PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

Ace 1.15.19
23 mei 2013, 12:24
Er staan diverse vintage Gibsons op die site zg. in Brussel met te lage prijzen onder verschillende, willekeurig ingetypte logins. Fishy dus...:stop:
En toch zou ik er bijna GAS van krijgen.

Hotpepper01
23 mei 2013, 12:42
Iemand 1952 Goldtops ?
http://www.aanbod.be/muziek-en-film/gitaren/gibson-les-paul-standard-goldtop-3957584.html
http://www.aanbod.be/muziek-en-film/gitaren/gibson-les-paul-goldtop-3785014.html

Laat het GAS maar zitten. De mooie goldtop staat te koop bij....Mikes Music voor 16.000 USD. Even zoeken op afbeeldingen kan twijfel bij dit soort "te goed om waar te zijn"-advertenties helpen. De gitaar is echt, alleen heeft onze aanbieder hem echt niet in huis. Reageer je, dan krijg je vast een of ander lulverhaal dat het crisis is, hij in Griekenland studeert en dat de gitaar wel met een zeer betrouwbare koerier zal worden verzonden. Ja ja....

http://www.gbase.com/gear/gibson-les-paul-standard-1952-goldtop

Ace 1.15.19
23 mei 2013, 12:55
Ik zeg niet dat het te vertrouwen is, ik vind het gewoon een gave plank!

Ik zal hem eens een berichtje sturen met het verzoek of ik langs mag komen.

Hotpepper01
23 mei 2013, 13:01
Het is idd een super mooie gitaar. Maar ga vooral je gang, spannend. En als je langs mag komen, neem dan een paar sterke jerommekes mee en laat vooral je portemonnee thuis. Wat ik meestal doe als ik twijfel is een niet voor de hand liggende foto vragen. Bijvoorbeeld de bovenkant van de headstock of eentje met de krant van vandaag en de gitaar erbij.

Dutch66
23 mei 2013, 13:06
En als je langs mag komen

Ik voorspel dat dat niet gaat gebeuren..., Shit dit is wel echt heel obvious niet in orde... pff...

Ace 1.15.19
23 mei 2013, 17:44
En de eerste respons is binnen:


Hallo,

Product is nog steeds te koop en 100% origineel. Het apparaat is in goede staat. Ik kocht het product, toen ik werkte in Brussel twee jaar als een politieagent in het programma obmena.Programma uitwisseling is voorbij en ik keerde terug naar Engeland. Ik verkoop het omdat ik hier ben en ik heb geen behoefte, en ik wil terug te verkopen aan België, omdat het werd gekocht, en het heeft alle artikelen en boeken in het nederlands. Om u te helpen in dit proces maken we gebruik van een rederij, en zij zullen zorgen voor alles. Sorry, maar dit is een dringende verkoop, ik verkoop het omdat ik wil in Engeland wonen voor een lange tijd, en ik moet betalen voor mijn huis. Als je echt geïnteresseerd bent in het kopen van mijn product, laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve niet lachen, en dan niet mijn tijd verspillen, want de tijd is bijna niet voor mij en een snelle verkoop nodig is. Kunnen we het gesprek voortzetten in het Engels? dank
Adverteerder reageert onder de naam Matthew Brown, dus let sowieso op voor die naam.

Buzzel
23 mei 2013, 17:50
En de eerste respons is binnen:


Adverteerder reageert onder de naam Matthew Brown, dus let sowieso op voor die naam.

Tijd voor een foto met krant, zoals al is voorgesteld. Maar eigenlijk zegt alles al dat het niet helemaal lekker is (is toch ook te mooi om waar te zijn)

the sure thing
27 mei 2013, 20:04
... Zie deze ad...

http://link.marktplaats.nl/681787128

Schandalig natuurlijk... Maar waar kan ik nou aan zien dat dit een replica is?

.slash.
27 mei 2013, 20:10
Als leek zou je dat niet kunnen iig... Maar het staat er toch bij?!

the sure thing
27 mei 2013, 20:39
... Het is koopwaar met een valse naam. Dat is verboden... Daarnaast zou ik er als leek idd ingetrapt zijn, vandaar mijn vraag...

kwispelhond
27 mei 2013, 21:08
Ach, begin eens naar de naam te kijken (het logo). Nou heeft Gibson er verschillende gehad, met open O met dichte O maar nooit met een U. Het rechter pootje van O komt boven niet naar binnen dus dit is een Gibsun, geen Gibson.

Verder: stemmechanieken staan schots en scheef en te laag in de kop. In de detailfoto van het serienr zie je duidelijk een knoest in de kop (en hoe ongelijk de D en G snaar mechanieken zitten), nou maken ze er bij Gibson ook wel eens een potje van maar zoiets zie je daar toch echt niet. Het is echter ook een duidelijke indicatie dat die geweldige kwaliteit wel eens wat tegen zou kunnen vallen. Kijk bv. ook eens naar de 4 knoppen, die zitten behoorlijk verkeerd in de body (zoek maar een foto van een echte, dan zie je het wel).

Kortom, zat te zien maar je moet het natuurlijk wel weten.

HaroldA
27 mei 2013, 21:10
Als leek zou je dat niet kunnen iig... Maar het staat er toch bij?!

Heel de officiële Gibson-lijn bestaat uit replica's. Een woordje in de advertentie is niet genoeg, zeker niet voor mensen die hier geld in zien: "niet van echt te onderscheiden". Kopen en verkopen met $$$ winst!!!

Ace 1.15.19
28 mei 2013, 00:16
En de eerste respons is binnen:


Adverteerder reageert onder de naam Matthew Brown, dus let sowieso op voor die naam.
Om hier even op terug te komen:

-----

Hallo,

Is het mogelijk dat ik een keer langs kom?

Groeten,
Thijs.

-----

Hallo,

Product is nog steeds te koop en 100% origineel. Het apparaat is in goede staat. Ik kocht het product, toen ik werkte in Brussel twee jaar als een politieagent in het programma obmena.Programma uitwisseling is voorbij en ik keerde terug naar Engeland. Ik verkoop het omdat ik hier ben en ik heb geen behoefte, en ik wil terug te verkopen aan België, omdat het werd gekocht, en het heeft alle artikelen en boeken in het nederlands. Om u te helpen in dit proces maken we gebruik van een rederij, en zij zullen zorgen voor alles. Sorry, maar dit is een dringende verkoop, ik verkoop het omdat ik wil in Engeland wonen voor een lange tijd, en ik moet betalen voor mijn huis. Als je echt geïnteresseerd bent in het kopen van mijn product, laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve niet lachen, en dan niet mijn tijd verspillen, want de tijd is bijna niet voor mij en een snelle verkoop nodig is. Kunnen we het gesprek voortzetten in het Engels? dank

-----

Hello,

Ofcourse we can proceed in English.

I found this guitar on the internet:
http://www.gbase.com/gear/gibson-les-paul-standard-1952-goldtop

It looks a lot like yours. Could it be that it's a brother of your guitar or something? Maybe they were made out of the same tree, I don't know exactly. But I think I'll buy yours 'cause it is much cheaper. Does it go louder too?

Where in Belgium do you stay at the moment? I want to come around to try the guitar.

Kind regards.

-----

Hello,

I think you know that this guitar is not the only one in the world so is normal that you find other guitars almost the same as mine. Like i told you the item is in Birmingham at the delivery company sealed and ready to be delivered. I have already paid taxes of delivery to avoid having to pay anything. If you accept purchase transaction will take place like this, I first need to know your name and delivery address after I'll send your details to the delivery company and they start the transaction. You will receive a sales contract and the invoice with all details and instructions to complete the transaction. In addition, you have 10 days to return policy to inspect and test the issue. If you do not like the question, the delivery service after the instrument back on my expense and they will refund your money, but I'm sure you love and that will not be necessary. This way you can see and inspect the item before I get paid. This service actually holds the money until the buyer is satisfied with the product. It's also a fair way of transacting online with what I saw. So when and if you're ready to start this process please send me an email with your full name and address, so I can start the transaction. They will contact you after the documents are ready. I await your decision as soon as possible.

Respectfully,

Matt


Zucht, ik heb het er maar bij gelaten...

the sure thing
28 mei 2013, 15:45
Maar nou heb je geen antwoord of deze gitaar louder gaat :-)

Dutch66
28 mei 2013, 18:13
dat dik gedrukte was de verkoper toch... :seriousf:

Rinze
30 mei 2013, 08:53
Gibson Les Paul Standard voor 500 euro. (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m682342912-gibson-les-paul-standard-2003.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)

Onze drummer zit hier op te azen, lijkt mij erg verdacht vanwege de veel te lage prijs.

Agent_Smith
30 mei 2013, 09:20
Gibson Les Paul Standard voor 500 euro. (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m682342912-gibson-les-paul-standard-2003.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)

Onze drummer zit hier op te azen, lijkt mij erg verdacht vanwege de veel te lage prijs.

Eén dag actief op MP.... Hmmmm....

Buzzel
30 mei 2013, 09:51
dit is precies de zelfde,

http://annunci.ebay.it/annunci/strumenti-musicali/ravenna-annunci-ravenna/gibson-les-paul-standard-2003/48250218

Agent_Smith
30 mei 2013, 09:58
dit is precies de zelfde,

http://annunci.ebay.it/annunci/strumenti-musicali/ravenna-annunci-ravenna/gibson-les-paul-standard-2003/48250218

Maar 3x zo duur en helemaal in Italie! Dan zou ik m maar in friesland gaan halen :D

Rinze
30 mei 2013, 10:03
Da's raarrr. Zeker omdat verkoper aan geeft eigenlijk niet te willen versturen. Dan komt ie toch in de knoei als er iemand langs komt?

Hotpepper01
30 mei 2013, 10:06
O ja, smells fishy.....

Dutch66
30 mei 2013, 10:21
Kon het niet laten even een mailtje gestuurd.., we wachten af..

Rinze
30 mei 2013, 10:26
Onze drummert had ook al gemaild maar die is niet vaak voor de middag zijn bed uit dus ik heb nog niet gehoord wat de reactie was.

SantaX
30 mei 2013, 10:31
Da's raarrr. Zeker omdat verkoper aan geeft eigenlijk niet te willen versturen. Dan komt ie toch in de knoei als er iemand langs komt?

Lijkt me een gevalletje, niet alleen gaan. Just in case. Bedrag is idioot laag, alle alarmbellen moeten afgaan. Of hij weet niet wat hij verkoopt, maar als je een marktplaats account kunt aanmaken, dan kun je ook op marktplaats zoeken wat de gemiddelde gibson moet opbrengen.

kwispelhond
30 mei 2013, 10:38
Zou mij niet verbazen als hij de foto's van het internet heeft "geleend" en dat er thuis een hierop gelijkende Chinees ligt. Kan natuurlijk ook dat hij niet wijs is en die Italiaan de bedrieger maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n ding 10 jaar heeft en hem vervolgens voor zo weinig weg wil hebben.

bat
30 mei 2013, 10:45
Ach, er zijn zoveel scenario's mogelijk. Foto's alleen geleend van internet en thuis een andere (nep of echt) liggen, helemaal geen gitaar thuis maar wel een paar sterke "vrienden", slim geworden en gemerkt dat mensen niet meer reageren als je zegt alleen te versturen, dus alleen ophalen en pas bij mailcontact op het laatste moment aangeven dat ophalen helaas toch niet kan, je weet het niet.

Maar je weet het nooit, totdat je er langs bent geweest.

stratestic
30 mei 2013, 23:29
Een vroege PRS met dot inlay klopt dat?

Gaat om deze gitaar, niet heel duur.

http://www.vintageandrareguitars.com/guitars/left-handed/2002-prs-custom-22-left-handed-8438

Rinze
31 mei 2013, 08:46
Gibson Les Paul Standard voor 500 euro. (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m682342912-gibson-les-paul-standard-2003.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)

Onze drummer zit hier op te azen, lijkt mij erg verdacht vanwege de veel te lage prijs.

Drummert kreeg mail van MP:

"Beste alco,

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: 'Gibson les paul standard 2003 ' van gebruiker 'kenenmelissa'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker".


En een mailtje van de verkoper dat veel verklaart:

"Hallo,

De mailtjes stromen over dus ik doe niet aan reserveren!
Alleen na een aanbetaling zodat ik weet dat u serieus bent!

Mvg Ken"

Maw hij heeft de gitaar niet en hoopt dat er iemand of meerdere personen zo stom zijn om een aanbetaling te doen voor een gitaar die ze nooit gaan krijgen. Lekker dan.

Speeddemon
31 mei 2013, 09:36
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m663575639-roland-jazz-goeroe.html

Een Roland JC-55 voor 15 euro?! Ook vooral de tekst doet me denken aan een vertaal-computer:
Roland Jazz Goeroe, model JC55.
Incl. de 3 wegen footschakel.
En uiteraard zit de verkoper in een uithoek van Nederland...

Venlonaer
31 mei 2013, 09:55
Een vroege PRS met dot inlay klopt dat?

Gaat om deze gitaar, niet heel duur.

http://www.vintageandrareguitars.com/guitars/left-handed/2002-prs-custom-22-left-handed-8438

Ja niks verkeerds aan volgens mij.

Rinze
31 mei 2013, 10:24
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m663575639-roland-jazz-goeroe.html

Een Roland JC-55 voor 15 euro?! Ook vooral de tekst doet me denken aan een vertaal-computer:
Roland Jazz Goeroe, model JC55.
Incl. de 3 wegen footschakel.
En uiteraard zit de verkoper in een uithoek van Nederland...

Wim heeft een eigen gevoel voor humor maar is in mijn ervaring en die van veel anderen een betrouwbare handelaar. En je zit zelf in een uithoek van Nederland:cool:

Pepe
31 mei 2013, 11:29
haha, hollow body... funny dude...

Ik vind het niet zo moeilijk een Nigeriaanse vertaalmachine en een Friese komiek uit elkaar te houden...

jutter
31 mei 2013, 13:16
Wim heeft een eigen gevoel voor humor maar is in mijn ervaring en die van veel anderen een betrouwbare handelaar. En je zit zelf in een uithoek van Nederland:cool:

Wim is zeer okay! Ik heb meerdere gitaren van hem gekocht en altijd zeer tevreden! Supertoffe en erg betrouwbare man trouwens!

Speeddemon
31 mei 2013, 13:17
haha, hollow body... funny dude...

Ik vind het niet zo moeilijk een Nigeriaanse vertaalmachine en een Friese komiek uit elkaar te houden...
Het hollow-body kwam omdat ie eerst in 1 ad de versterker en een hollow-body gitaar aanbood, waarbij de gitaar ondertussen blijkbaar verkocht is.

Ik had 'm ook gisteren gemaild, maar nog geen reactie.
@Rinze, echt niet, je weet niet eens waar de Desert Plains liggen, jonguh! ;)

Dutch66
1 juni 2013, 14:29
Kon het niet laten even een mailtje gestuurd.., we wachten af..

Advertentie verwijderd door Marktplaats, pfff...

Rinze
1 juni 2013, 17:12
Advertentie verwijderd door Marktplaats, pfff...

Drummert kreeg mail van MP:

"Beste alco,

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: 'Gibson les paul standard 2003 ' van gebruiker 'kenenmelissa'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker".


En een mailtje van de verkoper dat veel verklaart:

"Hallo,

De mailtjes stromen over dus ik doe niet aan reserveren!
Alleen na een aanbetaling zodat ik weet dat u serieus bent!

Mvg Ken"

Maw hij heeft de gitaar niet en hoopt dat er iemand of meerdere personen zo stom zijn om een aanbetaling te doen voor een gitaar die ze nooit gaan krijgen. Lekker dan.:cooler:

@Rinze, echt niet, je weet niet eens waar de Desert Plains liggen, jonguh! ;)
Ik schat onder de Drentsche Aa. Limburg dus :hide:

B-stone
1 juni 2013, 18:01
Wim heeft een eigen gevoel voor humor maar is in mijn ervaring en die van veel anderen een betrouwbare handelaar. En je zit zelf in een uithoek van Nederland:cool:

jep wim is 100% te vertrouwen, ik heb mijn white falcon van hem gekocht.:lp:

Rinze
1 juni 2013, 19:01
Ik had ooit een gitaar van hem gekocht waarbij de trussrod niet helemaal jofel bleek toen ik er een setje .011 op gooide. Ik bellen, kon hem zo terug brengen en kreeg gewoon mijn geld terug. Erg netjes.

Doctor Chill
2 juni 2013, 09:12
Goedemorgen samen,
Is er iemand hier wel eens een namaak Jazzmaster tegengekomen? Buiten de bekende (en lelijke) London City, Framus enz. kopieen dan.

Vriendelijke groet en bedankt alvast.

Swaag
2 juni 2013, 09:48
Kopiëren ze nu ook al LC's en Framussen? Bij een Fender kan ik mij dat voorstellen, maar met kloonmerken toch niet.

Doctor Chill
2 juni 2013, 10:02
Is m'n eerste post. Krijg ik nu al die grappenmakerij over me heen? ;)

JohnLord
2 juni 2013, 10:05
Gewoon je nick eer aandoen!

Doctor Chill
2 juni 2013, 10:08
Okee dan, :cooler:

Ace 1.15.19
2 juni 2013, 10:41
Kopiëren ze nu ook al LC's en Framussen? Bij een Fender kan ik mij dat voorstellen, maar met kloonmerken toch niet.
Hij vraagt of iemand ervaring heeft met Jazzmaster kopieën, áfgezien van bijv. London City en Framus.

Kwestie van beter lezen?

Pepe
2 juni 2013, 11:33
.. natuurlijk... (http://www.tradetang.com/wholesale+jazzmaster_c2205.html)

Bassa
2 juni 2013, 13:13
Iemand een idee of dit wat is en hoeveel het verschilt van een normale plexi?
Lijkt me niet te veel geld 400/450. Maar die trafo (dat is de trafo toch?) is helemaal geroest lijkt het wel, en heb geen idee of dat goed is. Heb 0.0 verstand van technische dingen in versterkers enzo.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m680964463-marshall-super-pa-plexi-kloon.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Buzzel
2 juni 2013, 13:33
Iemand een idee of dit wat is en hoeveel het verschilt van een normale plexi?
Lijkt me niet te veel geld 400/450. Maar die trafo (dat is de trafo toch?) is helemaal geroest lijkt het wel, en heb geen idee of dat goed is. Heb 0.0 verstand van technische dingen in versterkers enzo.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m680964463-marshall-super-pa-plexi-kloon.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Lijkt me niks mis mee. Beetje roest aan de buitenkant doe de trafo het nog wel om ;) Het moet natuurlijk niet te gek worden, maar dit lijkt me niet ernstig.

Bassa
2 juni 2013, 13:58
Heb net even een mailtje gestuurd naar de verkoper en hij zegt dat er een minimaal klein brommetje in zit, maar tijdens het spelen niet meer hoort en dat het normaal is bij wat oudere versterkers. Is dat zo dat oudere versterkers daar wat vaker last van kunnen hebben?

Buzzel
2 juni 2013, 14:02
Heb net even een mailtje gestuurd naar de verkoper en hij zegt dat er een minimaal klein brommetje in zit, maar tijdens het spelen niet meer hoort en dat het normaal is bij wat oudere versterkers. Is dat zo dat oudere versterkers daar wat vaker last van kunnen hebben?

Nieuwe ook wel ;)

Bassa
2 juni 2013, 14:08
Dus het is wel de moeite waard om 50km te rijden en dan te kijken of het wat is/kopen. Want mijn vader word er ook niet helemaal goed van door al dat rijden omdat ik steeds nieuwe gear moet :seriousf:

Ace 1.15.19
2 juni 2013, 15:55
Lijkt me een toffe versterker, heb hem ook bij mijn favorieten staan. Het is een PA amp in plaats van een 'echte' gitaarversterker maar dat maakt niet uit. Ik heb een oude Marshall JMP PA en die smaakt prima met gitaar.

Speeddemon
2 juni 2013, 22:18
jep wim is 100% te vertrouwen, ik heb mijn white falcon van hem gekocht.:lp:
Wim kan misschien te vertrouwen zijn, maar het simpele fatsoen op 2 mails en een bieding te reageren (waar ik meer dan z'n vraagprijs bood) ontbreekt 'm wel... de ad is ineens verwijderd. :mad:

B-stone
2 juni 2013, 22:35
Tja je weet toch nooit hoe zoiets gaat. Misschien vergeten omdat hij zoveel reacties erop kreeg en dat gene net verkocht was..? Of dat het niet goed uitkwam om te reageren (doe ik vannavond wel) en dan vervolgens vergeten. Achja,
Wim kan misschien te vertrouwen zijn, maar het simpele fatsoen op 2 mails en een bieding te reageren (waar ik meer dan z'n vraagprijs bood) ontbreekt 'm wel... de ad is ineens verwijderd. :mad:

HaroldA
3 juni 2013, 15:07
Een Fender Telecaster, waarvan de kop niet op de foto mocht?!?

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16R,!ygE9s7HJFg)BRrJEzVpGg~~60_85.JPG
http://link.marktplaats.nl/684070182

Buzzel
3 juni 2013, 15:21
Een Fender Telecaster, waarvan de kop niet op de foto mocht?!?

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16R,!ygE9s7HJFg)BRrJEzVpGg~~60_85.JPG
http://link.marktplaats.nl/684070182

Hij zegt niet dat het een fender is.

HaroldA
3 juni 2013, 15:22
Hij zegt niet dat het een fender is.

Conditie : Nieuw
Soort : Solid body
Merk : Fender

Bassa
3 juni 2013, 15:39
Conditie : Nieuw
Soort : Solid body
Merk : Fender
Waar staat dat dan?

Ace 1.15.19
3 juni 2013, 15:46
Boven de beschrijving van het product, bij 'kenmerken'.

Bassa
3 juni 2013, 15:52
Oja, daar kijk ik eigenlijk nooit naar.

arnoldtims
3 juni 2013, 16:38
Oja, daar kijk ik eigenlijk nooit naar.
? toch wel als je wat van plan bent om iets te kopen hoop ik.

Bassa
3 juni 2013, 16:41
? toch wel als je wat van plan bent om iets te kopen hoop ik.
Dan gaat het vanzelf haha. Maar als ik niet geintreseerd ben kijk ik alleen naar de titel en af en toe de beschrijving.

snaarplukker
5 juni 2013, 14:24
Er staat nu onder:"= geen fender. ".;)

HaroldA
5 juni 2013, 14:26
Er staat nu onder:"= geen fender. ".;)

http://www.vulgart.be/wp-content/uploads/2010/11/Magritte-La-trahison-de-image.jpg

stijnkenens
5 juni 2013, 14:36
http://www.vulgart.be/wp-content/uploads/2010/11/Magritte-La-trahison-de-image.jpg

Natuurlijk niet, dat is een schilderij van een pijp !



s.

nickofzo
5 juni 2013, 20:06
Nou ben ik wel benieuwd wat het wel is.

Agent_Smith
5 juni 2013, 21:57
Natuurlijk niet, dat is een schilderij van een pijp !


En zo is het! :-)

Mr.Fingers
6 juni 2013, 20:18
Je hebt de "serviceman" Jaguars (http://servicemanguitars.blogspot.be/2009/08/red-fender-jaguar.html) & Jazzmasters (http://mmguitarbar.com/2012/08/31/fender-serviceman-jazzmaster/) uit de jaren '60, gemaakt voor de soldaten in Vietnam in Filipijnen (zonder trussrod, waaibomenhout, maar wel adequaat van bodyvorm), en je hebt de squiers tegenwoordig (waar snel een decal op geplakt is).

Rubenios
9 juni 2013, 20:51
Op gitaarmarkt staat ook een 'aparte' Jackson op dit moment:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172275

Het prijsje verbaast me, ik kan iig met zekerheid zeggen dat hier geen schaller tremolo op zit

fred dons
9 juni 2013, 22:26
hij zegt ook schaller style :D

Rubenios
10 juni 2013, 08:33
Zo te zien zit de verkoper ook op gitaarnet, de hele add is aangepast...

Gitaristje25
12 juni 2013, 21:27
Iemand een idee wat voor merk deze zou kunnen zijn? http://link.marktplaats.nl/686506581

nickofzo
12 juni 2013, 21:36
Is het niet een Univox ofzo?

Nee laatmaar.

Indiedennie
13 juni 2013, 20:32
Volgens mij is dit Een studio http://link.marktplaats.nl/m687401198

Bassa
13 juni 2013, 20:34
Maar hij heeft wel een ingelegd gibson logo en dat hebben studios niet.

Indiedennie
13 juni 2013, 20:37
Maar ik zie geen binding in de advertentie

Indiedennie
13 juni 2013, 20:38
Ik ben geen Les Paul kenner maar dit viel me op dus ik weet niet of ik gelijk heb.

Bassa
13 juni 2013, 20:40
Dat zie ik inderdaad ook niet.

Agent_Smith
13 juni 2013, 20:58
Maar hij heeft wel een ingelegd gibson logo en dat hebben studios niet.

Ik denk dat dat maar lijkt door de foto. Ik denk niet dat het inleg is.
Ik ben niet op de hoogte met het JB model, maar dit is gewoon een Studio idd. Er staat trouwens ook nergens anders volgens mij in de advertentie.

HaroldA
13 juni 2013, 22:35
Volgens mij is dit Een studio http://link.marktplaats.nl/m687401198

Is inderdaad een studio ... hoezo?

http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Joe-Bonamassa-Les-Paul-Studio/Splash-02.jpg

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Joe-Bonamassa-Les-Paul-Studio.aspx

benwave
13 juni 2013, 22:41
Das toch geld 1000 euro voor de handtekening van Joe Bonamassa, want volgens mij kosten die gitaartjes rond de 1400 euro

TW-Pieter
13 juni 2013, 22:42
Een topic van 2 jaar oud verteld me dat die Joe Bonamassa LP indertijd voor €1300,- aangeboden werd. In zijn advertentie vraagt hij er minimaal €2000,- voor... Dure handtekening hoor :seriousf:

Edit: wat Benwave zegt dus.

nickofzo
13 juni 2013, 22:47
Used blabla heeft wel vaker de neiging om dingen aan te bieden met een prijs ver boven dat van de huidige handelsprijs. ;) Ik vind het wel vermakelijk. Ik heb er ook wel eens namaak voorbij zien komen.

SantaX
14 juni 2013, 01:03
Een topic van 2 jaar oud verteld me dat die Joe Bonamassa LP indertijd voor €1300,- aangeboden werd. In zijn advertentie vraagt hij er minimaal €2000,- voor... Dure handtekening hoor :seriousf:

Edit: wat Benwave zegt dus.

Mwaw, als ie een beetje vroegtijdig dood gaat haal je dat er wel weer uit denk ik. :cooler:

*slash-signature bestellen doet*

marhoog
17 juni 2013, 19:31
Daar in die winkel hebben ze zich gebaseerd op de adviesprijs die op de gibson site staat. Daar staat $2400. Alleen jammer dat die prijzen niet reel zijn en zeker niet voor een 2e hands gitaar.

Erg jammer dat er ook in de advertentie niet gesproken wordt over het zijn van een gibson les paul studio betreft.


Een topic van 2 jaar oud verteld me dat die Joe Bonamassa LP indertijd voor €1300,- aangeboden werd. In zijn advertentie vraagt hij er minimaal €2000,- voor... Dure handtekening hoor :seriousf:

Edit: wat Benwave zegt dus.

bat
17 juni 2013, 20:26
Daar in die winkel hebben ze zich gebaseerd op de adviesprijs die op de gibson site staat. Daar staat $2400. Alleen jammer dat die prijzen niet reel zijn en zeker niet voor een 2e hands gitaar.
Dan gaat er nog steeds iets mis, want de prijs is volgens hun € 2.499,- 99 erbij op en vergeten even om te rekenen naar euro's? ;)

Tsja, het mag duidelijk zijn dat Used Products geen specialist in gitaren is. Benieuwd wanneer het moment komt dat ze realiseren dat ze er een beetje naast zitten met hun prijs...

Max-E
18 juni 2013, 00:59
Hallo mensen,

Ik heb begrepen dat jullie hier bekend zijn met Len Ruygrok ?
Kan iemand mij meer vertellen over deze man?
Ik heb namelijk wel een mooi verhaal te vertellen, al weet ik niet of dit het juiste draadje hiervoor is, maar dit leek mij het meest toepasbare :)

geert1976
18 juni 2013, 01:21
Ik heb die naam weleens voorbij horen komen, maar of dit positief of negatief was weet ik niet meer, maar vertel (pak ik even een flesje bier)

Ace 1.15.19
18 juni 2013, 01:27
*drinkt mee*

Agent_Smith
18 juni 2013, 08:43
Ik zit er nog steeds klaar voor hoor, dus kom maar op met dat verhaal :)

Scarface
18 juni 2013, 08:47
Koffie?http://img.tapatalk.com/d/13/06/18/upa7u8uv.jpg

Groet,
Marco

HaroldA
18 juni 2013, 09:02
Ik weet dat Len een tijdje geleden in Gibsuns handelde...

Venlonaer
18 juni 2013, 09:27
Koffie?http://img.tapatalk.com/d/13/06/18/upa7u8uv.jpg

Groet,
Marco

Spam! ;)
Maar ik ben ook wel benieuwd!

MarkS
18 juni 2013, 09:53
Leesvoer:

http://www.gitaarnet.nl/content.php?716-De-Gitaar-Van-Len-Ruygrok

Vergeet de comments niet.

Pepe
18 juni 2013, 10:25
Met zulke gitaarnetvrienden heb je geen vijanden nodig :seriousf:

HaroldA
18 juni 2013, 10:26
Kom, ik wacht nu al weer meer dan 9 uur op een smeuïg verhaal ... duurt lang! :mad:

Henri H
18 juni 2013, 11:11
Ik kan me nog herinneren dat Tristan een apart topic aan Len had gewijd.
Ik heb via Len eens een Rocktron Intellifex gekocht.
Toen ik hem kreeg hoorde ik iets rammelen, bleek dat er een los stukje perspex in zat. :confused:
Na een korte tijd begon de Intellifex vreemd te doen, viel spontaan uit, en na 5 minuutjes ofzo deed ie het weer.
Ik heb hem toen laten repareren, één v.d. diodes was temperatuurgevoelig geworden o.i.d.

Ik heb Len ten tijde v.d. koop aan de telefoon gehad, en mijn indruk: praatjesmaker, veel te vlotte babbel.
Dit is mijn indruk, dus daar kun je werkelijk helemaal niets mee, maar ik ben wel benieuwd naar wat Max-e te melden heeft.

B-stone
18 juni 2013, 15:10
Wat een mongool als ik dat zo lees moet hij wel echt een gitaar god zijn. Hij laat graag horen wat hij allemaal gehad heeft, zeikt effe zn faber(?) Af en zegt vervolgens dat de sound 100% uit zn handen komt... wat een ego verhaal

guitarkid
18 juni 2013, 19:03
Wat een mongool als ik dat zo lees moet hij wel echt een gitaar god zijn. Hij laat graag horen wat hij allemaal gehad heeft, zeikt effe zn faber(?) Af en zegt vervolgens dat de sound 100% uit zn handen komt... wat een ego verhaal

Ik vind het bepaald geen sympathiek verhaal, beetje blafferig, maar ik lees nergens dat hij die Faber afzeikt. Wel:

"Duidelijk een stapje onder de customshop van Gibson, maar zeker een waardig produkt voor de prijs die natuurlijk vet lager is."

B-stone
18 juni 2013, 19:40
Ik vind het bepaald geen sympathiek verhaal, beetje blafferig, maar ik lees nergens dat hij die Faber afzeikt. Wel:

"Duidelijk een stapje onder de customshop van Gibson, maar zeker een waardig produkt voor de prijs die natuurlijk vet lager is."

Excuus! Je hebt gelijk :ok:

nickofzo
18 juni 2013, 20:04
Duurt lang... Kom op met dat verhaal.

HaroldA
18 juni 2013, 20:09
Duurt lang... Kom op met dat verhaal.

"Laatste activiteit: Vandaag 01:20" ... zou z'n roes aan het uitslapen zijn?

Hotpepper01
18 juni 2013, 20:11
http://ksj.mit.edu/sites/default/files/images/tracker/2011/yawn2.jpg

Jay75
18 juni 2013, 20:17
Haha, die vlerk repareerde een tijdje voor Feedback toen ik daar nog werkte. Dan stuurde je een defecte versterker op naar Rotterdam voor reparatie, dan kwam deze net zo kapot weer terug en veel blablabla aan de telefoon dat ie gemaakt was, want hij had 'm getest en geen probleem geconstateerd. Er had namelijk heel de dag een cd-speler aan gehangen...vakman! :D

Doctor Chill
20 juni 2013, 16:15
Jazzmaster slagplaat met elementen en electronica:

http://link.marktplaats.nl/685967784

Leek me misschien wat te goedkoop voor Amerikaans product? En hoe zie ik dat? Dit hoort misschien onder kopje "elementen" , maar ik twijfel erg aan de adverteerde waar.
Iemand?

Tupelo
20 juni 2013, 16:25
Geen idee hoe andere P90's zonder cover eruit zien, maar mijn SD-P90's destijds waren inderdaad dezelfde lompe blokken als deze (al hadden die schroefjes als pole-pieces). Wel aardig aan de prijs zo lijkt me.

Scarface
20 juni 2013, 16:47
Biertje?

Nondeju dat verhaal duurt lang !!!!!!

http://img.tapatalk.com/d/13/06/20/ymagyjuh.jpg

Bassa
20 juni 2013, 18:15
Wel heel goedkoop? Is het wel een echte?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m689693849-gibson-standaard-1986-3-pu-originele-koffer.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

guitarkid
20 juni 2013, 18:43
Wel heel goedkoop? Is het wel een echte?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m689693849-gibson-standaard-1986-3-pu-originele-koffer.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ziet er wel serieus uit, maar ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken. Onno = Anno, maar dat terzijde! ;) 't Is dat ik voorzien ben, anders was ik er wel even achteraan gegaan.

Johannes
20 juni 2013, 20:03
Ziet er echt uit, gave plank ook! De prijs zal nog wel oplopen gok ik. Ook verbaast het me weer wat een diversiteit aan producten Yamaha fabriceert!

geert1976
20 juni 2013, 20:17
De gitaar is zo echt als wat, ik heb dat ding zelf nog bespeeld en in handen gehad.
Mooie plank die er goed uit ziet en nog eens lekker klinkt en speelt ook.

Agent_Smith
20 juni 2013, 20:19
Ja, is een Gibson hoor. Erg mooie gitaar!.....op dat middelste element na. Erg jammer dat ze dat erin gefreesd hebben!

Ace 1.15.19
20 juni 2013, 22:36
Knappe Les Paul man, ook met die derde PU. Wat kan GAS toch vervelend zijn. Bedankt Bassa. ;)

Bassa
21 juni 2013, 14:55
Ieme wil er nog een gitaar bij.....

Brum
21 juni 2013, 15:25
Beetje jammer alleen dat je van Ieme van die mailtjes krijgt met een aanbod ver beneden de toch al te lage prijs, met het argument dat ie niet meer budget heeft, wel wetende wat het product waard is wat ie wil kopen...:sssh:

Pepe
21 juni 2013, 16:36
Iemens budget gaat op aan stallingsruimte voor zijn bovenmaatse amp en gitaren collectie.

MarkS
21 juni 2013, 16:53
Hij heeft dus teveel overhead.

petpas
21 juni 2013, 17:02
Duidelijk geval van oplichting: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172648

antwoord van verkoper op mijn vraag of ik de gitaar mag komen testen:

hello,

Het item is nog steeds te koop en is 100% origineel. Het product is in goede staat. Ik heb het product kocht, toen ik werkte in Amsterdam voor twee jaar als verkoopster in een uitwisselingsprogramma. Het uitwisselingsprogramma is voorbij en ik ben terug in Engeland. Ik verkoop het omdat ik wil een betaling voor een nieuwe auto te maken, en ik wil het terug te verkopen aan Nederland, omdat het werd gekocht en het heeft alle papieren in het nederlands. Om ons te helpen in het proces van verkoop, zullen we een rederij te gebruiken en zij zullen zorgen voor alles. Sorry, maar dit is een verkoop van een noodsituatie, ik verkoop het omdat ik nodig om de betaling voor mijn auto te maken in 2 weken en ik wil niet om deze auto te verliezen. Als je echt geïnteresseerd bent in het kopen van mijn artikel laat het me weten zo snel mogelijk, maar alstublieft niet belachelijk aanbod het verlies van mijn tijd niet voor te stellen en niet, want de tijd dringt een beetje kort voor mij en een snelle verkoop nodig is. Kan het gesprek in het Engels voort te zetten? dank u

Brum
21 juni 2013, 17:10
Ik heb verder ook niet zo veel tegen Ieme hoor, ik ken hem verder niet. Maar €100,- minder bieden op een versterker die hij al twee keer heeft gehad en dus wetende wat ie waard is, die toch al voor een absolute bodemprijs te koop stond en dan met een mailtje op de proppen komen dat het budget niet verder reikt, waarvan ik weet dat dat niet zo is... En dan vervolgens doodleuk de duurste dingen posten, net aangeschaft, kort na de betreffende mail, dan voel je je niet zo serieus genomen. Ik ben geen autohandelaar en het gitaristenwereldje is maar klein. Probeer dan minimaal te verhullen dat je eigenlijk veel meer budget hebt, dan voel ik me tenminste nog enigszins serieus genomen. Of zeg gewoon dat je er niet meer voor over hebt, in dat geval even goeie vrienden. Nu heeft ie bij mij wel een streepje achter z'n naam staan, temeer omdat dit ook niet de eerste keer was.

the sure thing
21 juni 2013, 20:26
Duidelijk geval van oplichting: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172648

antwoord van verkoper op mijn vraag of ik de gitaar mag komen testen:

hello,

Het item is nog steeds te koop en is 100% origineel. Het product is in goede staat. Ik heb het product kocht, toen ik werkte in Amsterdam voor twee jaar als verkoopster in een uitwisselingsprogramma. Het uitwisselingsprogramma is voorbij en ik ben terug in Engeland. Ik verkoop het omdat ik wil een betaling voor een nieuwe auto te maken, en ik wil het terug te verkopen aan Nederland, omdat het werd gekocht en het heeft alle papieren in het nederlands. Om ons te helpen in het proces van verkoop, zullen we een rederij te gebruiken en zij zullen zorgen voor alles. Sorry, maar dit is een verkoop van een noodsituatie, ik verkoop het omdat ik nodig om de betaling voor mijn auto te maken in 2 weken en ik wil niet om deze auto te verliezen. Als je echt geïnteresseerd bent in het kopen van mijn artikel laat het me weten zo snel mogelijk, maar alstublieft niet belachelijk aanbod het verlies van mijn tijd niet voor te stellen en niet, want de tijd dringt een beetje kort voor mij en een snelle verkoop nodig is. Kan het gesprek in het Engels voort te zetten? dank u

Wow! Jammer van de oplichting.... Een broadcaster voor eur 1800 is zooooooooo goedkoop...

The Mule
21 juni 2013, 20:35
De gitaar is zo echt als wat, ik heb dat ding zelf nog bespeeld en in handen gehad.
Mooie plank die er goed uit ziet en nog eens lekker klinkt en speelt ook.
Goed om te horen, in de loop van volgende week valt 'ie bij mij op de mat (nou ja, niet letterlijk natuurlijk).

HaroldA
22 juni 2013, 00:51
Geen twijfel over de gitaar zelf, maar over de verkooptactiek.

http://www.ebay.nl/itm/261218970569

Deze veiling is al lang afgelopen en de aanbieder heeft 'm al een paar keer opnieuw aangeboden omdat hij niet verkocht werd. Je zou verwachten dat hij in z'n prijs zou dalen ... :???:

Klik maar een paar keer op "De verkoper heeft dit object of een soortgelijk object opnieuw aangeboden."

HaroldA
22 juni 2013, 01:01
En jawel, weer een nieuwe lading nep-Gibsons van onze grootste twijfelvriend:

http://i.marktplaats.com/00/s/NTE5WDYyNg==/$T2eC16N,!y0E9s2S5ucwBR)Ms6NgDQ~~60_85.JPG
http://i.marktplaats.com/00/s/NDk4WDY0NA==/$T2eC16RHJHEFFmVZu(-lBR)Ms1VD1g~~60_85.JPG

http://link.marktplaats.nl/690215328

nickofzo
22 juni 2013, 01:31
Ik erger me behoorlijk dat hij nog steeds op marktplaats actief mag zijn na honderden keren melding te maken.

Pepe
22 juni 2013, 01:32
Geen twijfel over de gitaar zelf, maar over de verkooptactiek.

http://www.ebay.nl/itm/261218970569

Deze veiling is al lang afgelopen en de aanbieder heeft 'm al een paar keer opnieuw aangeboden omdat hij niet verkocht werd. Je zou verwachten dat hij in z'n prijs zou dalen ... :???:

Klik maar een paar keer op "De verkoper heeft dit object of een soortgelijk object opnieuw aangeboden."

Helemaal mee eens! Het is mij al jaren een doorn in het oog dat een gitaarwinkel de volgende dag DEZELFDE gitaren voor DEZELFDE prijs nog eens aanbied! :D

HaroldA
22 juni 2013, 02:10
Helemaal mee eens! Het is mij al jaren een doorn in het oog dat een gitaarwinkel de volgende dag DEZELFDE gitaren voor DEZELFDE prijs nog eens aanbied! :D

Klik nog maar een paar keer ;)

Pepe
22 juni 2013, 03:35
Klik nog maar een paar keer ;)

Ik heb vandaag een voorstel gedaan op een item dat al verkocht was maar weer opnieuw werd aangeboden. Dat soort dingen gebeuren, dat de verkoop om wat voor reden dan ook toch niet doorgaat. Dat was handig want je kon het bedrag zien waar de verkoper op was in gegaan. Paar tientjes lager geboden dus, wat VER beneden de buyitnow was en zowaar, verkoper gaat akkoord.

Ik vind het wel handig hoor, dat opnieuw aanbieden. Ik vind dan weer irritant wanneer je een bod hebt uitstaan en het item ineens verdwijnt voordat de veiling is afgelopen.

arnoldtims
22 juni 2013, 08:29
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Helemaal mee eens! Het is mij al jaren een doorn in het oog dat een gitaarwinkel de volgende dag DEZELFDE gitaren voor DEZELFDE prijs nog eens aanbied!


Klik nog maar een paar keer

Jep als je een paar keer klikt dan zie je dat hij van 1200 naar 950 is gegaan. Snap dan ook wel dat hij nog niet verder zakt.

pueblo
22 juni 2013, 09:17
Jep als je een paar keer klikt dan zie je dat hij van 1200 naar 950 is gegaan. Snap dan ook wel dat hij nog niet verder zakt.

hij is niet van 1200 naar 950 gegaan, maar van 950 naar 1200 :p

arnoldtims
22 juni 2013, 09:34
Nog even gekeken en begrijp ik het nu goed dat hij zelfs van 899 naar 1200 is gegaan?
Als je naar de datum kijkt zou het zo zijn maar kan het me niet voorstellen als je iets niet verkoop het item duurder maakt.

Rinze
22 juni 2013, 11:40
Dat zie ik ook op gitaarmarkt wel vaker en dan staat regelmatig de oude advertentie met de lagere prijs er ook nog op. Alsof ik niet even kijk wat de andere ads van de verkoper zijn :???:

Het kan een tactiek zijn die erop gericht is om de potentiële koper het gevoel te geven dat het te verkopen object echt waarde heeft misschien?

Wat ik vaker met succes toegepast zie worden is een object aan bieden voor een duidelijk te lage prijs. Dan zie je vaak dat de biedingen binnen een paar uur al op een normaal prijsniveau uitkomen en daar vaak ook overheen schieten. Is een raar iets, de psychologie van het kopen en bieden. Als er druk geboden wordt op iets dan gaan mensen sneller mee bieden, of dat nu uit angst is dat het ding anders al verkocht is of omdat het drukke bieden het idee geeft dat het om een gewild object gaat?

Agent_Smith
22 juni 2013, 12:47
Goed om te horen, in de loop van volgende week valt 'ie bij mij op de mat (nou ja, niet letterlijk natuurlijk).

Nou mooi! Gefeliciteerd!
Ik ben eigenlijk wel blij dat hij naar jou gaat en niet elke keer naar dezelfde.... ;-)

jutter
22 juni 2013, 13:20
http://link.marktplaats.nl/690268693

Helemaal origineel op een paar schroefjes na???
Die uitsparing in de slagplaat om de neck te verstellen hoort daar niet. Er zit namelijk al een bullet....

Ace 1.15.19
22 juni 2013, 13:42
Goed om te horen, in de loop van volgende week valt 'ie bij mij op de mat (nou ja, niet letterlijk natuurlijk).
Congrats! Had ook gereageerd maar geen bericht terug gekregen.

Pepe
22 juni 2013, 13:42
http://link.marktplaats.nl/690268693

Helemaal origineel op een paar schroefjes na???
Die uitsparing in de slagplaat om de neck te verstellen hoort daar niet. Er zit namelijk al een bullet....

De neck lijkt me origineel, de rest niet. Plastic moet zwart zijn, body is ook geen Fender.

Afgezien daarvan... wat een lelijk do it yourself relic, doe dat toch niet mensen...

geert1976
22 juni 2013, 15:03
Congrats! Had ook gereageerd maar geen bericht terug gekregen.

Tja, hij kreeg zo verschrikkelijk veel reacties/mails op de gitaar, dat die wellicht een mail over het hoofd heeft gezien.
Ik vind het wel jammer dat die de Gibby verkocht heeft, tis echt een mooi ding.

Bijl
22 juni 2013, 15:05
hij is niet van 1200 naar 950 gegaan, maar van 950 naar 1200 :p

Dat is gewoon pure stommiteit van de verkoper. Beter verwijder je dan de oude listing en maak je een nieuwe, in plaats van re-listing te gebruiken icm een prijsaanpassing. Zo blijft het staan tot sint juttemis....

geert1976
22 juni 2013, 15:06
De neck lijkt me origineel, de rest niet. Plastic moet zwart zijn, body is ook geen Fender.

Afgezien daarvan... wat een lelijk do it yourself relic, doe dat toch niet mensen...

Meen dat Fender de burst heel anders spoot toen der tijd, of ligt dat nu weer aan mij?

Pepe
22 juni 2013, 15:24
Meen dat Fender de burst heel anders spoot toen der tijd, of ligt dat nu weer aan mij?


Ja, ze spoten anders, niet verkleurd, geen primer en fullerplast enz. Zal wel allparts of Japans zijn. Degene die hem wil kopen kan er beter aan doen foto's van binnenkant en serienummers vragen. Voor dat bedrag mag je dat echt wel eisen.

the sure thing
22 juni 2013, 18:09
Ik heb de verkoper n mail gestuurd. Ben benieuwd...

The Mule
22 juni 2013, 19:58
Nou mooi! Gefeliciteerd!
Ik ben eigenlijk wel blij dat hij naar jou gaat en niet elke keer naar dezelfde.... ;-)

Congrats! Had ook gereageerd maar geen bericht terug gekregen.

Tja, hij kreeg zo verschrikkelijk veel reacties/mails op de gitaar, dat die wellicht een mail over het hoofd heeft gezien.
Ik vind het wel jammer dat die de Gibby verkocht heeft, tis echt een mooi ding.

Thanks, gewoon het hoogste bod uitgebracht op MP. En gelukkig een verkoper die niet terugkomt op een eenmaal uitgesproken 'deal', ook al komt er later nog een iets hoger bod (inmiddels weer verdwenen). Ben erg benieuwd naar deze net-niet-meer Norlin Les Paul. Ik houd het in de voorpretfase op een 'smooth' aanvoelend zwaar ding met dito klank, althans dat hoop ik!

the sure thing
22 juni 2013, 21:12
http://link.marktplaats.nl/690268693

Helemaal origineel op een paar schroefjes na???
Die uitsparing in de slagplaat om de neck te verstellen hoort daar niet. Er zit namelijk al een bullet....

Nou, de gutt-pics van deze Fender zijn binnen. Roept u maar: originele 77er of niet?

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/P6220017_zps8eff15fe.jpg (http://s76.photobucket.com/user/thesurething/media/P6220017_zps8eff15fe.jpg.html)

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/P6220015_zps81285cc0.jpg (http://s76.photobucket.com/user/thesurething/media/P6220015_zps81285cc0.jpg.html)

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/P6220012_zpsa6f57eed.jpg (http://s76.photobucket.com/user/thesurething/media/P6220012_zpsa6f57eed.jpg.html)

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/P6220014_zps4edef05f.jpg (http://s76.photobucket.com/user/thesurething/media/P6220014_zps4edef05f.jpg.html)

Mr.Fingers
22 juni 2013, 21:21
"mickey mouse" oortjes in de neckpocket, correcte stempels in de middelste cavity. Body ziet er inderdaad laat jaren '70 uit. Rode lak vergeelde wel eens. Pickups ok. Slagplaat is waarschijnlijk mid jaren '70, met niet-originele shielding.

Pepe
22 juni 2013, 22:05
Ja, dat ziet er wel okee uit, blijft alleen het plastic over dat zwart hoort te zijn.

Brewskie
23 juni 2013, 00:05
Dus dat argument over primer en fillerplast is niet meer van toepassing ?

Pepe
23 juni 2013, 01:59
Fullerplast heet het. Ik zie het niet wat niet wil zeggen dat het er niet is natuurlijk.
Niettemin, codes, serienummers van pickguards, pots, tremblock, neck zeggen mij meer bij wazige foto's.

sjoerd5
23 juni 2013, 07:45
Ja, dat ziet er wel okee uit, blijft alleen het plastic over dat zwart hoort te zijn.

Tot 1977 gebruikte Fender zwart en wit plastic door elkaar heen.

Pepe
23 juni 2013, 10:48
Tot 1977 gebruikte Fender zwart en wit plastic door elkaar heen.

Ja, dat zeg ik. Op de achterkant van de pickguard zit een stickertje met het serienummer van de headstock en het folie zit alleen rond de pots,

Brewskie
23 juni 2013, 10:55
Als die folie niet origineel is, verbaast het mij wel dat de lak van de body bij de schroefjes is getrokken en nu aan de folie geplakt zit. Ik zou denken dat dit alleen kan gebeuren als de slagplaat op de body is geschroeft, terwijl de lak nog niet uitgehard was. En dat gebeurde toch niet in jaren 70 ? Dan hingen die body's toch heel lang uit te harden aan het plafond van de fabriek ?
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/P6220015_zps81285cc0.jpg (http://s76.photobucket.com/user/thesurething/media/P6220015_zps81285cc0.jpg.html)

Pepe
23 juni 2013, 11:14
Dus de lak is niet origineel wil je zeggen? Het is raar en inderdaad niet des Fenders.
De pickups zien er echt wel uit als Fenders seventies maar ik lees geen 77. 78 misschien.

Rinze
23 juni 2013, 11:18
Mijn Fender Lead uit 1981 heeft ook folie onder de hele slagplaat, meen me te herinneren dat een 70's Strat van een vriend dat ook had (is intussen wel 25 jaar geleden dat ik bij dat exemplaar onder de motorkap heb gekeken). Dan nog, zoveel geld voor een 70's Strat, pff.

Pepe
23 juni 2013, 11:23
Ja, vanaf 1980 kreeg de hele pickguard shielding, even opgezocht.

Rinze
23 juni 2013, 11:33
Ah, vandaar. Die Strat van die vriend weet ik ook niet of ie origineel was, trouwens. Destijds waren 70's Strats overigens niet bepaald populair.

Pepe
23 juni 2013, 11:42
dat folie lijkt me ook een DIY met al die wrinkles. Ze waren sloppy rond die tijd maar zo sloppy nou ook weer niet.

De prijs is trouwens, mits origineel, redelijk gemiddeld. Voor Hollandse begrippen dan want bij dealers in de USA kan je ook zomaar 3000 dollar kwijt zijn.

Rinze
23 juni 2013, 11:55
Het folie op mijn Lead ziet er net zo uit :cooler: en dan heb je de lak nog niet gezien..

Gek is dat, een jaar of 20-25 geleden golden 70-ger jaren Fenders als behoorlijk wisselvallig qua kwaliteit. Blijkbaar is daar verandering in gekomen?

beruk
23 juni 2013, 12:25
Dat is omdat de sixties verder weg zijn. Over 20 jaar worden de mexen van rond het jaar 2000 de hemel in geprezen.

Johannes
25 juni 2013, 09:25
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172770

Mooi spatbord :D

Henri H
25 juni 2013, 09:32
Hehe, ff Google translate erop losgelaten: "The case is an original fender".

HaroldA
25 juni 2013, 09:39
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172770

Mooi spatbord :D

http://www.njuskalo.hr/elektricne-gitare/fender-1961-telecaster-oglas-5408539

Pepe
25 juni 2013, 13:12
Die rare advertenties zijn net strontvliegen in je tomatensoep. Eigenlijk zouden ze moeten worden voorzien van een eigen icoontjehttps://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-frc3/592197_209039632473496_1502763751_q.jpg

XTZ
25 juni 2013, 14:07
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172769

http://www.strat-talk.com/forum/pre-cbs-strats-before-1966/213913-orig-pre-cbs-just-reissue.html

caliban
25 juni 2013, 14:12
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172770

Mooi spatbord :D

Zag hem juist ook staan op gitaarmarkt :). Vreselijk toch...

petpas
25 juni 2013, 14:34
Zag hem juist ook staan op gitaarmarkt :). Vreselijk toch...

is diezelfde gast als van die fender broadcaster.

Eric van Esch
25 juni 2013, 20:49
Dit kan haast geen echte zijn voor die prijs.......

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m691601105-gibson-les-paul-custom-1970-origineel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Buzzel
25 juni 2013, 20:54
1 dag actief op marktplaats en de gitaar uit een erfenis gekregen. Hmmmm

Hoort er niet iets van een serienummer achter op de head te staan?

caliban
25 juni 2013, 21:34
1 dag actief op marktplaats en de gitaar uit een erfenis gekregen. Hmmmm

Hoort er niet iets van een serienummer achter op de head te staan?

Zou ik ook denken.

Bassa
25 juni 2013, 21:37
Is trouwens wel een standaard smoesje, dat van een erfenis.
Eerst die prs ps, die supreme en nu dit haha.

Hotpepper01
25 juni 2013, 21:53
Ja hoor, daar gaan we weer. Als je in Limburg woont, is ie vast net verkocht. Woon je in Groningen, dan wil hij hem vast wel opsturen als je aandringt...

Eric van Esch
25 juni 2013, 22:12
Had er een mailtje aan gewaagd om de man uit de tent te lokken (heb om een foto van het serienummer gevraagd), krijg ik een bericht van Marktplaats:

Beste Eric,

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: 'Gibson Les Paul Custom 1970 origineel' van gebruiker 'kevinentanja'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

Verder geven wij u graag de volgende tips mee:

Handel transacties bij voorkeur in persoon af: u weet precies wat u koopt en van wie.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Vertrouw op uw gevoel.
Zoek de verkoper op via internet en controleer hier vooraf of de (bank)gegevens bekend zijn bij de Politie.
Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland (zoals Nigeria) en gebruik geen anonieme betaalmethoden als cheques, Western Union of MoneyGram.
Betaal het product via PayPal en uw aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd. Lees meer
Bekijk onze Veilig handelen pagina voor meer tips.

Wij wensen u veel succes op Marktplaats!


Met vriendelijke groet,

Afdeling Gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl

Kennelijk kijkt Marktplaats dus wel degelijk mee met dit soort advertenties......

O ja, voor de goede orde, ik ben zeker het type "Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar" dus ik had me hier nooit ingestoken. Maar in ieder geval dus duidelijk controle vanuit Marktplaats. Of zou dat door iemand gemeld zijn en waarop actie genomen wordt? Weet iemand hoe dat werkt?

Johannes
26 juni 2013, 00:42
Goed om te lezen dat Marktplaats blijkbaar wél iets onderneemt tegen oplichters. Het had voor mij altijd de schijn dat er niets gedaan werd tegen valse advertenties.

caliban
26 juni 2013, 11:54
Kans is groot dat iemand uit de gitaar-community marktplaats erover gewaarschuwd heeft...

Tupelo
26 juni 2013, 15:36
Het folie op mijn Lead ziet er net zo uit :cooler: en dan heb je de lak nog niet gezien..

Gek is dat, een jaar of 20-25 geleden golden 70-ger jaren Fenders als behoorlijk wisselvallig qua kwaliteit. Blijkbaar is daar verandering in gekomen?Prijs je rijk !

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m688418675-fender-lead-custom-usa.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Zit ik meteen in het goede topic, toch (met 2500 pleuri) ?

Bassa
26 juni 2013, 15:38
Prijs je rijk !

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m688418675-fender-lead-custom-usa.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Zit ik meteen in het goede topic, toch (met 2500 pleuri) ?
Die is al vaker voorbij gekomen, voor die prijs.

Tupelo
26 juni 2013, 15:41
Is 't ding überhaupt een Fender..?
Geen decal, die gekke houten knoppen en slagplaat; niet originele Fender lead, wat zou dat mogen kosten ?
Op zich vind ik ze wel geinig namelijk wat moet je tenslotte met die middenpup op een strat.

arnoldtims
26 juni 2013, 16:39
Oke oftopic maar ik lees steeds vaker dat veel mensen het middelste element nooit gebruiken.
Nu vind ik het midden element alleen ook niet echt fraai maar samen met het hals element vind ik een van de mooiste geluiden op een strat. Bij mij staat de schakelaar meestal op standje 2.

Bassa
28 juni 2013, 23:16
Beetje vaag
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m688732165-waardebon-rock-palace.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

caliban
29 juni 2013, 10:54
Beetje vaag
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m688732165-waardebon-rock-palace.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Vraag me af waarom hij zo graag voor rock palace wil ontmoeten.

Swaag
29 juni 2013, 11:07
Hij wil waarschijnlijk niet dat zijn adres bekend is bij de koper?

Naviiin
29 juni 2013, 11:31
dat ben ik! Heb idd geen zin in mensen bij me thuis. Bied ook de verzending aan, dus zie het probleem er ook niet van in.

Swaag
29 juni 2013, 11:40
Ga je ook mee naar binnen als je met een koper voor de deur afspreekt?

Dutch66
29 juni 2013, 13:02
Goedkoop is ook anders...

Naviiin
29 juni 2013, 14:12
vind het wel leuk om te zien wat voor spul er dan mee gekocht wordt, brengt mij misschien ook weer op ideeen. maar natuurlijk ga ik niet mee naar binnen als de koper dat niet wil. Ik heb gewoon bij vorige marktplaats deals gemerkt dat het makkelijk is om voor rock palace af te spreken, omdat het centraal gelegen is en iedereen toch wel geinteresseerd is in de winkel zelf.

caliban
29 juni 2013, 14:42
dat ben ik! Heb idd geen zin in mensen bij me thuis. Bied ook de verzending aan, dus zie het probleem er ook niet van in.

Aan de marktplaats foto, is niet gemakkelijk te zien of de bon nog wel geldig is, echt is...

Naviiin
29 juni 2013, 18:20
hmm, dan kan er idd nog wel een extra foto bij. ik vond het echter best moeilijk om een foto te nemen zonder dat mijn persoonlijke gegevens of de code zelf er op stonden. maar ik zal het proberen.

Buzzel
29 juni 2013, 18:24
hmm, dan kan er idd nog wel een extra foto bij. ik vond het echter best moeilijk om een foto te nemen zonder dat mijn persoonlijke gegevens of de code zelf er op stonden. maar ik zal het proberen.

Je kan ook even met paint de privacy 'gevoelige' informatie maskeren met een wit vlakje oid.

Swaag
29 juni 2013, 18:42
Gezien je reacties hier lijkt het mij dat je wel te vertrouwen bent Navin. Maar laten we eerlijk zijn: het zal niet voor het eerst zijn dat er iemand met een overgenomen tegoedbon in een muziektoko staat om daar te horen dat die bon vals of verlopen is.

frekie
30 juni 2013, 12:19
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m687429050-2-oude-gietaren.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Is dit nou humor of probeert ie nou echt mensen voor de gek te houden? Ten overvloede: dit is een overbekende handelaar.

jutter
30 juni 2013, 13:52
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m687429050-2-oude-gietaren.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Is dit nou humor of probeert ie nou echt mensen voor de gek te houden? Ten overvloede: dit is een overbekende handelaar.

Maar wel een goudeerlijke handelaar! En hij heeft humor!

Hotpepper01
30 juni 2013, 14:24
De afgelopen dagen ben ik op een advertentie op Gitaarnet benaderd door iemand die zich voordeed als een brave Spanjaard en die toevallig aanbod wat ik zocht, namelijk een Republic Resolian Resonator. Meneer zou in Zweden wonen, gebruikte een Gmail account en stuurde mooie foto's. Mijn achterdocht was onmiddellijk gewekt omdat hij te weinig "gitaar" sprak en teveel "betalen". Alle alarmbellen gingen bij al bij het eerste contact bij mij af. Hij vroeg wat ik er voor over had om hem thuis bezorgd te krijgen. Ik besloot het spelletje mee te spelen. Hij was het gelijk met mijn bod eens (vreemd). Ik gaf aan dat ik hem niet kende en omdat ik de gitaar niet eerst kon bekijken en proberen of hij bereid was de gitaar eerst op te sturen en dat ik daarna wel zou betalen. Ach, wat voelde hij zich rot daardoor. Nou, meneer was wel bereid de helft te ontvangen, de gitaar op te sturen, en dan zou ik de rest moeten betalen. Ik vroeg om een foto van zijn paspoort dat op de gitaar lag. Of van een foto van hemzelf met de gitaar... Je snapt, niks meer daarna gehoord...Tjakka..hebbes.

Wees gewaarschuwd. De identiteit van een nietsvermoedende Spanjaard werd gebruikt... een brave Andres Joven Rivero. Foto is op internet te vinden... gitaarfoto's zijn waarschijnlijk gewoon van internet geplukt.

ALS IETS TE MOOI IS OM WAAR TE ZIJN, IS HET WAARSCHIJNLIJK OOK TE MOOI OM WAAR TE ZIJN.

Ik zoek nog wel die Resonator, maar wil wel graag eerlijk zaken doen en niet geflest worden... ,

caliban
30 juni 2013, 15:44
Scambaiten op gitaarnet :).

Rinze
30 juni 2013, 15:58
Maar wel een goudeerlijke handelaar! En hij heeft humor!

Ghehe, Wim begint steeds meer een soort van persiflage te doen op hoe de ads er tegenwoordig vaak uitzien. Ik weet uit ervaring dat zijn spul goed is en hij betrouwbaar. Of het slim is om het zo aan te bieden, ach. De serieuze kopers weten hem wel te vinden.

caliban
30 juni 2013, 16:21
Ghehe, Wim begint steeds meer een soort van persiflage te doen op hoe de ads er tegenwoordig vaak uitzien. Ik weet uit ervaring dat zijn spul goed is en hij betrouwbaar. Of het slim is om het zo aan te bieden, ach. De serieuze kopers weten hem wel te vinden.
Spijtig genoeg is de ad weg...

geert1976
30 juni 2013, 16:25
Tja deze handelaar is al vaker naar voren gekomen, met vreemde ads.
De gitaren die die aanbiedt zullen ongetwijfeld ok zijn, of zijn bovenkamer dat ook is, vraag ik mij wel eens af om heel eerlijk te zijn, lijkt wel of daar een paar standenschakelaars niet goed staan.

Ace 1.15.19
30 juni 2013, 22:01
Ik heb niet persé interesse in deze Les Paul, maar kan iemand mij uitleggen waarom het jaartal uit de advertentie niet overeen komt met de uitkomst op Guitar Dater Project?

http://link.marktplaats.nl/692646887 (volgens de ad uit 1976)

Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
January 11st, 2009
Production Number: 221

Dit dit gewoon geen oude gitaar of heeft het te maken met serienummers van Gibson die niet altijd kloppen?

Buzzel
30 juni 2013, 22:42
Ik heb niet persé interesse in deze Les Paul, maar kan iemand mij uitleggen waarom het jaartal uit de advertentie niet overeen komt met de uitkomst op Guitar Dater Project?

http://link.marktplaats.nl/692646887 (volgens de ad uit 1976)

Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
January 11st, 2009
Production Number: 221

Dit dit gewoon geen oude gitaar of heeft het te maken met serienummers van Gibson die niet altijd kloppen?

Er zijn nog wat 'extra' opties die je moet aanvinken bij guitardate en dan komt er zeker 1976 uit:

Your guitar was made at the
Kalamazoo or Nashville Plant , USA
approximately in: 1976

arnoldtims
30 juni 2013, 22:49
Hij lijkt ook wel echt oud op de foto, of ik hem mooi vind is weer wat anders.

Ace 1.15.19
30 juni 2013, 22:51
Helemaal overheen gekeken... :hide:

Ik vind hem best stoer. Misschien hebben die drie toggle switches een praktische werking, maar de gitaar is sowieso veel te duur.

Buzzel
30 juni 2013, 22:55
Ik weet niet hoe de wisselkoersen staan voor euri naar euro, misschien valt het best wel mee :seriousf:

Agent_Smith
1 juli 2013, 12:11
Ik heb niet persé interesse in deze Les Paul, maar kan iemand mij uitleggen waarom het jaartal uit de advertentie niet overeen komt met de uitkomst op Guitar Dater Project?

http://link.marktplaats.nl/692646887 (volgens de ad uit 1976)

Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
January 11st, 2009
Production Number: 221

Dit dit gewoon geen oude gitaar of heeft het te maken met serienummers van Gibson die niet altijd kloppen?

Dit is gewoon een 1976 LP. Die serienummers site zijn natuurlijk heel leuk, maar gewoon wat basiskennis over vintage Gibsons en je weet dat hier '00' staat voor 1976.
Jammer dat de gitaar zo vern**kt is... Is idd veul te duur.

Brum
1 juli 2013, 15:41
Los van de prijs, als die gekke switches verholpen worden en er zwarte elementraampjes op wordt gezet, dan vind ik het ineens een verdomd mooie gitaar.

JP074
2 juli 2013, 19:22
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=173004

Ach ja.

HaroldA
2 juli 2013, 19:24
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=173004

Ach ja.

Jep: https://www.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZivZ06SKd_1DmK0kNM-K1Rw7lddbPS5RDU3zYPCrd90GrRYlbxMz9xv8IYP1YsT2StVhK VgtcvfJyO_1NDv_1CJGfXAro0ASrBmQoUiK2uWQS2OdO3WVevW gW2MDQgRNxRWdZ-JSt6VFsyxShTqwd9T_1RqMC9vi8qliE3YJhgfBVnYiQyuvn12Z OLPOKw-uZdTfF2HV55cfcsr8LyGRm-fri8OskKxPpsFt1hMD1xFBMsFBwIVmhbKdt9hByNZfSTBPtoKJ Gu7P4YgP1Z_1_1HEEC_1lhfWAYwWUpKK7J7PLwXx8Dgp4uc0nv zHfPOSohw_1V5OpeQKpjojmwLEjoFYdF70yHsBDJsRS53Yrf3V WFVVnQV_1KrnehWkinJJlAcpfzH09OhOV4GP5SeP0ncAvfgGbR vodg8PTzfTGo1EgZVWnaMPlTFRr-ck1ibH0A1_177X-Ava5d5cmYHePmnTrECiPDnSUOwgYYauY3Pv19skSkjb9xZqu86 Kg_1VXjpg54WHN9dVpzbs8F_1ENsjFAIKzBG-zSj_1keNKy015iuzls3sX0guj2O2ulmywItT_11rxCW6URpe-Jw2hCgbdEs5LA5-EA2bgAtTfrWdeT7gnnTNkITHVZ0jZo9XqzZeQNxQFzTHpGe2E_ 18qkg0eIHaZX2b6g11m3mw1qPLUWy8IkVATN0ryTFp2903dV7h KjofbAv9AJlFi-s52gnV17WPpKwQ7VSWxd4G0IKWarlGz1D9rkr0w3fh0Cs-d2kgcG_1RrCEbxH77ehehNVLrDDWzwIsXlqXdUlAhHuiwClr7r 6G2gNCzS1zB7IvB2wUSvoASDyl028xrFqBWapyMHcCmDoLPpUk 8f0Wx62v6vVOlsB1Yx2FSppnVRwqnW43C_1lyf2uQJAmwLxIfu-aDa9kSpLTbIvmtMybIfkN7Rj0-zeax1tPDruLUK2l4rieEHmQb1Xv2B01Qi3j2JaARCEomtbmGHU 81zQ4B896B1kgo2k5n5n-xOoQh7w9D1TD4C5pJtMqY6QgLoYA2wX8SeL1EtkaCKjXWzq8ya zzO1-1KNjPspa0jijhFKQZcB9aN_1ThmxqEOhaeV_1ZjhHguhGmXbTH k_1pNLkK9dB1EjOG_1hDOtn9y-v2eH_1szQO5OUyL6EM8F2JDE_1fIpaK4y-C6GwD-LFNtvcDPQtGzdEg2Of7JHwO3_1KEP3sz8DTvpwwYgnLM1tgSmb OPqKRF3HDtEQr6AWZPeQJhcXxw5-GhJ61iw4v6YQOSPKSn948V4LxrdWLB1xEPNRP303DCWU8hv-PajiTkrpr99K4caU2ydk4G2HMvSDwBQBHKobM1uxYA&safe=off&bih=913&biw=1280

Bassa
2 juli 2013, 19:25
Typisch gevalletje google vertalen.

JP074
2 juli 2013, 19:30
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172994

vandaag nog ophalen! Indien mogelijk, maar daar twijfel ik niet aan.

Wordt toch wel wat aan gedaan, er staan er 6. Voor de meesten werkt het op de lachspieren...

Agent_Smith
2 juli 2013, 20:31
Hopeloze gevallen...

Dutch66
2 juli 2013, 22:31
Klopt waardeloze poging...

Maar wat een pracht bak is dit toch......, beetje off-topic maar ik word er gewoon stil van, echt prachtig ook die achterkant.

HaroldA
3 juli 2013, 23:09
Lelijker dan dit worden ze niet: http://link.marktplaats.nl/694429764

nickofzo
3 juli 2013, 23:59
Wow, die gitaar is een nachtmerrie voor elke houtworm.

JP074
4 juli 2013, 00:30
mijn kachel kan haar wel waarderen.

frekie
5 juli 2013, 20:08
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m694976706-gibson-les-paul-deluxe-uit-het-jaar-1974.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

GLP Deluxe 74. Goed NL, exacte beschrijving dus ze weet precies wat het is. Verkeerde rubriek, slechts 1 dag op MP, 1 ad. Veel te lage vraagprijs. Niet gebruikelijk in Fryslan.

Henri H
5 juli 2013, 20:25
De vraagprijs is het enige wat ik kan ontdekken.....

Bassa
5 juli 2013, 20:29
Heb even een mailtje gestuurd.

sjoerd5
6 juli 2013, 00:13
Echt HELEMAAL origineel, er is alleen ff een bigsby opgezet...

http://link.marktplaats.nl/694820305

Bassa
6 juli 2013, 00:15
Paul is wel heel erg betrouwebaar.

Johannes
6 juli 2013, 03:22
Misschien dat Fender dezelfde string thru bodies gebruikte om daar in de fabriek al een bigsby op te monteren?? Weet iemand dat? Erg gave gitaar iig!

geert1976
6 juli 2013, 14:01
Het is een Fender Bigsby en aan de verkleuring en afdruk in de lak is te zien dat de brug er naar mijn mening wel degelijk op hoort.

Pepe
6 juli 2013, 14:16
Er was totaal geen enkele reden om een string-through body te gebruiken voor een factory bigsby run. Dat wil niet zeggen dat het niet origineel is maar zeker niet dat het wel is.

Mr.Fingers
6 juli 2013, 16:11
http://www.vintageandrare.com/uploads/products/28706/146029/original.jpg
Da's een factory bigsby. Die bigsby zal niet origineel zijn, maar wel erg oud, waarschijnlijk erop gezet in de eerste jaren na aanschaf.

Johannes
6 juli 2013, 22:57
http://www.vintageandrare.com/uploads/products/28706/146029/original.jpg
Da's een factory bigsby. Die bigsby zal niet origineel zijn, maar wel erg oud, waarschijnlijk erop gezet in de eerste jaren na aanschaf.

Kijk zo leren we wat! :)

HaroldA
7 juli 2013, 21:08
http://link.marktplaats.nl/695540944

Er is blijkbaar iemand opgelicht door ene R* van Will uit Deurne ...

Heusinkveld
10 juli 2013, 19:57
http://link.marktplaats.nl/696416425

Gibson Les paul uit 1956 voor €600,-. Renneeeeeeen!

Bassa
10 juli 2013, 20:07
http://link.marktplaats.nl/696416425

Gibson Les paul uit 1956 voor €600,-. Renneeeeeeen!
En ook nog zonder 1 krasje!

frekie
10 juli 2013, 20:22
Nu al weg... Zag een paar dagen geleden een vergelijkbare ad zg. in Leeuwarden. Ik ruik vis...

Dweezman
10 juli 2013, 22:36
idd. Toen was het ook een 'van mijn vader'-verhaal met een vrouwelijke aanbieder. Toen €550, nu €600. Vraag me af hoe deze truc geld moet opleveren.

the sure thing
10 juli 2013, 23:43
Ik zeg: bezoek-afsraakje regelen en met zn 5en op de stoep staan.

jutter
11 juli 2013, 18:23
http://link.marktplaats.nl/696747091

Iets zegt me dat er iets niet klopt, maar wat?

Hoogie
11 juli 2013, 21:05
http://link.marktplaats.nl/696747091

Iets zegt me dat er iets niet klopt, maar wat?


Fatstrat voor ''dat'' vette Gibson geluid.:dontgeti:

lespaulnmarshall
11 juli 2013, 21:06
http://link.marktplaats.nl/696747091

Iets zegt me dat er iets niet klopt, maar wat?

Serienummer klopt in ieder geval wel met de genoemde datum, maar... Fatstrat voor een vet gibson geluid?!?!
EDIT: Oh iemand was me voor...

jutter
11 juli 2013, 21:13
Fatstrat voor ''dat'' vette Gibson geluid.:dontgeti:


Serienummer klopt in ieder geval wel met de genoemde datum, maar... Fatstrat voor een vet gibson geluid?!?!
EDIT: Oh iemand was me voor...

Ik heb nog nooit op een Fender gespeeld met een humbucker in de brug. Is dat nou echt anders? Scheurt het echt meer?

lespaulnmarshall
11 juli 2013, 21:31
Ik heb nog nooit op een Fender gespeeld met een humbucker in de brug. Is dat nou echt anders? Scheurt het echt meer?

Nou niet als een gibson iig. Je kunt er afhankelijk van het element wat je in de brug zet echt een heavy scheurijzer van maken, maar je kunt er ook gewoon een PAF achtige inzetten voor 'n lekkere blues sound natuurlijk. T'is maar net wat je zelf wilt.

Buzzel
11 juli 2013, 21:35
wel gek. Zelfs de boekjes zitten nog in het plastic en om de gitaarband zit nog een dingetje. Alsof die gitaar 15 jaar alleen maar in die kist heeft gelegen. Dat lijkt me wel wat stug...

lespaulnmarshall
11 juli 2013, 21:39
wel gek. Zelfs de boekjes zitten nog in het plastic en om de gitaarband zit nog een dingetje. Alsof die gitaar 15 jaar alleen maar in die kist heeft gelegen. Dat lijkt me wel wat stug...

Ach, er zijn wel meer mensen die die case candy laten voor wat het is...

the sure thing
11 juli 2013, 21:49
Ach, er zijn wel meer mensen die die case candy laten voor wat het is...

+1. Mijn strat wordt al jaren goed gebruikt, case candy zit ongebruikt in t plastic.

Swaag
11 juli 2013, 22:27
Ik heb nog nooit op een Fender gespeeld met een humbucker in de brug. Is dat nou echt anders? Scheurt het echt meer?
Zoek op You Tube maar eens naar Popa Chubby, dan krijg je een beetje een idee. bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=AWH8ld-c6SE

jutter
11 juli 2013, 22:35
Zoek op You Tube maar eens naar Popa Chubby, dan krijg je een beetje een idee. bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=AWH8ld-c6SE

Die heeft een hb in sc formaat. Dat is toch anders dan een full-size humbucker?

lespaulnmarshall
12 juli 2013, 00:27
Die heeft een hb in sc formaat. Dat is toch anders dan een full-size humbucker?

Ik weet niet precies of zo'n mini hb echt heel anders is dan een full size, maar ik had een tijd geleden een hotrails van seymour duncan in m'n strat en scheuren wilde dat wel, en niets anders ook!! (Overigens is dat ook precies de reden waarom ik hem er weer uit heb gehaald)

Agent_Smith
12 juli 2013, 09:33
Ik weet niet precies of zo'n mini hb echt heel anders is dan een full size...

Een mini HB is iets anders dan een HB in SC formaat

lespaulnmarshall
12 juli 2013, 10:14
Een mini HB is iets anders dan een HB in SC formaat

Kijk, zo leer ik nog is wat. Ik heb nooit echt hb's gebruikt in een strat. Alleen op gibson achtigen. Een keer had ik dus die hot rails in mijn toenamlige strat zitten, maar die heb ik ook nooit echt met een hb kunnen vergelijken, mede omdat ik nooit pickups met zulke hoge output heb gebruikt.

koentjo
15 juli 2013, 18:01
wat is dit nou weer.
http://link.marktplaats.nl/697544242

Eerste foto idd strat, daarna allemaal foto's van een tele headstock met gaten erin...

edit: niet echt twijfel, maar wel bijzonder...


Gisteren had hij zowel een Strat als een Tele te koop.

ok.

Martin_
15 juli 2013, 19:33
Gisteren had hij zowel een Strat als een Tele te koop.

Buzzel
16 juli 2013, 20:38
Tadaa een ES335 uit 1952!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=173419


EDIT:

En mijn geluk kan niet op met deze 1963 telecaster voor bijna nop!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=173420

Letterlijk gekopieerd van deze ebay veiling:
http://www.ebay.com/itm/1963-Fender-Telecaster-Electric-Guitar-99-original-Free-Shipping-w-case-/390627220810

Pepe
16 juli 2013, 20:56
Gezien de prijs kan je hem dan beter bij gitaarmarkt kopen.

SteavisSmokin
17 juli 2013, 18:03
Ja er staan laatste tijd vaak scams op marktplaats en gitaarmarkt. Oppassen dus en vooral geen geld voortijdig overmaken. Heb het idee dat het een grootschalige actie is want ook in de huizen advertenties kwam ik dezelfde manier van werken tegen.

the sure thing
18 juli 2013, 07:52
Gezien de prijs kan je hem dan beter bij gitaarmarkt kopen.

LOL




10 tekens

Mr.Fingers
18 juli 2013, 09:28
Tadaa een ES335 uit 1952!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=173419


Er zit ook een teletijdsmachine bij? WAAUW! (de ES-335 bestaat pas van 1958 )

Buzzel
18 juli 2013, 12:04
Er zit ook een teletijdsmachine bij? WAAUW! (de ES-335 bestaat pas van 1958 )

I know, dat had ik even gegoogeld :)

EDIT: De admin van gitaarmarkt heeft de ads verwijdert na mijn mailtje :)

the sure thing
18 juli 2013, 20:13
Haha! Goed kijken: wat klopt er niet helemaal aan deze tele (ook al is ie origineel)

http://link.marktplaats.nl/698686094

Bassa
18 juli 2013, 20:28
Hahaha ´Condition: This guitar is pretty beat up thanks to fender, perfect condition´

the sure thing
18 juli 2013, 20:33
Ik bedoel als je goed naar de foto's kijkt

Bassa
18 juli 2013, 20:39
Road runner tas ipv originele fender?

btw, ik vond dat tekstje ook wel grappig.

Plant
18 juli 2013, 20:48
Haha! Goed kijken: wat klopt er niet helemaal aan deze tele (ook al is ie origineel)

http://link.marktplaats.nl/698686094

Paneeltje met potmeters en schakelaar is andersom gemonteerd :ok: