PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

macwilliams
9 augustus 2011, 16:26
Er staat toch ook nergens dat een Gibson is? 200 euro vind ik aan de hoge kant voor een Jack & Danny, maar t zijn geen slechte instap les pauls volgens mij.

Nee hij zegt het niet idd, maar waarom dan aanhalen dat het uit de Chinese Gibson fabriek komt?

Ik vraag het me gewoon af.
En ik twijfel geen moment aan deze manier van advertentie opleuken.

Chinese Gibson fabrieken. :stop:

BamBuFan1
9 augustus 2011, 16:53
Het zal toch niet waar zijn dat er al Jack & Danny's gekopieerd worden he :seriousf:

[rumour-mode]
Het schijnt dat er in Amerika een fabriek is die (illegaal) Jack & Donny's maakt.... Je kunt ze herkennen aan het feit dat de bodies niet zoals bij het origineel van agathis zijn, maar van mahonie of ash.
[/rumour-mode]

iWishmaster
9 augustus 2011, 17:00
Nee hij zegt het niet idd, maar waarom dan aanhalen dat het uit de Chinese Gibson fabriek komt?

Ik vraag het me gewoon af.
En ik twijfel geen moment aan deze manier van advertentie opleuken.

Chinese Gibson fabrieken. :stop:

Ow inderdaad, daar had ik overheen gelezen ... Chinese gibson fabriek ... Zou natuurlijk kunnen dat Jack & Danny's in dezelfde fabriek als Epiphones gemaakt worden, maar het is wel een raar verhaal zo.

Ik kan geen model met Bigsby vinden, maar zonder kost deze gitaar nieuw ook 200 euro:
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Jack-Danny-LC300-WH-White/art-GIT0015699-000

BobvanKempen
9 augustus 2011, 17:51
Ow inderdaad, daar had ik overheen gelezen ... Chinese gibson fabriek ... Zou natuurlijk kunnen dat Jack & Danny's in dezelfde fabriek als Epiphones gemaakt worden, maar het is wel een raar verhaal zo.

Ik kan geen model met Bigsby vinden, maar zonder kost deze gitaar nieuw ook 200 euro:
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Jack-Danny-LC300-WH-White/art-GIT0015699-000

Een kennis van mij heeft deze gitaar gekocht en volgens mij betaalde hij daar toen 325 euro voor. Dus dan is 200 euro nog niet eens er overdreven lijkt me. Daarbij nog niet eens een slechte gitaar hoewel ik niet zo ver wil gaan dat ik hem goed ga noemen.

JoeV
9 augustus 2011, 18:00
Niet metteen een twijfelgeval (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=146025) maar weet niet waar hij anders moet staan.

Pas in de muziekwinkel gekocht? Aldi zal hij bedoelen ;)

M'n neefje heeft er ook één. Valt best mee maar 100 euro voor een set die in de Aldi minder kost is een beetje overdreven. Hervekoopwaarde van C Giant is nu niet metteen alles.

J

pff
10 augustus 2011, 12:16
Ow inderdaad, daar had ik overheen gelezen ... Chinese gibson fabriek ... Zou natuurlijk kunnen dat Jack & Danny's in dezelfde fabriek als Epiphones gemaakt worden, maar het is wel een raar verhaal zo.

Ik kan geen model met Bigsby vinden, maar zonder kost deze gitaar nieuw ook 200 euro:
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Jack-Danny-LC300-WH-White/art-GIT0015699-000

Denk zelf dat het erg goede gitaren zijn en 200 euro met een bigsby zeker niet duur,Gezien de site mooi afgewerkt ,mooie dikke mahonie bodies mooi te zien bij die sunburst,Er is veel concurrentie met gitaren en sommige fabrieken hebben kwaliteitshout en afwerking hoog in het vaandel staan om zich hiermee te kunnen onderscheiden,

bat
10 augustus 2011, 12:25
De verkoper heeft in ieder geval al dezelfde schrijfstijl qua leestekengebruik als jij, pff... :)

Voor de rest: typisch gevalletje onjuiste promotie. Nee, dat ding komt niet uit de Gibson fabrieken en vergeleken met een Gibson LP Standard wil ik nog wel eens zien of ie echt mee kan komen. Dat gezegd hebbende: verder een prima prijs voor een nette gitaar.

macwilliams
10 augustus 2011, 12:34
Denk zelf dat het erg goede gitaren zijn en 200 euro met een bigsby zeker niet duur,Gezien de site mooi afgewerkt ,mooie dikke mahonie bodies mooi te zien bij die sunburst,Er is veel concurrentie met gitaren en sommige fabrieken hebben kwaliteitshout en afwerking hoog in het vaandel staan om zich hiermee te kunnen onderscheiden,

Ik heb ook helemaal geen twijfel over de you get what you paid for kwaliteit. Dit zal evenredig aan elkaar zijn aangezien je bij J&D niet de eerste €1000,- kwijt bent aan een mooi Gibson logo.
Maar als je als verkoper dan toch het merk wilt noemen met de gedachte erachter dat J&D enigerwijze gelieerd zou moeten zijn aan het grote merk dan twijfel ik zeker aan de verkoper. Al dan niet zijn kunde dan wel zijn oprechtheid.

pff
10 augustus 2011, 13:07
Ik heb ook helemaal geen twijfel over de you get what you paid for kwaliteit. Dit zal evenredig aan elkaar zijn aangezien je bij J&D niet de eerste €1000,- kwijt bent aan een mooi Gibson logo.
Maar als je als verkoper dan toch het merk wilt noemen met de gedachte erachter dat J&D enigerwijze gelieerd zou moeten zijn aan het grote merk dan twijfel ik zeker aan de verkoper. Al dan niet zijn kunde dan wel zijn oprechtheid.

Ach dat gebouwd in chinese Gibson fabriek is gewoon met een knipoog bedoeld ,als goedkopere variant van.Hij zal hem zelf wel hebben vergeleken met een Gibson.En alle suggesties wat hij daarna doet is voor rekening van de koper,Dus langsgaan en zelf checken

Pepe
10 augustus 2011, 13:14
Ach, een advertentie, je mag je waren aanprijzen hoor. Het enige wat niet klopt is dat de Bigsby van Bigsby is?

BobvanKempen
10 augustus 2011, 13:18
http://link.marktplaats.nl/472476376

100 euro voor een potmeter? Damn, ik doe het voor 75 ;)

Willi@m
10 augustus 2011, 16:42
http://link.marktplaats.nl/473034153

Tis gelukkig geen twijfel meer door de eerlijke verkoper. Jammer dat deze beste man er dus wel in is getrapt. Ik vind het echt triest dat mensen zo liegen voor de verkoop en naderhand gewoon lekker de centen in de portomonee houden. Je kunt er verder ook niets tegen doen... behalve het stuk hout gebruiken om een keer aan te halen... is ook zonde :sssh:

bass blom
10 augustus 2011, 16:44
zo hee met naam en toenaam er bij :dontgeti:

bass blom
10 augustus 2011, 16:48
hmm, google geeft ook 2 faillissements meldingen en zijn website is al dood

Jambi
10 augustus 2011, 16:50
zo hee met naam en toenaam er bij :dontgeti:

En terecht!

HaroldA
10 augustus 2011, 16:51
zo hee met naam en toenaam er bij :dontgeti:

En een foto!

http://s6.netlogstatic.com/nl/p/hi/62335269_13982377_48363727.jpg

Oranjeaap
10 augustus 2011, 17:02
En terecht!

Mee eens. Oplichters mag je van mij aan de schandpaal nagelen

bat
10 augustus 2011, 17:07
Tsja, toch hè, denken dat je voor 326 euro een echte USA Strat kunt kopen... dan moet er toch wel een alarmbelletje gaan klinken lijkt mij.

Evenzogoed klote natuurlijk.

puntdroad
10 augustus 2011, 17:11
Hoe kwam je er achter dat-tie niet echt was?

Ik zou er zeker ook ingetrapt zijn ben ik bang.....

Pepe
10 augustus 2011, 17:19
Ja, ik zie het gelijk en volgens mij is deze gitaar hier al eens langs geweest.

Maar een neppert eerlijk doorverkopen, dat mag ook niet begrijp ik als trouwe lezer van dit forum. De pek & veren brigade vindt dit ook fout he...

Jambi
10 augustus 2011, 17:23
Ja, ik zie het gelijk en volgens mij is deze gitaar hier al eens langs geweest.

Maar een neppert eerlijk doorverkopen, dat mag ook niet begrijp ik als trouwe lezer van dit forum. De pek & veren brigade vindt dit ook fout he...

mee eens, maar hoe kut is het om 325 euro lichter te zijn en opgezadeld te zitten met een nepgitaar.....maar goed, principieel gezien ben ik het met je eens.

Pepe
10 augustus 2011, 17:25
Nee, van mij mag het hoor. Sterker, meer van dit soort acties. Namen en rugnummers. Die bescherming van oplichters is niet aan mij besteed.
Wat nepgitaren betreft, meer dan gewoon eerlijk zijn kan niemand van je vragen lijkt me.

Oranjeaap
10 augustus 2011, 17:34
Zet met een brandmerk 'FAKE' achter op de headstock ofzo. En dan verkopen, zodat niet weer iemand genaaid wordt

Pickel
10 augustus 2011, 18:12
De Gitaar is niet nep, alleen het merk is nep, is mijn bescheiden mening...:stop:
Dat neemt niet weg dat dit soort gasten die, omwille van de pingels de boelen lopen te flessen, van mij aan de schandpaal genageld mogen worden, of erger. Mijn respect voor de nieuwe verkoper trouwens!:supercool:

pff
10 augustus 2011, 18:26
Zet met een brandmerk 'FAKE' achter op de headstock ofzo. En dan verkopen, zodat niet weer iemand genaaid wordt

Denk dat de verantwoordelijkheid het meest ligt bij de koper.Als iemand denkt dat hij voor 600 euro een Gibson les paul black beauty kan kopen ,ja dan vraag je erom om genaaid te worden,Als men zoveel geld wilt uitgeven ,verdiep je eerst in de gitaar,waar moet je op letten? bekijk de pots elementen halsinzet etc

bat
10 augustus 2011, 18:43
Denk dat de verantwoordelijkheid het meest ligt bij de koper.Als iemand denkt dat hij voor 600 euro een Gibson les paul black beauty kan kopen ,ja dan vraag je erom om genaaid te worden,Als men zoveel geld wilt uitgeven ,verdiep je eerst in de gitaar,waar moet je op letten? bekijk de pots elementen halsinzet etc
Met een dergelijk lage prijs en al helemaal als het erbij gemeld wordt: inderdaad.

Maar er komen hier ook wel eens exemplaren voorbij met een redelijk plausibele prijs die alleen na vergelijkng van details toch niet zuiver op de graat blijken te zijn. Je kunt wel zeggen dat de koper zich er dan beter in moet verdiepen, maar ook ik zou er (zelfs met mijn redelijke kennis van zaken) in kunnen stinken.

Wettelijk zit het ook zo: als koper heb je een zekere onderzoeksplicht, maar bij dit soort artikelen is het ook weer niet zo dat je min of meer expert moet worden voor je iets koopt.

Het zou deze verkoper ook sieren als hij een duidelijk, onuitwisbaar kenmerk aanbrengt, zodat de gitaar niet op enig moment in zijn leven alsnog wederom als een echte verkocht wordt. Kan prima aan de achterkant van de kop, met een bransmerk oid inderdaad, of graveren.

pff
10 augustus 2011, 19:11
Met een dergelijk lage prijs en al helemaal als het erbij gemeld wordt: inderdaad.

Maar er komen hier ook wel eens exemplaren voorbij met een redelijk plausibele prijs die alleen na vergelijkng van details toch niet zuiver op de graat blijken te zijn. Je kunt wel zeggen dat de koper zich er dan beter in moet verdiepen, maar ook ik zou er (zelfs met mijn redelijke kennis van zaken) in kunnen stinken.

Wettelijk zit het ook zo: als koper heb je een zekere onderzoeksplicht, maar bij dit soort artikelen is het ook weer niet zo dat je min of meer expert moet worden voor je iets koopt.

Het zou deze verkoper ook sieren als hij een duidelijk, onuitwisbaar kenmerk aanbrengt, zodat de gitaar niet op enig moment in zijn leven alsnog wederom als een echte verkocht wordt. Kan prima aan de achterkant van de kop, met een bransmerk oid inderdaad, of graveren.

Muah valt wel mee met het expert zijn hoor,Gewoon pots,switch en solderingen checken, snaren eraf, neck en hals element eruit halen en controleren ,halsinzet checken,hout en de maple top

Brandmerken heeft ook geen zin is makkelijk weer onzichtbaar te maken

Oranjeaap
10 augustus 2011, 20:44
http://muziek.marktplaats.nl/instrumenten-onderdelen/473145338-tk-squier-a-serie-shortscale-worn-strat-body-en-neck-1984.html?return=eJwljdEKgzAMRf9F0EdtdWNbpQx9Gewvi q0o1jY0kY2N%2FfsiPt1zbkJilFTfWYkWlbxKlaEzaZjaiQhUV S0RXChXkxYCbwxhGXx1rJQwwf3ttSwsaop50%2BVNb%2BcjPXF %2BZmDE0SKLZIS9FQwrD7qwrS7NA%2BvyYh1dsC7l9bkWSMlQH AwSF00fcb9aFwCbFgUhv4SINETr9OV2ks9H1v7%2BabJABg%3D %3D&df=1&fta=eNotkcFuxCAMRP8FqXvGQEgw2nOlHvoLKyeGNmp2EwW2Xb XqvxdIb09jM2MNhD3%2BJBxQ3Pfl8klLEj4hSI3isZzhxOmcV% 2FQ8o18yfs%2BbT5HLgt8ySn%2Fd8Ha%2Fhn2e%2FMcXxnDjsD 8pmfJOeZ0o5bD7Nc2oTtt2P8tTTsVyW1OeVg7n3hl4ea55BsVG b0H4uTgnLOEzt0OUsyj06AIM2j5gUnIIdioA42C5L6BVJOnqSA GHUBUjXdQPGCczlIdV0YG7sYGLkQ6YnD7AqeajLcOxoywdO2CH rvjEqFXNcoNkMtxCO%2BOaMwSmkj6OoJgPpXOqpkfTO2g%2BSs WuHD8GG7Vxh0LGVJCmZ1mPj2zrzQUCjKYa6slQe8U2GGijroO2 UyU4QPe1DQXket1%2BrnSX1404XZZwe8vvtVNdBg7FlR6XWnNp lssX13pR0Jfwr%2F%2F4KTyhxJ%2Ff3z%2Bb%2F6H0&fta_ind=9&fs=1

Haha, is dit die rode squier die zo ontzettend lelijk ge-reliced was, die hier een paar dagen geleden op stond?

pff
10 augustus 2011, 20:52
http://muziek.marktplaats.nl/instrumenten-onderdelen/473145338-tk-squier-a-serie-shortscale-worn-strat-body-en-neck-1984.html?return=eJwljdEKgzAMRf9F0EdtdWNbpQx9Gewvi q0o1jY0kY2N%2FfsiPt1zbkJilFTfWYkWlbxKlaEzaZjaiQhUV S0RXChXkxYCbwxhGXx1rJQwwf3ttSwsaop50%2BVNb%2BcjPXF %2BZmDE0SKLZIS9FQwrD7qwrS7NA%2BvyYh1dsC7l9bkWSMlQH AwSF00fcb9aFwCbFgUhv4SINETr9OV2ks9H1v7%2BabJABg%3D %3D&df=1&fta=eNotkcFuxCAMRP8FqXvGQEgw2nOlHvoLKyeGNmp2EwW2Xb XqvxdIb09jM2MNhD3%2BJBxQ3Pfl8klLEj4hSI3isZzhxOmcV% 2FQ8o18yfs%2BbT5HLgt8ySn%2Fd8Ha%2Fhn2e%2FMcXxnDjsD 8pmfJOeZ0o5bD7Nc2oTtt2P8tTTsVyW1OeVg7n3hl4ea55BsVG b0H4uTgnLOEzt0OUsyj06AIM2j5gUnIIdioA42C5L6BVJOnqSA GHUBUjXdQPGCczlIdV0YG7sYGLkQ6YnD7AqeajLcOxoywdO2CH rvjEqFXNcoNkMtxCO%2BOaMwSmkj6OoJgPpXOqpkfTO2g%2BSs WuHD8GG7Vxh0LGVJCmZ1mPj2zrzQUCjKYa6slQe8U2GGijroO2 UyU4QPe1DQXket1%2BrnSX1404XZZwe8vvtVNdBg7FlR6XWnNp lssX13pR0Jfwr%2F%2F4KTyhxJ%2Ff3z%2Bb%2F6H0&fta_ind=9&fs=1

Haha, is dit die rode squier die zo ontzettend lelijk ge-reliced was, die hier een paar dagen geleden op stond?

Nee dat is hij niet ,kan het weten want hij is van mij

macwilliams
10 augustus 2011, 20:56
Nee dat is hij niet ,kan het weten want hij is van mij

Die ziet er mooi uit, had van mij kunnen zijn:ok:

Oranjeaap
10 augustus 2011, 21:18
Nee dat is hij niet ,kan het weten want hij is van mij

Nou, ik moet eerlijk zeggen, hij ziet er mooi uit zo ;)
Aaaah, nu zie ik dat je die rode ook nog hebt. Als je nou het zelfde doet met die rode. :seriousf:

Terminus
10 augustus 2011, 21:26
Ik zou het logo eraf halen en hem dan pas verkopen, weet je zeker dat het niet jouw schuld is als het nog eens gebeurt.

Nobler
11 augustus 2011, 11:35
Misschien ooit eens gejat, zou ook kunnen natuurlijk.
Zou kwam er een poosje terug eens een Gibson LP goldtop voorbij zonder serienummer.

Ik ben geen kenner, maar volgens de pagina op de Gibson site over serienummers worden serienummers pas sinds 1977 ingeslagen. Daarvoor waren het begreep ik decals (watertransfers) of met inkt gedrukte serienummers die natuurlijk wel een keer kunnen sneuvelen door slijtage, een refinish etc.

Ik kan mij goed voorstellen dat de eigenaar dan het nummer wel wil bewaren door het over te nemen op een plaatje dat hij op de gitaar aanbrengt.

Ook na 1977 hebben ze volgens de zelfde site de Les Paul Classics met inkte gedrukte serienummers voorzien "Les Paul Classic: This model features an ink stamped serial number with no "MADE IN USA" (just as we used on the original 1952-1960 Les Pauls). "

De conclusie is dus dat het ontbreken van een serienummer niet meteen hoeft te betekenen dat de gitaar in kwestie geen (echte) Gibson kan zijn.

De term grijze import ken ik echter niet en is volgens mij nietszeggend, en dat het ontbreken van het serienummer met de wijze van import iets te maken zou hebben lijkt mij ook uiterst onaannemelijk.

geert1976
11 augustus 2011, 11:43
Ik ben geen kenner, maar volgens de pagina op de Gibson site over serienummers worden serienummers pas sinds 1977 ingeslagen. Daarvoor waren het begreep ik decals (watertransfers) of met inkt gedrukte serienummers die natuurlijk wel een keer kunnen sneuvelen door slijtage, een refinish etc.

Ik kan mij goed voorstellen dat de eigenaar dan het nummer wel wil bewaren door het over te nemen op een plaatje dat hij op de gitaar aanbrengt.

Ook na 1977 hebben ze volgens de zelfde site de Les Paul Classics met inkte gedrukte serienummers voorzien "Les Paul Classic: This model features an ink stamped serial number with no "MADE IN USA" (just as we used on the original 1952-1960 Les Pauls). "

De conclusie is dus dat het ontbreken van een serienummer niet meteen hoeft te betekenen dat de gitaar in kwestie geen (echte) Gibson kan zijn.

De term grijze import ken ik echter niet en is volgens mij nietszeggend, en dat het ontbreken van het serienummer met de wijze van import iets te maken zou hebben lijkt mij ook uiterst onaannemelijk.

Bij Gibson zijn alle serienummers ingeslagen, muv van bepaalde customshoppers en gedurende de jaren 70 (ik meen de periode 1973-1977)

bass blom
11 augustus 2011, 11:53
mijn waarschijnlijk 75 custom heeft gewoon een ingeslagen (6 cijfer) nummer, net als de meeste 70ers.
vanaf 77 of eind 76 is het gedrukt.

bat
11 augustus 2011, 12:34
Muah valt wel mee met het expert zijn hoor,Gewoon pots,switch en solderingen checken, snaren eraf, neck en hals element eruit halen en controleren ,halsinzet checken,hout en de maple top
Allemaal dingen waarvoor je toch echt moet weten waar je naar moet kijken... ;)

Ik snap je punt best, maar dat gaat echt wel iets verder dan wat je als normale onderzoeksplicht van de koper zou mogen vatten, als de gitaar verder op het eerste gezicht in orde is en een prijs heeft die ook normaal is voor dergelijke instrumenten. Dat het intussen zo ver is gekomen dat je om bijvoorbeeld een Les Paul tweedehands te kopen eignelijk wel over die kennis zou moeten beschikken, vind ik niet normaal en eigenlijk best triest. En te makkelijk om dat dan maar op de koper af te wentelen.

Hier ging het echter om een gevalletje veel goedkoper dan normaal en ben ik bang dat de hebzucht de overhand heeft gehad bij de aankoop.

macwilliams
11 augustus 2011, 12:37
Mijn '70er custom heeft ook een ingedrukt serienummer net als bij die van Bass.

Pepe
11 augustus 2011, 15:06
Zal ik dan ook maar.... :seriousf:

Agent_Smith
11 augustus 2011, 15:59
Bij Gibson zijn alle serienummers ingeslagen, muv van bepaalde customshoppers en gedurende de jaren 70 (ik meen de periode 1973-1977)

Dit wordt hier beweerd als zijnde de waarheid, maar dat is dus niet zo.
'68 - '75 hebben een 6-digit ingeslagen s/n.
'75 - '77 hebben een decal met model en s/n (99 = 1975; 00=1976; 06=1977)
daarna de standaard ingeslagen codering (muv bijv Classics, CustomShoppers en ander 'speciaal' spul)

Pepe
11 augustus 2011, 16:25
Volgens mij beweerd Geert helemaal niks als waarheid? Ik las "meen" en dan zit ie er volgens jou 2 jaartjes naast.
Maar goed, het ver plassen is begonnen :cheerup:

geert1976
11 augustus 2011, 16:34
Volgens mij beweerd Geert helemaal niks als waarheid? Ik las "meen" en dan zit ie er volgens jou 2 jaartjes naast.
Maar goed, het ver plassen is begonnen :cheerup:

Yup, heb de exacte gegevens thuis op de PC, maar ik zit op mijn werk, dus het moest even uit het hoofd:ok:

Daarom had ik ook de nuance "ik meen" gemaakt:ok:

Ik zat met de decals er 2 jaar naast zie ik.

Maar Agent Smith, bedankt voor de exacte gegevens:ok:

Agent_Smith
11 augustus 2011, 18:06
Volgens mij beweerd Geert helemaal niks als waarheid? Ik las "meen" en dan zit ie er volgens jou 2 jaartjes naast.
Maar goed, het ver plassen is begonnen :cheerup:

Nee, dit heeft niks met ver plassen te maken.
Het ging mij om het eerste stukje, waar geen 'meen' bij stond (tenminste zo interpreteerde ik het). Daar stond gewoon dat Gibson altijd alle nummer heeft ingeslagen en dat is gewoon niet zo.

@Geert: no problemo en maakt ook verder niet uit. Het gaat mij niet om om jou hier van leugens te betichten hoor. :D
Het gebeurt gewoon regelmatig dat mensen van alles roepen als zijnde de waarheid zonder dat ze het weten (nogmaals: ik bedoel niet jou). Maar het was mijn eerste reactie, want ik dacht: "oh, weer zo'n stelling die niet klopt".
Excuses dus, het was niet als aanval bedoel, slechts een kleine correctie/aanvulling. :)

Oranjeaap
11 augustus 2011, 20:53
Enig idee waar ik net op geboden heb?? http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/473428706-fender-stratocaster-usa-met-fender-koffer.html?action=bidPlacedOkNewUser&bid_id=403360653&bidcode=ae85fc158c75d6f1d3dae7bc9a74f93d&reloadLeftFrame=1&fromAuth=1&return=eJxlj91qhEAMhd9FcO%2F8G7V2R6TUm0Jfogwa66Dzw yTS3S1990bWhUKvku%2BcQM5RUshvLfMWpRCNjBBUGOZ2JvIyy xbnwaZGhYX8qhRhatfsfpL62b9c1q44jdiRi8vXuOz9xjPnZdS H4A9hJV5umrHHaUSGYrfpsM1%2BZzcDQQ%2F79YVR5OdKVDtdm WpRFs1OyxfTBHaEEIta5EhBkRsUEgtl73B%2FLU7eb11%2BIuS A3iENboSuOVfF%2B1vUallw36KsZTRq5GbXD01gHq3NdtOw%2F KttlQra8juOaQls8qlJBZ6wwkJB4zBnVVNW4rnJn5J7wuRvumR DlRigh7e4aYKQzmTWqP35BeA1gS8%3D

Hendriks
11 augustus 2011, 21:00
Enig idee waar ik net op geboden heb?? http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/473428706-fender-stratocaster-usa-met-fender-koffer.html?action=bidPlacedOkNewUser&bid_id=403360653&bidcode=ae85fc158c75d6f1d3dae7bc9a74f93d&reloadLeftFrame=1&fromAuth=1&return=eJxlj91qhEAMhd9FcO%2F8G7V2R6TUm0Jfogwa66Dzw yTS3S1990bWhUKvku%2BcQM5RUshvLfMWpRCNjBBUGOZ2JvIyy xbnwaZGhYX8qhRhatfsfpL62b9c1q44jdiRi8vXuOz9xjPnZdS H4A9hJV5umrHHaUSGYrfpsM1%2BZzcDQQ%2F79YVR5OdKVDtdm WpRFs1OyxfTBHaEEIta5EhBkRsUEgtl73B%2FLU7eb11%2BIuS A3iENboSuOVfF%2B1vUallw36KsZTRq5GbXD01gHq3NdtOw%2F KttlQra8juOaQls8qlJBZ6wwkJB4zBnVVNW4rnJn5J7wuRvumR DlRigh7e4aYKQzmTWqP35BeA1gS8%3D

Dacht je dat je hem voor 400 kan kopen? In you're dreams , dat lijkt mij een USA standaard .
Waarom staat hij hier trrouwens , weinig twijfel.

Oranjeaap
11 augustus 2011, 21:05
Dacht je dat je hem voor 400 kan kopen? In you're dreams , dat lijkt mij een USA standaard .
Waarom staat hij hier trrouwens , weinig twijfel.

Omdat ik niet veel verstand heb van Fender gitaren. Ik heb geen idee welk model het is, en geen idee of het überhaupt een echte Fender is. Dus daarom staat dat hier.
Ik weet dus ook niet wat ie waard is, maar ik krijg vanzelf een reactie van de verkoper en vanaf daar gaan we wel verder.

ps:

You're = jij bent
your= van jou

Hendriks
11 augustus 2011, 21:13
Omdat ik niet veel verstand heb van Fender gitaren. Ik heb geen idee welk model het is, en geen idee of het überhaupt een echte Fender is. Dus daarom staat dat hier.
Ik weet dus ook niet wat ie waard is, maar ik krijg vanzelf een reactie van de verkoper en vanaf daar gaan we wel verder.

ps:

You're = jij bent
your= van jou

Daar zijn andere topics voor , hier is geen enkele rede tot twijfel .

Oranjeaap
11 augustus 2011, 21:20
Daar zijn andere topics voor , hier is geen enkele rede tot twijfel .

Ik twijfelde over de echtheid vanwege de neckplate.

rpl
11 augustus 2011, 21:20
ps:

You're = jij bent
your= van jou

Jij brutale aap :D

Hendriks
11 augustus 2011, 21:52
Ik twijfelde over de echtheid vanwege de neckplate.

Hoezo dan ?

Oranjeaap
11 augustus 2011, 21:58
Ik kon daar niets over vinden, behalve dat je die dingen gewoon los kunt kopen overal. Misschien heeft die kerel dat gekocht en op zijn stlatocastel geschroefd.

geert1976
11 augustus 2011, 22:01
Het is gewoon een USA Standaard, de neckplate hoort er gewoon op.

Een bod van E 400,00 is schijt weinig en eigenlijk een aanfluiting.
Ik weet haast wel zeker dat je hem daarvoor niet gaat krijgen.

Hendriks
11 augustus 2011, 22:22
Ik kon daar niets over vinden, behalve dat je die dingen gewoon los kunt kopen overal. Misschien heeft die kerel dat gekocht en op zijn stlatocastel geschroefd.

Google : tik: Fender stratocaster neckplate , vervolgens op afbeeldingen en je hebt 1000 foto's .

€ 400 is wat Geert zegt een aanfluiting , moet je niet doen .

BobvanKempen
11 augustus 2011, 22:52
Het is gewoon een USA Standaard, de neckplate hoort er gewoon op.

Een bod van E 400,00 is schijt weinig en eigenlijk een aanfluiting.
Ik weet haast wel zeker dat je hem daarvoor niet gaat krijgen.

Iedereen hier heeft wel eens een dieptriest bod gedaan en daarvoor de gitaar ook nog gekregen. Misschien heeft tie mazzel en dat hoop ik voor hem.

geert1976
11 augustus 2011, 23:08
Iedereen hier heeft wel eens een dieptriest bod gedaan en daarvoor de gitaar ook nog gekregen. Misschien heeft tie mazzel en dat hoop ik voor hem.

Eigenlijk heb ik dat nooit gedaan, omdat je de kans op onderhandelen vaak teniet doet.

E 400,00 bieden is niet erg realistisch en dat weet de eigenaar van zo'n gitaar ook hoor.
Een keurige Fender St. Strat, met koffer doet rustig E 750,00, zeker een witte.

Vaak zijn verkopers wel geneigd om te onderhandelen, alleen dan moet je niet een dergelijk bod doen, dan laat je eigenlijk geen onderhandelingsruimte.

Doe dan een startbod van E 550,00 of E 575,00, dan heb je kans dat de verkoper hapt en een tegenbod doet, dan kan het maar zo zijn dat je voor E 600,00 a E 650,00 met een keurige Fender Strat wegloopt.

BobvanKempen
11 augustus 2011, 23:14
Eigenlijk heb ik dat nooit gedaan, omdat je de kans op onderhandelen vaak teniet doet.

E 400,00 bieden is niet erg realistisch en dat weet de eigenaar van zo'n gitaar ook hoor.
Een keurige Fender St. Strat, met koffer doet rustig E 750,00, zeker een witte.

Vaak zijn verkopers wel geneigd om te onderhandelen, alleen dan moet je niet een dergelijk bod doen, dan laat je eigenlijk geen onderhandelingsruimte.

Doe dan een startbod van E 550,00 of E 575,00, dan heb je kans dat de verkoper hapt en een tegenbod doet, dan kan het maar zo zijn dat je voor E 600,00 a E 650,00 met een keurige Fender Strat wegloopt.

Ach, je ziet ze wel vaker voor zo weinig gaan. Het is gewoon niet echt een goede tijd voor verkopers en dat weten ze vaak zelf ook wel. Dus als je nu een gitaar te koop zet weet je dat je minder gaat krijgen als normaal. Als hij echt wil verkopen mailt hij toch wel zijn richtprijs. Wordt de gitaar wel verkocht voor dat lage bedrag krijgt hij in de HNGD complimenten voor de gitaar en zijn er altijd een paar die niet snappen waarom ze zelf niet tegen zulke koopjes aanlopen. Wie niet waagt, wie niet wint.

Pepe
11 augustus 2011, 23:29
Als ik een post van je zie Bob dan denk ik gelijk, dat gaat over geld: die vraagt teveel, dat is goedkoop, dat kon je goedkoop op de kop tikken en daar wil je maar zoveel voor betalen.

Het maakt me verder niet uit maar van een gitaar kan je ook plezier hebben he..

BobvanKempen
11 augustus 2011, 23:43
Als ik een post van je zie Bob dan denk ik gelijk, dat gaat over geld: die vraagt teveel, dat is goedkoop, dat kon je goedkoop op de kop tikken en daar wil je maar zoveel voor betalen.

Het maakt me verder niet uit maar van een gitaar kan je ook plezier hebben he..

volgens mij is het TIP forum daar ook voor. Bij twijfel over een prijs gaat dat idd in het twijfel forum en volgens mij hoor je me voor de rest weinig over geld. Maar idd, als het op gitaren aankomt ben ik graag een cheapass MF. Dat je plezier van een gitaar kan hebben van een gitaar lijkt me een beetje een loze opmerking.

Vind het alleen wat raar dat aan de ene kant mensen gefeliciteerd worden met hun spotgoedkope aankoop en aan de andere kant afgeraden wordt een goedkoop bod te doen.

macwilliams
11 augustus 2011, 23:56
Ik vraag altijd de vraagprijs wanneer deze niet is opgegeven. Vervolgens kijk ik of die redelijk is of juist te hoog of misschien heel laag. Zo ben ik eigenlijk aan de hele collectie gekomen.

BobvanKempen
11 augustus 2011, 23:58
ja, geeft me juist een kick om een leuke gitaar voor een leuke prijs te kunnen kopen. Maar dit staat volgens mij volledig los van het spelen opzich. But perhaps thats just me.

Pepe
12 augustus 2011, 00:03
Weet je, iemand die sympathiek is geef ik graag wat korting, of betaal zijn benzinegeld als ie van ver moet komen maar als het gelijk een pretbieding is dan krijg ik er de pest in en dan heb ik al geen zin meer geen gesjacher om dubbeltjes.
Zo werkt het bij mij en waarschijnlijk ben ik niet de enige maar misschien loop je een keertje tegen een mazzeltje aan met een pretbieding dus veel succes zou ik zeggen.

Ik verkocht laatst nog een zendrive aan iemand hier op het forum voor minder dan hij ervoor bood, gewoon omdat zijn bod een redelijk bod was.

rpl
12 augustus 2011, 00:07
Weet je, iemand die sympathiek is geef ik graag wat korting, of betaal zijn benzinegeld als ie van ver moet komen

Gij zijt een nobel mens :seriousf:

Pepe
12 augustus 2011, 00:09
Yes, I know. Elk jaar verwacht ik weer lintje maar tot nu toe..

rpl
12 augustus 2011, 00:19
Yes, I know. Elk jaar verwacht ik weer lintje maar tot nu toe..

Deze is voor jouw

http://img803.imageshack.us/img803/7241/lintje2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/803/lintje2.jpg/)

macwilliams
12 augustus 2011, 00:20
Weet je, iemand die sympathiek is geef ik graag wat korting, of betaal zijn benzinegeld als ie van ver moet komen maar als het gelijk een pretbieding is dan krijg ik er de pest in en dan heb ik al geen zin meer geen gesjacher om dubbeltjes.
Zo werkt het bij mij en waarschijnlijk ben ik niet de enige maar misschien loop je een keertje tegen een mazzeltje aan met een pretbieding dus veel succes zou ik zeggen.

Ik verkocht laatst nog een zendrive aan iemand hier op het forum voor minder dan hij ervoor bood, gewoon omdat zijn bod een redelijk bod was.
Dat vind ik ook nog wel leuk om te doen, stukje delen in de kosten.
Laatst heb ik een 2.12 cabinet verkocht aan een medeforummer voor heel
Weinig. Of een element verkopen en dan voor die twee tientjes er nog inzetten ook. Soms kan het gewoon een stukje gunnen zijn.

Zoals met m'n Baja is gegaan is ook een mooi voorbeeld. Er worden beledigende biedingen gedaan en domme ruil voorstellingen aangeboden. Zo van "voor €300 mag je hem komen brengen" of "ruilen met men ritswoet"!

En dan doe ik een concreet bod die wel laag is maar nog niet zo laag dat er geen mogelijkheid is tot handelen.

spirit
12 augustus 2011, 00:22
Als iets al héél redelijk geprijsd is, bied ik ook gewoon de vraagprijs. Mijn ervaring is dat je dan redelijk snel een reactie krijgt dat je het kan komen halen. Zo heb ik al een aantal leuke koopjes kunnen doen.

Hendriks
12 augustus 2011, 08:35
Als iets al héél redelijk geprijsd is, bied ik ook gewoon de vraagprijs. Mijn ervaring is dat je dan redelijk snel een reactie krijgt dat je het kan komen halen. Zo heb ik al een aantal leuke koopjes kunnen doen.

Juist personen die voor en dubbeltje op de eerste rang willen zitten en over de prijs aan het zeuren betalen bij mij de hoofdprijs ,of anders kopen ze het maar niet , ik heb wel eens een bod van zo iemand geweigerd en de gitaar voor een lager bedrag verkocht aan iemand die ik hem wel gunde.

Ik heb eens iemand gehad die had de hele dag in de auto gezeten om bij mij te komen , onverrichterzake laten terugkeren. We hadden via de mail een prijs afgesproken en toen ging hij ineens (fors)lager bieden , ik geef hem nog liever weg dan dat.

spirit
12 augustus 2011, 09:01
Juist personen die voor en dubbeltje op de eerste rang willen zitten en over de prijs aan het zeuren betalen bij mij de hoofdprijs ,of anders kopen ze het maar niet , ik heb wel eens een bod van zo iemand geweigerd en de gitaar voor een lager bedrag verkocht aan iemand die ik hem wel gunde.

Ik heb eens iemand gehad die had de hele dag in de auto gezeten om bij mij te komen , onverrichterzake laten terugkeren. We hadden via de mail een prijs afgesproken en toen ging hij ineens (fors)lager bieden , ik geef hem nog liever weg dan dat.

Tja, maak het nu zelf ook weer mee. Heb een klassiek houten speedbootje staan, kreeg ik gisteren een bod van 100,-. netjes terug gemaild dat ie daar niet voor weg gaat.
Vanochtend een mail terug gehad dat meneer er verstand van heeft, en dat zo'n bootje echt niet meer waard is dan 150,-. Joh, dan zoek je toch lekker verder. Zo iemand hoeft de vraagprijs niet eens meer te bieden, die gun ik het niet meer.

Ik denk dat het bij veel personen een geldgebrek is dat ze zo laag bieden. Ze willen wel het dure spul, maar voor de prijs van een prul :seriousf:

wietse
12 augustus 2011, 09:10
Iedereen hier heeft wel eens een dieptriest bod gedaan en daarvoor de gitaar ook nog gekregen. Misschien heeft tie mazzel en dat hoop ik voor hem.
nee nooit, dat jij dat doet zegt niks over anderen.

ik vraag wat ze er voor willen hebben en is dat veel hoger dan ik er voor wil geven dan houdt het op, dan kom je toch niet bij elkaar dus veel succes ermee zou ik zeggen.
en is de vraagprijs absurd laag, zoals bij die ESP strat van mij voor 4 euro, wie ben ik dan om hem te laten staan?
en komt het in de buurt dan waag ik een realistisch bod.
maar ik ga mensen niet de gek aansteken door erg laag te bieden, ben verdomme geen marrokaan, die bieden ook ongeacht wat je vraagt altijd de helft (op uitzonderingen na).
zulke lage bieders hebben het bij mij verpest, die krijgen hem al niet meer al komt later hun bod dankzij andere bieders als hoogste uit de bus.
je weet namelijk zeker bij zulke lui dat als ze bij je zijn om de boel op te halen weer proberen wat van de prijs af te krijgen.
ik heb geen zin in zulke zeikerds.

Hendriks
12 augustus 2011, 09:22
Ok Wietse , zo is het.

BartL
12 augustus 2011, 20:35
Ik heb eens iemand gehad die had de hele dag in de auto gezeten om bij mij te komen , onverrichterzake laten terugkeren. We hadden via de mail een prijs afgesproken en toen ging hij ineens (fors)lager bieden , ik geef hem nog liever weg dan dat.

Heerlijk :)

Als ik iets verkoop laat ik ook van tevoren duidelijk weten dat dat ook echt DE prijs is. Mochten er dingen aan de hand zijn (krasjes etc.) dan weet de koper dat natuurlijk voordat hij/zij mijn richting op komt. Dan is er ook niets meer te zeuren!

macwilliams
12 augustus 2011, 22:32
nee nooit, dat jij dat doet zegt niks over anderen.

ik vraag wat ze er voor willen hebben en is dat veel hoger dan ik er voor wil geven dan houdt het op, dan kom je toch niet bij elkaar dus veel succes ermee zou ik zeggen.
en is de vraagprijs absurd laag, zoals bij die ESP strat van mij voor 4 euro, wie ben ik dan om hem te laten staan?
en komt het in de buurt dan waag ik een realistisch bod.
maar ik ga mensen niet de gek aansteken door erg laag te bieden, ben verdomme geen marrokaan, die bieden ook ongeacht wat je vraagt altijd de helft (op uitzonderingen na).
zulke lage bieders hebben het bij mij verpest, die krijgen hem al niet meer al komt later hun bod dankzij andere bieders als hoogste uit de bus.
je weet namelijk zeker bij zulke lui dat als ze bij je zijn om de boel op te halen weer proberen wat van de prijs af te krijgen.
ik heb geen zin in zulke zeikerds.

Nou dan misschien niet iedereen maar veel doen dat wel hoor!
Maar komop niet zo boos op Bob. Die zal toch ook de nodige bullshit biedingen krijgen op z'n advertenties op MP net als ik en iedereen die op MP iets aanbied.

Het kan ook als volgt,
Er stond een Gibson LP standard sunburst met plaintop op MP uit een niet bijzonder bouwjaar en met gratis kopknak die al wel hersteld was. Ik doe een bod van €1100,- en krijg geen reaktie dus een mail er achteraan gestuurd. Bod was dus te laag.... De advertentie verdwijnt en duikt bij de zelfde verkoper twee maand later weer op. En dat gaat zo al twee jaar door. Tot een paar maand terug zie ik diezelfde gitaar weer terug met dezelfde foto's bij dezelfde verkoper.

Nu zou ik dezelfde gitaar niet meer willen hebben voor €500,-
Ik hoop dat hij er voor de rest van z'n rottige leven ermee opgezadeld blijft.

Speeddemon
12 augustus 2011, 23:30
Wat al hiervoor gezegd is, sluit ik me ook bij aan;
aan de deur wordt niet afgedongen. Dan maar onverrichter zake terug.
Keer iemand over de vloer gehad voor een studio apparaat, en die nam wel effe z'n kritische vriend mee, die dan op een dedain toontje "nou, ik zou er echt niet meer dan xxx voor geven.", ondanks dat ik met de potentiële koper al een prijs overeen was gekomen per mail, die 100 euro hoger lag dan 'wat z'n vriend er voor zou geven'. Op zo'n moment ben ik onvermurwbaar. "Ja vriend, kan jij vinden, dat is afgesproken. Zo niet, dan niet."

Nu ook weer, heb ik iets te koop staan, waar dan iemand doodleuk 1/3e van de gangbare prijs voor bied met een uitleg "ja, ik heb er nog één, en die heb ik voor xx gekocht, dus voor deze ruisbak heb ik niet meer over dan yy". Gast, waarom bied je dan überhaupt op een 'ruisbak'? :stop:
Als ik door een lucky meevaller een Gibson Les Paul Custom voor 800 euro kan kopen, mag dat dan m'n argument zijn bij een 2e, waarvoor 3000 wordt gevraagd? :stop:

BobvanKempen
13 augustus 2011, 00:04
Nou dan misschien niet iedereen maar veel doen dat wel hoor!
Maar komop niet zo boos op Bob. Die zal toch ook de nodige bullshit biedingen krijgen op z'n advertenties op MP net als ik en iedereen die op MP iets aanbied.

Het kan ook als volgt,
Er stond een Gibson LP standard sunburst met plaintop op MP uit een niet bijzonder bouwjaar en met gratis kopknak die al wel hersteld was. Ik doe een bod van €1100,- en krijg geen reaktie dus een mail er achteraan gestuurd. Bod was dus te laag.... De advertentie verdwijnt en duikt bij de zelfde verkoper twee maand later weer op. En dat gaat zo al twee jaar door. Tot een paar maand terug zie ik diezelfde gitaar weer terug met dezelfde foto's bij dezelfde verkoper.

Nu zou ik dezelfde gitaar niet meer willen hebben voor €500,-
Ik hoop dat hij er voor de rest van z'n rottige leven ermee opgezadeld blijft.

Sommige mensen hier hebben nogal boter op hun hoofd. Zonder namen te noemen heb ik nu al een aantal leden van hier gesproken via de telefoon als ze een gitaar van me willen kopen en hun "nette" biedingen slaan dan ook nergens op (laatst nog een van hier die een van mijn Studio's wilde kopen voor 450 euro want het is zon slechte tijd en een ander die voor 500 meteen mijn Telecaster wilde komen halen).

Weer een ander spreek je en die verteld honderuit hoe die regelmatig biedingen doen die "te laag voor woorden" zijn en dat ze dan toch nog met grote regelmaat de gitaar kunnen kopen.

Heb je er ook nog een stel die mij regelmatig wegzetten als een of andere vage internet handelaar en die hebben zelf minstens net zo vaak een gitaar op MP staan als ik.

Wie de schoen past, trekt hem aan zullen we maar zeggen. Ik persoonlijk zal het, gezien het feit dat ik 4 opgroeiende kinderen heb die toch echt wel erg veel geld kosten, toch echt van de "koopjes" moeten hebben. Schaam me daar niet voor en wat de rest daar van vind moeten ze lekker zelf weten.

macwilliams
13 augustus 2011, 00:32
Sommige mensen hier hebben nogal boter op hun hoofd. Zonder namen te noemen heb ik nu al een aantal leden van hier gesproken via de telefoon als ze een gitaar van me willen kopen en hun "nette" biedingen slaan dan ook nergens op (laatst nog een van hier die een van mijn Studio's wilde kopen voor 450 euro want het is zon slechte tijd en een ander die voor 500 meteen mijn Telecaster wilde komen halen).

Weer een ander spreek je en die verteld honderuit hoe die regelmatig biedingen doen die "te laag voor woorden" zijn en dat ze dan toch nog met grote regelmaat de gitaar kunnen kopen.

Heb je er ook nog een stel die mij regelmatig wegzetten als een of andere vage internet handelaar en die hebben zelf minstens net zo vaak een gitaar op MP staan als ik.

Wie de schoen past, trekt hem aan zullen we maar zeggen. Ik persoonlijk zal het, gezien het feit dat ik 4 opgroeiende kinderen heb die toch echt wel erg veel geld kosten, toch echt van de "koopjes" moeten hebben. Schaam me daar niet voor en wat de rest daar van vind moeten ze lekker zelf weten.

Nou voor €500,- kom ik die Tele wel halen hoor en.... Weet je wat, je Tele, LP & fender amp kom ik halen voor €1000,- mits we delen in de benzine kosten. Ik rijd een opgevoerde hummer met een motor uit een Leopard. En dus ongeveer drie liter op een kilometer maal 160 km dus een kleine 480 liter. Doe ik niet lullig halen we nog 550€ er van af dus.

Deal??

BobvanKempen
13 augustus 2011, 00:37
Nou voor €500,- kom ik die Tele wel halen hoor en.... Weet je wat, je Tele, LP & fender amp kom ik halen voor €1000,- mits we delen in de benzine kosten. Ik rijd een opgevoerde hummer met een motor uit een Leopard. En dus ongeveer drie liter op een kilometer maal 160 km dus een kleine 480 liter. Doe ik niet lullig halen we nog 550€ er van af dus.

Deal??

Nah, we ruilen wel met jou custom. Betaal ik je benzine en krijg je die Haze er ook bij (de versterker niet de joint - we moeten ook weer niet gaan overdrijven).

macwilliams
13 augustus 2011, 00:49
Nah, we ruilen wel met jou custom. Betaal ik je benzine en krijg je die Haze er ook bij (de versterker niet de joint - we moeten ook weer niet gaan overdrijven).

Prima, lijkt mij een faire deal, die custom staat me toch maar in de weg. Ik dacht daar nooit meer vanaf te komen. Laatst nog gebruikt om de garage deur open te houden. Blij dat ik eraf kom zo. Ik houd ook niet van overdriven ben meer een disorientation man.
:D

Hendriks
13 augustus 2011, 09:04
Onzin biedingen zijn de grootste ergenis op MP , het kan veel leuker worden als een ieder zich wat serieuser zou gedragen , lage biedingen ,funbiedingen , je word er niet vrolijker van en de sfeer word er ook niet beter op en uiteindelijk ga je zelf ook mee in het hufter gedrag .

Midwolda
13 augustus 2011, 09:37
Soms worden er ook even onverklaarbare vraagprijzen gehanteerd hoor.
Ik probeer me er niet te veel van aan te trekken: als ik iets zoek dan heb ik er zo-en-zoveel voor over
en als dat nu even niet voor die prijs te krijgen is dan wacht ik wel een maand. Of twee.
En ik ben geen koopjesjager (nou ja als ik iets voor een prikkie mag overnemen, soit)
maar ik weet wel ongeveer wat wat waard is. Betaal soms ook zonder zeuren de vraagprijs,
ben er ook wel eens boven gaan zitten omdat ik het persé wilde hebben / nodig had.

Maar de handel is wel echt køt momenteel.

Jambi
13 augustus 2011, 10:21
Onzin biedingen zijn de grootste ergenis op MP , het kan veel leuker worden als een ieder zich wat serieuser zou gedragen , lage biedingen ,funbiedingen , je word er niet vrolijker van en de sfeer word er ook niet beter op en uiteindelijk ga je zelf ook mee in het hufter gedrag .

Helemaal mee eens. Wordt er soms doodziek van. Mensen die 45 euro gaan bieden op een EMG Zakk Wylde set van een jaar oud. Of uberhaupt minder dan 50% van de vraagprijs bieden. Ik ben dan nog zo beleefd ze een mail te sturen ook.

Speeddemon
13 augustus 2011, 11:22
Of uberhaupt minder dan 50% van de vraagprijs bieden. Ik ben dan nog zo beleefd ze een mail te sturen ook.
Mee eens, al zag ik laatst ook de andere kant; iemand die 450 euro durfde te vragen voor een Roland R8 drumcomputer (niet eens de MKII versie). Die zijn normaal rond de 150 euro (hooguit 200 in mint staat) waard. Aangezien ik zelf wel de MKII versie heb (die 250-300 waard is), hoefde ik niet te bieden, maar had ik dat wel gedaan, dan tja, had ik toch echt wel minder dan 50% van de vraagprijs geboden, om de doodsimpele reden dat de vraagprijs onredelijk hoog was.

BobvanKempen
13 augustus 2011, 11:29
Mee eens, al zag ik laatst ook de andere kant; iemand die 450 euro durfde te vragen voor een Roland R8 drumcomputer (niet eens de MKII versie). Die zijn normaal rond de 150 euro (hooguit 200 in mint staat) waard. Aangezien ik zelf wel de MKII versie heb (die 250-300 waard is), hoefde ik niet te bieden, maar had ik dat wel gedaan, dan tja, had ik toch echt wel minder dan 50% van de vraagprijs geboden, om de doodsimpele reden dat de vraagprijs onredelijk hoog was.

Of die ene die nu een Gibson Les Paul Jr BJA aanbied voor 800 en als je dan een bod doet van 500 (volgens mij heel erg reeel overigens) krijg je een mail over hoeveel kijk hij er wel niet op heeft en dat een LP in die staat altijd minimaal 750 euro op moet brengen.

Hendriks
13 augustus 2011, 11:31
Mee eens, al zag ik laatst ook de andere kant; iemand die 450 euro durfde te vragen voor een Roland R8 drumcomputer (niet eens de MKII versie). Die zijn normaal rond de 150 euro (hooguit 200 in mint staat) waard. Aangezien ik zelf wel de MKII versie heb (die 250-300 waard is), hoefde ik niet te bieden, maar had ik dat wel gedaan, dan tja, had ik toch echt wel minder dan 50% van de vraagprijs geboden, om de doodsimpele reden dat de vraagprijs onredelijk hoog was.

In dat soort gevallen stuur ik even een mail , desnoods met voorbeelden dat hij toch echt te duur is .

Rinze
13 augustus 2011, 11:38
Ik ben normaal van het bellen en prijs afspreken. Gaat niet altijd, helaas.

Heb het een keer meegemaakt met een type uit Amsterdam. Die wilde mijn Ibanez Artist wel ophalen. Om de man tegemoet te komen op het station in Groningen afgesproken, hij kwam met de trein. Is ie dr, begint ie eerst te zeiken over scheurtjes in de lak (gitaar uit 1981, duh, hij had ze op foto's ook al gezien en er was niks mis met het hout). Toen dat niet werkte begon ie over zijn reiskosten. Ik had geen zin in een hoop gedoe en heb hem nog 20 euro korting gegeven. Een maand later stond de Artist als origineel op MP, terwijl ik er Seymour Duncans in had gezet. En veel duurder natuurlijk. Ik baal er nog altijd van dat ik me toen heb laten omlullen. Gebeurt dus ook niet weer. Die gast heeft nog zeer regelmatig vooral PRS-sen te koop staan, ook altijd behoorlijk prijzig.

Het vervelendste is dat ik achteraf toch wel erg spijt heb dat ik die Artist weg heb gedaan :(

Pepe
13 augustus 2011, 11:52
Ja, dat maakt ook verschil, of je een studentje aan de deur hebt die zijn spaarpot heeft omgegooid of een notoire koopjesjager die alles weer gelijk op markplaats gooit.
Het zou niet uit mogen maken eigenlijk maar het doet het wel. Zoals een gitarist die mijn oude strat aan het uitproberen was en er een paar honderd van af probeerde te lullen, wat op zich kan, tot ie vertelde dat ie thuis zelf nog twee oude strats had staan.
Kijk, dan ben ik snel klaar met dat afdingen.

bat
13 augustus 2011, 12:50
Och, ik ben allang blij wanneer iemand het fatsoen heeft om te reageren als ik aangeef interesse te hebben. Kortgeleden weer meegemaakt dat iemand geen enkele reactie gaf. Op dit forum.

Maar goed. Volgens mij dwalen we af... ;)

G.G.
13 augustus 2011, 13:26
Onzin biedingen zijn de grootste ergenis op MP , het kan veel leuker worden als een ieder zich wat serieuser zou gedragen , lage biedingen ,funbiedingen , je word er niet vrolijker van en de sfeer word er ook niet beter op en uiteindelijk ga je zelf ook mee in het hufter gedrag .

Onzinbiedingen verwijder ik gewoon. Wat ik erger vind is een heel mooi, realistisch bod, boven wat ik eigenlijk in gedachten had, en vervolgens ben je weken aan het mailen en doen en hoor je ineens niets meer.

Door dat hoge bod kapt iemand dus meteen de hele markt af.

Hendriks
13 augustus 2011, 13:38
Of die ene die nu een Gibson Les Paul Jr BJA aanbied voor 800 en als je dan een bod doet van 500 (volgens mij heel erg reeel overigens) krijg je een mail over hoeveel kijk hij er wel niet op heeft en dat een LP in die staat altijd minimaal 750 euro op moet brengen.

Als 500 reeel is voor een in nieuwstaat verkerende Gibson die nieuw 1000 kost, dan koop ik nooit een Gibson weer , wat een afschrijving !!!

Echt, als ik er eentje zou willen dan zou 750 een nette koop zijn .

@G.G. , dat zijn dus de funbieders , soms krijg je wel een reactie met een kutsmoes, dat het toch niet de kleur is , of hij eigenlijk een ander model wil .
BIED DAN NIET SUKKELS!!!!

G.G.
13 augustus 2011, 13:42
@G.G. , dat zijn dus de funbieders , soms krijg je wel een reactie met een kutsmoes, dat het toch niet de kleur is , of hij eigenlijk een ander model wil .
BIED DAN NIET SUKKELS!!!!

Als ik echt iets zoek en ik zie er toevallig 2 staan, bied ik op beide reëel. Soms heb je geluk en gaat er eentje akkoord, soms heb je pech en heb je niets, of moet je er dan 2 kopen.

Voor mij is bieden en het blijkt exact zo te zijn als omschreven in de ad = kopen.

Hendriks
13 augustus 2011, 13:51
Als ik echt iets zoek en ik zie er toevallig 2 staan, bied ik op beide reëel. Soms heb je geluk en gaat er eentje akkoord, soms heb je pech en heb je niets, of moet je er dan 2 kopen.

Voor mij is bieden en het blijkt exact zo te zijn als omschreven in de ad = kopen.

Dat doe ik ook wel , soms mail ik ook met de vraag wat de uiterste prijs is en als dat ik de buurt komt koop ik het. vandaag wat versterker onderdelen gekocht voor de vraagprijs , die ook reeel was.

DaChosen1
13 augustus 2011, 21:01
ik kreeg net een keurig bod (de vraagprijs) op mijn gitaar op MP en ga mijn gitaar denk ik maar opsturen.
Hieronder de 2 emails van "Mr Jones" :

Mr Jones: OK give me your last price with the condition of the item so we can talk about the payment.

mijn reactie: Item is new as you can see in my advert. What do you wanna discuss regarding the payment?

Mr Jones: Thanks for your understanding am paying you €600 euro for the item and €50 euro for the shipment via tnt post office so the total amount of €650euro will be transfer.so the payment method should be via a paypal because PayPal is the only secure online payment and the item will be send via register mail to my friend in Nigeria for the Gift present i will be waiting for the PayPal email for the transfer today Please if you don't have a PayPal account you can just set up a paypal account now because PayPal is the only secure online payment approved by marktplaats so visit www.PayPal.com hope to read from you thanks


Wat is het toch een weldoener he die Mr Jones, mooi cadeautje voor zijn vriend in Nigeria. Ik wil ook wel dat soort vrienden... nu ga ik hem snel opsturen

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 21:05
ik kreeg net een keurig bod (de vraagprijs) op mijn gitaar op MP en ga mijn gitaar denk ik maar opsturen.
Hieronder de 2 emails van "Mr Jones" :

Mr Jones: OK give me your last price with the condition of the item so we can talk about the payment.

mijn reactie: Item is new as you can see in my advert. What do you wanna discuss regarding the payment?

Mr Jones: Thanks for your understanding am paying you €600 euro for the item and €50 euro for the shipment via tnt post office so the total amount of €650euro will be transfer.so the payment method should be via a paypal because PayPal is the only secure online payment and the item will be send via register mail to my friend in Nigeria for the Gift present i will be waiting for the PayPal email for the transfer today Please if you don't have a PayPal account you can just set up a paypal account now because PayPal is the only secure online payment approved by marktplaats so visit www.PayPal.com hope to read from you thanks


Wat is het toch een weldoener he die Mr Jones, mooi cadeautje voor zijn vriend in Nigeria. Ik wil ook wel dat soort vrienden... nu ga ik hem snel opsturen
Oh ja, dit ... Heb ik ook eens gehad met een Binson EchoRec E4T die ik aan het verkopen was op Marktplaats / etc. Ik kreeg na zo'n zelfde mailtje gelijk een neppe soort PayPal e-mail die gekoppeld was aan Marktplaats. Super fake, dus. Some of 'em never quit.

HaroldA
13 augustus 2011, 21:07
Wat is het toch een weldoener he die Mr Jones, mooi cadeautje voor zijn vriend in Nigeria. Ik wil ook wel dat soort vrienden... nu ga ik hem snel opsturen

Was iedereen maar zo goed! :soinnocent:

Jambi
14 augustus 2011, 12:19
Hahahaah! Mr. Jones heeft zojuist 500 euro op een ibanez rg series uit jaren 90 van me geboden. beterrrrrrr!!! Die maat in Nigeria zal een aardige collectie krijgen zeau!

Pepe
14 augustus 2011, 12:57
Maar toch mis ik wat want Paypal IS safe.

Het bedrag dat verschijnt maak je over naar je bank account. Als dat cleared dan verstuur je de gitaar. Wat kan daar mis gaan?

geert1976
14 augustus 2011, 13:03
Maar toch mis ik wat want Paypal IS safe.

Het bedrag dat verschijnt maak je over naar je bank account. Als dat cleared dan verstuur je de gitaar. Wat kan daar mis gaan?

Er zal wel een addertje onder het gras zitten, want mr. Jones is zo'n beetje op alles aan het bieden wat op MP staat.
Ik heb zijn biedingen op mijn advertenties gelijk verwijderd.

Het zou maar zo kunnen zijn dat als ze je directe e-mail adres hebben proberen je compu binnen te komen om waardevolle info etc. er van af te halen of whatever.

DemolitionColorScheme
14 augustus 2011, 13:07
Maar toch mis ik wat want Paypal IS safe.

Het bedrag dat verschijnt maak je over naar je bank account. Als dat cleared dan verstuur je de gitaar. Wat kan daar mis gaan?
Volgens mij was het ook een neppe bevestigingsmail van het onvangen bedrag, zoiets heb ik ook weleens gehad. Ik ging dan checken op mijn PayPal, maar het bedrag was 'still pending'. Nooit overgemaakt. Dan stuur je natuurlijk ook niets op. :)

BobvanKempen
14 augustus 2011, 13:08
Er zal wel een addertje onder het gras zitten, want mr. Jones is zo'n beetje op alles aan het bieden wat op MP staat.
Ik heb zijn biedingen op mijn advertenties gelijk verwijderd.

Het zou maar zo kunnen zijn dat als ze je directe e-mail adres hebben proberen je compu binnen te komen om waardevolle info etc. er van af te halen of whatever.

Nope, je gaat dan eerst een email krijgen van "paypall" dat er geld voor je binnen is gekomen bij paypall maar dat ze dat pas uit mogen betalen als de gitaar aangekomen in. Deze email komt dan van Paypall@gmail.com. Een dag later krijg je een nieuwe email van "paypall" met daarin de eerste bedreigingen (item nog niet ontvangen blablabla) en vervolgens krijg je nog een mailtje dat Paypall op korte termijn een fraude onderzoek gaat instellen omdat er wel geld voor je overgemaakt is maar dat "te item" nog niet ontvangen is.

Of misschien hebben ze ondertussen nieuwe varianten maar zo is het lang gegaan.

HaroldA
14 augustus 2011, 13:16
Het zou maar zo kunnen zijn dat als ze je directe e-mail adres hebben proberen je compu binnen te komen om waardevolle info etc. er van af te halen of whatever.

Ehm, met een emailadres kom je echt niet iemands PC binnen hoor! :makeup:

geert1976
14 augustus 2011, 13:16
Nope, je gaat dan eerst een email krijgen van "paypall" dat er geld voor je binnen is gekomen bij paypall maar dat ze dat pas uit mogen betalen als de gitaar aangekomen in. Deze email komt dan van Paypall@gmail.com. Een dag later krijg je een nieuwe email van "paypall" met daarin de eerste bedreigingen (item nog niet ontvangen blablabla) en vervolgens krijg je nog een mailtje dat Paypall op korte termijn een fraude onderzoek gaat instellen omdat er wel geld voor je overgemaakt is maar dat "te item" nog niet ontvangen is.

Of misschien hebben ze ondertussen nieuwe varianten maar zo is het lang gegaan.

Oftewel negeren dit soort figuren:ok: en het bod verwijderen:ok:

Pepe
14 augustus 2011, 13:18
I see, een foute Paypal.
Het is inderdaad niet slim om vanaf een email op je account in te loggen maar als je dat via www.paypal.com (http://www.paypal.com) doet zal het secure zijn.

Maar goed, een biedende Nigeriaan heeft een ferm zwaailicht op zijn hoofd waar een middelgrote brandweertruck nog jaloers op zou worden.

geert1976
14 augustus 2011, 13:18
Ehm, met een emailadres kom je echt niet iemands PC binnen hoor! :makeup:

Tja een geleerde ben ik niet op het gebiedt van computers, maar het was ook als voorbeeld.

Ze willen je gewoon beduvelen

HaroldA
14 augustus 2011, 13:18
Oftewel negeren dit soort figuren:ok: en het bod verwijderen:ok:

En ff melden aan Marktplaats (al doe ze daar waarschijnlijk niets tegen)

DemolitionColorScheme
14 augustus 2011, 13:51
Maar goed, een biedende Nigeriaan heeft een ferm zwaailicht op zijn hoofd waar een middelgrote brandweertruck nog jaloers op zou worden.
Grappig dat iedereen dan ook denkt dat het daadwerkelijk een Nigeriaan is! :seriousf:

Pepe
14 augustus 2011, 15:16
Nee, andersom. Waarom zou je jezelf Nigeriaan noemen als oplichter als bij Nigeriaan overal alarmbellen afgaan?
Jan-Hein Bakker uit Appelscha klinkt dan een stuk betrouwbaarder.

Of het moet zijn dat Jan-Hein erachter zit om de Nigeriaan in het algemeen een slechte naam te geven. Ik sluit het niet uit, jouw theorie.... :seriousf:

INOXROX
14 augustus 2011, 17:33
Grappig dat iedereen dan ook denkt dat het daadwerkelijk een Nigeriaan is! :seriousf:

Ja . Inderdaad . Je weet het niet he ?
Maar als ik de boel zou willen flessen zou ik me als alles behalve Nigeriaan-zijnde willen voorstellen . Dat wekt al argwaan . Pepe zei het al ..

No shipping to Nigeria . Je ziet het overal ...

geert1976
14 augustus 2011, 19:10
http://link.marktplaats.nl/474359612

Het is een Squier, die E 800,00 euro heeft gekost:???:

Hendriks
14 augustus 2011, 19:18
http://link.marktplaats.nl/474359612

Het is een Squier, die E 800,00 euro heeft gekost:???:

Das 'n kustum sjop skwiert. Die zal die wel zo kwijt zijn.

Midwolda
14 augustus 2011, 19:19
http://link.marktplaats.nl/474359612

Het is een Squier, die E 800,00 euro heeft gekost:???:

Da's een Classic Vibe van zo'n 350 euro nieuw.

Mr.Fingers
14 augustus 2011, 19:27
800€ voor amp & gitaar samen kan wel (ik denk dat de verkoper dat bedoelt)

BobvanKempen
14 augustus 2011, 19:37
Tja een geleerde ben ik niet op het gebiedt van computers, maar het was ook als voorbeeld.

Ze willen je gewoon beduvelen

Overigens, een email met daarin een foto of gif met backdoorcode kom je echt wel een computer mee binnen.

Midwolda
14 augustus 2011, 19:44
800€ voor amp & gitaar samen kan wel (ik denk dat de verkoper dat bedoelt)

Een Roland Cube 20x (tegenwoordig 20XL) kost ongeveer 150 euro.
350 + 150 = 500. Nieuwprijzen...

bass blom
14 augustus 2011, 19:46
Een Roland Cube 20x (tegenwoordig 20XL) kost ongeveer 150 euro.
350 + 150 = 500. Nieuwprijzen...

ja maar..


Het gaat hier om een model wat tussen de begin en topmodellen in zit van Fender.

:ok:

Midwolda
14 augustus 2011, 19:52
Ja maar...

http://www.anythinginlifeworthhaving.com/wp-content/uploads/2011/02/No-Farting.jpg

BamBuFan1
15 augustus 2011, 01:37
Oftewel negeren dit soort figuren

Eh, ik meen me te herinneren dat het meervoud 'negers' was?

Fiendish
15 augustus 2011, 02:37
Eh, ik meen me te herinneren dat het meervoud 'negers' was?

Ok, die gaat in m'n sig :seriousf:

HaroldA
16 augustus 2011, 15:36
Wat een naaistreek: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-mustang-verkocht-99841686.html

lollol
16 augustus 2011, 15:43
Wat een naaistreek: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-mustang-verkocht-99841686.html

Ik zie niks, vertel...

HaroldA
16 augustus 2011, 15:46
Ik zie niks, vertel...

Ah, hij is al verwijderd...

Even uit m'n hoofd: "Aan de Nederlander, de gitaar is al verkocht aan iemand die meer betaald heeft. Ik heb je nummer niet dus kan je niet bellen! NIET MEER LANGSKOMEN"

Iemand had dus al de afspraak om langs te komen/de gitaar te kopen.

HaroldA
16 augustus 2011, 15:48
En een nieuwe: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-mustang-99844181.html?list_cat=elektrische-gitaar

"aan de nederlander kan u nog eens bellen"

De andere koper is afgehaakt? :seriousf: Zou het "Mr Jones" geweest zijn?

bat
16 augustus 2011, 17:12
Whahaha! :seriousf: Wordt zowaar nog een hele soap.

Wat een ontzettende sukkel.

allochthomas
16 augustus 2011, 17:15
Wat een mongool zeg:seriousf:

Rutger Molenberghs
16 augustus 2011, 17:50
Ik vind zoiets helemaal niet grappig. Eerder dieptreurig. Als je een afspraak maakt, dan hou je je daar aan.

Onlangs bij het verkopen van een versterker nog een aantal 'kopers' gehad die niet kwamen opdagen.

Buzzel
16 augustus 2011, 17:53
Dit is inderdaad belachelijk. Als ik iets verkoopt is het eerste bod dat ik accepteert ook de gene die het eerst mag kijken en kopen. Ook al word er meer geboden.

AoDf
16 augustus 2011, 17:56
Ik vind zoiets helemaal niet grappig. Eerder dieptreurig. Als je een afspraak maakt, dan hou je je daar aan.

Onlangs bij het verkopen van een versterker nog een aantal 'kopers' gehad die niet kwamen opdagen.

Vertel mij wat. De laatste keren dat ik wat duurder spul wilde verkopen (gitaar en versterker) was ook een heel gedoe. Ik vind altijd afspraak is afspraak, maar je moet goed uitkijken dat jij niet aan het lijntje blijft hangen. Heb regelmatig gehad dat ik hogere biedingen heb afgeslagen omdat ik een afspraak dacht te hebben, met een koper die vervolgens telkens niet op wil dagen. Ondertussen houdt die koper jou aan het lijntje en zoekt zelf waarschijnlijk lekker verder of hij wat goedkopers vind. Indien dat gebeurt, hoor jij 9 van de 10 keer niets meer. Via marktplaats moet je hard zijn. Afspraak (op korte termijn) prima, maar bij niet opdagen gelijk weer "de verkoop" in gooien. Door schade en schande wijs geworden.

BobvanKempen
16 augustus 2011, 17:57
Dit is inderdaad belachelijk. Als ik iets verkoopt is het eerste bod dat ik accepteert ook de gene die het eerst mag kijken en kopen. Ook al word er meer geboden.

Net nog gehad met een koffer voor een LP, staat nu op MP voor 100 euro. Ik maak een afspraak en 5 minuten later wil die toch 125. Toen ik daar niet op inging moest hij toch minimaal 110 euro hebben en letterlijk "anders wens ik je veel succes met verder zoeken".

Dan heb ik al gegeten en gedronken en hoop ik dat hij stikt in zijn koffer.

Agent_Smith
16 augustus 2011, 18:00
Dit is inderdaad belachelijk. Als ik iets verkoopt is het eerste bod dat ik accepteert ook de gene die het eerst mag kijken en kopen. Ook al word er meer geboden.

Ja, idd. Als iedereen er nou zo over dacht....

Buzzel
16 augustus 2011, 18:29
Ja, idd. Als iedereen er nou zo over dacht....

Nog niet de hele jeugd is verdorven ;)

bat
16 augustus 2011, 18:43
Ik vind zoiets helemaal niet grappig. Eerder dieptreurig. Als je een afspraak maakt, dan hou je je daar aan.

Onlangs bij het verkopen van een versterker nog een aantal 'kopers' gehad die niet kwamen opdagen.
Tuurlijk is het dieptriest dat iemand zijn afspraken niet nakomt (en dan ook nog op zo'n manier moeten communiceren). Alleen lijkt het erop dat dat hogere bod toch niet doorgegaan is en hij hoopt dat de oorspronkelijke afspraak weer door kan gaan. Boontje komt om zijn loontje, hoop ik dan maar. En daar kan ik dan van harte om lachen.

MarkS
16 augustus 2011, 23:57
En een nieuwe: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-mustang-99844181.html?list_cat=elektrische-gitaar

"aan de nederlander kan u nog eens bellen"

De andere koper is afgehaakt? :seriousf: Zou het "Mr Jones" geweest zijn?

Massaal overbieden bij die pipo. maak 'em gek!

macwilliams
17 augustus 2011, 00:10
Net nog gehad met een koffer voor een LP, staat nu op MP voor 100 euro. Ik maak een afspraak en 5 minuten later wil die toch 125. Toen ik daar niet op inging moest hij toch minimaal 110 euro hebben en letterlijk "anders wens ik je veel succes met verder zoeken".

Dan heb ik al gegeten en gedronken en hoop ik dat hij stikt in zijn koffer.

Zat de gitaar nog in de koffer ofzo?:D

Wat voor koffer was het eigenlijk?

BobvanKempen
17 augustus 2011, 00:54
Zat de gitaar nog in de koffer ofzo?:D

Wat voor koffer was het eigenlijk?

Het ging om een originele Gibson USA koffer voor een LP. Koop die dingen altijd omdat ik het zonde vind die brown cases te verslijten. Onzinnig, dat klopt!

Ziltoid
17 augustus 2011, 19:22
Onzin biedingen zijn de grootste ergenis op MP , het kan veel leuker worden als een ieder zich wat serieuser zou gedragen , lage biedingen ,funbiedingen , je word er niet vrolijker van en de sfeer word er ook niet beter op en uiteindelijk ga je zelf ook mee in het hufter gedrag .

Vind ik een beetje onzin, je hebt als verkoper genoeg mogenlijkheden om fun/lage biedingen te voorkomen.

Mensen die hier een hekel aan hebben moeten gewoon 'Bieden vanaf' instellen
Als je dit niet doet moet je niet raar opkijken dat er mensen laag bieden laat staan dat je daar over gaat klagen.

Kortom gewoon chill zijn als je wat verkoopt of koopt op marktplaats, het valt allemaal reuze mee is mijn ervaring, maar nu ben ik ook niet makkelijk te irriteren achter mijn pc :)

Een funbieding heeft mij als is een Dean ML opgelevert voor 65 euro, ik bied vaak laag als er geen minimum is ingesteld en het maakt me niks uit wat de verkoper daar van vind, als hij daar chagerijnig van wordt had hij maar 'bieden vanaf' in moeten stellen. Als hij me daarna de gitaar uit frustratie niet meer gunt ook goed. Gitaren waar ik laag op bied zijn vaak niet de gitaren die ik persee wil, maar je weet maar nooit, leuke dealtjes gemaakt zo in het verleden.

BobvanKempen
17 augustus 2011, 19:33
Vind ik een beetje onzin, je hebt als verkoper genoeg mogenlijkheden om fun/lage biedingen te voorkomen.

Mensen die hier een hekel aan hebben moeten gewoon 'Bieden vanaf' instellen
Als je dit niet doet moet je niet raar opkijken dat er mensen laag bieden laat staan dat je daar over gaat klagen.

Kortom gewoon chill zijn als je wat verkoopt of koopt op marktplaats, het valt allemaal reuze mee is mijn ervaring, maar nu ben ik ook niet makkelijk te irriteren achter mijn pc :)

Een funbieding heeft mij als is een Dean ML opgelevert voor 65 euro, ik bied vaak laag als er geen minimum is ingesteld en het maakt me niks uit wat de verkoper daar van vind, als hij daar chagerijnig van wordt had hij maar 'bieden vanaf' in moeten stellen. Als hij me daarna de gitaar uit frustratie niet meer gunt ook goed. Gitaren waar ik laag op bied zijn vaak niet de gitaren die ik persee wil, maar je weet maar nooit, leuke dealtjes gemaakt zo in het verleden.

Oh oh, zo doe ik dat dus ook vaak maar mag je hier niet zeggen want dan worden er hier mensen boos.

Triggy
17 augustus 2011, 19:36
Mee eens hoor, instelmogelijkheden genoeg...
Bieden is vaak ook gewoon een manier om je interesse te tonen.
Wil ik echt iets graag hebben dan moet je niet afwachten en mee bieden.
Mijn ervaring is dat met direct contact opnemen (bellen en evt. mailen en meteen op afspraak langsgaan) de beste deals zijn gemaakt.

DemolitionColorScheme
17 augustus 2011, 19:37
Vind ik een beetje onzin, je hebt als verkoper genoeg mogenlijkheden om fun/lage biedingen te voorkomen.

Mensen die hier een hekel aan hebben moeten gewoon 'Bieden vanaf' instellen
Als je dit niet doet moet je niet raar opkijken dat er mensen laag bieden laat staan dat je daar over gaat klagen.

Kortom gewoon chill zijn als je wat verkoopt of koopt op marktplaats, het valt allemaal reuze mee is mijn ervaring, maar nu ben ik ook niet makkelijk te irriteren achter mijn pc :)

Een funbieding heeft mij als is een Dean ML opgelevert voor 65 euro, ik bied vaak laag als er geen minimum is ingesteld en het maakt me niks uit wat de verkoper daar van vind, als hij daar chagerijnig van wordt had hij maar 'bieden vanaf' in moeten stellen. Als hij me daarna de gitaar uit frustratie niet meer gunt ook goed. Gitaren waar ik laag op bied zijn vaak niet de gitaren die ik persee wil, maar je weet maar nooit, leuke dealtjes gemaakt zo in het verleden.
Geheel mee eens. Als ik een gitaar ècht wil bied ik vaak gewoon de volle prijs of nèt ietsjes minder, maar als het iets is waar ik zoiets van heb: "Okay, kijken op watvoor deal uitkomen." dan bied ik ook niet gelijk de volle prijs.

spirit
17 augustus 2011, 21:41
Er is niets mis met koopjes hoor, zo heb ik ooit een 1986 Fender telecaster incl. koffer kunnen kopen voor 150,- (topic zwerft hier nog ergens rond).

Maar, 150 was dan ook de vraagprijs, de gitaar is was zeker het 5 voudige waard. En toch waren er maloten die de verkoper 75,- euro geboden hadden.
Ik bedoel, je kan ook bieden om iets NIET te hebben. Áls iets al heel goedkoop is, ga toch niet nog eens onder de prijs bieden.

Zo zag ik net ook een adv. van een gitaar met een vraagprijs van 575,- euro, met diverse biedingen. Het hoogste bod stond op 565,-. Dan denk ik, leg er dan 10,- euro bij "sukkel", en vrijwel zeker dat je de gitaar mag komen halen.

Met een "vanaf bod" schiet je niets op. Ze gaan dan toch mailen met véél lagere biedingen of ruilvoorstellen waar je niet in geïntereseerd bent (wat je dan ook bij de adv. vermeld had). Niet erg, niet geschoten is altijd mis. maar als dan terug mailt dat je je product daar niet voor weg doet, krijg je soms nog een grote mond terug ook.

Oranjeaap
17 augustus 2011, 21:58
Ik had mijn '79 stratocaster op marktplaats. Ze begonnen bij 300 met bieden, terwijl ik in de advertentie zei dat 1000 mijn prijs was, en dat is een goede prijs. Later heb ik bieden niet meer toegestaan, gingen ze gewoon doodleuk mailtjes sturen: "voor 500 kom ik hem vanmiddag wel ophalen"

G.G.
17 augustus 2011, 22:00
mailtje terug sturen:

"Voor €500 ram ik hem overdwars je hol in."

Denk dat ze dan wel afhaken.

Cinaed666
17 augustus 2011, 22:03
mailtje terug sturen:

"Voor €500 ram ik hem overdwars je hol in."

Denk dat ze dan wel afhaken.

Sig waardig. :seriousf:

spirit
17 augustus 2011, 22:09
Ik had mijn '79 stratocaster op marktplaats. Ze begonnen bij 300 met bieden, terwijl ik in de advertentie zei dat 1000 mijn prijs was, en dat is een goede prijs. Later heb ik bieden niet meer toegestaan, gingen ze gewoon doodleuk mailtjes sturen: "voor 500 kom ik hem vanmiddag wel ophalen"

Ja, Maaaaaaaaaaaar..... bij Jantje de gitaarboer in de stad heb ik 'm voor 450,- zien hangen, dus 500,- is meer dan genoeg:soinnocent:

Dan mail ik maar terug dat daar moeten zijn, en niet bij mij.

Ribo89
18 augustus 2011, 00:56
Ik heb het idee dat ik een van de weinigen ben die heel die bied-onzin niet gebruik. Als ik iets zie op marktplaats o.i.d. dan mail ik altijd direct de verkoper.

bat
18 augustus 2011, 08:43
Ik heb het idee dat ik een van de weinigen ben die heel die bied-onzin niet gebruik. Als ik iets zie op marktplaats o.i.d. dan mail ik altijd direct de verkoper.
Dan let je niet goed op... ;) Volgens mij doen de meesten het net zoals jij: bellen of mailen.

DemolitionColorScheme
18 augustus 2011, 09:48
Ik heb het idee dat ik een van de weinigen ben die heel die bied-onzin niet gebruik. Als ik iets zie op marktplaats o.i.d. dan mail ik altijd direct de verkoper.
Dat sowieso. Bieden doe ik altijd via de mail.

HaroldA
18 augustus 2011, 12:36
Nog iets aparts: je mag toch binnen 8 dagen iets terugbrengen/ruilen als het niet bevalt?


Ik heb heb maandag gekocht in de Piens (15/8/2011) omdat ik zo overtuigd was van de klank. Ik ging echter net niet luid genoeg voor onze drummer. erg jammer.

http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/orange-dark-terror-nieuw-99965083.html?qq=&afd=muziek

iWishmaster
18 augustus 2011, 13:00
Bij internet aankopen wel ja, maar bij winkels ook? Het zou de winkel sieren als ze het gewoon deden om beter met webshops te concureren, maar of ze het verplicht zijn?

fred dons
18 augustus 2011, 13:02
dat scheelt per winkel, een winkel is in principe niet verplicht iets terug te nemen tenzij het niet functioneert zoals omschreven bij de verkoop

allochthomas
18 augustus 2011, 13:13
Ik heb het idee dat ik een van de weinigen ben die heel die bied-onzin niet gebruik. Als ik iets zie op marktplaats o.i.d. dan mail ik altijd direct de verkoper.
9 van de 10 keer heb ik prijs staan die ik hoop te krijgen en verder heb ik vrij bieden gewoon aan staan. Mocht er na een tijdje niemand mijn vraagprijs hebben geboden dan is er altijd een grote kans dat er een goed bod in de buurt zit. Al moet ik zeggen dat al mijn verkopen zijn gedaan aan mensen die of hebben gemaild of gebeld(al dan niet na eerst een bod te hebben geplaatst). Onzinbiedingen laat ik gewoon lekker staan en als ze mailen dan verzoek ik ze vriendelijk ergens anders te gaan koopjes jagen.

Meestal krijg je in de eerste week van die onzin biedingen van mensen die of dom zijn of gewoon de hele dag mp afstruinen in de hoop wat extra geld te kunnen verdienen aan mensen die snel van hun spullen af moeten komen. Als je ruilen als optie hebt aangegeven krijg je ook spullen aangeboden die totaal niet overeen komen met de waarde van jouw spullen. Vaak wordt het daarna een hele tijd akelig stil en na die periode meld er zich altijd wel een koper die een fatsoenlijke prijs wilt betalen.

HaroldA
18 augustus 2011, 13:14
dat scheelt per winkel, een winkel is in principe niet verplicht iets terug te nemen tenzij het niet functioneert zoals omschreven bij de verkoop

In dit geval gaat hij gewoon niet hard genoeg, lijkt me dat hij wel geadviseerd/gewaarschuwd was in de winkel?

Ik zou teruggaan iig.

Sanderltd
18 augustus 2011, 13:20
Nog iets aparts: je mag toch binnen 8 dagen iets terugbrengen/ruilen als het niet bevalt?



http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/orange-dark-terror-nieuw-99965083.html?qq=&afd=muziek

Enkel bij koop op afstand heb je dat recht, of bij verkoop buiten de winkelruimte.
Dus wanneer je iets koopt via internet, postorder, op de markt, aan de deur, in beperkte mate op een beurs, etc. Zo lang het maar buiten de winkel plaats vond.

De ratio is dat de koper dan eventueel makkelijker beïnvloed kan worden en het product niet 100% wilde kopen. De koper wordt dan extra beschermd door een verplicht recht van teruggave van 14 dagen lang.

De verkoper moet dan overigens ook expliciet meedelen dat de koper 14 dagen lang dit recht heeft. Doet de verkoper dat niet, wordt de termijn verlengd tot 3 maanden en begint die overigens pas te lopen van zodra de koper op de hoogte wordt gebracht van enige termijn.

Als je dus gewoon iets in de winkel koopt en het bevalt je niet, kun je het alleen terug brengen als er een gebrek aan de levering of een verborgen gebrek is. Dat is meestal niet het geval als je een gitaar gewoon niet leuk vindt spelen.

Hoe de winkel er echter in de praktijk mee omgaat, ligt echter nog altijd volledig in haar macht. Ze kan er natuurlijk zeker gunstiger mee omspringen voor de koper. :)

bat
18 augustus 2011, 13:27
Ik zou ook teruggaan, wie niet waagt die niet wint, maar als het apparaat functioneert zoals omschreven heb je nergens recht op - tenzij je hebt afgesproken dat je 'm terug mocht brengen als ie niet hard genoeg kon.

Bij een versterker zou ik bijvoorbeeld af willen spreken dat ik zeker wil weten dat ie ook op bandvolume naar mijn smaak is. Bij de betere muziekwinkels is dat ook gewoon mogelijk, dan krijg je 'm gewoon voor een weekend mee en als ie niet bevalt (en niet beschadigd is) kun je hem gewoon weer inleveren. Het zou een winkel ook sieren als ze dat ook gewoon standaard aanboden. Maar goed, dat is in dit geval blijkbaar neit gebeurd.

Ik vermoed dat Piens niet zo van het geld terug is, maar dat ie wel tegoedbonnen of iets anders kon krijgen. Kan me voorstellen dat ie liever cash heeft.

geert1976
18 augustus 2011, 14:10
Enkel bij koop op afstand heb je dat recht, of bij verkoop buiten de winkelruimte.
Dus wanneer je iets koopt via internet, postorder, op de markt, aan de deur, in beperkte mate op een beurs, etc. Zo lang het maar buiten de winkel plaats vond.

De ratio is dat de koper dan eventueel makkelijker beïnvloed kan worden en het product niet 100% wilde kopen. De koper wordt dan extra beschermd door een verplicht recht van teruggave van 14 dagen lang.

De verkoper moet dan overigens ook expliciet meedelen dat de koper 14 dagen lang dit recht heeft. Doet de verkoper dat niet, wordt de termijn verlengd tot 3 maanden en begint die overigens pas te lopen van zodra de koper op de hoogte wordt gebracht van enige termijn.

Als je dus gewoon iets in de winkel koopt en het bevalt je niet, kun je het alleen terug brengen als er een gebrek aan de levering of een verborgen gebrek is. Dat is meestal niet het geval als je een gitaar gewoon niet leuk vindt spelen.

Hoe de winkel er echter in de praktijk mee omgaat, ligt echter nog altijd volledig in haar macht. Ze kan er natuurlijk zeker gunstiger mee omspringen voor de koper. :)

Let wel op dat de voorgaande wetgeving van toepassing is op een consumentenkoop (particulier<<-->>bedrijf (eenmanszaak, VOF, CV, BV).

De voorgaande regels gaan niet op in het geval van overeenkomsten tussen particulieren onderling (bv MP, Speurders etc.)

Verkoop aan de deur valt overigens onder de colportage wetgeving, als ik mij niet vergis en niet onder de noemer "koop op afstand".

Voor colportage gelden ook weer andere regels.

BobvanKempen
18 augustus 2011, 14:15
Let wel op dat de voorgaande wetgeving van toepassing is op een consumentenkoop (particulier<<-->>bedrijf (eenmanszaak, VOF, CV, BV).

De voorgaande regels gaan niet op in het geval van overeenkomsten tussen particulieren onderling (bv MP, Speurders etc.)

Verkoop aan de deur valt overigens onder de colportage wetgeving, als ik mij niet vergis en niet onder de noemer "koop op afstand".

Voor colportage gelden ook weer andere regels.

Zowel bij colportage als met telefonische/internetverkoop heb je recht op het retouneren van de aangekochte goederen of annulering van de ingehuurde diensten. Alleen bij colportage noemen ze het een "cool down period" en bij telefonische/internet aankopen "wet koop op afstand". Bijde komen overigens in grote lijnen overeen.

geert1976
18 augustus 2011, 14:45
Zowel bij colportage als met telefonische/internetverkoop heb je recht op het retouneren van de aangekochte goederen of annulering van de ingehuurde diensten. Alleen bij colportage noemen ze het een "cool down period" en bij telefonische/internet aankopen "wet koop op afstand". Bijde komen overigens in grote lijnen overeen.

Bij colportage is de bekoelingsperiode volgens mij langer.

Het komt inderdaad redelijk veel met elkaar overeen.

BobvanKempen
18 augustus 2011, 14:47
Bij colportage is de bekoelingsperiode volgens mij langer.

Het komt inderdaad redelijk veel met elkaar overeen.

Volgens mij idd 7 werkdagen tegenover 9 werkdagen maar dat weet ik niet helemaal zeker.

HaroldA
18 augustus 2011, 15:06
Volgens mij is deze Gibson LP Classic in meerdere advertenties met verschillende prijzen al in verschillende woonplaatsen opgedoken:

http://fotos.marktplaats.com/kopen/4/b0/Zoa5V9IeSribbH+pNzcdOg==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/b/95/7Xbf/beq5qFwBGEdvWD60g==.jpg
http://link.marktplaats.nl/474778794

BobvanKempen
18 augustus 2011, 15:10
Volgens mij is deze Gibson LP Classic in meerdere advertenties met verschillende prijzen al in verschillende woonplaatsen opgedoken:

http://fotos.marktplaats.com/kopen/4/b0/Zoa5V9IeSribbH+pNzcdOg==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/b/95/7Xbf/beq5qFwBGEdvWD60g==.jpg
http://link.marktplaats.nl/474778794

Ja die is verkocht voor 800 aan iemand die er snel een paar 100 mee wil verdienen.

Oranjeaap
18 augustus 2011, 15:15
Hij stond eerst voor 1000, ook in Sint-Maarten. En hij staat in België te koop.

Fiendish
18 augustus 2011, 15:44
Hij bied ook een ruil aan tegen een PRS... ergens zit ik er aan te denken een aanbod qua ruil te doen voor m'n PRS SE Custom 24 (met die vogeltjes in de hals :seriousf: ) 25th anniversary edition, en de man/vrouw eens lekker aan het lijntje te houden :hide:

allochthomas
18 augustus 2011, 16:35
geen gitaar maar wel grappig:
http://link.marktplaats.nl/475486181
Limited edition:seriousf:

Buzzel
18 augustus 2011, 16:38
geen gitaar maar wel grappig:
http://link.marktplaats.nl/475486181
Limited edition:seriousf:

Zo kan je inderdaad snel iets interessant laten lijken :seriousf: Custom shop had beter gestaan.

allochthomas
18 augustus 2011, 16:40
Is mijn oude cab en ik wens hem echt heel veel succes met het verkopen voor 900:seriousf:

*edit: even ter verduidelijking: het is gewoon een standaard bogner met paarse tolex die rob winters toen ooit heeft gebruikt, niks limited edition.

bat
18 augustus 2011, 17:33
Nouja, als er maar twee zijn gemaakt met paarse tolex, is het natuurlijk inderdaad een limited edition. Dat veel mensen aan de term Limited Edition vast plakken dat het dus ook wel zeer exclusief en heel duur zal zijn, tsja... ;)

Komt misschien ook omdat er bedrijven zijn die een standaard item voorzien van een streepje in een ander kleur en 'm dan als Limited Edition tegen een (soms forse) meerprijs verkopen.

Pepe
18 augustus 2011, 17:38
Mijn Anniversary Gretsch is een ltd. editon maar zoals Gretsch zelf al zei in zijn ad: de vorige Anniversary ltd. liep 20 jaar... :seriousf:

allochthomas
18 augustus 2011, 17:41
Er zijn er wel meer met die kleur en als je bij vd haar zegt dat je een paarse bogner wilt hebben dan zullen ze die zo voor je maken. Ik vind het gewoon een beetje zinloos dat hij zo wordt aangeprezen aangezien ik hem heb verkocht als een normale bogner met een aparte look en een leuk verhaal.

Ik heb mijn ibanez s2170 ook weer eens terug gevonden op mp als custom shopper omdat ik er toen een andere humbucker in had gezet:seriousf:

Rutger Molenberghs
18 augustus 2011, 18:45
In dit geval gaat hij gewoon niet hard genoeg, lijkt me dat hij wel geadviseerd/gewaarschuwd was in de winkel?

Ik zou teruggaan iig.

Ook al eens gekeken naar de winkel waar hij vandaan komt? Volgens de advertentie is dat Piens en die staan nu niet bekend om klantvriendelijkheid, eerlijkheid,... Negen van de tien heeft de oplichter, pardon 'verkoper', van dienst die versterker aangeprezen als zijnde luid genoeg. Er gaan genoeg verhalen de ronde over die winkel, waarvan ik er enkele aan de lijve ondervonden heb. :( Maar zonder procedure bij de FOD economie, krijg je daar niks gedaan.

TimS
18 augustus 2011, 19:03
Ook al eens gekeken naar de winkel waar hij vandaan komt? Volgens de advertentie is dat Piens en die staan nu niet bekend om klantvriendelijkheid, eerlijkheid,... Negen van de tien heeft de oplichter, pardon 'verkoper', van dienst die versterker aangeprezen als zijnde luid genoeg. Er gaan genoeg verhalen de ronde over die winkel, waarvan ik er enkele aan de lijve ondervonden heb. :( Maar zonder procedure bij de FOD economie, krijg je daar niks gedaan.

Dat is toch de winkel waar je niets meer mag kopen als je iets negatiefs op internet zegt over ze?

Rutger Molenberghs
18 augustus 2011, 19:10
Dat is hem inderdaad. Nu, niet dat ik daar iets wil kopen hoor.

Fireburst
18 augustus 2011, 19:42
Niet om Piens te verdedigen, maar wat vertelt die tekst in die advertentie eigenlijk? Om te oordelen moet je heel het verhaal kennen en dat doen we niet.

Bv Optreden doen ze niet, dus voor thuis en repeteren zouden 15w classe A niet volstaan ? Clean niet, dat begrijp ik dan wel maar daar koop je ook geen Dark Terror voor, toch ?
Ik vind het maar een bizar verhaal.

allochthomas
20 augustus 2011, 19:35
http://cgi.ebay.nl/Ibanez-JPM-P3-John-Petrucci-Picasso-Dream-Theater-/270802358811?pt=Gitarren&hash=item3f0d14121b
Voor 500 boven op de prijs waarvoor hij hem heeft overgekocht mag hij op zijn minst de brug pick up wel vervangen:stop:. Zelfs de snaren zijn niet eens vervangen.

*edit: staat ook nergens vermeld dat er schade is aan de koffer.

BamBuFan1
20 augustus 2011, 21:08
Voor 500 boven op de prijs waarvoor hij hem heeft overgekocht mag hij op zijn minst de brug pick up wel vervangen:stop:. Zelfs de snaren zijn niet eens vervangen.
*edit: staat ook nergens vermeld dat er schade is aan de koffer.

Tja, in oorlog en handel schijnt alles geoorloofd...

Oranjeaap
20 augustus 2011, 21:08
http://cgi.ebay.nl/Ibanez-JPM-P3-John-Petrucci-Picasso-Dream-Theater-/270802358811?pt=Gitarren&hash=item3f0d14121b
Voor 500 boven op de prijs waarvoor hij hem heeft overgekocht mag hij op zijn minst de brug pick up wel vervangen:stop:. Zelfs de snaren zijn niet eens vervangen.

*edit: staat ook nergens vermeld dat er schade is aan de koffer.

Ja nog zo'n iemand die denkt overal de hoofdprijs voor te kunnen krijgen. Er zijn waarschijnlijk nog mensen die het kopen ook. Die goldtop ook, kosten nieuw its van 800 euro meen ik?

allochthomas
20 augustus 2011, 21:34
Niks tegen geld verdienen maar als je zulke debiele prijzen vraagt zorg dan dat alles in orde is. Had niet echt prettig contact met hem toen hij de jpm van mij over kocht, eerst onzin biedingen lopen pushen en toen hij het volle bedrag wou betalen moest ik steeds pushen en uberhaupt een datum te kunnen krijgen waarop hij langs kon komen.

Hendriks
20 augustus 2011, 23:20
Niks tegen geld verdienen maar als je zulke debiele prijzen vraagt zorg dan dat alles in orde is. Had niet echt prettig contact met hem toen hij de jpm van mij over kocht, eerst onzin biedingen lopen pushen en toen hij het volle bedrag wou betalen moest ik steeds pushen en uberhaupt een datum te kunnen krijgen waarop hij langs kon komen.

En ik heb een tegenovergestelde ervaring , ik had een Les Paul Standaard faded op MP en binnen 12 uur naar plaatsing had ik een mail van hem hem met een meer dan prima bod , alles keurig afgewikkeld , ik heb nog nooit een gitaar zo snel verkocht voor een prima prijs.

allochthomas
20 augustus 2011, 23:43
Toen ik zei dat ik de gitaar gereserveerd zou houden kreeg ik opeens niks meer te horen. Na een paar keer geprobeerd te mailen kreeg ik vaag iets binnen een tijdsframe van 2 weken en toen ik zei dat de gitaar weer op mp ging tot ik een definitieve datum had kreeg ik onmiddellijk een mailtje terug dat hij asap de gitaar wou komen ophalen.

Zal misschien per geval verschillen maar het kwam nogal onprofessioneel over. Het feit dat de gitaar niet eens even is afgestoft en voorzien is van nieuwe snaren(wel het miste wat hij imo kan doen) werkt niet echt in het voordeel van zijn geloofwaardigheid(buiten het feit om dat hij enorm veel geld voor zo'n gitaar vraagt en niet eens meld dat de koffer kapot is).

Venlonaer
21 augustus 2011, 11:28
Ik ben er geweest en heb er toen een Gibson LP Classic 1960 met '59 PAF humbuckers gekocht. Voor een normale prijs, niet te hoog en niet te laag.

Wat wel opviel...er stond ook een Gibsun...........:???: Maar hij zij dat het niet voor de verkoop was anders zou het zijn naam schaden. Maar toch, tussen al die mooie PRS'en, Fenders en Gibson stond dus een Gibsun.........

Dit is mijn ervaring met hem.

geert1976
22 augustus 2011, 13:58
http://link.marktplaats.nl/476533507

Een HK tele, van een paar tientjes, opgeleukt met een andere brug en neckplate en decal, die nu als Fender door het leven gaat

BobvanKempen
22 augustus 2011, 14:01
http://link.marktplaats.nl/476533507

Een HK tele, van een paar tientjes, opgeleukt met een andere brug en neckplate en decal, die nu als Fender door het leven gaat


Tis iig geen Fender maar ook geen HK volgens mij want waren die niet allemaal stoptail?

spirit
22 augustus 2011, 17:32
http://link.marktplaats.nl/476533507

Een HK tele, van een paar tientjes, opgeleukt met een andere brug en neckplate en decal, die nu als Fender door het leven gaat

Hij heeft in ieders geval 2 woonplaatsen. In zijn andere adv woont hij in den Helder :dontgeti:

robert-gitarist
22 augustus 2011, 21:16
http://link.marktplaats.nl/476533507

Een HK tele, van een paar tientjes, opgeleukt met een andere brug en neckplate en decal, die nu als Fender door het leven gaat


Pleurus, wat een lelijke headstock zeg! :stop:

G.G.
22 augustus 2011, 21:41
1954 stratbody op ebay. Weinig twijfelachtigs aan, behalve dan of je er uberhaubt je geld in zou moeten steken:

http://www.ebay.com/itm/1954-FENDER-STRATOCASTER-BODY-NECKPLATE-0839-/110731978642?pt=Guitar&hash=item19c823e792

G.G.
22 augustus 2011, 21:46
Hij heeft in ieders geval 2 woonplaatsen. In zijn andere adv woont hij in den Helder :dontgeti:

Google geeft op het telefoonnummer een fotograaf Peter van A... in de buurt van Alkmaar en een andere lokatie in Amsterdam. Plaatsen lijken te kloppen.

allochthomas
22 augustus 2011, 21:49
http://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-marshal-1959-super-lead-MARSHALL-all-orginal-/170683021906?pt=UK_MusicalInstr_Amplifiers_RL&hash=item27bd803a52
Beetje rare snuiter:D

HaroldA
22 augustus 2011, 23:02
1954 stratbody op ebay. Weinig twijfelachtigs aan, behalve dan of je er uberhaubt je geld in zou moeten steken:

http://www.ebay.com/itm/1954-FENDER-STRATOCASTER-BODY-NECKPLATE-0839-/110731978642?pt=Guitar&hash=item19c823e792

Da's voor een double neck, of niet?

Maar goed: erg verminkt. Die zou ik niet eens op WENSDAY willen hebben! ;)

geert1976
23 augustus 2011, 20:59
http://link.marktplaats.nl/476900072

Erfstuk?, nee oplichter:stop:

FNaRK
23 augustus 2011, 21:20
http://link.marktplaats.nl/476900072

Erfstuk?, nee oplichter:stop:

ik ben geen expert .... waarom is dit geen echte ?

bass blom
23 augustus 2011, 21:24
ik ben geen expert .... waarom is dit geen echte ?

trussrod cover
teveel ruimte boven tuners bij logo
tuners schots en scheef gemonteerd
geen nibs

HaroldA
23 augustus 2011, 21:25
ik ben geen expert .... waarom is dit geen echte ?

Gebruikte hardware klopt niet (brug, tuners)
Tuners staan nogal scheef
Serienummer klopt niet (moet onder de lak zitten) en zit scheef
Koffer is nep, te groot en heeft maar 3 sluitingen
Fret ends klopppen niet (nibs?)
...

Oranjeaap
23 augustus 2011, 21:48
ik ben geen expert .... waarom is dit geen echte ?

Over het algenmeen ziet die gitaar er redelijk uit voor een nepperd, er zijn zeker wel slechtere fakes. Maar toch klopt er ook van deze gitaar helemaal niets.

AoDf
23 augustus 2011, 21:55
http://link.marktplaats.nl/476900072

Erfstuk?, nee oplichter:stop:

+1

En dan wel onder usernaam LesPaul al 4,5 jaar actief zijn op marktplaats, maar niets met deze gitaar kunnen...

bass blom
23 augustus 2011, 21:57
Uw bod van € 11.111,11 is geplaatst. :ok:


edit: 9 minuten later

Beste bass blom,

Uw bod van 11111.11 euro op de advertentie 'Gibson Les Paul Standard' op Marktplaats is verwijderd door de adverteerder.

Oranjeaap
23 augustus 2011, 22:08
Wil 'Slatina stoppen steeds over mij heen te bieden :seriousf:

bass blom
23 augustus 2011, 22:09
Wil 'Slatina stoppen steeds over mij heen te bieden :seriousf:

ja hoe sneu, met 1 euro :D

Oranjeaap
23 augustus 2011, 22:10
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/477039285-te-koop-hele-mooie-gibson-replica-les-paul-model.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bxIpiSpC6Kf gXsYk0NI%2BhM0VR%2FHen6Oqec%2B8wRkn19kp0qORBqAKdWc apm4hANc2cwaU6mmUmCMYQ1ik0v5MaJjg%2Fg5aVRU25bHtZth frGTgDcb48MOLd4n%2BFrRUMkYc%2BrdEtfmSdH6yDv2FObBm3 J7sKYNWigow0Zuv08bSX16HoPl9HZTia&df=1&fta=eNo1kM1uwyAQhN%2BFQ878GGMW%2BRyph75CBCy0Vp0YBS exGuXdCzi9fQyzAzsWFDwzDEBu1%2Fl0t3Mmphw7INs8sgPmcV 2AGZzAzCv8TsnkiLkoaQVqzgkut3O4Tt78POA4ubxczJIn4IeU biM9pCWvfsEwKt2xj2PNLtHJfgVippKSQQCZsD3KVfmFcNor13 cb871XkWIByYPgbGPOUh%2F9UBTBKaOueiK1TlYIaId6JRljQT VlcNQ26H3cwerodkWxplCNuJsl96ICRi2bB9HJ%2BqgfuMRqlh bV7vHBhqGB0135qusFdaIFei5UbEDd0BSHsX8D53Ud4Tvv6ngX bVB6NwtWciwVgw9lHe17JihvU1poVethpal1SRbzaQ6Xr%2FX7 v0EN5Gy3Uy219IjAu1omEPsg5vONd2IsUHi%2BXn%2FfzZkb&fta_ind=6&fs=1

Wie helpt mij ff bieden ^^ Ik ga beginnen op 9999,-

HaroldA
23 augustus 2011, 22:11
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/477039285-te-koop-hele-mooie-gibson-replica-les-paul-model.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bxIpiSpC6Kf gXsYk0NI%2BhM0VR%2FHen6Oqec%2B8wRkn19kp0qORBqAKdWc apm4hANc2cwaU6mmUmCMYQ1ik0v5MaJjg%2Fg5aVRU25bHtZth frGTgDcb48MOLd4n%2BFrRUMkYc%2BrdEtfmSdH6yDv2FObBm3 J7sKYNWigow0Zuv08bSX16HoPl9HZTia&df=1&fta=eNo1kM1uwyAQhN%2BFQ878GGMW%2BRyph75CBCy0Vp0YBS exGuXdCzi9fQyzAzsWFDwzDEBu1%2Fl0t3Mmphw7INs8sgPmcV 2AGZzAzCv8TsnkiLkoaQVqzgkut3O4Tt78POA4ubxczJIn4IeU biM9pCWvfsEwKt2xj2PNLtHJfgVippKSQQCZsD3KVfmFcNor13 cb871XkWIByYPgbGPOUh%2F9UBTBKaOueiK1TlYIaId6JRljQT VlcNQ26H3cwerodkWxplCNuJsl96ICRi2bB9HJ%2BqgfuMRqlh bV7vHBhqGB0135qusFdaIFei5UbEDd0BSHsX8D53Ud4Tvv6ngX bVB6NwtWciwVgw9lHe17JihvU1poVethpal1SRbzaQ6Xr%2FX7 v0EN5Gy3Uy219IjAu1omEPsg5vONd2IsUHi%2BXn%2FfzZkb&fta_ind=6&fs=1

Wie helpt mij ff bieden ^^ Ik ga beginnen op 9999,-

Vergeet je deze niet? http://link.marktplaats.nl/470129976

O.J.
23 augustus 2011, 22:11
Ook leuk: google het serienummer eens.

HaroldA
23 augustus 2011, 22:13
Vergeet je deze niet? http://link.marktplaats.nl/470129976

En deze ook niet: http://link.marktplaats.nl/470326606 (zelfde ad, andere aanbieder?)

Oranjeaap
23 augustus 2011, 22:15
Kijk nog eens opnieuw bij die advertenties :hide:

bass blom
23 augustus 2011, 22:15
En deze ook niet: http://link.marktplaats.nl/470326606 (zelfde ad, andere aanbieder?)

dat is helemaal schofterig met een youtube van greg hilden erbij :sneaky:

allochthomas
23 augustus 2011, 22:15
Ik vind die jijbuis link die er bij staat het leukste:D

HaroldA
23 augustus 2011, 22:16
dat is helemaal schofterig met een youtube van greg hilden erbij :sneaky:

Klopt, met een echte Gibson...

bass blom
23 augustus 2011, 22:18
Klopt, met een echte Gibson...

heb greg berichtje gestuurd

Oranjeaap
23 augustus 2011, 22:18
Klopt, met een echte Gibson...

Ja kijk wat er in de omschrijving staat ... zucht.
Ik haat oplichters

Oranjeaap
23 augustus 2011, 22:19
Jeroen heeft mijn bod van 9999 helaas verwijderd.

HaroldA
23 augustus 2011, 22:20
Ghehe, blijkbaar heeft Marktplaats meer op met oplichters dan mensen die ze tippen van valse waar: "U kunt niet verder, uw e-mailadres is geblokkeerd."

Gelukkig heb ik emailadressen genoeg ;)

Oranjeaap
23 augustus 2011, 22:38
Smits, zoek je ruzie?

allochthomas
23 augustus 2011, 23:40
Kom maar op:D

jannest
24 augustus 2011, 12:42
Ghehe, blijkbaar heeft Marktplaats meer op met oplichters dan mensen die ze tippen van valse waar: "U kunt niet verder, uw e-mailadres is geblokkeerd."

Gelukkig heb ik emailadressen genoeg ;)
zou eigenlijk eens moeten uitzoeken of je marktplaats zelf niet kunt aanpakken

want het handelen in fakes is verboden (dus ook het aanbieden daarvan)

maw zij plaatsen de de ad, hosten die en vangen er poen voor

als er iemand illegale content op een site van mij zet ben ik verantwoordelijk
(kan 100 keer op m'n site zetten dat ik niet verantwoordelijk ben,pech,ben ik wel)

denk als gibson,fender,rolex ect marktpplaats zouden sewen het snel is afgelopen met deze praktijken

Ribo89
24 augustus 2011, 13:00
zou eigenlijk eens moeten uitzoeken of je marktplaats zelf niet kunt aanpakken

want het handelen in fakes is verboden (dus ook het aanbieden daarvan)

maw zij plaatsen de de ad, hosten die en vangen er poen voor

als er iemand illegale content op een site van mij zet ben ik verantwoordelijk
(kan 100 keer op m'n site zetten dat ik niet verantwoordelijk ben,pech,ben ik wel)

denk als gibson,fender,rolex ect marktpplaats zouden sewen het snel is afgelopen met deze praktijken

Zo werkt het niet. Het gaat er juist om of marktplaats 'genoeg' doet om deze handel van illegale spullen tegen te gaan. Alleen als marktplaats duidelijk verzaakt om op te treden tegen deze handel dan alleen kunnen zij aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.

Zo werkt dat bijvoorbeeld ook op gitaarnet. Net zoals op marktplaats heeft gitaarnet een groot aantal gebruikers die op elk moment van de dag een bericht kunnen plaatsten op het forum. Je kunt niet verlangen dat een beheerder van een website elke bericht controleert voordat het gepost wordt op de website. Wat je wel kunt verlangen is dat er doormiddel van bijvoorbeeld moderaters toezicht wordt gehouden op de website. De berichten die niet door de beugel kunnen zullen dan moeten worden verwijderd en gebruikers die zich herhaaldelijk niet aan de regels houden kunnen dan een IP-ban of iets dergelijks krijgen.

HaroldA
24 augustus 2011, 13:25
Zo werkt het niet.


Webwinkels aansprakelijk bij verkopen nepartikelen

ROTTERDAM – Verkoopsites als eBay kunnen aansprakelijk worden gesteld indien verkopers ze gebruiken om vervalste artikelen te verhandelen. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald in een zaak die was aangespannen door cosmeticafabrikant L’Oreal.

Dat meldt Reuters. L’Oreal eiste voor het Hof dat eBay verplicht zou worden advertenties te verwijderen waarin nagemaakte cosmeticaproducten werden aangeboden. L’Oreal werd hierbij door het Hof in het gelijk gesteld.

Volgens het Hof zijn verkoopwebsites als eBay verantwoordelijk voor de producten die via hun diensten worden aangeboden. Voorts kunnen zij financieel aansprakelijk worden gesteld indien ze redelijkerwijs hadden kunnen vermoeden dat aangeboden artikelen vervalst waren en daar niets tegen hebben gedaan.

De uitspraak kan grote gevolgen hebben voor niet alleen eBay, maar ook andere websites waarop artikelen door derden te koop worden aangeboden. Websites worden zodoende verplicht om zorg te dragen dat hun gebruikers geen inbreuk maken op intellectuele eigendommen middels het aanbieden van vervalste goederen.

In een reactie laat eBay weten dat het bedrijf de afgelopen jaren maatregelen heeft genomen om de verkoop van illegale spullen terug te dringen. Internetters hoeven niet bang te zijn dat het gebruik van eBay voor kopers of verkopers duurder zal worden door eventuele extra maatregelen die getroffen moeten worden, aldus het bedrijf.

Bron: ANP

Ze zijn dus wel degelijk aansprakelijk.

lollol
24 augustus 2011, 13:29
Ze zijn dus wel degelijk aansprakelijk.

Voorts kunnen zij financieel aansprakelijk worden gesteld indien ze redelijkerwijs hadden kunnen vermoeden dat aangeboden artikelen vervalst waren en daar niets tegen hebben gedaan.

Ribo heeft dus wel gelijk

HaroldA
24 augustus 2011, 13:33
Voorts kunnen zij financieel aansprakelijk worden gesteld indien ze redelijkerwijs hadden kunnen vermoeden dat aangeboden artikelen vervalst waren en daar niets tegen hebben gedaan.

Ribo heeft dus wel gelijk

Excuses, ik had het niet goed genoeg gelezen... :makeup:

jannest
24 augustus 2011, 23:13
Zo werkt het niet. Het gaat er juist om of marktplaats 'genoeg' doet om deze handel van illegale spullen tegen te gaan. Alleen als marktplaats duidelijk verzaakt om op te treden tegen deze handel dan alleen kunnen zij aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.

Zo werkt dat bijvoorbeeld ook op gitaarnet. Net zoals op marktplaats heeft gitaarnet een groot aantal gebruikers die op elk moment van de dag een bericht kunnen plaatsten op het forum. Je kunt niet verlangen dat een beheerder van een website elke bericht controleert voordat het gepost wordt op de website. Wat je wel kunt verlangen is dat er doormiddel van bijvoorbeeld moderaters toezicht wordt gehouden op de website. De berichten die niet door de beugel kunnen zullen dan moeten worden verwijderd en gebruikers die zich herhaaldelijk niet aan de regels houden kunnen dan een IP-ban of iets dergelijks krijgen.
en ik heb zo het vage vermoeden dat markplaats er bewust met de pet naar gooit
dus een rechtzaakje lijkt me wel grappig

Pepe
24 augustus 2011, 23:39
Als de aanklacht is "met de pet er naar gooien" gaat het ook niet verder dan grappig :seriousf:

Kom Jannest, formuleer eens een juridisch pittige aanklacht waar een advocaat wat mee kan

Venlonaer
25 augustus 2011, 00:03
Het aanbieden van verboden waren?

Het is Marktplaats die de verbindende schakel is tussen verkoper en koper...nietwaar? Marktplaats biedt de mogelijkheid tot het aanbieden.

nickofzo
25 augustus 2011, 00:17
Het aanbieden van verboden waren?

Het is Marktplaats die de verbindende schakel is tussen verkoper en koper...nietwaar? Marktplaats biedt de mogelijkheid tot het aanbieden.

ik bied aan:

een identiteitskaart, geheel in nieuwstaat

kijk ook mijn andere advertenties voor:
een stembiljet
een machine geweer
een prachtige collectie harddrugs
een rolux
een gibsun
en paar geïmporteerde hardwerkende slaven

------------

BamBuFan1
25 augustus 2011, 01:50
ik bied aan:
een paar geïmporteerde hardwerkende slaven

Als het Chineesjes zijn: moedakoste per dag?


(Ik heb hier nl nog twee London City halsjes liggen die een subtiel vlakbeurtje kunnen gebruiken)

jannest
25 augustus 2011, 12:33
Als de aanklacht is "met de pet er naar gooien" gaat het ook niet verder dan grappig :seriousf:

Kom Jannest, formuleer eens een juridisch pittige aanklacht waar een advocaat wat mee kan
lees de post van HaroldA ff over L’Oreal
denk dat als gibson,fender,rolex or whoever bij marktplaats op de stoep staat het snel is afgelopen met het aanbieden van fakers

heb "het" nl een aantal keren gemeld en de ad bleef gewoon staan

ff voorbeeldje
kijk eens hoelang de ad er al staat ?
http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/overige-accessoires/474737456-rolex-submariner.html?return=eJwtjEEKgzAQRe8imKUmuhAioWj pQYJJMRjNkBmptPTuHamr%2F%2Bb9z1it9Cdo2aNWXaML9DZPc z8Tga7rJYHfqtXmhSBaS1htsf5PKpjhdkSjhENDqWwHVbajCwy ckTjfARjx6fBq4bSSYeVi2PbV5zCdfr%2F88mLIKfqDj4Tns0Y A7EYKMJ2AhDQl500jlbo%2Fiv77A%2BviO50%3D&df=1&fta=eNot0UtuwyAQBuC7sPCaAcJjkFdVt71CxMutVSdGwU6sRr l7Dc7uYzzDoN8OFT4LaiTrbTrf3VSILWgYkm3qoYulX2YEG0e0 04J%2FY7ZliGWv5AWpvWS8rpd0G4PN637%2BfeBtntJm5zIi63 Jee9rlXnV5LkuYY%2BoZBfj4rDsEkuy%2BE7Ejqv3IkYyxLWfS IIHAmDEBNggiCtCqIsgIvIG7N1gyDT55Thu8YLrC%2BcTbuDM6 1AqHlIZ0NDtpKkxgvk0ZoWlszUqr0CBVEhVygEFWnIJJDSyFo% 2FnkjNJHxZ%2FaC5kfpGtQTvuG%2FebjE5e6TvHgmWhLgQpgFd QoaD1UxuHAflHdzgdGqaypwB7QMmcXy3lK1%2B%2FlpwZH679C cnHbuWa5xxcRRM0QiXsQ%2B%2FXmnViHFJ%2Bv1z9L%2FpTy&fta_ind=6&fs=1

HaroldA
25 augustus 2011, 12:52
lees de post van HaroldA ff over L’Oreal
denk dat als gibson,fender,rolex or whoever bij marktplaats op de stoep staat het snel is afgelopen met het aanbieden van fakers

Marktplaats is eigendom van eBay.

jannest
25 augustus 2011, 13:19
ok
wist ik niet :)
maar die fakers ads blijven wel verdomd lang staan op MP

newbreed
26 augustus 2011, 09:55
http://link.marktplaats.nl/477593851

Volgens mij moet deze arme jongen wel vaker van
Zijn vrouw gitaren weg doen?
Blackmore specs klopt niets van. Blackmore speelde in
De jaren '70 op een zwarte strat met witte slagplaat en witte
knoppen ipv zwart. In de jaren 80 werd dat een witte strat met zwarte
Slagplaat. Scalloped neck, een van de blackmore kenmerken ontbreekt.

fred dons
26 augustus 2011, 15:44
http://link.marktplaats.nl/477601171

ik neem aan dat dit een geintje is, helemaal origineel op de pickups na (en een nieuw "bovenblad", en brug en een andere body shape, slagplaat) en de neck is zeker niet uit 69

bass blom
26 augustus 2011, 15:58
drie nieuwe paffs? :D
heel vaag ja

Oranjeaap
26 augustus 2011, 16:30
http://link.marktplaats.nl/477601171

ik neem aan dat dit een geintje is, helemaal origineel op de pickups na (en een nieuw "bovenblad", en brug en een andere body shape, slagplaat) en de neck is zeker niet uit 69

Tja lekker vaag allemaal.

Hotpepper01
30 augustus 2011, 15:11
http://link.marktplaats.nl/479038744

Weer wat geleerd. Gibson made by Epiphone

zoon van Piet
30 augustus 2011, 15:16
http://link.marktplaats.nl/479038744

Weer wat geleerd. Gibson made by Epiphone

Ja, daar is mijn broer ook ooit ingetrapt. het model heet the gibson of orville gibson of zo, vanwege de kopvorm en inleg, die geënt is op een originele gitaar van Orville himself.
Het merk is epiphone, het land van herkomst is korea, meen ik en de kwaliteit is niet meer dan redelijk

johns
30 augustus 2011, 17:10
http://link.marktplaats.nl/477601171

ik neem aan dat dit een geintje is, helemaal origineel op de pickups na (en een nieuw "bovenblad", en brug en een andere body shape, slagplaat) en de neck is zeker niet uit 69

Hij heeft wel een verzameling afgrijselijke gitaren. Snap best dat ie er vanaf wil
:crazyhappy:

BassAgent
30 augustus 2011, 17:13
http://link.marktplaats.nl/477601171

ik neem aan dat dit een geintje is, helemaal origineel op de pickups na (en een nieuw "bovenblad", en brug en een andere body shape, slagplaat) en de neck is zeker niet uit 69
Die Mustang bas is ook verre van origineel en lélijk!

BobvanKempen
30 augustus 2011, 17:15
http://link.marktplaats.nl/479123739

Ik weet niet of dit nu een tip is of een twijfel. De afgebeelde gitaar is iig geen standard maar ziet er wel uit als een echte custom.

bass blom
30 augustus 2011, 17:24
http://link.marktplaats.nl/479123739

Ik weet niet of dit nu een tip is of een twijfel. De afgebeelde gitaar is iig geen standard maar ziet er wel uit als een echte custom.

meteen kopen voor die 800 :D
heel vaag zaakje :hide:

BobvanKempen
30 augustus 2011, 17:32
Goh, de gitaar is gereserveerd. Wat een verrassing. Beter ook anders ga ik weer geld uitgeven wat ik beter kan gebruiken.

bass blom
30 augustus 2011, 20:18
http://link.marktplaats.nl/479123739

Ik weet niet of dit nu een tip is of een twijfel. De afgebeelde gitaar is iig geen standard maar ziet er wel uit als een echte custom.

zie nu pas dat ie nog bij basgitaren staat ook :seriousf:

HaroldA
30 augustus 2011, 21:18
De gitaar is een originele 1976 lp custom in geheel originele staat, goed bespeeld.
En ligt in mijn kofferbak..

Nice! Had ik ook maar het lef zoiets met beide handen aan te pakken...

DemolitionColorScheme
30 augustus 2011, 21:58
De gitaar is een originele 1976 lp custom in geheel originele staat, goed bespeeld.
En ligt in mijn kofferbak..


Morgen een hngd topic.
Bedankt voor de tip.
Fuck! Lucky ... bastard! Ik vond het fishy dat de foto's opeens verdwenen waren, maar ben toch blij dat het echt was. Amazing score, echt!

Ik zei ook al, als ik het geld nog had, dan was ik ook al weggeweest om hem op te halen, maar net die Firebrand gekocht. Heb echt geen rooie rotcent meer.

jutter
30 augustus 2011, 22:30
De gitaar is een originele 1976 lp custom in geheel originele staat, goed bespeeld.
En ligt in mijn kofferbak..


Morgen een hngd topic.
Bedankt voor de tip.

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/25903973-cry-gif-.gif

bass blom
30 augustus 2011, 22:31
:crazyhappy:

Pepe
30 augustus 2011, 22:37
http://files.sharenator.com/1272964790_glenn_beck_crying_RE_To_our_sharenator_ Veterans-s300x300-173770-580.gif



:seriousf:

jutter
30 augustus 2011, 22:42
http://files.sharenator.com/1272964790_glenn_beck_crying_RE_To_our_sharenator_ Veterans-s300x300-173770-580.gif



:seriousf:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/markey_mark_wtf.gif :seriousf: :seriousf:

macwilliams
30 augustus 2011, 23:28
Mac is thuis, gitaar ook. Nou had ik mijn eerste custom al voor een prikkie maar dit slaat alles.

Briljant topic dit, als er nog meer van dit soort "twijfelgevallen" zijn dan houd ik me van harte aanbevolen.:seriousf::cheerup:

bass blom
30 augustus 2011, 23:36
megamazzelpik!

waarom deed hij hem zo goedkoop weg? :dontgeti:

jutter
30 augustus 2011, 23:38
Mac is thuis, gitaar ook. Nou had ik mijn eerste custom al voor een prikkie maar dit slaat alles.

Briljant topic dit, als er nog meer van dit soort "twijfelgevallen" zijn dan houd ik me van harte aanbevolen.:seriousf::cheerup:

Pics??? Please!!!!!!

macwilliams
30 augustus 2011, 23:39
megamazzelpik!

waarom deed hij hem zo goedkoop weg? :dontgeti:

Ik zal morgen het hele verhaal uit de doeken doen.

macwilliams
30 augustus 2011, 23:40
Pics??? Please!!!!!!

Morgen. Bedaar alstublieft:seriousf:

jutter
30 augustus 2011, 23:42
Morgen. Bedaar alstublieft:seriousf:

Ik ben niet de enige......




http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/yawn.jpg

macwilliams
30 augustus 2011, 23:49
Ik ben niet de enige......




http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/yawn.jpg

En morgen zien jullie er zo uit.:(

jutter
30 augustus 2011, 23:51
En morgen zien jullie er zo uit.:(

Volgens mij zie jij er momenteel zo uit:


http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/SpartaFatBoyDance.gif

macwilliams
30 augustus 2011, 23:53
Volgens mij zie jij er momenteel zo uit:


http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/SpartaFatBoyDance.gif

Hoe kom je erbij dat ik een baard heb?

jutter
30 augustus 2011, 23:56
Hoe kom je erbij dat ik een baard heb?

Heb je je inmiddels geschoren? :D

DemolitionColorScheme
31 augustus 2011, 00:07
Ik zal morgen het hele verhaal uit de doeken doen.
Yes, please, haha!
http://images.wikia.com/citizens/images/e/eb/Fuuuuuu.png

Oranjeaap
31 augustus 2011, 00:34
Podver, weer wat gemist? Wat voor Custom is het ?

Mesjoggah
31 augustus 2011, 05:49
Morgen. Bedaar alstublieft:seriousf:


Het is hier al morgen hoor, zou je een beetje willen opschieten a.u.b.