PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

Da Vinci
13 juni 2016, 21:28
Gapend gat bij trussrod is weer het gebruikelijke weggevertje.

Masod
14 juni 2016, 00:28
De hoeveelheid jaren dat iemand op MP zit wekt misschien wat vertrouwen op, maar zelf zit ik er bijvoorbeeld pas een jaartje op. Heb in die tussentijd 2/3 dingen verkocht en ben zelf een keer opgelicht door iemand die er al 6 jaar op zat. (Navragen bij de bank, bleek mn geld op een Griekse rekening te staan.)
Geld nog teruggekregen en uiteindelijk is het kapotte pedaaltje gerepareerd)😂

Mn laatste plank, CP60s strat gekocht van iemand die een maandje of wat op marktplaats zat geloof ik.

Het kan vertrouwen geven, zegt alleen niet zoveel uiteindelijk.

arjanb01
14 juni 2016, 06:18
Bij deze strat hoef ik er niet langs te gaan, check die laatste foto van de headstock. Die contouren zijn te scherp om een fender kop te zijn. Ook de mechanieken zijn van een of andere knutselaar uit Bamië die ik op de corona strats nog nooit gezien heb. Gewoon die foto's goed kijken dat spaart je al veel ellende.

Tupelo
14 juni 2016, 09:49
Ik twijfel met je, maar die mechanieken zijn gewoon klusons toch, en niet ongewoon op Corona strats.
http://www.12fret.com/wp-content/gallery/fender-signature-edition-59-strat-1990/fender-signature-edition-59-strat-1990-head-rear.jpg

telerocker
14 juni 2016, 11:17
Op standards en Highway Ones zitten volgens mij geen Klusons.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.Fingers
14 juni 2016, 17:44
Kluson/Pings zitten alleen op vintage-inspired modellen (en die hebben allemaal een trussrod aan de hielzijde).

Pepe
15 juni 2016, 03:09
Ja hallo, Fonders & Gibsuns is tot daaraan toe... het lijkt er niet eens op. (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1060610808-amerikaanse-gretch-6120-waarschijnlijk-early-70-s.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=9)

vulvasonic
15 juni 2016, 03:48
Ja hallo, Fonders & Gibsuns is tot daaraan toe... het lijkt er niet eens op. (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1060610808-amerikaanse-gretch-6120-waarschijnlijk-early-70-s.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=9)

Het zit niet in mijn aard om mensen te bedonderen en dus ga ik, ook in dit soort gevallen, er vanuit dat de verkoper zélf ooit gigantisch in das Boot genommen ist. Ik krijg dan ook meteen medelijden met de persoon die, naar alle waarschijnlijkheid, gewoon een enorme oplichter is. :eek:

arjanb01
15 juni 2016, 06:15
En toch 1000 eu geboden. Dan heeft die vent z'n kosten er al dubbel uit waarschijnlijk. Wat zou zo'n fake Gretch kosten? 400 eu ofzo?

Pepe
15 juni 2016, 08:29
Het zou me niks verbazen als bieder Ben gewoon verkoper Mark is.

Die knaap weet best wel dat het Chinees is, zo'n lulverhaal over de zegen van de importeur zegt genoeg.
Wie is dat trouwens? Vroeger was dat JIC. Bestaan importeurs voor dat soort grote merken nog wel? Ik heb het idee dat ze nu gewoon een opslag openen in Duitsland of de UK en daar kan de winkelier rechtstreeks uit bevoorraad worden.

Joost de Ruig
15 juni 2016, 11:22
Die knaap weet best wel dat het Chinees is, zo'n lulverhaal over de zegen van de importeur zegt genoeg.
Wie is dat trouwens?

Komt Gretsch niet gewoon via Fender in Nederland binnen dan?

Zou de verkoper zelf wel het verschil weten tussen een Gretsch uit USA, Japan of China? Alleen nog de customshoppers komen toch vandaag de dag nog uit USA? Alles tussen 500-1500 komt uit China en tussen 1500-4500 komt uit Japan.

Joost de Ruig
15 juni 2016, 11:28
En toch 1000 eu geboden. Dan heeft die vent z'n kosten er al dubbel uit waarschijnlijk. Wat zou zo'n fake Gretch kosten? 400 eu ofzo?

Je koopt al een prima echte Gretsch uit de Streamline-serie voor €450,- !!!

Dutch66
15 juni 2016, 12:46
Onderstaande "USA" strat viel me ook op. Wat ik me dan altijd afvraag is of de verkoper zelf echt denkt dat hij een USA strat heeft en bij aankoop opgelicht is of dat hij expres de boel aan het belazeren is.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1059578400-fender-stratocaster-u-s-a.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Gisteren even contact gehad met verkoper 'Tommy', en hij gaf eigenlijk direct toe dat i.i.g. het halsje Chinees was, maar verzekerde me de rest geheel origineel... De door mij verzochte foto's van bijvoorbeeld de neckpocket en het binnenwerk zijn uiteraard nooit ontvangen.

Dus deze aap wist gewoon heel goed dat hij een neppert probeerde te slijten....

EDIT: advertentie inmiddels verwijderd...

MarkS
15 juni 2016, 15:09
Komt Gretsch niet gewoon via Fender in Nederland binnen dan?

Zou de verkoper zelf wel het verschil weten tussen een Gretsch uit USA, Japan of China? Alleen nog de customshoppers komen toch vandaag de dag nog uit USA? Alles tussen 500-1500 komt uit China en tussen 1500-4500 komt uit Japan.

Vergeet Korea niet.

Overigens staat die advertentie na de nodige tekstaanpassingen sinds vanochtend nu helemaal stijf van slap gelul.

the sure thing
15 juni 2016, 17:21
Gisteren even contact gehad met verkoper 'Tommy', en hij gaf eigenlijk direct toe dat i.i.g. het halsje Chinees was, maar verzekerde me de rest geheel origineel... De door mij verzochte foto's van bijvoorbeeld de neckpocket en het binnenwerk zijn uiteraard nooit ontvangen.

Dus deze aap wist gewoon heel goed dat hij een neppert probeerde te slijten....

EDIT: advertentie inmiddels verwijderd...

Wat een LUL. Heerlijk die "reinigende werking" van dit forum.



Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

duckman
15 juni 2016, 17:52
hij heeft ook een SJ 200 met cutaway staan, serie nummer is vreemd voor Gibson: A-08081615068 Volgens mij is dit ook niet ok.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m1059575677-gibson-j200-vsc.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pos=1



Wat een LUL. Heerlijk die "reinigende werking" van dit forum.



Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Pepe
15 juni 2016, 18:46
hij heeft ook een SJ 200 met cutaway staan, serie nummer is vreemd voor Gibson: A-08081615068 Volgens mij is dit ook niet ok.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m1059575677-gibson-j200-vsc.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pos=1

Chinees. De dag dat Gibson dat soort pickguards maakt wordt het tijd om opa met pensioen te sturen.

Oh kijk, je kan ze zo vinden. (http://produto.mercadolivre.com.br/MLB-706009783-violo-gibson-j200-deluxe-flamed-maple-novo-fishman-_JM) Als je de Braziliaanse Real in euro omrekent kom ik op 525 euro.

Mijn God wat een kuttekop zeg. Pek & veren.
https://mlb-s2-p.mlstatic.com/279901-MLB20423636856_092015-C.jpg

Tupelo
15 juni 2016, 19:16
Ik kan me zomaar voorstellen dat het een heel pleasante hobby is dat soort mensen te bezoeken, om de hele middag (middag na middag na middag, om de beurt) hun gitaren uit te proberen, om die vervolgens niet te kopen.
Gewoon om erin te duiken, in het spelletje, het mee te spelen, en te kijken tot hoe diep zij zich in werkelijkheid in leugens durven te steken.
Just for fun.

Pepe
15 juni 2016, 19:32
Het lijkt mij vooral vermoeiend Tuup.
Maar... maar.... een kek tv programma... voor RTL charteren we John je-hebt-een-probleem- Williams als presentator en voor SBS vragen we Peter R. -je-bent-er-gloeiend-bij-mannetje!- de Vries.

Tupelo
15 juni 2016, 19:37
Om het niet uitsluitend commercieel te maken, en ook wat BNN publiek te trekken, kunnen we de rehabilitatie van Badr Hari misschien ook tot topic maken ?

the sure thing
15 juni 2016, 19:49
Ik heb kuttekop van Gibson toch ff mailtje gestuurd...


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Rogueny
15 juni 2016, 20:01
Het lijkt mij vooral vermoeiend Tuup.
Maar... maar.... een kek tv programma... voor RTL charteren we John je-hebt-een-probleem- Williams als presentator en voor SBS vragen we Peter R. -je-bent-er-gloeiend-bij-mannetje!- de Vries.

hahahaha Pepe +1

LRS
17 juni 2016, 20:11
Was deze de revue al gepasseerd in deze thread?

http://link.marktplaats.nl/m1048828145


[EDIT] ik vraag me vnl af wat iemand beweegt om een echte LP voor €500,- in de markt te zetten...

Pepe
17 juni 2016, 20:25
Het is bieden vanaf, strategie.

Da Vinci
17 juni 2016, 20:27
Staat ook al even te koop....
Zie er zelf zo niks vreemds aan maar ben ook zeker geen expert...

LRS
17 juni 2016, 22:59
Het is bieden vanaf, strategie.


Ah, ok. Zo'n strategie is aan een simpele techneut kennelijk niet besteed...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
17 juni 2016, 23:14
Klik op het linkje en zie een prijs van 1.895.......

marco v
17 juni 2016, 23:30
Oh, das Willem, die gooit om de dag een ander gitaartje in zijn advertentie. Deze staat al even te koop, minstens een half jaar.

Erik de Perik
17 juni 2016, 23:31
Oh ok, ik moet Willem blijkbaar 'kennen'..... maakt z'n spullen niet interessanter.

LRS
17 juni 2016, 23:35
Hij heeft z'n advertentie gewijzigd... Was eerst een LP Standard met extreem gewelfde top, is nu opeens wonderbaarlijk veranderd in een goldtop ???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
17 juni 2016, 23:41
Hij heeft z'n advertentie gewijzigd... Was eerst een LP Standard met extreem gewelfde top, is nu opeens wonderbaarlijk veranderd in een goldtop ???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die Willem toch!

telerocker
17 juni 2016, 23:43
Alles wat Willem aanraakt, verandert in goud? 😯
Ik heb trouwens wel eens een amp van hem gekocht en dat was geen gouden, maar wel een nette deal.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pepe
18 juni 2016, 00:00
Ik heb er ook wel eens iets gekocht dacht ik. Afsluitdijk over en daarna wordt alles vaag. Oudere man staat me bij, beetje handelen. Geen rare prijzen, gewoon normaal. En soms enorme balorige advertenties om de boel een wat levend te houden.
Dacht ik.

telerocker
18 juni 2016, 00:33
@Pepe Klopt. Senior die een beetje handelt. Geen koopjes, ook geen onzinnige vraagprijzen. Hij heeft een oefenhok, excusez, atelier achter in zijn tuin. Best een aardige man als ik me goed herinner, want het is alweer een jaartje of drie geleden. Sindsdien niks meer van hem gekocht, want het is voor mij een kolere eind rijden. Tenzij Willem natuurlijk een gouden aanbod heeft... Dan starten we de voiture.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikeD
18 juni 2016, 14:30
inmiddels leidt de link naar een squier vintage modified 51 (??) stratocaster met koffer…. is dit een truukje om maar 1 keer advertentiegeld aan Marktplaats te betalen of zo??? de reden dat ik vraagtekens bij '51' zet is dat ik meende (..) dat er in 51 nog geen stratocaster was en dat die pas in '54 werd geïntroduceerd…. overigens voor de vanafprijs van 125 inclusief de op de foto's zichtbare koffer (er is 130 geboden op moment van schrijven) misschien toch wel een koopje??? t is wat mij betreft een hybride tele-strat maar best geinig…. (nee ik ga niet naar het noorden des lands racen nu..)

motorhan
18 juni 2016, 14:57
Wordt vaak gedaan op Mp omdat je de begintitel niet en alle vaste gegevens niet kan veranderen. zie je ook veel bij autoadvertenties is de ene verkocht dan plaatsen ze er een andere in dezelfde advertentie. en dan kloppen de specificaties meestal niet meer. verder niks mis mee toch.

Ik wel een beetje flauw van MP je hebt uiteindelijk voor die ruimte en die dagen betaald. maar ja leuker kunnen ze het niet maken.

Da Vinci
18 juni 2016, 14:59
Ik heb laatst een gitaar op MP gehad en het viel me op dat ik daar helemaal niet voor hoefde te betalen...

Joost de Ruig
18 juni 2016, 15:16
Ik heb laatst een gitaar op MP gehad en het viel me op dat ik daar helemaal niet voor hoefde te betalen...


Klopt, sinds een maand of twee is meen ik de eerste advertentie kostenloos :)

jutter
18 juni 2016, 18:47
Willem heeft mij gigantisch bij de poot gehad. En wilde van niets weten. Mij zie je er niet meer .

Joost de Ruig
18 juni 2016, 19:10
Willem heeft mij gigantisch bij de poot gehad. En wilde van niets weten. Mij zie je er niet meer .


Wat is dit voor cliffhanger? Details pliezzz

arjanb01
18 juni 2016, 19:23
Willem heeft mij gigantisch bij de poot gehad. En wilde van niets weten. Mij zie je er niet meer .

Willem heeft regelmatig mooie gitaren op marktplaats aangeboden. Dat het dan een oplichter blijkt te zijn is dan wel weer jammer.
Ga er gewoon met een Bulgaarse huurmoordenaar langs, is het zo opgelost 😉
Daarom koop ik dus geen gitaren via mp, teveel gezeik en ik betaal liever iets meer en nieuw, zodat ik de 1e eigenaar ben dus zelf de controle heb wat ermee gebeurt en m'n eigen beschadigingen aan kan brengen.

jutter
18 juni 2016, 19:33
Met plezier! Ik heb bij hem voor duizenden euro's aan gitaren gekocht (Musicmans, PRSen USA en Fenders)Totdat ik een fender cabronita voor, geloof ik, 450 euro van hem kocht. Hij had wat last van buzz en de halspen zat er los in, bleek bij thuiskomst. Meteen heb ik hem gemaild maar hij wou van niets afweten. 'Garantie tot aan de voordeur' zei Willem. Nou begrijp ik dat ergens wel maar als iemand al voor duizenden euro's bij je gekocht hebt dan zou ik me wat soepeler opstellen. En dat verrekte hij. Zulke draken, ja Willem ik weet dat je het forum in de gaten houdt maar nooit reageert, kunnen van mij omvallen.

rpl
18 juni 2016, 19:40
Daarom koop ik dus geen gitaren via mp, teveel gezeik en ik betaal liever iets meer en nieuw, zodat ik de 1e eigenaar ben dus zelf de controle heb wat ermee gebeurt en m'n eigen beschadigingen aan kan brengen.

+1 :ok: ....

arjanb01
18 juni 2016, 19:41
Gewoon meer geld besteden en nieuw kopen, Lex. Er zitten teveel mafkezen op het net die rommel aanbieden.
Als je nieuw koopt heb je garantie en ik begrijp z'n reactie wel. Particuliere handel is garantie tot de deur, ook al heb je nog zo veel gekocht. Helaas pindakaas....

jutter
18 juni 2016, 19:51
Meer geld besteden??? 2000 voor 1 gitaar vind ik nogal wat. Vooral als je bij dezelfde gast meerdere hebt gekocht! Gaat mij om de souplesse en niet om die paar kuteuros! Je moet mij simpelweg niet belazeren en dat is wat hij deed! Verder wil hagelnieuw niet zeggen dat het beter is of dat de garantie zo geweldig is... Persoonlijk heb ik veel liever 2ehands!

Joost de Ruig
18 juni 2016, 19:58
Met plezier! Ik heb bij hem voor duizenden euro's aan gitaren gekocht (Musicmans, PRSen USA en Fenders)Totdat ik een fender cabronita voor, geloof ik, 450 euro van hem kocht. Hij had wat last van buzz en de halspen zat er los in, bleek bij thuiskomst. Meteen heb ik hem gemaild maar hij wou van niets afweten. 'Garantie tot aan de voordeur' zei Willem. Nou begrijp ik dat ergens wel maar als iemand al voor duizenden euro's bij je gekocht hebt dan zou ik me wat soepeler opstellen. En dat verrekte hij.

Dat is niet netjes, zeker niet bij een vaste afnemer. Ook dom om je naam te grabbel te gooien voor een relatief klein bedrag. Ik zeg: pek & veren!

arjanb01
18 juni 2016, 20:00
2e hands kan je niet bij de verkoper terug sturen, nieuw wel.
Vind ik ook wat waard. 2e hands handelaren zijn echt vaak gelukszoekers die teveel vragen voor hun spullen. Het verschil tussen nieuw prijzen en tweedehands prijzen wordt bij sommige gitaren steeds kleiner. Dan is de keuze voor mij heel makkelijk.

jutter
18 juni 2016, 20:16
Kijk, als Willem had aangeboden om er samen uit te komen dan was er geen probleem geweest. Dan zou ik nooit zijn naam te grabbel gooien op dit forum. Ik gun ieder zijn handel maar speel het wel fair.

Nieuw is fijn, maar daar zitten ook behoorlijke missers tussen. Daar heb ik helaas ook ervaring mee. Ook dat de winkel er zo ontzettend moeilijk over deed dat het mij helemaal over was. Je hoeft toch niet te zeuren om een beetje garantie op een nieuw product van 1000+?

arjanb01
18 juni 2016, 20:27
Nee da's niet netjes. Zeker voor een winkel niet.
Maar tegenwoordig met internet en Facebook haal je de slechte en goeie winkels er zo uit.

LRS
18 juni 2016, 20:39
Inmiddels op wonderbaarlijke wijze gemuteerd tot een Vox Mando gitaar...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ace 1.15.19
19 juni 2016, 08:22
Het is toch zeker wel een Klira basgitaar.

Bernardduur
20 juni 2016, 15:28
Nee, nu een Gibson Supreme

arjanb01
20 juni 2016, 15:30
Waar is die vent mee bezig???
Advertentie kosten besparen dus de hele tijd op dezelfde advertentie andere gitaren verkopen???

motorhan
21 juni 2016, 10:27
Waar is die vent mee bezig???
Advertentie kosten besparen dus de hele tijd op dezelfde advertentie andere gitaren verkopen???

Wat is daar mis mee dan???????

Tunes
21 juni 2016, 11:13
Gewoon meer geld besteden en nieuw kopen, Lex. Er zitten teveel mafkezen op het net die rommel aanbieden.
Als je nieuw koopt heb je garantie en ik begrijp z'n reactie wel. Particuliere handel is garantie tot de deur, ook al heb je nog zo veel gekocht. Helaas pindakaas....

Je doet je zelf te kort, er valt tweedehands zo veel moois te kopen voor zo weinig geld.
Maar je moet wel opletten, maar daar ben je zelf bij.

D3nnis
21 juni 2016, 18:44
Nou, als je net zo'n kijk op nepgibsons herkennen hebt als ik, is het misschien beter om nieuw te kopen.

Wel grappig dat er mensen zijn (mijzelf kan het ook makkelijk overkomen) die met een grote boog om de chinese spullen in de gitaarzaak heen lopen, en op mp €1000,- betalen voor een nepgibson, het niet in de gaten hebben, en gewoon superblij met hun aankoop zijn.
Of is het "hee deze les paul is wel goed, moet dan haast wel een nepper zijn"? ☺

fred dons
22 juni 2016, 09:21
eigenlijk zou dat ook je maatstaf moeten zijn; is het een goede gitaar en vind ik het zijn geld waard (of het nu een Gibson of een fake is) :D

Tabula Rasa
22 juni 2016, 09:38
eigenlijk zou dat ook je maatstaf moeten zijn; is het een goede gitaar en vind ik het zijn geld waard (of het nu een Gibson of een fake is) :D
Jep, naar helaas blijken bepaalde logo's ineens een paar honderd euro toegevoegde waarde te hebben.

Joost de Ruig
22 juni 2016, 09:51
eigenlijk zou dat ook je maatstaf moeten zijn; is het een goede gitaar en vind ik het zijn geld waard (of het nu een Gibson of een fake is) :D


Ik heb eens op een gepimpte LP van het merk Vintage gespeeld, met andere pu's, fretjob en andere pots. Gitaar was iets van 400 euro en de upgrade iets van 300. Dat ding klonk en speelde echt te gek, terwijl ik absoluut geen LP fan ben....

telerocker
22 juni 2016, 10:44
Ik heb in Boekel ook eens op zo'n Icon Lemondrop gespeeld. Voor het geld een leuke LP-copy. Helaas woog ie een ton. Exemplaren kunnen nogal verschillen in afwerking, maar als je een goede vindt, ben je spekkoper. Dan neem je op de koop toe dat de cutaway wat ruimer en scherper gesneden is dan bij het origineel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tabula Rasa
22 juni 2016, 10:50
Die eerste Richwood LP's waren ook zeer goed voor het geld! Je ziet ze ook eigenlijk nooit op marktplaats. Zal wel een reden hebben.

arjanb01
22 juni 2016, 11:20
Bestaat Richwood nog wel ?
Was dat merk niet samengegaan met een ander merk?
Diverse Richwood gitaren in de handen gehad zowel bassen als electrische gitaren, stuk voor stuk mankeerde er wel wat aan van loszittende frets tot potmeters die uitvielen of spontaan eraf vielen.

Tunes
22 juni 2016, 11:45
Nou, als je net zo'n kijk op nepgibsons herkennen hebt als ik, is het misschien beter om nieuw te kopen.

Wel grappig dat er mensen zijn (mijzelf kan het ook makkelijk overkomen) die met een grote boog om de chinese spullen in de gitaarzaak heen lopen, en op mp €1000,- betalen voor een nepgibson, het niet in de gaten hebben, en gewoon superblij met hun aankoop zijn.
Of is het "hee deze les paul is wel goed, moet dan haast wel een nepper zijn"? ☺

Ik ga dan ook niet voor de standaard meuk, die zijn en niet goedkoop en je loopt inderdaad risico genept te worden.
Heb wel een Gibson LP en ik weet zeker dat het een echte is, had namelijk een nek breuk ;)

fred dons
22 juni 2016, 12:09
Bestaat Richwood nog wel ?
Was dat merk niet samengegaan met een ander merk?
Diverse Richwood gitaren in de handen gehad zowel bassen als electrische gitaren, stuk voor stuk mankeerde er wel wat aan van loszittende frets tot potmeters die uitvielen of spontaan eraf vielen.
richwood is een merk van Bas van de Broek en onder die naam hebben ze de laatste 25 jaar bij verschillende fabrikanten gitaren laten bouwen, de kwaliteit kan dus onderling nog wel eens verschillen

the sure thing
22 juni 2016, 12:38
Die eerste Richwood LP's waren ook zeer goed voor het geld! Je ziet ze ook eigenlijk nooit op marktplaats. Zal wel een reden hebben.

Heeeeel lang geleden op een Fenix LP gespeeld. Was ook zeker niet verkeerd


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Hotpepper01
15 juli 2016, 17:00
Niet doen deze. http://link.marktplaats.nl/m1070198015 de plaatjes komen ook in andere landen voor. Ook het taalgebruik....

arjanb01
15 juli 2016, 17:25
Bregenz in Oostenrijk is wel de laatste plaats waar ik gitaren particulier zou kopen 😂

BamBuFan1
18 juli 2016, 22:42
http://i.marktplaats.com/00/s/ODAwWDQwMw==/z/h-gAAOSwbsBXjShz/$_85.JPG

Is absoluut geen echte Bo-El GG Classic (http://link.marktplaats.nl/m1071092729), maar een instapper uit het verre oosten die Huub heeft laten maken om ook een absoluut budgetmodel aan te kunnen bieden. Je herkent ze aan het ontbreken van een logo (en aan de productiefoutjes bij nadere inspectie).

Kostten destijds minder dan de vraagprijs van deze knakker.

telerocker
19 juli 2016, 01:14
http://i.marktplaats.com/00/s/ODAwWDQwMw==/z/h-gAAOSwbsBXjShz/$_85.JPG

Is absoluut geen echte Bo-El GG Classic (http://link.marktplaats.nl/m1071092729), maar een instapper uit het verre oosten die Huub heeft laten maken om ook een absoluut budgetmodel aan te kunnen bieden. Je herkent ze aan het ontbreken van een logo (en aan de productiefoutjes bij nadere inspectie).

Kostten destijds minder dan de vraagprijs van deze knakker.

De titel van de add klopt niet. De vraagprijs wel. Een gebruikte genuine Bo-El kost wel iets meer.

arjanb01
19 juli 2016, 07:00
Lijkt me een normale vraagprijs. Nieuw waren die Boels destijds rond de 5-600 euro. De duurde GG signatures kosten destijds iets van 1500 euro. Huub maakte mooie gitaren, die helaas niet echt aansloegen. Wel originele ontwerpen, maar niet echt populair. Is Huub met pensioen? Of draait z'n atelier nog?

Da Vinci
19 juli 2016, 08:35
Zie er ook niks raars aan. Staat (iig nu) in de ad dat het een ding uit Azië is. Kan zomaar eens een leuke gitaar zijn voor het geld.
Kan me ook niet voorstellen dat Huub destijds gitaren van onder de 275 euro liet maken, dat is wel heel ver van z'n eigen segment. 5-600 zoals Arjan zegt lijkt me waarschijnlijker, maar in mijn perceptie gingen ze zelfs nog voor iets meer.

fred dons
19 juli 2016, 09:12
alle boels kwamen uit Azie, dus wat dat betreft wijkt deze niet zo veel af van de "echte" ;)

Bernardduur
19 juli 2016, 11:55
Bestaat Richwood nog wel ?
Was dat merk niet samengegaan met een ander merk?
Diverse Richwood gitaren in de handen gehad zowel bassen als electrische gitaren, stuk voor stuk mankeerde er wel wat aan van loszittende frets tot potmeters die uitvielen of spontaan eraf vielen.

Ik heb nu een Les Paul Special van Richwood (kwam ik later via hier achter, er stond geen merk op de kop) en die ROCKT! Goed gewicht, leuke pickups, goed afgesteld en een dijk van een geluid zonder in een amp te prikken. Doe je dat wel dan ben je nog meer verrast over het geluid.

Ik heb deze nu geupgrade met nieuwe potmeters (dat was heel hard nodig) en de neck pickup vervangen door een AlNiCo versie; de ferrieten pickup in de brug was een leuke tegenhanger omdat ie net iets viezer is.......

Een aanrader dus; heb echter veel moeite gehad om dit model te vinden dus hij wordt weinig aangeboden / mee geadverteerd.

Philippe
19 juli 2016, 12:20
Mijn eerste gitaar was een Richwood Strat. Deze had nog het gouden logo (schijnt dan weer veel beter te zijn dan de versies die de afgelopen 10 jaar zijn gebouwd).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds vaker naar dit oude stratje grijp en mijn USA strat laat staan. De Richwood klinkt niet per se beter dan de USA strat, maar gewoon lekker. Echt niks mis mee. Kan ook aan mijn eigen beleving liggen. Sentiment blabla..
Tuners zijn niet nauwkeurig.. goed gestemd krijgen duurt wel even. Maar als hij eenmaal goed staat ontstemt hij ook vrijwel niet moet ik zeggen.

BamBuFan1
19 juli 2016, 17:23
Zie er ook niks raars aan. Staat (iig nu) in de ad dat het een ding uit Azië is. Kan zomaar eens een leuke gitaar zijn voor het geld.
Kan me ook niet voorstellen dat Huub destijds gitaren van onder de 275 euro liet maken, dat is wel heel ver van z'n eigen segment. 5-600 zoals Arjan zegt lijkt me waarschijnlijker, maar in mijn perceptie gingen ze zelfs nog voor iets meer.

Ik heb zelf exact hetzelfde model (tot op de kleur aan toe). Ik ben er een keer mee bij Huub geweest en die vertelde me dat het een proefserie was die hij in Azië had laten maken. Ze kostten nieuw €215 en dat was uiteindelijk beneden kostprijs (kijk alleen maar naar de onderdelen). Deze gitaren zijn dus wel voor Huub gemaakt, maar zijn Bo~Els noch Nicky B's of wat dan ook.

En dat over Aziatische herkomst heeft de verkoper er later bijgezet. Leuk dat hij hier meeleest dus.

MarkS
19 juli 2016, 21:45
Heb ik ook ooit gehad. Prima afwerking. Maar ik vond het maar een dun zwabberhalsje.

Mijn eerste gitaar was een Richwood Strat. Deze had nog het gouden logo (schijnt dan weer veel beter te zijn dan de versies die de afgelopen 10 jaar zijn gebouwd).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds vaker naar dit oude stratje grijp en mijn USA strat laat staan. De Richwood klinkt niet per se beter dan de USA strat, maar gewoon lekker. Echt niks mis mee. Kan ook aan mijn eigen beleving liggen. Sentiment blabla..
Tuners zijn niet nauwkeurig.. goed gestemd krijgen duurt wel even. Maar als hij eenmaal goed staat ontstemt hij ook vrijwel niet moet ik zeggen.

BamBuFan1
27 juli 2016, 16:56
En daar is de "Bo~el EL GG-Classic" (http://link.marktplaats.nl/m1073185108) weer...

the sure thing
30 juli 2016, 22:13
Bij mijn weten hebben OUDE Squiers uit Japan nooit een 3-punts bevestging gehad?

http://link.marktplaats.nl/m1067014212


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

postbus31
30 juli 2016, 22:24
Heeft wel de bij de drie-punts behorende grote headstock.


Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

the sure thing
30 juli 2016, 22:41
Excuses! Het blijkt te kloppen. Het is overigens wel een minder type gewilde early Squier.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Nonkel
1 augustus 2016, 21:49
Excuses! Het blijkt te kloppen. Het is overigens wel een minder type gewilde early Squier.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Klopt inderdaad, ik heb zelf ook een SQ. Ziet er authentiek uit. Maar is natuurlijk nooit 700 euro waard....

the sure thing
1 augustus 2016, 22:37
Er staat nu een Early Fender Japan voor EUR 1.700 op MP. http://link.marktplaats.nl/m1074101057

Niets mis met de advertentie hoor, maar IMHO met de prijs wel...

pasqual
1 augustus 2016, 23:42
Er staat nu een Early Fender Japan voor EUR 1.700 op MP. http://link.marktplaats.nl/m1074101057

Niets mis met de advertentie hoor, maar IMHO met de prijs wel...

Niet alleen de prijs, ook het feit dat er nergens een serienummer te bekennen is.....

the sure thing
2 augustus 2016, 16:49
Je hebt gelijk! Dat maakt het wel wat fishy


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

arjanb01
2 augustus 2016, 16:55
Volgens mij hebben die Japanse fenders geen serie nummer hoor.
Niks fishy aan, wel is de prijs belachelijk hoog. Ik zou er hooguit 700 voor neertellen en als het een nitro versie is hooguit 1000.

Pepe
2 augustus 2016, 18:37
De JV's hebben een serienummer op de neckplate maar dit soort neckplates kom je tegen op de custom orders, in Japan vrij gebruikelijk. Het is een genuine JV, zie er niks raars aan.
De gitaar is geimporteerd en die 400 extra euro zit gewoon in de prijs gok ik.

vulvasonic
2 augustus 2016, 19:55
Ik heb 15 of 16 jaar geleden op de beurs in Veenendaal al eens een schitterende vroege telecaster weg zien gaan voor 800 euro (de gulden was nét vertrokken). Ik sta er niet van te kijken dat het gevraagd wordt. Of ie het krijgt is een ander verhaal.

Pepe
2 augustus 2016, 21:07
Deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1074504487-1975-fender-stratocaster-olympic-white-ohsc.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=11)zou ik toch eerst opengemaakt willen zien. Sowieso zijn er geen staggerd pickups te vinden in een '75 strat.
De body wear en kleur is ook on Fenderish, een refin gok ik als het al de originele body is.

Erik de Perik
2 augustus 2016, 21:11
Is deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/a1050751687-fender-1979-stratocaster-olympic-white.html?c=827ab967057e9f5ff33a0fad145c2c0e&previousPage=VIP_SIMILAR_LISTING) toch een betere koop, lijkt me.

Pepe
2 augustus 2016, 21:15
Is deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/a1050751687-fender-1979-stratocaster-olympic-white.html?c=827ab967057e9f5ff33a0fad145c2c0e&previousPage=VIP_SIMILAR_LISTING) toch een betere koop, lijkt me.

Afgezien dat het plastic in die tijd zwart was (weer zo'n irritant ding van Max om zoiets niet te noemen) en de '79 strat imo het diepte punt van stratjaren vertegenwoordigd, ja.:D

Trouwens wel typisch dat ie het heeft over zwarte controls en vervolgens witte op de foto staan.

barno
2 augustus 2016, 21:17
Deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1074504487-1975-fender-stratocaster-olympic-white-ohsc.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=11)zou ik toch eerst opengemaakt willen zien. Sowieso zijn er geen staggerd pickups te vinden in een '75 strat.
De body wear en kleur is ook on Fenderish, een refin gok ik als het al de originele body is.

de weather checking... raar dat niet alleen de bovenste lak maar ook de primer mee is gebarsten, gaan touren in antartica en de amazone tegelijk? of een scheermesje?

Joost de Ruig
2 augustus 2016, 21:19
JV's onder de €1000 worden zeldzaam en ik zie ook gerust rond de €1500. Zelf heb ik er ook een ('52) en die gaat voor het 10-voudige nog niet weg. Gewoon omdat het al 2/3 van mijn leven de enige gitaar is waarmee ik mij volledig verbonden voel en die is dus gewoon niet te koop.

Pepe
2 augustus 2016, 21:21
@ Barno, Ik heb nog NOOIT craquele in een poly Fender gezien (behalve rond 1980 toen ze met lakken experimenteerden).

De relic refins worden altijd met dat "groovy" nitro gedaan maar oeps...seventies Fender... foutje....

Tabula Rasa
2 augustus 2016, 21:26
Afgezien dat het plastic in die tijd zwart was (weer zo'n irritant ding van Max om zoiets niet te noemen) en de '79 strat imo het diepte punt van stratjaren vertegenwoordigd, ja.:D

Trouwens wel typisch dat ie het heeft over zwarte controls en vervolgens witte op de foto staan.
En volgens mij, moeilijk te zien op de telefoon, kan je makkelijk plectrums klemmen tussen neck en pocket. Altijd handig bij die jaren 70 Fenders. Altijd extra plectrums binnen handbereik.




Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Pepe
2 augustus 2016, 21:29
JV's onder de €1000 worden zeldzaam en ik zie ook gerust rond de €1500. Zelf heb ik er ook een ('52) en die gaat voor het 10-voudige nog niet weg. Gewoon omdat het al 2/3 van mijn leven de enige gitaar is waarmee ik mij volledig verbonden voel en die is dus gewoon niet te koop.

Dit is een domestic Squire met het Fender logo, alleen verkocht in Japan, dus later naar hier gehaald. Ik heb er ook zo eentje geimporteerd, dat was een 65 model met black bottom pickups, nog over uit begin zeventig (die toen al over waren uit mid sixties, bent u daar nog?) Enniewee, die heb ik verkocht voor 800 wat me redelijk leek. Mag je zelf uitrekenen wat de meerwaarde is van een nitro lak.
De export Squiers waren in feite 65 modellen maar dan met Squire op de headstock. Het zijn goed gemaakte gitaren met een mooie neck maar het geluid, geen fan van dat dunne Knopfler soundje wat ze hebben.

Ik heb ook nog een 52 tele uit '83. Dat is inderdaad een hele goed tele maar voor 1500 gaat ie wel weg hoor. Niet voor veel minder trouwens.

Joost de Ruig
2 augustus 2016, 21:50
Ik heb ook nog een 52 tele uit '83. Dat is inderdaad een hele goed tele maar voor 1500 gaat ie wel weg hoor. Niet voor veel minder trouwens.

Leuk, dan hebben we beide een uit '83. Mijne gaat serieus onder de 5 cijfers (zonder komma) niet weg. Noem het belachelijk, maar gevoel en emotie zijn eigenlijk niet te koop, behalve voor belachelijke bedragen :D

Erik de Perik
2 augustus 2016, 21:51
@ Barno, Ik heb nog NOOIT craquele in een poly Fender gezien (behalve rond 1980 toen ze met lakken experimenteerden).

De relic refins worden altijd met dat "groovy" nitro gedaan maar oeps...seventies Fender... foutje....

Ken iemand met zo'n experimenteel gelakte Strat. Ging al snel èn volledig naar craquelé. Geloof nog een redelijk zeldzame ook, blueburst met hardtail.

Mr.Fingers
2 augustus 2016, 22:05
Seventies Fenders werden ook in nitro gelakt hoor... De kleurlaag (en de lak op de headstockvoorkant, omdat polyesterlak de decals wegvrat) was nitro, de transparante aflaklaag was polyester... In de jaren '60 was het omgekeerd: de metaallakken waren dan van polyester-gedragen lak, met een transparante nitrocelluloselak.

Tupelo
2 augustus 2016, 22:28
Deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1074504487-1975-fender-stratocaster-olympic-white-ohsc.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=11)zou ik toch eerst opengemaakt willen zien. Sowieso zijn er geen staggerd pickups te vinden in een '75 strat.
De body wear en kleur is ook on Fenderish, een refin gok ik als het al de originele body is.
Geen idee hoe dat voor stratocasters geldt, heb mezelf er nooit in verdiept, maar wanneer ik naar '74 & '75, en zelfs '76 Mustangs kijk, dan is daar weinig eenduidigs over te zeggen (al zijn er altijd mensen die de overeenkomsten opsommen, bundelen, en als veilinggids gebruiken ofzo).
Er zijn wel elementen die je kunt noemen, zo van hee die is origineel of niet, feit is dat ze er plastic knoppen tuners op duwden, of niet, een tweede string tree, of niet, witte knopjes, of zwarte, en qua pups begin ik ook steeds meer te geloven dat ze maar net gebruikten wat ze voorradig hadden, onder de werkbank.

barno
2 augustus 2016, 23:10
Seventies Fenders werden ook in nitro gelakt hoor... De kleurlaag (en de lak op de headstockvoorkant, omdat polyesterlak de decals wegvrat) was nitro, de transparante aflaklaag was polyester... In de jaren '60 was het omgekeerd: de metaallakken waren dan van polyester-gedragen lak, met een transparante nitrocelluloselak.

nitro kleur in de 70's, maar werden solid colors dan ook blank afgelakt, of was dat alleen voor de metallics en de bursts?

Rogueny
3 augustus 2016, 12:35
Deze is geen fake, maar de prijs....

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1075165109-epiphone-les-paul.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Een limited edition epi zal vast iets meer zijn waard geworden in de loop der jaren... maar 2000 eurie?

MarkS
3 augustus 2016, 12:38
Ja hallo, 2 humbuckers én een Tune-o-Matic… Mag wat kosten dan ;-)

Deze is geen fake, maar de prijs....

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1075165109-epiphone-les-paul.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Een limited edition epi zal vast iets meer zijn waard geworden in de loop der jaren... maar 2000 eurie?

Tabula Rasa
3 augustus 2016, 12:43
En dan een bod van 75 euro 😂


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

JVGM-music
3 augustus 2016, 12:45
Hoho...wel met koffer he?

Da Vinci
3 augustus 2016, 13:15
Haha tja.... niet geschoten....
Had ooit eens contact met een verkoper van een Goldtop Variax met P90's. Wilde daar zo'n beetje de nieuwprijs voor hebben "want deze worden niet meer gemaakt en zijn dus zeldzaam". Alsof alles wat zeldzaam is dan ook maar veel geld waard is....

telerocker
3 augustus 2016, 13:43
De verkoper is wel goed met nullen...

Pepe
3 augustus 2016, 13:51
Dat bient oens Maikel ut Amsterdoam. Die heb ut niet helemoal in die pienert miet die stadse fratse.

Philippe
4 augustus 2016, 12:24
Niet per se fake, maar ben wel benieuwd wat dit nou precies zou kunnen zijn: http://link.marktplaats.nl/m1075467916
(http://link.marktplaats.nl/m1075467916)
EDIT: die zwarte plaat onder de neckplate zat blijkbaar standaard op Tele's tussen '73 en '82. http://www.tdpri.com/threads/neckplate-question.81984/

Pepe
4 augustus 2016, 12:33
Het logo hoort niet bij het model en de wide range is aftermarket en de neckplate is ook niet des fenders.

Joost de Ruig
4 augustus 2016, 13:34
Maar verkoper biedt hem dan ook niet als Fender aan. Hoewel hij het ook niet ontkent.

telerocker
4 augustus 2016, 13:43
Maar verkoper biedt hem dan ook niet als Fender aan. Hoewel hij het ook niet ontkent.

Jawel, wel als Fender. Kijk op de headstock. Als ie eerlijk is, zegt ie erbij dat het een kopie met een later opgebrachte decal is. Hij is sowieso niet scheutig met info.

Joost de Ruig
4 augustus 2016, 13:46
Jawel, wel als Fender. Kijk op de headstock. Als ie eerlijk is, zegt ie erbij dat het een kopie met een later opgebrachte decal is. Hij is sowieso niet scheutig met info.

Ik bedoel dat hij nergens in de tekst, of in de titel, de Tele als Fender omschrijft.

Erik de Perik
4 augustus 2016, 13:48
Niet scheutig met info....?? Tot twéé keer toe noemt hij 'm linkshandig en op de foto's laat hij dat ook nog zien zelfs!

telerocker
4 augustus 2016, 13:53
Niet scheutig met info....?? Tot twéé keer toe noemt hij 'm linkshandig en op de foto's laat hij dat ook nog zien zelfs!

Dat is kennelijk de belangrijkste asset. ;)

Pepe
4 augustus 2016, 14:09
Het IS een sterk argument voor een linkshandige gitaar.

Philippe
4 augustus 2016, 14:15
Andddd..it's gone

Philippe
5 augustus 2016, 16:19
Ben ik nou gek, of realiseert deze verkoper zich niet dat de € 300 korting die hij heeft gekregen gewoon op het bonnetje staat? Dat je winst wil maken, oké, maar lieg er dan niet over :stop:

http://link.marktplaats.nl/m1075468927

flite
5 augustus 2016, 16:51
Wellicht is het 300 euro die hij voor een inruilgitaar terug kreeg?
Meestal als je inruilt bij een winkel betaal je teveel voor de gitaar of je krijgt te weinig terug voor je oude gitaar.
(Of beiden, dan heeft de winkel een leuke dag;))

fred dons
5 augustus 2016, 20:24
ik geloof dat deze ooit van mij geweest is, ik had de body en neck van Erik overgenomen en hem zelf gelakt, ik heb hem weg gegeven toen hij vooral in de weg stond, was overigens geen slechte gitaar maar ik had al een strat

arjanb01
5 augustus 2016, 20:26
900-1000 euro zou een hele redelijke prijs zijn. Vind alleen de kleur niet zo mooi, beetje viezig kleurtje. Pickups en de rest is natuurlijk top! Alleen jammer dat er een Fender decal op geplakt is.

Tabula Rasa
5 augustus 2016, 20:27
Leuk weggevertje


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Joost de Ruig
5 augustus 2016, 20:41
was overigens geen slechte gitaar maar ik had al een strat


Eén? Pinokkio ;)

Joost de Ruig
5 augustus 2016, 21:20
Nieuwe Chinese Gibson's op de markt pompen via Marktplaats. Zie M1074147770

the sure thing
5 augustus 2016, 21:43
Deze dus: http://link.marktplaats.nl/m1074147770

Los van de trussrod cover: waar zitten de verschillen?

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

arjanb01
5 augustus 2016, 22:16
Wel een hele mooie replica.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik voel toch wel GAS opkomen 🙈
Zou deze ook nitro gelakt zijn? Denk het niet maar kan zo maar....

Joost de Ruig
5 augustus 2016, 22:17
Wel een hele mooie replica.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik voel toch wel GAS opkomen ��
Zou deze ook nitro gelakt zijn? Denk het niet maar kan zo maar....

No way, dat zou mij zeer verrassen.

Erik de Perik
6 augustus 2016, 02:06
ik geloof dat deze ooit van mij geweest is, ik had de body en neck van Erik overgenomen en hem zelf gelakt, ik heb hem weg gegeven toen hij vooral in de weg stond, was overigens geen slechte gitaar maar ik had al een strat

Je had al één Strat.....???

Erik de Perik
6 augustus 2016, 02:08
No way, dat zou mij zeer verrassen.

Mij ook. Het is sowieso een heel matige replica.

the sure thing
6 augustus 2016, 07:19
Mij ook. Het is sowieso een heel matige replica.

Vertel?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
6 augustus 2016, 10:27
Mij ook. Het is sowieso een heel matige replica.

Zo matig vind ik hem er nu ook weer niet uit zien. Er lijkt mij best aandacht aan besteed.

MikeD
6 augustus 2016, 10:27
wat deze jongen d'r van vindt.. de joint van de maple top had wel wat strakker gekund; je ziet nu zowat millimeters houtlijm tussen de delen van de top. De hiel van de hals lijkt niet symmetrisch (maar dat kan ook vertekend beeld zijn) en de elementkapjes zijn ook niet zo strak. Die bij de brug lijkt wel een deuk te vertonen aan de hals-zijde. Brug is ook niet correct voor een 59-er. De rode lak aan de achterkant lijkt me te rood; had donkerder gemogen. Welving van de top had ook meer geprononceerd mogen zijn. En de echte deskundigen zullen getwijfeld nog veel meer weten aan te merken.

Erik de Perik
6 augustus 2016, 18:32
Volgens mij zit het plastic nog op de pickups. Gewoon iemand die voor zo'n 200 eur een gitaar heeft gekocht en hem direct doorverkoopt voor ruim het dubbele. Mooie replica hoor! Op die lijmnaad na dan..... en die blijf je zien.

dodeboboeror
6 augustus 2016, 18:47
Deze dus: http://link.marktplaats.nl/m1074147770

Los van de trussrod cover: waar zitten de verschillen?

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk


Nibs fretbinding en bevestiging van de brug zijn altijd weggevertjes. Topkam is niet goed te zien, maar vaak schort er daar ook het een en ander aan.

fred dons
6 augustus 2016, 20:44
inderdaad de lijmresten op de naad waardoor je kunt zien dat er fineer op zit, nashville brug ipv abr, gibson logo is te dik, les paul logo loopt scheef en zit te laag voor de r9 (dit is meer productie standard lp replica, zie ook serie nummer) trussrod cover is fout, de nibs ontbreken, tis meer een leuk epiphone replica met een correcte headstock

Oranjeaap
6 augustus 2016, 21:26
Goedkope kopie uit China waar elke cent is gestoken in het doen lijken op het origineel en niet in het maken van een (degelijk) instrument. Zo eentje waar een duizend van zijn. Na een jaar staat de hals krom, probeer je de trussrod aan te draaien en kom je er achter wat je eigenlijk gekocht hebt. Een opgepoetste drol.

Erik de Perik
6 augustus 2016, 21:44
Goedkope kopie uit China waar elke cent is gestoken in het doen lijken op het origineel en niet in het maken van een (degelijk) instrument. Zo eentje waar een duizend van zijn. Na een jaar staat de hals krom, probeer je de trussrod aan te draaien en kom je er achter wat je eigenlijk gekocht hebt. Een opgepoetste drol.

Je kunt je afvragen hoe meer geld een betere kopie oplevert en we waren er al achter dat het geen goede kopie is. Het treurige is juist dat de fabrikant van het origineel na zoveel jaar nog steeds zoveel steken laat vallen. En of het daadwerkelijk de originele fabrikant is....??

motorhan
7 augustus 2016, 11:54
Is ie nou echt zo veel slechter dan zelf gebouwde/samen gestelde gitaren waar soms ook een origineel logo op wordt geplakt.

Er zijn mensen die vinden alleen een origineel schilderij van een paar ton mooi en een ander is al zeer tevreden met een reproductie.

fred dons
7 augustus 2016, 12:56
dat kun je inderdaad van de plaatjes alleen niet zeggen, misschien speelt en klinkt hij prima, het enige dat je zeker weet is dat de goedkoopst mogelijke onderdelen zijn gebruikt voor deze gitaar en dat geen idee hebt welk hout gebruikt is

Erik de Perik
7 augustus 2016, 18:09
Dat weet ik bij mijn nep LP wel en die was een stuk goedkoper. ;)

turboblues
11 augustus 2016, 01:17
ik geloof dat deze ooit van mij geweest is, ik had de body en neck van Erik overgenomen en hem zelf gelakt, ik heb hem weg gegeven toen hij vooral in de weg stond, was overigens geen slechte gitaar maar ik had al een strat

Als er nog gitaren in de weg staan, kom ik ze wel halen...

fred dons
11 augustus 2016, 09:22
er staat genoeg in de weg :D Maar ik zal het onthouden als ik weer een opruim rondje doe

D3nnis
11 augustus 2016, 09:31
Maar ik zal het onthouden als ik weer een opruim rondje doe



😁

Doe dat, vooral als die zelfbouw lp die nog gesoldeerd moet worden zo in de weg staat dat je hem liever kwijt dan rijk bent

;-)

Tabula Rasa
11 augustus 2016, 10:07
😁

Doe dat, vooral als die zelfbouw lp die nog gesoldeerd moet worden zo in de weg staat dat je hem liever kwijt dan rijk bent

;-)
Net als die zelfbouw lp die ik eens van hem kreeg. Moest ook nog gesoldeerd worden , (en een paar kleine andere dingetjes :eek: )

Fred, zoiets is leuk voor D3nnis)

:cool:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

fred dons
11 augustus 2016, 11:04
klopt, er moesten nog wat kleine dingetjes gebeuren
http://2.bp.blogspot.com/-BZmxsrWrhSY/Tf-gwu6xgyI/AAAAAAAAARw/rby345VzuVc/s1600/some+assembly+required.gif

D3nnis
11 augustus 2016, 11:36
Hahaha, was het zo erg?

fred dons
11 augustus 2016, 13:28
het zat er niet zo veel vandaan, Body was geloof ik al wel uitgezaagd en ook de neck had zijn outline al maar daar was alles mee gezegd :D

Tabula Rasa
11 augustus 2016, 13:39
het zat er niet zo veel vandaan, Body was geloof ik al wel uitgezaagd en ook de neck had zijn outline al maar daar was alles mee gezegd :D
Ja, dat wat het zo'n beetje. Body was redelijk netjes uitgezaagd, maar nog niets gefreesd. Nek was een balk met een scarfjoint, verder niets en toets was een los recht, prachtig plankje.

Voor mij een 100x leuker kadootje dan eentje die al af is.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
11 augustus 2016, 14:06
Foto's terug gevonden:

http://i68.tinypic.com/14145j8.jpg

http://i66.tinypic.com/140ln28.jpg


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

LRS
13 augustus 2016, 19:47
Is er weer eentje:

http://link.marktplaats.nl/m1078566070


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
13 augustus 2016, 19:53
Is er weer eentje:

http://link.marktplaats.nl/m1078566070


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lex ziet hem wel zitten. :D

LRS
13 augustus 2016, 20:42
Hij stond eerst als Gibson Les Paul geadverteerd. Nadat ik de verkoper erop had geattendeerd dat het wel zo netjes zou zijn om te vermelden dat het een replica betreft, heeft hij het aangepast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fred dons
13 augustus 2016, 21:34
mooi fineer topje maar de cutaway is wel heel erg slecht voor een replica

D3nnis
13 augustus 2016, 21:37
Snap ik ook niet...als je zo'n carved top kunt maken en zo, dan moet het toch ook niet zo'n probleem zijn om die cutaway een beetje fatsoenlijk te maken...

Pepe
13 augustus 2016, 21:50
Die top is fineer he, je mag al blij zijn als het geen fotoflame is.
Ik vind het voor de rest maar een rommelzooitje met die cutaway, verschillende knoppen en een scheve neck pickup. Nog niet met geld toe.
Foto's staan op een ebay server trouwens.

Erik de Perik
13 augustus 2016, 21:58
Ding is zo out of shape dat 'ie ternauwernood in de koffer past.

Plant
13 augustus 2016, 22:40
Komt omdat de koffer een replica is, de gitaar niet ;) (zo lees ik de advertentietitel).

Neck pup staat vlgs mij niet scheef, dat is optisch bedrog door de lichtval op de eerste foto. Niet om het goed te praten, maar laten we het niet erger maken dan het al is.

Pepe
13 augustus 2016, 23:54
Ik hield me nog in. Brug hoort scheef maar niet zo scheef, desondanks staat de lage E zadel al helemaal naar achteren. De twee schroeven van zowel de tom als het staartstuk zien er verschillend uit, de neck humbucker heeft een afwijkend schroefje evenals de pickguard, afgezien van de verschillende tone en volume knoppen. Ik zie nog een paar dingen maar laten we het inderdaad niet erger maken dan het al is.

Maar het is dus een echte Gibson? Nou, dan kan het allemaal wel kloppen.:D

jutter
14 augustus 2016, 00:08
Lex ziet hem wel zitten. :D

Who the fuck is Lex?

Joost de Ruig
14 augustus 2016, 00:30
Who the fuck is Lex?

Een van de bieders :D

Plant
14 augustus 2016, 00:31
en niet die hier van het forum denk ik zo ;)

Erik de Perik
14 augustus 2016, 19:39
Who the fuck is Lex?

Lex Erex, de bekende Oostenrijkse pornoster :crazyhappy:

jutter
14 augustus 2016, 20:42
Lex Erex, de bekende Oostenrijkse pornoster :crazyhappy:

Pfff, gelukkig maar! Was al bang dat ik er voor aangekeken werd :seriousf:

Erik de Perik
14 augustus 2016, 20:43
Pfff, gelukkig maar! Was al bang dat ik er voor aangekeken werd :seriousf:

Nee, deze heeft een penis van 4 meter.

jutter
14 augustus 2016, 20:45
Nee, deze heeft een penis van 4 meter.

dus zwaar invalide! :D

Erik de Perik
14 augustus 2016, 20:54
dus zwaar invalide! :D

Mist een paar meter ja!

Rogueny
16 augustus 2016, 23:01
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1079488356-te-koop-gibson-les-paul-supreme-2005.hhttp://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1079488356-te-koop-gibson-les-paul-supreme-2005.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Les paul supreme? Geen binding op de achterkant, scheve cutaway. 900 euries. Juist... :soinnocent:

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 23:18
En weg isie :)

postbus31
18 augustus 2016, 21:02
Misschien niets aan de hand, maar de vorm van de headstock lijkt een beeeeeetje vreemd.

http://link.marktplaats.nl/m1080008433


------------------------------------------
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

hs0504
18 augustus 2016, 21:06
Misschien niets aan de hand, maar de vorm van de headstock lijkt een beeeeeetje vreemd.

http://link.marktplaats.nl/m1080008433
------------------------------------------
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
Een neppert inderdaad.

Rogueny
18 augustus 2016, 21:10
Die is wel heeeeeel erg slecht zeg.

LRS
18 augustus 2016, 22:47
Heb hem een berichtje gestuurd of hij hier een verklaring voor heeft...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
18 augustus 2016, 23:04
Sodeju, dit is misschien wel de slechtste kopie die voor echt wordt aangeboden die ik ooit heb gezien. :D

the sure thing
18 augustus 2016, 23:34
Ik heb hem ook gemaild...


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Feter
19 augustus 2016, 12:06
Jezusknetter...
Als we hem nou allemaal eens mailen met serieuze interesse? :D

arjanb01
19 augustus 2016, 12:47
Wat een mafkees.
Het was minder erg als hij eerlijk was geweest in z'n advertentie tekst. Dus geen fender vermelden gewoon zeggen dat het huis vlijt is🙈

denniswe
19 augustus 2016, 12:53
Hij stuurde me net een bericht dat ie de advertentie gaat aanpassen en zo te zien heeft ie dat inmiddels ook gedaan.

Joost de Ruig
19 augustus 2016, 13:07
Nu is het een "Fender Look" geworden. Ome Leo zou zich omdraaien in zijn graf.

Tabula Rasa
19 augustus 2016, 13:10
Volgens mij is het een Chevy ofzo.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Feter
19 augustus 2016, 13:23
Fender look.. Dat klinkt toch meer als een soort onkruid.

arjanb01
19 augustus 2016, 13:36
Chevy lijkt me ook ja. Dat merk kwam uit Tsjechië, wel degelijk gebouwde gitaren.

fred dons
19 augustus 2016, 13:44
Chevy (wat later na een klacht van Chevrolet Chery werd) was Koreaans en hebben een iets andere headstock
http://gsfanatic.com/aas_hirdetes_temp/pic/307138_145.jpg

JVGM-music
22 augustus 2016, 07:58
Een Yamaha Pacifica met 2 verschillende nekken?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1079082447-yamaha-pacifica-electric-guitar-behringer-vamp-2-effects.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=21

fred dons
22 augustus 2016, 10:54
:D, ja dat had hij wel eerst beter kunnen google om de bijpassende neck foto te vinden

Venlonaer
7 september 2016, 12:01
Er staat een Gibson J200 op Marktplaats uit 1989. Opzich had ik geen argwaan, maar na wat mailcontact voelt het wat fishy aan.

http://link.marktplaats.nl/m1084830769

Venlonaer
7 september 2016, 12:10
En nog een edit op mijn post. Serienummer begint al onder de tuner lijkt het?

richwoodplayer
7 september 2016, 12:16
lijkt er wel op ja. lijkt mij niet iets wat Gibson zou doen?

fred dons
7 september 2016, 12:55
ja hoor, wel gekkere dingen dingen gezien bij Gibson (o; , de inlays en het logo klopt, de slagplaat is redelijk versleten, massieve achterkant, ik twijfel hier niet over

Feter
7 september 2016, 13:09
Hij klinkt alleen niet echt als een Rob

rozh
9 september 2016, 19:46
Dit vind ik niet helemaal kosjer.. of ligt dat aan mij? :P lijkt nu net alsof de gitaar wel echt is

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160909/8a460f41f2386634173483ff7bb83db2.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160909/37695af8b927941a6408f14657782c07.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plant
9 september 2016, 20:17
Die is hier onlangs al voorbij gekomen:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?98432-Twijfel-over-een-advertentie-topic&p=3255483&viewfull=1#post3255483

Swaag
9 september 2016, 20:20
Hij zegt toch allebei? Dus twee keer een fakeproduct, en twee keer art 337 WvS. En daar heeft ene Roel al 420 euro voor over.. Tsja..

the sure thing
9 september 2016, 20:35
Dit vind ik niet helemaal kosjer.. of ligt dat aan mij? :P lijkt nu net alsof de gitaar wel echt is

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160909/8a460f41f2386634173483ff7bb83db2.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160909/37695af8b927941a6408f14657782c07.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je bedoelt deze advertentie? LINK http://link.marktplaats.nl/m1078566070

Pepe
9 september 2016, 20:52
Taaltechnisch zou er een komma achter koffer moeten. Als de koffer enkel een replica zou zijn zou er "replica koffer" staan.
Maar ooit gehoord van een replica koffer? Kom op zeg.

Joost de Ruig
9 september 2016, 20:53
Al een maand een goed bod, maar verkoper wil kennelijk meer......

rozh
10 september 2016, 01:15
of hij heeft er meerdere liggen..

MikeD
10 september 2016, 08:24
of hij heeft er meerdere liggen..

lekker laten liggen..... en t kan aan mij liggen, maar de vorm van de onderste hoorn lijk mij ook een beetje slapjes....

the sure thing
10 september 2016, 13:03
Dat bod is vast ook fake


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

LRS
10 september 2016, 22:49
Deze verkoper windt er verder geen doekjes om, maar wat een bedroevende afwerking... iemand de lage E tuner gezien op de laatste foto? 😆

http://link.marktplaats.nl/a1068502520?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DEA100MKIV
10 september 2016, 23:04
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=197419

zegt dat het de echte gibson sound is, niet gek voor 95 euro wat hij per mail aanbood.
voor die sound is het natuurlijk een prikkie.

helup !
wat moet ik ?

hoop dat ik niet uit gelachten word want dat vind ik erg gemeen

Da Vinci
11 september 2016, 08:16
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=197419

zegt dat het de echte gibson sound is, niet gek voor 95 euro wat hij per mail aanbood.
voor die sound is het natuurlijk een prikkie.

helup !
wat moet ik ?

hoop dat ik niet uit gelachten word want dat vind ik erg gemeen

Volgens de meeste verkopers speelt hun epiphone of replica een Gibson eruit, of hun mim strat een custom shop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
11 september 2016, 09:11
Volgens de meeste verkopers speelt hun epiphone of replica een Gibson eruit, of hun mim strat een custom shop.



Als men het maar lang genoeg blijft zeggen, gaan ze het misschien zelf nog geloven ook ☺.

Er wordt op internet ook vaak gezegd dat bijvoorbeeld een maybach lester vergelijkbaar is met gibson customshop.
Onder voorbehoud dat ik misschien een hele slechte lester bespeeld heb zeg ik: No way, nog niet bijna, nog niet misschien.

Joost de Ruig
11 september 2016, 09:45
Is natuurlijk ook onzin om een Maybach Lester van €1800 te vergelijken met een Gibson CS die beginnen bij €5000. Wat niet wegneemt dat Lesters prima LP's zijn en wel vergelijkbaar zijn met Gibsons rond de €2500,-. Door hun gewicht, age-ing, amber pu's en algehele feel vind ik ze in ieder geval erg prettig.

Het lijkt wel of verkopers bang zijn om een advertentie te plaatsen zonder termen als zeer resonant, gibson/fender killer, uit de eerste en beste serie, true player etc. etc.

arjanb01
11 september 2016, 09:50
Muziek zaken moeten hun handel verkopen dus gebruiken ze die termen. En die Maybachs worden goed verkocht dus die termen werken blijkbaar🙈

D3nnis
11 september 2016, 10:07
Is natuurlijk ook onzin om een Maybach Lester van €1800 te vergelijken met een Gibson CS die beginnen bij €5000.

Klopt, maar het wordt zo veel gedaan. Even zonder naar het geld te kijken, snap ik niet dat men vindt dat de Maybach dan beter is, maar dat is en blijft wat glad ijs, om objectief te kijken, en de factor smaak daarin even uit te schakelen.
Ik heb trouwens geen vergelijk met een €5000,- CS, maar meer een €3000,- CS, in de vorm van zo'n 1957 vos goldtop geval ding die ik laatst eens getest heb, met de Maybach nog vers in het geheugen.



Wat niet wegneemt dat Lesters prima LP's zijn en wel vergelijkbaar zijn met Gibsons rond de €2500,-. Door hun gewicht, age-ing, amber pu's en algehele feel vind ik ze in ieder geval erg prettig.

Het gewicht viel op bij het exemplaar dat ik getest heb ja, érg licht!
age-ing en die pickups kunnen mij persoonlijk niet boeien; die pickups zou ik er toch uit gooien. De pickups van een gibson CS ook trouwens. Tenminste, als ik de gitaar live zou gaan gebruiken, om vwb output (weet niet of het output alleen is, maar het idee is duidelijk.....) een beetje gelijk te zitten aan mijn andere gitaren; anders wordt de balans tussen de kanalen behoorlijk verstoord, en dat is klote.

Edit: Ik heb trouwens niks aan te merken op de bespeelbaarheid van de geteste Lester, maar ik vond de klank wat doods, er gebeurde niet echt wat.

Pter
11 september 2016, 12:44
Yep, mijn Epiphone Dot speelt en klinkt vele malen beter dan de Gibson Es-335 van een bekende, daarom vraag ik ook de hoofdprijs bij eventuele verkoop, want zo'n gitaar hoeft niet weg...die mag weg...:soinnocent:

MikeD
11 september 2016, 14:37
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=197419

zegt dat het de echte gibson sound is, niet gek voor 95 euro wat hij per mail aanbood.
voor die sound is het natuurlijk een prikkie.

helup !
wat moet ik ?

hoop dat ik niet uit gelachten word want dat vind ik erg gemeen

een washburn die klinkt als een gibson... kan je ze naast elkaar testen??? miss schrik je je de pip of word je aangenaam verrast....never mind; als jij t een leuke gitaar vind voor 95 piek dan koop je m toch???

Schrevel
11 september 2016, 15:33
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=197419
zegt dat het de echte gibson sound is, niet gek voor 95 euro wat hij per mail aanbood.
voor die sound is het natuurlijk een prikkie.


Beginnersgitaar (maverick = verwilderd kalf), eind jaren '90, origineel $150, 2e hands gaan voor die originele nieuwprijs dus blijkbaar blijven ze goed. Washburn maakt goede gitaren.
Vergelijking met een Gibson (Les Paul) slaat nergens op. Sustain schijnt niet geweldig te zijn en nogal wat mensen vervingen de pickups.

postbus31
12 september 2016, 10:27
Niet zo zeer twijfels of de advertentie als wel over de adverteerder. Hebben ze daar last van een zonnesteek of zo? €1650 voor een Ibanez Custom Agent met notabene een geschroefde(!?) hals.

Heb hier een exemplaar met gelijmde hals en originele case...... Die is dan zeker een fortuin waard 😏😎🤔

http://link.marktplaats.nl/m1087101753?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet


------------------------------------------
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

jutter
12 september 2016, 10:47
Niet zo zeer twijfels of de advertentie als wel over de adverteerder. Hebben ze daar last van een zonnesteek of zo? €1650 voor een Ibanez Custom Agent met notabene een geschroefde(!?) hals.

Heb hier een exemplaar met gelijmde hals en originele case...... Die is dan zeker een fortuin waard ������

http://link.marktplaats.nl/m1087101753?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet


------------------------------------------
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad


Die lui sporen daar niet en ik vind ze niet betrouwbaar. Ik had een gitaar te koop staan en hij biedt. Ik en hij gaan akkoord en hij zei dat hij nog moest kijken wanneer hij langs kon komen. Na een week maar eens een mailtje gestuurd wanneer het hem past. Geen gehoor. Weer een week later weer eens een mailtje gestuurd; geen gehoor. Nog eens een week later weer een mailtje gestuurd en precies wat ik verwachte, geen antwoord! Laat staan als je daar een gitaar gaat kopen en er is iets mee. Dan zou het mij niets verbazen dat hij dan ook geen gehoor geeft.... Daarnaast betaal je bij hem wel de hoofdprijs.

arjanb01
12 september 2016, 11:58
Ik heb Frans van Guitar Farm ook weleens mailtjes gestuurd, hij antwoordde altijd supersnel, maar wel met een heel opdringerige toon alsof hij gitaren bij je in de maag wilde splitsen.
Hij heeft wel wat leuke rebel relics op de site staan, alleen met 2K veel te duur.
Ik vertrouw dat dan ook niet.

Rickenbender
12 september 2016, 20:31
Niet zo zeer twijfels of de advertentie als wel over de adverteerder. Hebben ze daar last van een zonnesteek of zo? €1650 voor een Ibanez Custom Agent met notabene een geschroefde(!?) hals.

Heb hier een exemplaar met gelijmde hals en originele case...... Die is dan zeker een fortuin waard 樂

http://link.marktplaats.nl/m1087101753?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

Custom Agents worden, na gelang de staat, helemaal origineel en met of zonder koffer, aangeboden tussen de €800 en €1200 à €1300.
Dus lijkt de vraagprijs erg hoog, maar tijdens de restauratie van mijn Agent heb ik heel wat websites met info over deze gitaar bekeken, en niet één keer ben ik er één met een geschroefde hals tegen gekomen.
In deze tijd hadden de LP modellen van Ibanez veelal geschroefde halzen, wat ze bij de enkele prototype van de Agent dus ook hebben gedaan, maar daar zijn dus maar weinig exemplaren van, dus vrij uniek. Een soort van misdruk als bij postzegels :seriousf: , alleen interesant voor de oprechte Ibanez verzamelaar/ liefhebber dus.
Vandaar de hoge vraagprijs, de uiteindelijke productie uitvoering met gelijmde hals is volgens mij voor de normale gitarist die er op wil spelen veel interesanter.
Na mijn mening zijn de beste gitaren voor Ibanez gebouwd eind jaren zeventig en begin jaren tachtig, veelal met gelijmde halzen dus.
------------------------------------------

MarkS
12 september 2016, 22:37
Ik heb anders een prima ervaring met ze. Mooie amp voor een prima prijs.
De amp werd keurig netjes voor nop bij mij thuis afgeleverd, en dat was toch een flink stukkie rijden voor ze. Correspondentie verliep ook vlotjes.

MarkS
12 september 2016, 23:24
Als prijsstelling een graadmeter zou zijn voor onbetrouwbaarheid dan kan ik zo een paar andere nominaties voordragen.

Hendriks
13 september 2016, 12:00
Ik heb Frans van Guitar Farm ook weleens mailtjes gestuurd, hij antwoordde altijd supersnel, maar wel met een heel opdringerige toon alsof hij gitaren bij je in de maag wilde splitsen.
Hij heeft wel wat leuke rebel relics op de site staan, alleen met 2K veel te duur.
Ik vertrouw dat dan ook niet.

Frans is een prima kerel , hart van goud. Die Rebel Relics zijn nieuw en kosten bij RR in Amsterdam net zo veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
14 september 2016, 22:26
Niet echt twijfel hoor.... (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1087555769-unieke-fender-telecaster-met-massieve-handmade-houten-body.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=35)

Schrevel
14 september 2016, 22:46
Niet echt twijfel hoor.... (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1087555769-unieke-fender-telecaster-met-massieve-handmade-houten-body.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=35)

Waarom link je dit, wat is er mee?

Erik de Perik
14 september 2016, 23:10
Waarom link je dit, wat is er mee?

Valt weinig aan te twijfelen..... gast verkoopt een Fender Tele die niet door Fender is gebouwd.

Henri H
19 september 2016, 11:46
Op de body na is alles Fender... zegt ie er duidelijk bij.
Mag er in dit geval dan ook geen "Fender" op de headstock staan?

HaroldA
19 september 2016, 11:52
Op de body na is alles Fender... zegt ie er duidelijk bij.
Mag er in dit geval dan ook geen "Fender" op de headstock staan?

Da's toch een beetje als Ford wielen onder een Fiat gooien en het dan een Ford te noemen?

Joost de Ruig
19 september 2016, 11:57
Op de body na is alles Fender... zegt ie er duidelijk bij.
Mag er in dit geval dan ook geen "Fender" op de headstock staan?

Mijn Tele Partscaster bestaat uit parts & electronica van Fender en een hals en body licenced by Fender, maar daar plak ik toch echt mijn eigen logo op en geen Fender.

Henri H
19 september 2016, 12:14
Ok, duidelijk. :)
De headstock uit de advertentie heeft trouwens ook geen Fender-logo, maar de advertentie-titel suggereert dat het om een Fender gaat.
Ik kan me voorstellen dat ie dat doet om meer hits te krijgen.
Als je als koper ervan uitgaat dat het een echte Fender is, ben je natuurlijk niet zo snugger, want hij geeft het netjes aan in de beschrijving, dus ik vind deze advertentie niet zo twijfelachtig.

Hendriks
19 september 2016, 12:29
Mijn Tele Partscaster bestaat uit parts & electronica van Fender en een hals en body licenced by Fender, maar daar plak ik toch echt mijn eigen logo op en geen Fender.

Doet Fender zelf ook hoor 😀 , in de Cort fabriek in Korea waar ook Mighty Might vandaan komt laat Fender ook wat modellen maken , zoals bv de Lite-ash , worden door de dezelfde Kim en Park gemaakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jutter
30 september 2016, 12:06
Het is geen Cabronita en ook geen Custom Shop: is het eigenlijk wel een originele Fender?

http://link.marktplaats.nl/m1092497599

the sure thing
30 september 2016, 12:21
Wat een rare tekst staat erbij!! Dit is mega fake. Een Fender uit China voorzien van een CS logo...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
30 september 2016, 12:27
Ja leuk he!

Plant
30 september 2016, 12:33
Moet je die slagplaat bij de cutaway zien! :seriousf:

http://i.marktplaats.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/2lQAAOSwNRdX7jhL/$_85.JPG

Pepe
30 september 2016, 12:45
Jaaaa.. Custom shop. Hand gefiguurzaagd, geen een hetzelfde.

Dutch66
30 september 2016, 12:59
Ben ik weer..., met het inmiddels welbekende 'gapende gat' in de headstock bij de truss rod...
het blijft een dead giveaway!

fred dons
30 september 2016, 13:16
Jaaaa.. Custom shop. Hand gefiguurzaagd, geen een hetzelfde.

nee custom work shop, is heel wat anders he ;)

LRS
30 september 2016, 14:00
Het is geen Cabronita en ook geen Custom Shop: is het eigenlijk wel een originele Fender?

http://link.marktplaats.nl/m1092497599



Het is precies wat er staat: een caRbonita. Niks mis mee, lijkt me 😜


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Stoffel43
30 september 2016, 15:34
Moet je die slagplaat bij de cutaway zien! :seriousf:

http://i.marktplaats.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/2lQAAOSwNRdX7jhL/$_85.JPG

Dat is vast optisch bedrog... 😂

MikeD
30 september 2016, 15:41
Tekst van de verkoper: " made in China... waar Fender tegenwoordig ook produceert" .. en de halsplaat vermeldt: 'california'.... jonges wat een geweldige en oerlelijke Fake.... en dan nog dergelijk geld durven vragen.... en ook nog iemand die er geld op biedt.... wat een Jules de Korte (voor wie oud genoeg is om te weten wie dat was)

petpas
30 september 2016, 16:27
Het is geen Cabronita en ook geen Custom Shop: is het eigenlijk wel een originele Fender?

http://link.marktplaats.nl/m1092497599

Custom shop hals???? Met fender stemmechanieken en een squier stemmechaniek (hoge e) :soinnocent:

Joost de Ruig
30 september 2016, 16:32
wat een lelijk ding en een ontzettende nepper likt mij.

Da Vinci
30 september 2016, 16:34
en een squier stemmechaniek (hoge e) :soinnocent:

Scherp (i.t.t. de foto)

Tupelo
30 september 2016, 16:34
Moet je die slagplaat bij de cutaway zien! :seriousf:

http://i.marktplaats.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/2lQAAOSwNRdX7jhL/$_85.JPG
Hij heeft er meerdere geprobeerd zo te zien (check zijn advertenties), voordat 'ie er één had die paste. :ok:

Joost de Ruig
30 september 2016, 16:36
In China bouwen ze ook deze serie en die zijn echt niet verkeerd voor €475,-


http://www.fmicassets.com/Damroot/ZoomJpg/10002/0241202500_gtr_frt_001_rr.jpg

jutter
30 september 2016, 16:52
Lelijk ding. Oog wil ook wat.

jutter
30 september 2016, 17:38
En dan deze, http://link.marktplaats.nl/m1092661058 Volgens de verkoper gemaakt in The Loar fabriek..... Wist niet dat The Loar gitaren maakt met het Gibson logo....

arjanb01
30 september 2016, 17:40
Kijk uit voor de Loar, op YouTube niet zulke goeie recensies over gezien. Check maar eens op yt, naar jazz guitar en the loar, daar wordt dat ding helemaal afgezaagd. Maar kan exemplarisch zijn natuurlijk.

lauke_101
4 oktober 2016, 10:05
Oh oh oh dat ding staat nog op gereserveerd ook. Medelijden met de stakker die hier in is getuind...

MikeD
5 oktober 2016, 12:06
Schaamteloos een Chibson als Gibson slijten of The Real McCoy?????
http://link.marktplaats.nl/m1092589252

Edit.. ach..ja.... nu staat er /replica bij......

MikeD
5 oktober 2016, 12:08
Oh oh oh dat ding staat nog op gereserveerd ook. Medelijden met de stakker die hier in is getuind...
voor 350 piek....??? OMG.....

Da Vinci
5 oktober 2016, 12:10
Schaamteloos een Chibson als Gibson slijten of The Real McCoy?????
http://link.marktplaats.nl/m1092589252

gezien de biedingen is het wel duidelijk dat het om een neppe gaat....

Da Vinci
5 oktober 2016, 12:12
Custom Fender Stratocaster in mijn kleur!

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1094034071-custom-fender-stratocaster-fender-princeton-112-plus.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6

Pepe
5 oktober 2016, 12:24
Custom Fender Stratocaster in mijn kleur!

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1094034071-custom-fender-stratocaster-fender-princeton-112-plus.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6

Wat is in godsnaam espas?

MikeD
5 oktober 2016, 12:25
gezien de biedingen is het wel duidelijk dat het om een neppe gaat....

de hoogte van biedingen bepaalt nmm niet of iets wel of niet echt is.. ook op nepperds wordt wel vaker hoog geboden (zie die MIC "Fender" Carbonita...) en op het echte ding wordt vaak beledigend laag geboden.... maar inmiddels zie ik er /replica bij staan..... dus het is en blijft een nepperd.

HaroldA
5 oktober 2016, 12:26
de hoogte van biedingen bepaalt nmm niet of iets wel of niet echt is.. ook op nepperds wordt wel vaker hoog geboden (zie die MIC "Fender" Carbonita...) en op het echte ding wordt vaak beledigend laag geboden.... maar inmiddels zie ik er /replica bij staan..... dus het is en blijft een nepperd.

Jep; Pascal vond "Tribute" namelijk al een directe verwijzing naar "Chinese brol"; helaas gebruikt Gibson die term zelf ook ;)

HaroldA
5 oktober 2016, 12:27
Wat is in godsnaam espas?

Een auto van Renault, toch?

MikeD
5 oktober 2016, 12:41
Wat is in godsnaam espas?

lees: het stickertje op de headstock .....": Espas