PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

Methoxy7
14 maart 2014, 13:40
Je bedoelt deze?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-strat-1962-ri-made-183423899.html

Ja, klopt, die bedoel ik.
Zag ook net dat mijn link het niet deed, mijn excuses ...
:???:

Pepe
14 maart 2014, 13:45
Eerst een onzin verhaal om daarna, jawel, een flinke prijs neer te zetten.
Dat zijn ceramische pickups, niet het neusje van de zalm to say the least.

MarkS
14 maart 2014, 20:27
Hoop blabla en bullock statements idd.

Frets zijn nog 95%. Benieuwd hoe je dat zo kan meten.

fred dons
14 maart 2014, 21:01
Hoop blabla en bullock statements idd.

Frets zijn nog 95%. Benieuwd hoe je dat zo kan meten.

dat is niet zo moeilijk hoor, je meet het hetzelfde als 50 % meer uitstraling bij het gebruiken van oil of olaz ;)

arjanb01
14 maart 2014, 21:02
Wat dacht je van deze mafkees, en dan ook nog 2 verschillende mobiele nummers vermelden 😂:

http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m788719630-gitaar-doctor.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

wietse
14 maart 2014, 21:57
Wat dacht je van deze mafkees, en dan ook nog 2 verschillende mobiele nummers vermelden :

http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m788719630-gitaar-doctor.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

nou en? die biedt zijn diensten aan als gitaartech en er staat slechts 1 mobiel nummer het andere is zijn vaste nummer.
niks mis met die advertentie.
voordat je gaat miepen eerst kijken of de advertentie inderdaad twijfelachtig is, weet je het niet 100% zeker hou je dan stil.

arjanb01
14 maart 2014, 22:53
nou en? die biedt zijn diensten aan als gitaartech en er staat slechts 1 mobiel nummer het andere is zijn vaste nummer.
niks mis met die advertentie.
voordat je gaat miepen eerst kijken of de advertentie inderdaad twijfelachtig is, weet je het niet 100% zeker hou je dan stil.

Prima, maar lees die ad ajb. Taalgebruik, gratis.... Ik ken geen gitaartech die gratis m'n gitaren serviced.... Mag ik dat twijfelachtig vinden?

soup
14 maart 2014, 23:27
Prima, maar lees die ad ajb. Taalgebruik, gratis.... Ik ken geen gitaartech die gratis m'n gitaren serviced.... Mag ik dat twijfelachtig vinden?
Ben je echt zo naïef? Die gratis staat enkel bovenaan waar je normaal de prijs zet/kunt zetten. Ik ga er van uit dat hij dit doet omdat iedere afstelbeurt/onderhoud verschillend is en daarom de prijzen uiteenlopend zijn gaande van 30 euro tot misschien wel 150 euro.

Henri H
14 maart 2014, 23:28
Wat vind je dan precies twijfelachtig?
Ik heb de ad ook gelezen, en behalve dat de tekst niet echt lekker "loopt", zie ik niks twijfelachtigs.

Edit: oh, die gratis bij de prijs, ja wat soup zegt. :ok:

lespaulnmarshall
16 maart 2014, 20:45
Deze verkoopt in 2 ads fake ep boosters en in 1 ad een fake mad professor DBD (voor een niet fake prijs).
http://www.marktplaats.nl/verkopers/14823359.html
En deze vintage les paul is ook vreemd, als het nou een echte was (en dan met refinish, aftermarket brug, tuners etc...) dan zou hij vast de waarde weten gezien het feit dat hij het over PAF's heeft in zijn ad. Als je weet wat dat zijn weet je ook wel ongeveer de waarde van een 57'/early 58 LP. Ook zou een leek hem waarschijnlijk voor 50€ erop zetten zijnde een 'oude gitaar' en een expert voor 80000€. 3000€ vind ik dan den beetje een apart bedrag. Lijkt me dus gewoon iemand die snel 3000€ wil verdienen aan iemand die denkt de ontdekking van zijn leven te hebben gedaan.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m788868365-gibson-les-paul-goldtop-vintage.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Majmun
16 maart 2014, 20:53
Uit jouw verhaal kan je niet veel opmaken.

lespaulnmarshall
16 maart 2014, 21:01
Uit jouw verhaal kan je niet veel opmaken.

Hoe bedoel je dat?

Majmun
16 maart 2014, 21:19
Je denkt waarschijnlijk dat de verkoper het heeft over een Gibson Les Paul Standard uit 1957. Hij beweert echter niet een 1957-er Gibson Les Paul te verkopen. Hij geeft alleen "vintage" aan en dat kan het volgende betekenen:
- een pre-historic Gibson Les Paul Goldtop,
- een 30th Ann. Goldtop uit 1983,
(voor zover ik weet hebben de twee bovenstaande modellen geen darkback)
- een andere Goldtop uit een bepaald jaar (het zou zelfs een one-off kunnen zijn),
- of hij kan bedoelen dat het het kan een Reissue betreft van een vintage gitaar, zonder dat de verkoper het woord "reissue" erbij heeft gezet.

Om die reden staat er duidelijk dat je hem kunt contacteren voor meer informatie.


Vintage kan iets uit eind jaren '50 betekenen, maar voor iemand anders kan vintage ook iets uit de jaren '80 of '90 betekenen.

lespaulnmarshall
16 maart 2014, 22:15
Je denkt waarschijnlijk dat de verkoper het heeft over een Gibson Les Paul Standard uit 1957. Hij beweert echter niet een 1957-er Gibson Les Paul te verkopen. Hij geeft alleen "vintage" aan en dat kan het volgende betekenen:
- een pre-historic Gibson Les Paul Goldtop,
- een 30th Ann. Goldtop uit 1983,
(voor zover ik weet hebben de twee bovenstaande modellen geen darkback)
- een andere Goldtop uit een bepaald jaar (het zou zelfs een one-off kunnen zijn),
- of hij kan bedoelen dat het het kan een Reissue betreft van een vintage gitaar, zonder dat de verkoper het woord "reissue" erbij heeft gezet.

Om die reden staat er duidelijk dat je hem kunt contacteren voor meer informatie.


Vintage kan iets uit eind jaren '50 betekenen, maar voor iemand anders kan vintage ook iets uit de jaren '80 of '90 betekenen.

Oke, sorry dat mijn post een beetje verkeerd overkwam.
Ik weet wat vintage betekent, maar het lijkt er gewoon op dat dit een 57 of early 58 goldtop moet voorstellen. Geen RI uiteraard. Ik heb de adverteerder gemaild, geeft niet meer info dan wat er in zijn ad staat en dat de gitaar minimaal 34 jaar oud is. De gitaar ziet er nogal merkwaardig uit, zeker geen overtuigende 57'/58 hoewel het een gerefinishde (serial is absoluut niet origineel zo, mocht het een echte gibson zijn) zou kunnen zijn. Ook de tuners en brug zijn aftermarket in het geval dat het een gibson is.
In principe lijkt het mij een poging om deze aan een onwetend iemand die denkt dat dit een echte 57' is te verkopen. Het zou in principe kunnen (uiteraard heeft ie dan aanpassingen gehad) dat het een echte 57/early 58 is maar het lijkt me sterk. Het lijkt me sowieso geen echte gibson eigenlijk, misschien een oude kopie?
Ik vroeg me af of iemand meer weet?

nickofzo
16 maart 2014, 23:00
Een wit serienummer?

HaroldA
16 maart 2014, 23:22
Een wit serienummer?

Wat is daar mis mee?

http://www.maxguitarstore.com/wp-content/uploads/2013/09/ox45675687.jpg
http://www.maxguitarstore.com/products/gibson-custom-shop-1957-les-paul-bebo-oxblood-v-o-s/

nickofzo
17 maart 2014, 00:13
Ja, dat was ik niet gewend bij een echte ;)

Oranjeaap
17 maart 2014, 02:47
Das gewoon een pre-historic ( google maar )

Deze komt uit 1986 (omdat het serienummer met een 6 begint), als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Prima gitaartjes maar voor de collector misschien interessanter dan de speler.

Verkoper weet dat donders goed denk ik

da Liks
17 maart 2014, 09:06
Vintage kan iets uit eind jaren '50 betekenen, maar voor iemand anders kan vintage ook iets uit de jaren '80 of '90 betekenen.

ik kreeg laatst te horen, ouder dan 10 jaar.. ik heb er mn vraagtekens bij. ik denk dat vintage meer is dan leeftijd alleen, volgens mij moet het ook een bepaalde hoge standaard van verzamelwaarde en kwaliteit hebben.

Dutch66
18 maart 2014, 10:34
zet die twijfels maar om in zekerheid...., kom op 10 jaar, dan betreft het leeuwendeel van MP
vintage planken..

Tunes
18 maart 2014, 10:46
Ik zou toch zeggen een jaar of 20/25 minimaal en inderdaad dan moet het ook nog eens een gitaar zijn die op de een of andere manier aanspreekt.
Sommigen denken dat elke oude gitaar vintage is, het moet wel enige verzamel waarde hebben vind ik.

lespaulnmarshall
18 maart 2014, 12:01
Das gewoon een pre-historic ( google maar )

Deze komt uit 1986 (omdat het serienummer met een 6 begint), als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Prima gitaartjes maar voor de collector misschien interessanter dan de speler.

Verkoper weet dat donders goed denk ik

Dat zou (volgens de verkoper) niet kunnen. Hij zegt de gitaar geerfd te hebben en hem 34 jaar in zijn bezit te hebben. Volgtns hem mort hij dus minimaal 34 jaar oud zijn. Als hij uit 86 is is hij 28 jaar oud zijn.
Maar het Zou me niet verbazen als hij gewoon liegt over de leeftijd,

Oranjeaap
18 maart 2014, 15:22
Uuhm tja als het zo lang geleden is dan gaat het besef van verstreken tijd vaak niet helemaal correct zijn, zal niet de eerste keer zijn dat ik mensen heb horen zeggen "al zeker 40 jaar in bezit" terwijl het een gitaar uit de eighties is.

Hoe dan ook, van wat ik op de fotos zie heeft het alles weg van een pre-historic. Je kunt hem nog vragen om foto's van alle holtes, van onderkant pickups en van de code op de potmeters; ik weet vrij zeker dat alles naar 1986 gaat wijzen. Hij zegt trouwens zelf ook dat er pickups uit de 80's inzitten, is dat niet een beetje toevallig? ;)

lespaulnmarshall
18 maart 2014, 20:17
Uuhm tja als het zo lang geleden is dan gaat het besef van verstreken tijd vaak niet helemaal correct zijn, zal niet de eerste keer zijn dat ik mensen heb horen zeggen "al zeker 40 jaar in bezit" terwijl het een gitaar uit de eighties is.

Hoe dan ook, van wat ik op de fotos zie heeft het alles weg van een pre-historic. Je kunt hem nog vragen om foto's van alle holtes, van onderkant pickups en van de code op de potmeters; ik weet vrij zeker dat alles naar 1986 gaat wijzen. Hij zegt trouwens zelf ook dat er pickups uit de 80's inzitten, is dat niet een beetje toevallig? ;)

Nou ja een pickup change hoeft natuurlijk niet altijd vlak na aanschaf te zijn gedaan. Ik heb gegoogled en daar kwamen geen gold tops uit uit 1986. Heb je toevallig een linkje? Ik geloof je gewoon hoor maar ben gewoon benieuwd.

lespaulnmarshall
18 maart 2014, 20:53
Zie net dat ie gereserveerd is. Hopelijk denkt de koper niet dat het een originele 57er is.

dacrow
18 maart 2014, 21:21
Iemand de ad op 2ehands.be gezien die net verwijderd is ?

Was een Gibson 345 stereo uit 1967 voor 1200€ ?

Account vandaag aangemaakt en direct zo een ad erop, hij gaf me een adres in Groningen op en een telnummer maar geen reactie hierop...

dabber
18 maart 2014, 21:46
Heb deze advertentie ook gezien,was dicht bij thuis dus de man een mailtje gestuurd om een afspraak te maken,liefst vanavond nog.
Had hem ook serie nr gevraagd .
Kreeg mailtje terug dat hij voor een week of 3 in Groningen/Drenthe was om familiale redenen.
Hij gaf 3 optie,s
Gitaar opsturen,was +13euro
Ze in Holland gaan halen
Of 3 weken wachten en dan ze in Tongeren ophalen als ze nog niet verkocht was,er waren veel kandidaten voor deze gitaar zei hij.
Heb hem een mail terug gestuurd dat ik geen 1200 euro overschrijf zonder de gitaar te zien,maar als ze werkelijk van 1967 was en in zo een goede staat als hij schreef,dan ging ik ze in drente ophalen.
Had hem ook nog foto,s en serie nr gevraagd.
Geen reactie meer teruggekregen.
Lijkt me niet zo zuiver.
N
Mvg Geert

dacrow
18 maart 2014, 22:27
Heb deze advertentie ook gezien,was dicht bij thuis dus de man een mailtje gestuurd om een afspraak te maken,liefst vanavond nog.
Had hem ook serie nr gevraagd .
Kreeg mailtje terug dat hij voor een week of 3 in Groningen/Drenthe was om familiale redenen.
Hij gaf 3 optie,s
Gitaar opsturen,was +13euro
Ze in Holland gaan halen
Of 3 weken wachten en dan ze in Tongeren ophalen als ze nog niet verkocht was,er waren veel kandidaten voor deze gitaar zei hij.
Heb hem een mail terug gestuurd dat ik geen 1200 euro overschrijf zonder de gitaar te zien,maar als ze werkelijk van 1967 was en in zo een goede staat als hij schreef,dan ging ik ze in drente ophalen.
Had hem ook nog foto,s en serie nr gevraagd.
Geen reactie meer teruggekregen.
Lijkt me niet zo zuiver.
N
Mvg Geert

Juist dezelfde reactie gehad, heb hem gevraagd of hij een fake ad had geplaatst maar geen reactie van onze vriend tot nog toe..

dabber
18 maart 2014, 22:36
Gaan we ook niks meer van horen denk ik.
Wat zijn bedoelingen juist waren zullen we nooit weten

Mvg geert

Swaag
18 maart 2014, 23:00
Zijn bedoeling was dat er zo veel mogelijk mensen 1200 euro aan hem overmaken..

dacrow
19 maart 2014, 00:14
Zijn bedoeling was dat er zo veel mogelijk mensen 1200 euro aan hem overmaken..

1213€ incl de verzendkosten :)

Ik vraag me af wat voor mensen hier achter zit, zit hier geen IT nerd die het IP kan checken ofzo :)

Manhunt +1

Swaag
19 maart 2014, 15:48
...zit hier geen IT nerd....Hier zitten alleen gitaristen, en die zijn toch per definitie geen nerd? :cooler:

HaroldA
19 maart 2014, 16:01
http://www.raybendici.com/wp-content/uploads/2012/12/nerds1.jpg

... en dan nog: wat heb je aan een IP? :???:

Henri H
19 maart 2014, 16:07
Z'n PC DDoS'en. :sneaky:

Terminus
19 maart 2014, 18:52
Z'n PC DDoS'en. :sneaky:
Lang verhaal kort: zelfs als je zijn IP hebt gaat je dat met het moderne overbevolkte en dichtgetimmerde internet niet lukken.

HaroldA
19 maart 2014, 18:57
Lang verhaal kort: zelfs als je zijn IP hebt gaat je dat met het moderne overbevolkte en dichtgetimmerde internet niet lukken.

Niet in je eentje.

nickofzo
19 maart 2014, 20:13
nou...:soinnocent:

lespaulnmarshall
19 maart 2014, 22:30
Niet in je eentje.

De naam DDoS staat voor distributed denial of service. Je hebt ook een DoS aanval zonder D ervoor. Die D staat dus voor distributed, wat betekent dat de aanval van meerdere computers afkomstig is. Een DDoS aanval kan dus alleen vanaf meerdere computers en niet in je eentje. Als je het in je eentje doet heet het een DoS aanval.

dacrow
19 maart 2014, 22:50
De naam DDoS staat voor distributed denial of service. Je hebt ook een DoS aanval zonder D ervoor. Die D staat dus voor distributed, wat betekent dat de aanval van meerdere computers afkomstig is. Een DDoS aanval kan dus alleen vanaf meerdere computers en niet in je eentje. Als je het in je eentje doet heet het een DoS aanval.

Ik denk dat we hem gevonden hebben :) :)

Swaag
20 maart 2014, 15:29
Ik neem mijn eerdere uitspraak weer terug.. :seriousf:

lespaulnmarshall
20 maart 2014, 19:16
Ik denk dat we hem gevonden hebben :) :)

Wat? Ik iemand DDoSen? Nee joh zou ik echt niet kunnen zou niet weten waar te beginnen. Technologie heeft wel enigzins mijn interesse vandaar dat ik dit soort dingen dan wel weet, maar ik ben op het gebied van computers echt geen super talent ofzo hoor.
Ik zou mezelf wel als nerd zien, maar dan echt wel op gitaargebied, daar (denk ik) 100x meer van te weten dan computers.

Dirk_Hendrik
20 maart 2014, 20:41
Ik zou mezelf wel als nerd zien, maar dan echt wel op gitaargebied, daar (denk ik) 100x meer van te weten dan computers.
Daar heb ik zo m'n twijfels over ;-)

nickofzo
21 maart 2014, 00:40
Je weet in ieder geval hoe je moet posten dus een complete gitaarnoob zal je niet zijn. :seriousf:

lespaulnmarshall
21 maart 2014, 08:19
Daar heb ik zo m'n twijfels over ;-)

'T is hetzelfde als iemand die geen enkel verstand heeft van gitaren uitleggen wat het verschil tussen een fuzz en een overdrive is. Denken ze gelijk dat je een soort tovenaar bent terwijl je eigenlijk iets vrij simpels uitlegt. Dat ik nou een klein beetje basiskennis over computers heb...
Ik kan niet eens fatsoenlijk met ms dos (het besturingssysteem) omgaan dus zo een computertalent ben ik echt niet hoor.
Ik wist toevallig al wat een DDoS aanval inhoud, maar met sites als wikipedia ed. weet ik echt niet meer dan 'piet' aan de overkant van de straat die alleen maar weet hoe hij moet googleen. Typ eens DDoS in op google en in 30 seconden weet je net zoveel over DDoS aanvallen als ik.

dacrow
21 maart 2014, 13:17
Lap we hebben weeral een winner, deze keer is het Bob.
Deze keer was het een Gibson 59 reissue.

Drie herkenbare dingen:
1.Outlook mail adres
2.Gibson aan spotprijs
3.Standaard tekstje

Altijd dezelfde standaardtekst:


bob me. bobmestan@outlook.com

Beste,

Prima wij hebben onze Gibson ( Custom ) nog te koop !
Wegens omstandigheden in mijn familie verblijf ik momenteel in Holland.
Ik verblijf in Groningen/Drenthe voor 3 weken.
Ik heb voor u drie opties?
U haalt het op waar ik mij bevind in Holland.
Ik kan het verzekerd versturen naar u voor € 13,00 ,-Extra.
kan wachten tot ik weer terug ben thuis en kan het afhalen indien nog te koop?
Al moet ik zeggen dat ze belangstellende enorm groot is voor onze Gibson.

Met vriendelijke groet,


Bob.

Oranjeaap
21 maart 2014, 18:57
Iemand die nog graag van zijn Gibson af wil??

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-dringend-gezocht-184497240.html

hahaha

HaroldA
21 maart 2014, 19:02
Iemand die nog graag van zijn Gibson af wil??

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-dringend-gezocht-184497240.html

hahaha

Een Standard zonder enige lakschade voor < €1000 ... succes! :ok:

budje
21 maart 2014, 19:43
Waarom in dit topic? Die man is een krent, geen twijfel aan ;)

dacrow
21 maart 2014, 20:21
Iemand die nog graag van zijn Gibson af wil??

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-dringend-gezocht-184497240.html

hahaha

Ik zag het ook, Antwerpenaars tssss ;)

Dit is wél een potentiële klant voor onze Outlook gangster, misschien moeten we hem waarschuwen?

budje
22 maart 2014, 01:03
ik zoek nog fenders, 5 euro!

Riky
22 maart 2014, 03:05
ik zoek nog fenders, 5 euro!

Min of max? Heb er nog wel paar liggen van Gazelle..

Hotpepper01
23 maart 2014, 20:55
Hier een LesPaulGold - Topspelling of zoiets.
http://link.marktplaats.nl/m792009041

nickofzo
23 maart 2014, 23:51
Dat krijg je dan als je met je neus typt http://i1.ytimg.com/vi/VmRBKHuWRd0/0.jpg

De gitaar lijkt me niks mis mee.

arjanb01
24 maart 2014, 07:33
En wat dacht je van deze:

http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m753844601-2009-custom-gibson-les-paul-lemonburst-1959-r9.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Mooie prijs maar of die echt is?
Heb de verkoper een mail gestuurd.

arjanb01
24 maart 2014, 10:56
Antwoord gekregen van ene Laurent dattie nog steeds te koop is:

Hi,

the guitar is still available at 2500 euros with shipping fees included. I have all documents and original transporting case. Let me know if you are interested or if you still have questions.

Regards
Laurent

Heel vaag, want die advertentie staat er al zeker een halfjaar op.
Kreeg ook al een standaard waarschuwingsmail van marktplaats. Uit de buurt blijven van deze maffe Fransoos dus.

Henri H
24 maart 2014, 11:34
Wel een hele mooie R9! :crazyhappy:

Daar gaan een boel mensen intrappen ben ik bang.... (edit: zijn er al in getrapt wellicht?)

arjanb01
24 maart 2014, 11:39
Wel een hele mooie R9! :crazyhappy:

Daar gaan een boel mensen intrappen ben ik bang.... (edit: zijn er al in getrapt wellicht?)

Ik denk het niet, omdat hij er nog steeds opstaat en nog niet gerapporteerd is aan marktplaats.
Ik denk dat mensen het zo wel doorhebben als je de prijs alleen al ziet. Deze r9 moet minimaal 4500 kosten lijkt me.

nusti
24 maart 2014, 15:15
Ik heb een gitaar op speurders staan. Ik kreeg deze reactie:

...........@yahoo.co.uk heeft gereageerd op je advertentie.
hi i e-mailed you before about this guitar are you prepared to send it to u.k. or amsterdam (i have a friend that lives there) please can you just reply so i know that you received this message

Ik heb niet eerder een reactie gehad van hem op mijn advertentie. Ik heb in principe niets tegen verzenden, waar dan ook ter wereld, mits dat de verzendkosten gedekt zijn. Maar hoe kan ik weten of ik dit kan vertrouwen?

dacrow
24 maart 2014, 15:40
Ik heb een gitaar op speurders staan. Ik kreeg deze reactie:

...........@yahoo.co.uk heeft gereageerd op je advertentie.
hi i e-mailed you before about this guitar are you prepared to send it to u.k. or amsterdam (i have a friend that lives there) please can you just reply so i know that you received this message

Ik heb niet eerder een reactie gehad van hem op mijn advertentie. Ik heb in principe niets tegen verzenden, waar dan ook ter wereld, mits dat de verzendkosten gedekt zijn. Maar hoe kan ik weten of ik dit kan vertrouwen?

Dit lijkt ook een standaard-bedrogmailtje, 5% kans dat het toch echt is, maar ja als hij geld stort en je hebt het effectief ontvangen dan moet het echt zijn.

Toch een ZWAAR twijfelgeval.

dacrow
24 maart 2014, 15:42
Antwoord gekregen van ene Laurent dattie nog steeds te koop is:

Hi,

the guitar is still available at 2500 euros with shipping fees included. I have all documents and original transporting case. Let me know if you are interested or if you still have questions.

Regards
Laurent

Heel vaag, want die advertentie staat er al zeker een halfjaar op.
Kreeg ook al een standaard waarschuwingsmail van marktplaats. Uit de buurt blijven van deze maffe Fransoos dus.

Ik heb wel al enkele keren een deal gemaakt met van die maffe 'Fransoosen' :)

Soms verkopen ze het écht goedkoop om een of andere reden, ik heb nooit problemen met onze anderstalige vrienden maar enkel ervaring in Brussel niet in het verre Zuiden..

nickofzo
24 maart 2014, 15:45
Zo'n reactie kreeg ik vandeweek ook op mijn versterker op speurders.

--------------------------------
...............@gmail.com heeft gereageerd op je advertentie.


hello is the advert still for sale??



Thanks for your response, I am really interested in the immediate purchase , what's your Best Price for it and if you have more, what is the price you want for everything ,so that we can make a fast business.

Cheers.



Jaja, gmail zei zelf al dat dit mogelijk geen echt Gmail adres was. En een beetje Googlen naar het email adres doet ook wel eens wonderen.

Als ze snel business willen doen en ook nog eens Engels typen enzovoorts is het niet echt. ;)

nusti
24 maart 2014, 15:57
Ik heb hem teruggemaild. Aangegeven dat ik geen bezwaar heb om de gitaar naar Amsterdam te sturen. Ik heb hem ook gevraagd hoe hij wil betalen. Wat zijn de verdachte manieren van betalen? Paypal is volgens mij redelijk veilig, bankoverschrijving volgens mij ook?

Henri H
24 maart 2014, 16:00
Zo gauw het over Western Union Bank gaat: hang op, klik weg, bel uw bank!

nusti
24 maart 2014, 16:03
Hij wil via paypal betalen.

arjanb01
24 maart 2014, 16:13
Ik heb wel al enkele keren een deal gemaakt met van die maffe 'Fransoosen' :)

Soms verkopen ze het écht goedkoop om een of andere reden, ik heb nooit problemen met onze anderstalige vrienden maar enkel ervaring in Brussel niet in het verre Zuiden..

Be my guest, het is wel een koopje een R9 voor 2500 euro, maar ik gok het er niet op.

MarkS
24 maart 2014, 16:15
Dan laat je die vriend uit A'dam de gitaar toch ophalen en cash betalen?


Ik heb een gitaar op speurders staan. Ik kreeg deze reactie:

...........@yahoo.co.uk heeft gereageerd op je advertentie.
hi i e-mailed you before about this guitar are you prepared to send it to u.k. or amsterdam (i have a friend that lives there) please can you just reply so i know that you received this message

Ik heb niet eerder een reactie gehad van hem op mijn advertentie. Ik heb in principe niets tegen verzenden, waar dan ook ter wereld, mits dat de verzendkosten gedekt zijn. Maar hoe kan ik weten of ik dit kan vertrouwen?

nusti
24 maart 2014, 16:22
Dat is natuurlijk ook een idee.
Probleem hierbij is dat ik in tilburg woon.

MarkS
24 maart 2014, 16:36
Niet jouw probleem toch? Desnoods elkaar evt halfweg afspreken?

Plant
24 maart 2014, 16:44
Google maar eens op 'oplichting Paypal'. Kennelijk is ook dat vrij eenvoudig en beschermd ben je niet.

nusti
24 maart 2014, 16:52
Had idd opgezocht, paypal heeft een goede kopersbescherming, maar geen verkopersbescherming. Behalve als je via ebay verkoopt. Laat ik de gitaar daar ook hebben staan. Ik heb hem dan ook gevraagd dat als hij de gitaar wil kopen hij dit via ebay mag doen.

nusti
24 maart 2014, 16:54
Kost mij wel wat geld, maar beter dat dan alles kwijt zijn

HaroldA
24 maart 2014, 17:03
Kost mij wel wat geld, maar beter dat dan alles kwijt zijn

Bij Paypal kan de koper z'n geld terughalen. Bekende oplichtingstruc.

nusti
24 maart 2014, 17:08
Had ik idd gelezen. Als je het via ebay doet en je kunt alle verzendgegevens en ontvangstgegevens overhandigen is alles afgedekt.

Ben dan ook benieuwd of hij het via ebay gaat kopen...

Dit is de mailwisseling:

Op 24 mrt. 2014 om 15:02 heeft "...................het volgende geschreven:

i would like to pay for the item through paypal for security if you dont have a account its easy to set one up just giving them your card details. ive been very happy with them they refunded me money 2 times when i bought guitars and they were bad quality and i returned them ...i will pay you 500 euros thats including the postage. if you happy with this i will ask my friend tonight to give his details so you can send the guitar to his address in amsterdam


Mijn antwoord:

Well the thing with paypal is that the buyer is protected and not the seller, the only way that i can get protection is that you buy it through ebay. So the solution for me is that you can buy the guitar through ebay. That way we have both the protection.
Here's the direct link.
http://www.ebay.nl/..................

Regards martijn

muffstuff
24 maart 2014, 17:53
doe nou niet, dit riekt echt naar oplichting

nusti
24 maart 2014, 18:05
Nou ja, als het via ebay gaat heb ik er geen problemen mee. Tot nu toe via ebay nog nooit problemen gehad.

Maar ben benieuwd of hij dat doet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Oranjeaap
24 maart 2014, 19:21
Wees niet naïef, zowel die R9 als die kerel die wil dat jij naar Amsterdam verstuurd, dat kan gewoon geen zuivere koffie zijn. Via paypal wordt je tegenwoordig net zo makkelijk opgelicht als met welk ander systeem. De enige manier die je echt kan vertrouwen is dat de koper met cash in de hand bij jou voordeur staat. Wil jij als koper zekerheid, zeg dan ''oh ik woon toevallig op nog geen 5km bij jou vandaan, mag ik morgen eens langskomen?" Een oplichter zal daar niet in meegaan, dan weet jij al genoeg. Tja, die R9 die in Frankrijk te koop staat (moet je daar echt nog over twijfelen?), als ie zo'n goeie prijs heeft dan kan ie dat ding heus wel in Frankrijk kwijt aan de eerste de beste gitarist, waarom in Nederland te koop aan bieden? Omdat niemand zo gek is helemaal op en neer naar Frankrijk te tuffen.

rafke182
24 maart 2014, 19:27
Ik denk dat Oranjeaap groot gelijk heeft...

Op welke site's kijken jullie het meest want ik kom geen r9 tegen aan 2500euro?

nusti
24 maart 2014, 20:24
Daarom ga ik ook niet zomaar alleen via paypal iets verkopen. Via ebay heb ik al vaker dure dingen gekocht en ook verkocht. Natuurlijk is het nooit 100% waterdicht, maar de bescherming via ebay is toch wel iets beter dan gemiddeld. Worden regelmatig toch echt hele dure gitaren verkocht, ook door privé-handelaars. En de gitaar die ik erop heb staan is zeker niet zo duur.
Ik heb het idee dat de potentiele koper dit ook weet....hij is zich al aan het indekken en terug aan het trekken. Probeerde nog buiten ebay om te kopen, maar ik wil alleen nog contact via de ebay site. Dus ben benieuwd.

Dutch66
25 maart 2014, 09:36
Goh benieuwd of hij nog reageerd, had hij trouwens het adres van die vriend in Amsterdan ooit gemailed?

dagrim1
25 maart 2014, 13:49
Goh benieuwd of hij nog reageerd, had hij trouwens het adres van die vriend in Amsterdan ooit gemailed?

Dit ja, ik zou altijd zeggen dat ik waarschijnlijk binnenkort enkele malen in Amsterdam (vul hier de relevante plaats in) ben en graag daar zou afspreken om een en ander af te handelen, dat dat geen enkele moeite voor je is.

Als ze daar serieus op in gaan vertrouw ik het al een stuk meer. Maar nee, meestal zijn dit soort dingen grote onzin en kun je er op wachten dat je je geld (of spullen) kwijt zal raken.

nusti
25 maart 2014, 14:06
tot nu toe niet meer gereageerd. Het adres in Amsterdam heb ik ook niet gekregen. Waarschijnlijk dus fake.
Jammer, heb behoorlijk GAS op een andere gitaar, maar dat gaat dus ook niet door...

lauke_101
25 maart 2014, 14:22
Had een paar weken terug een pedaal op marktplaats staan (vraagprijs 150, dus voor zeg 120 mag hij ook wel weg), kreeg al gauw reactie van ene Bauke dat hij hem wel wilde ruilen voor een Diamon Halo Chorus (€381 bij thomann nieuw). Had geen tijd om af te spreken zei 'ie maar als ik aan opsturen deed hadden we een deal. Gezegd dat ik wel langs wilde komen en dat dat voor hem nog minder tijd zou kosten dan op en neer naar het postkantoor moeten.

Nooit meer wat van gehoord.

Kingstring
26 maart 2014, 23:15
Heb ik iets gemist of is 1000 euro voor een Koreanse Squier tegenwoordig een normale prijs?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m793161469-squier-stratocaster-made-in-korea-1989.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

BamBuFan1
27 maart 2014, 02:10
Heb ik iets gemist of is 1000 euro voor een Koreanse Squier tegenwoordig een normale prijs?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m793161469-squier-stratocaster-made-in-korea-1989.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

'T is die tiger flame hals die het verschil maakt.

Pepe
27 maart 2014, 02:25
:seriousf:

lespaulnmarshall
27 maart 2014, 11:50
Deze is ook een beetje optimistich over de prijs,
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m793208714-te-koop-wegens-stoppen-met-hobby.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Deze, alles leuk en aardig hoor maar heb je die stringtrees gezien??
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m793188999-gitaar-fender-stratocaster-bj-1964.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Pepe
27 maart 2014, 13:40
Deze, alles leuk en aardig hoor maar heb je die stringtrees gezien??
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m793188999-gitaar-fender-stratocaster-bj-1964.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Grappig genoeg maken die rare stringtrees het meer authentiek voor mij evenals dat knullige repro plastic.

benwave
30 maart 2014, 10:10
Wees niet naïef, zowel die R9 als die kerel die wil dat jij naar Amsterdam verstuurd, dat kan gewoon geen zuivere koffie zijn. Via paypal wordt je tegenwoordig net zo makkelijk opgelicht als met welk ander systeem. De enige manier die je echt kan vertrouwen is dat de koper met cash in de hand bij jou voordeur staat. Wil jij als koper zekerheid, zeg dan ''oh ik woon toevallig op nog geen 5km bij jou vandaan, mag ik morgen eens langskomen?" Een oplichter zal daar niet in meegaan, dan weet jij al genoeg. Tja, die R9 die in Frankrijk te koop staat (moet je daar echt nog over twijfelen?), als ie zo'n goeie prijs heeft dan kan ie dat ding heus wel in Frankrijk kwijt aan de eerste de beste gitarist, waarom in Nederland te koop aan bieden? Omdat niemand zo gek is helemaal op en neer naar Frankrijk te tuffen.

Zelfs met cash moet je uitkijiken, want er kan vals geld tussen zitten.
Ik vertel de mensen altijd even dat als ze komen, ik het geld even laat controleren.

Zelf geef ik de voorkeur aan een bankoverschrijving. Die is gegaraneerd goed

witterwit
31 maart 2014, 23:29
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m794851757-b-f-ricky-330-model-rickenbacker-330.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

lees de advertentie eens goed.

Henri H
1 april 2014, 01:04
Analfabetische lutser. :stop:

RoelSmoel
8 april 2014, 20:35
http://link.marktplaats.nl/m797408206

Chinese neppert.

Mist D-Tuna, binding op kop klopt niet (als het een Special is), tuners kloppen niet (moeten parelmoer knoppen zijn).
Hout onder de Floyd is weggefreesd, geen birdseye maple toets.
Logo klopt ook niet qua plaatsing en verhoudingen. Daarnaast zou de kop zwart gelakt moeten zijn.

Johannes
9 april 2014, 01:49
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m794851757-b-f-ricky-330-model-rickenbacker-330.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

lees de advertentie eens goed.

Die kerel ken ik! http://www.backandforth.nl/ Ik zal er verder maar niks over zeggen :D

nickofzo
9 april 2014, 03:33
Hahaha erg professionele website. Van alles wat je niet moet doen heeft deze website iets. Zelfs 'Comic sans ms' :D

Kakihara
12 april 2014, 20:56
Niet zozeer twijfel over de aangeboden waar, maar wel over het gezond verstand van de aanbieder: de versterkers staan nu al langer aan een jaar te koop aan erg overdreven prijzen. Versterkers die niemand wil hebben:
Fender Bronco, solid state ampje, in tweeT uitvoering, voor €225 (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/fender-gitaarversterker-bronco-amp-made-186825122.html)
Torque Twin Reverb voor €375 (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/nieuwe-gitaarversterker-torque-twin-reverb-186824905.html), 20 jaar geleden een best aangename solid state versterker.
Fender HOT versterker, made in USA(!) voor €475 (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/nieuwe-gitaarverst-fender-usa-mod-hot-186824715.html). Dat was 20 jaar geleden al bagger.
Nogmaals, niets mis met de aangeboden waar, wel met de absurde prijzen, die al langer dan een jaar even hoog zijn. Hopelijk trapt er geen enkele beginner in...

witterwit
12 april 2014, 21:22
Die kerel ken ik! http://www.backandforth.nl/ Ik zal er verder maar niks over zeggen :D

in de advertentie stond eerst dat je er ook een origineel logo bij zou krijgen; zodat je er een "echte " van kon maken.

Allthatjazz
12 april 2014, 22:20
Op de Brosella gitaarbeurs kwam die kerel mijn Diamond Amps fotograferen. Hij zei doodleuk dat hij ze wou laten namaken in China :-(
Getver...

caliban
13 april 2014, 00:13
Niet zozeer twijfel over de aangeboden waar, maar wel over het gezond verstand van de aanbieder: de versterkers staan nu al langer aan een jaar te koop aan erg overdreven prijzen. Versterkers die niemand wil hebben:
Fender Bronco, solid state ampje, in tweeT uitvoering, voor €225 (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/fender-gitaarversterker-bronco-amp-made-186825122.html)
Torque Twin Reverb voor €375 (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/nieuwe-gitaarversterker-torque-twin-reverb-186824905.html), 20 jaar geleden een best aangename solid state versterker.
Fender HOT versterker, made in USA(!) voor €475 (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/nieuwe-gitaarverst-fender-usa-mod-hot-186824715.html). Dat was 20 jaar geleden al bagger.
Nogmaals, niets mis met de aangeboden waar, wel met de absurde prijzen, die al langer dan een jaar even hoog zijn. Hopelijk trapt er geen enkele beginner in...

Vreselijk indeed

BamBuFan1
14 april 2014, 00:08
Ter algemene informatie: ene Rob uit Den Haag zet al een aantal dagen meerdere keren per dag advertenties voor Maya en El Maya Les Pauls op marktplaats. De twee El Maya Les Pauls (en de foto's) komen bij mij vandaan, dus die gitaren heeft hij niet. Wees gewaarschuwd en zegt het voort.

caliban
14 april 2014, 12:46
Even melden bij marktplaats ook eventueel?

Brum
19 april 2014, 22:46
Sorry Nick, ik heb het bericht weer weggehaald, vond het toch wat te voorbarig om er iets over te zeggen en kan toch iemand schaden. Staat wel ophalen bij, dus ik geef 'm het voordeel van de twijfel. Blijft een wat aparte advertentie, dat wel...

nickofzo
19 april 2014, 23:47
Ja, dat is netjes van je. :) En dus heb ik je voorbeeld gevolgd.

Hotpepper01
28 april 2014, 14:41
Opletten geblazen. Is wel erg veel uit de automatische tekstvertaler.

http://link.marktplaats.nl/m803959302

Buzzel
28 april 2014, 14:45
Opletten geblazen. Is wel erg veel uit de automatische tekstvertaler.

http://link.marktplaats.nl/m803959302

Kan me niet voorstellen dat daar ook maar iemand in trapt


"Gibson zwarte kiezel harde koffer"
Ik wil ook een zwarte kiezel harde koffer :seriousf:

N.D.
28 april 2014, 19:58
http://link.marktplaats.nl/m804059823

Volgens mij is dit geen Classic Player. Die hebben een 2-punts tremolo als brug. Ik weet alleen niet wat 't dan wel is, lijkt wel op een gewone 60's Classic?

LGK
28 april 2014, 20:44
http://link.marktplaats.nl/m804059823

Volgens mij is dit geen Classic Player. Die hebben een 2-punts tremolo als brug. Ik weet alleen niet wat 't dan wel is, lijkt wel op een gewone 60's Classic?

Classic Player komt volgensmij ook niet in die kleur. Dus goed gezien!

lauke_101
29 april 2014, 12:41
Ik meen me te herinneren dat er een FSR (Factory Special Run) is geweest van de CP '60 in Candy Apple Red. Maar de trem klopt inderdaad niet (kan het weten, heb zelf een blauwe CP 60). Dit lijkt me een gewone Classic '60 strat.

Maar dit lijkt me eerder een gevalletje van een verkeerd geïnformeerde verkoper dan dat dit naar oplichting ruikt. Het staat ook alleen in de titel De advertentie ziet er verder volledig legitiem uit, vraagprijs is ook niet heel raar ofzo. Dus om die verkoper nou hier in een negatief daglicht te stellen...

frekie
29 april 2014, 15:14
http://link.marktplaats.nl/m804266339

Een Gibsun? Of heeft VK vergeten een 1 voor de prijs te zetten?

Sjoerdo
29 april 2014, 15:24
http://link.marktplaats.nl/m804266339

Een Gibsun? Of heeft VK vergeten een 1 voor de prijs te zetten?

Oei, een lastige... Hoewel de prijs natuurlijk ongeloofelijk laag is en daardoor een giveaway is, of hij verwacht een forse bid war ofzo...

Volgens mij zie ik geen fret edge binding nibs, maar moeilijk te zien op de foto.

De trussrod cover ziet er legitiem uit en ook de inlay klopt met een origineel (goud gele kleur)

Meestal komen ze echter zonder pickup covers, en de degene met pickupcovers heb ik alleen met chrome hardwear gezien...

kwispelhond
29 april 2014, 15:49
Als dat een vervalsing is dan is dit wel veruit de beste die ik gezien heb tot op heden, voor zo'n prijs denk ik dan gelijk "gestolen?" maar daar heb ik natuurlijk geen enkel bewijs van dus is pure speculatie.

nickofzo
29 april 2014, 15:53
Het enige rare dat ik zie is inderdaad het ontbreken van de nibs en een ietwat vreemde brug.(het zou vervangen kunnen zijn maar dan is het niet meer 100% origineel zoals hij beweerd) Verder klopt het allemaal in mijn ogen op de prijs na dan.

Buzzel
29 april 2014, 16:04
En dat de verkoper maar 1 dag actief is op marktplaats. Hij kan net zo goed die plaatjes van internet hebben geplukt. Misschien is het een eerlijke verkoper, maar misschien is hij ook net een week op vakantie naar Tibet is en vraagt hij of het goed is dat de gitaar door zijn neef uit Groningen wordt opgezonden met de post nadat het geld is overgemaakt.

De advertentie tekst ziet er trouwens wel oke uit.

HaroldA
29 april 2014, 16:40
En dat de verkoper maar 1 dag actief is op marktplaats. Hij kan net zo goed die plaatjes van internet hebben geplukt.

Gevonden!

http://www.guitarforum.co.za/index.php?action=classifieds;sa=view;id=4099

episua
29 april 2014, 18:34
http://link.marktplaats.nl/m804199420

Een NEP Gibson LP special. Was waarschijnlijk van oorsprong een Richwood.
Te scherpe cutaway en te grote afstand tussen brug en staartstuk.
Aan de kop valt het ook wel te zien trouwens...

FNaRK
29 april 2014, 20:21
Gevonden!

http://www.guitarforum.co.za/index.php?action=classifieds;sa=view;id=4099

verdomd ... de gitaar is helemaal uit Zuid Afrika naar Appingedam gevlogen ??
Ik kan trouwens ook geen bod uitbrengen, alleen maar per email bieden ...

SRV2000
29 april 2014, 22:56
Ik heb zo mijn twijfels over deze Gibson. en voor 500 euro lijkt het mij sterk. Misschien de beste verkoper mailen voor wat meer detail foto`s Als hij dat niet heeft of wil maken dan vermoed ik dat de plaatsjes gewoon van het internet zijn geplukt of eventueel de serienummer opvragen

Swaag
30 april 2014, 11:42
....Misschien de beste verkoper mailen....Kom nou, gewoon bij MP aanmelden als verdachte verkoper.

Buzzel
30 april 2014, 11:44
Ik heb zo mijn twijfels over deze Gibson. en voor 500 euro lijkt het mij sterk. Misschien de beste verkoper mailen voor wat meer detail foto`s Als hij dat niet heeft of wil maken dan vermoed ik dat de plaatsjes gewoon van het internet zijn geplukt of eventueel de serienummer opvragen

Zo te zien heeft iemand hem gemaild hij vraagt nu 700 euro voor een neppe gitaar.

Buzzel
8 mei 2014, 16:07
Ik vind dit een beetje vage advertenties:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?md=browse&mblogin=bennyvx78

Alles in een Re-isseu dus duur... ik zie geen enkel bewijs voor de door de verkoper geclaimde informatie. De tubescreamer is gemaakt in japen, dus geen re-isseu... yeah. De huidige productie is toch ook in japan alleen niet bij maxon in huis?

Misschien klopt het allemaal wat hij zegt, maar het komt wat vaag over.


Verder zijn ze wel heel grappig... Re-isseu..Re-isseu...Re-isseu











Re-issue!

MarkS
8 mei 2014, 17:07
200 voor een MIJ SD-1. Bezopen.

Dirk_Hendrik
8 mei 2014, 17:33
225 voor een defecte G-Force... ik ben niet vies van een defectje maar da's wel een heel fors risico.

Dirk_Hendrik
8 mei 2014, 17:34
200 voor een MIJ SD-1. Bezopen.
250 voor een Proco RAT. ... idem

Buzzel
8 mei 2014, 17:36
Ohja, helemaal vergeten te melden. De prijzen liegen er niet om. Misschien is hij wat over enthousiast :)

jan7
8 mei 2014, 20:15
Ik zag ze een paar dagen geleden ook op tweedehands (en op speurders) voorbij komen.
http://www.2dehands.be/listuser/2845428/?p=all&locale=all
Beetje van de volumepot gerukt...
Die Big Muff is al gedaald van 300 naar 200 euro en die Bad Monkey is van 40 naar 25 gegaan.

dunhill1
8 mei 2014, 20:26
Die prijzen, dat moet hij zelf maar uitzoeken.
Ik vraag me veel meer af of hij de aangeboden spullen wel echt heeft.
Het lijken bijna allemaal Google knip en plak plaatjes te zijn.

Hoge prijzen doe ik ook soms om gelukszoekers te dollen.
(Al moet je daar natuurlijk wel een knapper pedaal voor aanbieden dan deze joker....).

LRS
14 mei 2014, 23:43
Ik had interesse in deze LP, vond hem alleen wat fors aan de prijs:

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/gibson-les-paul-traditional-plus-140986361.html

Hij stond toen nog op marktplaats overigens, inmiddels niet meer. Contact opgenomen met de verkoper, met de vraag of hij mij mss ook wat plaatjes kon mailen van de voor en achterkant van de kop van de gitaar. ff een blik werpen op het logo, afdekplaatje van de trusrod, serienummer, neck crack, je kent het wel. Dat wilde hij doen, onder de voorwaarde dat ik minimaal €1600,- voor de gitaar zou geven. Berichtje terug gestuurd met de boodschap dat ik me niet op voorhand committeer zonder elementaire informatie. waarom überhaupt zo moeilijk te doen over fotootjes als hij niets te verbergen heeft? Boze mail terug... Denk niet dat ik nog met deze meneer zaken wil doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

lauke_101
15 mei 2014, 10:58
Dit lijkt me geen custom shop hals: http://link.marktplaats.nl/m809543603.
Het 'original contour body' stickertje zit een beetje vreemd, ik dacht dat het woord 'original' altijd parallel aan de snaren of parallel aan het woord 'stratocaster' loopt. Deze zit gewoon scheef. Dan nog de de custom shop decal, die zit ook een beetje vreemd voor mijn gevoel. De manier waarop de trussrod opening is afgewerkt is helemaal vreemd. De nerf in het esdoorn ziet er wel heel gewoontjes uit, niet slecht maar geen custom shop kwaliteit.

Ik kan me vergissen, maar iets zegt me dat het niet klopt.

Buzzel
15 mei 2014, 11:20
Dit lijkt me geen custom shop hals: http://link.marktplaats.nl/m809543603.
Het 'original contour body' stickertje zit een beetje vreemd, ik dacht dat het woord 'original' altijd parallel aan de snaren of parallel aan het woord 'stratocaster' loopt. Deze zit gewoon scheef. Dan nog de de custom shop decal, die zit ook een beetje vreemd voor mijn gevoel. De manier waarop de trussrod opening is afgewerkt is helemaal vreemd. De nerf in het esdoorn ziet er wel heel gewoontjes uit, niet slecht maar geen custom shop kwaliteit.

Ik kan me vergissen, maar iets zegt me dat het niet klopt.

Dat contour stickertje zit sowieso wel goed.

http://medias.audiofanzine.com/images/normal/fender-stratocaster-american-vintage-reissue-62-corona-1987-200257.jpg

Het custom shop stickertje lijkt inderdaad enigszins of center te zijn. Gezien het een partocaster is zal het me niks verbazen dat al die stickers er op zijn geplakt.

bat
15 mei 2014, 11:50
Ik vraag me serieus af of dat wel een Fender hals is. De trussrod opening vind ik vreemd, zo doet Fender dat gewoon niet. Er is ook iets raars met die slab rosewood. En de "krul" is ook raar, loopt niet rond genoeg.

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/bYoAAOxyzqdTcyA8/$_85.JPG

Mijn gevoel: het is de hals van een strat-kopie, met nieuwe stickertjes. Dat roept ook vagen op over de rest van het verhaal. Ik zou lekker ver weg blijven van deze gitaar, tenzij het een lekkere player is, maar dan zou ik bij lange na niet de vraagprijs ervoor willen betalen.

guitarkid
15 mei 2014, 12:02
Ik vraag me serieus af of dat wel een Fender hals is. De trussrod opening vind ik vreemd, zo doet Fender dat gewoon niet. Er is ook iets raars met die slab rosewood. En de "krul" is ook raar, loopt niet rond genoeg.

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/bYoAAOxyzqdTcyA8/$_85.JPG

Mijn gevoel: het is de hals van een strat-kopie, met nieuwe stickertjes. Dat roept ook vagen op over de rest van het verhaal. Ik zou lekker ver weg blijven van deze gitaar, tenzij het een lekkere player is, maar dan zou ik bij lange na niet de vraagprijs ervoor willen betalen.

+1 !!!!!!!!!!!!!

jutter
1 juni 2014, 12:38
Deze doet me steeds denken aan een Fender Highway. Maar dan wel een dure....
Wie kan mij vertellen of dit wel/niet een Highway is?
http://link.marktplaats.nl/m814938683

the sure thing
1 juni 2014, 13:44
http://img.tapatalk.com/d/14/06/01/ehasume5.jpg

Zo HOORT ie te zitten... Ik zie weinig verschil ofschoon ik de ad ook niet vertrouw

jutter
1 juni 2014, 13:51
http://img.tapatalk.com/d/14/06/01/ehasume5.jpg

Zo HOORT ie te zitten... Ik zie weinig verschil ofschoon ik de ad ook niet vertrouw

Maar nu haal je er een CS bij... In de advertentie staat nergens dat het een CS is.

bat
1 juni 2014, 15:08
Ik vermoed dat The Sure THing het nog heeft over de door lauke gemelde advertentie. En nee, dat plaatje overtuigt me geenszins. Er zijn gewoon teveel andere dingen mis met die nek, die ik al genoemd heb.

the sure thing
1 juni 2014, 16:22
Klopt! Ik loop achter

Oranjeaap
3 juni 2014, 14:58
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m815809794-fender-telecaster-1966.html

Wat is dit? Heb er geen verstand van maar lijkt me geen zuivere koffie.

FNaRK
3 juni 2014, 15:15
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m815809794-fender-telecaster-1966.html

Wat is dit? Heb er geen verstand van maar lijkt me geen zuivere koffie.
Want ? Behalve dan dat het een spuuglelijke gitaar is...

Hendriks
3 juni 2014, 15:57
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m815809794-fender-telecaster-1966.html

Wat is dit? Heb er geen verstand van maar lijkt me geen zuivere koffie.
? Ziet er prima uit en ik vind hem mooi.

Oranjeaap
3 juni 2014, 16:10
Zoals ik zei heb ik er geen verstand van, maar die hals lijkt me gewoon niet helemaal jofel.

Anyway, waarom de lage prijs? Refin?

Hendriks
3 juni 2014, 16:26
Zoals ik zei heb ik er geen verstand van, maar die hals lijkt me gewoon niet helemaal jofel.

Anyway, waarom de lage prijs? Refin?
Hij zal echt voor meer weg gaan,zie je laatste tijd vaker op mp ,lage prijs en vrij bieden . Je trekt de aandacht op deze manier.

Pepe
3 juni 2014, 17:28
Ik geloof 'm ook wel. Weinig mensen kennen Red Rhodes, geen verhaaltje wat je zomaar opdist. En aan zijn andere items te zien zat ie in die tijd best wel in die materie.
Typisch een gitaar waar een handelaar als TFOA of RJV langsgaat om 'm met een goed verhaal voor 6000 te koop te zetten.

JP074
3 juni 2014, 19:58
Hij heeft wel lang over de fotosessie gedaan, maar dat hoeft natuurlijk niks fouts te betekenen.

jero
4 juni 2014, 08:05
Dat spaghetti logo klopt toch niet helemaal met 1966 dacht ik...

en skunk stripe ook niet

hals klopt m.i. dus niet

benwave
4 juni 2014, 09:28
Logo klopt wel, het kan een vroege 66 of zelfs een 1965 hals zijn

jero
4 juni 2014, 10:05
Niet i.c.m. die skunk stripe, daar waren ze al even mee opgehouden

arjanb01
4 juni 2014, 11:18
Precies, volgens mij waren strats en teles uit de 60s zonder skunkstripe en vanaf begin 70er jaren werden die halzen weer gebruikt.
Die Tele klopt van geen kant en om er echt achter te komen, schroef de hals los en daar zal een datum in gestanst staan.
Leuk bouwpakketje dat wel, maar geen vintage waarde.

benwave
4 juni 2014, 17:29
Die maple toets was volgens de " Provide man ", in 1965 een option, dat betekend dat ze ook gewoon met skunkstripe gemaakt werden .
Het kan nog steeds zeg ik. Pas in 1967 was het min of meer de standaard.

Mr.Fingers
4 juni 2014, 18:24
Nops, skunkstripe werd nooit gedaan in de sixties. De maple-toets halzen van 1964-1968 waren van de "maple cap" variant*. Dus een opbouw zoals een rosewood toets, maar dan met een maple plak ipv rosewood... En dus geen skunkstripe, of "headstock plu". Kijk maar naar de Hendrix-strat, de zwarte tele die Dylan in '66 gebruikte, of de p-bas van Roger Glover.

*uitzondering zijn de telecasters en telecaster bassen vanaf 1968.

jero
4 juni 2014, 18:37
Ja maple toets werd er opgeplakt. Heb trouwens gezien de leuke 70's spulletjes die de verkoper ook te koop heeft niet het idee dat hij te kwader trouw is...

Pepe
4 juni 2014, 19:04
Het neigt inderdaad naar een rare neck met die seventies tuners, backstrip maar fifties logo. Misschien bedoelt ie dat met "Burtonized" :D

Ondertussen zie ik dat de usual suspects al tegen elkaar aan het bieden zijn geslagen.

Oranjeaap
4 juni 2014, 20:20
Dan was mijn eerste gevoel toch correct? :p

Pepe
4 juni 2014, 22:54
We moeten ook gewoon naar je luisteren he!

Dweezman
5 juni 2014, 00:28
https://pbs.twimg.com/media/BoJM1dPIMAArJSz.jpg

Pepe
5 juni 2014, 01:21
Haha, goodie Derek!

Maar damned, als je een Big Muff ook al niet meer kan vertrouwen, wat dan nog wel :crazyhappy:

Oranjeaap
5 juni 2014, 19:23
Geen twijfel over de gitaar, enkel aan de verkoper.

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/1989-bill-lawrence-melody-maker-192855835.html

Kom dat ding al jaren tegen op zo'n beetje alle gratis websites. Het verhaal wat er bij staat wordt met de jaren steeds mooier. Mag blij zijn als hij er 400 euro voor krijgt. Denkt de beste man nou werkelijk dat die gitaar zoveel waard is, of heeft hij er zelf ooit 5x te veel voor betaald?

Plant
5 juni 2014, 20:01
Nou ja, adverteren als Money Maker ;) dat geld moet toch ergens vandaan komen :ok:
Dat dat niet zo lukt, daar hebben momenteel meer mensen last van.

Hotpepper01
5 juni 2014, 21:33
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=183086

Lage prijs en hergebruik van tekst en foto
http://www.vintageguitarz.com/2013/10/1961-gibson-les-paul-standard-sg.html

jan jansen
7 juni 2014, 15:21
http://link.marktplaats.nl/m816814662 telecaster foto en lulverhaal over een stratocaster hals....tja,,,

Pepe
7 juni 2014, 15:50
Zijn thumb is wel goed denk ik, Marktplaats glitch? En hij zegt model, niet neck. Niettemin blijft een referentie naar de Fender CS onzinnig.

toong
15 juni 2014, 20:49
Deze vioolbas stond onlangs te koop voor 150 euro (merkloos), plots staat dezelfde bas weer te koop (met zelfde sticker onder de volume en tone knoppen en exact dezelfde brug) met een mooi zwart Ibanez logo, voor 550€.. (geen Ibanez dus)

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-bas/m818462350-ibanez-2357-vioolbas-1971-vintage-rare.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

djee
15 juni 2014, 21:03
jammer, dat je de oude advertentie niet meer hebt.

toong
15 juni 2014, 21:25
http://www.kapaza.be/nl/basgitaren/vintage-vioolbas-zonder-merk-84600286.htm

vrij duidelijk denk ik, dat dit dezelfde bas is

djee
15 juni 2014, 22:52
Bij het uitvergroten van de foto geeft de sticker geen 100% duidelijkheid maar wel de streep verticaal onder het bovenste element aan de linkerkant. :(

Floris.
17 juni 2014, 00:31
http://www.marktplaats.nl/verkopers/21180985.html
Lage prijzen, vage foto's en slechts één dag actief.

dunhill1
17 juni 2014, 09:58
Ik zie het probleem echt niet Floris?
150 euro is prima toch? Er over heen bieden mag altijd lijkt me.

Foto's zijn niet subliem maar niet iedereen is van huis uit een geschoold fotograaf.

En inderdaad, sommige mensen proberen voor het eerst iets te verkopen op mp.
Ik heb in de algemene voorwaarden nooit gelezen dat je een minimaal aantal dagen geregistreerd moet zijn om iets te mogen aanbieden.

lauke_101
17 juni 2014, 11:09
Haha kijk eens naar z'n andere advertentie: http://link.marktplaats.nl/m819856143
Zelfs google translate is niet zo slecht :seriousf:

bat
17 juni 2014, 11:28
Hij is er wel op tijd bij:


Als u betaalt direct aan het einde van de veiling zal ik de levering vóór Kerst kunnen garanderen.

dunhill1
17 juni 2014, 15:23
Ok,
Dat ziet er heel anders uit inmiddels. Google translate is behoorlijk verdacht ja.
Die vreemde tekst bij dat iPod ding stond er vanochtend nog niet.
Op zich zie ik nog steeds niks raars aan die pedalen maar ook daar stond vanochtend alleen maar een big muff voor 150 euro.

Bij interesse zou ik gewoon langsgaan als je in de buurt bent.
Kan tenslotte ook zo maar zijn dat hij die iPod tekst inderdaad dom gegoogeld heeft, inclusief translate.

Alle apparaten zijn kennelijk wel op hetzelfde tafeltje gefotografeerd.

Blijft leuk, dat Sherlock h. Gedoe :)

bat
17 juni 2014, 15:48
edit: de tweede link werkte nog wel, maar gaf aan dat de advertentie verwijderd is. De link naar de gebruiker en de eerste link werken inmiddels niet meer. Ik vermoed dat Marktplaats de boel opgeruimd heeft...

zjanke
20 juni 2014, 13:33
Ben ik nou echt (te) achterdochtig?

Hele oude Sunburst telecaster in perfecte conditie (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=183402)

en een

Hele oude stratocaster in perfecte conditie (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=183401)

Rinze
20 juni 2014, 13:36
Nee hoor, dat is dat figuur die al tijden onder diverse namen en vanuit diverse lokaties echte vintage spullen voor onmogelijk lage prijzen aan biedt. Oplichter dus.

jan7
20 juni 2014, 13:39
Ben ik nou echt (te) achterdochtig?

Hele oude Sunburst telecaster in perfecte conditie (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=183402)

en een

Hele oude stratocaster in perfecte conditie (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=183401)

https://www.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZiubmA7ZIAQtt9-BOtDMOxRrK0aYI5NEBbADQZdlOj21x9fejzR9eSaZ45WboqXit _1np_1WHyTivoqm5s5eBgH4sDogNse1vcvj6bok8XfA7xy_1Ch PPh2pgyYZQXWm1LM5gTyMAqlnSfx53Lt0llljgOXBhDJYmZ_1Z uKaF99DSgtr94-oE2sK77dzD_1xsvQWfWbCdEi-feMWFXfYNyHr9V7M0y3L_19i67-05wEF9iixly74BnXSnEup_1YHt9VToDkedTy6BvjZ-KXfl4brEgGNQJ6jR2Br9uswYwnjGwBviHBd4LdH9CuY6aD2sou udItY95_1X8ryCppT0mq-GS7O5ZLEhh9hUxyMsuUfSe39wTxpeztjRBVcWwDappTneOGgbh ciFFIAIELp-2udD23jO3HmIMSpGcQCMLrTGcC_11-qbNHSFskBWRJxMHDG1_1qWZ8ap_1gxdkMrOH9fDKerLGncqAhk jbVrQdYCtjkzZyZeW1vwTRgFBkPoMXTCNrZHoboY0KXI0dm5XD 2-xHzvhOul_1JudBlNMXDy1XgkJWagc0_1KRnKVC-mLqF0t1VVvdRpglixRJmT28qBqh821Yt8Cw1bnxN2Z-6wvYty98O1dJviMqTUKB1jpQaTzcrBNeOhLB24doe9k8MRPswu 5kxGkOJmocXO1JpC_1UqF50ckjGlGS_1HPDU59h0udf_1J-2X74xaMjLUw5JJ3I9ibeRzQBKcdtq0Idxf4RQEovngFk8QtD03 iZy3EavFuvXt3_13fVMJXkPPZZJS1pmvCISUGjwgC28oeePw6b BvIXMrvTgAIszZjry9HwDU0a0YqgAg0xO1k4_18cMe3wQ_19Ob 1DrrsVS_1Q39MO1dvlia-NO2rC_1_1Xyb29M8lfyLWqkVo2_1sw18uqR0wq1aQCoSxHZp9a CwA6nqgWGoLg1LILjuozi1_1zSNV8tUt0OVqQ0-XE-GLllXGNoSTpwpdTO79f99dakRzdz4Tm0Eh9gRBORSjg15wpNc8 YAwD0cNQe4LsEE67yaP5oqmRtzdLHT8sutS7dJKUHeRVuMtVK-Ek1GTAwzVa1qfUiO3UutK2ju6ba-45GvYcmwi3spiyxTsNsppvYAt3I3vI1qW03amDFu0sPxSuwu6b ymER-EuDVH7QRzMXes1uEqUrTsOKvEhOwk91pHzSWkO79Qrm_1nenj0 j4LY1GeP2gcfumLYbQ6uJl3cf8saJxVKClyMAMTaHeVRS8JkFI BvKtuzUd2Ru8WB9XiMZAJZcmNmwnQp7m1dZ9xpyKOYp8enaQVg QM4RGToYCmJkkuq3fU0iMJEt6WNP9CEOOUwkxcpZtuD-DI8d2BT9o9NQqPbCWvXZUwRzx_1xBsVqke88ngcz7Zg_19dGRE Wp_1XgGYAI9ZGe0Gc&gws_rd=ssl

Oranjeaap
21 juni 2014, 16:42
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m820080388-gibson-les-paul-peter-green-gary-moore.html

Chinese fake met goed veel onzin in de beschrijving. Hoogste bod 700 euro. Tis nog niet eens 100 euro waard :???:

lauke_101
21 juni 2014, 17:05
Wat een onvoorstelbaar lelijke relic, is die soms uitgevoerd door een blinde die alleen een schroevendraaier tot z'n beschikking had :???:

Jannnus
21 juni 2014, 17:05
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m820080388-gibson-les-paul-peter-green-gary-moore.html

Chinese fake met goed veel onzin in de beschrijving. Hoogste bod 700 euro. Tis nog niet eens 100 euro waard :???:

nee de shit van mister lutz kom uit korea !!!
dus is veel beter ????

maar ok , zwakbegaafden en minderjarigen oplichten, het zal je hobby maar wezen
triest

nickofzo
21 juni 2014, 17:08
Na gebruik wel je anus bleken.

arjanb01
21 juni 2014, 17:10
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m820080388-gibson-les-paul-peter-green-gary-moore.html

Chinese fake met goed veel onzin in de beschrijving. Hoogste bod 700 euro. Tis nog niet eens 100 euro waard :???:

En dan met droge ogen een vraagprijs van 1500 euro in deze advertentie zetten. Gecombineerd met die aartslelijke relic, rolde ik over de grond van het lachen😂

Oranjeaap
21 juni 2014, 17:26
"Dikke gevlamde esdoorn top"
Uhu, je ziet gewoon dat die professioneel gerelicde slijtplekken dwars door de fineer gaan.

En dan zetten "gibson designed classic 57 humbuckers"
Vuil

the sure thing
21 juni 2014, 21:24
Ik zeg: MP inlichten en ik ga nu eur 60.000 bieden...

EDIT: Zeker weten dat deze Gibson wel fake is? Is dit niet gewoon een fucked up Gibson met andere hardware?

Jannnus
21 juni 2014, 22:05
Ik zeg: MP inlichten en ik ga nu eur 60.000 bieden...

EDIT: Zeker weten dat deze Gibson wel fake is? Is dit niet gewoon een fucked up Gibson met andere hardware?

oordeel zelf

https://www.facebook.com/Lutz.Guitars?fref=ts :)

Oranjeaap
21 juni 2014, 22:48
Ik zeg: MP inlichten en ik ga nu eur 60.000 bieden...

EDIT: Zeker weten dat deze Gibson wel fake is? Is dit niet gewoon een fucked up Gibson met andere hardware?

Ik zeg niet dat alles wat hij verkoopt troep is, maar deze gitaar is 100% zeker geen Gibson.

Sander-H
21 juni 2014, 23:06
De foto's komen rechtstreeks van facebook :)
Gitaar is dus wel echt maar zeer waarschijnlijk niet in bezit van de verkoper.

Gebeurt vaker.... Helaas.

Oranjeaap
21 juni 2014, 23:32
De foto's komen rechtstreeks van facebook :)
Gitaar is dus wel echt maar zeer waarschijnlijk niet in bezit van de verkoper.

Gebeurt vaker.... Helaas.

Ja maar dat is hier het probleem niet. Dit is geen Gibson maar één of ander bouwpakket uit Azië wat verkocht wordt als echte Gibson. Wat het dus duidelijk niet is. Verkoper heeft de gitaar wel maar biedt het aan als iets wat het niet is.

Sander-H
22 juni 2014, 00:35
Ja maar dat is hier het probleem niet. Dit is geen Gibson maar één of ander bouwpakket uit Azië wat verkocht wordt als echte Gibson. Wat het dus duidelijk niet is. Verkoper heeft de gitaar wel maar biedt het aan als iets wat het niet is.

Ah, ok.
Zoiets als deze mooie Made in USA Fender van 900 euro bij Used Products Haarlem:
http://www.usedproducts.nl/webshop/fender-stratocaster-20619.html

Misschien heb ik het fout maar het lijkt mij geen USA Fender....
Die nek lijkt mij meer een Squier. Correct me if I'm wrong.

Jannnus
22 juni 2014, 00:56
Ik zeg niet dat alles wat hij verkoopt troep is, maar deze gitaar is 100% zeker geen Gibson.
yup no gibson
meneer doet aan bouwpakketten en decals plakken

"maar z'n klanten vragen er zelf om"

HaroldA
22 juni 2014, 01:39
Wat een ziel ben jij zeg.
Als je niet weet waarom het gaat, ga lekker wat beters met je tijd doen.
Deze gitaar is niks mis mee.

Tsja ...

HaroldA
22 juni 2014, 01:44
Dit is een Chinese fake. Er is niets wat er wel aan klopt, van hals
tot body tot hardware tot headstock.


chines body : ja. heb ook niet gezegd dat het anders is.
rest klopt niet wat je zegt.

en bedankt voor het meedenken ziel!!

Dus ... Chinese nepper waar "niets mis mee is".


en dan ben jij ineens de hoeder van alle gibson geintersseerden?

Laat me niet lachen.
Ziel ben je.

Ik ben wat aan het fun-bieden ... en hij is aan het fun-mailen :seriousf:


Hee, daar ben je weer.

Jij bent de reden waarom kinderen op school gepest worden!!

nickofzo
22 juni 2014, 02:01
hahaha, humor heeft hij wel.

HaroldA
22 juni 2014, 02:10
hahaha, humor heeft hij wel.

Ehm, nee.


Pest jij ook kinderen?!? :(


Niet zoals jij.
heb je ondertussen bij marktplaats gemeld als zijnde asshole vd dag.

Pardon: ziel vd dag


Zou je mij even kunnen wijzen op wat voor ziel je bedoeld?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziel

En ben jij een kind? Zou een hoop verklaren.


Je eigen persoontje!!


Is het echt een belediging om iemand zichzelf te noemen? Ach, ik had
je toch al niet zo hoog zitten.

Waar was ik ook al weer? 10006?

nickofzo
22 juni 2014, 02:19
Damn, ik heb deze advertentie ook al 100 keer gemeld eigenlijk maar dat werkt blijkbaar niet.

the sure thing
22 juni 2014, 08:08
Ik heb MP getipt. Ik denk dat t sneller gaat als meer mensen foute adverteerders tippen

the sure thing
22 juni 2014, 11:40
Kom! Met zn allen bieden LOL

EDIT: YESS! De advertentie is weg

Shifty
22 juni 2014, 12:55
Er staat een Gibson DG335 ebony te koop op Gitaarmarkt, aangeboden door een Thomas.

Berichtje gestuurd waarop ik een hele vage, vertaalde reactie kreeg van een Martin Torrelli. Gitaar is niet in Nederland, maar hij kan transport regelen bla bla.

Wees oplettend, ik denk dat 't een oplichter is.

the sure thing
22 juni 2014, 13:08
Ja zo staat er ook weer de Fender strat uit 1963 en de Gibson ES 175 uit 1961....

Oranjeaap
22 juni 2014, 13:08
Er staat een Gibson DG335 ebony te koop op Gitaarmarkt, aangeboden door een Thomas.

Berichtje gestuurd waarop ik een hele vage, vertaalde reactie kreeg van een Martin Torrelli. Gitaar is niet in Nederland, maar hij kan transport regelen bla bla.

Wees oplettend, ik denk dat 't een oplichter is.

Het vertaalmachine Nederlands in de advertentie en de 4x te lage vraagprijs deden nog geen bellen rinkelen??

HaroldA
22 juni 2014, 13:29
http://i1228.photobucket.com/albums/ee441/Skippy3457/Specialty/SouthParkAaaanditsgone_zps9b0db8b7.jpg

Jannnus
22 juni 2014, 14:23
Kom! Met zn allen bieden LOL

EDIT: YESS! De advertentie is weg

niet te hard juichen
hij gaat gewoon door
iets subtieler , maar toch, blijft op het randje
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m819323321-steve-vai-s-green-monster-ed-van-halen-s-striped-monster.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Oranjeaap
22 juni 2014, 14:44
Tja dat wordt tenminste niet als het echte merk geadverteerd, is verder niets op aan te merken.

Die advertentie van die Les Paul, daar stond gewoon "luister niet naar die mensen, dit is gewoon een echte Gibson Les Paul". En daarom is die advertentie weg en die van dat groene monster niet :)

HaroldA
22 juni 2014, 15:05
niet te hard juichen
hij gaat gewoon door
iets subtieler , maar toch, blijft op het randje
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m819323321-steve-vai-s-green-monster-ed-van-halen-s-striped-monster.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Daar heb ik helemaal geen problemen mee!

muffstuff
22 juni 2014, 17:33
oordeel zelf

https://www.facebook.com/Lutz.Guitars?fref=ts :)

Terng jantje wat een meuk zeg.

Shifty
22 juni 2014, 23:01
Het vertaalmachine Nederlands in de advertentie en de 4x te lage vraagprijs deden nog geen bellen rinkelen??

Nee. En ik wil helpen te voorkomen dat anderen er wel in trappen.

arjanb01
23 juni 2014, 08:06
Lutz guitars, is dat nou een echte firma of niet? Wat een rommel op die fb site zeg!
En dan die lelijke relics! En dan zijn er nog mensen die die dingen kopen !

Tabula Rasa
23 juni 2014, 08:26
Terng jantje wat een meuk zeg.zie toch nog wel een paar mooie exemplaren staan hoor.

universe777
23 juni 2014, 09:12
Ik herken in die gitaren hele goedkope dingen die een beetje gepimpt zijn. BV die explorer, welke volgens mij een hele goedkope Rocktile in een "nieuw" jasje is. Die Iceman idem.

RS-Rik
23 juni 2014, 11:50
Rocktile hoe komen ze op die naam.

Heynis
23 juni 2014, 12:42
http://link.marktplaats.nl/817970336

Is dit nou absurd goedkoop voor een USA made PRS? Het serienummer zegt 1988 of 1991 als bouwjaar, afhankelijk van welk model het is, en daarmee zou de waarde me 10x meer lijken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Rinze
23 juni 2014, 12:48
Er staat in de omschrijving dat het net een echte is, dus namaak. En nog lelijk ook, brug en elektronica kloppen niet.

Oranjeaap
23 juni 2014, 12:55
Er staan 2 of 3 echt mooie tussen maar die zijn niet door hem gemaakt.

Ace 1.15.19
26 juni 2014, 23:02
Het is niet dat ik de advertentie niet vertrouw, maar ik heb er te weinig kaas van gegeten om te beoordelen of dit een originele Celestion is uit de '70s.

http://i1273.photobucket.com/albums/y403/_Ace_/cabinetbarry001_zpsc1838173.jpg

Agent_Smith
27 juni 2014, 11:02
Zou goed kunnen. Hangt van de datumcode af die op het chassis staat gedrukt.
Dat rode stickertje zie ik niet zo heel vaak, maar zou heel goed een (eerste helft) 70s speaker kunnen zijn.

**edit** rode stickertje zou natuurlijk een recone (en daarbij een conversie naar 16 ohm) kunnen betekenen...

the sure thing
28 juni 2014, 00:30
De kap van de speaker ziet er authentiek uit maar de kleur niet...

nickofzo
28 juni 2014, 01:16
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m822189239-gybson-flying-v-in-hoes-used-products-amsterdam.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

ehm 1500 euro gemiddelde nieuwprijs?

die 'Gybson' melody maker V was dacht ik 499 nieuw bij musicstore :hide:

Scarface
28 juni 2014, 13:55
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m822189239-gybson-flying-v-in-hoes-used-products-amsterdam.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

ehm 1500 euro gemiddelde nieuwprijs?

die 'Gybson' melody maker V was dacht ik 499 nieuw bij musicstore :hide:

Idd $ 500 nieuw......hahaha....Maar ze kunnen het altijd proberen,toch?

Groet,
Marco

HaroldA
30 juni 2014, 13:39
De kap van de speaker ziet er authentiek uit maar de kleur niet...

Wat is er mis met de kleur?

the sure thing
30 juni 2014, 22:27
..... Eehh.... Lichtblauw?

HaroldA
30 juni 2014, 22:44
..... Eehh.... Lichtblauw?

Volgens mij is dit gewoon grijs en dat is een kleur die regelmatig gebruikt werd als de groene kappen op waren. Ik heb hier nog 2 cremekleurige greenbacks liggen. En mijn 1960B zit vol met zwarte greenbacks ;)

Agent_Smith
30 juni 2014, 23:22
Lichtblauw zal wel aan je scherm liggen. Of aan de foto :D
Maar idd de grijze zijn ook gebruikt (voornamelijk eerste helft 70s als ik me niet vergis, vóór de zwarte in elk geval). Mijn 1978 kast (1935B) heeft allemaal zware (55hz).

the sure thing
1 juli 2014, 20:02
En wat vinden we hiervan ? http://link.marktplaats.nl/824334838

Plant
1 juli 2014, 20:14
Niks, want hij zegt toch dat hij ook niet weet wat het is.


Lijkt exact op de gitaar van David Guilmour (Pink Floyd) Gitaar doet niet onder voor mijn Fender Road Worn '60 gitaar á €1000,-

Is dat het? Hij zegt toch niet dat hij er €1000 voor wil hebben? Ik vind er niks verdachts aan.

Buzzel
1 juli 2014, 20:28
Hij doet wel voorkomen dat het een gitaar van vergelijkbare waarde is.

En als het geen fender is zit er alsnog een decal op die er niet op hoort te zitten.

Plant
1 juli 2014, 23:46
Hij doet wel voorkomen dat het een gitaar van vergelijkbare waarde is.

Beetje ver gezocht. 'Niet onderdoen voor' betekent nog niet hetzelfde als het ook waard zijn.


En als het geen fender is zit er alsnog een decal op die er niet op hoort te zitten.

Ja, daar heb je zeker een punt. Het zou idd netter zijn als hij die er had afgehaald.

HaroldA
2 juli 2014, 01:11
Ja, daar heb je zeker een punt. Het zou idd netter zijn als hij die er had afgehaald.

Ook een stuk legaler.

Er verscheen net een Gibson Les Paul Ace Frehley-kopie op 2ehands.be: is al weer verwijderd voordat ik 'm hier kon plaatsen! :ok:

HaroldA
2 juli 2014, 16:00
Dit is niet twijfelachtig, maar wel grappig ;)


bij deze verkoop ik mijn limited edition les paul 1959 van epiphone
met originele gibson humbuckers installed!

veel hogere kwaliteit dan de standaard epiphones... zijn er maar
1959 van gemaakt!

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-les-paul-1959-ltd-185634062.html

Pepe
2 juli 2014, 16:02
.. en zal je zien, is dat net de laatste die van de band af is gerold...

Buzzel
2 juli 2014, 16:10
Beetje ver gezocht. 'Niet onderdoen voor' betekent nog niet hetzelfde als het ook waard zijn.

Dan interpreteer ik het iets anders denk ik. 'niet onderdoen' kan duiden op kwaliteit maar ook op prijs (of beide).

telerocker
2 juli 2014, 19:22
Bieden vanaf 300 euro is voor zo'n Epi toch een redelijk bedrag?

bat
2 juli 2014, 19:33
Dan interpreteer ik het iets anders denk ik. 'niet onderdoen' kan duiden op kwaliteit maar ook op prijs (of beide).
Mwoach, het wordt zelden gebruikt in relatie tot prijs, doorgaans wordt er mee bedoeld dat iets of iemand minstens even goed presteert als iets of iemand anders waarvan je zou verwachten dat die veel beter presteert.


Bieden vanaf 300 euro is voor zo'n Epi toch een redelijk bedrag?
Daar gaat het ook niet om. Het gaat om die 1959 die ervan gemaakt zouden zijn. Da's namelijk nie zo... (die 1959 slaat op het aantal windingen van de pickups).

telerocker
2 juli 2014, 19:48
Mwoach, het wordt zelden gebruikt in relatie tot prijs, doorgaans wordt er mee bedoeld dat iets of iemand minstens even goed presteert als iets of iemand anders waarvan je zou verwachten dat die veel beter presteert.


Daar gaat het ook niet om. Het gaat om die 1959 die ervan gemaakt zouden zijn. Da's namelijk nie zo... (die 1959 slaat op het aantal windingen van de pickups).

D'accord! Misschien weet ie, net als ik, het ook niet precies. Is ook lekker belangrijk. Dat hele Limited Edition- en FSR-gedoe is toch een beetje aan inflatie onderhevig. Elke week komt er wel weer een LE of FSR uit. En wat betreft de pickups: vervangen, want meestal klinken Epi- en Gibson-pickups niet zo jofel.

AoDf
2 juli 2014, 21:19
Dit is niet twijfelachtig, maar wel grappig ;)



http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-les-paul-1959-ltd-185634062.html


Daar gaat het ook niet om. Het gaat om die 1959 die ervan gemaakt zouden zijn. Da's namelijk nie zo... (die 1959 slaat op het aantal windingen van de pickups).

Van dit specifieke Epiphone model zijn er daadwerkelijk maar 1959 gemaakt. Is dat grappig?

http://www.premierguitar.com/articles/Epiphone_1959_Les_Paul_Standard_Electric_Guitar_Re view
http://www.epiphone.com/Products/Les-Paul/1959-Les-Paul-Standard.aspx

the sure thing
2 juli 2014, 21:31
Deze vind ik al meer fout: http://link.marktplaats.nl/824662949

bat
2 juli 2014, 21:46
Van dit specifieke Epiphone model zijn er daadwerkelijk maar 1959 gemaakt. Is dat grappig?

http://www.premierguitar.com/articles/Epiphone_1959_Les_Paul_Standard_Electric_Guitar_Re view
http://www.epiphone.com/Products/Les-Paul/1959-Les-Paul-Standard.aspx
I stand corrected, ik meende dat de verkoper dat 1959 verkeerd geinterpreteerd had en vond dat wel grappig.

HaroldA: maakte jij dezelfde fout als ik?

Jannnus
2 juli 2014, 22:40
Deze vind ik al meer fout: http://link.marktplaats.nl/824662949
die pik verdient straf :)

wietse
2 juli 2014, 22:40
Deze vind ik al meer fout: http://link.marktplaats.nl/824662949
wat is daar mis aan behalve de lelijke relic en het logo op de kop, hij vermeldt dat het een partscaster is.

Jannnus
2 juli 2014, 22:42
wat is daar mis aan behalve de lelijke relic en het logo op de kop, hij vermeldt dat het een partscaster is.
daar is alles mis mee
200 euro verdienen met wat brand en plak werk ?
no way

Henri H
3 juli 2014, 09:15
wat is daar mis aan behalve de lelijke relic en het logo op de kop, hij vermeldt dat het een partscaster is.
Die discussie is al zo vaak gevoerd hier; het is bij wet verboden om gitaren te verkopen met nep-logo's toch?

AC3D
3 juli 2014, 11:09
Die discussie is al zo vaak gevoerd hier; het is bij wet verboden om gitaren te verkopen met nep-logo's toch?

het zou kunnen dat de nek een orginele fender nek is, en dat die decals dr gewoon op horen, maar of het dat ook is kan ik niet oordelen.

Henri H
3 juli 2014, 11:24
Met recht twijfel dus....

bat
3 juli 2014, 12:00
het zou kunnen dat de nek een orginele fender nek is, en dat die decals dr gewoon op horen, maar of het dat ook is kan ik niet oordelen.
Zou kunnen, maar ik vermoed van niet. Anders had de verkoper dat denk ik wel een stuk duidelijker in zijn advertentie gezet.

Brum
3 juli 2014, 14:09
Weten de mensen hier eigenlijk wel dat Neil Young eigenlijk op niks minder dan een Les Paul Traditional speelde/speelt? Nou, dan weet je het nu!:D

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/zeer-speciale-gibson-les-paul-196130090.html

jan7
3 juli 2014, 15:49
Weten de mensen hier eigenlijk wel dat Neil Young eigenlijk op niks minder dan een Les Paul Traditional speelde/speelt? Nou, dan weet je het nu!:D


As for electrics, Neil Young is best known for his 1953 Les Paul goldtop he calls “Old Black.”
Spray painted black long before he bought it, and mounted with a Bigsby tremolo.
It has a P-90 in the neck position and a Firebird pickup in the bridge position with a toggle switch that bypasses the controls and sends the Firebird directly to the amp.
Close enough I guess. :)

Zeker aangezien Gibson zelf aan name dropping doet (al zeggen ze niet letterlijk dat het die gitaar is/was) en hebben ze het bij Neil Young enkel over de Bigsby.

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Traditional-Bigsby.aspx

Crafted to exhibit the best characteristics displayed by the Les Paul Standard over the six decades of its existence, the Les Paul Traditional is a fitting heir to the guitar that Eric Clapton brought into the spotlight in the mid '60s, and which quickly became the weapon of choice for countless top players, including Mike Bloomfield, Jimmy Page, Paul Kossoff and Jeff Beck. To capture an option favored by everyone from Neil Young to Keith Richards, Joe Perry to Carl Perkins and original Son Volt lead guitarist Dave Boquist, Gibson USA now brings you the Les Paul Traditional with Bigsby®.

Swaag
3 juli 2014, 16:08
Weten de mensen hier eigenlijk wel dat Neil Young eigenlijk op niks minder dan een Les Paul Traditional speelde/speelt? Nou, dan weet je het nu!:D

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/zeer-speciale-gibson-les-paul-196130090.html
Och, dergeijke dichterlijke vrijheden snap ik nog wel: reclamepraatje. Maar komt de verkoper nou uit Hilversum (advertentietekst) of uit Gent (info in rechterkolom)?

Brum
3 juli 2014, 16:13
Close enough zee die...

https://www.google.nl/search?q=gibson+les+paul+neil+young+signature&client=firefox-a&hs=AA3&rls=org.mozilla:nl:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=kC9qYFu_zsBuMM%253A%253Bhttps%253A%252F%252F encrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9 GcT-OxGhgCMDlYHq5nySIZduav7dmBxvgxsKz8kJApsJ2BR2L6Z75Q %253B640%253B430%253BpjNXtQmi5v8f2M%253Bhttp%25253 A%25252F%25252Fwww.jetenginesound.com%25252Fsold3. htm&source=iu&usg=__3IGo3ghLSGe5EPMxEa7CsNqTVAY%3D&sa=X&ei=mVW1U5KcD6aJ0AXbpoGwCg&ved=0CC0Q9QEwAA&biw=1280&bih=695#imgdii=_

Er bestaat gewoon een signature Les Paul van Neil Young, die ziet er toch echt wel even een heeeeeel klein beetje anders uit en zal in de praktijk ook een klein beetje duurder zijn. Om van een doodgewone 2011 Les paul Traditional er eentje uit de Tribute serie te maken is al best knap, gezien de persoon in kwestie doodleuk het trussrod plaatje laat zien in de advertentie. Maar waar ik nog het hardst om moest lachen is dat ie beweert dat deze Les Paul nog volledig massief is en minstens zo goed, zo niet, beter klinkt dan al die ouwe Les Pauls, terwijl de gitaar toch echt gemaakt is van gatenkaas mahonie. Dat voelt ie in het gewicht zee die, dat ie massief is, de grapjurk. Dit noem ik geen dichterlijke vrijheid meer heur, da's gewoon liegen.;)

Jannnus
3 juli 2014, 17:27
Och, dergeijke dichterlijke vrijheden snap ik nog wel: reclamepraatje. Maar komt de verkoper nou uit Hilversum (advertentietekst) of uit Gent (info in rechterkolom)?



Dit is nog de goede vesie 2011 met mahonie body uit een stuk.


maar dit wil ik wel zeker weten

dus ik en m'n schuurmachine gaan op reis

Swaag
3 juli 2014, 17:33
Ik heb nog nooit een Neil Young signature gezien eerlijk gezegd. Voor zover ik weet heeft Gibson die wel heel graag willen produceren maar heeft ome Neil keihard nee gezegd (logisch: I ain't singing for pepsi!).
Mijn vraag blijft: waar zit die verkoper nu echt?

Kakihara
19 juli 2014, 13:36
Vintage Fender Collectie voor €250.000 (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vintage-fender-gitaren-versterker-verzameling-197322025.html).
Kan echt zijn, maar ik twijfel, hij mag dan zelf nog beweren dat het echt is. De foto komt me bekend voor, alsof die al es eerder gebruikt is voor een advertentie. En als het echt om zo'n waanzinnige collectie zou gaan, zou ik zelf eerder opteren voor een veilinghuis dan voor een zoekertjessite. En waarom geen beschrijving van de aangeboden goederen?

Oranjeaap
19 juli 2014, 13:44
Heb die een jaar terug al eens op marktplaats langs zien komen. Waarom twijfel je aan de echtheid? Iemand die dit zou willen kopen gaat dat 100% zeker eerst persoonlijk inspecteren.

Ik denk zelf dat de vraagprijs waarschijnlijk te hoog ligt. De waarde ligt waarschijnlijk voor het grootste deel bij de 60's strats, dus de vraag is hoeveel zijn dat er?
En wie heeft er vandaag de dag nou 250.000 euro rondslingeren om zoiets te kopen? Kleine markt voor denk ik.

lauke_101
19 juli 2014, 18:29
Daar zitten een paar mooie custom colours bij zeg :o

LRS
16 augustus 2014, 10:11
Goed, ik lig een paar weken terug in mijn hangmat in de Provence, blader door een nl gitaartijdschriftje dat ik last minute nog in de kiosk had gescoord, en verbaas me over het hoge knip-en-plak gehalte. Komt op mij als niet-Neerlandicus nogal in elkaar geflanst over. Maar ok, waar maak ik me druk over? De ondergaande zon, landwijntje, kaasje, nog steeds bijna 25 oC... ik blader nog steeds geamuseerd verder. Aanbeland bij de tweedehandsjes. Hey, da's ook gek, die gitaar komt me erg bekend voor. De tekst ook overigens. Oh, da's mijn eigen gsm nummer. Apart, mijn marktplaatsadvertentie is tot de komma nauwkeurig overgenomen en ongevraagd geplaatst ter vulling van dit knip-en-plak blaadje. Ik zal de redactie deze maand eens een rekening sturen met een begeleidend briefje voor geleverde kopij...

postbus31
16 augustus 2014, 11:18
€0,25 per woord en €200 per foto, plus boze brief van je "legal department" wil wel eens helpen.

duckman
16 augustus 2014, 13:08
voor de Japanse markt, maar volgens mij was de deal niet 100% rond zie ook :http://www.maverick-music.com/gibson-guitars/gibson-neil-young-ol-black-les-paul-6-5187

Rohtagran
17 augustus 2014, 01:07
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10583866_289007171287650_6409289663855333571_n.jpg
Volgens de verkoper zijn het Yngwie Malmsteen modellen, alle drie te koop voor 1300 euro. Wil je er 1 dan vraagt hij er 900 euro.

https://www.facebook.com/groups/405317396190662/?fref=nf Op deze pagina stond het bericht.