PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 [65] 66 67 68 69 70 71 72

Erik de Perik
19 maart 2018, 21:58
Je zou hier over kunnen twijfelen inderdaad:

https://www.ebay.com/itm/1962-Orig-Pre-CBS-Fender-Strat-With-Hang-Tags-Case-Candy-Vintage-Stratocaster-/352140526108

steeferdesteef
20 maart 2018, 21:28
Je zou hier over kunnen twijfelen inderdaad:

https://www.ebay.com/itm/1962-Orig-P...-/352140526108

Ik heb meer twijfel bij Sjoerd dan bij Eddie Vegas....:seriousf:

telerocker
21 maart 2018, 04:00
Ja, Eddie is wel een bekende in het USA-circuit. Die kan zich niet te veel uitglijers veroorloven.

arjanb01
21 maart 2018, 06:19
Ik vraag me altijd af hoeveel van die vintage Fender Strats die er aangeboden worden te koop ook daadwerkelijk echt zijn. Er zijn er toch niet zoveel gemaakt in die tijd als dat er aangeboden worden aangezien de productie aantallen destijds veel kleiner waren dan tegenwoordig ? Is dat weleens onderzocht ?

fred dons
21 maart 2018, 09:23
qua aantallen zou ik me niet zo zorgen maken (Fender was gewoon een fabriek, als je de serienummers van 1965 bekijkt dan lopen die van 55000 tot 999999, dit was wel inclusief tele, strat,p-bass, jazzmaster etc en dan hebben we het over 45000 voor 1 jaar)
Waarom ik zelf geen vintage strats spaar is dat het te gemakkelijk is om partcasters te maken waarbij er een ongelooflijk grote kans is
dat een gitaar samengesteld is uit verschillende gitaren, dat hij wellicht overgespoten is in een customcolor of dat niet alle onderdelen "echt" zijn
Er zijn tegenwoordig zulke goede relicbouwers dat je met een microscoop moet gaan kijken of iets origineel is (en ook een blacklight check is geen 100 % garantie aangezien veel van de refinishes inmiddels meer dan 30-40 jaar oud zijn)

arjanb01
21 maart 2018, 09:49
Precies dat. Een strat is zo makkelijk te versleutelen tot iets dat origineel lijkt. Hoevaak kom je niet halzen tegen waar datum stempels aangebracht zijn die echt lijken.
Daarom ben ik erg huiverig voor het kopen van vintage strats, los van het feit dat ik het niet wil en kan betalen.

steeferdesteef
21 maart 2018, 20:34
Klopt niet volgens mij:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1262256151-fender-stratocaster.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940 d2&previousPage=lr

Erik de Perik
21 maart 2018, 20:58
Lijkt me ook kut. Koop je een Aziatische Strat terwijl je er eentje uit Indonesie verwacht.....

Wat klopt er niet?

steeferdesteef
21 maart 2018, 21:02
Da's heel geen Fender.
Made in Indonesia
En dan die tuners. Lijkt mij een Squier Bullet of Affinity.
I=Indonesia C=Cor Tek (fabriek) S=Squier

pasqual
21 maart 2018, 21:08
Klopt niet volgens mij:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1262256151-fender-stratocaster.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940 d2&previousPage=lr

Lijkt een Squier te zijn met Fender decal.

Erik de Perik
21 maart 2018, 21:27
Da's heel geen Fender.
Made in Indonesia
En dan die tuners. Lijkt mij een Squier Bullet of Affinity.
I=Indonesia C=Cor Tek (fabriek) S=Squier

Oh zo.... sorry, ik ben daar niet echt mee bezig. Een Fender komt in mijn optiek uit Amerika en de rest is een replica met een sticker. Hoeft helemaal niets mis mee te zijn, kan prima klinken en bovendien heeft Fender zelf voor die onduidelijkheid gezorgd door van alles toe te staan op dit gebied.

steeferdesteef
21 maart 2018, 21:44
Een Squier, een goedkope Squier, verkopen voor ergens tussen het 2 tot 4-voudige van de nieuwprijs mag wel maar is niet netjes vind ik.
Het ding aanbieden als een echte Fender is oplichting. Misschien zitten er wel echte Seymour Duncans in.
Hoe dan ook. Het is niet OK.

Erik de Perik
21 maart 2018, 22:38
Ach weet je...ik vind dat erg relatief. Als het een Squier is met echte SD's en ook nog te gek klinkt, dan is 'ie het bedrag zeker waard. Maar dan niet omdat het een echte Fender is maar omdat 'ie dat geld waard is. Je gitaar opwaarderen met een deal is troosteloos.

BamBuFan1
21 maart 2018, 22:45
Ach weet je...ik vind dat erg relatief. Als het een Squier is met echte SD's en ook nog te gek klinkt, dan is 'ie het bedrag zeker waard. Maar dan niet omdat het een echte Fender is maar omdat 'ie dat geld waard is. Je gitaar opwaarderen met een deal is troosteloos.

In dat geval heb ik voor 15 mille een hele toffe Ferrari (https://vignette.wikia.nocookie.net/tractors/images/3/34/Ferrari_RE.jpg/revision/latest?cb=20130103041739) voor je!

Erik de Perik
21 maart 2018, 22:54
In dat geval heb ik voor 15 mille een hele toffe Ferrari (https://vignette.wikia.nocookie.net/tractors/images/3/34/Ferrari_RE.jpg/revision/latest?cb=20130103041739) voor je!

De realiteit is nog weerbarstiger. Als Haagse Achterhoeker heb ik er uiteraard wel eens eentje bereden: http://www.lamborghini-tractors.com/en-nd/

twoerd
29 maart 2018, 16:39
Zou deze verkoper er niet veel van weten, of zit er een addertje onder het gras? https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1269958792-telecaster-fender-gitaar-elektrisch.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

fred dons
29 maart 2018, 17:19
2 dingen; nee tis geen tele en het is geen Fender (fake logo, trussrod ingang is verkeerd) dus ja daar zit een flinke slang onder:D

D3nnis
29 maart 2018, 18:11
De realiteit is nog weerbarstiger. Als Haagse Achterhoeker heb ik er uiteraard wel eens eentje bereden: http://www.lamborghini-tractors.com/en-nd/Daar bij jullie is het toch eigenlijk meer John Deere territorium?
Hier vooral veel Fendt, maar hier verderop zat 1 boertje die ook een lamborghini tractor had. Rotzooi.

Philippe
29 maart 2018, 18:26
qua aantallen zou ik me niet zo zorgen maken (Fender was gewoon een fabriek, als je de serienummers van 1965 bekijkt dan lopen die van 55000 tot 999999, dit was wel inclusief tele, strat,p-bass, jazzmaster etc en dan hebben we het over 45000 voor 1 jaar)
Waarom ik zelf geen vintage strats spaar is dat het te gemakkelijk is om partcasters te maken waarbij er een ongelooflijk grote kans is
dat een gitaar samengesteld is uit verschillende gitaren, dat hij wellicht overgespoten is in een customcolor of dat niet alle onderdelen "echt" zijn
Er zijn tegenwoordig zulke goede relicbouwers dat je met een microscoop moet gaan kijken of iets origineel is (en ook een blacklight check is geen 100 % garantie aangezien veel van de refinishes inmiddels meer dan 30-40 jaar oud zijn)

1 van de weinige redenen waarom ik blij ben een linkshandige gitarist te zijn. Tuurlijk zijn er wel linkshandige strat kopieën en Chibsons, maar veel minder. Het is simpelweg al moeilijk genoeg een authentiek linkshandig exemplaar te slijten, laat staan een neppert.

Erik de Perik
29 maart 2018, 20:49
Daar bij jullie is het toch eigenlijk meer John Deere territorium?
Hier vooral veel Fendt, maar hier verderop zat 1 boertje die ook een lamborghini tractor had. Rotzooi.

Toch bouwde Lamborghini eerst landbouwmachines voordat ze met sportwagens begonnen. Maar zeker John Deere territorium hier. Bij Wim Bosman in 's-Heerenberg kun je een hele voorraad bekijken op het terrein.

https://geo0.ggpht.com/cbk?cb_client=maps_sv.tactile&authuser=0&hl=nl&gl=nl&output=thumbnail&thumb=2&w=345&h=170&pitch=0.7204045369431071&ll=51.87547411974526%2C6.272595940365059&panoid=3F4kE-62jB8O4zKNkw7fXQ&yaw=7.541019533126919

Shaggy
29 maart 2018, 21:40
Mooi om te zien hoe de adverteerder doet alsof die niets afweet van gitaren.

stratokai
30 maart 2018, 10:36
Gibson Les Paul Custom shop voor 420,-?

https://link.marktplaats.nl/m1267382068

telerocker
30 maart 2018, 11:03
Gibson Les Paul Custom shop voor 420,-?

https://link.marktplaats.nl/m1267382068

Uit de Chinese Customshop misschien.

dimi19
30 maart 2018, 11:14
Los van het feit dat dit bedrog is en dus niet door de beugel kan, kan ik maar weinig begrip opbrengen voor een koper die die niet doorziet. Dan doe je je huiswerk niet. Er gaan bij deze LP custom wel 10 belletjes rinkelen bij mij.

Brum
30 maart 2018, 12:05
Als meerdere mensen deze advertentie even melden bij Marktplaats, dan is ie hopelijk weg voordat hij iemand kan belazeren.

edit: Verkoper doet er lacherig over als je hem er op aanspreekt dat hij nepspul verkoopt en weet dus duvels goed dat het nep is. Als er nou even een paar mensen deze advertentie ook even melden bij Marktplaats...

the sure thing
30 maart 2018, 19:52
Als meerdere mensen deze advertentie even melden bij Marktplaats, dan is ie hopelijk weg voordat hij iemand kan belazeren.

edit: Verkoper doet er lacherig over als je hem er op aanspreekt dat hij nepspul verkoopt en weet dus duvels goed dat het nep is. Als er nou even een paar mensen deze advertentie ook even melden bij Marktplaats...

Gemeld!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
30 maart 2018, 20:07
Top! Vanmiddag nog wat over en weer gelul gehad met betreffende verkoper. Meneer vond dat ik niet moest denken dat ik met iemand te maken had die er geen verstand van had en een lul verhaal dat ie echt wel eerlijk gaat zijn bij de verkoop. Dan jeuken m'n handen en heb ik haast zin om een andere account aan te maken en een afspraakje te maken om de gitaar 's te mogen bezichtigen. Wat een lul met tien vingers die gozer.

Fabrieksinstellingen
30 maart 2018, 21:34
Ff geboden, bericht gestuurd en melding gedaan. Gekke gibson les paul custom mannetje

Brum
30 maart 2018, 21:43
Z'n laatste bericht naar mij is naar aanleiding van dat ik stelde dat niet alleen hij strafbaar, maar ook Marktplaats door het faciliteren van dergelijke advertenties en dat ze alleen maar blij zijn met meldingen:

Dat gaat helaas niet door marktplaats. U zult mij met blind oog moeten geloven dat ik mensen niet oplicht. Overigens als mensen denken een echt Gibson les Paul te kunnen kopen voor onder 500 euro moeten ze toch nog maar wat beter onderzoek voor hunzelf gaan doen.

Fijne vent wel, naast dat ie geen idee heeft hoe het wettelijk werkt. Typisch gevalletje domme oplichter. Ik weet weer waarom dat ik me normaal gesproken maar niet meer druk maak om dit soort gevalletjes. Ik merk dat ik echt kwaad word om dit soort trieste figuren.

Venlonaer
30 maart 2018, 21:56
Ff geboden, bericht gestuurd en melding gedaan. Gekke gibson les paul custom mannetje

Mij een beetje overbieden.....

the sure thing
30 maart 2018, 23:15
Gaat goed met de biedingen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
30 maart 2018, 23:17
Egwel.....!

herrieman
30 maart 2018, 23:31
Toen ik net naar de biedingen zat te kijken flikkerde ik bijna van mijn stoel van het lache :seriousf:

Erik de Perik
30 maart 2018, 23:52
Niet lachen joh.... serieuze zaak hoor...!!

Venlonaer
30 maart 2018, 23:59
Niet lachen joh.... serieuze zaak hoor...!!

Tjeeeee jij wilt hem graag hea!

Erik de Perik
31 maart 2018, 00:02
Tjeeeee jij wilt hem graag hea!

Ik duik op iedere buitenkans..!! Beetje jammer dat je mij dat niet gunt.

Venlonaer
31 maart 2018, 00:02
Ik duik op iedere buitenkans..!! Beetje jammer dat je mij dat niet gunt.

Hup dan. Als je maar een soundsample stuurt ;)

Erik de Perik
31 maart 2018, 00:11
Een mooie droom in de kiem gesmoord.....


Beste Erik,

Adverteerder Matthijs heeft je bod van EUR 9.999.999,18 op 'Gibson les Paul custom shop' afgewezen.

Met vriendelijke groet,

Het Marktplaats team

the sure thing
31 maart 2018, 09:26
Blijf bieden en melden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fabrieksinstellingen
31 maart 2018, 10:05
Mij een beetje overbieden.....
Hij heeft mijn (best goed) bod alweer verwijderd.

wietse
31 maart 2018, 11:48
Hij heeft mijn (best goed) bod alweer verwijderd.
wat zal hij balen dat een bod niet bindend is zoals op ebay.

the sure thing
31 maart 2018, 16:12
Ad staat er nog steeds... bieden maar!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

stratokai
31 maart 2018, 16:15
Ad staat er nog steeds... bieden maar!



Melden aan Marktplaats heeft meer zin denk ik.

the sure thing
31 maart 2018, 16:52
Ook al 3x gedaan. Ze vieren wrs Pasen bij MP


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
31 maart 2018, 16:55
Ik inmiddels ook drie keer. Ook de verkoper gemeld als verdacht. Ze gaan in ieder geval terug mailen, maar ik hoop eigenlijk dat ze de advertentie verwijderen nog voor dat de persoon iemand kan belazeren. Want dat doet ie willens en wetens weet ik nu. Dat ze zo laat handelen stoort me wel. Ook Marktplaats is in deze eigenlijk strafbaar, want ze faciliteren een dergelijke advertentie.

Erik de Perik
31 maart 2018, 21:14
wat zal hij balen dat een bod niet bindend is zoals op ebay.

Marktplaats is nota bene van Ebay....die zullen wel verbaasd zijn dat wij liever een markt site hebben waar je naar hartenlust kunt rommelen.

Melden aan Marktplaats heeft meer zin denk ik.

Heb ik ook al 2 x gedaan.

motorhan
1 april 2018, 11:11
Een niet kenner begrijpt van zulke biedingen niks, die denkt Oh typefout dus die stuurt de verkoper een bericht wat wil je er echt voor hebben o.i.d.
je kan denk ik beter afspreken dat je met een paar man gaat overbieden zodat de verkoper denkt goede deal en dan afspreken dat je komt en vervolgens laat wachten.
Zoals wel meer bieders doen

benwave
1 april 2018, 12:16
je kan denk ik beter afspreken dat je met een paar man gaat overbieden zodat de verkoper denkt goede deal en dan afspreken dat je komt en vervolgens laat wachten.
Zoals wel meer bieders doen

Waarschijnlijk lynchen jullie ook nog zelf de misdadigers in het dorp ?

Brum
1 april 2018, 12:35
Waarschijnlijk lynchen jullie ook nog zelf de misdadigers in het dorp ?

Rare opmerking weer. Weer geheel des benwave. Iemand die willens en wetens mensen oplicht, waardoor mensen voor misschien wel honderden euries de boot in gaan en jij vindt het vreemd dat mensen dat niet fris vinden. Jij was het toch ook die zelf ook 's zo'n Chinese nep Gibson had gekocht, wellicht voel je je aangevallen. Ik persoonlijk zou er totaal geen moeite mee hebben als de persoon de werkelijke waarde er voor vraagt en er bij zegt dat het om Chinese nep gaat. En zelfs dan is ie eigenlijk nog strafbaar. Het blijft een nep product. Gelukkig zijn er nog mensen die wel van eerlijk handelen houden. Jij kennelijk niet.

benwave
1 april 2018, 13:00
Rare opmerking weer. Weer geheel des benwave. Iemand die willens en wetens mensen oplicht, waardoor mensen voor misschien wel honderden euries de boot in gaan en jij vindt het vreemd dat mensen dat niet fris vinden. Jij was het toch ook die zelf ook 's zo'n Chinese nep Gibson had gekocht, wellicht voel je je aangevallen. Ik persoonlijk zou er totaal geen moeite mee hebben als de persoon de werkelijke waarde er voor vraagt en er bij zegt dat het om Chinese nep gaat. En zelfs dan is ie eigenlijk nog strafbaar. Het blijft een nep product. Gelukkig zijn er nog mensen die wel van eerlijk handelen houden. Jij kennelijk niet.

Jij moet je eens na laten kijken gek.
Leer eens lezen ik zeg helemaal niets over de bezigheden van de verkoper op marktplaats ik zeg iets over de principes in Nederland.
Wij nemen hier nou eenmaal niet het recht in eigen hand. Waar het ook over gaat. Mafketel.

Brum
1 april 2018, 13:19
Misschien is een bezoekje Specsavers in jouw geval dan wel een goed idee. Niemand hier heeft het recht in eigen handen genomen en iemand persoonlijk bezocht. Leer lezen, sukkel.

benwave
1 april 2018, 13:24
Misschien is een bezoekje Specsavers in jouw geval dan wel een goed idee. Niemand hier heeft het recht in eigen handen genomen en iemand persoonlijk bezocht. Leer lezen, sukkel.

Ik ga met jou verder geen gesprek aan je bent zo dom echt zo dom.

Brum
1 april 2018, 13:25
Insgelijks. Om exact dezelfde reden. Desalniettemin, een goed bedoelde tip; leer begrijpend lezen. En leestekens, dat leest wat prettiger.

the sure thing
1 april 2018, 14:47
Rare opmerking weer. Weer geheel des benwave. Iemand die willens en wetens mensen oplicht, waardoor mensen voor misschien wel honderden euries de boot in gaan en jij vindt het vreemd dat mensen dat niet fris vinden. Jij was het toch ook die zelf ook 's zo'n Chinese nep Gibson had gekocht, wellicht voel je je aangevallen. Ik persoonlijk zou er totaal geen moeite mee hebben als de persoon de werkelijke waarde er voor vraagt en er bij zegt dat het om Chinese nep gaat. En zelfs dan is ie eigenlijk nog strafbaar. Het blijft een nep product. Gelukkig zijn er nog mensen die wel van eerlijk handelen houden. Jij kennelijk niet.

Heren, hou het netjes.

De verkoper vertelt NIET in de advertentie dat het om een fake Gibson gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

macwilliams
1 april 2018, 16:32
Heren, hou het netjes.

De verkoper vertelt NIET in de advertentie dat het om een fake Gibson gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb de verkoper wat vragen gesteld zonder daarbij te suggereren dat het om een kopie gaat en meteen in de eerste zin van zijn antwoord zegt hij dat het om een kopie gaat.
Om deze verkoper maak ik me eigenlijk geen zorgen.

the sure thing
1 april 2018, 16:51
Ik wel, omdat hij het niet in de advertentie zélf zet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

macwilliams
1 april 2018, 16:58
Hij houd zo wel de aandacht vast.

Brum
1 april 2018, 17:38
Ik heb de verkoper wat vragen gesteld zonder daarbij te suggereren dat het om een kopie gaat en meteen in de eerste zin van zijn antwoord zegt hij dat het om een kopie gaat.
Om deze verkoper maak ik me eigenlijk geen zorgen.

Ik heb ook contact met de verkoper gehad en bij mij deed hij het zeer zeker niet. Je hebt best kans dat ie meeleest. En zoals gezegd, waarom zet hij het dan niet eerlijk in z'n advertentie. Dan heb ik er ook geen moeite mee. Dat ie een nepper voor teveel probeert te verkopen, daar zit ik ook niet zo mee. Hij moet zelf maar weten wat ie er voor vraagt, daar staat ie ook vrij in. Maar zeg dan wel eerlijk dat het een nepper betreft.

Hij heeft inmiddels ook de aandacht van Marktplaats, ik heb bericht gehad.

the sure thing
1 april 2018, 20:37
Kom! Nog een paar keer melden, dan kan hij er af


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dejohan
6 april 2018, 14:16
Heeft die headstock nu een rare vorm of niet?
https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/squier-jv-stratocaster-fiesta-red-386005530.html

telerocker
6 april 2018, 14:30
Heeft die headstock nu een rare vorm of niet?
https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/squier-jv-stratocaster-fiesta-red-386005530.html

Ik zie er niets raars aan. Die headstock werd gebruikt tussen '82 en '84. De verkoper is trouwens niet zo scheutig met info.

geert1976
11 april 2018, 01:06
Ik zie er niets raars aan. Die headstock werd gebruikt tussen '82 en '84. De verkoper is trouwens niet zo scheutig met info.

Klopt, is een JV, niet de mooiste headstock vind ik zelf.

LRS
19 april 2018, 18:10
Deze is cool. Incl. pakje snaren gelukkig...

“Nette fender eric johnson stratocaster guitar” http://link.marktplaats.nl/m1272758523?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

vulvasonic
19 april 2018, 18:42
En hij is inderdaad origineel en authentiek. Toch zit er een luchtje aan. Maar wat? :D

Erik de Perik
19 april 2018, 18:42
"Origineel en authentiek" waar kom je dat tegenwoordig nog tezamen tegen....??

Ding is chambered trouwens.

telerocker
20 april 2018, 00:09
Er staat toch duidelijk Johnson op. Is dus een genuine signature. Zie je toch zo...

vulvasonic
20 april 2018, 12:44
Ik denk dat Dotan, de huidige eigenaar, deze gitaar heeft gekregen van Eric Johnson, zijn grote makker. Uiteraard gaat het geld direct naan een leukemie patiëntje. Je weer hoe ie is. Denkt altijd aan anderen en hij is goudeerlijk.




:D

Kim Wilson
20 april 2018, 13:07
Met een dikke recensie eronder uiteraard, hoe goed ie wel niet is. Door hemzelf...

steeferdesteef
20 april 2018, 13:19
Ik Joey maar even gemaild.

Beste Joey,

Ik heb een vraag over 'Nette fender eric johnson stratocaster guitar'.

Wat is er Fender aan deze gitaar? Wat is je laagste prijs?

Met vriendelijke groet,

Stef

12:24



Reactie van Joey:

Alles is fender. En heb geen prijs in gedachte

12:38



Ik bied €50,=
13:18

Het is een fender dat is laagste bod zover
13:42

Staat er ook ergens Fender op? Ik kan het niet zien op de foto's. Wil je hem verkopen voor 60 euro?
13:48

Voor 60 is nog steeds te laag en het is een limited edition als je goed online zoekt vind je hem
13:49

vulvasonic
20 april 2018, 17:58
Joey heeft geen plaat voor z'n kop, maar een hele bunker. :eek:

Brum
21 april 2018, 09:05
Het is deze jongen ook nauwelijks aan te rekenen. Hij heeft het taalgebruik van zanger Rinus man.

telerocker
21 april 2018, 11:22
Het is deze jongen ook nauwelijks aan te rekenen. Hij heeft het taalgebruik van zanger Rinus man.

Dit geval krijgt Lubachiaanse trekjes...

Brad
21 april 2018, 13:38
Hij is wat kort van stof maar volgens mij is dit een integere verkoper.

the sure thing
22 april 2018, 22:17
Ik Joey maar even gemaild.

Beste Joey,

Ik heb een vraag over 'Nette fender eric johnson stratocaster guitar'.

Wat is er Fender aan deze gitaar? Wat is je laagste prijs?

Met vriendelijke groet,

Stef

12:24



Reactie van Joey:

Alles is fender. En heb geen prijs in gedachte

12:38



Ik bied €50,=
13:18

Het is een fender dat is laagste bod zover
13:42

Staat er ook ergens Fender op? Ik kan het niet zien op de foto's. Wil je hem verkopen voor 60 euro?
13:48

Voor 60 is nog steeds te laag en het is een limited edition als je goed online zoekt vind je hem
13:49

Briljant


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

da Liks
23 april 2018, 17:08
Haaai, lang niet geweest hier.. ga weer eens bijlezen!
nu ben ik op zoek naar een leuke telecaster.. ben in overleg met deze https://link.marktplaats.nl/m1278038454 maar het serienummer wordt door de Fender-site niet herkend.. kan iemand er meer over zeggen, is t een nepperd?

stratokai
23 april 2018, 17:18
Haaai, lang niet geweest hier.. ga weer eens bijlezen!
nu ben ik op zoek naar een leuke telecaster.. ben in overleg met deze https://link.marktplaats.nl/m1278038454 maar het serienummer wordt door de Fender-site niet herkend.. kan iemand er meer over zeggen, is t een nepperd?
Als je een Fender verkoopt benoem je dat ook. Woord Fender wordt niet gebruikt. Hij wil de foto's het werk laten doen. En dat voor een vriend. Zeer twijfelachtig.

Pepe
23 april 2018, 17:25
Ja, er gaan alarmbellen in Pepe's huis af.

da Liks
23 april 2018, 17:58
Ik weet genoeg, bedankt!

steeferdesteef
23 april 2018, 19:29
Bo (verkoper) over die Telecaster:
er staan meer te koop maar dan voor iets hoger bedrag ( € 2500
dan mag je hopen dat dit zeker een fender is want de markt ziet zwart
deze onzekerheden
maar ik houd hem zelf want voor zo,n fijne gitaar is dit
weinig geld.
succes met je verdere zoektocht
gr Bo
19:09

Hij houdt hem zelf, hij verkoopt hem toch voor een vriend? :???:
Hij weet donders goed hij een nepper aanbiedt.

LRS
24 april 2018, 08:33
Hier nog een aparte.

http://link.marktplaats.nl/m1277965814?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Op het eerste (vlugge) gezicht lijkt het een licht blauwe Classic player ‘60s strat. Als je een beetje langer kijkt toch wat vreemde dingen: de halspen verstelling zit bij de kop, 22 frets, locking tuners... ik denk eerder een aangepaster mex Standard dan een “Daphne Blue ‘60s Reissue”.

arjanb01
24 april 2018, 16:23
Hier heb ik ook mijn twijfels bij:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1278579025-fender-stratocaster-1979.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Vooral de headstock en de positionering van fender en Stratocaster. Ook de kop vind ik vrij smal voor een 70s strat.
Ook de kleur, fiesta red, lijkt me geen kleur die veel voor kwam in die tijd. Kan of een limited run zijn of een refin natuurlijk.

da Liks
24 april 2018, 17:08
Bo (verkoper) over die Telecaster:
er staan meer te koop maar dan voor iets hoger bedrag ( € 2500
dan mag je hopen dat dit zeker een fender is want de markt ziet zwart
deze onzekerheden
maar ik houd hem zelf want voor zo,n fijne gitaar is dit
weinig geld.
succes met je verdere zoektocht
gr Bo
19:09

Hij houdt hem zelf, hij verkoopt hem toch voor een vriend? :???:
Hij weet donders goed hij een nepper aanbiedt.

Hij is niet erg slim.. ik heb gevraagd om het serienummer, waar de gitaar is gekocht en wanneer, welke uitvoering tele het is. ik kreeg:

Ik weet het niet mocht je het serie nummer vinden
wordt de vraagprijs €1500
de gitaar is niet van mij,op alle vragen heb ik géén antwoordt, helaas

gr Bo

wat een sjaak...

denis.hermans
24 april 2018, 18:03
@Lrs ivm die beweerde Classic Player 60 : daar moet ook een tweepunts tremolo aanwezig zijn. Lijkt inderdaad meer een "gepimpte mexican standard" !

Speeddemon
24 april 2018, 22:23
https://link.marktplaats.nl/m1272462910

Op zich niks mis met de aanbieding zelf -die lijkt me legit, afgezien van het butt-engels-, maar 1 van de bieders is met z'n bod van 1500 euro volgens mij onder de indruk dat het een echte vintage '68 betreft, ipv die Custom '68 Reissue.
De speaker, beschermingsgrille voor de buizen, IEC 230V socket en de type tulp pluggen voor de galm zouden genoeg moeten zeggen, lijkt me...

Oh well, iemand gaat balen als ie z'n huiswerk niet doet; die amp is gewoon nieuw te koop bij Bax en Thomann voor 979.

denis.hermans
24 april 2018, 22:44
Bij mij verschijnt de Bax prijs zelfs op dezelfde pagina als advertentie 😂 !

Plant
24 april 2018, 23:24
Maar waarom biedt iemand 1500,- als de vraagprijs 900,- is en het hoogste bod tot dan toe 720,- :???: (of zijn er biedingen weggehaald?)

ateng
25 april 2018, 10:53
Bij mij verschijnt de Bax prijs zelfs op dezelfde pagina als advertentie �� !

Wuhahaha das helemaal stupid!!

stratokai
25 april 2018, 23:20
Echte Fender?
https://link.marktplaats.nl/m1278976426

Erik de Perik
26 april 2018, 00:51
Echte Fender?
https://link.marktplaats.nl/m1278976426

Nee en ook geen echte Spa blauw.

dorrus
26 april 2018, 09:54
Hier heb ik ook mijn twijfels bij:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1278579025-fender-stratocaster-1979.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Vooral de headstock en de positionering van fender en Stratocaster. Ook de kop vind ik vrij smal voor een 70s strat.
Ook de kleur, fiesta red, lijkt me geen kleur die veel voor kwam in die tijd. Kan of een limited run zijn of een refin natuurlijk.

Hij heeft wat meer foto's toegevoegd waaronder een van een kruiskop trussrod instelling aan de onderkant van de hals zoals bij sommige vintage fenders, dit heb ik nog nooit gezien bij een hals met bulletkop, afstellen aan een kant lijkt me meer dan voldoende ;)
Bij mijn 79er strat zit de decal op een iets andere plaats en inderdaad , ook de kleur komt mij volledig onbekend over in 79. Slagplaten waren toen overigens ook zwart ipv wit

fred dons
26 april 2018, 11:34
de nek is inderdaad minimaal een vervanging, (dots size klopt niet, Tuners kloppen niet en inderdaad de afstelling aan de hiel is "bijzonder" in combinatie met de bullet
oerigens had Fender in 1979 de international Color series en de kleur Moroccan red zou deze kleur kunnen zijn (en die Serie had witte slaglaten maar dan wel met zwart plastic )
https://www.coda-music.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/_/1/_1690405.jpg

fred dons
26 april 2018, 11:35
de nek is inderdaad minimaal een vervanging, (dots size klopt niet, Tuners kloppen niet en inderdaad de afstelling aan de hiel is "bijzonder" in combinatie met de bullet
oerigens had Fender in 1979 de international Color series en de kleur Moroccan red zou deze kleur kunnen zijn (en die Serie had witte slaglaten maar dan wel met zwart plastic )
https://www.coda-music.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/_/1/_1690405.jpg

Pepe
26 april 2018, 12:16
De ICS is van 1981 met een uitloop van een paar maanden naar beide kanten, iig sowieso geen 1979.
Het is trouwens ook geen morocco red, meer fiesta en zeker geen transparant wine red, de enige rood kleur in die periode.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dat precies werkt met een neck die aan BEIDE kanten versteld kan worden. UNIEK :crazyhappy:

fred dons
26 april 2018, 13:28
je hebt gelijk, de serienummers waren wat onduidelijk
https://www.coda-music.com/special-offers/fender-international-series-strat-1979-moroccan-red-secondhand.html

de foto op marktplaat is dermate slecht dat ik op basis van die foto niet 100 % zou zeggen dat het Fiesta is

Pepe
26 april 2018, 13:31
Ik noem het..fiestarigs, sort of...

fred dons
26 april 2018, 17:44
ja maar kun je alle kanten mee op :D
https://www.tvoranjeshop.nl/de-fiestas/de-fiestas-halve-dans

steeferdesteef
28 april 2018, 20:00
Joey had laatst die "Fender Eric Johnson" te koop. Ik had al een stukje van mijn mailwisseling met hem gepost, maar het ging nog verder.
Ik laat zijn adres en telefoonnummer weg, dat doet er verder niet toe. We hadden een deal samen... ware het niet dat...
We gaan verder waar we waren gebleven.
Enjoy:

2. Heb inmiddels al via berichten bod van 450 gehad
08:51
3. 500?
13:18
donderdag
1. Joehoe Joey!! Ben je er nog?
15:14
2. Excuses ja zeker alleen wat ziekig uhm 500
15:19
3. Cash ?
15:19
4. jazeker,
15:28
5. Waar woon je moet die verstuurd worden of opgehaald
21:03
6. ophalen. waar moet ik zijn?
21:09

1. Joehoe Joey!! Ben je er nog?
13:50
1. JOEOEHOEOE!!!! Joey, wil je dan geen centjes krijgen???
08:05
2. Sorry heb nachtdienst
08:11
3. Waar en wanneer kan ik de gitaar ophalen?
08:47
4. Groningen en vamdaag?
12:50
5. prima, wat is het adres?
13:24
6. Vanmiddag? Vanavond?
13:35
7. JOEYJOEYJOEY!!!! ik heb poen voor je!!
17:25
8. Toppie en kaj wel maar zit wel met tijd hoelang denk je nodig te hebben ? Want heb na vanavond weer nachtdienst
17:31
9. hier kreeg ik zijn adres
17:33
10. Ik heb er ook nog een tas etc bij
17:36
11. hier stond zijn telefoonnummer
17:36
12. kun je me nog even wat foto's sturen?
18:19
Hier kreeg ik een hele serie prachtige foto's van een hele goedkope Johnson Stratocaster kopie. Er was niks Fenders aan, ook niet geprobeerd op Fender te lijken.
23. Zoals je ziet is de body erg mooo
18:41
24. Mooi
18:41
25. Moet alleen beetje schoongemaakt worden sn nieuwe snaren maar moet hier nog pakje snaren hebben liggen
18:41
Nog meer foto's.
29. En de voorkant van de headstock?
18:44
Foto van de voorkant van de headstock gekregen.
31. Het hout is donkerder dan lijkt
18:48
32. Komt door belichting
18:48
33. Als je wilt is die voor jou anders geef ik zo iemand anders een seintje die komt hem dan direckt halen :)
18:49
34. Echt waar? Wat denk je zelf?
18:50
35. Absoluut de goedkope varianten van deze zijn 2500 euro
18:50
36. https://shop.fender.com/en-NL/electric-guitars/stratocaster/eric-johnson-stratocaster-maple/product-011770.html?rl=en_US
Deze bedoel je?
18:51
37. Je bent niet zo slim Joey.
18:51
38. Dit is een limited edition uit hout
18:51
39. Ik werk met zeer veel muziekanten maar als je niet wilt is het ook goed
18:52
40. Dan ga ik door naar de volgende

Hier ongeveer kreeg Joey door dat ik hem niet geloofde en die gitaar niet voor €500 ging kopen.
Wat een mafkees, hij wilde maar niet toegeven dat het geen echte Fender Eric Johnson is.

no 1 hops
29 april 2018, 09:01
Hier ongeveer kreeg Joey door dat ik hem niet geloofde en die gitaar niet voor €500 ging kopen.
Wat een mafkees, hij wilde maar niet toegeven dat het geen echte Fender Eric Johnson is.
de vraag is natuurlijk ook of deze, blijkbaar niet zo snuggere verkoper, zelf door een 'kenner' een aanbieding van zijn leven heeft verkocht?
hij kan er heilig van overtuigt zijn dat dit een waardevolle gitaar is, die naam staat er immers op!

maar je komt soms vreemde gasten tegen op MP, ook die niet goed lezen, en zelfs na diverse verduidelijkingen het niet snappen.

heb nu een complete deksel van een laptop op MP staan, geef duidelijk aan, complete deksel van een laptop waarvan het scherm stuk is.
en een gast bied en ik vraag hem , heb je wel de advertentie goed gelezen? maar uit alles blijkt van niet want hij blijft maar denken dat het om een complete laptop gaat met kapot scherm.
na 4 keer uitleggen wordt hij boos en stuur mij meer als 200 betaal en gelijkoversteken verzoeken.

soms, niet altijd maar soms !!!!???

stratokai
29 april 2018, 11:38
...
maar je komt soms vreemde gasten tegen op MP, ook die niet goed lezen, en zelfs na diverse verduidelijkingen het niet snappen.

heb nu een complete deksel van een laptop op MP staan, geef duidelijk aan, complete deksel van een laptop waarvan het scherm stuk is.
en een gast bied en ik vraag hem , heb je wel de advertentie goed gelezen? maar uit alles blijkt van niet want hij blijft maar denken dat het om een complete laptop gaat met kapot scherm.
na 4 keer uitleggen wordt hij boos en stuur mij meer als 200 betaal en gelijkoversteken verzoeken.

soms, niet altijd maar soms !!!!???

Helemaal mee eens dat advertentie slecht worden gelezen. Het lijkt wel hoe meer je zelf uitlegt, hoe onduidelijker het voor de ander wordt.
Toch, die 200 verzoeken kunnen ook te maken hebben met een storing van Marktplaats. Niet alles is wat het lijkt.

D3nnis
29 april 2018, 13:37
Het zal allemaal best, maar toch heb ik.aan dit soort dingen, als verkoper, een gruwelijke hekel:



21:03
6.ophalen. waar moet ik zijn?
21:09

1.Joehoe Joey!! Ben je er nog?


6 minuten zit er tussen.
Soms heeft iemand gewoon even geen tijd om te reageren he.
Ik zeg niet dat het normaal is als het twee dagen duurt, maar FOKKING 6 MINUTEN. Spuugirritant.
Ook weleens zo'n waus gehad die me in een uur wel zes of zeven berichtjes stuurt waar mijn reactie blijft. Doe effe normaal, soms heb zelfs ik nog wat anders te doen ook.

Pepe
29 april 2018, 13:46
.. maar leg me dat even uit
je weet dat je het item niet gaat kopen maar toch begin je ingewikkeld te communiceren met de verkoper om de conversatie op een forum te plempen? Waarom?

Erik de Perik
29 april 2018, 13:59
Je geeft het antwoord zelf al ;)

steeferdesteef
29 april 2018, 15:37
Het enige wat ik wil is de verkoper confronteren met zijn eigen onzin. Wie onzin verkoopt kan onzin verwachten. Als het wel een leuke gitaar was en we hadden een goede prijs afgesproken dan had ik 'm gekocht.

Erik de Perik
29 april 2018, 15:47
As is verbrande turf, zei m’n oma altijd.

Speeddemon
29 april 2018, 17:09
Helemaal mee eens dat advertentie slecht worden gelezen. Het lijkt wel hoe meer je zelf uitlegt, hoe onduidelijker het voor de ander wordt.
+1! Ik heb een studio galmbak (digitaal 19") te koop staan... krijg ik van die mails van "Kun je hier een CD mee opnemen?"
Als je daar over twijfelt, vooral niet kopen!
(mede door dat soort onzin zet ik ook nooit m'n tel nr. erbij. Ben je straks 'day care' of after sales aan 't spelen voor al die malloten? Nee dank je de koekoek. )

no 1 hops
29 april 2018, 18:52
Toch, die 200 verzoeken kunnen ook te maken hebben met een storing van Marktplaats. Niet alles is wat het lijkt.Nee, was geen storing, deze verkoper heeft nu een notie achter zijn account gekregen nadat ik dit gedrag gemeld had bij MP. als hij weer over de schreef gaat kan het zijn dat ze hem eruit gooien

Napoje
29 april 2018, 19:43
Ik vind het erg leuk om klootzakken die de boel proberen te naaien een poosje aan het lijntje te houden. Afspraak maken op een raar tijdstip. Oh sorry me schoonmoeder overleden... kan je zaterdagavond om 23.00u? Enz enz.

Ondertussen wel aan mp rapporteren, dat wel

D3nnis
29 april 2018, 19:46
Stoer hoor, zelf een nog grotere klojo zijn.

arjanb01
29 april 2018, 20:01
Inderdaad. Maar je moet er maar tijd voor hebben en zin in.
Ik besteed dan wel mn tijd aan het bezoeken van een goeie gitaarzaak om daar een leuke deal te maken !

Napoje
29 april 2018, 20:09
D3nnis je bent een naar gruyere stinkende falllus.

Napoje
29 april 2018, 20:24
En wat betreft arjan. In plaats van te reageren op een idioot op een stervend forum kan je beter een goede gitaarzaak bezieken en tot de conclusie komen dat die gitaren voor jou toch niet weggelegd zijn wegens gebrek aan talent.

Misschien kan je beter aan je taas gaan raggen dat lijkt me voor jou een betere besteding van het je nog resterende leven.

Hopelijk is dit genoeg voor een ban moderator? Of log je maar een keer per maand in?

Brum
29 april 2018, 20:30
Heb je daar serieus een ban voor nodig om hier niet meer te hoeven komen joh?

Napoje
29 april 2018, 20:44
Zo gebeurt er nog eens wat op dit form Brum, aangezien de populairste topics “wat eten we vanavond”, “het grote lutshuizentopic”, “dunne schaarsgeklede vrouwen”, “vette schaarsgeklede vrouwen”, “wat is trump toch een lul”, en weet ik veel wat voor ellende meer.

D3nnis
29 april 2018, 21:05
Ik weet niet waar dit nou weer goed voor is, maar ik vind 't maar vreemd.

twoerd
30 april 2018, 09:30
Met al dat onaardige gedoe vind ik dit misschien toch niet zo'n leuk forum... Kan het allemaal wat beleefder? Dit schrikt mij als nieuwe gebruiker echt af.

JVGM-music
30 april 2018, 09:46
Kopers kunnen er ook wat van....heb een gitaarversterkertje te koop staan voor 150 euro. Bram biedt 130 euro. Dat is goed Bram, kom je hem ophalen of moet ik hem opsturen? Bram trekt bod in.

Zo'n Bram toch.....

arjanb01
30 april 2018, 10:02
Het kan veel erger, had een aantal jaren geleden een amp op Mp staan, krijg een bod, accepteer ik, maak per mail een afspraak, en toen ik in de auto zat, annuleert de beste man per e-mail. Geen reactie meer... dat is marktplaats helaas.

telerocker
30 april 2018, 19:02
Met al dat onaardige gedoe vind ik dit misschien toch niet zo'n leuk forum... Kan het allemaal wat beleefder? Dit schrikt mij als nieuwe gebruiker echt af.

Don't worry, het gros van de members is ok. Je houdt altijd een paar herrieschoppers.

D3nnis
30 april 2018, 19:15
Met al dat onaardige gedoe vind ik dit misschien toch niet zo'n leuk forum... Kan het allemaal wat beleefder? Dit schrikt mij als nieuwe gebruiker echt af.



Don't worry, het gros van de members is ok. Je houdt altijd een paar herrieschoppers.

Klopt natuurlijk, telerocker, maar twoerd zit hier de zaak op te naaien, want die is lid sinds juni 2017, dus die zou inmiddels wel moeten weten hoe het ongeveer zit.
En zo niet, dan kwam ie hier toch al te weinig.

arjanb01
30 april 2018, 19:54
Ach, schouders erover ophalen en door.
Ik stoor me er al niet aan dat mensen mekaar voortdurend op social media lopen af te branden, al dat negatieve gedoe, daar is dit forum geen uitzondering op. Gelukkig is het overgrote deel wel leuk.

Erik de Perik
30 april 2018, 22:02
Ik word door iedereen genegeerd.

vulvasonic
1 mei 2018, 05:15
Ik dacht heel even dat ik de stem van Eerdepeer hoorde. :D

twoerd
1 mei 2018, 08:36
Klopt natuurlijk, telerocker, maar twoerd zit hier de zaak op te naaien, want die is lid sinds juni 2017, dus die zou inmiddels wel moeten weten hoe het ongeveer zit.
En zo niet, dan kwam ie hier toch al te weinig.

Hoe het ongeveer zit? Dat grof taalgebruik en onaardigheid hier norm is? Dat het ons-kent-ons is, met 90% van de berichten afkomstig van hetzelfde kleine groepje gebruikers? Van mij mag de aardigheid wel wat harder hoor.

Pepe
1 mei 2018, 08:48
Gaan we weer opgevoed worden?
Fijn.

D3nnis
1 mei 2018, 09:49
Hoe het ongeveer zit? Dat grof taalgebruik en onaardigheid hier norm is?

Dat valt nogal mee toch?

Fusion
1 mei 2018, 09:56
Dat valt nogal mee toch?
Soms wel, soms niet. Kan me voorstellen dat de keren 'niet' behoorlijk afschrikwekkend zjjn.

Fusion
1 mei 2018, 09:58
Gaan we weer opgevoed worden?
Fijn.
Nee stel je voor dat iemand n beetje kritiek levert inzake omgangsvormen, wat een nare moraalridder is het toch ook!!!

JVGM-music
1 mei 2018, 10:13
eerlijk gezegd valt het hier wel mee...en als het mis gaat zijn de mods er best vlug bij om even te grommen en ieder in z'n hoek terug te duwen

guitarkid2
1 mei 2018, 10:29
Nee stel je voor dat iemand n beetje kritiek levert inzake omgangsvormen, wat een nare moraalridder is het toch ook!!!

Aldus onze forumele "relnicht"

Ok..flauw.. helaas.. impulses en korrels zout

Erik de Perik
1 mei 2018, 10:49
Ik dacht heel even dat ik de stem van Eerdepeer hoorde. :D

Die van een onaardse schoonheid is.

guitarkid2
1 mei 2018, 11:15
Die van een onaardse schoonheid is.
Pics !!!!!!!!!

vulvasonic
1 mei 2018, 17:09
Pics van een stem?

guitarkid2
1 mei 2018, 17:29
Soms snap ik mezelluf ook niet helemaal
Vanochtend klopte het nog, nu niet meer D:)

stratokai
3 mei 2018, 23:06
Net weer wat anders
https://link.marktplaats.nl/m1282049499

Erik de Perik
4 mei 2018, 03:33
Soms snap ik mezelluf ook niet helemaal
Vanochtend klopte het nog, nu niet meer D:)

Het leven is hard.

LRS
6 mei 2018, 21:10
... en daar is er weer eentje...

http://link.marktplaats.nl/m1282948848?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

JVGM-music
6 mei 2018, 21:42
En de twijfel betreft? Spaghetti logo?

Pepe
6 mei 2018, 21:56
De California serie duurde maar kort, eind negentig.

Dit gezegd hebbende, ik merk dat verkopers vaker hun kennis updaten met commentaar wat hier over hun advertentie gegeven wordt dus misschien lezen we volgende week weer wat anders.

JVGM-music
6 mei 2018, 21:59
Aha...op die fiets...

maxdb
6 mei 2018, 22:08
Alleen de 'echte' kenners weten natuurlijk dat erna nog een special run is uitgekomen met de allerbeste exemplaren van die California serie!

LRS
6 mei 2018, 23:49
En de twijfel betreft? Spaghetti logo?

- Geen inleg (notenhout bij usa strat, plastic bij mex/California series) op de kop bij de halspen
- brugzadels
- tuners
- de sticker (lettertype) van het serienummer
- dit alles icm de usa halsplaat

De eerder genoemde Californië series had overigens vintage style Kluson tuners en 21 frets, deze dan weer 22...

Pepe
7 mei 2018, 01:25
De Californian was de Mex versie van de USA Avri maar omdat hij 200 km verder, over de grens, geassembleerd werd mocht het 'made in the USA' heten. En daarmee was aan de consument niet meer uit te leggen waarom er 1000 euro verschil zat tussen twee bijna identieke USA gitaren.
Bijna identiek. Afgezien van het zwembad onder de pickguard had de Californian ook een soort mid sixties logo en zeker deze spaghetti niet.
Ik vind wel dat wanneer je de boel gaat flessen je op zijn minst de moeite zou moeten nemen even te googelen wat je precies flest. Ik vind het echt een aanfluiting voor het oplichters gilde.

LRS
7 mei 2018, 06:50
Heb Mario maar even geattendeerd op de mening van de wetgever hieromtrent.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2016-07-01#BoekTweede_TiteldeelXXV_Artikel337

En een melding naar marktplaats gemaakt, voor wat het waard is. Zou toch lullig zijn als iemand dat stuk brandhout koopt voor €450,- 😣

turboblues
7 mei 2018, 13:31
...Ik vind het echt een aanfluiting voor het oplichters gilde.
Haha, die Pepe zit echt niet verlegen om een grappige uitspraak...

Dutch66
8 mei 2018, 08:34
En wederom het fameuze 'gapende gat' in de headstock (truss-rod), zo'n typisch non-Fender
dingetje. Trouwens ook geen 'all-parts' Mario, mocht je meelezen ...

guitarkid
8 mei 2018, 15:56
Ik plaats even niet de advertentie zelf, want ik wil niemand in diskrediet brengen als ik het mis heb. Maar, is dit een originele 1981 Fender Jazz Bass? Waarom twijfel? Het logo, geen Fender op de mechanieken, geen serienummer...
Nogmaals, ik kan het goed mis hebben, maar ben wel op zoek gegaan en niets tegengekomen uit 1981 dat ook maar leek op deze bas.

https://preview.ibb.co/d3RKG7/31945593_10213505666370042_7603339445437202432_n.j pg (https://ibb.co/meg89S)
https://image.ibb.co/eC24in/31958220_10213505667050059_4845735515284045824_n.j pg (https://imgbb.com/)
https://image.ibb.co/cKSRw7/31960915_10213505666530046_1573264756955938816_n.j pg (https://imgbb.com/)
https://preview.ibb.co/maqeG7/31963836_10213505666850054_8001951752406433792_n.j pg (https://ibb.co/jQOzG7)
https://preview.ibb.co/etuvpS/32116364_10213505665850029_2676453332003848192_n.j pg (https://ibb.co/jHyMUS)
https://preview.ibb.co/jZxtb7/32152417_10213505666050034_2185705064478277632_n.j pg (https://ibb.co/nGz6w7)

Pepe
8 mei 2018, 16:24
Maar daar klopt toch helemaal geen klote van? De eerste jazz bass met twee pots? Stacked knobs versie?
Het logo is er duidelijk bovenop geplakt, volgens mij werd dat enkel bij de reissue's gedaan.
En de lak zonder witte onderlaag? Dat laatste zou kunnen als de kleur over een transparante body is aangebracht.
Maar ik hou een slag om de arm want ik ben geen jazz bass expert en ut heb zeker een Fender (Japan?) vibe.

guitarkid
8 mei 2018, 17:58
Maar daar klopt toch helemaal geen klote van? De eerste jazz bass met twee pots? Stacked knobs versie?
Het logo is er duidelijk bovenop geplakt, volgens mij werd dat enkel bij de reissue's gedaan.
En de lak zonder witte onderlaag? Dat laatste zou kunnen als de kleur over een transparante body is aangebracht.
Maar ik hou een slag om de arm want ik ben geen jazz bass expert en ut heb zeker een Fender (Japan?) vibe.

Nou, volgens een bepaalde website zijn de 1981 JB's de laatsten uit Fullerton. Maar, Mr. Fingers....??? ;)

Erik de Perik
8 mei 2018, 18:34
Stacked pots hadden de Specials dacht ik.

MikeD
9 mei 2018, 08:12
als t een nepperd is dan is het wel gedaan met oog voor detail en dan bedoel ik die schroeiplek op de headstock bij de E-snaar stemsleutel..... waar dus de sigaret geparkeerd is geweest...

dadgad
9 mei 2018, 09:28
als t een nepperd is dan is het wel gedaan met oog voor detail en dan bedoel ik die schroeiplek op de headstock bij de E-snaar stemsleutel..... waar dus de sigaret geparkeerd is geweest...

Hallo,

Ik zou niet te lang twijfelen over deze - volgens mij is die helemaal echt en behoorlijk oud.
De oudste Jazz Basses hadden maar 2 knoppen:
"The initial Jazz bass models had 2 stacked control knobs but in 1961 Fender changed to a three-control layout (two volumecontrols and a master tone control). Although some stack-knobbed Jazz basses were produced as late 1962 (when the old parts were eventually used up)."
Bovenstaand citaat geleend van: www.guitar-list.com (https://www.guitar-list.com/fender/bass-guitars/fender-jazz-bass-fender-models-1960-64), waar je ook meer info over andere details kunt vinden.

Greetz,

Han (not a bass player).

kwispelhond
9 mei 2018, 11:20
Ik noem mezelf bepaald geen kenner maar de vroege JazzBass had inderdaad stacked Knob's, in 1982 brachten ze overigens een 62RI uit met zulke knoppen dus het zou best kunnen maar dan verwacht je een kort -V- serienummer op het halsplaatje wat ik niet zie.

Voor het definitieve oordeel zou ik toch maar even op de kenners wachten. Als het ding trouwens geweldig speelt en klinkt zou ik zelf bij een leuk prijsje het best aandurven.

Pepe
9 mei 2018, 11:51
Ik heb even zitten googlen en het lijkt me een '62 reissue. De info dat ie uit 1981 komt zette mij een beetje op het verkeerde been want toen waren er nog geen reissue's dus DAT zal wel niet correct zijn.

dadgad
9 mei 2018, 13:44
Ik heb even zitten googlen en het lijkt me een '62 reissue. De info dat ie uit 1981 komt zette mij een beetje op het verkeerde been want toen waren er nog geen reissue's dus DAT zal wel niet correct zijn.

Hallo,

[Weet niet waarom ik me hiermee bemoei; normaal boeien bassen me helemaal niet. Mogelijk verveel ik me...]
Ik vind maar heel weinig fotos van reissues met meegekleurde kop - en die paar die ik wel vind wijken op andere punten erg af (zoals de Japanse 2007 reissue met block inlays, en zonder de schroefgaten van de brugkap).
Ook zie ik bij de reissues dat de tekst "Offset Contour Body" op een los stickertje staat en/of dat de patent nummers onder de Fender naam ontbreken. Deze scoort op al die punten een voldoende.
Enige punt van zorg is dat de dots op de hals wel erg wit zijn voor echte clay dots. Maar mogelijk zijn die een keer vervangen - clay dots hebben niet het eeuwige leven.

Greetz,

Han.

guitarkid
9 mei 2018, 20:17
Ik heb inmiddels een afbeelding van een 1983 Japanse Reissue gevonden, die ze Fullerton Vintage noemen.
Lijkt er wel op!
https://image.ibb.co/iUFrFd/Fullerton.jpg (https://ibb.co/mSi08y)

Pepe
9 mei 2018, 21:11
Maar kan je het niet gewoon vragen? Of een duidelijke foto van het logo moet ook klaarheid scheppen.
Als het Japans is dan moet er een JV serial op de neckplate staan of wat later Made in Japan op de neck (en nog later Crafted in Japan)

guitarkid
9 mei 2018, 22:50
Maar kan je het niet gewoon vragen? Of een duidelijke foto van het logo moet ook klaarheid scheppen.
Als het Japans is dan moet er een JV serial op de neckplate staan of wat later Made in Japan op de neck (en nog later Crafted in Japan)

Dat ga ik nu ook doen. Wilde eerst even wat duidelijkheid en zeker niet gelijk maar roepen dat het een nepper was!

dadgad
10 mei 2018, 13:28
Ik heb inmiddels een afbeelding van een 1983 Japanse Reissue gevonden, die ze Fullerton Vintage noemen.
Lijkt er wel op!


Maar geen meegespoten kop! Deze heeft, zoals bijna alle reissues die ik gevonden heb, gewoon een blank houten kop.

Greetz,

Han.

guitarkid
10 mei 2018, 16:33
Maar geen meegespoten kop! Deze heeft, zoals bijna alle reissues die ik gevonden heb, gewoon een blank houten kop.

Greetz,

Han.

Hee, klopt! Nou vind ik meegespoten headstock helemaal niks, maar da's wat anders! :)

LRS
11 mei 2018, 09:34
Deze is ook wel grappig:

http://link.marktplaats.nl/m1284171122?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Verkoper biedt nieuw setje G12M greenbacks aan met de vermelding dat dit “geen China troep” betreft. Hij biedt de 25W huis-tuin-keuken variant aan, dus niet de in Engeland geproduceerde 20W Heritage versie.

Dit kan twee dingen betekenen: of hij probeert de indruk te wekken dat deze speakers uit de UK komen, of hij is van mening dat deze greenbacks geen troep zijn, ongeacht waar ze ook vandaan komen 😜

In dat laatste kan ik mij, als gebruiker van een Chinese V30 speaker, overigens prima vinden 😜

D3nnis
11 mei 2018, 10:13
Hmm,

ze zitten nog in mijn marshall 1960tv uit Engeland en geen China troep
Zo lijkt het alsof ie bedoelt dat zijn marshall cab uit Engeland komt.

LRS
11 mei 2018, 10:19
Hmm,

Zo lijkt het alsof ie bedoelt dat zijn marshall cab uit Engeland komt.


Ik vermoed dat dit een gevalletje is van onbewust onbekwaam... heb hem een vriendelijk berichtje gestuurd met mijn vermoeden (en onderbouwing) waar zijn speakers daadwerkelijk geproduceerd zijn.

LRS
11 mei 2018, 13:33
Heeft inmiddels tekst netjes aangepast!

the sure thing
11 mei 2018, 15:42
Kijk zo heurt het


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

stratokai
25 mei 2018, 23:03
Hilarisch (behalve dan dat mensen serieus lijken te bieden)

https://link.marktplaats.nl/m1288875613

Pepe
25 mei 2018, 23:32
Hilarisch (behalve dan dat mensen serieus lijken te bieden)

https://link.marktplaats.nl/m1288875613


Wat is dan hilarisch?

denis.hermans
26 mei 2018, 08:55
De beschrijving van de gitaar...

Pepe
26 mei 2018, 09:24
Oja, vertaaldinges. En ik maar turen naar de plaatjes.

the sure thing
26 mei 2018, 11:25
Briljant


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

stratokai
29 mei 2018, 20:09
Ik ben geen kenner, maar het bod zegt dat hij nep is.

https://link.marktplaats.nl/m12900367

Erik de Perik
29 mei 2018, 20:12
We hebben overal gezocht, maar deze pagina konden we niet vinden.
Niet getreurd, er is nog veel te ontdekken. Ga ervoor!

stratokai
29 mei 2018, 20:17
We hebben overal gezocht, maar deze pagina konden we niet vinden.
Niet getreurd, er is nog veel te ontdekken. Ga ervoor!

Wel erg snel weg dan!

Erik de Perik
29 mei 2018, 20:31
Klopt die link wel dan?

stratokai
29 mei 2018, 21:12
Klopt die link wel dan?

Ja, het feit dat advertentie is verwijderd sterkt de twijfels die er waren. Oh ja en het bod was maximaal en had als naam: NepGibson!!!

Erik de Perik
29 mei 2018, 23:44
Oh ok.... ja we hebben hier recent met een stel op een nep LP geboden op MP...... dat liep behoorlijk op...!

LRS
4 juni 2018, 13:45
.... is er weer een...

http://link.marktplaats.nl/m1291553554?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

fred dons
4 juni 2018, 14:46
wat is hier mis mee ? de gitaar op de foto's is echt (stemmechanieken staan scheef maar helaas gebeurd dat vaker met dat type schaller)

Pepe
4 juni 2018, 14:51
Ik zie het ook niet maar hij ziet er wel als nieuw uit, dat is wel opmerkelijk.

munkie
4 juni 2018, 14:52
Wel vreemd, de biedingen stonden gister nog boven de 4000, nu onder de 2K. En hij ziet er wel errug goed uit voor een 84er.

fred dons
4 juni 2018, 15:05
valt mee, de kop heeft aardig wat beschadigingen, de stemmechnieken hebben flink wat klappen gehad, ik denk van dicht bij dat hij er niet meer zo nieuw uit ziet
(verder heeft hij alle kenmerken voor een jaren 80 custom (3 delige top, gesloten logo, schaller keystone Tuners)

LRS
4 juni 2018, 15:07
wat is hier mis mee ? de gitaar op de foto's is echt (stemmechanieken staan scheef maar helaas gebeurd dat vaker met dat type schaller)


Meen je dat? Dat was voor mij juist de aanleiding om twijfels te hebben bij deze gitaar...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180604/3599c7dc946dd71283a09c169aee0c2a.jpg

HaroldA
4 juni 2018, 15:09
Meen je dat? Dat was voor mij juist de aanleiding om twijfels te hebben bij deze gitaar...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180604/3599c7dc946dd71283a09c169aee0c2a.jpg

Ja, echt? Scheve tuners en het is volgens jou meteen een nepper?

fred dons
4 juni 2018, 15:24
deze tuners zijn vrij gemakkelijk scheef te krijgen door er een tik tegen aan te geven hoewel ik het niet uitsluit dat Gibson ze bij installatie ze al niet helemaal recht er op had gezet (gebeurde toen wat vaker als nu :D )

Erik de Perik
4 juni 2018, 18:29
Zo te zien is die gast sowieso niet zo voorzichtig met de kop geweest. Begrijpelijk... het is tenslotte het meest robuuste deel van een LP.

Dat van die mechanieken snap ik ook niet...... iedereen loopt te ouwenelen over de slechte QC van Gibson en dan wordt er gevallen over scheve tuners....??


Gebrekkig Nederlands zou ook een frauduleuze advertentie betekenen..... in een tijd dat leraren en journalisten met onze mooie taal worstelen.

LRS
4 juni 2018, 18:40
Ja, echt? Scheve tuners en het is volgens jou meteen een nepper?

Tja, ik zie slecht gemonteerde tuners vaker op neppers dan op echte... heeft op z’n minst de schijn tegen.

Erik de Perik
4 juni 2018, 18:44
Op m'n nep LP zitten ze recht en op m'n echte SG wat minder.

Sander-H
4 juni 2018, 18:45
Het is een Gibson, als het enige dat scheef is de tuners zijn dan heb je een goeie hoor ;)

Bij de helft, inclusief 1 van de mijne, zitten de side dots niet gecentreerd tussen de frets, das net zo irritant als scheve tuners. Maar het is karakter zullen we maar zeggen. :)

dorrus
5 juni 2018, 14:42
Dit is een originele Les Paul Custom uit 1984 met waarschijnlijk/hopelijk ook nog de originele Tim Shaw pickups
Ook de stemmechanieken zijn de originele van die tijd, schallers met van die uitklapbare slingertjes
Sommige gasten die er waarschijnlijk geen verstand van hadden zijn ( waarschijnlijk goed bedoeld)deze verkoper aan het plagen geweest door fake biedingen te plaatsen, vandaar die eerdere hoge biedingen.

turboblues
6 juni 2018, 00:04
Bij mijn 1986 Gibson Les Paul Custom zaten (paar maanden geleden verkocht) ook scheve tuners op , Grovers btw, en die gitaar is toch altijd met zorg behandeld. En ik ken nog iemand die er eentje heeft uit hetzelfde jaar (eerste eigenaar) en die heeft het ook in mindere mate..Was altijd zo, zegt hij..

fred dons
12 juni 2018, 17:56
ik twijfel ernstig aan deze gitaar, hij heeft bijzondere en speciale details die suggeren dat dit iemand hier erg veel moeite in heeft gestoken waardoor ik in eerste instantie dacht dat het een recente customshop is (hij zou uit 2003 zijn)
Als ik dit model ga googlen dan kom ik echter verschillende varianten tegen met veel zelfde kenmerken maar ook details die afwijken (waarbij je het niet verwacht) en die allemaal wel ergens een foutje hebben zitten

https://link.marktplaats.nl/m1294255160

het logo en het custom logo zijn van de goedkope decal variant die witte randjes achterlaat bij het aflakken, de tremelo is niet een Fender american Standard brug (die heeft Offset zadels, hier zit de schroef precies in het midden van de zadels) de trussrod ingang is verkeerd . de electronica cover shape is niet zoals die normaal op backloaded Fenders gebruikt wordt.
Zoals ik al zei zijn er meerder Harley Davidson "Fenders" te vinden (Buiten de volgens mij enige echte Aluminium variant) op het Internet en ze hebben allemaal dezelfde koffers en Harley Davidson Chrome logo's maar er is er geen 1 te vinden met een correcte trussrod ingang en bij iedere Foto die kan vinden is er wat mis met het logo (spaghetti, 80 ties logo)
dus misschien heb ik het helemaal mis maar deze gitaar heeft parts die niet op een US strat horen te zitten (productie noch customshop)

Pepe
12 juni 2018, 18:13
Door het woord "opgebouwd" te gebruiken lees ik dat het dus geen officiële Fender is.
Dit soort gitaren zijn natuurlijk loslopend wild voor handige hallies. (http://www.guitarsofchina.com/product/fender-stratocaster-100th-anniversary-harley-davidson-road-king-custom-with-case)

fred dons
12 juni 2018, 18:32
klopt, dat detail had ik nog over het hoofd gezien, maar mijn inziens ziet er helemaal niets van fender op deze gitaar

motorhan
13 juni 2018, 09:30
Toch wel mooi om te zien. Zal best een liefhebber voor zijn.

fred dons
13 juni 2018, 14:31
ongetwijfeld, er zitten leuke accenten op, en zelfs als kunst aan de muur is tie leuk, maar waarschijnlijk kun je hem voor veel minder rechtstreeks uit China laten komen

dorrus
16 juni 2018, 14:32
Hier klopt ook iets niet
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1294878973-fender-stratocaster-usa-corona.html?c=75c1245af1452750a212395b62016a07&previousPage=lr
Ingang truss rod is geen usa, en slechts 21 frets, zouden er 22 moeten zijn
Ook die kunststof blokjes, nooit gezien in een usa koffer

Quink
16 juni 2018, 14:59
Hier klopt ook iets niet
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1294878973-fender-stratocaster-usa-corona.html?c=75c1245af1452750a212395b62016a07&previousPage=lr
Ingang truss rod is geen usa, en slechts 21 frets, zouden er 22 moeten zijn
Ook die kunststof blokjes, nooit gezien in een usa koffer

Wel maf, de enige foto die scherp is, is die van de doos van de standaard. :???:

geert1976
19 juni 2018, 00:37
Dit is volgens mij een California versie, min of meer de voorloper van de hw1 serie. Halzen en body's werden in mexico gemaakt en in usa werd de hardware toegevoegd en de gitaar in elkaar gezet.

Brum
19 juni 2018, 08:42
Heette die serie niet iets van 'American California Corona' of iets dergelijks? Deze advertentie is op zich verder toch ook niet nep? Hij maakt het misschien iets mooier in de advertentie, maar hij liegt ook niet. De koffer is een SKB koffer en die zijn niet dat je zegt goedkoop. Staat ook in de advertentie, dat het een SKB koffer betreft. Alleen de koffer al zou ik wel willen hebben. Misschien moeten mensen niet zo snel roepen dat iets nep is...

Pepe
19 juni 2018, 12:09
Dat is geen gitaar uit de California serie, ander logo.
Wazige headstock foto maar dat lijkt mij een Mexico logo.

Wat ik altijd zo curieus vind, men is heel specifiek maar blijkbaar te beroerd om te checken wat een koper zeker zal doen en daarom gok ik geen oplichter maar gewoon plain dum.

Brum
19 juni 2018, 12:23
Het serienummer zegt wel gewoon Corona. Het is moeilijk te zien met zo'n wazige foto. Maar ik gok er op dat dit geen oplichter is. Wat je zegt inderdaad, in ieder geval niet met opzet.

dorrus
19 juni 2018, 15:07
Ik heb de gitaar of advertentie niet als "nep" aangegeven maar met "hier klopt iets niet" Maar hoe dan ook, je hebt gelijk, ik was waarschijnlijk te vroeg waarvoor excuses, Fender maakt het er ook niet makkelijker op met de ontelbare verschillende uitvoeringen en landen van herkomst/productie en assemblage.
Gitaar is hoogst waarschijnlijk een "American Traditional Stratocaster® (1999-2001)" Een kortstondige vrij zeldzame voorloper van de Highway strat, enkel gemaakt voor export.

Revolver
20 juni 2018, 08:48
Bij mijn zoektocht naar een CS Fender stuitte ik op deze advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1294868755

Hij adverteert het als zijnde een Custom Shop Strat (met een CS sticker in de case) maar dit is toch een 'gewone' AVRI? Ik mis ook de CS stamp op de headstock en het certificaat...

Pepe
20 juni 2018, 08:55
Ja, heeft de V prefix dus vintage reissue.

benwave
20 juni 2018, 10:02
Bij mijn zoektocht naar een CS Fender stuitte ik op deze advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1294868755

Hij adverteert het als zijnde een Custom Shop Strat (met een CS sticker in de case)

Misschien eens beter leren lezen want dat staat er helemaal niet

Revolver
20 juni 2018, 10:38
Misschien eens beter leren lezen want dat staat er helemaal niet

Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar dit staat o.a in de begeleidende tekst:

Mijn gave Fender Strat original 60s vintage uit de custom shop Corona USA, nauwelijks bespeeld. Echt voor de liefhebber!
Alles origineel en smetteloos.
Ik verkoop mijn 1st class electrische en electr-ac gitaren, buizenversterkers, effecten enz omdat ik me de laatste jaren uitsluitend bepaal tot flamenco.

Built in the Corona plant, USA, custom shop.

Brum
20 juni 2018, 11:14
Omdat de Corona afdeling OOK de custom shop is. Hij zegt inderdaad niet dat de gitaar een custom gebouwde strat is, maar dat ie in Corona gefabriceerd is. Hij zegt ook gewoon dat het een '60 vintage reissue is, met serienummer erbij. Je focust je wellicht iets teveel op het woordje custom en leest de rest van de advertentie niet. Wellicht maakt hij z'n advertentie ook iets mooier dan dat het is, door het woordje custom shop te gebruiken, maar het is natuurlijk niet verboden je waar zo mooi mogelijk aan te bieden en hij liegt ook niet.

arjanb01
20 juni 2018, 12:31
Het is gewoon een avri 62er in sherwood green. Heeft niks met customshop te maken.
Deze heb ik een jaartje of 2 geleden ook op Mp gezien en toen vroeg de vorige eigenaar er 1100 voor.

Revolver
20 juni 2018, 12:38
Omdat de Corona afdeling OOK de custom shop is. Hij zegt inderdaad niet dat de gitaar een custom gebouwde strat is, maar dat ie in Corona gefabriceerd is. Hij zegt ook gewoon dat het een '60 vintage reissue is, met serienummer erbij. Je focust je wellicht iets teveel op het woordje custom en leest de rest van de advertentie niet. Wellicht maakt hij z'n advertentie ook iets mooier dan dat het is, door het woordje custom shop te gebruiken, maar het is natuurlijk niet verboden je waar zo mooi mogelijk aan te bieden en hij liegt ook niet.

Naar mijn weten zitten de Fender Custom Shop en de produktielijn in hetzelfde gebouw in Corona, dan zou je dus iedere Corona Fender als 'Custom Shop' kunnen bestempelen.

Maar goed, maakt verder niet uit. Dit topic heet ook 'twijfel over een advertentie' en ik had zo mijn twijfels zeker vanwege het Custom Shop stickertje en de CS-achtige vraagprijs, het zou toch zonde zijn als iemand hier in zou trappen.

Brum
20 juni 2018, 13:57
De prijs is ook niet zo CS-achtig hoor. Tenminste, als ik zo 's op Ebay en Reverb kijk, dan is de prijs vrij normaal voor een '62 reissue en je ziet ze ook wel voor veel duurder gaan. De sticker ben ik dan nog wel met je eens, da's dan wellicht nog misleidend.

Quink
20 juni 2018, 15:22
Ben geen expert, maar twijfel of "end 80s or early 90s" klopt. Volgens mij staan de dots op de 12de positie tot 98 wat dichter bij elkaar, en zijn ze vanaf 98 iets naar buiten (onder de A en B snaar) komen te staan. Het lijkt er op dat dat bij deze gitaar ook het geval is, en deze dus iig van een later bouwjaar is.

Erik de Perik
20 juni 2018, 17:31
Die pups zijn sowieso vanaf '98.

arjanb01
20 juni 2018, 18:51
Het serie nummer begint met v11, dus 2011 bouwjaar?
Dan is deze dus veuls te duur, vraagt gewoon de nieuwprijs van toen😆
Gekkie....

Erik de Perik
20 juni 2018, 19:13
Nee, als je het bouwjaar wilt weten moet je de verschillende onderdelen bekijken. Op de kop van de hals in de pocket staat meestal een datum.

Brum
20 juni 2018, 19:23
Ik zag de prijs nog 's goed, maar die is inderdaad wel wat aan de dure kant. Ik dacht serieus eerst iets van €1100,- te hebben gezien.:dontgeti:

Revolver
20 juni 2018, 19:48
Voor 900 a 1000 euro wil ik 'm wel hebben hoor. Sherwood met Rosewood is prachtig hoewel die neck wel wat donkerder had gemogen.

petpas
22 juni 2018, 09:20
Is dit niet de hotrod versie van de vintage 62 strat? Die waren nieuw rond de 2200 euro en zijn nu, denk ik, zo rond de 1200-1300 waard.

Heb ooit een hotrod 62 vintage strat gehad in dezelfde kleur als deze. Heel fijn speledingetje.

Agent_Smith
28 juni 2018, 12:10
Tsja....Ik weet niet hoor.....: https://link.marktplaats.nl/m1299145553

Pepe
28 juni 2018, 12:15
Zie je niet vaak.

HaroldA
28 juni 2018, 12:19
Tsja....Ik weet niet hoor.....: https://link.marktplaats.nl/m1299145553

http://i336.photobucket.com/albums/n356/energyturtle7/guitar/LP-Heastock.jpg

Lelijk, maar blijkbaar wel echt.

Agent_Smith
28 juni 2018, 14:47
Jeetje, weet best eea van Gibsons en ook over wat minder gangbare modellen, maar dit had ik nog nooit gezien.
Het ging me idd over de kop uiteraard. De body zag er van grote afstand prima uit.

Brum
28 juni 2018, 15:29
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben. Best een mooi gitaartje vind ik. Het is voor mij ook niet dat, omdat er Gibson op de kop staat, dat ie dan ook meteen een wijdere kop moet hebben. Staat er een ander merk op, dan zou men er waarschijnlijk ook heel anders tegenaan kijken, omdat men nou eenmaal een wijdere kop gewend is icm het Gibson logo. Is ook een advertentie van een bekende in het vak, die zal toch wel echt zijn.

Jan Buurman
28 juni 2018, 15:41
Lijkt erg op mijn Ibanez AR300. Ook een smal uitlopende kop. Maar de Ibanez kop is stukken mooier!!

Edit: Ik bedoel de kop van de AR300 van de eind jaren ‘80. De reissue’s hebben een minder mooie kop..

Jan Buurman
28 juni 2018, 15:59
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/Gear/EEE7D67E-E648-4477-93B1-D04B721377A1_zpsvmmn1ggx.jpg (http://s89.photobucket.com/user/JanBuurman/media/Gear/EEE7D67E-E648-4477-93B1-D04B721377A1_zpsvmmn1ggx.jpg.html)

telerocker
28 juni 2018, 21:20
Gangbare kop op de LP Pro DC. Ik vind de gewone Gibson-kop stukken mooier.

Agent_Smith
29 juni 2018, 09:05
Dan hebben deze DC blijkbaar nog niet eerder mijn pad gekruisd (zover ik me kan herinneren) en was mijn post totaal onterecht.
Ik vind de body van een DC altijd wel erg mooi (niet de nieuwe vorm) maar heb vaak het idee dat de pickups te dicht bij elkaar staan. Maar das denk ik vooral bij de versies met veel frets. Ik heb een Spirit 2 (wat eigenlijk ook gewoon een DC / Hamer Sunburst is) en daar heb ik dat niet bij. Maar dit terzijde

gitaarmike
29 juni 2018, 09:19
Een epi sheraton als "nieuw" met bouwjaar 1986 en 100 euro duurder dan een nieuwe. Top deal :P
Wat een mafjoekel :soinnocent:

https://link.marktplaats.nl/m1090189162

Pepe
29 juni 2018, 10:02
....(wat eigenlijk ook gewoon een DC / Hamer Sunburst is)

... die op hun beurt gewoon zijn afgeleid van de 1959 Gibson special.

HaroldA
29 juni 2018, 10:13
Een epi sheraton als "nieuw" met bouwjaar 1986 en 100 euro duurder dan een nieuwe. Top deal :P
Wat een mafjoekel :soinnocent:

https://link.marktplaats.nl/m1090189162

Zeg mafjoekel, waarom denk jij dat deze van mindere kwaliteit is dan de huidige Chinese productie? Over het algemeen zijn de door Samick gebouwde gitaren van veel hogere kwaliteit dan de Chinese.

gitaarmike
29 juni 2018, 10:15
Ok, het zou kunnen dat zo'n gitaar misschien wat beter klinkt dan een nieuw type. Maar om dan 100 euro boven de vraagprijs van een nieuwe epiphone sheraton te gaan zitten, lijkt me wat apart. Bouwjaar 1986 en als nieuw, me reet!

HaroldA
29 juni 2018, 10:22
Ok, het zou kunnen dat zo'n gitaar misschien wat beter klinkt dan een nieuw type. Maar om dan 100 euro boven de vraagprijs van een nieuwe epiphone sheraton te gaan zitten, lijkt me wat apart. Bouwjaar 1986 en als nieuw, me reet!

Heeft je reet de gitaar in het echt gezien, of zit je als echte internetridder veilig achter je computertje de gitaar af te zeiken zonder enige vorm van kennis of ervaring?

Het is overigens "mijn reet".

gitaarmike
29 juni 2018, 10:39
Pff, dat van mijn reet bedoel ik toch niet letterlijk jongen. Bijdehand! En hoe weet jij of ik geen enige vorm van kennis of ervaring heb? You dont even know me bro.

Deze kerel heeft wel eens meer advertenties met 2e hands gitaren met vraagprijzen gelijk aan of boven de nieuwwaarde.

Mijn mening is dat iemand een mafjoekel is als hij 100 euro boven de nieuwprijs durft te vragen voor een (midrange) gitaar van 30 jaar oud en dat verkondig ik hier dan. Mag gewoon op een gitaarforum. Mijn mening delen met mijn online gitaarbroeders. En dat hoeft ook niet in perfect ABN wat mij betreft. Boeie! :cooler:

Edit: en je noemt mij een internetridder met je 21.000 posts haha :P

HaroldA
29 juni 2018, 10:57
Deze kerel heeft wel eens meer advertenties met 2e hands gitaren met vraagprijzen gelijk aan of boven de nieuwwaarde.

Mijn mening is dat iemand een mafjoekel is als hij 100 euro boven de nieuwprijs durft te vragen voor een (midrange) gitaar van 30 jaar oud en dat verkondig ik hier dan.

Ik betaal graag €100 meer voor een Koreaanse Sheraton uit 1986 dan voor de huidige Chinese brol waar misschien soms wel een goed exemplaar tussen zit.

Agent_Smith
29 juni 2018, 10:59
... die op hun beurt gewoon zijn afgeleid van de 1959 Gibson special.

Ja uiteraard.
Die natuurlijk weer een afgeleide is van de 1958 Junior DC ;-)

Agent_Smith
29 juni 2018, 11:02
Ik betaal graag €100 meer voor een Koreaanse Sheraton uit 1986 dan voor de huidige Chinese brol waar misschien soms wel een goed exemplaar tussen zit.

Nou niet alle chinese gitaren zijn per definitie brol (ik heb er 2 die zich erg goed houden tussen verder allemaal USA en Japanse gitaren), maar idd is een 1986 koreaan absoluut zeker 100 euro meer waard dan een gloednieuw chinees exemplaar.

dagrim1
29 juni 2018, 11:27
Tja, waar halen ze het lef vandaag... net zoals hier:

https://www.chicagomusicexchange.com/listing/gibson-les-paul-standard-burst-1960-serial-07615/4491678

Terwijl een nieuwe veel goedkoper is!

HaroldA
29 juni 2018, 11:32
Tja, waar halen ze het lef vandaag... net zoals hier:

https://www.chicagomusicexchange.com/listing/gibson-les-paul-standard-burst-1960-serial-07615/4491678

Terwijl een nieuwe veel goedkoper is!

Wat een mafjoekels. :stop:

gitaarmike
29 juni 2018, 11:55
Ai noh! Ik heb het toch over een (amper) midrange gitaar jongens. Geen vintage gibson. Bijdehandjes :P, alles letterlijk nemen en shit.
Veel plezier met je 30 jaar oude afgeragde epi met zogenaamde koreanse mojo. Gitaarmike out :ok:

dagrim1
29 juni 2018, 11:57
Ai noh! Ik heb het toch over een (amper) midrange gitaar jongens. Geen vintage gibson. Bijdehandjes :P, alles letterlijk nemen en shit.
Veel plezier met je 30 jaar oude afgeragde epi met zogenaamde koreanse mojo. Gitaarmike out :ok:

Punt was vooral dat ouder niet perse slechter of goedkoper betekent... Soms zijn oudere modellen stukken beter en dus gewilder, waardevoller...

guitarkid2
29 juni 2018, 12:06
Prijzen van de nieuwe epi's zijn volgens mij recentelijk gedaald en de prijs voor deze "vintage" gitaar is volgens mij gelijk aan de oude nieuw prijs (are u with me ?)
Dus ach....weet je... ut valt dus wel mee of zo

gitaarmike
29 juni 2018, 12:07
Kijk ,dat het wat waardeverhogend werkt een oude koreaan kan ik nog inkomen. Maar 100 euro boven de nieuwprijs is toch wel erg fors naar mijn mening, en wat ik zei die verkoper doet dat altijd. 2e hands gitaren voornaamlijk cheapass gitaren boven de nieuwprijs proberen te verkopen. Mag natuurlijk. Maja, mijn inziens, een mafketel.

Edit: Damn, slechts nederlands... :P

Pepe
29 juni 2018, 14:00
Maar je mag toch bieden? Of...?

Als we nou ook nog alle ad's in dit topic gaan zetten waarvan we vinden dat er teveel marge op zit....

Venlonaer
29 juni 2018, 15:36
Kijk ,dat het wat waardeverhogend werkt een oude koreaan kan ik nog inkomen. Maar 100 euro boven de nieuwprijs is toch wel erg fors naar mijn mening, en wat ik zei die verkoper doet dat altijd. 2e hands gitaren voornaamlijk cheapass gitaren boven de nieuwprijs proberen te verkopen. Mag natuurlijk. Maja, mijn inziens, een mafketel.

Edit: Damn, slechts nederlands... :P

Ja want een '59er mag ook eigenlijk niet veel meer kosten dan een R9.......

Lekker kortzichtige reactie weer.

Ik heb een 80'er Sheraton en een modernere gehad. Daar zit echt wel verschil in.

gitaarmike
29 juni 2018, 15:51
ai noh, ik ontrek me uit deze discussie :P

Erik de Perik
30 juni 2018, 00:56
ai noh, ik ontrek me uit deze discussie :P

Dit is faya man je gaat straight naar je osso? Respect bro.

gitaarmike
30 juni 2018, 10:22
Lol erik, Je hebt je reply nog een beetje meer getto gemaakt zie ik :p Goed bezig.
Ik bespeur een sarcastische ondertoon in jouw straattaal :roll:

gitaarmike
30 juni 2018, 10:24
Ja want een '59er mag ook eigenlijk niet veel meer kosten dan een R9.......

Lekker kortzichtige reactie weer.

Ik heb een 80'er Sheraton en een modernere gehad. Daar zit echt wel verschil in.

Er zal best verschil in zitten. Maar voor dezelfde prijs test ik liever 10 gitaren in de winkel en dat ik zelf een nieuw instrument uitkies.

dagrim1
30 juni 2018, 10:39
Er zal best verschil in zitten. Maar voor dezelfde prijs test ik liever 10 gitaren in de winkel en dat ik zelf een nieuw instrument uitkies.

En dat is je goed recht, maar dit wil niet zeggen dat die andere het geld niet waard is :)

gitaarmike
30 juni 2018, 10:43
Haha, fair enough :P

Fusion
30 juni 2018, 11:51
ai noh, ik ontrek me uit deze discussie :PJa man dikke kaolo fittie hoe sabbie

gitaarmike
30 juni 2018, 11:52
zeg whollah gie