PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

dunhill1
16 januari 2015, 07:51
Aanbieder van die goldtop vraagt 11k.

Oranjeaap
16 januari 2015, 10:27
Ja onze Dimitri. Heeft soms erg leuke gitaren in de verkoop, maar het echte vintage werk heeft altijd wel een paar gebreken / bijzonderheden waardoor het voor de collector/investeerder niet echt interessant meer is, maar zijn prijzen liggen wel in de regionen van 100% collectors grade spul.
Die 50's LPCustom van hem heeft ook eeuwen op marktplaats gestaan.

Ziltoid
18 januari 2015, 16:42
Even letten op deze advertentie http://link.marktplaats.nl/m881775515
De aanbieder van deze gitaar kwam gister langs om deze gitaar met bijbetaling te ruilen voor mijn Eggle.
Maar goed, 1 van de 2 schroeven/studs van de Floyd staat scheef in de body en is ook kapot gedraait met een imbussleutel (verkeerde maat?), kortom moeilijk om te fixen voor een leek. De schroeven ziten direct in het hout, dat is natuurlijk niet de stevigste manier.

Maar goed de meneer was zich van geen kwaad bewust, en dat kan natuurlijk al ben ik daar sceptich over.
Ik heb em een anchor set met studs etc gegeven uit liefdadigheid :makeup: maar goed dat moet dan wel eerst vakkundig geinstalleerd worden,

Nu zie ik dat zijn advertentie onverandert nog steeds op MP staat en ik zou het jammer vinden als iemand dit niet op tijd opmerkt.

dml
18 januari 2015, 20:06
Even letten op deze advertentie http://link.marktplaats.nl/m881775515
De aanbieder van deze gitaar kwam gister langs om deze gitaar met bijbetaling te ruilen voor mijn Eggle.
Maar goed, 1 van de 2 schroeven/studs van de Floyd staat scheef in de body en is ook kapot gedraait met een imbussleutel (verkeerde maat?), kortom moeilijk om te fixen voor een leek. De schroeven ziten direct in het hout, dat is natuurlijk niet de stevigste manier.

Maar goed de meneer was zich van geen kwaad bewust, en dat kan natuurlijk al ben ik daar sceptich over.
Ik heb em een anchor set met studs etc gegeven uit liefdadigheid :makeup: maar goed dat moet dan wel eerst vakkundig geinstalleerd worden,

Nu zie ik dat zijn advertentie onverandert nog steeds op MP staat en ik zou het jammer vinden als iemand dit niet op tijd opmerkt.

Hij mag er wel duidelijker bij zetten dat het om een Chinese kopie gaat. Er staat wel "niet origineel" en "made in China" maar dat kan ook suggereren dat het hier om het in het Verre Oosten door Fender gebouwde instrument gaat. Maar dat gaat het dus helemaal niet. Een ruil met jouw Eggle zou een hele prettige zijn. Voor de verkoper, wel te verstaan.
Er is nu € 425,- geboden, moge duidelijk zijn dat dat veuls te veul is.

JP074
27 februari 2015, 22:36
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m903791961-epiphone-les-paul-sunburst-nieuw-epiphone-by-gibson.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Vreemd voor een Epi Les Paul, lijkt me.

wietse
27 februari 2015, 23:36
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m903791961-epiphone-les-paul-sunburst-nieuw-epiphone-by-gibson.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Vreemd voor een Epi Les Paul, lijkt me.

de hoorn klopt niet, lijkt mij een nep epi.

arjanb01
28 februari 2015, 06:52
En wat dacht je van deze:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m903901956-van-der-haar-stratocaster-classic-custom-made.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Misschien een hele vroege haar strat, toen Erik nog niet z'n eigen necks maakte, maar ik zou huiverig zijn.

fred dons
28 februari 2015, 07:47
volledig fake, Erik heeft even geëxperimenteerd met all parts nekken om het fender headstock trade mark te omzeilen maar ik weet niet of die gitaren überhaupt in circulatie zijn gekomen en dat was in de tijd dat hij een ander logo had. dit is een goedkope chinees met een fake logo

D3nnis
28 februari 2015, 07:58
Ik zou er met open ogen ingetrapt zijn, ik zie het verschil niet echt (maar heb me ook nooit in deze dingen verdiept). Wist niet dat relatief kleine Nederlandse bouwers ook al gefaked worden.

arjanb01
28 februari 2015, 07:58
Dacht ik al. Erik gebruikte skunk stripe nekken in het begin met het oude haar loge zonder custom made eronder. Maar deze is uitgerust met het nieuwe logo war hij sinds 2006 al gebruikt en toen maakte hij z'n eigen nekken.

fred dons
28 februari 2015, 10:30
Ik zou er met open ogen ingetrapt zijn, ik zie het verschil niet echt (maar heb me ook nooit in deze dingen verdiept). Wist niet dat relatief kleine Nederlandse bouwers ook al gefaked worden.

het Haar logo is nogal makkelijk te kopiëren (standaard fonts, zwarte print) dus wellicht nodigt dit uit om ze vervalsen, de mensen die een haar strat zoeken weten (meestal :D ) waar ze naar moeten kijken omdat Eriks body shape iets afwijkt van een standaard strat. het eerste de best pandjeshuis weet dat niet en dan is het vrij gemakkelijk zo'n gitaar in omloop te brengen

D3nnis
28 februari 2015, 10:46
Zit wat in. Moet eerlijk bekennen dat ik net nog zo naïef was om te denken dat als je dan rotzooi verkoopt met neplogo, dat je dan iets van de grote merken erop plakt :D
Misschien speelt en klinkt ie wel net zo goed als een echte!

fred dons
28 februari 2015, 11:14
nee als je de boel goed wil flessen kun je beter achter de boutique merken aangaan, iedere "afwijking" kun je dan uitleggen als custom made en de koper heeft meestal alleen plaatjes van een originele gitaar op het internet gezien wat het moeilijk maakt om een goede vergelijking te maken

D3nnis
28 februari 2015, 11:21
Niet gek gedacht, maar wel een minder groot publiek denk ik? Moet wel zeggen dat ik in dit geval de bouwer zou raadplegen alvorens tot koop over te gaan.

fred dons
28 februari 2015, 14:52
minder groot publiek inderdaad maar je hebt uiteindelijk maar 1 koper nodig :) . er wordt de laatste tijd heel erg (goed) vervalst in de 58-59-60 les pauls en dan niet een chineesje met een gibson logo maar perfecte replica's of geretopte jaren 50 les pauls (52/56) dan heb je het over winst marges van er 150 K, dat stimuleert een vervalser wel om even zijn best te doen

Het is met boutique strats veel gemakkelijker om dit te doen en mensen nemen niet altijd de tijd om een bouwer te contacten omdat ze bang zijn dat de deal weg loopt, en daar wil men nog wel eens misbruik van maken. Ik heb inmiddels een behoorlijke hoeveelheid boutique gitaren en dan weet je wel waar je op moet letten maar ik heb exemplaren gezien waar ik achter af van hoorde dat ze fake waren, en ik alleen (achteraf) met veel moeite kon ontdekken dat ze ook echt fake waren. Als voorbeeld begin jaren 80 charvels , het is vrij gemakkelijk om een productie charvel om te toveren in een pre -pro (pre productie) charvel; je wissel je neckplate met serie nummer om voor een messing exemplaar zonder nummer; alleen moet je dan wel weten dat er geen 22 frets pre pros zijn, de gitaar een klein decal met een langwerpige border moet hebben, er geen pre pro's zijn met een floyd vanaf de fabriek (dus als er geen vintage trem holes zijn naast de floyd posts is hij nep ) en je moet gotoh crown head tuners hebben of gooth's met een 90 graden lipje voor de schroef (worden niet meer gemaakt) etc
Met een haar of een suhr let je op de bodyshape, headstock shape, skunkstripe, gebruikte lak, hardware etc, als je het eenmaal gezien heb dan vergeet je het niet meer

telerocker
28 februari 2015, 15:24
Na dit kleine, verhelderende college van Fred Dons ga in elk geval forumleden raadplegen alvorens ik nog een tweedehands boutique strat of Gibson aanschaf. Thx!

Pepe
28 februari 2015, 15:31
Er wordt niet alleen de laatste tijd goed vervalst. Ik kan me nog herinneren dat Anne Geert Bonder zijn Firebird verkocht om in London een Gold top te kopen. Nam een expert mee, alles goed en wel. Thuis gekomen bleek het een fake te zijn. Dat was eind zeventig, begin tachtig?
Er zullen best een hoop fakes allang in omloop zijn maar het maakt niet uit zolang ze niet ontmaskert worden. Voor Fender Custom shops hou ik al helemaal mijn hart vast.

Buzzel
28 februari 2015, 17:19
http://link.marktplaats.nl/a1018562379

Je kan dit pedaal bij de echte bouwer voor een paar tientjes krijgen (https://www.facebook.com/tailormadepedals?fref=ts)!

fred dons
28 februari 2015, 18:25
Er wordt niet alleen de laatste tijd goed vervalst. Ik kan me nog herinneren dat Anne Geert Bonder zijn Firebird verkocht om in London een Gold top te kopen. Nam een expert mee, alles goed en wel. Thuis gekomen bleek het een fake te zijn. Dat was eind zeventig, begin tachtig?
Er zullen best een hoop fakes allang in omloop zijn maar het maakt niet uit zolang ze niet ontmaskert worden. Voor Fender Custom shops hou ik al helemaal mijn hart vast.
met goed vervalst bedoel ik dat zelfs experts als Gruhn, Ganz, Dapra het niet meer zeker weten of een gitaar echt is, de meeste 70ties fakes zijn met de kennis van nu, internet, naslagwerken etc wel te herkennen maar er zijn gitaren (meestal uit london btw) die echt tot aan de frees marks gekopieerd zijn en alleen maar ontdekt omdat bijvoorbeeld het serie nummer niet blijkt te kloppen of al eerder vast gelegd was voor een andere gitaar (gibson nummers liepen door alle modellen heen)

Pepe
28 februari 2015, 19:01
Er zit bijvoorbeeld een gast op Ebay, Finditonlyhere, die al jaren en jaren een blijkbaar onafzienlijke bron van oude Fender parts heeft. Ik heb er wel eens een mailtje aan gewaagd om hem te wijzen op een paar anomalies maar daar wordt natuurlijk niet op gereageerd.
Later las ik dat hij, of course, allang bekend was op de Amerikaanse fora en er met een grote boog omheen gelopen werd en niet alles zal fake zijn wat hij verkoopt (?) maar dat hij er gewoon mee wegkomt zal ook een grote mate van wishful thinking bij de koper zijn wanneer je 600 euro voor een body betaald en het haast onmogelijk is dat bedrag terug te krijgen.
Het is dan van alle kanten slimmer om je body gewoon als genuine door het leven te laten gaan.

fred dons
28 februari 2015, 19:36
ja en zo zullen best wel wat gitaren ooit in een erfenis opduiken die niet geheel of geheel niet echt zijn (btw sotheby en christies zijn ook al een keer geconfronteerd net fake gitaren, o/a uit de john entwistle collectie waar dus wat fakes tussen zaten)

HaroldA
6 maart 2015, 11:05
Een clone die je voor een paar tientjes in China haalt; die voor een paar tientjes meer op Marktplaats (schaamteloos) worden aangeboden uiteindelijk voor 90,- verkopen?!?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m906281839-bb-preamp-xotic.html

:(

jutter
6 maart 2015, 19:32
Gezocht op het web maar deze kleur is nergens te vinden die bij een Fender Eric Clapton strat hoort. Volgens de verkoper is dit een zeldzame kleur.... Ik heb eerder het idee dat de body van een strat+ komt en de hals van een euh.... Eric Clapton strat! Of is hier iemand die meer duidelijkheid kan geven?
http://link.marktplaats.nl/m906343873

fred dons
6 maart 2015, 21:05
ik kan de pewter burst ook alleen bij de strat plus vinden, heeft de gitaar wel de boost + tbx?

jutter
6 maart 2015, 21:58
ik kan de pewter burst ook alleen bij de strat plus vinden, heeft de gitaar wel de boost + tbx?

Volgens de eigenaar is het Black Pearl Dust. Maar ook daar kan ik weinig over vinden. Heb hem net een mailtje gestuurd met de vraag of hij wel de boost en tbx heeft. Even afwachten wat hij zegt.

Stoffel43
6 maart 2015, 22:38
Heb hier nog een folder liggen waarin deze kleur gelanceerd wordt in de plus reeksen. Ook met de lace sensors en TBX control.
Nergens sprake over een EC model in deze kleur.
't Is sowieso wel een supermooie strat!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

dunhill1
6 maart 2015, 22:39
Ik heb zelf een pewter uit 89.
Deze kleur lijkt daar niet op.
Vermoed dat het een stratplus is met een clapton neck?

dunhill1
6 maart 2015, 22:41
Klopt wel meer niet:
Claptonstrat heeft enkellaags slagplaat. Deze heeft een multi.
En waarom zit het halselement ondersteboven?

dunhill1
6 maart 2015, 22:43
Ook de brugzadels kloppen niet.
Passen bij een stratplus, niet bij de clapton.

Stoffel43
6 maart 2015, 22:43
In de custom shop uitvoering bestaan er wel afwijkende kleuren, maar bij mijn weten niet in de "gewone" signatuur reeksen... Enkel torino rood, pewter grey en black.
Trowens, de brugzadels lijken mij ook deze van de start plus te zijn en niet deze van de EC.

dunhill1
6 maart 2015, 22:46
In het begin ook nog de 7up green ( heel gaaf maar niet te vinden!) en volgens mij ook in wit.
Zwart kwam iets later.

De gekke customkleuren: oa Antigua, Daphne blue, mercedes blue etc zijn pas van de laatste paar jaar. Dat is de serie met noiseless pick-ups.

Stoffel43
6 maart 2015, 22:48
+1 😄


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

jutter
7 maart 2015, 10:24
Kreeg een mailtje terug van hem. Hij zegt dat hij de gitaar verkoopt voor zijn vader die momenteel op vakantie is..... Pa heeft de boost en tbx eruit laten halen omdat er een storing in zat. Maar zodra pa terug is weet hij meer over de gitaar, zegt hij. (en zal dan inmiddels verkocht zijn aan de goedgelovige....)

dunhill1
7 maart 2015, 10:30
Ik kreeg ook zo'n fopmail....
Pappa op vakantie.
Verkoper claimt nu dat het een foutje van fender is....
Doei,doei, next one....

Johannes
18 maart 2015, 11:34
Nu met hand-getekend logo :D :S

http://link.marktplaats.nl/m907393491

Marcel2
18 maart 2015, 12:50
met goed vervalst bedoel ik dat zelfs experts als Gruhn, Ganz, Dapra het niet meer zeker weten of een gitaar echt is, de meeste 70ties fakes zijn met de kennis van nu, internet, naslagwerken etc wel te herkennen maar er zijn gitaren (meestal uit london btw) die echt tot aan de frees marks gekopieerd zijn en alleen maar ontdekt omdat bijvoorbeeld het serie nummer niet blijkt te kloppen of al eerder vast gelegd was voor een andere gitaar (gibson nummers liepen door alle modellen heen)

Dat het verkopen van iets onder een valse naam niet deugt en mag is helder.
De vraag die het bij mij oproept is: als de kwaliteit van de namaak niet van het origineel te onderscheiden is, wat rechtvaardigt dan eigenlijk de prijs van het origineel?

fred dons
18 maart 2015, 13:15
mee eens, ik zelf betaal daarom alleen een prijs voor een gitaar die ik het waard vind, los van enige "vintage" value. als de gitaar goed is is tie goed.
als je geen verstand van vintage gitaren hebt en/of niet kan herkennen of iets echt vintage is moet je het gewoon niet kopen (tenzij je ongeloooooflijk veel geld over hebt en niet bang bent wat geld te verliezen), je weet dan zowieso niet wat je koopt en dan kun je net zo goed een reissue kopen.
Op dit moment zijn les pauls waarbij het eigenaarschap terug te leiden zijn tot 1959 (of mid jaren 60) veel meer waard dan recent opgedoken "originele" 59 les pauls die er misschien prachtig uitzien en voor zover met blote oog kan zien echt zouden moeten zijn maar waar er geen trackrecord is te vinden. Op het les paul forum zijn er regelmatig discussies over deze les pauls waarbij echt ieder detail besproken wordt en door uitgebreid detective werk uiteindelijk aangetoond kan worden dat de gitaar vals is (retop, makeover of volledig vals) en dat zijn gitaren die door bekende vintagewinkels worden aangeboden.

HaroldA
18 maart 2015, 13:20
De vraag die het bij mij oproept is: als de kwaliteit van de namaak niet van het origineel te onderscheiden is, wat rechtvaardigt dan eigenlijk de prijs van het origineel?

De 100% correcte kopieën hebben een vergelijkbare prijs van het origineel. Zie o.a. Tokai.

fred dons
18 maart 2015, 14:05
ik denk dat Marcel doelt op de vervalsingen, replica's met een waarde voor vintage strats > EUR 25.000 en voor vintage les pauls > eur 150.000
een vintage tokai kost hoogsten eur 5000 (ik kan er 1000 naast zitten :D ) en is meer in lijn met een gibson historic reissue zeker niet met een vintage les paul

fred dons
18 maart 2015, 14:07
en btw een vintage tokai is erg close maar is niet 100 % correct, dat gaat echt tot het allerkleinst detail; gebruikte plastic van
de binding en humbuckeringen (m69 ringen), materiaal van de inlays, rio palisander toets, correcte frezing in de cavities, echt tot
het mierenneukerige af

Harald
18 maart 2015, 14:49
Is dit wat?

http://j-walk.com/other/todd/images/headstock.jpg

http://j-walk.com/other/todd/ebayparody.htm

Pepe
18 maart 2015, 14:51
Die vorm in combinatie met de plug klopt van geen kant.

Hotpepper01
18 maart 2015, 14:56
Je moet voor de lol de text van die advertentie eens opzoeken. Hilarisch gewoon, maar dit plaatje mag er ook zijn...

http://j-walk.com/other/todd/images/certificate.jpg

Wie er nu nog intrapt..

Plant
18 maart 2015, 17:58
Die vorm in combinatie met de plug klopt van geen kant.

Het is een Yamaha Pacifica met verzaagde headstock. Op een van de laatste foto's zie je de tuners met YAMAHA erop.


Eric Clamton plays Fender strats! If you by this guitar, you will sound just like he does!! Also Jimmy Hendrickson uses these types of giutras when he plays on his CDs.

Eric Clamton :???: Jimmy Hendrickson :???: precies zo klinken :???:


Ladys: By this for your husband. Then he will love you! LOL.

By? Buy? Bye zul je bedoelen.

De V
18 maart 2015, 18:18
Ah dit kan toch niet serieus zijn...

Toch?

Toch?

Alsjeblieft?

Onkelpazuzu
18 maart 2015, 18:47
Nou, het adres eindigt op "ebayparody.htm", dus dat zit wel snor lijkt me. ;-)

JGD
19 maart 2015, 08:12
Er is toch hopelijk niet ECHT iemand hier die zich afvraagt of dit serieus is.....?

Onkelpazuzu
19 maart 2015, 09:48
Er is toch hopelijk niet ECHT iemand hier die zich afvraagt of dit serieus is.....?

Bedoel je dit serieus? ;-)


Je weet maar nooit.

JGD
19 maart 2015, 12:25
Kijk ook even op de website van de aanbieder : )

Onkelpazuzu
19 maart 2015, 12:39
Ja, nee, ik bedoelde: je weet maar nooit wat mensen denken. :-)

Marcel2
19 maart 2015, 13:45
ik denk dat Marcel doelt op de vervalsingen, replica's met een waarde voor vintage strats > EUR 25.000 en voor vintage les pauls > eur 150.000
een vintage tokai kost hoogsten eur 5000 (ik kan er 1000 naast zitten :D ) en is meer in lijn met een gibson historic reissue zeker niet met een vintage les paul

Dat is inderdaad wat ik bedoelde.

Tunes
27 maart 2015, 11:56
Heren (en enkele dames), ik heb een aardige ruil deal, gaat om een ruil met een Gibson LP.
Nu weet ik helemaal niks van fake gibsons en dus ook niet waar ik op moet letten.
Wie van de experts mag ik een pm sturen zodat die naar de foto's kan kijken.

Ik wil ze hier niet posten omdat de deal nog niet rond is en ik er vanuit ga dat de persoon eerlijk is.

floydian666
27 maart 2015, 12:54
Heren (en enkele dames), ik heb een aardige ruil deal, gaat om een ruil met een Gibson LP.
Nu weet ik helemaal niks van fake gibsons en dus ook niet waar ik op moet letten.
Wie van de experts mag ik een pm sturen zodat die naar de foto's kan kijken.

Ik wil ze hier niet posten omdat de deal nog niet rond is en ik er vanuit ga dat de persoon eerlijk is.

Hier klikken en je hebt uitleg met plaatjes hoe je een fake herkent : http://www2.gibson.com/News-Lifestyle/Features/en-us/CounterfeitGibsons.aspx

HaroldA
27 maart 2015, 13:01
Heren (en enkele dames), ik heb een aardige ruil deal, gaat om een ruil met een Gibson LP.
Nu weet ik helemaal niks van fake gibsons en dus ook niet waar ik op moet letten.
Wie van de experts mag ik een pm sturen zodat die naar de foto's kan kijken.

Ik wil ze hier niet posten omdat de deal nog niet rond is en ik er vanuit ga dat de persoon eerlijk is.

Ik weet ze wel te herkennen!

Tunes
27 maart 2015, 13:17
Heel fijn, ik ga vanavond ff kijken en je een pm sturen.

Overigens ik zie het alleen als een advies, ben zelf verantwoordelijk mocht het toch een fake zijn.

HaroldA
27 maart 2015, 13:26
Heel fijn, ik ga vanavond ff kijken en je een pm sturen.

Vanavond hang ik wel ergens aan een bar. En morgen alle bezoekers rondleiden op de openhuizendag.

wietse
27 maart 2015, 15:47
Hier klikken en je hebt uitleg met plaatjes hoe je een fake herkent : http://www2.gibson.com/News-Lifestyle/Features/en-us/CounterfeitGibsons.aspx

dat was in 2007, de chinese gitaarbouw heeft enorme sprongen vooruit gemaakt sindsdien, een echt goede nepperd is nu al bijna onmogelijk te onderscheiden van een echte.

HaroldA
27 maart 2015, 15:54
dat was in 2007, de chinese gitaarbouw heeft enorme sprongen vooruit gemaakt sindsdien, een echt goede nepperd is nu al bijna onmogelijk te onderscheiden van een echte.

Nee hoor. Laatst nog een Tele met extreem waterhoofd gezien. :seriousf:

Nejra
27 maart 2015, 16:20
Dat was dan geen "echt goede nepperd" :seriousf:

Tunes
28 maart 2015, 16:09
Okay, ik heb toch iets meer haast dan Harold tijd heeft, ik post ze toch ff hier en haal ze later wel weer weg.
Gaat dus om deze LP:

http://i1056.photobucket.com/albums/t375/Tunes66/IMG_1110_zpsudipj3yz.jpg

http://i1056.photobucket.com/albums/t375/Tunes66/IMG_1111_zpsjnlof7hx.jpg

http://i1056.photobucket.com/albums/t375/Tunes66/IMG_1119_zps36g3rgdl.jpg

en even over de hals, lijkt alleen kaal te zijn:

http://i1056.photobucket.com/albums/t375/Tunes66/IMG_1120_zpshks79wtg.jpg

Nogmaals ik heb geen rede om aan te nemen dat de persoon mij zou bedonderen, ik heb simpel weg geen verstand van gibsons.

benwave
28 maart 2015, 16:34
Die is zo te zien gebroken geweest.
Een studio met breuk, die kan nooit veel waard zijn. Wel origineel iig

Tunes
28 maart 2015, 16:40
Ja daar was ik al bang voor, ik heb zo ver mogelijk ingezoomd en de crack lijkt nog een end naar de kop door te lopen.

Stoffel43
28 maart 2015, 18:47
Pffff... Zie je zo dat het geen echte is, der zitten niet eens snaren op! 😝
Alle gekheid op een stokje, ziet er tof en redelijk echt uit. Ziet er idd wel een gerepareerde breuk uit. Als dat zo is kan ie mss wel goed spelen en klinken, maar de waarde daalt serieus...

Tunes
28 maart 2015, 19:33
En wat zou dat eventueel nog waard zijn ?

Speeddemon
28 maart 2015, 20:36
"Pre-Rola" Celestion Greenback: (http://link.marktplaats.nl/m913538926)

Ik wist niet dat de pre-Rola's een hoekig Celestion logo hadden en in Ipswich geproduceerd werden? :hide:

(lettertype label, "Celestion International Ltd" en nog een paar dingen zijn ook tell tales. Jammer dat er al iemand in dreigt te trappen en 100 euro biedt voor een 'gewone' reissue Greenback (die nieuw 95 euro kosten).

Henri H
28 maart 2015, 23:52
En wat zou dat eventueel nog waard zijn ?
Geen idee, €300,-?

HaroldA
29 maart 2015, 14:42
Geen idee, €300,-?

Wel iets meer dan dat, maar niet meer dan €500.

Tunes
30 maart 2015, 09:51
Hmmm toch nog wel 500 ?
Ik had zelf inderdaad ook 300 voor ogen.
Ruiler zegt dat de breuk niet door is, misschien toch nog het bekijken waard dan.
O ja de breuk zou ook nog niet gemaakt zijn, dus dat maakt het inschatten weer makkelijker, denk ik.

HaroldA
30 maart 2015, 10:37
O ja de breuk zou ook nog niet gemaakt zijn, dus dat maakt het inschatten weer makkelijker, denk ik.

:seriousf:

Dat wordt een koopje! Dan is 300 nog te veel; als verkoper zou ik 'm laten maken, levert veel meer op als een gitaar daadwerkelijk bespeelbaar is...

Oranjeaap
30 maart 2015, 12:07
Zonder kopbreuk krijg je daar met moeite 700 euro voor. Denk niet dat 500 realistisch is met breuk. 300-400 eerder

Tunes
30 maart 2015, 19:57
Allen bedankt voor de info, hij heeft ook nog een junior in de aanbieding, die zou zo goed als nieuw zijn.
Ik heb maar weer meer info en foto's gevraagd.

Kakihara
1 april 2015, 12:19
De Special II (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/dijil%C3%A9-phil-s-p-94r-t-revised-231545348.html#top-of-page) was toch een Epiphone? En wat is er aan de hand met die kop/hals-verbinding? Ik heb daar - misschien onterecht - mijn bedenkingen bij.

EDIT: Ik weet ook niet wat ik van de beschrijvende tekst moet vinden:


deels opgebouwd uit o.a. restanten van mijn afgedankte Les Paul Junior single P-90 Dog Ear

met matched single coil P-94'ers pair in humbucker formaat :
neck : Gibson P-94R / 7.8 kΩ
bridge : Gibson P-94T / 8.2 kΩ

50s wired met vintage Bumble Bee cap 0.022µf 400 V

headstock : recuperatie Les Paul Junior / serial 029690348 :
de oorspronkelijke vermelding " Les Paul model " werd consequent verwijderd
truss rod cover vervangen door een exemplaar dat de lading het kortst benaderd

tuners : Kluson Deluxe ( Tonepros ref. TPKLICWD )
neck : flat 60ties ( french politoer ) : recuperatie Gibson USA Special II Vintage Sunburst
wraparound bridge : recuperatie dito Les Paul Junior
alder Melody Maker sized body : recuperatie Gibson USA Special II Vintage Sunburst
strap holders : recuperatie dito Les Paul Junior

vrijblijvend te bespelen over een Yerasov handwired 21 watter (18 clean) / double EL84 / Jensen classic ceramic / Mercury Magnetics eindtransfo

zonder koffer

geen ruilhandel

prijs is inklusief een korreltje zout

FAQ :
Q : who the f*ck is Dijilé Phil ?
A : notoir 5 sterren achter-keuken-schrijnwerker-elektrieker waar je er nog slechts 12 in een dozijn van vindt en allergisch is voor web- & amerikaans marketeers gelul
Q : neck : Gibson USA Special II Vintage Sunburst ???
A : ask Gibson , not me
Q : alder Melody Maker sized body : Gibson USA Special II Vintage Sunburst ???
A : ask Gibson , not me
Q : crack-free neck ???
A : yep , patent is aangevraagd
Q : had graag gereageerd maar kan geen deftige zin ( meer ) schrijven
A : ga ( terug ) naar school

HaroldA
1 april 2015, 12:25
De Special II (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/dijil%C3%A9-phil-s-p-94r-t-revised-231545348.html#top-of-page) was toch een Epiphone? En wat is er aan de hand met die kop/hals-verbinding? Ik heb daar - misschien onterecht - mijn bedenkingen bij.

EDIT: Ik weet ook niet wat ik van de beschrijvende tekst moet vinden:

http://img.2dehands.be/f/normal/231545409_2-dijile-phil-s-p-94r-t-revised-price-drop.jpg

:seriousf:

Plant
1 april 2015, 12:49
Welke datum is het vandaag?

Stoffel43
1 april 2015, 15:32
Frankensteinsyndroom... 🐡🐠🐟

Timotio
11 april 2015, 14:01
Twijfel in andere zin:
Ik betwijfel of deze ruil gaat lukken voor deze man :seriousf: Origineel!

http://link.marktplaats.nl/m918071919

Dutch66
11 april 2015, 14:23
http://th02.deviantart.net/fs71/PRE/f/2013/118/6/7/texas_chainsaw_massacre_by_lensar-d5mqf02.png

Ruilen tegen een T-Top?

Plant
11 april 2015, 16:30
Vermoedelijk heeft ie de zaag gekocht om een boom om te zagen en daar een gitaar van te bouwen. Dat is nu klaar en hij heeft geen zaag meer nodig maar wel een element :ok: Klinkt logish en niet twijfelachtig :)

Stoffel43
14 april 2015, 23:47
Hey hey, ik heb zopas een (franstalig) ruilvoorstel gekregen. Voor mijn mexicaanse fender strat zou ik een les paul apetite for destruction epi krijgen (outfit I met de 4 knoppen) welke door een luthier zou aangepast zijn om op the real deal te lijken. Hierbij de foto's die hij me hiervan bezorgde... Lijkt mij niks aangepast, maar gewoon een chibson uit het land van de rijzende zon!? Wat denken jullie?
(Btw: deal gaat sowieso NIET door! Geen interesse in nepperds.)
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/14/23f5563902236a183bd631279be1f917.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/04/14/227888f521ec2535eb0ffad52aad835e.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/04/14/975b964cdc678bd30c060aef2055bc64.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/04/14/aa424be3fd307a8c2517b3bc4a5e5feb.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/04/14/6f5682a1063f451fbc60fa9e4f7eac70.jpg

Pepe
14 april 2015, 23:52
Je zou toch verwachten dat ze de bodyvorm zolangzamerhand wel onder de knie zouden hebben.

Stoffel43
15 april 2015, 00:00
Met de bodyvorm zie ikzelf (leek dat ik ben) niet zo direct iets mis mee. Ik zie wel dat de 4 knoppen niet op de juiste positie staan...

RS-Rik
15 april 2015, 00:20
Die dikke lelijke zeskantige moerjetser bij de pupswitch...

grayfink
15 april 2015, 00:35
Diagonale houtnerf op de achterkant. Ook grappig.

Pepe
15 april 2015, 00:42
Met de bodyvorm zie ikzelf (leek dat ik ben) niet zo direct iets mis mee. Ik zie wel dat de 4 knoppen niet op de juiste positie staan...


Beetje een waterzak, misschien dat het rechttrekt als je hem ondersteboven houd. En die positieholte heeft de strijd met de zwaartekracht ook opgegeven.

dunhill1
15 april 2015, 07:25
Stemmechanieken zitten ook keurig netjes recht geschroefd :cheerup:

Maar goed er staat made in USA op, dan is het goed toch?
:chicken:

Dutch66
15 april 2015, 08:37
een door een luthier omgebouwde epi...., tja das al waar het mis gaat....

postbus31
8 mei 2015, 18:20
Gitaarbouwer....... Relic Guitars Den Haag........ is dat niet assemblage van gitaren, en dan volgens sommigen ook nog met onderdelen van discutabele kwaliteit? Wie kan hier wat zinnige over melden.
http://link.marktplaats.nl/m926785096

barno
8 mei 2015, 18:25
weet niet wat het juist is, maar de relic op die gitaar is niet slecht...

hij is weerzinwekkend slecht..

Hotpepper01
8 mei 2015, 19:19
Deze http://link.marktplaats.nl/m927212639
is gewoon komisch...een watte? nu met Orginaile Grover Gibson meganics en orginaile Bigbey tremolo

postbus31
8 mei 2015, 19:25
Deze http://link.marktplaats.nl/m927212639
is gewoon komisch...een watte? nu met Orginaile Grover Gibson meganics en orginaile Bigbey tremolo

Vergeet niet de "lage verstelbare actie"

pim raaijmakers
8 mei 2015, 22:56
Gitaarbouwer....... Relic Guitars Den Haag........ is dat niet assemblage van gitaren, en dan volgens sommigen ook nog met onderdelen van discutabele kwaliteit? Wie kan hier wat zinnige over melden.
http://link.marktplaats.nl/m926785096

volgens mij heeft de kop niet de televorm en de 'bovenste hoorn' op de body maakt een te flauwe bocht...

nickofzo
8 mei 2015, 23:30
hollow boly gijs :)

HaroldA
8 mei 2015, 23:56
Gitaarbouwer....... Relic Guitars Den Haag........ is dat niet assemblage van gitaren, en dan volgens sommigen ook nog met onderdelen van discutabele kwaliteit? Wie kan hier wat zinnige over melden.
http://link.marktplaats.nl/m926785096

Deze heb ik op Facebook voorbij zien komen. Ultra goedkoop Chinees spul voor duur. Hals is ook geen fender replacement, en de tuner om te janken.

Brum
9 mei 2015, 00:23
Deze http://link.marktplaats.nl/m927212639
is gewoon komisch...een watte? nu met Orginaile Grover Gibson meganics en orginaile Bigbey tremolo

Eén dag actief op Marktplaats. Plausibel zeg ik u!:D

MikeD
9 mei 2015, 13:26
Deze heb ik op Facebook voorbij zien komen. Ultra goedkoop Chinees spul voor duur. Hals is ook geen fender replacement, en de tuner om te janken.
sowieso handig om hun Facebook page te bekijken... hard roepen hoe goed je bent en regelmatig posten dat er een gitaar naar een tevreden klant aan de andere kant van de wereld gaat. Overigens Harold heb je er een van RGtH in handen gehad dat je zo concreet in je oordeel kunt zijn?

okeeee
10 mei 2015, 14:26
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m925734603-gibson-les-paul-classic-zeer-goede-kopie.html


deze hufter m/v is bereidt om fokking 750 euro's voor dit ding aan te pakken

arjanb01
10 mei 2015, 14:41
Vraagprijs is verlaagd naar 450 eu, dat hoeft niet fake te zijn. Al zit die figuur pas 6 dagen op mp, dus in dat kader niet doen deze.
Ik zie ook weleens mooie zelfbouw les Pauls voor 700 op mp voorbij komen die echt wel mooi zijn van mensen die al jaren spullen op mp aanbieden, het hoeft dus niet allemaal rommel te zijn.

arjanb01
10 mei 2015, 14:42
Deze heb ik op Facebook voorbij zien komen. Ultra goedkoop Chinees spul voor duur. Hals is ook geen fender replacement, en de tuner om te janken.

Die mafkees weer.. Relic guitars den haag..... I rest my case 😂

okeeee
10 mei 2015, 15:14
Vraagprijs is verlaagd naar 450 eu, dat hoeft niet fake te zijn. Al zit die figuur pas 6 dagen op mp, dus in dat kader niet doen deze.
Ik zie ook weleens mooie zelfbouw les Pauls voor 700 op mp voorbij komen die echt wel mooi zijn van mensen die al jaren spullen op mp aanbieden, het hoeft dus niet allemaal rommel te zijn.

ok maar dit is 200 euro eigen import nep

heb xpress overboden om te zien of iemand zo hufterig is om van the ignorance te willen profiteren

ja dus

maar aan de andere kant deze figuur is zo dom om gelijk z'n adres en vaste telefoonnr te geven


dus la ma

2350
10 mei 2015, 16:20
Ik vraag me af waarom die kerel zegt dat zijn Classic een kopie is. De gitaar op de foto's is een Gibson......

Gearjunkie
10 mei 2015, 16:38
Ik vraag me af waarom die kerel zegt dat zijn Classic een kopie is. De gitaar op de foto's is een Gibson......

Dan zou ik hem maar snel gaan halen als ik jou was... 😉


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Johannes
11 mei 2015, 22:29
Ik vraag me af waarom die kerel zegt dat zijn Classic een kopie is. De gitaar op de foto's is een Gibson......

Lijkt er inderdaad best redelijk op. Maar er zijn zelfs op deze matige foto's een paar verschillen te zien met een echte.

- tune-o-matic brug met dikke schroeven (zoals je ook op Epiphones ziet)
- de frets steken over de binding (bij Gibson zitten de frets tussen de binding, fret/ binding nibs)

Wie vult het lijstje verder aan?

Dutch66
12 mei 2015, 08:42
Lijkt er inderdaad best redelijk op. Maar er zijn zelfs op deze matige foto's een paar verschillen te zien met een echte.



sorry, maar in mijn ogen 'schreeuwt' deze plank NEP...., nou ja het staat er dan ook wel duidelijk bij.
(onbegrijpelijk dat er nog zo op geboden word trouwens)

kwispelhond
13 mei 2015, 15:11
Ik moet zeggen dat ze er steeds meer op gaan lijken maar toch nog niet goed genoeg, dicht bij maar nog lang niet perfect:

-kop net niet goed, vooral de onderste punten kloppen niet-
-stemmechanieken scheef en niet uitgelijnd-
-neck-tenon te grof en groot-
-punt cutaway wijst teveel naar beneden-
-ronding voorkant body is niet vloeiend tot aan de hals-
-Knoppen niet goed uitgelijnd, de bovenste toon-knop is iets te laag en daardoor de onderste toon-knop te dicht bij de onderste volume-knop-
-tweede pootje van de -o- in de merknaam is aan beide kanten afgerond, een Gibsun dus!-

Moet ik nog verder gaan, hij zegt bovendien dat deze niet echt is........

nickofzo
13 mei 2015, 20:41
De vorm van het stuk hout rond de schakelaar is behoorlijk afwijkend ook.
De rest is al genoemd.

floydian666
21 mei 2015, 09:41
chinese vervalsingen te koop aanbieden en de zeggen dat de opbrengst naar het KIKA gaat , ben ik de enige die dit zo vreselijk fout vind ? http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m928166336-te-koop-les-paul-studio-opbrengst-gaat-naar-kika-0800-1303.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Dutch66
21 mei 2015, 10:15
Dit is een zeer goede REPLICA van het overbekende merk...

Hij zet er duidelijk bij, bovendien vermeld hij ook al z'n contactgevens, ik denk dat je wat te hard van stapel loopt..

D3nnis
21 mei 2015, 10:20
Vind het best een mooie gitaar eigenlijk. Als de Aziaten deze van een goede gibson gekopiëerd hebben kan het zomaar een goede gitaar zijn ook!
Als je zelf het gevraagde bedrag overmaakt naar kika, zou de gitaar na tonen banktransactie gratis mee te nemen zijn? :D

floydian666
21 mei 2015, 11:31
Dit is een zeer goede REPLICA van het overbekende merk...

Hij zet er duidelijk bij, bovendien vermeld hij ook al z'n contactgevens, ik denk dat je wat te hard van stapel loopt..

Ook al vermeld je erbij dat het een kopie is , het blijft een (illegale) kopie .
Met de kans dat de koper hem voor echt probeert door te verkopen .
En wat d3nnis zegt vind ik wel een goede eigenlijk ja , vraag het hem eens :)

Bernardduur
21 mei 2015, 11:47
chinese vervalsingen te koop aanbieden en de zeggen dat de opbrengst naar het KIKA gaat , ben ik de enige die dit zo vreselijk fout vind ? http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m928166336-te-koop-les-paul-studio-opbrengst-gaat-naar-kika-0800-1303.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik heb er ook zo mijn bedenkingen bij..... maar ja, hoe ga je nu controleren of het bij Kika terecht komt........

Henri H
21 mei 2015, 12:16
Een illegale kopie blijft een illegale kopie.
In dit geval zou er dus illegaal verkregen geld naar KIKA gaan.
Op zich zou ik een oogje toeknijpen denk ik, maar wat gebeurt er na de verkoop met die gitaar?

Pepe
21 mei 2015, 12:24
Gisteren op het nieuws, paar gerespecteerde banken moeten een boete betalen van 4.5 miljard wegens illegale handelingen, op mijn forum maken ze zich druk of de opbrengst van een verdachte gitaar wel of niet naar een goed doel kan. Ik neig te zeggen dat het me helemaal niet kan schelen.

telerocker
21 mei 2015, 13:36
Gisteren op het nieuws, paar gerespecteerde banken moeten een boete betalen van 4.5 miljard wegens illegale handelingen, op mijn forum maken ze zich druk of de opbrengst van een verdachte gitaar wel of niet naar een goed doel kan. Ik neig te zeggen dat het me helemaal niet kan schelen.

Alles is relatief. Zodra ik op MP het gevoel heb dat het stinkt, kap ik die lead af. Ik moet zeggen dat in de vele jaren dat ik via MP koop/verkoop ik nog nooit ben beduveld. Zelfs een gitaar opgestuurd. Ik check altijd wel adressen en telefoonnummers.

Henri H
21 mei 2015, 13:40
Gisteren op het nieuws, paar gerespecteerde banken moeten een boete betalen van 4.5 miljard wegens illegale handelingen, op mijn forum maken ze zich druk of de opbrengst van een verdachte gitaar wel of niet naar een goed doel kan. Ik neig te zeggen dat het me helemaal niet kan schelen.Wie het kleine niet eert...

fred dons
21 mei 2015, 13:46
los van het feit of het me kan schelen zou ik hier wel consequent in zijn, chinese fabrikant laat werkers onder erbarmelijke omstandigheden vervalsingen maken en de totale handel in fakes zal weliswaar niet in de miljarden lopen maar zeker in de miljoenen dus beiden zijn fout. wellich heeft de bankier ook een stukje van zijn bonus overgemaakt naar Kika ;)

D3nnis
21 mei 2015, 14:15
los van het feit of het me kan schelen zou ik hier wel consequent in zijn, chinese fabrikant laat werkers onder erbarmelijke omstandigheden vervalsingen maken

Ik vraag me weleens af wat er met de werkers zou gebeuren als ze geen werk meer hadden.
Ook vraag ik me af, als je andere producten uit China zou kopen, wat dan ook, zouden die dan niet ook door werkers onder erbarmelijke omstandigheden gemaakt zijn? En als je meer betaalt voor een Chinees product? Zou het dan anders zijn, of is het alleen gevoelsmatig beter, doordat je dan een mogelijk schuldgevoel afkoopt?

Henri H
21 mei 2015, 14:42
Dat er mensen onder erbarmelijke omstandigheden, waar dan ook ter wereld, al dan niet uitgebuit worden, kun je weinig aan doen, behalve door er zelf heen te gaan misschien, en er een fabriek beginnen waar die mensen wel goed behandeld worden.

Feit blijft dat het een illegale kopie is, en die mag niet verkocht worden, ook niet als de opbrengst naar een goed doel gaat.

fred dons
21 mei 2015, 14:43
als dat je argument zou zijn kun je ook slavernij in stand houden, anders hebben die mensen ook geen dak meer boven hun hoofd ;)
(overdreven, ik weet het)
maar de vraag zou moeten zijn, wat is er nodig om de werkomstandigheden te verbeteren en dat is minimaal dat wij meer voor die producten gaan betalen (als minimum, er is iets meer voor nodig). De vraag blijft wel het gaat hier om het aanbod en helaas is dat een race naar de bottom geworden door te laten produceren in het goedkoopste land, de consument kan hier invloed op uit oefenen maar is wel blij met zijn plofkip, iphone, versterker etc

D3nnis
21 mei 2015, 15:01
Daarom vraag ik me af of het probleem opgelost wordt door meer te betalen. De boefjes die de werkers uitbuiten doen dat toch ook gewoon als ze meer voor hun producten krijgen? Waarom ook niet, als ze geen menselijkheid kennen en ook niet gestraft worden. Er ligt denk ik een grote taak voor de overheid aldaar. Ik ben geen expert, maar dat kun je denk ik alleen afdwingen door massaal niks meer dat made in China is te kopen, want je kunt niet controleren of je met een eerlijk product te maken hebt toch?

Pepe
21 mei 2015, 16:02
Uitbuiting is misschien een eerste fase op weg naar welvarend. In het Westen ging dat net zo, er worden winsten gemaakt, arbeiders gaan zich verenigen, het vergaarde kapitaal laat ruimte voor wetten, er komen vakbonden...
Op een bepaalde manier hou je een economie tegen door dat proces tegen te werken met het verbieden van producten die concurrerend zijn voor de Westerse markt. Men kan niet in 1 klap een lage economie veranderen met hoge lonen. Ik ben geen econoom maar iedereen zal snappen dat een economie langzaam en over de hele breedte moet groeien.

Dat een copie illegaal is is niet een GodGivenLaw, dat is ook maar bedacht door een Westers kapitalistisch systeem om datzelfde systeem te vrijwaren, of er aan te verdienen, van concurrentie.
Of je die concurrentie eerlijk vindt of niet hangt af van welk systeem je steunt.

okeeee
21 mei 2015, 16:12
los van het feit of het me kan schelen zou ik hier wel consequent in zijn, chinese fabrikant laat werkers onder erbarmelijke omstandigheden vervalsingen maken en de totale handel in fakes zal weliswaar niet in de miljarden lopen maar zeker in de miljoenen dus beiden zijn fout. wellich heeft de bankier ook een stukje van zijn bonus overgemaakt naar Kika ;)
mmmm der worden er volgens mij een behoorlijk aantal in de epiphone fabrieken gemaakt

flatline
21 mei 2015, 16:13
Even een korte reactie, eigenlijk off-topic maar als aanvulling op de laatste/bovenstaande berichten,
en dan nog enkel omdat ik beroepsmatig zicht heb op goederentrafiek.
invoerprijs van goederen ligt vaak 10/20 x onder de winkelprijs;
praktisch vb:
le creuset tefalpan : china: 6$ faktuurprijs, 110 € winkelprijs
YSL ondergoed : indonesie : 0.3 $ => 29 € winkelprijs
fleecedeken : turkije 0.8 $ => 30 €
Aan de bijdrage van de consument aan ònze economie zal het in elk geval niet liggen;
en inderdaad, koop niks meer dat van de uitbuitingslanden komt ... wat dàn ?
Voor en door alle gerenommeerde merken wordt "ginder" geproduceerd , van kleding tot electronica.
En de lagere loonkost daar - die eigenlijk gewoon gebaseerd is op de prijs van arbeid - is ook de reden dat fabrieken hier gewoon sluiten en de productie verleggen;
Hongarije is zichzelf stilaan uit de markt aan 't prijzen, maar Roemenië, Macedonië e.d. zijn nog goede wingewesten.
om het met de woorden van een ceo te zeggen; ginder heb ik er vijf voor de prijs van éne hier, en dàn staan er nòg twintig klaar om hem te vervangen;
ik denk niet dat de massale verhuis naar dààr gebaseerd is op menslievend altruïsme.
En als consument iets ondernemen ... ?
Blijf dan weg uit de action, casa, blokker, leenbakker, brico om er maar een paar te noemen,
en mijd vooral kledingwinkels, maar ook remblokken zonder asbest met asbest ...
Momenteel is het zo dat quasi alle "geproduceerde artikelen geïmporteerd worden vanuit het oosten.
Ook de goederen waarop dan in 't groot "Proudly made in America" geschreeuwd wordt.

tot zover mijn a-politieke bijdrage.
F.

En nu best terug over naar "gitaren"

Bvb waarom Fender in Mexico, Japan of Korea liet produceren,
en waarom een Fender die onder licentie gebouwd werd geen kopie is
en een Fender waarop geen licentierechten betaald zijn, wél.
Want veel meer verschil hoeft er niet te zijn.
F.

okeeee
21 mei 2015, 16:14
er bestaat een minimum loon in china
das ongeveer net zo hoog als dat bv in tjechie
ik neem aan dat westerse bedrijven dat iig betalen

fred dons
21 mei 2015, 16:32
mmmm der worden er volgens mij een behoorlijk aantal in de epiphone fabrieken gemaakt

er zijn geeen epiphone fabrieken in China, er zijn fabrieken die een tijdelijke licentie hebbem om voor gibson gitaren te bouwen maar ook daar geldt dat de goedkoopste (met minimum kwaliteits standaard) de licentie krijgt

fred dons
21 mei 2015, 16:39
er bestaat een minimum loon in china
das ongeveer net zo hoog als dat bv in tjechie
ik neem aan dat westerse bedrijven dat iig betalen

valt wel mee hoor
http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_wage_in_China gemiddeld eur 145 aan salaris per maand en tjechie bijna 2 keer zoveel (wat nog steeds weinig is )

Pepe
21 mei 2015, 17:29
Veel of weinig zegt nul komma nul. Het gaat om besteding en vooral inkomensverschillen lijkt me.

fred dons
21 mei 2015, 17:59
Veel of weinig zegt nul komma nul. Het gaat om besteding en vooral inkomensverschillen lijkt me.

we hebben het nu even over de loonkosten aan een gitaar, niet de big mac index ;)

Dutch66
21 mei 2015, 18:00
Ook al vermeld je erbij dat het een kopie is , het blijft een (illegale) kopie .
Met de kans dat de koper hem voor echt probeert door te verkopen .
En wat d3nnis zegt vind ik wel een goede eigenlijk ja , vraag het hem eens :)

Het ging niet om de kopie, maar jouw 'twijfel' dat het geld naar KIKA zou gaan.

KOM OP MENSEN VOOR HET GOEDE DOEL. KINDEREN MOGEN GEEN KANKER KRIJGEN!!!!

Als iemand dit in een advertentie plaatst, zou ik zelf iets voorzichtiger zijn met mijn aantijgingen..

floydian666
21 mei 2015, 18:17
Het ging niet om de kopie, maar jouw 'twijfel' dat het geld naar KIKA zou gaan.

KOM OP MENSEN VOOR HET GOEDE DOEL. KINDEREN MOGEN GEEN KANKER KRIJGEN!!!!

Als iemand dit in een advertentie plaatst, zou ik zelf iets voorzichtiger zijn met mijn aantijgingen..

Het ging me om beiden , maar meer om de kopie , dit is geen aantijging maar gewoon een feit.
En je moest eens weten wat mensen allemaal gebruiken (misbruiken) om hun waar te slijten en om aan geld te komen.
(kika zelf hou ik even buiten beschouwing want dat is gewoon goed werk wat die doen).

showband
22 mei 2015, 11:15
nodig de verkoper uit om te zien hoe jij het geld direct stort bij stichting KiKa. En neem de gitaar mee.
Kan die dan geen bezwaar tegen hebben toch?

Betaal jij teveel wegens "goede doel". En heeft de verkoper wat ie wil. win - win

Tupelo
22 mei 2015, 11:23
Is een van de weinige dingen waarbij ik inderdaad een brok in mijn keel krijg, kinderkanker.
Op een blauwe maandag ben ik i.v.m het bezoek van onze koning, eens verdwaald in een grotendeels afgesloten ziekenhuis (en bijna in zijn Audi beland, beveiliging van lik mijn vestje).
Tijdens die dwaaltocht ging de lift open op een afdeling met van die kleine chemokopjes, ouder aan iedere hand.
Hoe houdt een mens het vol de moed erin te houden ?
Heeft me erg aangegrepen.
Maar...
Tijdje geleden voor een partijtje glas in lood in contact geweest met iemand die na over en weer mailen ook ineens kwam met het kika verhaal.
Bij mij gaan dan alle alarmbellen af.
Ik geloof het gewoonweg niet, zou je intentie liggen daar te doneren, dan doe je dat gewoon, zo redeneer ik.
Wellicht is dat voor andere mensen anders, maar ik word er wantrouwig door.
Misschien doneert zoiemand echt, 10%, beter dan niets, en is de rest overhead.
Zo werkt het voor veel van die goede doel instellingen zelf ook, enige dat je hoeft te doen is daaruit lering trekken als donateur.
Het marketing effect ervan brengt wellicht meer op, dan de donatie kost.

arjanb01
31 mei 2015, 21:33
Wat vinden we van deze advertentie?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m934603832-haar-stratocaster.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f 31&previousPage=lr

Een haar strat met een allparts neck? Adverteerder 3 weken actief op marktplaats?
Ik vind het een vage advertentie.

Outrage
31 mei 2015, 21:40
Wat vinden we van deze advertentie?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m934603832-haar-stratocaster.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f 31&previousPage=lr

Een haar strat met een allparts neck? Adverteerder 3 weken actief op marktplaats?
Ik vind het een vage advertentie.

Deze heeft ook even op 2dehands.be gestaan, volgens mij met een andere woonplaats. Miss wil de nieuwe koper er van af?

arjanb01
31 mei 2015, 21:47
Ik heb hem vriendelijk verzocht z'n vraagprijs te verlagen naar max 600 eu aangezien het een allparts strat is in theorie en die doen met deze specs hooguit 600.
Mafkees eerste klas dus. Ik wil alleen ff waarschuwen voor mensen die erin tuinen.

benwave
31 mei 2015, 22:08
Ik heb hem vriendelijk verzocht z'n vraagprijs te verlagen naar max 600 eu aangezien het een allparts strat is in theorie en die doen met deze specs hooguit 600.
Mafkees eerste klas dus. Ik wil alleen ff waarschuwen voor mensen die erin tuinen.

Meen je dat nou ?

En verder is alles goed me je ?

Plant
31 mei 2015, 22:21
Hij flest niks, hij specificeert keurig wat het is.
Er zit een koffer bij.
De frets zijn in januari nog gevlakt.

Waarom zou iemand geen 900,- mogen vragen?

telerocker
1 juni 2015, 00:52
Vragen staat vrij. Ik snap alleen niet dat iemand een Haar-neck vervangt. Als het profiel oid niet bevalt, ga je toch naar Erik, bestel je een andere en verpats je de oude neck. Gitaar houdt zo ook beter zijn waarde, vermoed ik.

Pepe
1 juni 2015, 00:54
vdHaar verkoopt ook wel eens losse bodies he.

telerocker
1 juni 2015, 02:49
vdHaar verkoopt ook wel eens losse bodies he.

Als dat hier het geval is, heb ik :sssh:

arjanb01
1 juni 2015, 06:22
Ik wilde met het posten alleen ff voorkomen dat mensen valse verwachtingen over deze strat gaan krijgen en teveel betalen.
Ik vind het vreemd dat hij een allparts nek erop zet en hem als Haar strat in de titel vermeld.
Ik zou er niet meer dan 600 voor betalen, maar dat is m'n mening.
Ik heb in 2013 m'n haarstrat voor 1000 verkocht, bouwjaar 2007 en hij vraagt 900 voor deze wat ik gewoon niet terecht vind.
Maar goed, ieder z'n ding en voor wie hem wil, koop hem gerust misschien is het een fijne strat.

dunhill1
1 juni 2015, 06:31
Als je exact op de hoogte bent van de financiële buffer van oa Moke en adje vd berg, dan heb je uiteraard de autoriteit om iemand met een keurige advertentie te sommeren zijn keurige stratocaster als de gesmeerde bliksem naar squier prijsniveau te brengen.
En hem een mafkees 1e klas te noemen....
No shit sherlock.

arjanb01
1 juni 2015, 06:44
Wat adje en Moke betreft vermoed ik het alleen, wat strats betreft weet ik echt wel wat reëel te vragen is voor strats en dat weet iedereen die genoeg ervaring met handelen en spelen met gitaren heeft op dit forum, vriend.
Ik wil hier echt niet de autoriteit uithangen maar bedoel het goed en wil mensen behoeden voor te dure aankopen.

dunhill1
1 juni 2015, 07:22
Lieve Arjan,
Jouw waarde-idee over van alles en nog wat: gebruikte amps, gitaren, budgetten van artiesten,etc. etc. Bestaat voornamelijk uit schattige losse flodders en vooral Google wijsheid.

Waar je je eigen haar strat en ander spulletjes voor verkoopt moet je zelf weten.

Mijn punt is dat het tamelijk ridicuul is om aanbieders die ter goede trouw gear aanbieden te gaan berichten waar ze naar jouw idee hun spullen voor mogen aanbieden.
En ze vervolgens hier op het forum voor oplichters uitmaken gaat wat ver toch?

Daar wil ik je dan graag voor behoeden:hide:
Thats all.
Vriend.

arjanb01
1 juni 2015, 08:29
Je hebt helemaal gelijk, maar ik wilde m'n punt maken en dat het er wat bot stond was niet m'n bedoeling.
Ik ga het strand weer opzoeken want het is hier in Turkije bloedheet! Peace...

fred dons
1 juni 2015, 08:40
Haar verkoopt ook strats opgebouwd uit allparts onderdelen (staat netjes op zijn website vermeld) en dat zijn prima gitaren. Een beetje klusser kan zelf ook zo'n partcaster maken maar het lakken en afstellen is nog wel een kunst. Ik heb btw ook wel wat losse bodies bij erik gekocht, hij gebruikt erg goed hout en tis een prima basis voor een strat. Ze zijn trouwens makkelijk te herkennen aan de linker hoorn die iets afwijkt van een normale strat (is op de foto in de advertentie niet te checken )

Tunes
1 juni 2015, 09:41
Ik wilde met het posten alleen ff voorkomen dat mensen valse verwachtingen over deze strat gaan krijgen en teveel betalen.
Ik vind het vreemd dat hij een allparts nek erop zet en hem als Haar strat in de titel vermeld.
Ik zou er niet meer dan 600 voor betalen, maar dat is m'n mening.
Ik heb in 2013 m'n haarstrat voor 1000 verkocht, bouwjaar 2007 en hij vraagt 900 voor deze wat ik gewoon niet terecht vind.
Maar goed, ieder z'n ding en voor wie hem wil, koop hem gerust misschien is het een fijne strat.

Tja als dat het idee is dan kan je iedereen die een fender,gibson of prs te koop heeft wel mailen.

arjanb01
1 juni 2015, 12:32
Ja idd, alleen heb je er dan een dagtaak aan 😉
Er wordt veel fake aangeboden en daarom is het nooit verkeerd voorzichtig te zijn voordat je je euro's uitgeeft.
Ik ben wel benieuwd of die samengestelde strat voor 900 verkocht wordt, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet.

Mr.Fingers
2 juni 2015, 13:31
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-cherry-sunburst-239088959.html

Dit is toch helemaal geen R9?

Pepe
2 juni 2015, 13:39
Hij noemt het Model en geen Reissue wat zoveel wil zeggen dat het geen reissue is in mijn logica. Maar vaag idd want model is een eigen gefabriekte term.

Henri H
2 juni 2015, 14:31
Volgens mij hadden de Standards van rond 2003 een '50's of een '60's neck.
Misschien dat ie daaraan refereert?
Wel een beetje vreemd inderdaad om het een "model '59" te noemen.

humbucker
2 juni 2015, 14:41
Klopt inderdaad niet. Lijkt mij gewoon een traditional te zijn...

Feter
2 juni 2015, 14:55
Wat vinden we van deze advertentie?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m934603832-haar-stratocaster.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f 31&previousPage=lr

Een haar strat met een allparts neck? Adverteerder 3 weken actief op marktplaats?
Ik vind het een vage advertentie.

http://www.haarguitars.com/product/str-style-allparts-fralin-neck/

Niets vaags aan dus.

dunhill1
2 juni 2015, 15:01
Ik heb wel eens op dat ding gespeeld in de showroom.
Biggest neck ever!
Klonk wel erg te gek trouwens.

HaroldA
2 juni 2015, 15:36
Wat vinden we van deze advertentie?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m934603832-haar-stratocaster.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f 31&previousPage=lr

Een haar strat met een allparts neck? Adverteerder 3 weken actief op marktplaats?
Ik vind het een vage advertentie.

Een Haar-strat? Waarom is hij dan voorzien van een Fender-decal? Da's namelijk strafbaar ...

fred dons
2 juni 2015, 16:55
das alleen strafbaar als Erik v/d Haar hem er op zou zetten en hem als zodaniog zou verkopen en dat is niet zo, dit is een particulier die een fender sticker op een gitaar heeft geplakt (wat niet strafbaar is ;) ) en hem verkoopt als een haar strat met een all parts neck (die weer fender licensed is dus in ieder geval geen trademark inbreuk op de headstock shape)

HaroldA
2 juni 2015, 17:18
das alleen strafbaar als Erik v/d Haar hem er op zou zetten en hem als zodaniog zou verkopen en dat is niet zo, dit is een particulier die een fender sticker op een gitaar heeft geplakt (wat niet strafbaar is ;) ) en hem verkoopt als een haar strat met een all parts neck (die weer fender licensed is dus in ieder geval geen trademark inbreuk op de headstock shape)

Jawel hoor, ik als leek denk dat het een 100% zuiver-koffie-strat is. Sterker nog, als gevorderde Fender-sniffer zou je zomaar kunnen denken dat hij origineel is.

Zie ook: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6.html#778

Pepe
2 juni 2015, 17:23
Dat brandmerk in de hiel vd nek wrijf je er niet zomaar af hoor.

HaroldA
2 juni 2015, 17:24
Dat brandmerk in de hiel vd nek wrijf je er niet zomaar af hoor.

Is die altijd zichtbaar? Dan heb ik niets gezegd!

Pepe
2 juni 2015, 17:33
Je moet de nek er wel voor afschroeven natuurlijk maar dan heb je ook wat!

De gitaar zal trouwens ook geen Fender serial hebben schat ik zo in.

http://www.angela.com/images/products/detail/270328234929Three.jpg

motorhan
2 juni 2015, 17:48
Een Haar-strat? Waarom is hij dan voorzien van een Fender-decal? Da's namelijk strafbaar ...

En al die zelfbouwers dan, die plakken ook veelvuldig een Fender decal op een eigenbouw en ze maken er soms zelfs certificaten bij. wie houdt wie dan voor de gek. Ik denk dat een leek er dus makkelijk intrapt als zo'n gitaar als origineel wordt aangeboden. niet iedereen heeft nu eenmaal de kennis van wat echt of namaak is.

Ik bedoel eigenlijk een beetje als je een gitaar uit verweggistan koopt met een bekend logo wordt he verguisd, en als je hier op het Forum een zelfgebouwde gitaar met nep logo plaatst wordt je geprezen.

met vr gr
Han

Cocobolo
2 juni 2015, 18:47
...Ik bedoel eigenlijk een beetje als je een gitaar uit verweggistan koopt met een bekend logo wordt he verguisd, en als je hier op het Forum een zelfgebouwde gitaar met nep logo plaatst wordt je geprezen....

Ik ben ook zelfbouwer en kan me niet herinneren in al die jaren op dit forum positieve reacties te hebben gelezen als een mede-bouwer nep-logo's plaatst. Misschien is het wel eens gebeurd (ik kijk ook niet elke dag op het forum) maar ik ben er absoluut tegen, slechte zaak :mad:

Swaag
2 juni 2015, 19:25
... en als je hier op het Forum een zelfgebouwde gitaar met nep logo plaatst wordt je geprezen.... Nou, dat valt wel mee dacht ik. Ook die worden toch (terecht m.i.) altijd flink aangepakt.

fred dons
2 juni 2015, 20:59
Jawel hoor, ik als leek denk dat het een 100% zuiver-koffie-strat is. Sterker nog, als gevorderde Fender-sniffer zou je zomaar kunnen denken dat hij origineel is.

Zie ook: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6.html#778
er staat duidelijk in de advertentie dat het geen fender is dus achter dat argument kun je je niet verschuilen, en als je als gevorderde fender sniffer denkt dat deze origineel moet je misschien je titel als gevorderde fender sniffer overwegen ;)

HaroldA
2 juni 2015, 21:06
er staat duidelijk in de advertentie dat het geen fender is dus achter dat argument kun je je niet verschuilen, en als je als gevorderde fender sniffer denkt dat deze origineel moet je misschien je titel als gevorderde fender sniffer overwegen ;)

Dus als het er bij staat mag je alles gewoon verkopen, ook als het bij wet verboden is? Gaaf!!! :ok:

fred dons
2 juni 2015, 22:27
nee dat zeg ik niet, ik zeg dat jij je achteraf niet kan verschuilen achter "ich habe es nicht gewust" als de verkoper het vermeld in de advertentie. misleiding is hier dus duidelijk niet van toepassing. daarnaast is het moeilijk hier een zaak van te maken, zoals ik eerder gezegd heb is het niet verboden bijvoorbeeld een rolls royce of een fender sticker op een gitaar te plakken, het is verboden nep logo's te maken, het is verboden ze te verkopen, het is niet verboden ze op te plakken. Nee tis niets netjes, en je zou een dergelijke partscaster zonder logo moeten verkopen maar doe voor de lol eens aangifte en kijk hoe ver je komt met je strafbaarheid ;)

hefke
3 juni 2015, 07:59
Uit de advertentie blijkt duidelijk dat het geen originele Fender is.
Mááár, er zit wel een sticker/decal op met het Fender-logo. Dat heeft iemand toch ooit eens iemand gedaan met de bedoeling om het als echte Fender te laten lijken.
Stel je koopt ergens in een ver land een nep Rolex voor een klein bedrag. Wat zal de douane doen op Schiphol als ze die horloge zien? Ik denk toch dat ie in beslag wordt genomen omdat het een nep artikel is. En dan kun je nog zo'n mooi verhaal hebben dat je weet dat een geen echte is en dat je die voor jezelf hebt en niet wilt verkopen, het is en blijft nep en zal in beslag genomen worden.

dunhill1
3 juni 2015, 08:40
Met die fugazzi rolex heb je net het verkeerde voorbeeld:hippie:
Die laten ze op Schiphol gewoon gaan.
Mits je niet een complete koffer vol meeneemt uit Bangkok natuurlijk.

On topic:
Who cares over dat logo.
Als je het mooi vindt gewoon kopen.
Vind je het ongepast maar wel een leuke strat:
Gewoon kopen en logo verwijderen.

Iemand met een beetje kijk op gitaren weet wat hij koopt, iemand met minder kijk op gitaren kan de advertentietekst lezen...

Financieel maakt het ook niet veel uit.
Een gebruikte Haar of Fender USA met deze specs zitten in dezelfde prijsrange....

benwave
3 juni 2015, 10:06
Een Haar-strat? Waarom is hij dan voorzien van een Fender-decal? Da's namelijk strafbaar ...

Nou kan je wel om de zoveel tijd dit zelfde liedje zingen, maar doe er nu eens wat aan man.
Elke keer dat zelfde gezeik dat het strafbaar is, de heilige boon uithangen ect., wetboek van strafwet erbij., ik weet het nu wel.
Pak die persoon dan aan als je het zo erg vind. En laat het het ons vooral weten hoe het afgelopen is en wat het je gekost heeft .

arjanb01
3 juni 2015, 10:34
Ik heb wel wat teweeg gebracht met m'n post over deze zogenaamde haar strat😉
Nu is het ook al voet voor juristen 😂

muffstuff
3 juni 2015, 10:38
Nou kan je wel om de zoveel tijd dit zelfde liedje zingen, maar doe er nu eens wat aan man.
Elke keer dat zelfde gezeik dat het strafbaar is, de heilige boon uithangen ect., wetboek van strafwet erbij., ik weet het nu wel.
Pak die persoon dan aan als je het zo erg vind. En laat het het ons vooral weten hoe het afgelopen is en wat het je gekost heeft .

nee, ik vind het wel vermakelijk omte lezen hoe iemand zo anaal kan reageren over vrij futiele zaken als een stickertje op een gitaar hals

Henri H
3 juni 2015, 10:48
Volgens mij doet Harold niets verkeerd.
Diegene die de sticker op de gitaar plakt daarentegen... :roll:

Kim Wilson
3 juni 2015, 10:53
Klopt, maar Harold wil wel heel erg graag laten weten dat hij weet hoe het juridisch in elkaar zit.

Henri H
3 juni 2015, 10:56
Hoezo?
Harold reageert gewoon op onjuistheden, niets mis mee.

HaroldA
3 juni 2015, 10:57
Klopt, maar Harold wil wel heel erg graag laten weten dat hij weet hoe het juridisch in elkaar zit.

Fout. Ik heb gewoon een schurfthekel aan mensen die aan merkvervalsing doen. En wat ik nog veel erger vind: mensen die zeggen dat "zolang je het erbij vermeldt", alles gewoon mag! :stop:

En ja, ik val in herhaling, maar "de andere partij" is me telkens een herhaling voor.

Kim Wilson
3 juni 2015, 11:01
Je zou ook kunnen berusten in een "agreement to disagree". :)

HaroldA
3 juni 2015, 11:07
Je zou ook kunnen berusten in een "agreement to disagree". :)

Dat is geen probleem als het over twee meningen zou gaan. Nu zijn het een mening en een feit (dat het verboden is).

Tunes
3 juni 2015, 11:12
Ach gewoon blijven doen, het is net het religie topic (het blijft door gaan en de volharding is prachtig).
Go Harald en ik hoop dat jij in het echte leven op alle punten net zo strikt bent (niet downloaden, niet te hard rijden, de poep van de hond netjes opruimen enz enz).

Op zich heb je gelijk, maar het hier posten heeft maar heel beperkt zin.
Nu wat alles er neer gezet, zelfs de twijfel gevallen, en je bereikt er nauwelijks iemand mee.
Persoonlijk zou ik dit topic prettiger vinden als er alleen gevraagd werd bij twijfel.
Dus niet aanleveren van "schuldigen" maar reageren op de vraag of iets klopt.

Kim Wilson
3 juni 2015, 11:13
Ja, maar de ene vindt het een minder groot probleem dan de ander. Jij zult ook wel een keer je schouders ophalen bij iets wat strafbaar is...

benwave
3 juni 2015, 11:17
Ik moet denken aan die uitzending van South Park met Bono. Jij scoort beter dan de 9.5 couric

HaroldA
3 juni 2015, 11:18
Go Harald en ik hoop dat jij in het echte leven op alle punten net zo strikt bent (niet downloaden, niet te hard rijden, de poep van de hond netjes opruimen enz enz).

Ik download waar ik zin in heb, maar zeg niet dat dat gewoon mag. Iedereen mag mij er op wijzen dat dat niet de bedoeling is, en dan kan ik echt niet ontkennen dat die wetten voor mij niet gelden omdat ik vermeld heb dat ik illegaal download.
Ik rij zo hard als ik zin in heb; zie "downloaden".
Ik heb geen hond ;)

muffstuff
3 juni 2015, 11:19
Zo heb ik thuis een pc met Mac osx draaien. De mac osx licentie heb ik gekocht a 29,95 maar volgens de officiele regels van appel mag je het alleen op apple hardware draaien. Ik heb de hardware wel in een oude mac pro kast gestopt. In feite soort gelijke vervalsing, is dit dan net zo erg ?

HaroldA
3 juni 2015, 11:25
In feite soort gelijke vervalsing, is dit dan net zo erg ?

Als je tegen iedereen zegt dat het gewoon mag wel.

Tunes
3 juni 2015, 11:39
Ik download waar ik zin in heb, maar zeg niet dat dat gewoon mag. Iedereen mag mij er op wijzen dat dat niet de bedoeling is, en dan kan ik echt niet ontkennen dat die wetten voor mij niet gelden omdat ik vermeld heb dat ik illegaal download.
Ik rij zo hard als ik zin in heb; zie "downloaden".
Ik heb geen hond ;)


WHOEHAHAHA einde discussie.

Tunes
3 juni 2015, 11:40
Kan 1 van de mods een sticky maken waarin staat dat het niet mag, zijn we daar klaar mee.

fred dons
3 juni 2015, 14:22
Ik download waar ik zin in heb, maar zeg niet dat dat gewoon mag. Iedereen mag mij er op wijzen dat dat niet de bedoeling is, en dan kan ik echt niet ontkennen dat die wetten voor mij niet gelden omdat ik vermeld heb dat ik illegaal download.
Ik rij zo hard als ik zin in heb; zie "downloaden".
Ik heb geen hond ;)

ik begrijp dat je moeite met lezen hebt ;) ? misschien geen goed plan om juridische teksten aan te halen :D , eniewee ik stelde dat jij niet als verweer kan aanvoeren dat je in al je argeloosheid een gitaar hebt gekocht die niet is wat je dacht wanneer de verkoper duidelijk aangeeft dat (in dit geval) de gitaar geen fender is. Daarnaast ja is het strafbaar om vervalste merkartikelen te verkopen en zelfs om ze als zodanig aan te prijzen. Nu komen we in het grijze gebied, het is niet verboden stickers op je eigendom te plakken (mag ik een Louis Vutton sticket op mijn Albert Heijn tas plakken; ja dat mag, mag ik die tas verkopen? ja dat mag ook, mag ik hem als LV verkopen of als LV replica ? nee dat mag niet. Het klinkt wellicht niet logisch maar dat is wel wat er in de praktijk gebeurt.

HaroldA
3 juni 2015, 14:25
mag ik een Louis Vutton sticket op mijn Albert Heijn tas plakken; ja dat mag, mag ik die tas verkopen? ja dat mag ook

Nee, niet als hij te veel op het origineel lijkt.

okeeee
3 juni 2015, 14:35
Nee, niet als hij te veel op het origineel lijkt.
en wie gaat dat bepalen ??
de rechter en om voor elke maloot die op mp een "neppert" aanbiedt naar de rechter te stappen.....
daarom is het beleid ook om "groot" handelaren aan te pakken en niet elke jan lul uit droeveveen
kosten baten realiteitszin

maar het mag niet !!!!
stuff verkopen ook niet !!!!!
5 wietplantjes legaal ? vergeet het maar

Pepe
3 juni 2015, 14:43
En dan te bedenken dat die hele merken zooi bescherming totaal nergens op slaat. Een bedacht business model van multinationals, meer geld verdienen ten koste van de vooruitgang.
En je dan als burger druk maken om een stickertje op een stuk hout. Kom op zeg.

fred dons
3 juni 2015, 15:01
Nee, niet als hij te veel op het origineel lijkt.

zoals Okee stelt is dat aan de rechter om te bepalen of dat zo is, maar verder is de wet ook vrij duidelijk op dit punt, je mag geen vervalsingen verkopen en je mag ze ook niet als vervalsing aanbieden. deze verkoper bied een haar strat met een allparts neck aan (waar een fender sticker op zit). hij biedt dus geen "fender" aan die stiekum geen fender is en ook bied hij geen replica fender aan. In het geval van de albert heijn tas, zelfs als die tas op LV zou lijken is het toevoegen van een LV sticker niet genoeg om deze tas als een vervalsing aan te merken tenzij je de tas als origineel zou verkopen danwel als LV replica

hefke
4 juni 2015, 10:06
zoals Okee stelt is dat aan de rechter om te bepalen of dat zo is, maar verder is de wet ook vrij duidelijk op dit punt, je mag geen vervalsingen verkopen en je mag ze ook niet als vervalsing aanbieden. deze verkoper bied een haar strat met een allparts neck aan (waar een fender sticker op zit). hij biedt dus geen "fender" aan die stiekum geen fender is en ook bied hij geen replica fender aan. In het geval van de albert heijn tas, zelfs als die tas op LV zou lijken is het toevoegen van een LV sticker niet genoeg om deze tas als een vervalsing aan te merken tenzij je de tas als origineel zou verkopen danwel als LV replica

Fred, ik kan jouw redenatie volgen maar op de een of andere manier ook weer niet.
Los van de betreffende advertentietekst, daar is m.i. op zich niets mis mee. Duidelijk wat te koop wordt aangeboden, m.a.w. het artikel wordt niet als origineel of als replica aangeboden.
Maar waar ik wel even mee zit is dat volgens de wet geen vervalsing verkocht mag worden.
Wanneer kan iets als vervalsing aangemerkt worden?
Het lijkt me duidelijk dat als er op een artikel een merknaam wordt aangebracht op een ander plaats dan het origineel of het artikel duidelijk andere kenmerken heeft dan het origineel, dit niet als vervalsing aangemerkt kan worden.
Maar wat als een merknaam wordt aangebracht op een artikel op precies dezelfde plaats/manier als het origineel en het op die manier als 2 druppels water op het origineel lijkt?
Naar mijn bescheiden mening is er dan een vervalsing gemaakt. Als ik vervolgens dat artikel ga verkopen, en al zou ik er bij zeggen dat het geen origineel is, bied ik volgens mij toch een vervalsing te koop aan wat volgens jouw eigen zeggen volgens de wet niet mag.
Of begrijp ik jouw post verkeerd?

Henri H
4 juni 2015, 10:14
Tja, de één zegt: "Doe niet zo moeilijk", en maakt een wegwerpgebaar, en de ander blijft consequent.
Edit: weer een ander haalt gewoon z'n schouders op...

fred dons
4 juni 2015, 10:52
Fred, ik kan jouw redenatie volgen maar op de een of andere manier ook weer niet.
Los van de betreffende advertentietekst, daar is m.i. op zich niets mis mee. Duidelijk wat te koop wordt aangeboden, m.a.w. het artikel wordt niet als origineel of als replica aangeboden.
Maar waar ik wel even mee zit is dat volgens de wet geen vervalsing verkocht mag worden.
Wanneer kan iets als vervalsing aangemerkt worden?
Het lijkt me duidelijk dat als er op een artikel een merknaam wordt aangebracht op een ander plaats dan het origineel of het artikel duidelijk andere kenmerken heeft dan het origineel, dit niet als vervalsing aangemerkt kan worden.
Maar wat als een merknaam wordt aangebracht op een artikel op precies dezelfde plaats/manier als het origineel en het op die manier als 2 druppels water op het origineel lijkt?
Naar mijn bescheiden mening is er dan een vervalsing gemaakt. Als ik vervolgens dat artikel ga verkopen, en al zou ik er bij zeggen dat het geen origineel is, bied ik volgens mij toch een vervalsing te koop aan wat volgens jouw eigen zeggen volgens de wet niet mag.
Of begrijp ik jouw post verkeerd?

nee je begrijpt het goed, dit is daaroom ook zo moeilijk te vervolgen. de wet lijkt duidelijk "vervalsing" mag niet maar geeft geen parameters aan wat een vervalsing is. in trademark recht is het misbruiken van 1 trademark normaal gesproken al genoeg om iemand liable te maken voor vervalsing, als voorbeeld de fender headstock shape (of eigenlijk alleen de bolle kant van de headstock) in de VS heeft Fender een valid trademark voor deze shape en iedere gitaar met zo'n headstock zonder licentie maakt inbreuk op dit trademark en is liable. Het toevoegen van een logo maakt de gitaar dan niet "valser" omdat de gitaar sowiezo al "in overtreding was". in Europa gelden Fenders trademarks (op de merknaam na) niet en maakt een Haar, Edwards, Tokai, Blade etc strat met fenderheadstock geen inbreuk op de rechten van Fender (juridisch gezien), op het moment dat een particulier dan een "sticker" op gebruikelijke plaats plakt heeft hij daarmee nog geen vervalsing gecreerd. het wellicht verkeerde voorbeeld van de Louis Vutton tas, als deze voor de "sticker" al inbreuk maakte op de rechten van LV dan is de "sticker" de icing op de cake maar niet (alleen) de bepalende factor. Het is als rechthebbende ontzettend moeilijk om rechtzaken op dit gebied te winnen en meestal wordt er gesettled om hoge advocaat kosten te besparen (dreigen met een advocaat is meestal wel genoeg) . We zijn het er allemaal wel over eens dat het "fout" is maar in de praktijk leid dit nooit tot een veroordeling.

hefke
4 juni 2015, 10:56
Voor de deskundige die precies de specs kennen en het duidelijk is dat iets geen origineel is komt deze discussie waarschijnlijk over als "waar maak je je druk over".
Ik maak me er ook niet druk over en voor mij is het niet echt uit principe.
waar het me hier wel een beetje om gaat is dat er velen zijn, waar ik mezelf ook toe reken, die helaas niet de kennis in huis hebben om echt en nep te kunnen onderscheiden. Daarom weet ik dit topic dan ook zeer te waarderen.

Pepe
4 juni 2015, 11:21
Dat van die headstock gaat niet helemaal op Fred. Haar heeft die toch uiteindelijk laten varen, ik neem aan dat ie daarom ook Haar's met Allparts levert.
En wat de Japanse merken betreft, ze volgen 1 voor 1 het cease & desist naargelang Fender de druk opvoert, al is het maar via retail kanalen.
Het is toch, of Fender is er mee bezig of het zit nog onder de radar van Fender. Het is een kwestie van tijd en dan zal ook bij RebelRelic een brief op de mat vallen.

fred dons
4 juni 2015, 12:03
Dat van die headstock gaat niet helemaal op Fred. Haar heeft die toch uiteindelijk laten varen, ik neem aan dat ie daarom ook Haar's met Allparts levert.
En wat de Japanse merken betreft, ze volgen 1 voor 1 het cease & desist naargelang Fender de druk opvoert, al is het maar via retail kanalen.
Het is toch, of Fender is er mee bezig of het zit nog onder de radar van Fender. Het is een kwestie van tijd en dan zal ook bij RebelRelic een brief op de mat vallen.

Haar heeft een aangepaste headstock omdat Fender inderdaad via de retail kanalen de druk opvoerde en Haar ook naar de VS wil verschepen. Japanners passen de headstock aan voor de VS markt maar niet voor japan en niet voor europa (als er dan toch aangepaste headstocks op de europese markt komen is dat omdat het voor de fabrikant makkelijker is om 1 headstock te doen voor de export). Fender en Gibson werken inderdaad met druk op de retailers (als jij mijn merk wil voeren mag je bijvoorbeeld tokai niet doen) maar ze kunnen dit niet via de juridische weg bewerkstelligen (buiten de VS markt).

okeeee
4 juni 2015, 12:04
Voor de deskundige die precies de specs kennen en het duidelijk is dat iets geen origineel is komt deze discussie waarschijnlijk over als "waar maak je je druk over".
Ik maak me er ook niet druk over en voor mij is het niet echt uit principe.
waar het me hier wel een beetje om gaat is dat er velen zijn, waar ik mezelf ook toe reken, die helaas niet de kennis in huis hebben om echt en nep te kunnen onderscheiden. Daarom weet ik dit topic dan ook zeer te waarderen.

justitie moet helaas z'n prioriteiten stellen
dus gaat zo'n 70% van de manuren naar de illegale zelfmedicatiebizz

en qua merk nepperij is de gitaarmarkt zo klein dat nou ja je snapt het al

enige wat je kan doen is bij twijfel hier op het forum om raad vragen
vandaar deze rubriek :)

fred dons
4 juni 2015, 12:06
als extra weetje, wanneer je je trademark langer dan 5 jaar niet gebruikt vervalt het exclusief recht op dat trademark. na 1965 is Fender de grote headstock gaan voeren en pas in de jaren 80 is de kleine headstock weer terug gekomen. Fender heeft daarom ook geen trade mark op de hele headstock shape maar alleen op de ball end op de kop, omdat die shape gelijk gebleven is tijdens alle headstock variaties

fred dons
4 juni 2015, 12:08
justitie moet helaas z'n prioriteiten stellen
dus gaat zo'n 70% van de manuren naar de illegale zelfmedicatiebizz

en qua merk nepperij is de gitaarmarkt zo klein dat nou ja je snapt het al

enige wat je kan doen is bij twijfel hier op het forum om raad vragen
vandaar deze rubriek :)

helemaal mee eens, ik heb ongelooflijk veel geleerd in dit topic over merken die ik niet zo goed ken om daar ook de vervalsingen uit te halen

Ace 1.15.19
9 juli 2015, 16:30
Prachtige amp maar klopt natuurlijk van geen kanten:

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/overige-instrumenten/bluesbreaker-jtm45-marshall-jtm-mki-245138924.html

Pepe
9 juli 2015, 17:00
Prachtige amp maar klopt natuurlijk van geen kanten:

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/overige-instrumenten/bluesbreaker-jtm45-marshall-jtm-mki-245138924.html

Hier stond het origineel (http://www.befr.ebay.be/itm/Vintage-Marshall-MKI-Bluesbreaker-JTM45-JMP-JTM-PLEXI-2x12-pinstripe-NO-RESERVE-/221775551845?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item33a2da5d65)

dunhill1
12 juli 2015, 22:13
http://link.marktplaats.nl/m946750186

Lief hè?
Kleur "waarschijnlijk" niet origineel en zelf met L aan het serienummer toekrassen.

Hendriks
12 juli 2015, 22:36
http://link.marktplaats.nl/m946750186

Lief hè?
Kleur "waarschijnlijk" niet origineel en zelf met L aan het serienummer toekrassen.
Zou ook een koopje zijn , een '63 voor 950 , dat alleen maakt hem al twijfelachtig.

Feter
13 juli 2015, 09:44
Het logo is ook afwijkend.. Maar die die L, die doet het 'm.

Pepe
13 juli 2015, 10:47
Ik zou me dan weer verbazen over een maple neck met een handgeschreven serienummer wat duidt op begin vijftig. Zo'n neck moet je los verkopen! :crazyhappy:
But seriously, d'r is helemaal niks wat klopt. Van de electronica tot en met de tortoise. Dus wat Dunhill zegt, skattig.

Feter
13 juli 2015, 11:21
Stan is er anders van overtuigt dat ie een koopje te pakken heeft...

Pepe
13 juli 2015, 11:27
Of Stan is een dubbelaccount van Sofie.

Feter
13 juli 2015, 11:42
Vervelend, schizofrenie.

Nellyrocks
13 juli 2015, 14:10
Vervelend, schizofrenie.

MPS


tientekens

dunhill1
13 juli 2015, 15:24
Vervelend, schizofrenie.


Look on The bright Side:

Een schizofreen is nooit alleen:chicken:

Tupelo
13 juli 2015, 15:28
MPS


tientekens
Tenzij Feter refereert aan parnoide wanen van Pepe. :ok:


Of Stan is een dubbelaccount van Sofie.

Tupelo
13 juli 2015, 15:31
Een schizofreen is nooit alleen:chicken:
De mooiste schizofrene toestanden vind ik van die pious old bitches, die denken dat ze engelen zien.
Van alle wanen vind ik die gewoon het grappigst.
De hele dag strak voor je uit zitten staren, en dan beweren dat je engelen hoort en ziet.
Beats geheime diensten, de overheid, spinonage en allerlei betrekkingswaanzin aangaande buren en collegae.
Gewoon old skool religieuze wanen, en voor je het weet heb je een heiligverklaring van de Paus binnen. :cooler:

Wel een gave tele trouwens, jammer dat 'ie niet echt is.

Feter
13 juli 2015, 15:40
De ouwetjes hebben de hele dag Stairway to Heaven op staan. Dan ga je vanzelf engelen zien.

guitarkid
13 juli 2015, 16:37
Look on The bright Side:

Een schizofreen is nooit alleen:chicken:

Ik had ooit een T-shirt met op de voorkant "Ik ben schizofreen" en op de achterkant "Ik ook". Niet iedereen vond dat humor.... ;)
On topic: idd een erg vage advertentie!

Erik de Perik
13 juli 2015, 20:04
http://link.marktplaats.nl/m946750186

Lief hè?
Kleur "waarschijnlijk" niet origineel en zelf met L aan het serienummer toekrassen.

Zonder "L" zou het een '55 Tele zijn.

hefke
14 juli 2015, 08:09
Ik meen me te herinneren dat die sofie al eerder eens twijfelachtige advertenties op MP had staan. Ik kan me vergissen, maar het is zeker iemand om in de gaten te houden wat dat betreft.

Feter
14 juli 2015, 10:32
Niet zo zeer onbetrouwbaar maar om één of andere reden moest ik best lachen om de advertentie.
http://link.marktplaats.nl/m939337920

Lijkt me een hele gezellige kerel

Oranjeaap
14 juli 2015, 11:26
Gezellige kerel? Nee!

hefke
14 juli 2015, 12:03
Gezellige kerel? Nee!
Ken je hem dan?

Philippe
14 juli 2015, 12:30
Ken ik hem? Nee!

;)

JVGM-music
14 juli 2015, 12:48
Wel jammer dat hij niet op biedingen per mail reageert. Wilde net tienduizend miljoen bieden.

Nou ja, dan maar geen squire.

Methoxy7
17 juli 2015, 08:42
Niet zozeer twijfels, maar ik kom hier een Gibson Les Paul Standard 2007 tegen aan de prijs van een Studio. Zou hiermee gefoefeld zijn? Op het eerste zicht lijkt deze mij wel orgineel, alleen de trussrodcover lijkt mij anders. Ik heb de verkoper ook al gemaild, eens zien wat hij zelf te zeggen heeft ...

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-standard-2007-246091021.html

Feter
17 juli 2015, 09:30
Of hij is verkocht of hij voelde nattigheid, de advertentie is namelijk al verwijderd...

arjanb01
17 juli 2015, 10:09
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m948112667-te-koop-gibson-les-paul-50-s-style-neck.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Nee hoor, hij staat nog steeds te koop. Is het geen Gibson maar wel een lekkere les Paul dan is de prijs prima, misschien afdingen naar 600 eu?

Mr.Fingers
17 juli 2015, 10:27
Da's zo'n Standard-Faded-model. Een standard, maar dan zonder de transparante hoogglanslak. Heel veel gitaar voor z'n geld.

http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/291676-ngd-sorta-05-les-paul-standard-faded-tobacco-burst.html

HaroldA
17 juli 2015, 10:32
Hebben die faded's zo'n grote kop? Ik dacht dat daar de kleine variant op zat ...

Mr.Fingers
17 juli 2015, 10:35
Ik denk (http://profile.ultimate-guitar.com/HomerSGR/pictures/gear/302223/) het

HaroldA
17 juli 2015, 10:41
Ik denk (http://profile.ultimate-guitar.com/HomerSGR/pictures/gear/302223/) het

Duidelijk! :ok:

Oranjeaap
18 juli 2015, 19:29
Geen twijfel over de authenticiteit maar eerder gewoon een dikke LOL met betrekking tot de vraagprijs

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vintage-1981-gibson-heritage-elite-246291246.html

arjanb01
18 juli 2015, 19:32
9,5k????
Die Heritage les Pauls gaan voor rond de 3,5k. Wel hele mooie les Pauls trouwens, zeker als ze met Shaws uitgerust zijn.
Volgens mij heeft adje vandenberg er ook zo eentje.

LRS
18 juli 2015, 21:57
Eentje die op z'n minst vraagtekens oproept:

http://link.marktplaats.nl/m948313354

Ik dacht dat deze gitaren het serienummer op de metalen plaat hadden staan waar de brugpickup in gemonteerd zit. De foto leek zonder nummertje.
Deze meneer geeft een serienummer dat op de binnenkant van de hals staat (nadat ik hem per mail erom vroeg) dat refereert naar een origineel 1957 model... (24246)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hendriks
18 juli 2015, 22:01
Eentje die op z'n minst vraagtekens oproept:

http://link.marktplaats.nl/m948313354

Ik dacht dat deze gitaren het serienummer op de metalen plaat hadden staan waar de brugpickup in gemonteerd zit. De foto leek zonder nummertje.
Deze meneer geeft een serienummer dat op de binnenkant van de hals staat (nadat ik hem per mail erom vroeg) dat refereert naar een origineel 1957 model... (24246)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is een 52ri met een minihumbucker , originele brug met serienummer zit erbij . Ik heb contact gehad met de verkoper.

LRS
18 juli 2015, 22:03
Ik ook, per email. Waarom geeft ie een origineel vintage serienr op???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hendriks
19 juli 2015, 10:01
Ik ook, per email. Waarom geeft ie een origineel vintage serienr op???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omdat 52 ri's zo'n nummer hebben .

jutter
19 juli 2015, 11:16
Ik ook, per email. Waarom geeft ie een origineel vintage serienr op???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tis ook nooit goed

arjanb01
19 juli 2015, 11:23
Als het een vintage reissue is hebben die teles dan geen serienummer dat met een v begint?

Hendriks
19 juli 2015, 13:41
Als het een vintage reissue is hebben die teles dan geen serienummer dat met een v begint?
De 52ri heeft geen V nummer ,gewoon 5 cijfers.

LRS
19 juli 2015, 18:39
Hoe dan ook,

1) het serienummer dat de verkoper mij opgaf zou op de achterkant van de hals staan, daar waar ze doorgaans op de metalen brug staan.
2) Het nummer dat ik per mail kreeg toegestuurd refereerde naar een legitiem nummer uit '57.
3) De beloofde foto's zijn vooralsnog niet gemaild.
4) de advertentie is inmiddels verwijderd.

Noem mij een mierenneuker, maar ik vind dat apart.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
19 juli 2015, 18:54
Inderdaad hele vreemde gang van zaken. Bij zulke courante gitaren als dat soort teles toch maar het zekere voor het onzekere nemen en op zoek gaan naar een andere tweedehandse of een nieuwe uit de muziekwinkel kopen.

dorrus
20 juli 2015, 20:33
ter info:
Niet alle 52 reissue's hebben het serienummer in de brug staan.
Er zijn Usa '52 thin skin "special run'" tele's waarbij het serienummer niet op de brug staat maar op een (als extra ) meegeleverde tweede neckplate waar het serienummer is ingeslagen,
Zie opmerking Fender:

Wildwood did 2 initial runs of Thin Skin '52 Telecaster in 2006/2007. The first 140 Teles had a 7.25" radius neck, 6105 frets and OV pickups. The neckplate said: "Fender Limited Edition", and the 5-digit serial number was stamped on the bridge.

The second series had a 9.5" radius neck, 6105 frets and Nocaster pickups. The neckplate was stamped SE + 5 digits, which was the serial number, and the bridge just said "Fender Pat Pend". There was an additional neckplate in the case that said: "Fender Limited Edition".

Noid
23 juli 2015, 22:34
Deze advertentie mag u niet missen
Gibson Les Paul standard 2000
€ 1.300,00
http://link.marktplaats.nl/m949936436

Zo te zien (zie o.a. stelschroeven brug) een Chines imitatie.

marco v
23 juli 2015, 22:46
Ik vond hem er al wat vreemd uitzien, dacht dat het aan de foto lag.

telerocker
24 juli 2015, 01:03
En alweer van MP gehaald!

HaroldA
24 juli 2015, 01:13
En alweer van MP gehaald!

... of verkocht :(

Gelukkig heeft hij ook een Fender USA te koop: http://link.marktplaats.nl/m947103773

henry1979
24 juli 2015, 08:16
Als er op marktplaats geen telefoonnummer bij staat reageer ik niet eens dan is bij mij het vertrouwen al weg er zijn heel veel mensen die mooie dingen op mp zetten voor een rot prijs (mensen lekker maken ) en ja de meesten trappen er nog in ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Feter
24 juli 2015, 09:25
Ook de Fender is al verdwenen...

HaroldA
24 juli 2015, 09:31
Als er op marktplaats geen telefoonnummer bij staat reageer ik niet eens dan is bij mij het vertrouwen al weg er zijn heel veel mensen die mooie dingen op mp zetten voor een rot prijs (mensen lekker maken ) en ja de meesten trappen er nog in ook

Ik zet er nooit een telefoonnummer bij; wil niet dat mensen overdag mij op m'n werk storen ...

dunhill1
24 juli 2015, 10:02
Precies,
Telefoonnummer bij je advertentie is vragen om gezeik.
Mail werkt prima als bliksemafleider voor de eindeloze stroom gelukzoekers/lowballers die de eerste twee dagen je gekspammen met de standaardvragen: laagste prijs?, ik bied de helft, dan kom ik hem volgende week gelijk ophalen. Ruil je in? Etc.

Dat vang ik idd liever af met mail dan via de telefoon.
Bij serieuze interesse wissel ik uiteraard wel nummers uit.

Een beller is sneller.....right.

Feter
24 juli 2015, 11:33
Bellers lijken mij juist serieuzer, omdat het directer is.
Voor iemand die niet serieus is is het toch wel een drempel om de telefoon op te pakken en persoonlijk contact te leggen.
Email is anoniem en laagdrempelig. Ik mail ook weleens iemand over wat info of een prijs als ik nog niet echt zeker ben of ik het wil kopen.
Wil ik iets echt hebben dan pak ik meteen de telefoon.

Mr.Fingers
24 juli 2015, 11:44
Voor iemand die niet serieus is is het toch wel een drempel om de telefoon op te pakken en persoonlijk contact te leggen.

Daar zou je nog van verbazen, de hoeveelheid bagger die ik al aan de telefoon heb gehoord moet niet onderdoen voor hetgene in de mailbox aankomt hoor.

HaroldA
24 juli 2015, 11:52
Daar zou je nog van verbazen, de hoeveelheid bagger die ik al aan de telefoon heb gehoord moet niet onderdoen voor hetgene in de mailbox aankomt hoor.

Ik ook. Lang gesprek met een geïnteresseerde die dan aan het einde van het gesprek "ik bied de helft" zegt. :mad: