder voor Custom en Z voor de jaren 2000.
Er waren eerder al Customshops met CN serienrs , die N was dus voor nineties.
Eigenlijk net zoals bij de gewone American Standards...
Mijn Custom Shop Strat is een "teambuilt" geen Masterbuilt. COA is ondertekend door Mike Eldred (toen manager v/d CS)
John Cruz had daar niks mee te maken.

Bedankt voor de uitleg.

dimi19
26 september 2018, 16:55
https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-428856075.html

Overduidelijk een fake LP custom.
Ik heb het gemeld aan 2dehands.be maar ze verwijderen het zoekertje niet omdat "ze niets kunnen vinden dat in strijd is met de regels"... Is namaak niet gewoonweg illegaal?

Nu, gelukkig zijn de (oude) biedingen er ook naar...

pasqual
26 september 2018, 22:20
https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-428856075.html

Overduidelijk een fake LP custom.
Ik heb het gemeld aan 2dehands.be maar ze verwijderen het zoekertje niet omdat "ze niets kunnen vinden dat in strijd is met de regels"... Is namaak niet gewoonweg illegaal?

Nu, gelukkig zijn de (oude) biedingen er ook naar...

Ik heb ook maar even een melding gemaakt. Bij meerdere meldingen is de kans groter dat er iets mee gedaan wordt...

HaroldA
27 september 2018, 09:02
Ik heb ook maar even een melding gemaakt. Bij meerdere meldingen is de kans groter dat er iets mee gedaan wordt...

Idem: "Bedankt voor uw melding."

pasqual
27 september 2018, 09:43
Idem: "Bedankt voor uw melding."

We zijn te goed voor deze wereld....:soinnocent:

MarkS
27 september 2018, 12:46
Ook melding gedaan, zelfde antwoord.Geen aanleiding.

HaroldA
27 september 2018, 13:16
Ook melding gedaan, zelfde antwoord.Geen aanleiding.

Idem: "We hebben het zoekertje, dat je via de knop "Meld misbruik" hebt doorgegeven, bekeken. We hebben echter niets kunnen vinden dat in strijd is met de regels."

MarkS
27 september 2018, 13:19
Nog een x aangemeld. "Illegale namaak wordt aangeboden als origineel met bijbehorend prijskaartje. Puur bewuste oplichting."

twoerd
27 september 2018, 13:25
Misschien kunnen ze er niks mee als je niet heel duidelijk erbij zegt (evt met foto's van echt versus de nepper) waaruit blijkt dat het een nepper is? Je hebt natuurlijk wel met volstrekte leken te maken.

Pepe
27 september 2018, 13:25
In strijd met de regels betekent, wat onze business kan schaden.
schade in de zin van revenu, klanten, bezoekers, extra arbeid
Snappen mensen niet, die denken.. jamaar....in stijd met wetboek... fatsoen....
het is schattig, zo begaan met het algemeen belang van de consument
maar Marktplaats gaat niet over wetboek en fatsoen, die heeft geen boodschap aan schattig

wat ze wel denken bij een klager, mooi, weer een pageview er bij.

benwave
27 september 2018, 13:33
In strijd met de regels betekent, wat onze business kan schaden.
schade in de zin van revenu, klanten, bezoekers, extra arbeid
Snappen mensen niet, die denken.. jamaar....in stijd met wetboek... fatsoen....
het is schattig, zo begaan met het algemeen belang van de consument
maar Marktplaats gaat niet over wetboek en fatsoen, die heeft geen boodschap aan schattig

wat ze wel denken bij een klager, mooi, weer een pageview er bij.

Ze kunnen moeilijk bij elk wis wasje de advertenties verwijderen.
Omdat een HaroldA dat graag wilt. Volledig begrijpelijk dat dat niet gebeurd.
Hoe de fuck is HaroldA ??
Als nou iemand van Gibson zou reageren met de mededeling dat er een fake gitaar op staat wordt het denk ik wel gehonoreerd .

En voor de zoveelste keer ALS JE GEEN VERSTAND VAN ZAKEN HEB KOOP DAN NIET OP MARKTPLAATS OF NEEM IEMAND MEE DIE ER WEL VERSTAND VAN HEEFT.. het leven kan zo simpel zijn

MarkS
27 september 2018, 13:34
Nog een x aangemeld. "Illegale namaak wordt aangeboden als origineel met bijbehorend prijskaartje. Puur bewuste oplichting."
Same reply again.

HaroldA
27 september 2018, 13:35
Ze kunnen moeilijk bij elk wis wasje de advertenties verwijderen.
Omdat een HaroldA dat graag wilt. Volledig begrijpelijk dat dat niet gebeurd.
Hoe de fuck is HaroldA ??
Als nou iemand van Gibson zou reageren met de mededeling dat er een fake gitaar op staat wordt het denk ik wel gehonoreerd .

En voor de zoveelste keer ALS JE GEEN VERSTAND VAN ZAKEN HEB KOOP DAN NIET OP MARKTPLAATS OF NEEM IEMAND MEE DIE ER WEL VERSTAND VAN HEEFT.. het leven kan zo simpel zijn

He jankerd; het melden op 2ehands.be heeft al vele malen succes gehad; dit in tegenstelling tot Marktplaats.

Blijkbaar hebben ze hun beleid veranderd.

benwave
27 september 2018, 13:40
He jankerd;



Jankerd jij ben een jankerd en niet zon kleintje ook HaroldA ..jij zeikt over alles

MarkS
27 september 2018, 14:11
En voor de zoveelste keer ALS JE GEEN VERSTAND VAN ZAKEN HEB KOOP DAN NIET OP MARKTPLAATS OF NEEM IEMAND MEE DIE ER WEL VERSTAND VAN HEEFT.. het leven kan zo simpel zijn
Volgens mij is de redenering hopelijk nog steeds: klootzakken die doelbewust neppers als zijnde echt verkopen tegen navenant prijskaartje maken bewust misbruik van argeloze en onwetende kopers, en moeten daarom gerapporteerd worden.

HaroldA
27 september 2018, 14:15
Volgens mij is de redenering hopelijk nog steeds: klootzakken die doelbewust neppers als zijnde echt verkopen tegen navenant prijskaartje maken bewust misbruik van argeloze en onwetende kopers, en moeten daarom gerapporteerd worden.

Ja, maar dan met MEER HOOFDLETTERS want dat is stoer.

benwave
27 september 2018, 14:20
Volgens mij is de redenering hopelijk nog steeds: klootzakken die doelbewust neppers als zijnde echt verkopen tegen navenant prijskaartje maken bewust misbruik van argeloze en onwetende kopers, en moeten daarom gerapporteerd worden.

Ja Mark maar dat is nou net mijn hele punt een argeloze onwetende koper heeft daar niets te zoeken.
Een onwetend iemand moet naar een betrouwbare winkel gaan. Als alle kopers die geen verstand van zaken zouden hebben dat zouden doen, was het hele nep gebeuren zo weg.

Kim Wilson
27 september 2018, 14:33
Nee, het hele punt is dat jij volstrekt ten onrechte Harold loopt af te blaffen. Ja, Harold kan best irritant zijn, maar hij heeft wel gelijk.

MarkS
27 september 2018, 14:41
Iedere argeloze koper mag lekker zelf weten waar ie zijn spul koopt.
Rare omgekeerde redenering overigens. Als die neppers er niet waren konden die argeloze kopers gewoon veilig iets kopen…
En die onwetende iemand mag dus prima naar een echte winkel gaan en zich juist dat product laten aansmeren waar die eerlijke winkelier toevallig net de grootste marge op heeft.


Ja Mark maar dat is nou net mijn hele punt een argeloze onwetende koper heeft daar niets te zoeken.
Een onwetend iemand moet naar een betrouwbare winkel gaan. Als alle kopers die geen verstand van zaken zouden hebben dat zouden doen, was het hele nep gebeuren zo weg.

benwave
27 september 2018, 14:46
Nee, het hele punt is dat jij volstrekt ten onrechte Harold loopt af te blaffen. Ja, Harold kan best irritant zijn, maar hij heeft wel gelijk.

Jij ook bedankt voor je zinvolle bijdrage,
Het valt niet mee om een ander mening te hebben hier.
Mijn mening is dacht ik duidelijk,

Het zijn altijd de koopjes jagers die voor marktplaats of soort gelijke sites gaan.
Voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten en dan klagen als ze besodemieterd worden, ik kan er echt niet mee zitten.
Voor die nepper vragen ze 1800 euro een nieuwe die er op lijkt kost het dubbele tja ....
Meestal gaat het nog om grotere verschillen 500-600 euro voor een gitaar die nieuwe 2400 euro kost, wat denk je dan als je voor zoiets gaat ??
Je zet toch ook je fiets op slot, je doe toch ook je deur op slot en ramen dicht als je huis verlaat. Gewoon normale dingen. Zo ga je niet op een tweedehands site dingen lopen kopen waar je geen verstand van heb simpel zat

benwave
27 september 2018, 14:49
Iedere argeloze koper mag lekker zelf weten waar ie zijn spul koopt.
Rare omgekeerde redenering overigens. Als die neppers er niet waren konden die argeloze kopers gewoon veilig iets kopen…
En die onwetende iemand mag dus prima naar een echte winkel gaan en zich juist dat product laten aansmeren waar die eerlijke winkelier toevallig net de grootste marge op heeft.

Het feit is dat de neppers er zijn.
Nou nog een keer dan. Natuurlijk moet iedereen doen wat hij of zij wilt. Maar neem dan op zijn minst iemand mee die verstand heeft van Gibsons. Iemand die kan zien of het een nepper is of niet.

MarkS
27 september 2018, 14:55
Dus deze barmhartige Samaritanen voorzien slechts in een behoefte van de markt?
Hun goede intenties blijkt wel uit hun vraagprijzen.

Het feit is dat de neppers er zijn.
Nou nog een keer dan. Natuurlijk moet iedereen doen wat hij of zij wilt. Maar neem dan op zijn minst iemand mee die verstand heeft van Gibsons. Iemand die kan zien of het een nepper is of niet.

Kim Wilson
27 september 2018, 15:00
Jij ook bedankt voor je zinvolle bijdrage,
Het valt niet mee om een ander mening te hebben hier.
Mijn mening is dacht ik duidelijk,

Het zijn altijd de koopjes jagers die voor marktplaats of soort gelijke sites gaan.
Voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten en dan klagen als ze besodemieterd worden, ik kan er echt niet mee zitten.
Voor die nepper vragen ze 1800 euro een nieuwe die er op lijkt kost het dubbele tja ....
Meestal gaat het nog om grotere verschillen 500-600 euro voor een gitaar die nieuwe 2400 euro kost, wat denk je dan als je voor zoiets gaat ??
Je zet toch ook je fiets op slot, je doe toch ook je deur op slot en ramen dicht als je huis verlaat. Gewoon normale dingen. Zo ga je niet op een tweedehands site dingen lopen kopen waar je geen verstand van heb simpel zat
Je mag best een andere mening hebben, maar waarom moet dat in capslock met termen als jankerd om de boel op te fleuren? Het maakt je mening niet bepaald sterker.

En los van een wel of niet aannemelijke prijs, het mag gewoon niet. Het is illegaal om namaak te verkopen, verkoopsites zouden daar iets mee moeten doen. Op z'n minst de advertentie verwijderen.

benwave
27 september 2018, 15:03
Dus deze barmhartige Samaritanen voorzien slechts in een behoefte van de markt?
Hun goede intenties blijkt wel uit hun vraagprijzen.

Op deze manier heeft discussiëren geen zin, maakt niet uit.,, prima
Ik vraag me echt af of je zo ook zou praten face to face

ateng
27 september 2018, 15:32
Misschien kunnen ze er niks mee als je niet heel duidelijk erbij zegt (evt met foto's van echt versus de nepper) waaruit blijkt dat het een nepper is? Je hebt natuurlijk wel met volstrekte leken te maken.

Dat vraag ik mij ook af als Gibson leek.

HaroldA
27 september 2018, 15:37
Nou nog een keer dan. Natuurlijk moet iedereen doen wat hij of zij wilt. Maar neem dan op zijn minst iemand mee die verstand heeft van Gibsons. Iemand die kan zien of het een nepper is of niet.

Ik kon toevallig niet mee, dus ik heb een melding via Internet gedaan.

Pepe
27 september 2018, 16:04
Marktplaats krijgt honderden meldingen per dag met van alles en nog wat. De een kan zijn plaatjes niet zien, de ander klaagt over reclame en weer een die zegt dat de uitlaat van die Mercedes niet origineel is.
Marktplaats stuurt dan een automatisch mailtje: bedankt voor uw melding!
Er is een stagiair die door al die mailtjes ploegt en als ie een technische storing tegenkomt sluist ie het door naar de helpdesk.
De rest gooit ie weg.

Erik de Perik
28 september 2018, 01:11
En ondertussen reclame maken dat een auto die je via MP koopt gegarandeerd ok is.

Pepe
28 september 2018, 01:26
Zo werken Zalando, Amazon & Bol ook. Het heeft eigen producten (?) maar grootste deel komt van "partners".
Je bestelt bij Bol, maakt geld over naar Bol maar versturen gaat direct vanuit die partner.
Je kan ook bij die partner zelf bestellen maar het voordeel van zo'n Bol is het one shop one stop systeem.
Tot er wat mis gaat.
Dan zegt Bol, u kan zelf contact opnemen met onze "partner", wij weten van niks.
Dat klopt natuurlijk, men weet niet eens wat het is.
Bol maakt enkel reclame, net zoals Marktplaats dat doet.
Maar Bol geeft garantie want je maakt geld naar hun over, Marktplaats zit daar niet tussen, die zorgt alleen dat de site goed werkt.

Plant
28 september 2018, 01:37
Tot er wat mis gaat.
Dan zegt Bol, u kan zelf contact opnemen met onze "partner", wij weten van niks.

Wettelijk is dat natuurlijk niet zo. Degene die levert is ook verantwoordelijk.
Zo bleek toen Bol gewoon per post vuurwerkpakketten leverde. Natuurlijk wisten ze van niks, ze wisten niet eens dat het op hun site te bestellen was. De "partners" zetten hun artikelen zelf zonder medeweten van Bol online. Geen controle, alles ter goeder trouw.

Pepe
28 september 2018, 08:19
Wettelijk is dat natuurlijk niet zo. Degene die levert is ook verantwoordelijk.
Zo bleek toen Bol gewoon per post vuurwerkpakketten leverde. Natuurlijk wisten ze van niks, ze wisten niet eens dat het op hun site te bestellen was. De "partners" zetten hun artikelen zelf zonder medeweten van Bol online. Geen controle, alles ter goeder trouw.

Nee, wettelijk houd dat niet.
Wat Bol heeft bedacht is dat je een email via Bol naar de partner stuurt, men fungeert als email client.
Het is een systeem van communicerende vaten dat op een bepaalde manier wel werkt. Bijvoorbeeld, als er een pakje niet is aangekomen moet de "partner" de vervoerder aanspreken want die zijn de opdrachtgever terwijl Bol op zijn beurt weer opdrachtgever is van de "partner"
Dus bij malheur kan je druk zetten bij Bol wetend dat die druk gaat zetten bij de "partner" OF je kan druk zetten bij de "partner" wetende dat Bol op de achtergrond toekijkt.
Mooi allemaal he.

Da Vinci
28 september 2018, 10:18
Om de consument tegen dit soort dingen te beschermen kan deze aankloppen bij de partij waar hij de koop heeft gesloten.
Ooit een nieuwe keuken gekocht waarvan de combi het niet bleek te doen. Kon ik zelf wel even regelen met de fabrikant. Nou nee dus, ik heb 'm bij jou gekocht dus ik claim bij jou m'n garantie. Uiteindelijk is het gewoon een simpele schuttingmentaliteit waarbij ze zichzelf van wat werk willen ontslaan maar als je even uitlegt wat ze zelf al weten komt er schoorvoetend wel wat beweging.

Ik weet niet of het houdt dat Bol.com slechts email client is, ik heb met hen nooit ellende gehad. Ze zullen vast wal algemene voorwaarden hebben opgesteld met mensen die er meer verstand van hebben dan ik, maar het feit dat ik op de site van Bol.com een betaling doe geeft me als consument toch vrij duidelijk het vermoeden dat ik zaken doe bij Bol.com. Hoe zij het dan logistiek inrichten lijkt me niet echt het probleem van de consument, maar iedereen die ze er mee om de tuin leiden is weer een probleem minder om op te lossen :)

sneakie peakie
29 september 2018, 01:37
Ze kunnen moeilijk bij elk wis wasje de advertenties verwijderen.
Omdat een HaroldA dat graag wilt. Volledig begrijpelijk dat dat niet gebeurd.
Hoe de fuck is HaroldA ??
Als nou iemand van Gibson zou reageren met de mededeling dat er een fake gitaar op staat wordt het denk ik wel gehonoreerd .

En voor de zoveelste keer ALS JE GEEN VERSTAND VAN ZAKEN HEB KOOP DAN NIET OP MARKTPLAATS OF NEEM IEMAND MEE DIE ER WEL VERSTAND VAN HEEFT.. het leven kan zo simpel zijn

Iemand van gibson, en hoe zie je dat voor je "hallo ik ben iemand van gibson en die dingen zijn niet echt van ons, groeten van iemand van gibson" ja dat gaat mp echt herkennen.
Maar in 1 ding heb je gelijk , ALS JE GEEN VERSTAND VAN ZAKEN HEBT MOET JE JE ER NIET MEE BEMOEIEN !

Erik de Perik
29 september 2018, 02:45
Iemand van gibson, en hoe zie je dat voor je "hallo ik ben iemand van gibson en die dingen zijn niet echt van ons, groeten van iemand van gibson" ja dat gaat mp echt herkennen.
Maar in 1 ding heb je gelijk , ALS JE GEEN VERSTAND VAN ZAKEN HEBT MOET JE JE ER NIET MEE BEMOEIEN !

Ja eigenlijk komt het daar wel op neer. Je maakt contact met een service manager van Gibson en die helpt je verder.

showband
29 september 2018, 10:32
bol.com is overigens ahold.
Die kruidenier ja.
en ze runnen de bol-winkel ook als kruidenier.

Brum
29 september 2018, 12:07
Nepartikelen melden bij Marktplaats werkt echt voor geen ene meter. Bij een melding gaan ze het zo draaien dat jij mag gaan aantonen waarom een artikel nep is, dus zelf research doen zit er bij Marktplaats zelf niet in. Daarnaast reageren ze zo traag op meldingen, dat een artikel dan al weken online staat en het kwaad al geschied zou kunnen zijn. Zelfs Marktplaats wijzen op hun wettelijke verantwoordelijkheid worden ze niet warm of koud van, ze gaan zelfs bijdehand doen als je de verkeerde werknemer treft. Been there, done that. Het enige wat waarschijnlijk echt werkt is direct melden bij de douane of aangifte doen van oplichting bij de politie. Hoewel ik me bij die laatste afvraag of de advertentie dan niet ook weken online blijft staan voor je een standaard mail terug krijgt dat ze geen aanknopingspunten hebben en dus geen verder onderzoek doen. En bovendien, wie gaat nou serieus de douane of iets dergelijks inschakelen? Misschien is dit een optie? https://stopnamaak.nu/meld-namaak/

D3nnis
29 september 2018, 12:55
Maar effe voor de zekerheid he...die floyd rose les paul....wát zijn nu se dingen die niet kloppen dan?

Ik zag frets over binding, maar er zijn tegenwoordig les pauls die dat standaard hebben, en na een refret zou ik er zelf denk ik ook voor kiezen.
Een niet kloppend trussrod plaatje zag ik nog, en ik had wat twijfels bij de vorm van de onderste cutaway.

Nog andere dingen?

Persoonlijk zou ik het fijn vinden als ik hier gewaarschuwd zou worden voor nep, en dan ook wat er niet deugt. Word je nooit stommer van toch?

benwave
29 september 2018, 13:18
Maar effe voor de zekerheid he...die floyd rose les paul....wát zijn nu se dingen die niet kloppen dan?

Ik zag frets over binding, maar er zijn tegenwoordig les pauls die dat standaard hebben, en na een refret zou ik er zelf denk ik ook voor kiezen.
Een niet kloppend trussrod plaatje zag ik nog, en ik had wat twijfels bij de vorm van de onderste cutaway.

Nog andere dingen?

Persoonlijk zou ik het fijn vinden als ik hier gewaarschuwd zou worden voor nep, en dan ook wat er niet deugt. Word je nooit stommer van toch?

Aan de bijdrage van sneakie peakie te zien kan hij jou dat haar fijn uitleggen, Dus kom er maar in sneakie peakie

sneakie peakie
29 september 2018, 13:56
Aan de bijdrage van sneakie peakie te zien kan hij jou dat haar fijn uitleggen, Dus kom er maar in sneakie peakie

Geen idee waar je dat uithaalt. Sneakie zegt nergens verstand te hebben van gibson, ik vraag me vooral af hoe jij dat voor je zeit "iemand van gibson die contact opneemt met MP".

Maar geeft niet hoor lieverd, je voelde je vast wat op je pikkie getrapt en ja dan reageren mensen vaak met totaal uit de lucht gegrepen beweringen.

benwave
29 september 2018, 14:13
Geen idee waar je dat uithaalt. Sneakie zegt nergens verstand te hebben van gibson, ik vraag me vooral af hoe jij dat voor je zeit "iemand van gibson die contact opneemt met MP".

Maar geeft niet hoor lieverd, je voelde je vast wat op je pikkie getrapt en ja dan reageren mensen vaak met totaal uit de lucht gegrepen beweringen.

Tis duidelijk dat er niet veel verstand in je zit als jij je dat niet voor kan stellen. Bij mij gaat dat moeiteloos

dimi19
1 oktober 2018, 09:13
Maar effe voor de zekerheid he...die floyd rose les paul....wát zijn nu se dingen die niet kloppen dan?

Ik zag frets over binding, maar er zijn tegenwoordig les pauls die dat standaard hebben, en na een refret zou ik er zelf denk ik ook voor kiezen.
Een niet kloppend trussrod plaatje zag ik nog, en ik had wat twijfels bij de vorm van de onderste cutaway.

Nog andere dingen?

Persoonlijk zou ik het fijn vinden als ik hier gewaarschuwd zou worden voor nep, en dan ook wat er niet deugt. Word je nooit stommer van toch?

Wat een discussie weer zeg...

Soit,
De cutaway ziet er vreemd uit, alsof die te vlak is
De inlays zien er niet uit als MOP
Split diamond is fout
Truss rod cover is fout
De headstock is te groot (de G van het gibson logo moet beginnen net naast de D tuners, in dit geval staat het logo te hoog waardoor de headstock te groot is)
Geen binding achterkant
En natuurlijk: de bellycuts aan de achterkant!!

D3nnis
1 oktober 2018, 11:32
Bellycut is idd niet goed.

Binding aan de achterkant heeft de les paul custom axcess ook niet.

Switchcover klopt ook niet, en trem cover ook niet volgens mij.

stratokai
13 oktober 2018, 01:18
Pas op!

https://link.marktplaats.nl/m1332591892

denis.hermans
13 oktober 2018, 12:44
Afgezien van de bizarre google translate toestand, zie je op het zicht wat er mis is met deze gitaar ? Het is mi altijd nuttig om dat er bij te vermelden.

Pepe
13 oktober 2018, 12:57
Die gitaar zal best ok zijn, verkoper niet.
Meestal zijn afbeeldingen terug te herleiden naar een oud Ebay object.

MarkS
13 oktober 2018, 13:26
en 1 dag actief op MP.

Pepe
13 oktober 2018, 13:38
Er zijn 3 vlaggen, Nederlands niet machtig, 1 dag actief en de niet realistische prijs.
Je kan nog meer vlaggen zoeken maar waarom zou je, dit lijkt al afdoende.
Mensen hiervoor waarschuwen lijkt me sowieso onnodig
de kopers voor een dergelijke gitaar zijn echt wel slim en ter zake kundig, vrij gespecialiseerd publiek.
Dat een scammer denkt hiermee wat te kunnen vangen typeert ook best wel.

Tupelo
13 oktober 2018, 14:19
Is vaak het ding he.
Heb destijds best wat onderzoek gepleegd voordat ik mijn '74 Mustang kocht.
Neem aan dat een ieder die zo een geval wil aanschaffen uitkomt op http://www.fendermustangstory.com/ & wat Reverb en Gbase checkt naar verschillen en overeenkomsten.
Komen regelmatig Mustangs voorbij met compleet verkeerde combinaties kleuren, slagplaat en decal, in verhouding tot het jaartal waarmee ze aangeboden worden.
Nu geloof ik 1. dat het niet de meest gewenste gitaar is; je moet er aanleg voor hebben. 2. dat tegen de tijd dat je rond de 1K gaat neerleggen voor zo een ding, zelf ook wel ff checkt hoe die ervoor staat qua unieke kenmerken.
Kan best wat schelen, 't is graaiwerk die '70's Mustangs (Fender in general heb ik de indruk, vooral early), maar er worden toch echt van die mokkakleurige door en door na '75 voor 60's en early 70's aangeboden.
Vind ik het melden niet waard.

stratokai
13 oktober 2018, 22:02
Afgezien van de bizarre google translate toestand, zie je op het zicht wat er mis is met deze gitaar ? Het is mi altijd nuttig om dat er bij te vermelden.

Niet altijd. Vooral niet als er niets mis is met de gitaar. Pepe geeft de uitleg.

BamBuFan1
13 oktober 2018, 23:00
Niet altijd. Vooral niet als er niets mis is met de gitaar. Pepe geeft de uitleg.

En laten we eerlijk zijn: wie wil er nou een gitaar met uitslag op de gesp?

Pepe
13 oktober 2018, 23:33
En laten we eerlijk zijn: wie wil er nou een gitaar met uitslag op de gesp?

en je weet hoe een gesp aan zijn uitslag komt he..


https://www.youtube.com/watch?v=J27_eejVm_o

BamBuFan1
14 oktober 2018, 15:54
en je weet hoe een gesp aan zijn uitslag komt he..


https://www.youtube.com/watch?v=J27_eejVm_o

Ik heb net een beetje overgegeven in mijn mond.



(walgelijke serie)

stratokai
26 oktober 2018, 20:07
Normaal zijn ze veel duurder.

https://link.marktplaats.nl/m1334732024

LRS
27 oktober 2018, 07:31
Lijkt te mooi om waar te zijn...


fender gitaren sunburst 1965 3 kleuren jazzmaster
http://link.marktplaats.nl/m1337452788?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Bolkedebeer
27 oktober 2018, 09:22
2 pick-up zeepkist. Lol
Dit is wel een hele grappige Google translate blooper.

Bolkedebeer
27 oktober 2018, 18:28
Keurig: kreeg bericht van Mp dat ze deze grapjas in het vizier hebben:cheerup:

Da Vinci
27 oktober 2018, 20:02
Normaal zijn ze veel duurder.

https://link.marktplaats.nl/m1334732024

2 foto’s, 2 woorden. Goede wijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
5 november 2018, 22:04
Geweldig dit:

Fenders stratocaster http://link.marktplaats.nl/m1327614435?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
5 november 2018, 23:23
Kijk wat er op tafel ligt....

https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFg3NTA=/z/EdcAAOSwVBtbrgCa/$_86.JPG

vulvasonic
5 november 2018, 23:57
Zo fake als de ziekte.

Stond een advertentie naast, zag ik. Nieuwe gitaren van London City. Ik dacht dat die club gestopt was. Waren niet verkeerd voor dat geld (toen €250,- , nu €300,-).

stratokai
6 november 2018, 00:59
Ze worden steeds leuker! Plukkers 3 Aangepaste Jimmy-pagina Burstbucker

https://link.marktplaats.nl/m1341065645

en: Mooie zonnestraalfinish

https://link.marktplaats.nl/m1341078243

Da Vinci
17 november 2018, 10:07
Mooi vertaald ook...
2004 Gibson 1959 Tom Murphy aged Les Paul burst R9 59 http://link.marktplaats.nl/m1345035843?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Ad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
17 november 2018, 10:44
Haha die had ik ook gezien ja.
En wat te denken van deze "historisch aangepast" LP...
http://link.marktplaats.nl/m1345030917?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

stratokai
17 november 2018, 13:31
Haha die had ik ook gezien ja.
En wat te denken van deze "historisch aangepast" LP...
http://link.marktplaats.nl/m1345030917?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Hahaha, ze zijn wel erg leuk. 3 manier om op te pakken, stop het stuk van de zwaan.

D3nnis
17 november 2018, 13:38
Dat deze "lange nekdruppels" heeft was voor mij doorslaggevend!

Da Vinci
17 november 2018, 16:20
En toch denk ik dan altijd; zullen dit soort praktijken iets opleveren... Schijnbaar is er ergens iets dat iemand motiveert deze advertenties op oa MP te krijgen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BamBuFan1
17 november 2018, 16:32
En toch denk ik dan altijd; zullen dit soort praktijken iets opleveren... Schijnbaar is er ergens iets dat iemand motiveert deze advertenties op oa MP te krijgen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Via een bot 5000 advertenties planten en 1 of 2 keer beet hebben is succesvol genoeg.

.slash.
22 november 2018, 18:14
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1346941643-ibanez-artcore-jazz-gitaar.html?c=75c1245af1452750a212395b62016a07&previousPage=lr

Weinig twijfel hoor, maar wilde deze toch niemand laten ontgaan. Die laatste foto is bijzonder sterk.

arjanb01
22 november 2018, 18:21
Die Kevin, die adverteerder, is voor mij nu al een held. Die laatste foto en die tekst is geniaal geschreven over die Chinees die blijkbaar een wonderkind had verwekt 🤣
HELD👌

LRS
22 november 2018, 22:20
Hier een rare gitaar, aldus de adverteerder:

Ibanez artiest AR 5000 re
http://link.marktplaats.nl/m1347174800?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

dml
23 november 2018, 10:35
Eerlijk gezegd erger ik me veel meer aan de advertenties op MP van met name Bax, Max, Dutch Instrument Company (vooral deze) en Dijkman.

HaroldA
23 november 2018, 10:46
Eerlijk gezegd erger ik me veel meer aan de advertenties op MP van met name Bax, Max, Dutch Instrument Company (vooral deze) en Dijkman.

Die zie ik nooit ;)

https://chrome.google.com/webstore/detail/marktplaats-zonder-spam/lekhkeegnegccgaoakphligfonjmaodh

dml
23 november 2018, 12:38
Die zie ik nooit ;)

https://chrome.google.com/webstore/detail/marktplaats-zonder-spam/lekhkeegnegccgaoakphligfonjmaodh

Mooi. Heb je zoiets ook voor iPhone en / of Firefox?

HaroldA
23 november 2018, 12:42
Mooi. Heb je zoiets ook voor iPhone en / of Firefox?

Moet ik nou voor jou gaan googlen?

dml
23 november 2018, 12:51
Voor iPhone niet gevonden.

Speeddemon
2 december 2018, 20:27
Eerlijk gezegd erger ik me veel meer aan de advertenties op MP van met name Bax, Max, Dutch Instrument Company (vooral deze) en Dijkman.

Idd! Als je bijv. zoekt naar MXR pedalen en je eerst door tig van die commerciële advertenties heen kan scrollen... MP wordt behoorlijk bevuild door die clubjes.

D3nnis
2 december 2018, 22:03
Die dutch instrument dinges heb ik toch al wel eea gekocht wat prijstechnisch best interessant was.
Ik vind dat dan ook minder erg dan die 6 miljoen nieuw-advertenties.

Hoe doen jullie dat eigenlijk in de MP rubriek "elektrische gitaren"? Als je 's morgens om 7:00 kijkt staan er al 30 pagina's met (omhooggeplaatste) advertenties van "vandaag". Niet te doen.

Brum
2 december 2018, 22:15
Mooi. Heb je zoiets ook voor iPhone en / of Firefox?

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/marktplaats-zonder-spam/

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ook maar 's geïnstalleerd. Om dezelfde reden. Bij mij staat Bax met stip op één qua ergernis.

BamBuFan1
3 december 2018, 22:52
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/marktplaats-zonder-spam/

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ook maar 's geïnstalleerd. Om dezelfde reden. Bij mij staat Bax met stip op één qua ergernis.

+1, mp is niet te doen zonder.

Pepe
3 december 2018, 23:00
Je kan toch filteren op gebruikt of mis ik iets?
Dan is enkel tfoa een grote vervuiler.

D3nnis
4 december 2018, 06:36
Je kan toch filteren op gebruikt of mis ik iets?


Haha, heel stom, maar dat vakje had ik nog niet eerder gezien in de MP app, thanks, kan best wat helpen!

twoerd
19 december 2018, 12:18
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1350510333-fender-splatter-stratocaster.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a6 18

Ik heb een bericht gestuurd om te vragen hoe oud de gitaar is (ik heb het serienummer al opgezocht maar wil kijken wat ik voor antwoord krijg), of hij eerste eigenaar is, en wat ermee gedaan is qua upgrades, reparaties en afstelbeurt. Maar hij ziet er verstoft uit. Erg weinig info, maar "nieuw" toch echt niet, zo te zien kan hij niet eens weten of hij het goed doet momenteel (zie spinnenwebben). P.S. hoeveel moeite is het om hem even af te stoffen voor de foto?

twoerd
19 december 2018, 12:21
antwoord gekregen: "ik ben de 1e eigenaar. Hij is ongeveer 12 kaar oud. Maar in nieuw staat nog. Hij is helemaal origineel zoals ik hem gekocht heb." Hmm het is vlakbij mij, zal ik hem eens gaan bekijken? Vind het wel een hoge vraagprijs voor zo'n verwaarloosd ding.

D3nnis
19 december 2018, 12:36
Hoezo verwaarloosd ding?

Pepe
19 december 2018, 12:37
Spinnewebben? Verwaarloosd? Dit is een splatter strat he, centrifuge spray job. Standaard mex ding.

Oh, dennis was NET iets sneller.

twoerd
19 december 2018, 13:27
https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFg1NjI=/z/peYAAOSws2RcA-BC/$_86.JPG
(https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFg1NjI=/z/peYAAOSws2RcA-BC/$_86.JPG)

De draden spinrag staan toch tussen de tuners? (nog afgezien van de laag stof op de gitaar)

guitarkid2
19 december 2018, 13:41
no comment

Venlonaer
19 december 2018, 14:40
Zo dan. Zit meer spinnenwebben tussen de tuners dan dat er bij een gemiddelde non tussen de benen zit! Over een droge toets nog maar niet gesproken...

twoerd
19 december 2018, 15:16
En de tuners de verkeerde kant op gespannen, dus de snaren gaan onder een flinke hoek door de topkam. Op zich allemaal geen ramp, maar iemand zou deze gitaar eigenlijk moeten "redden". Wat ik niet ga doen voor deze vraagprijs trouwens.

vulvasonic
19 december 2018, 17:03
Je kan altijd proberen wat van die prijs af te lullen. Een normale Mexicaan, wat dit feitelijk is, gaat voor veel minder. Nu kán hij meer vragen, omdat dit een unieke gitaar is. Uniek in die zin dat die splatter strats maar voor een korte periode verkocht zijn en dat er letterlijk geen twee hetzelfde zijn. Het is aan jou om te beoordelen of je dat wat meer geld waard is. Ik moet eerlijk zeggen (hoewel, ik móet helemaal niets, natuurlijk) dat ik dit wel een van de meest aantrekkelijke splatter strats is die ik ooit heb gezien. Ik vind de meeste anderen veel te vrolijk en ik ben nu eenmaal geen vrolijk mens.

En die stof? Het zegt mij alleen iets over het feit dat ie het ding ooit gekocht heeft en dat ie er daarna nooit meer naar omgekeken heeft. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Stof eraf, afstellen, hals een beetje olie inwrijven en gaan. Het kan ook zijn dat ie al 10 jaar op een vochtige zolder aan een muurhaak heeft gehangen, of erger, vlak boven de verwarming. Vaak niet zo lekker voor de hals, maar als het niet te erg is, is ook daar iets aan te doen.

jutter
19 december 2018, 22:15
Je kan altijd proberen wat van die prijs af te lullen. Een normale Mexicaan, wat dit feitelijk is, gaat voor veel minder. Nu kán hij meer vragen, omdat dit een unieke gitaar is. Uniek in die zin dat die splatter strats maar voor een korte periode verkocht zijn en dat er letterlijk geen twee hetzelfde zijn. Het is aan jou om te beoordelen of je dat wat meer geld waard is. Ik moet eerlijk zeggen (hoewel, ik móet helemaal niets, natuurlijk) dat ik dit wel een van de meest aantrekkelijke splatter strats is die ik ooit heb gezien. Ik vind de meeste anderen veel te vrolijk en ik ben nu eenmaal geen vrolijk mens.

En die stof? Het zegt mij alleen iets over het feit dat ie het ding ooit gekocht heeft en dat ie er daarna nooit meer naar omgekeken heeft. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Stof eraf, afstellen, hals een beetje olie inwrijven en gaan. Het kan ook zijn dat ie al 10 jaar op een vochtige zolder aan een muurhaak heeft gehangen, of erger, vlak boven de verwarming. Vaak niet zo lekker voor de hals, maar als het niet te erg is, is ook daar iets aan te doen.

Mag je een gitaar niet boven een kachel hangen? Ik dacht dat het hout lekker verder droogde en dat de poriën lekker open begonnen te staan (luchtkamers) waardoor een gitaar nog beter zou gaan klinken.

Brad
19 december 2018, 23:09
antwoord gekregen: "ik ben de 1e eigenaar. Hij is ongeveer 12 kaar oud. Maar in nieuw staat nog. Hij is helemaal origineel zoals ik hem gekocht heb." Hmm het is vlakbij mij, zal ik hem eens gaan bekijken? Vind het wel een hoge vraagprijs voor zo'n verwaarloosd ding.

Ben je een verzamelaar dat je interesse hebt in dat ding? Ik bedoel een standard strat is nieuw 100 euro goedkoper.

Erik de Perik
19 december 2018, 23:14
Mag je een gitaar niet boven een kachel hangen? Ik dacht dat het hout lekker verder droogde en dat de poriën lekker open begonnen te staan (luchtkamers) waardoor een gitaar nog beter zou gaan klinken.

Alleen als je 'm daarna 2 weken in een piramide legt.

vulvasonic
20 december 2018, 00:29
Mag je een gitaar niet boven een kachel hangen? Ik dacht dat het hout lekker verder droogde en dat de poriën lekker open begonnen te staan (luchtkamers) waardoor een gitaar nog beter zou gaan klinken.
Nee dus. Daarom moet je ook zorgen dat de luchtvochtigheid binnenshuis niet te laag wordt. De warmte is op zich geen probleem, maar droge lucht is niet goed. En zeker niet voor akoestische gitaren. Liever warm en nat dan koud en droog. Denk maar aan seks, daar werkt het precies zo. :D

Erik de Perik
20 december 2018, 00:30
CV en goede isolatie is dodelijk voor alle hout instrumenten.

vulvasonic
20 december 2018, 00:39
Yep! Mijn 'ouwe' trouwe telecaster, 15 jaar lang niets aan hoeven doen. Heeft onder de meest erbarmelijke omstandigheden door het land gezworven..., 9 jaar lang in een truck in een ijskoude loods ergens in het noorden des lands, om vervolgens met grote regelmaat in de allesverzengende hitte van de podiumverlichting in tochtige feesttentjes z'n ding te doen. En altijd zonder mokken of morren.

Dan..., drie weken thuis in de buurt van de cv gedurende de wintertijd en ... zo krom als een hoepel.

Erik de Perik
20 december 2018, 00:52
Voor mensen is het trouwens ook niks.

jutter
20 december 2018, 10:30
Nou, ik hang mijn vrouw vaak boven de kachel te drogen en die is niet zo krom als een hoepel hoor!

Tupelo
20 december 2018, 10:37
Ik woon energielabel D. of erger, dus bij mij is de boel goed geconserveerd.
Het tocht door alle kieren en gaten, je voelt het trekken, slaapkamer is enkel glas, open keuken (en ik kook), en ik droog mijn was binnen.
Afzuiging dient meer als white noise & de luchtvochtigheid onder de 50% krijgen is een opgave.
Temperatuur lijkt er hier trouwens werkelijk helemaal niets toe bij te dragen, luchtvochtigheid wel, en dan vooral de zeldzame ogenblikken dat het hier beneden de 50% duikt, naar boven lijkt minder effect te hebben.
Anyhoe.
Wasje draaien, beddengoed drogen, douchen met de badkamerdeur open, pasta & theewater koken, en we're cool.
Aldus.... kostbare gitaren ?
Lever ze maar in, ik help ze wel de winter door. :ok:

Tupelo
20 december 2018, 10:40
Ik zit wel strak in de lak.
Voor 2/3e zelfs heel erg strak in de lak.
Kwestie van prioriteiten stellen, als woningbouwvereniging.

Tupelo
20 december 2018, 10:46
Ga het nog sterker vertellen.
Ik plan & regel die boel dus echt zo, daalt de luchtvochtigheid ?
Dan draai ik een wasje extra, laat ik de deur open met douchen, zet ik de afzuiging niet aan.
Liever zou ik het warm, nat & soppend oplossen, maar 't is niet anders.
Trouwens.
Wie houd ik voor de gek ?
Teveel werk, het is prima zo. :ok:

Da Vinci
22 december 2018, 15:31
Prutsers....
http://link.marktplaats.nl/a1268025753?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

(Link naar site)
https://www.maxguitarstore.com/products/music-man-luke-reissue-blue-metallic/?utm_source=marktplaats&utm_medium=cpc&utm_campaign=admarkt



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
22 december 2018, 15:39
Hoezo prutsers? Ik wist alleen niet dat de luke 2 ook een reissue serie heeft? Ik dacht alleen de luke 1, die met floyd rose?

bat
22 december 2018, 15:44
and of course a Floyd rose vibrato!

:dontgeti:

Da Vinci
22 december 2018, 16:33
Dat dus. De Luke reissue is een Luke 1 en geen Luke 2. Die floyd rose is dan natuurlijk een weggevertje. Helemaal voor Max die het ook niet verkeerd uitkomt dat die reissue (enigzins) limited is en een iets hogere marktwaarde heeft. De reissue heeft ook geen volume pot en was alleen in donkerblauw en rood.
Volgens mij is ook de kleuromschrijving onjuist en zijn de volume en toonknoppen niet origineel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
22 december 2018, 16:43
Gewoon een tweedehands luke met niet originele pots. Helder....
Ach ja, Max slaat wel vaker de plank mis.😂

jutter
22 december 2018, 20:06
Wat een gemiereneuk. Iedere gitarist ziet dat dit gewoon een foutje is! Pfff

bat
22 december 2018, 20:53
Ongetwijfeld. Benieuwd of het foutje nog rechtgezet wordt, anders betaalt de toekomstige koper een wat hoge prijs voor een tweedehands "normale" Luke.

Vond vooral grappig dat dit er nog onder staat op de site van Max:


Checked and set-up by our expert luthiers.

(en ja, ik snap dat die luthier waarschijnlijk de advertentie niet gecheckt heeft...)

Da Vinci
22 december 2018, 22:15
Wat een gemiereneuk. Iedere gitarist ziet dat dit gewoon een foutje is! Pfff

Blijkbaar niet de gitaristen die bij Max worden aangenomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jahallozeg
29 december 2018, 13:19
Sla je slag, zo goedkoop wordt het nooit meer ��
https://www.bax-shop.nl/plectrums/dunlop-tortex-standard-groen-plectrum-0.88mm/product-details.html?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=2018-12-30_NB_Week52_NL&clangct=fde9e583311a452e227f4123745c2028326b77407e 4271703b.b3JkZXJfYWFudGFsLG9yZGVyX3RvdGFhbA&utm_uid=8a93dd199e40b9d1ed6dfe6884e13f7d
A

D3nnis
29 december 2018, 13:28
Haha, is dat echt de prijs per stuk?

MarkS
29 december 2018, 13:29
Haha, is dat echt de prijs per stuk?Down from 27 euro he..

D3nnis
29 december 2018, 13:30
Ja, vandaar de vraag :D

Ik kan niet wáchten om te bestellen!

arjanb01
29 december 2018, 14:17
Neuh, te dunne plectrums voor mij. Ideale dikte is 1,5 mm met mijn speelstijl. Dan kosten ze zeker 2x zo veel 😁