PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

macwilliams
5 november 2013, 08:20
Met "gemeld" bedoelde ik dan ook "gemeld aan marktplaats". Dat doe ik ook regelmatig. Ik krijg nooit een reactie, maar zie wel met enige regelmaat ook resultaat.
Het gebeurt bij mij ook niet altijd dat ik een mail terug krijg. Als het gebeurt vragen ze om uitleg waarom ik de advertentie gemeld heb.


Mijn ervaring met MP is dat ze gewoonweg mijn mails negeren en er aan de ad niets gedaan wordt.
Zijn dat ook de advertenties die hier als twijfelachtig aangemerkt zijn?


Bij speurders zit dat best prima:

Beste Jeroen,


Naar aanleiding van je klacht over advertentie 135981385 is deze door ons verwijderd.

De klacht betrof de volgende advertentie:

Advertentienummer: 135981385
Advertentietitel: fender telecaster
Rubriek: Muziekinstrumenten
Subrubriek: Elektrische gitaren
Prijs: n.o.t.k.

---

fender telecaster volledig opgebouwd in dld door erkende gitaarbouwer op maat gemaakt op bestelling

reel bod gevraagd voor dit instrument wat beter speelt en klinkt als de gemiddelde telecaster uit de winkel


---

...En zo help je ook een handje om Speurders opgeruimd te houden. Dankjewel daarvoor!

Lees onze tips over veilig handelen: http://over.speurders.nl/faq/?item=179


Groeten,

Het Speurders.nl team
http://www.speurders.nl

Mooi!

arjanb01
5 november 2013, 11:02
Bij deze heb ik ook mijn twijfels, zeker voor die prijs:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177006

Ik zal de adverteerder is mailen met vragen of er een certificaat bij zit en welke case candy etc....

Brainfart
5 november 2013, 11:10
Bij deze heb ik ook mijn twijfels, zeker voor die prijs:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177006

Ik zal de adverteerder is mailen met vragen of er een certificaat bij zit en welke case candy etc....

Google Translate? --> 3 weg schakelaar......

Tupelo
5 november 2013, 11:34
Hoe zou jij zo een ding noemen dan..?

Brainfart
5 november 2013, 12:10
Hoe zou jij zo een ding noemen dan..?

3-way switch. Ben zelf nogal Engels ingesteld. Misschien is 3 weg schakelaar ook wel goed, klinkt mij in ieder geval niet echt lekker. Zou dan gaan voor 3-standen schakelaar. Vandaar dat het mij lijkt alsof dit vertaald is. But who am I. Reageer ook maar op iets waar ik verder geen verstand van heb. Ik zeg in ieder geval per definitie niet dat die gitaar fake is.

arjanb01
5 november 2013, 12:23
Heb de adverteerder gemaild, maar krijg geen antwoord, dus deze ad is erg fishy.

bat
5 november 2013, 12:43
Heb de adverteerder gemaild, maar krijg geen antwoord, dus deze ad is erg fishy.
Het klinkt misschien gek, maar ook in deze tijd zijn er nog mensen die niet de hele dag hun mail in de gaten houden. Ik reageer ook wel eens pas na een dag op een mail om meer info, ik heb ook nog andere zaken in mijn leven die belangrijk zijn. Die advertentie staat er sinds vandaag op, dus langer dan een paar uur kun jij nog niet op een antwoord gewacht hebben… ;)

arjanb01
5 november 2013, 12:52
Het klinkt misschien gek, maar ook in deze tijd zijn er nog mensen die niet de hele dag hun mail in de gaten houden. Ik reageer ook wel eens pas na een dag op een mail om meer info, ik heb ook nog andere zaken in mijn leven die belangrijk zijn. Die advertentie staat er sinds vandaag op, dus langer dan een paar uur kun jij nog niet op een antwoord gewacht hebben… ;)

Klopt, maar heb ook middagpauze momenteel -:) Ik vind het een te lage prijs voor een customshop les paul (een 59er zit rond de 3000-3500 euro tweedehands), en als het een normale LP standard is is hij te duur. Die doen tweedehands tegenwoordig hooguit 1500 eu, en gezien de huidige markt kun je ze al scoren voor 1100 tot 1300 euro.

lespaulnmarshall
5 november 2013, 12:54
3 weg schakelaar kan gewoon, heb ik wel vaker gehoord

lespaulnmarshall
5 november 2013, 13:03
Mocht alles kloppen heb ik eigenlijk wel interesse als je het niet erg vind arjan. :)

arjanb01
5 november 2013, 13:04
Mocht alles kloppen heb ik eigenlijk wel interesse als je het niet erg vind arjan. :)

Ga je gang -:) De ad viel me op vanwege de lage prijs, mits customshop natuurlijk !

benwave
5 november 2013, 13:25
Ga je gang -:) De ad viel me op vanwege de lage prijs, mits customshop natuurlijk !

De koffer en het serie nummer suggereren iig dat het een customshop is.
gitaar zou dan uit 2004 moeten zijn

lespaulnmarshall
5 november 2013, 13:37
Ga je gang -:) De ad viel me op vanwege de lage prijs, mits customshop natuurlijk !

Thanks! Heb m al een mailtje gestuurd ;-)

benwave
5 november 2013, 13:44
Thanks! Heb m al een mailtje gestuurd ;-)

Mijn gevoel zeg ook uitkijken,.. uitkijken dus

lespaulnmarshall
5 november 2013, 15:33
Heb een onduidelijk mailtje in gebrekkig nederlands gekregen, vermoed dus dat het een oplichter is. Staat iets vaags in over spanje, daar zal hij wel zogenaamd liggen die gitaar.

arjanb01
5 november 2013, 15:39
Ik zeg, Quatareze methode, 1 vinger afhakken voor 1 fake ad, hier de mail:

hello,

Dank u voor uw navraag, het instrument is nog steeds te koop. Het artikel is in goede staat en 100% origineel. Ik kocht het instrument, toen ik werkte in Amsterdam voor twee jaar als sales manager bij een internationaal bedrijf, maar nu was ik in Valencia verstuurd naar ons kantoor. Ik verkoop het omdat ik geen muzikant en ik echt niet gebruikt, en ik wil het terug te verkopen aan Nederland, omdat het werd gekocht en het heeft alle papieren in het nederlands. Om ons te helpen in het proces van verkoop, zullen we een rederij te gebruiken en zij zullen zorgen voor alles. Als je echt geďnteresseerd bent in het kopen van mijn instrument laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve geen belachelijke aanbod niet voor te stellen en geen verlies van tijd, want een snelle verkoop nodig is. Kan het gesprek in het Engels voort te zetten? dank u

Wet veranderen en Arabische toestanden invoeren, handen of vingers afhakken.

lespaulnmarshall
5 november 2013, 15:49
Ik zeg, Quatareze methode, 1 vinger afhakken voor 1 fake ad, hier de mail:

hello,

Dank u voor uw navraag, het instrument is nog steeds te koop. Het artikel is in goede staat en 100% origineel. Ik kocht het instrument, toen ik werkte in Amsterdam voor twee jaar als sales manager bij een internationaal bedrijf, maar nu was ik in Valencia verstuurd naar ons kantoor. Ik verkoop het omdat ik geen muzikant en ik echt niet gebruikt, en ik wil het terug te verkopen aan Nederland, omdat het werd gekocht en het heeft alle papieren in het nederlands. Om ons te helpen in het proces van verkoop, zullen we een rederij te gebruiken en zij zullen zorgen voor alles. Als je echt geďnteresseerd bent in het kopen van mijn instrument laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve geen belachelijke aanbod niet voor te stellen en geen verlies van tijd, want een snelle verkoop nodig is. Kan het gesprek in het Engels voort te zetten? dank u

Wet veranderen en Arabische toestanden invoeren, handen of vingers afhakken.
Jep, zelfde mail... Ik zeg ook oplichter

Speeddemon
5 november 2013, 16:57
Enneh "Daan", Wierden ligt niet in Spanje, en Valencia niet in Overijssel. :stop:

bat
5 november 2013, 17:06
Het roept in ieder geval vraagtekens op. Ik zou m'n vingers er niet aan willen branden.


Wet veranderen en Arabische toestanden invoeren, handen of vingers afhakken.
Ja! En mochten we een foutje maken, dan kunnen we die er altijd weer aan plakken natuurlijk!!!

lespaulnmarshall
5 november 2013, 17:09
Ik heb gevraagd of de gitaar in NL te bezichtigen is, maar nog geen antwoord gehad. Ook noemt deze 'daan' zich in zijn mail 'david'. Beetje apart...

jan7
5 november 2013, 18:51
hello,

Dank u voor uw navraag, het instrument is nog steeds te koop. Het artikel is in goede staat en 100% origineel. Ik kocht het instrument, toen ik werkte in Amsterdam voor twee jaar als sales manager bij een internationaal bedrijf, maar nu was ik in Valencia verstuurd naar ons kantoor. Ik verkoop het omdat ik geen muzikant en ik echt niet gebruikt, en ik wil het terug te verkopen aan Nederland, omdat het werd gekocht en het heeft alle papieren in het nederlands. Om ons te helpen in het proces van verkoop, zullen we een rederij te gebruiken en zij zullen zorgen voor alles. Als je echt geďnteresseerd bent in het kopen van mijn instrument laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve geen belachelijke aanbod niet voor te stellen en geen verlies van tijd, want een snelle verkoop nodig is. Kan het gesprek in het Engels voort te zetten? dank u

Klinkt als:...

Hallo,

Product is nog steeds te koop en 100% origineel. Het apparaat is in goede staat. Ik kocht het product, toen ik werkte in Brussel twee jaar als een politieagent in het programma obmena.Programma uitwisseling is voorbij en ik keerde terug naar Engeland. Ik verkoop het omdat ik hier ben en ik heb geen behoefte, en ik wil terug te verkopen aan België, omdat het werd gekocht, en het heeft alle artikelen en boeken in het nederlands. Om u te helpen in dit proces maken we gebruik van een rederij, en zij zullen zorgen voor alles. Sorry, maar dit is een dringende verkoop, ik verkoop het omdat ik wil in Engeland wonen voor een lange tijd, en ik moet betalen voor mijn huis. Als je echt geďnteresseerd bent in het kopen van mijn product, laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve niet lachen, en dan niet mijn tijd verspillen, want de tijd is bijna niet voor mij en een snelle verkoop nodig is. Kunnen we het gesprek voortzetten in het Engels? dank

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?129028-Gibson-te-koop-is-die-echt

.slash.
5 november 2013, 22:33
Verrassend scherp!

lespaulnmarshall
5 november 2013, 22:33
Meneer Daan/david wil dat ik mijn gegevens stuur en dan zorgt hij wel dat een postbedrijf de gitaar komt ophalen bij hem en dat die ook de betaling verzorgen.
Zeker een oplichter dus... Heb m maar eens spaans mailtje terug gestuurd. Als hij in spanje woont zoals hij zegt dan zal hij dat vast wel begrijpen.

HaroldA
5 november 2013, 22:35
Als hij in spanje woont zoals hij zegt dan zal hij dat vast wel begrijpen.

Hebben ze geen Google Translate buiten Spanje? ;)

lespaulnmarshall
5 november 2013, 22:54
Hebben ze geen Google Translate buiten Spanje? ;)

Ja maar ik vermoed dat ik dan ook een spaans mailtje terug zou moeten krijgen. Als dat vol fouten staat dan weet ik genoeg.

HaroldA
5 november 2013, 22:56
Ja maar ik vermoed dat ik dan ook een spaans mailtje terug zou moeten krijgen. Als dat vol fouten staat dan weet ik genoeg.

... want je weet nu nog niet genoeg? :???:

lespaulnmarshall
5 november 2013, 23:06
... want je weet nu nog niet genoeg? :???:

Tuurlijk wel, maar dat betekent niet dat je er niet nog even plezier van kunt hebben.

ShadowShape
5 november 2013, 23:09
Die woord-keuze is wel heel opvallend. Onlangs heb ik deze retour gehad op interesse in een Taylor Koa:

"Hello,
Thank you for your email. I confirm that my offer is still available. I am hungarian and I live in Budapest. I've spent the last two years working in your country and I just came back to Hungary.
If you are interested in this purchase, I will pay for the packaging and delivery fees. I am at your disposal for further information.
Üdvözlettel | Mit freundlichen Grüßen | Cordialement | Best regards | 最好的问候
[voornaam][achternaam]"

Mijn interesse hield direct op na het ontvangen van dit mailtje, zelfs voor een goede deal voor een zeldzame gitaar.

Speeddemon
8 november 2013, 15:11
Zonder schroom:
Meerdere GibsUns.
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/te-koop-l-p-custom-copie-136326137.html

HaroldA
8 november 2013, 15:34
Zonder schroom:
Meerdere GibsUns.
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/te-koop-l-p-custom-copie-136326137.html

Fijn als de adverteerder er zelf al bij zet dat ze fake zijn, dan is het laten verwijderen maar een formaliteit.

Gerapporteerd! :ok:

nickofzo
8 november 2013, 15:46
En deze dan: http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/page/4/lp-cherryburst-standard-135859327.html?query=gibson&category=4467&local-postcode=&local-distance_value=25&min_prijs=&max_prijs=

MarkS
8 november 2013, 15:48
Fijn als de adverteerder er zelf al bij zet dat ze fake zijn, dan is het laten verwijderen maar een formaliteit.

Gerapporteerd! :ok:
Die staat er al een eeuwigheid op.

HaroldA
8 november 2013, 16:16
Die staat er al een eeuwigheid op.

Ben ik dan de enige die dat dan rapporteert?!? :???:


Naar aanleiding van je klacht over advertentie 136326137 is deze door ons verwijderd.

De klacht betrof de volgende advertentie:

Advertentienummer: 136326137
Advertentietitel: te koop l p custom copie
Rubriek: Muziekinstrumenten
Subrubriek: Elektrische gitaren
Prijs: EUR 675,00

Swaag
8 november 2013, 19:16
Ben ik dan de enige die dat dan rapporteert?!? :???:Nee, ik doe het ook, maar krijg dus nooit een reactie terug.

lespaulnmarshall
9 november 2013, 17:17
Sorry, verkeerd

Mr.Fingers
9 november 2013, 17:34
https://www.google.be/search?q=custom+shop+2006+closet+classic&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4WN-UpDlMoWc0QWzoIHYAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1787&bih=873&dpr=0.9

Allemaal CBS-koppen, LSR-rollernuts, contoured heel,... Die gitaar is zo echt als maar zijn kan.

lespaulnmarshall
9 november 2013, 17:49
https://www.google.be/search?q=custom+shop+2006+closet+classic&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4WN-UpDlMoWc0QWzoIHYAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1787&bih=873&dpr=0.9

Allemaal CBS-koppen, LSR-rollernuts, contoured heel,... Die gitaar is zo echt als maar zijn kan.

Da's raar is zocht op closet classic ltd ed. Pro (zoals in de ad staat) en alleen maar 50's headstocks.

frekie
11 november 2013, 10:05
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m743008062-ibanez-musician-mc100-ds-vintage-uit-1978.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Als het dezelfde gitaar is die ik wel eens gezien heb in een winkel in LW, en dat denk ik, zie de fotoos, dan zijn de frets tot op het hout versleten.

arnoldtims
11 november 2013, 10:13
Daar is de prijs toch ook naar. Hij vraagt er niet veel voor, of kosten die dingen geen drol.

frekie
11 november 2013, 10:31
Het is het goedkoopste model met geschroefde neck. De hogere modellen hebben allemaal een doorlopende neck.

jutter
11 november 2013, 10:52
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m743008062-ibanez-musician-mc100-ds-vintage-uit-1978.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Als het dezelfde gitaar is die ik wel eens gezien heb in een winkel in LW, en dat denk ik, zie de fotoos, dan zijn de frets tot op het hout versleten.

Het is nutteloos om hem hier te plaatsen....

arnoldtims
11 november 2013, 13:03
En trouwens op de foto is niet te zien dat ze zo ver gesleten zijn. hoort idd hier eigenlijk niet thuis

Plant
11 november 2013, 13:07
Met de topkam is wel iets uitgehaald, maar dat laat de adverteerder op meerdere foto's dan ook duidelijk zien. Het lijkt wel of de omwonden snaren een stuk dieper liggen en er intonatie compensatie is toegepast. Of er is een stuk uitgebroken, dat kan natuurlijk ook :D

RaceRookie
13 november 2013, 10:38
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/hot-rod-red-70s-stratocaster-reissue-136391586.html

Die trussrod opening klopt toch niet? Volgens mij een cheap (squier of kloon) halsje met Fender decal. Ook de tuners kloppen niet, die zijn meer richting de 60ties (Kluson). Volgens mij jammer van je geld, of heb ik het nou mis?

Plant
13 november 2013, 12:12
Welke bedoel je? Ik krijg een hele pagina met advertenties en geen enkele Fender.

HaroldA
13 november 2013, 12:14
Welke bedoel je? Ik krijg een hele pagina met advertenties en geen enkele Fender.

"De advertentie is niet meer beschikbaar. Op deze pagina treft u gelijkende advertenties welke voor u werden gevonden."

Plant
13 november 2013, 12:16
O, apart :???: Die melding krijg ik niet.

HaroldA
13 november 2013, 12:17
O, apart :???: Die melding krijg ik niet.

Weet je dat zeker?

Plant
13 november 2013, 12:21
Heel zeker! Ik krijg alleen bovenaan "605 ADVERTENTIES GEVONDEN IN ELEKTRISCHE GITAREN" en daaronder beginnen de advertenties. Misschien dat Ghostery iets tegenhoud?

Buzzel
13 november 2013, 12:25
De advertentie is verwijderd hoor. Ik krijg ook die melding en heb geen ghostery.

RaceRookie
13 november 2013, 12:26
Welke bedoel je? Ik krijg een hele pagina met advertenties en geen enkele Fender.

Ik zie dat de advertentie al gewist is. Mooi.

bat
13 november 2013, 13:01
Heel zeker! Ik krijg alleen bovenaan "605 ADVERTENTIES GEVONDEN IN ELEKTRISCHE GITAREN" en daaronder beginnen de advertenties. Misschien dat Ghostery iets tegenhoud?
Onder de gele balk met "60x ADVERTENTIES etc" staat een dunne rode balk, zie jij die ook?

Plant
13 november 2013, 13:23
Nee, geen rode balk. Je bedoelt ook over die achtergrond met plaatjes heen?
Nog boven het rode tabje 'Plaats advertentie'?

Zoals ik al meldde heb ik Ghostery geďnstalleerd en waarschijnlijk houd dat naast allerlei beeldvervuiling (ads) ook deze melding tegen.

HaroldA
13 november 2013, 13:26
Zoals ik al meldde heb ik Ghostery geďnstalleerd en waarschijnlijk houd dat naast allerlei beeldvervuiling (ads) ook deze melding tegen.

Handig ...

Plant
13 november 2013, 13:39
Als het zo is in dit geval niet echt :seriousf: , maar ik moet zeggen dat het de eerste keer is dat ik het merk.

HaroldA
14 november 2013, 00:01
Jim Harly

http://img.2dehands.be/f/normal/170630904-jim-harly.jpg

Kenmerken
Instrument: Elektrische gitaar
Conditie: Gebruikt
Veelplaatser: Nee

Omschrijving
Dit is een elektrische gitaar klanken bord is nagekeken
En afgestemd ik doe deze weg omdat ik er geen zin meer
in heb 1'5jaar
Dit kost nieuwprijs 2200€
En mag weg voordelige prijs dit is een serieuse
Bieding

... ehm, wat? :???:


http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/jim-harly-170630904.html

Heusinkveld
14 november 2013, 08:26
... ehm, wat? :???:


http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/jim-harly-170630904.html

Misschien bij zowel z'n nieuwprijs, als 'bieden vanaf' prijs een 0 extra geplakt? :D

Plant
14 november 2013, 12:12
Google translate en ondanks Euroteken bedrag nog in Belgische Franken?

the sure thing
14 november 2013, 20:01
Hier een oude bekende maar nu met een wat meer correcte tekst: http://link.marktplaats.nl/744495381

nickofzo
14 november 2013, 22:34
En maar schreeuwen!! (wat hier blijkbaar niet kan)

Buzzel
15 november 2013, 12:19
Lol, we kunnen hem wel allemaal mailen dat zijn capslock aan staat. Als hij een stuk of 20 mailtjes krijgt met de tekst 'je capslock staat aan' laat hij dat de volgende keer wel zitten.

En ja die gitaar is natuurlijk ook rotzooi

jannest
15 november 2013, 20:08
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m744138180-les-paul-standard-antique-relic-aged.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

fake ???
nee joh fake is m'n naam
of was het replica ???

https://www.facebook.com/Lutz.Guitars

Swaag
15 november 2013, 20:18
Teringggg wat een mega foute Facebook pagina zeg..

Plant
15 november 2013, 20:25
https://www.facebook.com/Lutz.Guitars

Lutz... Lutz... Luc Lutz!!! :crazyhappy: Natuurlijk!!! De bekende sprookjesverteller :ok:

arjanb01
15 november 2013, 22:00
Lutz zie ik vaak voorbijkomen hier en op marktplaats ! Is het nou een oplichter of niet? Hij biedt wel leipe gitaartjes aan en zelfs hele mooie tokai les Pauls? Wat is waar? Heeft iemand ooit iets gekocht daar of contact gehad? Of biedt hij gewoon replica's aan tegen te hoge prijzen?

jannest
15 november 2013, 22:26
weet niet maar het plakken van gibson stikkertjes op niet gibson gitaren lijkt mij verdacht veel op oplichting
en dat doet hij bij meerdere merken

melden bij marktplaats en facebook als je zin heb
ik niet

Mitch
15 november 2013, 22:36
Lutz is gewoon kort voor lutser.

RaceRookie
15 november 2013, 23:16
Lutz zie ik vaak voorbijkomen hier en op marktplaats ! Is het nou een oplichter of niet? Hij biedt wel leipe gitaartjes aan en zelfs hele mooie tokai les Pauls? Wat is waar? Heeft iemand ooit iets gekocht daar of contact gehad? Of biedt hij gewoon replica's aan tegen te hoge prijzen?

Ik heb hem een keer een gitaar laten bouwen. Ik wil niet teveel in detail treden (want dat vind ik niet netjes op een forum), maar de gitaar voldeed absoluut niet. Erg slecht afgewerkt (ik heb de foto's nog, de gitaar niet meer). Kortom, jammer geld. Ik koop er in ieder geval niets meer. Misschien heeft iemand andere ervaringen?

kwispelhond
16 november 2013, 00:31
zou intoneren nog lukken met een brug zoals die op dit ding staat? lijkt me dus echt een Chinees prul! Maak dan maar voor jezelf uit of je het "vintage handwerk" van deze man zo'n bedrag waard vind, ikzelf hoef daar niet erg lang over na te denken.

nickofzo
16 november 2013, 01:05
ehm... http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m738643729-te-koop-gibson-les-paul-custom-namaak.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Hij heeft trouwens ook nog een Fender:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m738627213-te-koop-fender-stratocaster-namaak.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Koopje toch?

arjanb01
16 november 2013, 07:40
ehm... http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m738643729-te-koop-gibson-les-paul-custom-namaak.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Hij heeft trouwens ook nog een Fender:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m738627213-te-koop-fender-stratocaster-namaak.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Koopje toch?

Dit is geen oplichter, hij vermeldt bij die Gibson dat het een imitatie is. Al vind ik 750 eu voor zo'n gitaar teveel. Voor een replica vind ik dat je hooguit 350 eu moet neertellen, en dan moet het een goed afgewerkte en bespeelbare plank zijn.
Ik zag ook deze voorbijkomen:

http://link.marktplaats.nl/741845919

Bieden vanaf 750 euro, grapjas! En een epiphone met een long-tenon neck, beetje ongeloofwaardig want ik ken geen enkele epi lp ook de elite serie niet die een doorlopende hals door de body heeft. Prul en welke mafkees trapt hier in?
Ik zeg: opsporen die man en minimaal 1 vinger afhakken en als hij de gitaar helemaal niet heeft, hand verwijderen, zodat iedereen ziet dat dit een oplichter is.

Swaag
16 november 2013, 08:51
Ik zie op die Facebookpagina bijvoorbeeld een Richie Sambora Strat voorbijkomen met een Fender decal prominent in beeld op de foto's. Maar nergens de vermelding dat het geen echte Fender is.

fred dons
16 november 2013, 09:45
mijn orville heeft wel een long neck tenon (niet te verwarren met doorlopende neck, de tenon eindigt in de neckpickup cavity) en eerlijk gezegd zijn deze gitaren heel goed en qua constructie (als je de poly lak even negeert) stuk dichter bij 57 lp's dan de gibbies, eur750 is een goede prijs voor deze gitaren



Dit is geen oplichter, hij vermeldt bij die Gibson dat het een imitatie is. Al vind ik 750 eu voor zo'n gitaar teveel. Voor een replica vind ik dat je hooguit 350 eu moet neertellen, en dan moet het een goed afgewerkte en bespeelbare plank zijn.
Ik zag ook deze voorbijkomen:

http://link.marktplaats.nl/741845919


Bieden vanaf 750 euro, grapjas! En een epiphone met een long-tenon neck, beetje ongeloofwaardig want ik ken geen enkele epi lp ook de elite serie niet die een doorlopende hals door de body heeft. Prul en welke mafkees trapt hier in?
Ik zeg: opsporen die man en minimaal 1 vinger afhakken en als hij de gitaar helemaal niet heeft, hand verwijderen, zodat iedereen ziet dat dit een oplichter is.

arjanb01
16 november 2013, 10:02
mijn orville heeft wel een long neck tenon (niet te verwarren met doorlopende neck, de tenon eindigt in de neckpickup cavity) en eerlijk gezegd zijn deze gitaren heel goed en qua constructie (als je de poly lak even negeert) stuk dichter bij 57 lp's dan de gibbies, eur750 is een goede prijs voor deze gitaren

Als dit waar is, geloof ik je direct. Maar deze advertentie heeft te mooie foto's op een witte achtergrond, dus komt op mij fishy over. Als het een echte advertentie was geweest, had de adverteerder foto's gemaakt van de gitaar thuis of in z'n eigen oefenruimte. En orvilles doen echt meer dan 750 eu tweedehands. Er stond laatst een lp custom voor 1100 op gitaarmarkt.

fred dons
16 november 2013, 10:36
ja dat de advertentie een beetje fishy is geloof ik wel, foto's zijn iets te mooi:D , (wat niet uitsluit dat de verkoper mooie foto's kan maken) ik reageerde meer op de gitaar (en mijn orville koste usd 550 een paar maanden terug maar wel exclusief verzendkosten uit japan ;) )

barno
16 november 2013, 10:44
die foto's zijn gemaakt bij de adverteerder thuis denk ik, alleen heeft ie zijn (beperkte) photoshop vaardigheden erop losgelaten :)

arjanb01
16 november 2013, 11:11
Mmmm oké, toch zou ik deze niet kopen, slecht gevoel bij deze advertentie. Wil je zeker weten zou ik een orville uit Japan invoeren ben je misschien net zoveel kwijt maar dan weet je zeker dat je de juiste gitaar hebt.

RS-Rik
16 november 2013, 11:27
mijn orville heeft wel een long neck tenon (niet te verwarren met doorlopende neck, de tenon eindigt in de neckpickup cavity) en eerlijk gezegd zijn deze gitaren heel goed en qua constructie (als je de poly lak even negeert) stuk dichter bij 57 lp's dan de gibbies, eur750 is een goede prijs voor deze gitaren


Jammer dat mijn Orville net zo goed in elkaar zit als een Gibson en daarom een vervelende neck-crack heeft die gerepareerd moet worden met splines. Erg weinig materiaal bij de neck-kop verbinding door een grote trussrod schroef. Voor de rest ben ik er giga blij mee

fred dons
16 november 2013, 12:42
ja wat dat betreft mogen ze wel iets minder authentieker :D

bat
16 november 2013, 12:43
die foto's zijn gemaakt bij de adverteerder thuis denk ik, alleen heeft ie zijn (beperkte) photoshop vaardigheden erop losgelaten :)
Kijk ook even naar de foto met de beschadigingen. Niet bepaald foto's die je van een chinese bulknepperdaanbieder plukt… ;)

http://i.marktplaats.com/00/s/MTAwMFgxMDI0/z/gxIAAOxygj5SfLew/$_85.JPG

Het is een apart verhaal. Best veel geld ook om een gokje over te wagen (hij is duurder dan m'n echte Gibson Studio nieuw was).

RaceRookie
16 november 2013, 19:32
Ik heb hem een keer een gitaar laten bouwen. Ik wil niet teveel in detail treden (want dat vind ik niet netjes op een forum), maar de gitaar voldeed absoluut niet. Erg slecht afgewerkt (ik heb de foto's nog, de gitaar niet meer). Kortom, jammer geld. Ik koop er in ieder geval niets meer. Misschien heeft iemand andere ervaringen?

O.k. Ik ben gemaild door Lutz om wel in details te treden omdat hij vindt dat hij er te negatief uitspringt. Here goes...

Ik heb samen met een collega van mij 2 gitaren besteld bij Lutz. Een 70's hardtail strat en een tele. De strat was voor mij, de tele voor mijn collega. We hebben de specs doorgenomen en mijn strat zou een hardtail worden in vintage yellow met een 70ties headstock.

Toen mijn gitaar geleverd werd zag ik dat de laklaag slecht gedaan was en in een soort van autolak. Zo stonk het ook. Er zaten verscheidene slecht dekkende plekken op die neigden naar een groenige tint. Ook zaten er een flink aantal beschadigde plekken op. Wat mij daarna opviel was dat het een gewone softtail body was waarvan de tremolo gaten opgevuld waren en wel zo dat het duidelijk zichtbaar was. Ook de vorm en de contouren van de body waren niet correct. De hals was redelijk maar er zaten wel zakkers in de laklaag. De achterkant van de body waar de snaren doorgevoerd werden was een rommeltje met ook weer flinke beschadigingen.

Na deze constateringen heb ik gemaild met Lutz en mijn geld teruggevraagd omdat ik zeer ontevreden was met het eindresultaat. Geld terug was geen optie, maar hij bood aan om de laklaag overnieuw te doen en na aandringen ook de complete body te vervangen door een echte hardtail body.
Toen bleek dat dat allemaal nog wel een tijd kon gaan duren omdat hij te druk was, was ik er wel klaar mee en heb ik aangedrongen op ruil met een MiM strat die ik dan direct wilde gaan verkopen zodat ik nog wat van mijn geld terug kon krijgen. Al die tijd was Lutz wel netjes in taal en antwoord. Ik geloof op zich wel in zijn goede intenties, maar hij had niet zulke rommel op moeten sturen en het dan later wel een keer gaan oplossen.

Mijn collega was op zich wel blij met zijn tele, alhoewel daar achteraf ook wel wat aan mankeerde. Spelen deden de tele en strat wel redelijk goed.

bat
16 november 2013, 19:59
Autolak is op zich natuurlijk niet persé verkeerd. De rest van het verhaal klinkt in ieder geval niet echt "professioneel".

Hendriks
16 november 2013, 20:38
mijn orville heeft wel een long neck tenon (niet te verwarren met doorlopende neck, de tenon eindigt in de neckpickup cavity) en eerlijk gezegd zijn deze gitaren heel goed en qua constructie (als je de poly lak even negeert) stuk dichter bij 57 lp's dan de gibbies, eur750 is een goede prijs voor deze gitaren
Is het een OBG of een Orville , dat maakt prijstechnisch flink wat uit. Ook Greco's en Tokai's hebben vaak een long neck tenon , kunnen die amerikanen nog wat van leren.

fred dons
17 november 2013, 14:37
tis een "gewone" orville, ja zelfs die hebben een long tenon (tokai's btw hebben meestal de "tokai" tenon wat korter is dan de long tenon maar wel dieper zit dan de gibson standaard productie tenon)

jannest
17 november 2013, 15:53
@ RaceRookie

Weet je zeker dat je een 'echte' Fender van hem heb gekregen ?

RaceRookie
17 november 2013, 16:16
@ RaceRookie

Weet je zeker dat je een 'echte' Fender van hem heb gekregen ?

Het was een replica.

jannest
18 november 2013, 12:03
Het was een replica.

Cool :)..........................

HaroldA
18 november 2013, 12:32
Het was een replica.

Ah, bij wet verboden waar ...

bat
18 november 2013, 12:34
Niet als er geen logo op stond.

RaceRookie
18 november 2013, 12:36
Ah, bij wet verboden waar ...

Duidelijk herkenbaar als fake hoor, geen preciese replica en ook geen serials e.d.

HaroldA
18 november 2013, 12:39
Niet als er geen logo op stond.

Dan is het toch geen "replica"?

RaceRookie
18 november 2013, 12:40
Dan is het toch geen "replica"?

Een wannabee dan.. :)

HaroldA
18 november 2013, 12:42
Duidelijk herkenbaar als fake hoor, geen preciese replica en ook geen serials e.d.

... dus mijn moeder zou kunnen zien dat het geen Fender is? Of mijn neefje, die net genoeg gespaard heeft om z'n eerste echte gitaar te kopen?

Ik hoef geen antwoord, dan vallen we voor de 1000ste keer in herhaling. Ik blijf het gewoon wansmaak vinden.

RaceRookie
18 november 2013, 12:45
... dus mijn moeder zou kunnen zien dat het geen Fender is? Of mijn neefje, die net genoeg gespaard heeft om z'n eerste echte gitaar te kopen?

Ik hoef geen antwoord, dan vallen we voor de 1000ste keer in herhaling. Ik blijf het gewoon wansmaak vinden.

Maar ik mag wel antwoorden toch? :) ja.
Wel een beetje subjectief natuurlijk.

bat
18 november 2013, 13:09
Dan is het toch geen "replica"?
Waarom niet? Replica is een kopie, dat betekent nog niet persé dat ook de logo's zijn nagemaakt.

Ik ben ook bepaald niet happy met mensen die ten onrechte een merkstickertje op een gitaar plakken, maar het hoeft ook geen heksenjacht te worden. Zeker niet als daarbij veronderstellingen als waarheden worden aangewend.

geert1976
18 november 2013, 14:14
Wat moest er eigenlijk bij Lutzer betaald worden voor de gitaar?

Ik heb een Ray Gerold Stratocaster en ik ben blij dat er geen Fender op staat, want hij is zoveel beter (ja dat ding vreet Fenders voor ontbijt)

Speeddemon
18 november 2013, 16:10
... dus mijn moeder zou kunnen zien dat het geen Fender is? Of mijn neefje, die net genoeg gespaard heeft om z'n eerste echte gitaar te kopen?

Ik hoef geen antwoord, dan vallen we voor de 1000ste keer in herhaling. Ik blijf het gewoon wansmaak vinden.
Dan vind je Suhr of Haar strats ook niet kunnen?

RaceRookie geeft toch aan dat er geen F-decals op zitten, en er zijn legio bouwers die de S en T bodyshapes exact nabouwen.
Naar mijn mening totaal niet vergelijkbaar wat een zekere John D. doet/deed, die vroeger wel eens op de vintage gitaarbeurs stond, met gitaren die duidelijk el cheapo waren, maar van F-decals voorzien waren, met dito prijzen.

.slash.
18 november 2013, 17:27
Wat moest er eigenlijk bij Lutzer betaald worden voor de gitaar?

Ik heb een Ray Gerold Stratocaster en ik ben blij dat er geen Fender op staat, want hij is zoveel beter (ja dat ding vreet Fenders voor ontbijt)

Ik had hem een tijdje geleden gevraagd een '62 strat te doen, is er nooit van gekomen, dat mocht 700 eurotjes kosten, waarvan de helft vooraf...

HaroldA
18 november 2013, 17:31
Dan vind je Suhr of Haar strats ook niet kunnen?

RaceRookie geeft toch aan dat er geen F-decals op zitten, en er zijn legio bouwers die de S en T bodyshapes exact nabouwen.
Naar mijn mening totaal niet vergelijkbaar wat een zekere John D. doet/deed, die vroeger wel eens op de vintage gitaarbeurs stond, met gitaren die duidelijk el cheapo waren, maar van F-decals voorzien waren, met dito prijzen.

Sorry, ik wist niet dat er geen F-decals op zaten ...

mikeyaxeman
18 november 2013, 19:00
Wat denken jullie jongens?
Nep of echt?:

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/overige-verzamelen/m745031049-fender-stratocaster-55-air-guitar.html

:D

Tupelo
18 november 2013, 19:29
Vooral verdrietig.

Hotpepper01
18 november 2013, 19:34
Hmm, ik twijfel. Ik mis het stukje groene tape. Had dat er niet op moeten zitten bij deze?

RaceRookie
18 november 2013, 20:04
Ik had hem een tijdje geleden gevraagd een '62 strat te doen, is er nooit van gekomen, dat mocht 700 eurotjes kosten, waarvan de helft vooraf...

Klopt, 700, waarvan de helft vooraf.

mikeyaxeman
18 november 2013, 20:18
Vooral verdrietig.

Nogal+tientekensss

Plant
18 november 2013, 20:26
Wat denken jullie jongens?
Nep of echt?:

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/overige-verzamelen/m745031049-fender-stratocaster-55-air-guitar.html

:D

Ik weet het niet hoor :confused: Bespeeld door Jimi Hendrix.... dan zou ik er toch wel een echtheidscertificaat bij willen.

jannest
18 november 2013, 20:27
Waarom niet? Replica is een kopie, dat betekent nog niet persé dat ook de logo's zijn nagemaakt.

Ik ben ook bepaald niet happy met mensen die ten onrechte een merkstickertje op een gitaar plakken, maar het hoeft ook geen heksenjacht te worden. Zeker niet als daarbij veronderstellingen als waarheden worden aangewend.


uuh wel
jij koopt een replica
de 3de koper wordt 99% zeker opgelicht en is haar/zijn geld kwijt omdat hij/zij denkt een waarde vaste merkgitaar in handen te hebben
dus opzouten met de met die decals
.......... die gasten

RaceRookie
18 november 2013, 21:00
uuh wel
jij koopt een replica
de 3de koper wordt 99% zeker opgelicht en is haar/zijn geld kwijt omdat hij/zij denkt een waarde vaste merkgitaar in handen te hebben
dus opzouten met de met die decals
.......... die gasten

Ben het niet helemaal met je eens. Als je een replica laat bouwen zonder die te voorzien van decals en een eventuele derde koper voorziet hem wel van decals dan heb je precies hetzelfde probleem. Ik vind de decals op zich geen probleem, als de verkoper het maar aangeeft als niet echt. Je bent geen oplichter als je een gitaar voorziet van decals, maar wel als je doet voorkomen dat het een origineel betreft i.p.v. een fake.

Henri H
18 november 2013, 21:26
Volgens de wet mag het niet dacht ik?!

jannest
18 november 2013, 21:37
Ben het niet helemaal met je eens. Als je een replica laat bouwen zonder die te voorzien van decals en een eventuele derde koper voorziet hem wel van decals dan heb je precies hetzelfde probleem. Ik vind de decals op zich geen probleem, als de verkoper het maar aangeeft als niet echt. Je bent geen oplichter als je een gitaar voorziet van decals, maar wel als je doet voorkomen dat het een origineel betreft i.p.v. een fake.

decals plakken van merken in welk stadium dan ook is fout !!!!!!!
er gaat iemand opgelicht worden
99% zeker
want als iemand geen eigen decal op een door hem of haar gemaakte gitaar plakt is het imo een slechte bouwer
Dus als je decals plakt..................
en niks te maren

RaceRookie
18 november 2013, 21:45
decals plakken van merken in welk stadium dan ook is fout !!!!!!!
er gaat iemand opgelicht worden
99% zeker
want als iemand geen eigen decal op een door hem of haar gemaakte gitaar plakt is het imo een slechte bouwer
Dus als je decals plakt..................
en niks te maren

MAAR, dan is een strat bouwen al problematisch, er zou iemand op het idee kunnen komen om er later een decal op te plakken. Knoeien met serials en verkopen als echt, daar ligt het probleem.

jannest
18 november 2013, 22:09
MAAR, dan is een strat bouwen al problematisch, er zou iemand op het idee kunnen komen om er later een decal op te plakken. Knoeien met serials en verkopen als echt, daar ligt het probleem.
het gaat niet om het IDEE maar om het doen
ik heb ook af en toe het idee om m'n schoonmoeder te meppen
Btw
een replica is een met toestemming en goedkeuring van de originele fabrikant, gebouwde gitaar de rest is gewoon fake,vals ect

geert1976
18 november 2013, 23:26
Ik had hem een tijdje geleden gevraagd een '62 strat te doen, is er nooit van gekomen, dat mocht 700 eurotjes kosten, waarvan de helft vooraf...

Tja voor die prijs mag je op zijn minst een redelijke gitaar verwachten.

Een Gerold strat kost €1600,00, maar dan krijg je ook wat.

barno
19 november 2013, 00:05
MAAR, dan is een strat bouwen al problematisch, er zou iemand op het idee kunnen komen om er later een decal op te plakken. Knoeien met serials en verkopen als echt, daar ligt het probleem.

Eigenlijk vind ik het bouwen van een strat zonder licentie ook onkies. Maar iedereen doet het, dus dan kan het…

Rock Bottom
19 november 2013, 00:21
Eigenlijk vind ik het bouwen van een strat zonder licentie ook onkies. Maar iedereen doet het, dus dan kan het…

Maar gelukkig zijn teles en flying v's bouwen een verhaal apart ;)
http://www.guttlin.be/oneoffs.htm

barno
19 november 2013, 00:46
Maar gelukkig zijn teles en flying v's bouwen een verhaal apart ;)
http://www.guttlin.be/oneoffs.htm

had ik zonder je zoekwerk ook wel toegegeven hoor :) , ik zei ook "eigenlijk", moet mezelf er nog wat meer van overtuigen dus. Ik bekijk het mss als de covers die ik leerde spelen om daarna eigen werk te gaan doen :)

Rock Bottom
19 november 2013, 01:07
had ik zonder je zoekwerk ook wel toegegeven hoor :) , ik zei ook "eigenlijk", moet mezelf er nog wat meer van overtuigen dus. Ik bekijk het mss als de covers die ik leerde spelen om daarna eigen werk te gaan doen :)

Haha, was geen speurwerk voor nodig. Ik lees je bouwverslagen graag dus ik was al op de hoogte.
Was ook meer als sarcasme bedoeld.
Iedereen moet lekker bouwen wat hij of zij graag wil alleen het plakken van nep decals heb ik wat op tegen.

arjanb01
19 november 2013, 11:53
Als je iemand wil oplichten moet je het ook goed doen:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177461

Ik zeg BENEN ERAFHAKKEN ! Dus nog ruiger dan de Quatareze methodes. Wat een prutser is dit....

Agent_Smith
19 november 2013, 13:33
Als je iemand wil oplichten moet je het ook goed doen:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177461

Ik zeg BENEN ERAFHAKKEN ! Dus nog ruiger dan de Quatareze methodes. Wat een prutser is dit....

Idd zeg! Wat een oplichter! Hij is helemaal niet van 1974! Op z'n vroegst van '75!!

;-) :D

RaceRookie
19 november 2013, 13:35
Idd zeg! Wat een oplichter! Hij is helemaal niet van 1974! Op z'n vroegst van '75!!

;-) :D

...en ook nog een de verkeerde decals...

guitarkid
19 november 2013, 13:42
Als je iemand wil oplichten moet je het ook goed doen:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177461

Ik zeg BENEN ERAFHAKKEN ! Dus nog ruiger dan de Quatareze methodes. Wat een prutser is dit....

Grappig, ik heb dus zo'n Les Paul. Standard, natural top, maple neck, 1978. Wel een erg fijne gitaar. Maar 't is geen Strat! :)

Agent_Smith
19 november 2013, 13:43
Volgens mij is net de advertentie aangepast. Jammer, nu is de grap eraf :D

Brum
19 november 2013, 13:46
Is het nu een '75 Fender strat geworden? In dat geval leest ie mee hoor!

bat
19 november 2013, 13:54
uuh wel
jij koopt een replica
de 3de koper wordt 99% zeker opgelicht en is haar/zijn geld kwijt omdat hij/zij denkt een waarde vaste merkgitaar in handen te hebben
dus opzouten met de met die decals
.......... die gasten
Nogmaals: een replica hoeft niet voorzien te zijn van een decal. Het was in dit geval ook niet duidelijk of er een decal op de gitaar zat, terwijl toch alvast de pek en veren te voorschijn werden gehaald. Dat vind ik al even onkies.

Die 99% lijkt me ook schromelijk overdreven. Het risico is echter wel aanwezig, reden waarom ook ik het geen pas vind geven om een merkdecal te plakken op een gitaar waar deze niet op thuishoort. Bovendien: als het een goede gitaar is (en zoals niet zelden wordt geroepen "beter dan het origineel!"), waarom zou je er dan nog een Fender/Gibson stickertje op willen plakken?


Volgens mij is net de advertentie aangepast. Jammer, nu is de grap eraf :D
Hij moet de tekst in de advertentie dan ook nog even aanpassen...

jannest
19 november 2013, 16:24
@ bat

er zit wel degelijk een decal op
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m744138180-les-paul-standard-antique-relic-aged.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
kijk eens op z'n facebook pagina
ken je lachen

99 % ok maar de kans is groot

wat ik me nou afvraag waarom mensen een fender/gibson stikker op een niet fender/gibson willen hebben ??

volgens mij is die vraag niet te beantwoorden zonder kut smoezen aan te komen.......................:)




vraag me af wat er op dit forum gebeurd als er iemand Haar of de gier decalls gaat plakken op gitaren

the sure thing
19 november 2013, 16:35
Er is via dit forum al wel eens iemand betrapt op het voorzien van een strat van een Haar decal...

jannest
19 november 2013, 16:40
was toch gewoon een replica niks aan de hand toch ??

bat
19 november 2013, 16:44
@ bat

er zit wel degelijk een decal op
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m744138180-les-paul-standard-antique-relic-aged.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
kijk eens op z'n facebook pagina
ken je lachen
Mijn opmerkingen gingen over de gitaar van racerookie. Racerookie werd zowat aan de schandpaal genageld, omdat ie een nepfender met fender logo zou hebben besteld. Terwijl dat laatste helemaal niet duidelijk was.


was toch gewoon een replica niks aan de hand toch ??
Lees nou eens eerst aar een discussie over gaat voordat je als een ongeleid projectiel alle kanten op schiet. Zowel fender als haar decals op een gitaar waarop die niet thuis horen, wordt over het algemeen niet gewaardeerd op dit forum.

jannest
19 november 2013, 16:52
Mijn opmerkingen gingen over de gitaar van racerookie. Racerookie werd zowat aan de schandpaal genageld, omdat ie een nepfender met fender logo zou hebben besteld. Terwijl dat laatste helemaal niet duidelijk was.


Lees nou eens eerst aar een discussie over gaat voordat je als een ongeleid projectiel alle kanten op schiet. Zowel fender als haar decals op een gitaar waarop die niet thuis horen, wordt over het algemeen niet gewaardeerd op dit forum.

sommigen hebben het hier over replicas en dan bedoelen een niet merk gitaar met stikker
srry i lees echt wel goed
maar bij fender en gibson hebben mensen daar minder moeite mee dan ploeterende hollandse gitaarbouwers


en wat die gitaar van RR betreft ga ik er van uit dat hij toch echt een echte heeft ontvangen

bat
19 november 2013, 16:55
Nou ik zou je toch adviseren nog eens goed te lezen (bij dit topic zou je bijvoorbeeld aan het begin kunnen beginnen, dan krijg je wel een beeld van hoe men hier over het algemeen tegen niet-merk gitaren met een merkdecal aan kijkt, inclusief mijn mening die je denk ik zal verrassen). Ik ben er wel even klaar mee, ik begin in herhaling te vallen en dring geloof ik niet echt door. Zal wel aan mij liggen.

jannest
19 november 2013, 17:01
ik begin in herhaling te vallen en dring geloof ik niet echt door. Zal wel aan mij liggen.
daar heb ik ook last van :)




Ik vind de decals op zich geen probleem,als de verkoper het maar aangeeft als niet echt
woorden raceroekie

HaroldA
19 november 2013, 17:04
srry i lees echt wel goed

Jammer dat je voor geen meter kunt schrijven. Ik ga niet eens de moeite nemen te ontcijferen wat je allemaal typt als jij ook niet de moeite neemt het fatsoenlijk te formuleren.

bat
19 november 2013, 17:06
@jannest: Ja, vér nadat de pek en veren al naar boven waren gehaald. En ook ná mijn opmerking daarover, waar jij nogal fel op reageerde.

Hoe denk jij dat ik denk over decals?

RaceRookie
19 november 2013, 17:10
daar heb ik ook last van :)




woorden raceroekie

Ik ben er wel klaar mee jannest.

kwispelhond
19 november 2013, 17:21
Idd zeg! Wat een oplichter! Hij is helemaal niet van 1974! Op z'n vroegst van '75!!

;-) :D

Zeg je nou wel maar als die Protector-case de OHSC van deze gitaar is? Die kwamen toch pas vanaf '78?

Nou ja, wordt bij inspectie van het serienr wel duidelijk, in ieder geval wel een echt mooi ding!

jannest
19 november 2013, 17:46
@jannest: Ja, vér nadat de pek en veren al naar boven waren gehaald. En ook ná mijn opmerking daarover, waar jij nogal fel op reageerde.

Hoe denk jij dat ik denk over decals?

jij bent tegen

jannest
19 november 2013, 17:53
Ik ben er wel klaar mee jannest.
yup tot je neefje van 16 al z'n vakantiegeld uitgeeft aan een echte neppe gibson van ome luc en staat te janken omdat jij hem net verteld heb dat het echt geen echte gibson is
de verkoper was helaas ter goeder trouw dus je heb juridisch geen poot om op te staan
fijne dag nog

HaroldA
19 november 2013, 17:57
de verkoper was helaas ter goeder trouw dus je heb juridisch geen poot om op te staan

Kwats. Handel in nep-merkwaar is bij wet verboden en dus strafbaar, ook voor domme mensen.

jannest
19 november 2013, 18:05
Kwats. Handel in nep-merkwaar is bij wet verboden en dus strafbaar, ook voor domme mensen.


nope
als je het aangeeft ben je gitaar en je poen kwijt

echt als de verkoper ter goeder trouw heeft gehandeld......dus denk dat hij een echte gibson/fender heeft gekocht....en dat kan bewijzen
ben je echt de lul


maar probeer het eens zou ik zeggen

waarom denk je dat ik zo de pest aan dit soort idioten heb

Agent_Smith
19 november 2013, 18:14
Zeg je nou wel maar als die Protector-case de OHSC van deze gitaar is? Die kwamen toch pas vanaf '78?

Nou ja, wordt bij inspectie van het serienr wel duidelijk, in ieder geval wel een echt mooi ding!

Ja, daarom zeg ik: op z'n vroegst een '75-er. Hij is elk geval van ergens tussen '75 en ca '82
Idd een mooie gitaar en een eerlijke/ reeele prijs.

Brainfart
19 november 2013, 19:12
nope
als je het aangeeft ben je gitaar en je poen kwijt

echt als de verkoper ter goeder trouw heeft gehandeld......dus denk dat hij een echte gibson/fender heeft gekocht....en dat kan bewijzen
ben je echt de lul


maar probeer het eens zou ik zeggen

waarom denk je dat ik zo de pest aan dit soort idioten heb

Overigens is die koopovereenkomst gewoon vernietigbaar o.g.v. 6:228 lid 1 sub a danwel sub c BW (dwaling). Je kunt je geld gewoon terug krijgen.

jannest
19 november 2013, 19:22
Overigens is die koopovereenkomst gewoon vernietigbaar o.g.v. 6:228 lid 1 sub a danwel sub c BW (dwaling). Je kunt je geld gewoon terug krijgen.

yup
privaat recht
mooi hoor
mag je zelf naar de rechter stappen
daar zit je neefje op te wachten

Brainfart
19 november 2013, 19:34
yup
privaat recht
mooi hoor
mag je zelf naar de rechter stappen
daar zit je neefje op te wachten

Maar juridisch heb je dus WEL een poot om op te staan. En waar dacht je zelf aan dan? Strafrecht? Je zit zelf met goederenrechterlijke termen als te goeder trouw te strooien.

jannest
19 november 2013, 19:42
Maar juridisch heb je dus WEL een poot om op te staan. En waar dacht je zelf aan dan? Strafrecht? Je zit zelf met goederenrechterlijke termen als te goeder trouw te strooien.
je vergeet 1 ding dat we vaak hier te maken hebben met een keten
dus laten we zeggen de verkoper heeft de gitaar 10 jaar geleden gekocht
denk niet dat hij nog wat van z'n geld gaat zien

en wat termen betreft heeft de verkoper niet te goeder trouw gehandeld is het een oplichter en valt het dus onder het strafrecht


maar nu genoeg
decals plakken sucks en mocht er iemand toevallig in mijn omgeving daar slachtoffer van worden...........

ene keith heeft laten zien wat voor een leuke dingen je allemaal met een gitaar kan doen
lijkt me afdoende voor een refund

Brainfart
19 november 2013, 20:11
je vergeet 1 ding dat we vaak hier te maken hebben met een keten
dus laten we zeggen de verkoper heeft de gitaar 10 jaar geleden gekocht
denk niet dat hij nog wat van z'n geld gaat zien

en wat termen betreft heeft de verkoper niet te goeder trouw gehandeld is het een oplichter en valt het dus onder het strafrecht


maar nu genoeg
decals plakken sucks en mocht er iemand toevallig in mijn omgeving daar slachtoffer van worden...........

ene keith heeft laten zien wat voor een leuke dingen je allemaal met een gitaar kan doen
lijkt me afdoende voor een refund

Je kunt tot 3 jaar na ontdekking van de dwaling een beroep doen op vernietiging van de overeenkomst. Ontdek je dus na 10 jaar dat je een neppert hebt, dan heb je nog 3 jaar om je op dwaling te beroepen.

En nogmaals, te goeder trouw is doorgaans iets uit het goederenrecht. In dit geval zal je eerder spreken over opzettelijk en wederrechtelijk een neppert verkopen (strafrecht). Ik kan me voorstellen dat je neefje de gitaar van marktplaats koopt en dat de verkoper ook niet weet dat hij een neppert verkoopt. Daar is dan weinig strafrechterlijks aan (want geen opzet).

Overigens ben ik het met je eens dat decals not-done zijn. Ik zit je alleen zo op de hiel omdat je zo stellig onzin verkoopt. Je hebt nog net niet de capslock aan, bij wijze van.

HaroldA
19 november 2013, 20:21
Je hebt nog net niet de capslock aan, bij wijze van.

Hoofdletters doen het niet bij jennest.

the sure thing
19 november 2013, 20:52
Ik ben faliekant tegen decals.

RaceRookie
25 november 2013, 13:41
Probeer deze maar eens met droge ogen te lezen...

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/1956-fender-stratocaster-original-136701637.html

guitarkid
25 november 2013, 15:15
Probeer deze maar eens met droge ogen te lezen...

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/1956-fender-stratocaster-original-136701637.html

Inderdaad, een nogal emotioneel verhaal.......!!!! :seriousf:

Plant
25 november 2013, 15:25
Deze gitaar heeft zonder twijfel de grootste lichaam dat ik ooit heb gevoeld of gezien op een Strat

;)


Een 1956 Fender Stratocaster met een extra killer 1962 nek

Dus er zit een tweede nek bij?
Leuk zo'n vertaalprogramma.

Hotpepper01
25 november 2013, 15:38
:seriousf: De man is al twee uur lid van speurders, heel betrouwbaar dus

guitarkid
25 november 2013, 15:38
;)



Dus er zit een tweede nek bij?
Leuk zo'n vertaalprogramma.

Er zou een '56 neck bij zitten die echter niet meer goed is en een '62 neck, die nu op de gitaar zit.
Tja, wat moet je met zo'n advertentie.....???

arjanb01
25 november 2013, 16:05
Er zou een '56 neck bij zitten die echter niet meer goed is en een '62 neck, die nu op de gitaar zit.
Tja, wat moet je met zo'n advertentie.....???

Lijkt op een Clapton strat dus, zijn oorspronkelijke blackie strat was ook een combi van een 56-er en een 62-er strat toch ?
Of zit ik er compleet naast ?

the sure thing
25 november 2013, 16:59
Ik vertrouw het niet.... Er is maar 1 foto?

vulvasonic
25 november 2013, 17:12
Lijkt op een Clapton strat dus, zijn oorspronkelijke blackie strat was ook een combi van een 56-er en een 62-er strat toch ?
Of zit ik er compleet naast ?
Blackie had een one piece maple neck, deze heeft een rosewood toets. En dat zou dan een slab board moeten zijn, dus met een dikke plak rosewood, dat plat op de maple neck is geplakt en waarbij de neck zelf geen skunk stripe heeft. Dat zou tevens het ontbreken van de walnoten plug op de kop verklaren.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Voor een relatief laag bedrag heb je een gitaar dat bestaat uit allemaal pre CBS onderdelen. Dat is meer leuk voor het idee dan dat het per se een goed instrument is. Dit gezegd hebbende, ik heb op vergelijkbare gitaren gespeeld die echt te gek klonken. En het heeft altijd iets stoers om te kunnen zeggen dat je een gitaar bezit met een gerefinishte body uit '56 en een hals uit '62 (bij velen favoriet). Bij dit soort gevallen heb ik altijd zoiets van 'vergeet originaliteit en beoordeel de gitaar op zijn eigen kwaliteiten'. Want als het instrument gewoon goed klinkt en lekker speelt, dan zou het die €1300,- zomaar eens waard kunnen zijn. Mojo hebben die dingen meestal al.

Het enige probleem is dat je met zo ontzettend veel rekening moet houden om er zeker van te zijn dat je koopt wat je denkt of hoopt te kopen. Zorg dat je goed beslagen ten ijs komt en schroef het ding volledig uit elkaar. En er wordt zoveel rotzooi en nepspul verkocht tegenwoordig.

Ik weet nog dat ik ooit een echte 62'er strat van iemand kon ruilen tegen mijn nog relatief nieuwe American Standard strat. Ik wist dat het ding opnieuw was gelakt (lang geleden, want het zag er alweer aardig gerelict uit) en dat de meeste hardware was vervangen door goudkleurige Fender hardware. Maar ook de elementen waren vervangen door goedkoop Japans spul. Ik twijfelde zo lang dat de deal uiteindelijk toch niet doorging. En ik weet nog steeds niet of ik daar nu spijt van moet hebben of niet. Ergens wel, want het ding speelde voortreffelijk en klonk gewoon goed. Voor 900 gulden is dat dan toch iets waaraan je je geen buil kon vallen. Aan de andere kant..., achteraf bleek dat slechts de body en het slagplaatje origineel waren. Nou ja, origineel. De body was dus gerefinished. De neck leek absoluut origineel, maar zelfs daar twijfelde de aanwezige personen aan. Dan krijg je dus een op- en aftreksommetje van zo ongelofelijk veel verschillende factoren, dat het eigenlijk gewoon geen doen is om er een prijskaartje aan te hangen.

Als het verhaal klopt en de gitaar klinkt en speelt te gek en je hoeft er niet al te diep voor in de buidel te tasten, dan kan dit een hele leuke toevoeging zijn aan je collectie. Maar als je alleen een Squiertje bezit en je bent op zoek naar een kwalitatief echt goede gitaar en je hebt met veel pijn en moeite €1100,- bij elkaar gespaard en je breekt je hoofd over hoe je het resterende bedrag bij elkaar moet zien te harken......, nee dan zou ik 'm absoluut afraden. Voor iemand met een redelijk ruime beurs en een voorliefde voor ouwe meuk kan het een hele leuke gok zijn.

Lastig.

Ik kan er nog niet mijn vinger op leggen, maar iets zegt me dat dit zaakje stinkt. De kleur van de kop zou haast oranje moeten zijn en de vreemde stukjes tekst brengen mij toch ernstig aan het twijfelen.

bat
25 november 2013, 17:37
Het is in ieder geval een keurig autotranslate verhaaltje vanuit het Engels. Helaas levert google vooralsnog geen hit op die naar de echte advertentie leidt.

guitarkid
25 november 2013, 19:18
:seriousf: De man is al twee uur lid van speurders, heel betrouwbaar dus

Nou ja, je moet natuurlijk ooit eens een eerste advertentie plaatsen.... ;)

wietse
25 november 2013, 21:06
:seriousf: De man is al twee uur lid van speurders, heel betrouwbaar dus

waarom niet??
dat is dezelfde drogredenatie als je veel op ebay treft daar zijn er ook veel die niet willen verkopen of kopen van iemand die nog niet zo lang daar rondloopt en nog niet veel gekocht/verkocht heeft.

nou stinkt deze ad op speurders wel een uur in de wind maar dat heeft hele andere redenen.

TW-Pieter
26 november 2013, 11:50
Er staat op Gitaarmarkt weer een hele rits 'creatief-met-Google-translate'-advertenties.

Bij deze (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177658) krijg je bijvoorbeeld een mooie poedel-koffer erbij!

En deze 'Gipson' (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177662) kijkt als een oude gitaar, ben benieuwd naar de blik in zijn ogen! :seriousf:

denis.hermans
26 november 2013, 11:50
Hier heeft google translate ook z'n werk gedaan :
Prachtige giPson

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177662

OOPS dubbele post met tw pieter

Mitch
26 november 2013, 20:27
Ik ga zo even wieden, straks opgeruimd weer open.

Even drie dingen voor we weer verder gaan:

Ik heb welgeteld één rapportage gezien voor deze bitch fight. Lamme reacties waren er helaas genoeg, beetje jammer.
Dubbel accounts worden niet geoorloofd
Als je grap, cynisme of sarcasme even niet begrepen wordt ligt dat niet per definitie aan de ontvanger. De zender kan ook zeggen "sorry, blijkbaar begrijp je me verkeerd, ik bedoelde slechts...". Gelijk hebben en doordrammen is iets heel anders dan goede manieren. Die laatste worden zeer op prijs gesteld en het scheelt ontzettend in de bitch fights die moeten worden opgeruimd..



Back on topic.

the sure thing
26 november 2013, 22:20
Maar..... Wie heeft er nou gewonnen?

Geintje: ik ben blij om te lezen dat ook de moderator van gitaarmarkt.nl de ads heeft verwijderd. Ik vind gitaarmarkt.nl nog sltijd een hele fijne site.

Sinner1980
30 november 2013, 18:24
Mijn neef heeft een afspraak gemaakt om een R9 op te pikken morgen. Ik ga eventueel mee maar dit lijkt mij een gevalletje te mooi om waar te zijn. Zoniet dan heeft hij echt mazzel!

http://link.marktplaats.nl/751187538

Nep of echo?

arjanb01
30 november 2013, 18:36
Mijn neef heeft een afspraak gemaakt om een R9 op te pikken morgen. Ik ga eventueel mee maar dit lijkt mij een gevalletje te mooi om waar te zijn. Zoniet dan heeft hij echt mazzel!

http://link.marktplaats.nl/751187538

Nep of echo?

Ben benieuwd of het een echte is. Laat ons het weten! En mocht het geen echte zijn pof die persoon helemaal in mekaar, oplichters ben ik allergisch voor en als ik de advertentie zo lees, vind ik de schrijfstijl enorm rammelen en het verhaal erg fishy.

Sinner1980
30 november 2013, 18:41
Ik probeer het eerst uit te sluiten natuurlijk; best een wereldreis! Mocht het om een imitatie gaan dan gaat het wel mis ben ik bang... Ik ben best een rustig en vredelievend mens; mijn neef daarentegen valt in de categorie " hard gillend wegrennen indien over zijn zeik"...
Mij lijkt het echt te mooi om waar te zijn in dit geval al hoop ik natuurlijk van niet.

yavin
30 november 2013, 18:42
...één dag actief op marktplaats en woonachtig op een adres waar je niet even snel naar toe rijdt als je niet al op Terschelling woont...

tja... kan. Hoop voor je dat je geluk hebt maar ik zou ook een beetje rekening gaan houden met de spreekwoordelijke koude kermis.

HaroldA
30 november 2013, 18:44
Denk je ook aan "heling"?

Sinner1980
30 november 2013, 18:47
Zeker, heling kwam ook al bij mij op al snap ik dan niet dat je het serienummer laat zien op MP

Sinner1980
30 november 2013, 18:48
Ik vind die gouden stickers ook maar raar...

HaroldA
30 november 2013, 18:50
Heb je 'm al aan de telefoon gehad?

Swaag
30 november 2013, 18:54
Hij adverteert 'm blijkbaar ook vanuit de VS op Ebay :stop:

http://www.ebay.com/itm/2012-GIBSON-CUSTOM-SHOP-LES-PAUL-1959-STANDARD-R9-MURPHY-AGED-ICE-TEA-OHSC-COA-/300954592592?pt=Guitar&hash=item46124aa550

Sinner1980
30 november 2013, 18:57
@Swaag
Thanks, dat zegt genoeg!

arjanb01
30 november 2013, 19:01
Maar niet doen dat reisje naar Friesland, anders maakt je neef zich misschien schuldig aan openbare geweldpleging en is jouw zondag naar de kloten! Dat wil je toch niet.
Ik heb zelf een soort van antenne voor fishy Ads en let met name op de schrijfstijl van de advertentie tekst.

Sinner1980
30 november 2013, 19:05
Gaan we ook niet doen; ik vond het al vreemd allemaal maar zocht én vond hier verdere bevestiging, thanks!

Gewoon gemeld op MP; dat hij mag branden in de hel, weggooier.

arjanb01
30 november 2013, 19:14
You're welcome mate, daar is dit forum voor! Goed gedaan mannen 👍

bat
30 november 2013, 19:19
Ik ben benieuwd hoe het verder zou gaan als je het door laat gaan. Gokjes:

- vanavond ineens een mailtje dat om wat voor reden ook de afspraak niet door kan gaan, dat er veel gegadigden zijn die meer bieden, maar hij jou toch de koop wil gunnen, maar dan wel zsm geld overmaken en dan krijg je hem ook zsm opgestuurd.
- op de afgesproken plek (natuurlijk ergens zonder al teveel getuigen) morgen een ontvangstcomite dat je duidelijk maakt dat als je leven je lief is je het geld maar moet overhandigen, zonder een gitaar als tegeenprestatie.

Ik ga de ad in ieder geval ook even melden.

da Liks
30 november 2013, 19:22
ik ben r ff op ingegaan.. kijken wat ie zegt.

arjanb01
30 november 2013, 19:27
Ik ben benieuwd hoe het verder zou gaan als je het door laat gaan. Gokjes:

- vanavond ineens een mailtje dat om wat voor reden ook de afspraak niet door kan gaan, dat er veel gegadigden zijn die meer bieden, maar hij jou toch de koop wil gunnen, maar dan wel zsm geld overmaken en dan krijg je hem ook zsm opgestuurd.
- op de afgesproken plek (natuurlijk ergens zonder al teveel getuigen) morgen een ontvangstcomite dat je duidelijk maakt dat als je leven je lief is je het geld maar moet overhandigen, zonder een gitaar als tegeenprestatie.

Ik ga de ad in ieder geval ook even melden.

Vooral dat van dat ontvangstcomité vind ik een goeie! Hylarisch en kan zo in een maffia film van Tarantino 😂😂

bat
30 november 2013, 19:38
Maar helaas komt het wel voor. Vaak wordt dan afgesproken op een plek waar ook geen pinautomaat in de buurt is, zodat de koper het geld wel bij zich moet hebben. Of ze bieden heel vriendelijk aan mee te gaan naar de pinautomaat, waarna je alsnog de sjaak bent.

Buzzel
30 november 2013, 20:01
die advertentie van die gibsun is ook wel heel nep hoor. Hij zet zijn eigen email adres er in omdat marktplaats soms laat is met mailtjes doorsturen, maar hij heeft pas 1 dag een marktplaats account, dus hou zou hij dat kunnen weten?

the sure thing
30 november 2013, 20:26
Ik vertrouw de MP ad voor geen meter....teveel spelfouten en rare zinsconstructies...

jerome
30 november 2013, 20:37
Hij adverteert 'm blijkbaar ook vanuit de VS op Ebay :stop:

http://www.ebay.com/itm/2012-GIBSON-CUSTOM-SHOP-LES-PAUL-1959-STANDARD-R9-MURPHY-AGED-ICE-TEA-OHSC-COA-/300954592592?pt=Guitar&hash=item46124aa550

Niet te filmen dit, wat een asshole oplichter die adverteerder op Marktplaats.
Heeft iemand dit al gemeld aan Marktplaats?

arjanb01
30 november 2013, 20:46
....en niet vergeten, opsporen die man en vingertje afhakken😉

Mooby_The_Madcow
30 november 2013, 20:47
het lijkt ook dat de serienummer op het certificaat 924 is en op de headstock 921.

bat
30 november 2013, 20:58
Ik vertrouw de MP ad voor geen meter....teveel spelfouten en rare zinsconstructies...


het lijkt ook dat de serienummer op het certificaat 924 is en op de headstock 921.
Gokken of de advertentie klopt is niet echt meer nodig, we waren er al achter dat de foto's keurig "geleend" zijn van eBay: #12420 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?98432-Twijfel-over-een-advertentie-topic&p=3039071&viewfull=1#post3039071)

da Liks
30 november 2013, 21:15
Hallo,
>
> zijn dit foto's van de gitaar zelf (dus door u gemaakt, de gitaar die u daardwerkelijk te koop heeft?) prachtig ding, moet er van kwijlen hoor..
>
> groeten Alex
>


Beste,

inderdaad ik zat er zelf ook aan te kwijlen toen ik het kocht,

Kunt u morgen langskomen?

Maar ik ben tegen 00:00 uur weer thuis
kunt u mij dan mailen kunnen we een dealtje sluiten

Mvg

bat
30 november 2013, 21:32
Zo, die vraag werd keurig ontweken… :seriousf:

Sinner1980
30 november 2013, 21:49
Beste flinstone,
>
> Interessant, ik zou graag met u in contact komen; heeft u een telefoonnummer voor mij?
>
> Ik ben absoluut geďnteresseerd en kom de gitaar graag bij u ophalen voor de gevraagde prijs,
>
> Groet,

En dan dit als antwoord:

Beste,

Ik ben op dit moment niet thuis
kunt u mij tegen 00:00 uur lastig vallen dan ben ik weer thuis ! graag mailen om 00:00


mvg

Wat een mongool joh...

Plant
30 november 2013, 21:59
inderdaad ik zat er zelf ook aan te kwijlen toen ik het kocht

Getver!


kunt u mij tegen 00:00 uur lastig vallen dan ben ik weer thuis !

;)

nickofzo
30 november 2013, 23:21
het serienummer lijkt me sowieso al niet pluis..

http://i963.photobucket.com/albums/ae116/plcmd/abc%20guitars/35th%20anniversary%20black%20beauty/001%20lemonburst%20R9%20gloss%202013/59%20murphy%20IT%2012%20aged/DSC_0032.jpg

http://i963.photobucket.com/albums/ae116/plcmd/abc%20guitars/35th%20anniversary%20black%20beauty/001%20lemonburst%20R9%20gloss%202013/59%20murphy%20IT%2012%20aged/DSC_0033.jpg

the sure thing
1 december 2013, 00:19
Beste,

Ik ben op dit moment niet thuis
kunt u mij tegen 00:00 uur lastig vallen dan ben ik weer thuis ! graag mailen om 00:00


mvg

Wat een mongool joh...

Zeker vanwege het tijdsverschil....

da Liks
1 december 2013, 08:59
ik kreeg ook meerder malen de vraag of ik om 00:00 weer wilde mailen. achterlijke vraag. hij kan toch mn mail ook om 00:00 beantwoorden??



Beste dinges(naam?),

Ik wacht rustig af op je antwoorden, om 00:00 hoop ik te slapen ;)
Hoe ben je aan de gitaar gekomen?is het een echte 59er?
ben je je er van bewust dat de marktwaarde beduidend hoger ligt?
Hoe is de bespeelbaarheid, hoe is de actie, hoe is het fretwerk etc? Is de electronica origineel of aangepast?
Kun je een foto maken van de control cavity?

Mvg, Alex

Sinner1980
1 december 2013, 09:03
....en niet vergeten, opsporen die man en vingertje afhakken😉

Vingertje? Wat mij betreft zijn complete hand! En nee, ik ben geen radicale moslim hoor; behalve bij dit soort klanten dan... ;)

Sinner1980
1 december 2013, 09:04
Inmiddels verwijderd zie ik... Mooi

arjanb01
1 december 2013, 10:46
Vingertje? Wat mij betreft zijn complete hand! En nee, ik ben geen radicale moslim hoor; behalve bij dit soort klanten dan... ;)

Precies, misschien moeten we een petitie gaan opzetten en aanbieden in den haag voor een verandering van wetgeving op het gebruik van internet en adverteren op dat medium.
Fake ad: 1 vinger naar keuze door de handhaver van die wet te bepalen
Fake ad+slachtoffers als gevolg van die fake advertentie, 1 hand of been.

Dit moet dus ook gelden voor bezit van kinderporno.

Gevolg: veilig internet en veilige handel en wandel.

bat
1 december 2013, 13:58
Ja, en als het achteraf een foutje blijkt te zijn, gewoon er weer aan naaien!

the sure thing
1 december 2013, 14:55
Ja, en als het achteraf een foutje blijkt te zijn, gewoon er weer aan naaien!

Lol (en tien tekens)

arjanb01
2 december 2013, 11:20
Nog eentje, sinds wanneer heeft een 1978-er strat een 4 punts bevestiging en een grafieten topkam ??:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177848

Wel mooi prijsje trouwens. Mocht hij opgespoord moeten worden, de arme man heeft zijn 06 nummer erbij staan, dus een vingertje is zo verwijderd -:)

Hendriks
2 december 2013, 12:20
Nog eentje, sinds wanneer heeft een 1978-er strat een 4 punts bevestiging en een grafieten topkam ??:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=177848

Wel mooi prijsje trouwens. Mocht hij opgespoord moeten worden, de arme man heeft zijn 06 nummer erbij staan, dus een vingertje is zo verwijderd -:)
Topkammen worden met regelmaat vervangen en ook zie je vaker dat de 3 punts vervangen werd door een 4 punts bevestiging , maar 100% origineel is hij zeker niet en dan doel ik ook op het plastic.

vulvasonic
2 december 2013, 13:46
Topkammen worden met regelmaat vervangen en ook zie je vaker dat de 3 punts vervangen werd door een 4 punts bevestiging , maar 100% origineel is hij zeker niet en dan doel ik ook op het plastic.
Ik denk inderdaad dat deze plank wel eens daadwerkelijk uit 1978 zou kunnen komen, maar dan is ie wel zwaar gemodificeerd. De 4-punts bevestiging is daar wel het duidelijkste voorbeeld van, maar dat is heel makkelijk te controleren door eventjes de hals er af te schroeven. Topkammetje is vervangen, maar dat lijkt me allesbehalve een ramp. En een strat uit '78 behoort een 'all black trim' te hebben. M.a.w., slagplaat, elementkapjes, knoppen en schakelaartippie zouden allemaal zwart moeten zijn. Dat zou er op kunnen duiden dat de gitaar ook voorzien is van andere elementen. Hoeft niet, je kan immers ook alleen de kapjes vervangen (om kosmetische redenen), maar het is zeer goed mogelijk. Dit alles zou ook de prijs kunnen verklaren. 800 euro is niet veel geld voor een volledig originele 78'er, maar voor zo'n zwaar gemodde plank is het een normaal bedrag.

Ik blijf steeds kijken naar die onderste foto, maar ik zie de beschadiging op de hals, waarover de verkoper 'spreekt', helemaal niet. Of het moet de lak zijn dat daar ontbreekt. Maar ja, dat noem ik geen beschadiging. Nou ja, misschien is er meer aan de hand. Geen idee.

benwave
2 december 2013, 14:56
Ik kan het niet goed zien op de bovenste foto, maar volgens mij zit er geen bullet in de hals.
En die hoort er toch echt wel in te zitten in 1978

vulvasonic
2 december 2013, 16:01
Ik kan het niet goed zien op de bovenste foto, maar volgens mij zit er geen bullet in de hals.
En die hoort er toch echt wel in te zitten in 1978

Ik zit nu op m'n iPhone te pielen en daarop is onmogelijk te zien of er op die plek een walnut plug zit of een bullit. Hij zou toch geen 68'er bedoelen? :D

Weet je wat het stomme is? Die man woont dus in Nijmegen, waar ik ook woon. Vroeger had je een vintage gitaarshopje in Cuijk, waar ik geregeld kwam. Ik heb zelfs nog een keer met de eigenaar van dat winkeltje op de vintage beurs in Veenendaal gestaan. Ik kan me herinneren dat hij ooit een strat bemachtigde met een pre CBS body en een vroege CBS hals. Het was een allegaartje van verschillende Fender onderdelen uit verschillende jaren. Ik heb er op gespeeld en ik was op slag verliefd. Zelden op zo'n lekkere strat gespeeld. Het was ook de eerste keer dat ik op een setje .011 speelde en dat het echt heerlijk licht en soepel speelde (in die tijd gebruikte ik volgens mij nog .009 setjes. Die gitaar is uiteindelijk verkocht en jaren later, toen het winkeltje allang weer verdwenen was, dook hij weer op in de handen van een bevriende gitarist die ik tegenkwam op een vintage gitaarbeurs in Groesbeek. Ik weet dat hij dat ding later weer verkocht heeft aan een andere Nijmegenaar.
Nu wil het toeval dat deze gitaar werkelijk als twee druppels water op die ouwe Frankenstein strat lijkt. Het is allemaal wat te lang geleden om het met zekerheid te kunnen zeggen, maar toen ik de foto's zag had ik meteen het gevoel dat het 'm was.
Helaas ben ik de details kwijt. Mijn geheugen laat me de laatste tijd nog wel eens in de steek.

Het zou wel erg toevallig zijn allemaal. :)

arjanb01
2 december 2013, 16:05
Ik zit nu op m'n iPhone te pielen en daarop is onmogelijk te zien of er op die plek een walnut plug zit of een bullit. Hij zou toch geen 68'er bedoelen? :D

Weet je wat het stomme is? Die man woont dus in Nijmegen, waar ik ook woon. Vroeger had je een vintage gitaarshopje in Cuijk, waar ik geregeld kwam. Ik heb zelfs nog een keer met de eigenaar van dat winkeltje op de vintage beurs in Veenendaal gestaan. Ik kan me herinneren dat hij ooit een strat bemachtigde met een pre CBS body en een vroege CBS hals. Het was een allegaartje van verschillende Fender onderdelen uit verschillende jaren. Ik heb er op gespeeld en ik was op slag verliefd. Zelden op zo'n lekkere strat gespeeld. Het was ook de eerste keer dat ik op een setje .011 speelde en dat het echt heerlijk licht en soepel speelde (in die tijd gebruikte ik volgens mij nog .009 setjes. Die gitaar is uiteindelijk verkocht en jaren later, toen het winkeltje allang weer verdwenen was, dook hij weer op in de handen van een bevriende gitarist die ik tegenkwam op een vintage gitaarbeurs in Groesbeek. Ik weet dat hij dat ding later weer verkocht heeft aan een andere Nijmegenaar.
Nu wil het toeval dat deze gitaar werkelijk als twee druppels water op die ouwe Frankenstein strat lijkt. Het is allemaal wat te lang geleden om het met zekerheid te kunnen zeggen, maar toen ik de foto's zag had ik meteen het gevoel dat het 'm was.
Helaas ben ik de details kwijt. Mijn geheugen laat me de laatste tijd nog wel eens in de steek.

Het zou wel erg toevallig zijn allemaal. :)

Nou, wat let je ? Bel hem, ga er langs en wordt voor een 2e keer op slag verliefd ! Word je kerstgratificatie tenminste nuttig besteed -:)

vulvasonic
2 december 2013, 16:31
Nou, wat let je ? Bel hem, ga er langs en wordt voor een 2e keer op slag verliefd ! Word je kerstgratificatie tenminste nuttig besteed -:)
Kerstgratificatie?
Ik mag blij zijn als ik een keer een biefstukje op m'n bord zie liggen ipv plofkip. :D

arjanb01
2 december 2013, 16:56
Kerstgratificatie?
Ik mag blij zijn als ik een keer een biefstukje op m'n bord zie liggen ipv plofkip. :D

Hahahahaha, hilarisch ! Maar tsja, tis crisis, Vulv ;)

HaroldA
2 december 2013, 23:53
*zucht*

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/luchtgitaar-172696525.html

vulvasonic
3 december 2013, 00:13
*zucht*

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/luchtgitaar-172696525.html
Je zou denken dat de lol er een keer van af gaat. :roll:

Rock Bottom
4 december 2013, 21:58
*zucht*

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/luchtgitaar-172696525.html

Dit hoeft hier net zo min gepost te worden als de meeste gevallen waar jij commentaar op hebt dat ze hier gepost worden.

Pepe
4 december 2013, 22:03
Met zo'n luchtgitaar weet je nooit of het een solide model betreft of een geniepige scam.

Swaag
4 december 2013, 22:08
Met zo'n luchtgitaar weet je nooit of het een solide model betreft of een geniepige scam.Het wordt ook lastig als ze er zo'n transparante decal op gaan plakken.

HaroldA
4 december 2013, 22:40
Dit hoeft hier net zo min gepost te worden als de meeste gevallen waar jij commentaar op hebt dat ze hier gepost worden.

Vanwaar deze sneer?

jutter
4 december 2013, 23:02
Vanwaar deze sneer?

Zal ff mijn kunstgebit er in doen en een zak chips pakken. Moment.

Pepe
4 december 2013, 23:13
Ik probeerde d'r nog een luchtigheidje van te maken maar misschien niet doorzichtig genoeg

the sure thing
4 december 2013, 23:47
HOU OP MET ZEIKEN. ALLEBEI.

Back on topic. Wat vinden jullie van deze ad? http://link.marktplaats.nl/752526722

Ik vind m geheimzinnig....

nickofzo
4 december 2013, 23:58
haha ja ik zag hem ook al, ik bedacht me dat er misschien niet eens een body aan vast zit. (Net zoals een foto van een auto waar de gigantische deuk buiten het zichtveld valt.)

lespaulnmarshall
6 december 2013, 22:45
Ze zijn er weer!! Gitaren van 59 euro + fender decal:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m753539466-telecaster.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

kunk
6 december 2013, 22:54
Ze zijn er weer!! Gitaren van 59 euro + fender decal:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m753539466-telecaster.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Probleem is wel dat hij voor die gitaar van 59 euries wel 450 euries wil vangen!:chicken:

the sure thing
7 december 2013, 10:10
Hij probeert het weer:http://link.marktplaats.nl/753539466

the sure thing
7 december 2013, 10:10
Ow sorrie dubbele post...

lespaulnmarshall
7 december 2013, 13:54
Hij probeert het weer:http://link.marktplaats.nl/753539466

2 posts boven je had ik hem ook al erop gezet ;-)

vulvasonic
7 december 2013, 15:59
Allemaal weer een melding van maken. Die gast mag mijns inziens nooit meer iets verkopen, om te beginnen bij Marktplaats. Eikel. Het is precies wat Lespaulnmarshall zegt, die gitaar is hooguit 5 tientjes waard. Maar hij probeert er een bedrag voor te vangen waar je ongelofelijk lekkere tweedehands Fender Telecastertjes voor zou kunnen scoren.
Ik heb nu al medelijden met de sukkel die er in trapt. Hup, vinger er af bij die kerel!!!!!! :angry:

lespaulnmarshall
7 december 2013, 17:48
Verder voor zo ver ik weet niets mis met deze maar pfff wat een lulverhaal
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m741621960-de-gitaar-van-bob-dylan.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

kunk
7 december 2013, 17:55
Verder voor zo ver ik weet niets mis met deze maar pfff wat een lulverhaal
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m741621960-de-gitaar-van-bob-dylan.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Hier moet je eigenlijk een "twijfel over een adverteerder topic"voor maken :chicken:

lespaulnmarshall
7 december 2013, 18:27
Deze zogenaamde 1978 strat heeft een 4 punts halsbevestiging...... Beetje vreemd...
http://link.marktplaats.nl/753741147

Speeddemon
7 december 2013, 22:24
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m753844601-2009-custom-gibson-les-paul-lemonburst-1959-r9.html

Prachtige gitaar, maar waarom op een Nederlandse site adverteren als je Frankrijk als 1e afzetgebied hebt;
ik vind het een beetje fishy. Zo'n gitaar (van zo'n bedrag) wil je toch in je handen hebben gehad, maar wie uit NL rijdt 'effe' naar Frankrijk? Als 't in Lille zou zijn, is 1, maar 't kan ook Bordeaux, Lyon of Marseille zijn...

vulvasonic
8 december 2013, 01:54
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m753844601-2009-custom-gibson-les-paul-lemonburst-1959-r9.html

Prachtige gitaar, maar waarom op een Nederlandse site adverteren als je Frankrijk als 1e afzetgebied hebt;
ik vind het een beetje fishy. Zo'n gitaar (van zo'n bedrag) wil je toch in je handen hebben gehad, maar wie uit NL rijdt 'effe' naar Frankrijk? Als 't in Lille zou zijn, is 1, maar 't kan ook Bordeaux, Lyon of Marseille zijn...
Het gekke is dat deze plank recentelijk nog te koop stond (voor hetzelfde bedrag trouwens), maar de gitaar stond gewoon in Nijmegen. Er is zelfs al heel wat over geschreven, o.a. door mij. Een verhaal waar ik, na het serienummer op de headstock gezien te hebben, sowieso op terug zal willen komen. Het is BESLIST NIET de gitaar waar ik ooit op gespeeld heb.
Ik blijf er echter bij dat het waarschijnlijk inderdaad een echte 78'er betreft met enkele vergaande modificaties (aangepaste halsbevestiging, topkam en de volledige 'trim' die uiteraard volledig zwart hoort te zijn en dus mogelijk kan duiden op de afwezigheid van de originele elementen). Het zou iig de prijs verklaren.

Speeddemon
8 december 2013, 11:22
Hey Vulv, ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt;
de link die ik postte betreft een 2009 Gibson Les Paul R9 Lemon Burst. één van m'n favo Les Paul kleuren (ook Amber Burst en Honey Burst) (waarvan m'n laatste Burny het bewijs onderstreept :cooler: :
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Guitar%20stuff/BurnyRLG-601989Honeyburst_1_zpsee9c6dfb.jpg

lespaulnmarshall
8 december 2013, 11:51
Het gekke is dat deze plank recentelijk nog te koop stond (voor hetzelfde bedrag trouwens), maar de gitaar stond gewoon in Nijmegen. Er is zelfs al heel wat over geschreven, o.a. door mij. Een verhaal waar ik, na het serienummer op de headstock gezien te hebben, sowieso op terug zal willen komen. Het is BESLIST NIET de gitaar waar ik ooit op gespeeld heb.
Ik blijf er echter bij dat het waarschijnlijk inderdaad een echte 78'er betreft met enkele vergaande modificaties (aangepaste halsbevestiging, topkam en de volledige 'trim' die uiteraard volledig zwart hoort te zijn en dus mogelijk kan duiden op de afwezigheid van de originele elementen). Het zou iig de prijs verklaren.

Ik denk dat je de verkeerde post hebt gequote?

lespaulnmarshall
8 december 2013, 11:52
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m753844601-2009-custom-gibson-les-paul-lemonburst-1959-r9.html

Prachtige gitaar, maar waarom op een Nederlandse site adverteren als je Frankrijk als 1e afzetgebied hebt;
ik vind het een beetje fishy. Zo'n gitaar (van zo'n bedrag) wil je toch in je handen hebben gehad, maar wie uit NL rijdt 'effe' naar Frankrijk? Als 't in Lille zou zijn, is 1, maar 't kan ook Bordeaux, Lyon of Marseille zijn...

Mooie plank, maar wel opmerkelijk goedkoop voor een R9...

crazylay
8 december 2013, 13:42
WTF!? is dit normaal? zie link;

http://www.leomusic.nl/shop/squier-stratocaster-tremolo-occasion/

volgens mij spoort die eigenaar niet... of ik ben gek.

crazylay
8 december 2013, 13:48
Deze zogenaamde 1978 strat heeft een 4 punts halsbevestiging...... Beetje vreemd...
http://link.marktplaats.nl/753741147

volgens mij mee geknoeid.. die neckplate schroeven zijn behoorlijk vergaan!

Terminus
8 december 2013, 14:07
WTF!? is dit normaal? zie link;

http://www.leomusic.nl/shop/squier-stratocaster-tremolo-occasion/

volgens mij spoort die eigenaar niet... of ik ben gek.
Er zijn Japanse Squiers die voor Fender-bedragen worden verkocht tegenwoordig, al lijkt het er niet op dat dit er zo een is omdat de eigenaar dat anders wel zou vermelden.

Het tremsysteem is leuk voor een liefhebber, en het bedrag meer dan het dubbele van wat een gemiddelde gitarist ervoor zou willen betalen, maar er lijkt niks mis met de gitaar zelf.

crazylay
8 december 2013, 14:17
dan ben ik gek denk.. maar geeft niet! ;-)

k'vind het erg veel voor een squier.. k'denk dat iedereen dan wel voor een Fender gaat ipv imitatie.

Speeddemon
8 december 2013, 14:52
Early "JV" Japanse Squiers gaan idd voor zoveel, maar zoiets zou men er juist bij vermelden voor de liefhebbers/verzamelaars. Nu lijkt het gewoon een belachelijk dure Squier. :???:

Pepe
8 december 2013, 14:52
Een Squier is Fender en de term is reissue. Ik denk niet dat de eigenaar niet spoort maar dat ie hoopt op een koper die niet spoort. :D

bat
8 december 2013, 18:06
Ik denk dat de verkoper meent dat de speciale tremelo een forse meerprijs rechtvaardigt. Hij gaat daarbij voorbij aan:

- de moeilijk markt voor tweedehands gitaren, die de prijs sowieso drukt
- het feit dat zo'n tremelosysteem slechts voor een heel erg beperkte groep gitaristen interessant is, voor de rest betekent het dat er na aankoop nog flink aan de gitaar gesleuteld moet worden.

crazylay
8 december 2013, 19:23
een normale soort gelijke squier gaat voor a 150 a 250 de deur uit die ook bij hem te koop staat.. zo'n tremelo lijkt mij niet a 600,- waard te zijn..

nja misschien dat hij maar wat duidelijker moet zijn in zijn advertenties.

Pepe
8 december 2013, 19:34
doorgaans zitten die bigsby's op een tele wegens de obvious reasons, het maakt een verkoop er niet makkelijker op..

Tupelo
8 december 2013, 21:42
Lijkt me een verschrikkelijk onhandige tremelo ook.

crazylay
8 december 2013, 22:14
Lijkt me een verschrikkelijk onhandige tremelo ook.

inderdaad.. hoezo zit in de weg.. lijkt wel op een zelfbouw brugje

vulvasonic
8 december 2013, 23:33
Hey Vulv, ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt;
de link die ik postte betreft een 2009 Gibson Les Paul R9 Lemon Burst. één van m'n favo Les Paul kleuren (ook Amber Burst en Honey Burst) (waarvan m'n laatste Burny het bewijs onderstreept :cooler: :
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Guitar stuff/BurnyRLG-601989Honeyburst_1_zpsee9c6dfb.jpg


Ik denk dat je de verkeerde post hebt gequote?
Ik vrees dat jullie gelijk hebben. Ik zal wel op de verkeerde link hebben geklikt. Deze heb ik zelfs helemaal gemist. Maar ja, mijn moeder zei vroeger al dat ik niet mocht klikken. Ik denk dat ik nu begrijp waarom. :D



Ik denk dat de verkoper meent dat de speciale tremelo een forse meerprijs rechtvaardigt. Hij gaat daarbij voorbij aan:

- de moeilijk markt voor tweedehands gitaren, die de prijs sowieso drukt
- het feit dat zo'n tremelosysteem slechts voor een heel erg beperkte groep gitaristen interessant is, voor de rest betekent het dat er na aankoop nog flink aan de gitaar gesleuteld moet worden.
Ik denk dat je gelijk hebt. En Pepe ook wat dat betreft. Die vent heeft misschien in het verleden nog redelijk wat moeten betalen voor die Squier van 'm en daarna heeft ie er ook nog een peperduur tremolosysteem op laten zetten en nu hoopt ie dat er iemand zo gek is om daar de meerwaarde van te zien en flink in de buidel te tasten. En waarschijnlijk houdt ie ook rekening met het feit dat mensen toch altijd zullen willen afdingen op de prijs. Met zo'n belachelijk hoog bedrag is het makkelijker om €200,- te zakken dan wanneer hij er de helft voor gevraagd had. En hij zal ook nog misschien de hoop hebben gehad dat mensen wat hoger beginnen te bieden. Het zou me niks verbazen als hij tevreden is met €500,- Maar hij weet ook dat indien hij de gitaar voor €500,- had aangeboden, hij dit bedrag er nooit voor gekregen zou heben.

Ik zou sowieso de originele tremolo terug hebben geplaatst en dit maffe ding los proberen te verkopen. Ik weet niet of ze nog gemaakt worden, maar er zullen vast één of twee gitaristen zijn die hiermee zouden willen experimenteren. Ik weet echter niet of hij voor de montage van dat stuk lelijkheid heeft moeten hakken in de gitaar. Dat zou het één en ander kunnen verklaren. Maar het gewenste bedrag zal hij er nooit voor krijgen. Persoonlijk zou ik er nog geen €200,- voor over hebben, terwijl het voor mij de perfecte gitaar zou kunnen zijn om lekker mee te kloten (m.a.w., de gitaar naar eigen hand zetten door er praktisch alles aan te veranderen). Als er gehakt is, zou ik er zelfs geen €100,- voor over hebben, of ik moest er 100% zeker van zijn dat het tremolosysteem meer oplevert dan dat.

.slash.
9 december 2013, 21:35
Lijkt me vrij duidelijk....

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m733635743-gibson-es-137-custom.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

the sure thing
9 december 2013, 21:38
Lol (en tientekens)

Plant
9 december 2013, 21:51
Krijg op dit moment de foto's niet op MP, ik probeer het vannavond opnieuw. U kunt ook contact opnemen voor foto,s als u geinteresseerd bent.

Mwah, hij heeft alleen moeite om de (juiste) foto's te uploaden en gaat het opnieuw proberen of je kunt ze opvragen. Hij geeft het toch zelf al aan. Hoeft niks mis mee te zijn.

.slash.
10 december 2013, 00:41
inderdaad.. hoezo zit in de weg.. lijkt wel op een zelfbouw brugje
Het is een Duesenberg multibender, kost je nieuw dik 200 eurotjes, veel geld voor iets ogenschijnlijks kansloos...

muffstuff
10 december 2013, 15:13
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m754426490-gibson-es-165-linkshandig.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3 a&previousPage=lr

De nazi sympathisant is weer terug met zijn gibson.

MarkS
10 december 2013, 15:21
En gelijk gerapporteerd die klojo!

HaroldA
10 december 2013, 15:43
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m754426490-gibson-es-165-linkshandig.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3 a&previousPage=lr

De nazi sympathisant is weer terug met zijn gibson.

"4˝ jaar actief" ... niet eens een ban :(

bat
10 december 2013, 15:49
Tsja, we weten sinds dit weekend hoe Marktplaats staat in dit soort zaken: als je het maar niet openlijk zegt, mag je de meest smerige troep aanbieden of linken in je advertenties, blijkbaar.

Ook hier zouden ze wat kunnen leren van mama eBay.

Enfin, maar weer gemeld, maar ben bang dat het deze keer "door de vingers" wordt gezien, aangezien de lasterlijke praat niet meer in de advertentie is vermeld.

HaroldA
10 december 2013, 15:51
Enfin, maar weer gemeld, maar ben bang dat het deze keer "door de vingers" wordt gezien, aangezien de lasterlijke praat niet meer in de advertentie is vermeld.

Filmpjes gezien?


http://www.youtube.com/watch?v=GEgMKJ3jsP0

http://www.youtube.com/watch?v=hMBramnCg_s

bat
10 december 2013, 15:57
Ja, maar Marktplaats vind al veel goed als het niet letterlijk in de advertentie staat of "netjes is afgeplakt". Je mag rustig spullen met hakenruizen verkopen, als je het hakenkruis op de foto in de advertentie maar afplakt en niet letterlijk zegt dat er een hakenkruis op staat (h.k. mag bijvoorbeeld wel).

Er staan deze keer alleen linkjes in en ik ben bang dat Marktplaats dan zegt: "aan de advertentie kunnen mensen geen aanstoot nemen, want daar staat het niet in".