PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

guitarkid
15 juni 2011, 15:00
en toch vertrouw ik die Baas B. niet :sssh: (zeker niet na die foto)

Het zou je sieren als je nu zou toegeven dat je je vergist hebt. Doen we allemaal wel eens, ik voorop!
Of ben je deze :) vergeten in je door mij ge-quote post...?

FNaRK
15 juni 2011, 15:51
Het zou je sieren als je nu zou toegeven dat je je vergist hebt. Doen we allemaal wel eens, ik voorop!


Gelul, gewaardeerde en gerespecteerde forummers bestaan niet.
Baas B. verdient bij mij pas respect als 'ie toegeeft dat het een goedkope Koreaanse kloon is en 'm aan mij voor een daarbij passende prijs verkoopt !

BobvanKempen
15 juni 2011, 15:52
geen idee, het was een feestje op loopafstand van huis.
zo te zien had ik een vuiltje in mijn oog en heeft het meisje me later daarom naar huis geduwd :seriousf:

tja, in hoeverre is geld nodig hebben een persoonlijk probleem :dontgeti:

Ach geld nodig hebben is de laatste tijd geen probleem maar een fenomeen. En is niet persoonlijk maar globaal ben ik bang.

nickofzo
15 juni 2011, 16:06
heb nog wel wat harde pegels in de vrieskast hangen, hoeveel wil je er? hehe
maar zonde dat je zoiets moois weg doet :dontgeti:

bass blom
15 juni 2011, 17:08
moet deze nou in twijfels of in tips?
vage club, die used produchts..

http://link.marktplaats.nl/458082052

HaroldA
15 juni 2011, 17:16
moet deze nou in twijfels of in tips?
vage club, die used produchts..

http://link.marktplaats.nl/458082052

Dat kan wel eens een gouden tip zijn! Alhoewel die batterijhouder gewoon vandalisme is...

macwilliams
15 juni 2011, 17:18
:seriousf:

http://img.shirtcity.com/design/superzoom/100x100/56/12/im-with-stupid-9490_737178.png

bass blom
15 juni 2011, 17:19
Dat kan wel eens een gouden tip zijn! Alhoewel die batterijhouder gewoon vandalisme is...

dat is een roland synth element..

HaroldA
15 juni 2011, 17:21
dat is een roland synth element..

Nee, die zit aan de voorkant. Ik heb het over het gat in de achterkant met die zwarte plastic batterijhouder.

macwilliams
15 juni 2011, 17:22
moet deze nou in twijfels of in tips?
vage club, die used produchts..

http://link.marktplaats.nl/458082052

Mishandeld, dat wel.

macwilliams
15 juni 2011, 17:24
Nee, die zit aan de voorkant. Ik heb het over het gat in de achterkant met die zwarte plastic batterijhouder.

Paar EMG's of blackouts dr in en :blast:

peter_l
15 juni 2011, 17:31
Wat kijkt Gina trouwens lief op deze foto!
Is dat toevallig Gina de zangeres die in later jaren ook nog eens met Kyr v/d Werf heeft gespeeld en gezongen?

bass blom
15 juni 2011, 17:35
Is dat toevallig Gina de zangeres die in later jaren ook nog eens met Kyr v/d Werf heeft gespeeld en gezongen?

dat zou zomaar kunnen

guitarkid
15 juni 2011, 17:40
Gelul, gewaardeerde en gerespecteerde forummers bestaan niet.
Baas B. verdient bij mij pas respect als 'ie toegeeft dat het een goedkope Koreaanse kloon is en 'm aan mij voor een daarbij passende prijs verkoopt !

Ik ken er genoeg. Jij behoort daar echter (even) niet bij, dankzij dit soort posts!
Maar blijkbaar wil jij graag een goedkope Koreaanse kloon. Mag Chinees ook? Die staan er n.l. genoeg in het topic waar jij ook deze wel mooie Gibson postte. Ik hoop dat je ze herkent en niet per ongeluk op een echte gaat bieden.... :)

Met muzikale groeten, :gitarist:

Coos


Is dat toevallig Gina de zangeres die in later jaren ook nog eens met Kyr v/d Werf heeft gespeeld en gezongen?

Vast wel. Afd. muziek in Friesland! :) Kier heeft ooit nog op de nominatie gestaan om in mijn band I Spy te spelen (rond 1985), maar qua stijl klikte het niet zo.

peter_l
15 juni 2011, 17:59
Vast wel. Afd. muziek in Friesland! :) Kier heeft ooit nog op de nominatie gestaan om in mijn band I Spy te spelen (rond 1985), maar qua stijl klikte het niet zo.
Die naam zegt me wel wat, als mijn geheugen me niet bedriegt heb ik jullie wel eens zien spelen, maar dan al dan niet éénmalig met Kier. Daarna kwam het I4U gebeuren geloof ik.

Gina vond ik destijds trouwens wel een eeeeh hele knapperd ;). 't Is maar goed dat ik toen een vreseloos bleu joch was haha. Naja, met de Gina op TV (van Miami Vice) was ik ook al heel blij.

guitarkid
15 juni 2011, 18:13
Die naam zegt me wel wat, als mijn geheugen me niet bedriegt heb ik jullie wel eens zien spelen, maar dan al dan niet éénmalig met Kier. Daarna kwam het I4U gebeuren geloof ik.

Gina vond ik destijds trouwens wel een eeeeh hele knapperd ;). 't Is maar goed dat ik toen een vreseloos bleu joch was haha. Naja, met de Gina op TV (van Miami Vice) was ik ook al heel blij.

Uiteindelijk kwam Rudolph van Wijngaarden (uit Heerenveen, via Kier) bij ons spelen van 1985 tot 1990. Prima gitarist!

bass blom
15 juni 2011, 18:41
de meest beroemde band waar ze in heeft gezeten was white honey.

peter_l
15 juni 2011, 18:41
O, der Rudolph ken ik ook nog wel, als bassist maakte die ook wel indruk. Stevig tandem samen met Tjalling. Ik heb zelf nog een tijdje met Rudolf's broer Paul in een bandje gezeten. Maar ja, twee kapiteins op één schip ging niet hè ;)

O ja, White Honey... heeft Hanneke K. daar ook niet nog een tijdje de microfoon aan gort gezongen?

bass blom
15 juni 2011, 18:41
Nee, die zit aan de voorkant. Ik heb het over het gat in de achterkant met die zwarte plastic batterijhouder.

oeps :chicken:

FNaRK
15 juni 2011, 19:10
O ja, White Honey... heeft Hanneke K. daar ook niet nog een tijdje de microfoon aan gort gezongen?

Hey !!!! don't fuck met Hanneke Kappen. Toevallig wel mijn held toen op de radio
(en stiekum had ik ook het singletje)
Was dat niet iets met Going on in the City :???:

FNaRK
15 juni 2011, 19:11
Ik ken er genoeg. Jij behoort daar echter (even) niet bij, dankzij dit soort posts!


Chill out dude :makeup: ... slecht voor je hart

FNaRK
15 juni 2011, 19:15
Hey !!!! don't fuck met Hanneke Kappen. Toevallig wel mijn held toen op de radio
(en stiekum had ik ook het singletje)
Was dat niet iets met Going on in the City :???:

compleet off-topic: wat een jeugdnostalgie



http://www.youtube.com/watch?v=JWkyAreZDZM

Zo, nu weer verder met geneuzel over nep-gibsons :sssh:

Sanderltd
15 juni 2011, 20:38
Ik ken er genoeg. Jij behoort daar echter (even) niet bij, dankzij dit soort posts!
Maar blijkbaar wil jij graag een goedkope Koreaanse kloon. Mag Chinees ook? Die staan er n.l. genoeg in het topic waar jij ook deze wel mooie Gibson postte. Ik hoop dat je ze herkent en niet per ongeluk op een echte gaat bieden.... :)


Altijd lachen als iemand een grapje met een knipoog 2 pagina's lang niet doorheeft. ;)

macwilliams
15 juni 2011, 20:46
Altijd lachen als iemand een grapje met een knipoog 2 pagina's lang niet doorheeft. ;)

Dat komt omdat Coos nog weinig encounters heeft gehad met een sujet van laag alooy als fNaRk.

Ennuh, die Richwood van Baas B is off the charts cool.

bass blom
15 juni 2011, 20:51
Dat komt omdat Coos nog weinig encounters heeft gehad met een sujet van laag alooy als fNaRk.

Ennuh, die Richwood van Baas B is off the charts cool.

hahaa, ja dat plaatje zal ik maar niet plakken :seriousf:

peter_l
15 juni 2011, 20:52
Volgens mij speelde die Erwin ook al op een nep-Fender; foei, driewerf zelfs! Ik bedoel: die drie zwarte schuifknoppies horen toch duidelijk thuis op een jaren '60 Japse gitaar. Toch? :crazyhappy:

bass blom
15 juni 2011, 20:58
die erwin heeft weet ik uit eerste hand, een 60er stratje voor 700 of 1100 gulden gekocht. van diegene van wie ik het weet :chicken:
hij is er wel overheen hoor nu :sssh:

peter_l
15 juni 2011, 21:03
hij is er wel overheen hoor nu :sssh:

Ah. Dus. Tsja. Sneu. Maar afijn: dan nu een nieuwe aflevering met Oscar Milan: hoe maak ik slapende honden wakker :blast:

guitarkid
15 juni 2011, 23:06
die erwin heeft weet ik uit eerste hand, een 60er stratje voor 700 of 1100 gulden gekocht. van diegene van wie ik het weet :chicken:
hij is er wel overheen hoor nu :sssh:

@Fnark: ik had het niet door :makeup: en beschouw het dus maar als oprecht fatsoen dat ik zo reageerde. Een smiley wil wel eens helpen...! :) Tot zover dat verhaal! Ik ben d'r ook wel overheen, hoor :seriousf:

Hey !!!! don't fuck met Hanneke Kappen. Toevallig wel mijn held toen op de radio
(en stiekum had ik ook het singletje)
Was dat niet iets met Going on in the City :???:
Enne, wat betreft Hanneke, daar heb ik dus heel wat dagen mee in de studio gezeten, dat dan weer wel....!!!! Eat your heart out!!! ;) BTW Nothing going on in the city!


Dat komt omdat Coos nog weinig encounters heeft gehad met een sujet van laag alooy als fNaRk.

Hoor ik er nu echt bij, Mac...????

En nu over Erwin's Strat: we hadden onze eerste band samen in 1972 en dat ding heeft hij toen gekregen.
Ik meen overigens dat hij 350 gulden heeft gekost, maar dat weet ik beslist niet zeker. Wel dat zijn vader hem voor hem heeft gekocht. Ik vroeg 'm een tijdje geleden wat hij met de originele pu's had gedaan. "Geen idee....." Oei!!! Au!!!
We deden o.a. mee aan een talentenjacht van de Pep! The Who, Bowie, Chuck Berry etc.
In het door de Music Maker uitgegeven boek "Mijn eerste bandje' staat dat hele verhaal. Onderstellen van kinderwagens, oude radio's etc. Mooie tijd!
Overigens, toen was die gitaar een 10 jaar oude Strat en hoewel erg mooi natuurlijk niet de vintage gitaar die het nu is (had kunnen zijn zonder de modificaties....) Kortom, met de verkoper hoef je geen medelijden te hebben volgens mij!

bass blom
15 juni 2011, 23:21
ik had het over een ander stratje

macwilliams
15 juni 2011, 23:23
hahaa, ja dat plaatje zal ik maar niet plakken :seriousf:
http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulpoets.jpg
deze?




Hoor ik er nu echt bij, Mac...????

Weet je zeker dat je dat echt wilt?

guitarkid
15 juni 2011, 23:24
ik had het over een ander stratje

Ok, niet die blonde '63-er...? Cool, dus hij heeft er twee!

bass blom
15 juni 2011, 23:26
een witte en die zal hij in of na de WH tijd hebben gekocht.

bass blom
15 juni 2011, 23:31
deze?

Weet je zeker dat je dat echt wilt?

nee, die irak oorlog woordvoerder, bagdad bob?

en 2e vraag, nee.

macwilliams
15 juni 2011, 23:38
nee, die irak oorlog woordvoerder, bagdad bob?

en 2e vraag, nee.

Jaaaaaaaaaa:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy: ach toeoeoe na dad boooob!!!

Tweede vraag is voor Coos.

bass blom
15 juni 2011, 23:47
Jaaaaaaaaaa:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy: ach toeoeoe na dad boooob!!!

Tweede vraag is voor Coos.

oeps :D

okeedan :seriousf:

http://hetgelegevaar.nl/richwoodminister.jpg

is ie hier nog? :lp:

Oranjeaap
16 juni 2011, 00:06
Mooie gitaar! Niet verkopen ga je veel spijt van krijgen.

guitarkid
16 juni 2011, 07:18
een witte en die zal hij in of na de WH tijd hebben gekocht.

Lijkt me niet! We hebben het volgens mij toch over dezelfde gitaar (die in het White Honey-filmpje). Een witte 62/63 Strat, die hij verbouwd heeft (o.a. de eerder genoemde 3 pu-schakelaars etc) en die heeft hij echt in de tijd gekocht dat ik met hem speelde en op school zat, dus uiterlijk rond 1974! Ik weet nog precies de eerste keer dat hij er op speelde op een schoolfeest met de band. Kicken...! Hij had daarvoor een Welson SG-kopie! White Honey was veel later en toen was de gitaar dus al verre van origineel meer!

Gr. Coos

bass blom
16 juni 2011, 10:30
nee coos, we hebben het niet over dezelfde strat.
ik heb het over een witte strat.
die een goede vriend van mij aan erwin verkocht, voor veel te weinig nu, wat hem toen veel leek :D
ik zal hem wel eens vragen wanneer het was, kan zomaar zijn dat hij vanmiddag hier aanwipt voor koffie.

guitarkid
16 juni 2011, 10:50
nee coos, we hebben het niet over dezelfde strat.
ik heb het over een witte strat.
die een goede vriend van mij aan erwin verkocht, voor veel te weinig nu, wat hem toen veel leek :D
ik zal hem wel eens vragen wanneer het was, kan zomaar zijn dat hij vanmiddag hier aanwipt voor koffie.

Hallo Bass.

Ok! Hoe is het met de belangstelling voor je LP?

Buzzel
16 juni 2011, 12:43
Ik heb zo mijn twijfels over deze advertentie klik (http://link.marktplaats.nl/457320994). Het is wel een american deluxe maar niet de nieuwe. De n3 pickups zijn niet aanwezig. daar staat namelijk n3 op deze niet. Die koffer is ook geen SKB case. volgensmij is dit een 2009 model. Voor de nieuwe generatie american deluxe gitaren....

correct me if im wrong ;)

iWishmaster
16 juni 2011, 13:53
Ik heb zo mijn twijfels over deze advertentie klik (http://link.marktplaats.nl/457320994). Het is wel een american deluxe maar niet de nieuwe. De n3 pickups zijn niet aanwezig. daar staat namelijk n3 op deze niet. Die koffer is ook geen SKB case. volgensmij is dit een 2009 model. Voor de nieuwe generatie american deluxe gitaren....

correct me if im wrong ;)

Ik heb een 2009 strat deluxe (wel een HSS) en die mijne heeft een LSR roller nut, deze niet. Op de pickups staat 'SCN' bij de mijne, dat zie ik hier ook niet staan. Verder heeft mijn gitaar geen 'dingetje om de snaren naar beneden te duwen', in plaats daarvan zijn de locking tuners van de hoge E 'lager'. De rest komt volledig overeen met de mijne: misschien dat de HSS modellen net iets anders uitgevoerd waren?

Volgens het serienummer is het een deluxe uit 2009, dus ik zou er verder niet zoveel twijfel over hebben. Prima gitaren vind ik!

Buzzel
16 juni 2011, 14:22
Ik heb een 2009 strat deluxe (wel een HSS) en die mijne heeft een LSR roller nut, deze niet. Op de pickups staat 'SCN' bij de mijne, dat zie ik hier ook niet staan. Verder heeft mijn gitaar geen 'dingetje om de snaren naar beneden te duwen', in plaats daarvan zijn de locking tuners van de hoge E 'lager'. De rest komt volledig overeen met de mijne: misschien dat de HSS modellen net iets anders uitgevoerd waren?

Volgens het serienummer is het een deluxe uit 2009, dus ik zou er verder niet zoveel twijfel over hebben. Prima gitaren vind ik!

De hss heeft roller nut. die sss niet. de koper geeft aan dat er in de hoek SCI staat. oftewel samarian cobalt 1. dat hebben de nieuwe american deluxen niet die zijn al bij de derde generatie. daar staat dan ook N3 in de hoek niet SCI. Misschien weet de verkoper niet dat er ondertussen een nieuwere versie uit is van zijn gitaar.

BobvanKempen
16 juni 2011, 16:32
http://link.marktplaats.nl/457855670

Het zal wel weer aan mij liggen maar volgens mij klopt er iets niet aan die Les Paul.

HaroldA
16 juni 2011, 16:33
http://link.marktplaats.nl/457855670

Het zal wel weer aan mij liggen maar volgens mij klopt er iets niet aan die Les Paul.

En wat zou er dan niet moeten kloppen? :???: (behalve de respray)

geert1976
16 juni 2011, 16:35
http://link.marktplaats.nl/457855670

Het zal wel weer aan mij liggen maar volgens mij klopt er iets niet aan die Les Paul.

Ik vrees van wel, want hoewel flink verneukt, het is een echte:ok:

iWishmaster
16 juni 2011, 16:36
Ik vrees van wel, want hoewel flink verneukt, het is een echte:ok:

Ik vind 'em wel wat hebben eigenlijk. Wel veel te duur imho.

BobvanKempen
16 juni 2011, 16:38
En wat zou er dan niet moeten kloppen? :???: (behalve de respray)

A) Volgens mij idd een respray.
B) Krijg ik altijd jeuk als ik een customshop gitaar zie in een niet originele koffer want dat blijkt 9 van de 10 keer fake.
B) Vind ik de punt van de cutaway te puntig (niet zoals op mijn Les Paul maar dat kan ook aan de foto liggen)
C) Volgens mij staan de knoppen verkeerd op de body.

HaroldA
16 juni 2011, 16:40
B) Vind ik de punt van de cutaway te puntig (niet zoals op mijn Les Paul maar dat kan ook aan de foto liggen)

Da's toch altijd zo bij Gibsons uit die periode? (Kalamazoo?)

BobvanKempen
16 juni 2011, 16:41
Da's toch altijd zo bij Gibsons uit die periode? (Kalamazoo?)


Dat zou zomaar kunnen , daarom gaf ik al aan dat het waarschijnlijk aan mij ligt.

nickofzo
16 juni 2011, 16:42
A) Volgens mij idd een respray.
B) Krijg ik altijd jeuk als ik een customshop gitaar zie in een niet originele koffer want dat blijkt 9 van de 10 keer fake.
B) Vind ik de punt van de cutaway te puntig (niet zoals op mijn Les Paul maar dat kan ook aan de foto liggen)
C) Volgens mij staan de knoppen verkeerd op de body.

A denk ik ook
B1 mijn koffer slijt ook erg hard en moet ook een andere komen..(gitaar en koffer zijn gebruiksvoorwerp)
B2 zou kunnen door de respray dat hij anders lijkt
C knoppen staan goed

peter_l
16 juni 2011, 21:09
Bieden vanaf 1995 euro, pfff.... Ik heb 10 jaar terug mijn volledig originele LP Custom '76 verkocht voor 1400 euro ofzo; of waren het nog guldens? Voor een gedeeltelijk herspoten en gedeeltelijk kaalgeschaafde Custom die er in totaliteit niet meer uitziet vind ik dat-ie er wel errug veel voor vraagt. Wil zeker graag nóg een keer op vakantie ;)

marco v
16 juni 2011, 21:33
Belachelijke prijs voor een lelijke combinatie(relic zwart-gruwelijke goldtop)
De mijne was 11 jaar ouder dan deze en ging 7 jaar geleden voor iets meer dan 2000 euro weg. Die was origineel met originele koffer.
Het is maar net wat de gek er voor geeft.

bass blom
16 juni 2011, 21:46
ik heb eens een 1:1 vergelijk kunnen doen met mijn 74er en een 80er custom..
OMG wat een verschil
die 80 klonk als een goedkoop stratje, voordat ik hem ging inpluggen
en hij is wel 400 gram zwaarder :chicken:

en die gouwe ziet er inderdaad echt heel erg niet uit :dontgeti:

Oranjeaap
16 juni 2011, 22:03
Ik had em al gezien. Die gitaar is een echte gibson. Die gouden bovenkant is alleen erg lelijk maar verder vind ik hem wel gaaf. Voor 1500 euro zou ik hem nog wel willen hebben.
Dan een mooie burst op de voorkant en de rest zo laten.

geert1976
17 juni 2011, 19:16
http://link.marktplaats.nl/458454220

Een nep Gretsch

Eygen
17 juni 2011, 19:22
En waar is jouw twijfel over de advertentie. Dat het een neppe is staat namelijk in de advertentie.

Oranjeaap
17 juni 2011, 19:25
En waar is jouw twijfel over de advertentie. Dat het een neppe is staat namelijk in de advertentie.

Het is waarschijnlijk geen 'imitatie' maar zo'n goedkope kopie uit China. De mooie gevlamde maple is dan natuurlijk gewoon fineer. Om dan te roepen dat de kwaliteit beter is dan van een echte Gretsch is dan volledig uit de lucht gegrepen, en eigenlijk ook bedrog.

peter_l
17 juni 2011, 19:45
Om dan te roepen dat de kwaliteit beter is dan van een echte Gretsch is dan volledig uit de lucht gegrepen, en eigenlijk ook bedrog.
Tsja. Toen mensen nog voor zichzelf nadachten - vroeger dus - wist men meteen wel dat zoiets met een korreltje zout genomen moest worden, of misschien wel twee. Typisch enthousiast marktkoopmanspraat, wat vroeger (alweer) ook heel gewoon was, daar viel werkelijk niemand over.

Als de verkoper de gitaar als zijnde een echte USA zou aanbieden, dan zou de advertentie hier terecht zijn opgevoerd. Ik vind het nu wat overtrokken om - zelfs als er al aangegeven wordt dat het een imitatie is - nog eens te gaan mieren over een aparte regel. En jee, wie weet ís het ding wel vreselijk goed, die Chinezen kunnen best wel bouwen.

geert1976
17 juni 2011, 19:55
En waar is jouw twijfel over de advertentie. Dat het een neppe is staat namelijk in de advertentie.


Tsja. Toen mensen nog voor zichzelf nadachten - vroeger dus - wist men meteen wel dat zoiets met een korreltje zout genomen moest worden, of misschien wel twee. Typisch enthousiast marktkoopmanspraat, wat vroeger (alweer) ook heel gewoon was, daar viel werkelijk niemand over.

Als de verkoper de gitaar als zijnde een echte USA zou aanbieden, dan zou de advertentie hier terecht zijn opgevoerd. Ik vind het nu wat overtrokken om - zelfs als er al aangegeven wordt dat het een imitatie is - nog eens te gaan mieren over een aparte regel. En jee, wie weet ís het ding wel vreselijk goed, die Chinezen kunnen best wel bouwen.

Ik stel je gelijk gerust, dat zijn ze niet.

Daarnaast is en blijft het contraband, met "made in the USA" achterop de headstock; vroeg of laat wordt er iemand mee bedonderd.

marco v
18 juni 2011, 00:01
+1 Geert, ik ben het volledig met je eens(behalve dan dat ik ook van mening ben dat die Chinezen tegenwoordig best wel een aardig plankje in elkaar weten te zetten) maar misschien is het een idee om een apart topic voor neppers te openen. Dan krijg je die oude discussie niet keer op keer?

BobvanKempen
18 juni 2011, 00:19
Ben het wel volledig met Geert eens dat de huidige verkoper van de Gretch misschien wel aangeeft dat het een fake betreft maar de kans is aanwezig dat iemand hem koopt, een paar dagen wacht en dezelfde gitaar dan weer op Marktplaats gooit voor de hoofdprijs. Zou toch jammer zijn.

peter_l
18 juni 2011, 01:05
Ik vind de suggestie van Marco wel een goeie, een apart topic voor neppers. En dat er altijd mensen blijven die bewust de boel gaan belazeren, tsja: daar mag je dan de Lieve Heer voor danken, gezien het feit dat de mens is geschapen naar zijn evenbeeld. Ga er dan ook maar vanuit dat die oplichters nadien zóveel slechte karmapunten op hun rijbewijs hebben staan, dat ze door Petrus gelijk door worden gestuurd naar de hel ;).

jannest
18 juni 2011, 11:53
Ik vind de suggestie van Marco wel een goeie, een apart topic voor neppers. En dat er altijd mensen blijven die bewust de boel gaan belazeren, tsja: daar mag je dan de Lieve Heer voor danken, gezien het feit dat de mens is geschapen naar zijn evenbeeld. Ga er dan ook maar vanuit dat die oplichters nadien zóveel slechte karmapunten op hun rijbewijs hebben staan, dat ze door Petrus gelijk door worden gestuurd naar de hel ;).

mwa ik heb een beter idee
ik koop een made in china rijbewijs met hun naam er op
dan krijgen ze die karma punten direct

geert1976
18 juni 2011, 12:47
+1 Geert, ik ben het volledig met je eens(behalve dan dat ik ook van mening ben dat die Chinezen tegenwoordig best wel een aardig plankje in elkaar weten te zetten) maar misschien is het een idee om een apart topic voor neppers te openen. Dan krijg je die oude discussie niet keer op keer?

Dat kunnen ze, als ze dat willen best wel, maar dat doen ze vaak niet, Chinezen denken in kwantiteit, niet in kwaliteit.

Daarnaast heb ik al verscheidene nep-gibsons, nep JEMSen ook nep Gretsches in handen gehad en ik was er niet van onder de indruk.

Mitch
18 juni 2011, 12:59
Een topic openen om nep-gitaren te melden? Totaal onzinnig. Als het in de advertentie staat is er geen twijfel meer en dan hoeft het niet hier te worden gemeld, maar bij Marktplaats. Het heeft een zweem van NSB-praktijken, maar het melden van illegale praktijken (zo ook het voeren van beschermde merknamen) is de enige manier om dit aan te pakken voor oplettende consumenten zoals wij.
En als er wel twijfel is, dan post je het gewoon hier.

Pepe
18 juni 2011, 13:00
Ik heb een kennis die op die internationale gitaarbeurzen staat, daar komen de Chinezen met high ends samples aanzetten. Hij zegt, en waarom zou ik hem niet geloven, dat daar gitaren tussen zitten, zo goed, dat geloof je niet.

Die fake-o-holics die je hier ziet, de mogen niet geimporteerd worden. Die worden gemaakt voor landen waar dat wel mag. Ik neem aan dat Aziatisch regio is en dat moet dus low low budget zijn stel ik me zo voor.

Omdat de lonen laag zijn worden daar nu de goedkope lijnen besteld door de grote namen. Als die lonen omhoog schieten dan loont dat niet meer en gaan er ook high ends vandaan komen.
Maar goeie gitaren maken kunnen ze allang. Zo moeilijk is dat niet natuurlijk vergeleken een Iphone produceren.

Mitch
18 juni 2011, 13:07
Precies. Het steevast Chinese productie afkraken mag wel iets genuanceerd worden. Het heeft een doel, low budget en low quality. Maar eigenlijk staat dat buiten dit topic.

peter_l
18 juni 2011, 13:21
Het heeft een zweem van NSB-praktijken, maar het melden van illegale praktijken (zo ook het voeren van beschermde merknamen) is de enige manier om dit aan te pakken voor oplettende consumenten zoals wij.
Ik krijg er inderdaad een beetje een NSB-gevoel bij; klikspaan, matennaaier, enzovoorts. Vergeleken met vroeger word je in dit land al achterlijk in de gaten gehouden door allemaal paranoia lieden of ambtenaren, en als iemand een nepper verkoopt als nepper is-ie in mijn optiek gewoon eerlijk, klaar, je weet immers wat je krijgt.
Aangeven van een bewust nep-als-echt-verkoper (dus oplichter) vind ik prima.

Pepe
18 juni 2011, 13:33
Ja, ik heb het idee dat wij als consumentjes niet de juridische zaken voor het Fender en Gibson emporium hoeven waar te nemen. Dat ze dat best zelf kunnen.
En ik heb al helemaal geen zin om dat te doen voor een company die zelf net zo hard je voor de gek houd zolang je die euro's maar blijft uitgeven.
Het is leuk om voor de gek gehouden te worden natuurlijk, maar dat is wat anders.

jannest
18 juni 2011, 14:28
Ik krijg er inderdaad een beetje een NSB-gevoel bij; klikspaan, matennaaier, enzovoorts. Vergeleken met vroeger word je in dit land al achterlijk in de gaten gehouden door allemaal paranoia lieden of ambtenaren, en als iemand een nepper verkoopt als nepper is-ie in mijn optiek gewoon eerlijk, klaar, je weet immers wat je krijgt.
Aangeven van een bewust nep-als-echt-verkoper (dus oplichter) vind ik prima.

vind je dat ook bij neppe euros, paspoorten, id-kaarten, ect ??


te koop imitatie euros niet van echt te onderscheiden

Venlonaer
18 juni 2011, 15:17
Even offtopic. Opzich is get wel een interresante discussie hoe iedereen denkt over nepperds en etc.
Laten we er een topic voor maken; hebben we.teminste weer een grote topic die actief is....:ok:

marco v
18 juni 2011, 15:34
Een topic openen om nep-gitaren te melden? Totaal onzinnig. Als het in de advertentie staat is er geen twijfel meer en dan hoeft het niet hier te worden gemeld, maar bij Marktplaats. Het heeft een zweem van NSB-praktijken, maar het melden van illegale praktijken (zo ook het voeren van beschermde merknamen) is de enige manier om dit aan te pakken voor oplettende consumenten zoals wij.
En als er wel twijfel is, dan post je het gewoon hier.


Illegale handel veroordelen is mijnsinziens iets geheel anders dan NSB praktijken. Die vuillakken gaven onschuldige mensen aan, lijkt me niet echt een juiste vergelijking...
Melding maken van illegale praktijken aan bijvoorbeeld marktplaats helpt niet, maar melding maken op dit forum voor de minder ervarenden onder ons helpt soms wel een kleine persoonlijke ramp te voorkomen.
Om telkens weer in dit topic een nepper te melden, om daarna weer in die oneindige discussie te vervallen, dat is wel onzinnig. Vandaar, wellicht iets om deze in een waarschuwings topic te zetten.

guitarkid
20 juni 2011, 19:44
http://link.marktplaats.nl/459520903

Geen twijfel, just for the record..... :seriousf:
Of zou dit nou zo'n faker zijn die is gekocht door een onwetende die 'm nu weer kwijt wil.... Ach, wtf!

INOXROX
20 juni 2011, 19:47
http://link.marktplaats.nl/459520903

Geen twijfel, just for the record..... :seriousf:
Of zou dit nou zo'n faker zijn die is gekocht door een onwetende die 'm nu weer kwijt wil.... Ach, wtf!

stratoGaster ? Moet wel echt zijn ...:cooler:

geert1976
20 juni 2011, 20:00
http://link.marktplaats.nl/459520903

Geen twijfel, just for the record..... :seriousf:
Of zou dit nou zo'n faker zijn die is gekocht door een onwetende die 'm nu weer kwijt wil.... Ach, wtf!

En dan te denken van deze HK, met Squier/London City hals.....

http://link.marktplaats.nl/457878145

BobvanKempen
20 juni 2011, 20:23
En dan te denken van deze HK, met Squier/London City hals.....

http://link.marktplaats.nl/457878145

Totaal offtopic maar Geert, ik heb door jou nou al vaker ruzie met mijn vrouw gehad als door mijn stamkroeg, gelieve niet zo veel vette gitaren op MP te zetten anders loopt het hier echt mis :P

geert1976
20 juni 2011, 20:59
Totaal offtopic maar Geert, ik heb door jou nou al vaker ruzie met mijn vrouw gehad als door mijn stamkroeg, gelieve niet zo veel vette gitaren op MP te zetten anders loopt het hier echt mis :P

Gewoon eentje kopen, vrouw meenemen naar een restaurantje en daar vertellen dat je een gitaartje hebt bijgekocht:ok:

BobvanKempen
20 juni 2011, 21:05
Gewoon eentje kopen, vrouw meenemen naar een restaurantje en daar vertellen dat je een gitaartje hebt bijgekocht:ok:

PM me maar een mooie prijs voor die lelijkste Superstrat ooit gemaakt (en daarom ook zo mooi) en dan en ik maak het gelijk nog over :P

pueblo
20 juni 2011, 22:36
http://nl.kapaza.be/antwerpen/gibson-es-175-blonde-57178145.htm
heel lage prijs, en afhalen kan niet, enkel verzenden...
zou het echt zijn? of gewoon geld aftroggelen
als het toch echt zou zijn, sla je slag zou ik zeggen :)

Mesjoggah
20 juni 2011, 22:46
http://nl.kapaza.be/antwerpen/gibson-es-175-blonde-57178145.htm
heel lage prijs, en afhalen kan niet, enkel verzenden...
zou het echt zijn? of gewoon geld aftroggelen
als het toch echt zou zijn, sla je slag zou ik zeggen :)

zou toch een gok zijn dan, ik zou zowiezo een telefoonnummer en adres vragen.
En vragen waar de optredens plaatsvinden zodat je evt. daar kunt afspreken.

peter_l
20 juni 2011, 23:40
vind je dat ook bij neppe euros, paspoorten, id-kaarten, ect ??

te koop imitatie euros niet van echt te onderscheiden
Hmm, heb even een dag of twee gemist, dus hier is de mosterd... Met neppe euro's of paspoorten te koop is het a) meteen duidelijk dat het nep is, zulke dingen zijn normaliter niet te koop, en b) benadeel je er niet zozeer een privé persoon mee, maar hooguit de overheid. En indien het antwoord bij b een ja is en de privé persoon er wel nadeel van ondervind, dan zijn het blijkbaar slechte vervalsingen geweest en heeft de koper dat risico bewust genomen.

"Illegale handel veroordelen is mijnsinziens iets geheel anders dan NSB praktijken. Die vuillakken gaven onschuldige mensen aan, lijkt me niet echt een juiste vergelijking..."

Ik had het ook niet over illegale handel of echte oplichters aangeven, maar het NSB gevoel kreeg ik idd juist meer van het geneuzel om iemand die in alle openheid - en met de keurig daarbijbehorende lage(re) prijs - een nepperd te koop aanbiedt. Als je zo iemand gaat 'aangeven' ben je een zich vervelende azijnpisser in een zwarte jas. Vind ik dan.

Nah, terug naar de studio maar weer. Is er in de tussentijd nog een échte faker gesignaleerd, eentje waar zelfs de kenners zich op stukbijten? Die HK Tele (een Nocaster ook nog eens) was ook wel een give-away, vooral met die binding en dat simpele brugje.

Pepe
20 juni 2011, 23:50
Die giveaways zijn de lulligste, crappy gitaren door half blinde apen in elkaar gezet maar een rookie denkt een lucky shot te hebben en keert zijn spaarpot om van 2 jaar krantenwijk.
Dat vind ik tamelijk sneu.

Oranjeaap
20 juni 2011, 23:51
zou toch een gok zijn dan, ik zou zowiezo een telefoonnummer en adres vragen.
En vragen waar de optredens plaatsvinden zodat je evt. daar kunt afspreken.

Ik heb een mail gestuurd dat ik de gitaar eerst in het echt wil zien. Ben benieuwd naar het antwoord.
Hij vermeld trouwens niets over de toestand van de gitaar. Misschien is de kop wel gebroken geweest en zijn alle elektronica vervangen. Maarja, dan is 800 nog steeds een redelijke prijs

geert1976
21 juni 2011, 00:36
Hmm, heb even een dag of twee gemist, dus hier is de mosterd... Met neppe euro's of paspoorten te koop is het a) meteen duidelijk dat het nep is, zulke dingen zijn normaliter niet te koop, en b) benadeel je er niet zozeer een privé persoon mee, maar hooguit de overheid. En indien het antwoord bij b een ja is en de privé persoon er wel nadeel van ondervind, dan zijn het blijkbaar slechte vervalsingen geweest en heeft de koper dat risico bewust genomen.

"Illegale handel veroordelen is mijnsinziens iets geheel anders dan NSB praktijken. Die vuillakken gaven onschuldige mensen aan, lijkt me niet echt een juiste vergelijking..."


Ik had het ook niet over illegale handel of echte oplichters aangeven, maar het NSB gevoel kreeg ik idd juist meer van het geneuzel om iemand die in alle openheid - en met de keurig daarbijbehorende lage(re) prijs - een nepperd te koop aanbiedt. Als je zo iemand gaat 'aangeven' ben je een zich vervelende azijnpisser in een zwarte jas. Vind ik dan.

Nah, terug naar de studio maar weer. Is er in de tussentijd nog een échte faker gesignaleerd, eentje waar zelfs de kenners zich op stukbijten? Die HK Tele (een Nocaster ook nog eens) was ook wel een give-away, vooral met die binding en dat simpele brugje.

Ik heb de adverteerder van die HK Tele die een Fender moet zijn een mail gestuurd, hij houdt bij hoog en bij laag vol dat het een Fender betreft.:soinnocent:

macwilliams
21 juni 2011, 06:22
Het idee dat de overheid de benadeelde zou zijn. Ik geloof er dus helemaal niets van dat wanneer er tijdens controle ik vals geld op zak zou hebben dat dan de overheid benadeeld zou zijn. Als bedrijf of partkulier ben je gewoon dat geld kwijt.

Maar goed, ik houd voorlopig fijn mijn zwart lederen regenjas & laarzen aan. Ik ben faliekant tegen de handel in vervalste goederen. En nu gauw wat zuurs uit mijn blaas verwijderen.

pueblo
21 juni 2011, 09:12
Ik heb een mail gestuurd dat ik de gitaar eerst in het echt wil zien. Ben benieuwd naar het antwoord.
Hij vermeld trouwens niets over de toestand van de gitaar. Misschien is de kop wel gebroken geweest en zijn alle elektronica vervangen. Maarja, dan is 800 nog steeds een redelijke prijs

lijkt me ook, hou ons op de hoogte !

speedmusic
21 juni 2011, 09:14
Mac, just my 2 cents, ik kan er ook niet bij dat mensen iets recht proberen te praten wat krom is. Fake is fake of het nu een Ralph Lauren polo gekocht in Alanya, Rolex op straat gekocht in Bangkok of een Strat model met Fender logo op Marktplaats is. :dontgeti:

bat
21 juni 2011, 15:45
http://link.marktplaats.nl/459520903

Geen twijfel, just for the record..... :seriousf:
Of zou dit nou zo'n faker zijn die is gekocht door een onwetende die 'm nu weer kwijt wil.... Ach, wtf!
Dit is typisch een gevalletje "de ballen verstand van wat iet verkoopt."

Fiesta Red ook... ;)

Sneue is dan wel weer dat hij in zijn onwetendheid wellicht ook getild is en dacht dat ie destijds voor een hele goede prijs een echte Fender (bekend merk!) had gekocht. Gitaar is helaas bij lange na geen 250 euro waar, ook niet mét tas.

Sinner1980
21 juni 2011, 17:58
Fiesta Red ook... ;)


Mooi hoor...fiesta red...beste kleur voor een stratogaster:seriousf:

bass blom
21 juni 2011, 18:02
hee, gast.. een stratogaster.. hahaa, typo van de eeuw :seriousf:

TimS
21 juni 2011, 23:52
http://link.marktplaats.nl/459288772

Iemand deze al gezien? Het rechterdeel van het logo en het serienummer zien er wat raar uit, of hoort dat bij die periode?

fred dons
22 juni 2011, 07:35
fake, er zijn 2 twijfel puntjes zoals het logo (eerste stuk is een 65 logo, laatste stuk een 89 logo echter dit kan aan de belichting liggen (goud ipv zilver)
de tremelo, die weliswaar vervangen is echter de zadels staan ontzettend ver naar achteren wat niet logisch is als je de trem 1 op 1 vervangt

maar het duidelijkst is de plaatsing van de dots op de 12 fret, die staan te ver uit elkaar en dat is geen twijfelgeval ;)

guitarkid
22 juni 2011, 08:19
http://link.marktplaats.nl/459288772

Iemand deze al gezien? Het rechterdeel van het logo en het serienummer zien er wat raar uit, of hoort dat bij die periode?

Lijkt me dat het het lettertype van "Stratocaster" niet correct is. Ik heb dat lettertype wel vaker op fake decals gezien. En verder geeft Fred ook nog een aantal zaken aan die ik niet gezien had of wist, maar die wel erg logisch klinken.

Hendriks
22 juni 2011, 08:46
Helaas zien 9 van de 10 het niet en zitten ze met een Fake.

guitarkid
22 juni 2011, 10:03
Helaas zien 9 van de 10 het niet en zitten ze met een Fake.

En daarom staan ze op dit forum...!!!!!! Hopen dat het helpt!

Bijl
22 juni 2011, 10:31
Ik ga echt eens een keer vragen of ze fake geld accepteren voor een fake gitaar :)

bass blom
22 juni 2011, 10:36
Ik ga echt eens een keer vragen of ze fake geld accepteren voor een fake gitaar :)

:seriousf:

das een goeie ja, kun je een dagtaak van maken :D
overal langsgaan met zelf geprinte euro biljetten :rockon:
de gitaren vervolgens ritueel verbranden.

guitarnijboer
22 juni 2011, 10:43
fake, er zijn 2 twijfel puntjes zoals het logo (eerste stuk is een 65 logo, laatste stuk een 89 logo echter dit kan aan de belichting liggen (goud ipv zilver)
de tremelo, die weliswaar vervangen is echter de zadels staan ontzettend ver naar achteren wat niet logisch is als je de trem 1 op 1 vervangt

maar het duidelijkst is de plaatsing van de dots op de 12 fret, die staan te ver uit elkaar en dat is geen twijfelgeval ;)

En dan heeft ie ook nog 21 frets i.p.v. 22, zijn de string retainers niet uit 89 etc. Wat een eikel die vent zeg.

Sinner1980
22 juni 2011, 11:01
Helaas zien 9 van de 10 het niet en zitten ze met een Fake.

Mits ze dat doorhebben natuurlijk...

Hoe dan ook blijven dit soort dingen waardeloos en worden er een hoop mensen getild op deze manier...bastardos!:angry:

langun
22 juni 2011, 14:07
:seriousf:

das een goeie ja, kun je een dagtaak van maken :D
overal langsgaan met zelf geprinte euro biljetten :rockon:
de gitaren vervolgens ritueel verbranden.

Verbranden is er misschien over, als het degelijke gitaartjes zijn, gewoon de decal eraf en desnoods aan organisaties geven die kansarme kinderen muziek leren spelen :rockon:

peter_l
22 juni 2011, 17:10
fake, er zijn 2 twijfel puntjes zoals het logo (eerste stuk is een 65 logo, laatste stuk een 89 logo echter dit kan aan de belichting liggen (goud ipv zilver)
Lijkt haast wel of de decal eigenlijk te klein was en toen maar even uitgerekt :???:

Mesjoggah
22 juni 2011, 22:36
http://link.marktplaats.nl/459288772

Iemand deze al gezien? Het rechterdeel van het logo en het serienummer zien er wat raar uit, of hoort dat bij die periode?

Iemand zal 'm wel gemaild hebben want de ad is aangepast.

guitarnijboer
22 juni 2011, 23:27
Iemand zal 'm wel gemaild hebben want de ad is aangepast.

Klopt :sssh:

guitarkid
23 juni 2011, 07:36
.... desnoods aan organisaties geven die kansarme kinderen muziek leren spelen :rockon:

Kansarme kinderen....., hmmmm, die worden toch sowieso al muzikant? :seriousf:


Edit: zag net deze advertentie. Die sunburst Strat zal best een goede gitaar zijn, maar noem 'm geen Fender....... Wat een vreselijk lelijke decal, yai!
http://link.marktplaats.nl/460211040

iWishmaster
23 juni 2011, 13:13
<verwijderd. verkeerd gelezen>

Stand van de knoppen ziet er wat raar uit bij deze LP, of lijkt dat maar zo?

Venlonaer
23 juni 2011, 13:15
Het is geen Gibson hea! Het is een Legend zoals in de ad vermeld staat. Maar ik vind er niet veel vreemds aan.

iWishmaster
23 juni 2011, 13:16
Het is geen Gibson hea! Het is een Legend zoals in de ad vermeld staat. Maar ik vind er niet veel vreemds aan.

Ow, verkeerd gelezen, verwijderd de linkjes wel even ...

pueblo
23 juni 2011, 16:33
niet echt twijfel maar zekerheid, het is vooral voor de vraag: wat doe je er aan, meld je zoiets gewoon aan de adverteerder of aan 2dehands zelf? lijkt me duidelijk dat dit illegale import is

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/basgitaar/music-man-3ts-stingray-4-96148038.html?qq=&list_cat=basgitaar

pure kopie van:

http://www.dhgate.com/4-strings-bass-sunburst-music-man-3ts-stingray/p-ff80808130978b420130ad58a48813db.html

guitarkid
23 juni 2011, 16:53
niet echt twijfel maar zekerheid, het is vooral voor de vraag: wat doe je er aan, meld je zoiets gewoon aan de adverteerder of aan 2dehands zelf? lijkt me duidelijk dat dit illegale import is

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/basgitaar/music-man-3ts-stingray-4-96148038.html?qq=&list_cat=basgitaar

pure kopie van:

http://www.dhgate.com/4-strings-bass-sunburst-music-man-3ts-stingray/p-ff80808130978b420130ad58a48813db.html

Je vertelt die adverteerder niets nieuws, ben ik bang.... Misschien rapporteren aan 2eHands, maar het lijkt me toch dat bijv. de importeur van Music Man (weet niet wie dat voor België doet, voor Nederland Voerman) toch ook wel actie zou moeten ondernemen, voor zover mogelijk.

bat
23 juni 2011, 16:59
2ehands is volgens mij wel erg fel op dit soort dingen. Die verwijderen dit soort ads wel degelijk.

In dit geval is het niet alleen een neppert, zonder dat dit duidelijk wordt vermeld, maar is het ook nog eens een kwalijke manier van handel drijven in mijn ogen. Je bestelt de gitaar bij die belgische "verkoper", die 'm vervolgens in China bestelt en direct naar jou laat versturen. In de praktijk betekent dat dat hij wel een leuke marge opstrijkt, maar het enige dat hij daarvoor doet is dat ding voor je bestellen en betalen. Geheid dat wanneer er heibel is, je niet bij hem aan moet kloppen. Die heibel kan gaan van niet geleverd krijgen tot wel geleverd krijgen maar absoluut niet tevreden zijn met de kwaliteit.

Dit soort "handelaartjes" moet je mijden als de pest. Als tussenhandel fungeren: prima, maar dan moet je er wel wat meer moeite in steken. Op zijn minst dat ding inspecteren voor ie richting de klant gaat. Bij een kabeltje van een paar euro kan het me niet zoveel schelen, maar hier gaat het toch om wat prijziger koopwaar.

pueblo
23 juni 2011, 17:00
Je vertelt die adverteerder niets nieuws, ben ik bang.... Misschien rapporteren aan 2eHands, maar het lijkt me toch dat bijv. de importeur van Music Man (weet niet wie dat voor België doet, voor Nederland Voerman) toch ook wel actie zou moeten ondernemen, voor zover mogelijk.

eens opgezocht, het is ook voerman

bat
23 juni 2011, 17:04
By the way: in de ad gaat hjet om een 4-string "Stingray". In de ad staat ook nog "precies als op de foto". Hmm, tsja, op de foto's staat toch echt een vijfsnaar...

Enfin, ik heb 'm al gemeld.

pueblo
23 juni 2011, 17:05
By the way: in de ad gaat hjet om een 4-string "Stingray". In de ad staat ook nog "precies als op de foto". Hmm, tsja, op de foto's staat toch echt een vijfsnaar...

Enfin, ik heb 'm al gemeld.

indeed, op de oorspronkelijke advertentie was het ook zo... heb voerman ook maar eens verwittigd.

bat
23 juni 2011, 17:08
indeed, op de oorspronkelijke advertentie was het ook zo... heb voerman ook maar eens verwittigd.
Die kunnen er helaas niet zo heel veel mee. Music Man moet dan op zoek naar die chinees die die dingen in elkaar bakt en mochten ze daar dan al succesvol maatregelen tegen kunnen nemen, dan is er tien meter verderop wel een andere die het overneemt. Als de toko zelf niet ineens failliet is en onder een andere naam op precies dezelfde plek verder gaat.

De enige manier om dit tegen te gaan is deze dingen niet kopen. Maar goed, er zijn nog steeds genoeg klanten voor, wereldwijd, en zo lang dat het geval is, blijft deze handel bestaan.

geert1976
23 juni 2011, 18:56
http://link.marktplaats.nl/460325781

Illegale handel.

Beetje schreeuwerige homeshopping advertentietekst trouwens.


de lul.....

bass blom
23 juni 2011, 19:01
ff tippen allemaal bij marktplaats

geert1976
23 juni 2011, 19:02
ff tippen allemaal bij marktplaats

Al gedaan:ok:

peter_l
23 juni 2011, 19:03
http://link.marktplaats.nl/460325781

Illegale handel.

Beetje schreeuwerige homeshopping advertentietekst trouwens.


de lul.....

Nou ja, illegale handel... ik vind dit meer iemand net als met die Chinese Gretsch, of die man met zowel spleetoog Gibson alsook spleetoog Fender. Gewoon particulieren die de gok hebben genomen en 'm nu in alle openheid als replica te koop zetten, dus de boel niet belazeren.
Illegale handel vind ik meer wanneer iemand er 10 of 20 of meer van te koop aanbiedt, da's een handelaar. Dit is gewoon Jan of Kees die een plank verkoopt.

Vraag ik me wel eens af: zouden jullie MP ook zo rap tippen wanneer je broer, je buurman of een maat van je zo'n gitaar te koop zou zetten?

macwilliams
23 juni 2011, 19:24
Nee, die zou ik persoonlijk aanspreken.

geert1976
23 juni 2011, 19:50
Nou ja, illegale handel... ik vind dit meer iemand net als met die Chinese Gretsch, of die man met zowel spleetoog Gibson alsook spleetoog Fender. Gewoon particulieren die de gok hebben genomen en 'm nu in alle openheid als replica te koop zetten, dus de boel niet belazeren.
Illegale handel vind ik meer wanneer iemand er 10 of 20 of meer van te koop aanbiedt, da's een handelaar. Dit is gewoon Jan of Kees die een plank verkoopt.

Vraag ik me wel eens af: zouden jullie MP ook zo rap tippen wanneer je broer, je buurman of een maat van je zo'n gitaar te koop zou zetten?

Peter, we gaan dezelfde discussie niet weer opstarten.
Het is inbreuk op een merkenrecht en vroeg of laat wordt er iemand mee beduveld.
Het is verboden waar, ik verzoek je nu echt te stoppen met het telkens oprakelen van dezelfde discussie, want verboden is verboden.

Indien een vriend of kennis een dergelijke advertentie plaatst, spreek ik hem eerst persoonlijk aan en indien hij er geen gevolg aan geeft tip ik het ook gewoon bij MP.

INOXROX
23 juni 2011, 20:04
....
Illegale handel vind ik meer wanneer iemand er 10 of 20 of meer van te koop aanbiedt, da's een handelaar. Dit is gewoon Jan of Kees die een plank verkoopt.

Vraag ik me wel eens af: zouden jullie MP ook zo rap tippen wanneer je broer, je buurman of een maat van je zo'n gitaar te koop zou zetten?
Ho ho Peter ! Waar ligt de grens ? Ik heb maar 2 goeie bloeddiamanten nodig om het tot voorjaar 2013 uit te zingen . Ben ik nou geen handelaar ?

Sanderltd
23 juni 2011, 22:43
"Handel" of niet; zelfs als particulier kun je derden schade toebrengen door die rommel te verkopen.
Een overeenkomst inzake nepspullen is absoluut nietig en ongeldig, in welke hoedanigheid je nu ook verkeert.

bat
23 juni 2011, 22:50
Ik vind die 550 euro ook flink aan de prijs voor een neppert.

peter_l
23 juni 2011, 23:22
Peter, we gaan dezelfde discussie niet weer opstarten.

Indien een vriend of kennis een dergelijke advertentie plaatst, spreek ik hem eerst persoonlijk aan en indien hij er geen gevolg aan geeft tip ik het ook gewoon bij MP.

't Was ook niet de bedoeling de discussie weer op te starten hoor, maar ik gaf gewoon mijn mening: ik zou de man met rust laten. Je antwoord daarna is in elk geval consequent, hulde daarvoor.

Ziltoid
25 juni 2011, 09:30
http://link.marktplaats.nl/460788678

Mooie gitaar, maar serienummer is verwijdert van de gitaar, wel bon aanwezig.
Je zou haast denken dat deze gitaar is gestolen in het verleden, ik weet het is maar speculatie en waarschijnlijk is de huidige eigenaar geheel eerlijk bezig.

Maar toch als serienummers zichtbaar zijn verwijdert van objecten is het toch altijd oppassen geblazen.

wireman
25 juni 2011, 09:37
DE enige reden waarom mensen serienummers verwijderen is om de afkomst te verhullen (en dus is er nagenoeg altijd sprake van een strafbaar feit) in deze wel duidelijke dunkt me...
Deze gitaar is idd ergens in de 29 jarige geschiedenis (er vanuitgaand dat ie idd uit '82 komt) gejat geweest! Zo te zien ook niet door een kenner, want het is een bogus-job geweest.. vast een of andere respectloze kuttekop die voor het snelle geld is gegaan.. Het hout is echt uitgediept en slecht, danwel niet 'gerepareerd' het is geen kwestie van snel schuren.. slechte zaak dit!! Je koop toch ook geen auto zonder chassisnummer?.. Te goeder trouw of niet.. het is een heet gitaartje ;) wegblijven!!!!

losjansen
25 juni 2011, 10:47
DE enige reden waarom mensen serienummers verwijderen is om de afkomst te verhullen (en dus is er nagenoeg altijd sprake van een strafbaar feit) in deze wel duidelijke dunkt me...
Deze gitaar is idd ergens in de 29 jarige geschiedenis (er vanuitgaand dat ie idd uit '82 komt) gejat geweest! Zo te zien ook niet door een kenner, want het is een bogus-job geweest.. vast een of andere respectloze kuttekop die voor het snelle geld is gegaan.. Het hout is echt uitgediept en slecht, danwel niet 'gerepareerd' het is geen kwestie van snel schuren.. slechte zaak dit!! Je koop toch ook geen auto zonder chassisnummer?.. Te goeder trouw of niet.. het is een heet gitaartje ;) wegblijven!!!!

Maar met een bon lijkt het me niet dat hij gestolen is. Waarom zou iemand in godsnaam het serie nummer zo verwijderen???????

BobvanKempen
25 juni 2011, 11:01
Maar met een bon lijkt het me niet dat hij gestolen is. Waarom zou iemand in godsnaam het serie nummer zo verwijderen???????

Toevallig ben ik bij die gitaar gaan kijken (staat er al een tijdje op) en hoewel de gitaar hoogstwaarschijnlijk ooit gestolen is heeft deze meneer er idd een bon bij van de winkel waar ook duidelijk opstaat dat de gitaar gekocht terwijl er geen serienummer opstaat. Is daarbij een heerlijke gitaar die je voor weinig kan kopen alleen heb ik het niet gedaan omdat ik mezelf ken en die gitaar na 4 weken weer zat ben en dan wordt verkopen wat lastig.

Henri H
25 juni 2011, 11:17
Zo'n bon valt natuurlijk redelijk makkelijk te vervalsen....

Ik weet het niet hoor, vage shit...

bass blom
25 juni 2011, 11:22
zou ik ook met een grote boog omheen gaan zo een gitaar

Oranjeaap
25 juni 2011, 12:57
Waarom zou je hier bij wegblijven? Als ie gestolen is geweest, dan is dat al gebeurd voordat hij bij de winkel terecht kwam.

Het is een schitterende gitaar, en ook nog eens een collectors item. Je gaat er geen enkel nadeel van ondervinden dat het serienummer verdwenen is.

Pepe
25 juni 2011, 13:05
Nadeel is dat je telkens een heel verhaal moet houden als je hem wil verkopen, dat er dan topics op gitaarforum worden geopend.

Wat ik dan weer opvallend vind is de verwijzing naar een amerikaanse toko waar eenzelfde te koop staat voor de NIEUWPRIJS :???:.

Met dat verwijderde serienummer houd het rond de 1000 wel op lijkt me maar waarschijnlijk zal ie zelf aan het dubbele denken gezien zijn verwijzing.

BobvanKempen
25 juni 2011, 13:39
Voordeel is dat die man zelf ook weet dat het een vervelende gitaar is voor de verkoop en je die gitaar meeneemt voor 1500 euro (hij verkoopt de gitaar omdat hij een JEM terug wil kopen dus hij wil ook wel ruilen met een JEM). Wil je perse zon gitaar en weet je zeker dat hem voorlopig houd dan kan deze zelfde advertentie ook in het Tip Topic gezet worden want goedkoper ga je zon ding nooit meer vinden.

Tunes
25 juni 2011, 15:52
Nu wil ik helemaal niet beweren dat euromusic een verkeerde zaak is.
Het is wel een redelijk nieuwe zaak, er zat eerder een andere muziek zaak in.

Dat zegt natuurlijk nog geen reet, maar ik zou er wel wat meer vertrouwen in hebben als hij bij een zaak vandaan kwam die al lang een goede naam heeft.

En het daar ook even navragen, weet je meteen hoe het met die bon staat (zo'n gitaar vergeet je niet als je die verkoopt).

Hmmm ik heb zelf dus maar even gebeld, euro-music weet niets van deze gitaar, maar zegt de vriendelijke mevrouw "mogelijk bij de vorige eigenaar".
toen was de naam ook euro-music.

Toch wel uitkijken lijkt mij.

Willi@m
25 juni 2011, 16:34
http://link.marktplaats.nl/455127481

Ik denk dat ik er overheen ga bieden... :soinnocent:

peter_l
25 juni 2011, 16:58
Ik denk dat het een vervalsing is. Als je een bami-lucht ruikt weet je het zeker ;). Kom op jongens, wie geeft 'm aan bij de MP-politie?

Rock Bottom
25 juni 2011, 17:03
Toevallig ben ik bij die gitaar gaan kijken (staat er al een tijdje op) en hoewel de gitaar hoogstwaarschijnlijk ooit gestolen is heeft deze meneer er idd een bon bij van de winkel waar ook duidelijk opstaat dat de gitaar gekocht terwijl er geen serienummer opstaat. Is daarbij een heerlijke gitaar die je voor weinig kan kopen alleen heb ik het niet gedaan omdat ik mezelf ken en die gitaar na 4 weken weer zat ben en dan wordt verkopen wat lastig.

Ik heb bij euro music nog nooit maar dan ook nooit een gibson gezien, aan de andere kant was euromusic altijd wel heel makkelijk met inruil.
Maar je weet het maar nooit.

bass blom
25 juni 2011, 17:21
Ik denk dat het een vervalsing is. Als je een bami-lucht ruikt weet je het zeker ;). Kom op jongens, wie geeft 'm aan bij de MP-politie?

ga vooral zo door!

peter_l
25 juni 2011, 20:07
ga vooral zo door!

Gut, toen ikzelf in Friesland woonde hadden ze in die richting toch wat meer gevoel voor wat cynische humor ;)

Sinner1980
25 juni 2011, 20:15
http://link.marktplaats.nl/455127481

Ik denk dat ik er overheen ga bieden... :soinnocent:

GEWELDIGE grap dit...hilarisch!:seriousf:

bass blom
25 juni 2011, 20:17
ik heb nog een echte. een opblaasbare :seriousf:

macwilliams
25 juni 2011, 20:29
Ik denk dat het een vervalsing is. Als je een bami-lucht ruikt weet je het zeker ;). Kom op jongens, wie geeft 'm aan bij de MP-politie?

Komop petâhrr, 't is aan jou nu hè! Ga eens tegen je gewoonte in :D

peter_l
25 juni 2011, 21:12
Komop petâhrr, 't is aan jou nu hè! Ga eens tegen je gewoonte in :D
Ha, welnee joh. Ik heb destijds al met afgrijzen zitten te kijken naar die postbus 51 reclame voor de kliklijn, ik heb werkelijk niets met zulke constructies, te eng voor woorden. Het welbekende oude verhaal van je buren in de gaten houden van 'waar ze die nieuwe auto van konden betalen' is ook niet voor mij. Ik ben meer van de 'leven en laten leven', behalve als het een Bewuste Bedrieger is. Dan zeg ik: pek & veren! Wim Kok bijvoorbeeld ;).

macwilliams
25 juni 2011, 21:27
Ha, welnee joh. Ik heb destijds al met afgrijzen zitten te kijken naar die postbus 51 reclame voor de kliklijn, ik heb werkelijk niets met zulke constructies, te eng voor woorden. Het welbekende oude verhaal van je buren in de gaten houden van 'waar ze die nieuwe auto van konden betalen' is ook niet voor mij. Ik ben meer van de 'leven en laten leven', behalve als het een Bewuste Bedrieger is. Dan zeg ik: pek & veren! Wim Kok bijvoorbeeld ;).

Ghehehe, als iedereen nou eerlijk zou zijn en velen er niet bij voorbaat er op uit zou zijn jou/mij of ons allen te vernöken dan zou ik elke dag als blijk van waardering wonderful world van Louis Armstrong spelen.

Tot die mooie dag komt verschillen we van mening.

Pepe
25 juni 2011, 21:37
WTF is dat met die kleine bullet?
klik (http://link.marktplaats.nl/460914228)

peter_l
26 juni 2011, 00:36
WTF is dat met die kleine bullet?
klik (http://link.marktplaats.nl/460914228)

Nieuwe stelbout? Of gewoon nieuwe hals?

"Heerlijke strat, veel op gespeeld en dat hoor je!"

Ofwel: het rammelt en ratelt en kraakt alle kanten uit ;)

@MacW: laten we gaan voor die ene dag! Ik heb er al een (tweede) borrel op genomen :sssh:

macwilliams
26 juni 2011, 01:45
http://www.travelvalley.nl/images/upload/cached/proost_14832_308_209_1.JPG

Oranjeaap
26 juni 2011, 13:22
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/461016372-gibson-les-paul.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bxIpiSpC6Efy L2EQbmsfQmaIo%2FrtTdHXPuXcYo6R6eyU6VHInVIHOzMPYjUS gmmbK4FIdzTwRBGMI6xSa30kNIxyfQcvKoqZctr0s25P1DJyBO F8eGPFm8b%2FC2gqGyEOfluhmP7BOD9a7v2JObBnXJ5sKYNGig ow0ZOv0%2FrCVl3PRfb5MhTi6&df=1&fta=eNpNkctu4zAMRf9Fi6wtUU8KWReYxfxCQL1So05sVE5rTN F%2FH0nporujy6tLiiI0%2BFXRInu8L5cPWirz7SiRHcuZn1I9 7ytyn2b0y47%2F5s3XkmpTth0nf9vw%2Frjl9zn6t0%2B8zqGu d7%2FWGcVp2x7n6bStdY9rymfjJP%2Fz0rNb9EbXzPzcUioCsj mNpiAaQyArlKEDgosmaHnwoEImmhroUIBCB8ldjA2MLRDUb9AZ ROFDUcLmcctA7oq2mnRqMHEnrTg4ZcoWeqCJ0OoDRCkdRMgwjZ xAyUEzhzSpNHoZDrF7pLOgW07gykpRnubJPYELsB2oOEsDos1y QMi9ewOboClUeI5mGoo09ulpMeOWcwT9pcqalPqoUpsweqngRM zDA2rMbJwAin2XvK1yXzdK9bLk%2B3V%2F7evWreCQ3ei49B9o S08oZBMFMvpk%2Fu8PfjBPOOHX9%2Fd%2FSZqlGQ%3D%3D&fta_ind=27&fs=1

Kop breuk gehad? Die zwarte vlek op de achterkant heb ik nog nooit gezien. Sommige modellen hebben dat wel op de hiel

Pepe
26 juni 2011, 13:26
Probably...

geert1976
26 juni 2011, 13:31
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/461016372-gibson-les-paul.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bxIpiSpC6Efy L2EQbmsfQmaIo%2FrtTdHXPuXcYo6R6eyU6VHInVIHOzMPYjUS gmmbK4FIdzTwRBGMI6xSa30kNIxyfQcvKoqZctr0s25P1DJyBO F8eGPFm8b%2FC2gqGyEOfluhmP7BOD9a7v2JObBnXJ5sKYNGig ow0ZOv0%2FrCVl3PRfb5MhTi6&df=1&fta=eNpNkctu4zAMRf9Fi6wtUU8KWReYxfxCQL1So05sVE5rTN F%2FH0nporujy6tLiiI0%2BFXRInu8L5cPWirz7SiRHcuZn1I9 7ytyn2b0y47%2F5s3XkmpTth0nf9vw%2Frjl9zn6t0%2B8zqGu d7%2FWGcVp2x7n6bStdY9rymfjJP%2Fz0rNb9EbXzPzcUioCsj mNpiAaQyArlKEDgosmaHnwoEImmhroUIBCB8ldjA2MLRDUb9AZ ROFDUcLmcctA7oq2mnRqMHEnrTg4ZcoWeqCJ0OoDRCkdRMgwjZ xAyUEzhzSpNHoZDrF7pLOgW07gykpRnubJPYELsB2oOEsDos1y QMi9ewOboClUeI5mGoo09ulpMeOWcwT9pcqalPqoUpsweqngRM zDA2rMbJwAin2XvK1yXzdK9bLk%2B3V%2F7evWreCQ3ei49B9o S08oZBMFMvpk%2Fu8PfjBPOOHX9%2Fd%2FSZqlGQ%3D%3D&fta_ind=27&fs=1

Kop breuk gehad? Die zwarte vlek op de achterkant heb ik nog nooit gezien. Sommige modellen hebben dat wel op de hiel

Ik denk ook een kopbreuk, die zwarte vlek hoort daar echt niet op thuis, dat is bijspuitwerk.

Mic
26 juni 2011, 20:10
Is dit nou een Fender made in Mexico of toch een Squier?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/456761804-fender-stratocaster-mim-met-ibanez-versterker.html?return=eJxNjttqwzAMht%2Bl0NzlYNclm UMY7ZuYRF1MfMJSWA%2Fs3SdDB7vS90k%2FkowW%2BmV1N6KWg 9IHBJPndVyJkm7bLSYIjTd5o%2BSMIWyCa%2F3%2BtLDVEGobk PLuIRCEFoMx%2BX%2Bn%2FrJkMldwsFG2OK%2Ft3KuhWcm7z7u bRLXgRPF4uojj6Zp2ho7BsV16ORSUBVXBxTKWWPqLEcPTsl7xt uB7Su%2BpL7HAn2Q7l%2FC9XBG9kh%2FFHmxnKc592bx9s90gL JDZIpZDskppn7oqRaQ5LjCJvlOH8ecXcxZe9w%3D%3D&df=1&fta=eNotkV1uIyEQhO8yD36m%2BRmgka%2BQK1jNANnRjm1kxs nsRrl7aJy30tfVTakgtPjV0OH0fGyXD9raFBqCNDgd2xlOqZ33 O0KoTxRhA7TShU2i1S6kFUOtjHf8v9bQSmqd7J1cK96e1%2FxY l7AdCGC19GH7h0aCsS78%2FcSSbyk%2Fwr2tKE%2B1Ps%2FiVO 9tX%2B4pn8EKzSk0TpXe8xTWHqChwmlNI56CPlLRU9EyHiqScw DxgGiWWWXRhaYSLTGJmYjJrERUTKyzi9QHkHdFW8kkOaczm4VN Mwu7ZB2HOQmV5wO8N3MUw2ypSMUiZuuYGBJ6dkykhJzGyBbxyq Oz55EBlwVvGSmS9pzHCKeAzT5mz3f0bKMsgygH46AXsAziSlZ6 iBijfQmb%2BaAkJenl6e8PIfo2h1eeYFlYaJFVP0hkUrFx%2FH Bvc79XSu2y5dv7%2FodbNn3gcbrSceHie9cJfWcSJ%2Fqcwtuv %2FJgCocCv7%2B8fCe2rrg%3D%3D&fta_ind=33&fs=1

geert1976
26 juni 2011, 20:15
Is dit nou een Fender made in Mexico of toch een Squier?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/456761804-fender-stratocaster-mim-met-ibanez-versterker.html?return=eJxNjttqwzAMht%2Bl0NzlYNclm UMY7ZuYRF1MfMJSWA%2Fs3SdDB7vS90k%2FkowW%2BmV1N6KWg 9IHBJPndVyJkm7bLSYIjTd5o%2BSMIWyCa%2F3%2BtLDVEGobk PLuIRCEFoMx%2BX%2Bn%2FrJkMldwsFG2OK%2Ft3KuhWcm7z7u bRLXgRPF4uojj6Zp2ho7BsV16ORSUBVXBxTKWWPqLEcPTsl7xt uB7Su%2BpL7HAn2Q7l%2FC9XBG9kh%2FFHmxnKc592bx9s90gL JDZIpZDskppn7oqRaQ5LjCJvlOH8ecXcxZe9w%3D%3D&df=1&fta=eNotkV1uIyEQhO8yD36m%2BRmgka%2BQK1jNANnRjm1kxs nsRrl7aJy30tfVTakgtPjV0OH0fGyXD9raFBqCNDgd2xlOqZ33 O0KoTxRhA7TShU2i1S6kFUOtjHf8v9bQSmqd7J1cK96e1%2FxY l7AdCGC19GH7h0aCsS78%2FcSSbyk%2Fwr2tKE%2B1Ps%2FiVO 9tX%2B4pn8EKzSk0TpXe8xTWHqChwmlNI56CPlLRU9EyHiqScw DxgGiWWWXRhaYSLTGJmYjJrERUTKyzi9QHkHdFW8kkOaczm4VN Mwu7ZB2HOQmV5wO8N3MUw2ypSMUiZuuYGBJ6dkykhJzGyBbxyq Oz55EBlwVvGSmS9pzHCKeAzT5mz3f0bKMsgygH46AXsAziSlZ6 iBijfQmb%2BaAkJenl6e8PIfo2h1eeYFlYaJFVP0hkUrFx%2FH Bvc79XSu2y5dv7%2FodbNn3gcbrSceHie9cJfWcSJ%2Fqcwtuv %2FJgCocCv7%2B8fCe2rrg%3D%3D&fta_ind=33&fs=1

Het is een Mexicaanse Fender Strat "Squier" uitvoering, was destijds een aparte uitvoering en iets goedkoper als een Mexicaanse Standard.
Als ik het mij nog goed kan herinneren:chicken:

BamBuFan1
27 juni 2011, 01:15
Kop breuk gehad? Die zwarte vlek op de achterkant heb ik nog nooit gezien. Sommige modellen hebben dat wel op de hiel

Eh... spuit dan de hele achterkant van de kop zwart?!

JohnLord
27 juni 2011, 12:42
Spuit dan niet idd.

geert1976
28 juni 2011, 12:49
http://link.marktplaats.nl/461595335

Mooi fantasieverhaal, maar Vester heeft zelf geen gitaren geproduceerd en Vester gitaren, werden niet in Japan, maar in Korea gemaakt, in de Saehan fabrieken, de vraagprijs is dan wel weer ok

geert1976
28 juni 2011, 12:53
http://link.marktplaats.nl/460820685

Verkoper zegt dat de gitaar niet uit China komt, maar waar dan wel vandaan?
en ik zie een Gibson logo, typisch een gitaar waar vandaag of morgen weer iemand mee wordt beduveld

JohnLord
28 juni 2011, 13:23
Het zijn in ieder geval foto's van verschillende gitaren, altijd twijfelachtig imo.

HaroldA
28 juni 2011, 14:27
http://link.marktplaats.nl/460820685

Verkoper zegt dat de gitaar niet uit China komt, maar waar dan wel vandaan?
en ik zie een Gibson logo, typisch een gitaar waar vandaag of morgen weer iemand mee wordt beduveld

Het blijft merkvervalsing.

Overigens vind ik 'm er wel typisch Chinees uit zien: top-bookmatch-naad zit niet in het midden en de potmeters staan scheef...

bass blom
28 juni 2011, 14:42
authenthische look & feel :seriousf:

peter_l
28 juni 2011, 18:17
authenthische look & feel :seriousf:

Hmm ja, zoiets. Ik kan er de vinger ook niet op leggen, maar ergens klopt er optisch gezien iets niet met het ding. De combi zwart plastic op zo'n finish vind ik ook niet fraai.

En al zal het maf klinken, met deze ad heb ik meer moeite dan met de meest recente Chinese Gibson die hier langskwam. Misschien omdat die persoon er gewoon ronduit voor uitkwam, en deze er een wazig verhaal omheen ophangt betreffende de herkomst?

Nou ja, etenstijd. En dan de boel dichtspijkeren, vastsjorren, het noodrantsoen en de kaarsen klaarleggen; het gaat spoken zeggen ze :-)

Oranjeaap
29 juni 2011, 16:14
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/461871195-gibson-les-paul-classic-2005.html

Klinkt helemaal niet verdacht!

HaroldA
29 juni 2011, 16:22
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/461871195-gibson-les-paul-classic-2005.html

Klinkt helemaal niet verdacht!

Wat is er verdacht aan behalve het slechte Nederlands en de lage prijs?

Oranjeaap
29 juni 2011, 16:27
Wat is er verdacht aan behalve het slechte Nederlands en de lage prijs?

Wat moet er dan nog meer verdacht aan zijn dan het vertaal-machine Engels en de lage prijs? :o
Typische (nigeraanse) oplichter. Gitaar staat ergens in de US of UK te koop. Hij kopieert gewoon de foto's, gooit de text in de vertaal machine, lage prijs, en huppaa. Lieft betalen met western union :hide:

bass blom
29 juni 2011, 16:37
Wat moet er dan nog meer verdacht aan zijn dan het vertaal-machine Engels en de lage prijs? :o
Typische (nigeraanse) oplichter. Gitaar staat ergens in de US of UK te koop. Hij kopieert gewoon de foto's, gooit de text in de vertaal machine, lage prijs, en huppaa. Lieft betalen met western union :hide:

heb je zijn 06 nummer al geprobeerd?

Jambi
29 juni 2011, 16:38
Waar lees je de western union dan? beetje vreemde aanname op absis van de feiten. Heb je hem al gebeld?

snaarplukker
29 juni 2011, 16:39
Wat moet er dan nog meer verdacht aan zijn dan het vertaal-machine Engels en de lage prijs? :o
Typische (nigeraanse) oplichter. Gitaar staat ergens in de US of UK te koop. Hij kopieert gewoon de foto's, gooit de text in de vertaal machine, lage prijs, en huppaa. Lieft betalen met western union :hide:
Hoeft geen oplichter uit Nigeria te zijn. Kan toch even in Tilburg bekijken of het echt is?

HaroldA
29 juni 2011, 16:39
Lieft betalen met western union :hide:

Sorry, dat kon ik niet vinden in de tekst...

Nog steeds niet trouwens, waar staat dat? :???:

guitarkid
29 juni 2011, 16:40
heb je zijn 06 nummer al geprobeerd?

Precies, opbellen en zeggen dat je de gitaar komt halen. Als ik in de buurt woonde wilde ik wel een kans wagen! Nothing to loose, hooguit wat benzine!
Nigerianen zetten meestal geen 06-nummers in hun ads, toch.....?
Die prijs, die is verdacht laag, dat dan weer wel.... ;)

Edit: hoezo veel reacties in één minuut...??? :)

TimS
29 juni 2011, 16:41
Sorry jongens, hij is gereserveerd :) Morgen kon ik hem ophalen.

guitarkid
29 juni 2011, 16:42
Sorry jongens, hij is gereserveerd :) Morgen kon ik hem ophalen.

Ik ook.....!!!!! :???:





Geintje...!!! :seriousf:

Oranjeaap
29 juni 2011, 16:45
Dat van western union was overduidelijk een geintje. Oplichters maken graag gebruik van western union.
Ik had toen ik de eerste keer keek niet het telefoonnummer gezien. Misschien wil hij er gewoon snel van af. Het lijkt mij gewoon een klein beetje verdacht.

Oranjeaap
29 juni 2011, 17:47
Morgen de ontknoping :seriousf:

macwilliams
29 juni 2011, 18:30
Geen twijfel, dat is een mazzeltje.

Dhengis
30 juni 2011, 12:56
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vintage-fender-telecaster-96536136.html?qq=telecaster+79&pcpl=&pc_id=&afd=

Deze is grappig...

TimS
30 juni 2011, 13:21
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vintage-fender-telecaster-96536136.html?qq=telecaster+79&pcpl=&pc_id=&afd=

Deze is grappig...

1979, 2002, wat maken die paar jaar nou uit.

Epiphoneee
30 juni 2011, 18:24
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vintage-fender-telecaster-96536136.html?qq=telecaster+79&pcpl=&pc_id=&afd=

Deze is grappig...

Ik snap hem niet :???:

Gearjunkie
30 juni 2011, 18:33
7ender Japan in 1979???

Epiphoneee
30 juni 2011, 18:36
7ender Japan in 1979???

Ik ben geen 7ender fan dus ik weet er niet zo veel van, maar ik heb zelf een Squier uit '83?

Pepe
30 juni 2011, 19:30
Crafted's in Japan zijn pas vanaf 96 he.. de prijs maar ook best doormidden.

MAG doormidden, that is.

nickofzo
30 juni 2011, 20:05
Sorry jongens, hij is gereserveerd :) Morgen kon ik hem ophalen.


heb je hem???

Henri H
2 juli 2011, 17:00
Highway One Strat? http://link.marktplaats.nl/462493596

Vraagprijs lijkt me aan de hoge kant in dat geval... (+ ietwat misleidende advertentie)

espike
3 juli 2011, 17:57
Wat is er verdacht aan behalve het slechte Nederlands en de lage prijs?

Om te beginnen het telefoon nummer in arnhem op een adres in utrecht, het adres in utrecht bevat geen winkel (zie google maps) en op de contact pagina van t bedrijf zelf wordt weer een duitse eigenaar aangegeven.

guitarkid
3 juli 2011, 18:36
Sorry jongens, hij is gereserveerd :) Morgen kon ik hem ophalen.

En.....?????

geert1976
3 juli 2011, 23:52
http://link.marktplaats.nl/460945476

Een HK Tele van nieuw E 80,00, waar iemand weer genaaid gaat worden....

snaarplukker
4 juli 2011, 09:20
http://link.marktplaats.nl/460945476

Een HK Tele van nieuw E 80,00, waar iemand weer genaaid gaat worden....
Inkoop € 80,--, nieuwe snaren € 5,--, Fender decal € 15,-- en afstellen door professional gitaarbouwer € 75,--. Dan kom je wel op € 175,--.;)
Of klopt het niet met die professionele afstelling?

guitarkid
4 juli 2011, 10:33
Inkoop € 80,--, nieuwe snaren € 5,--, Fender decal € 15,-- en afstellen door professional gitaarbouwer € 75,--. Dan kom je wel op € 175,--.;)
Of klopt het niet met die professionele afstelling?

Nou, hij speelt "eng ligt"..... :seriousf:

HaroldA
4 juli 2011, 10:36
Inkoop € 80,--, nieuwe snaren € 5,--, Fender decal € 15,-- en afstellen door professional gitaarbouwer € 75,--. Dan kom je wel op € 175,--.;)
Of klopt het niet met die professionele afstelling?

Een (speelgoed)gitaartje van €80,- voor €75,- professioneel af laten stellen? :seriousf:

BobvanKempen
4 juli 2011, 12:58
En zelfs de inkoop 80 euro is wat overtrokken, uit mijn hoofd koop je ze op de website voor 45 euro ofzo.

HalfBlindLefty
4 juli 2011, 21:50
hehe die foto tegen dat bord : Pas op drijfzand, verboden te betreden, zegt alles.

macwilliams
4 juli 2011, 22:23
En zelfs de inkoop 80 euro is wat overtrokken, uit mijn hoofd koop je ze op de website voor 45 euro ofzo.

Op iebee ook voor €36,- zien weggaan...

Rutger Molenberghs
10 juli 2011, 23:01
De persoon achter deze website (http://www.instrumentenvanhaecke.tk/index.php/guitar/details/53) adverteert op 2dehands.be. Dat particulieren nep-Fenders verkopen is één ding (hoewel ook verwerpelijk), maar dit is gewoon een handelaar! Op de website zijn zowel een nagemaakte tele als een strat te vinden. Compleet met Custom Shop logo.

Epiphoneee
10 juli 2011, 23:11
De persoon achter deze website (http://www.instrumentenvanhaecke.tk/index.php/guitar/details/53) adverteert op 2dehands.be. Dat particulieren nep-Fenders verkopen is één ding (hoewel ook verwerpelijk), maar dit is gewoon een handelaar! Op de website zijn zowel een nagemaakte tele als een strat te vinden. Compleet met Custom Shop logo.

Ik vind ze nog best mooi :???:

Jammer dat ze wel nep zijn, en een 'handelaar' zal ik het niet noemen, hij heeft 2 fake gitaren...

ChazyChaz
11 juli 2011, 03:54
Het word niet veel opmerkelijker dan dit: http://link.marktplaats.nl/464750516
Echt een ontzettend maffe, en uitzonderlijke karige advertentie dit.
Hoewel dit natuurlijk niet helemaal het idee achter dit topic is, moest ik dit gewoon even met jullie delen!

guitarkid
11 juli 2011, 07:10
Het word niet veel opmerkelijker dan dit: http://link.marktplaats.nl/464750516
Echt een ontzettend maffe, en uitzonderlijke karige advertentie dit.
Hoewel dit natuurlijk niet helemaal het idee achter dit topic is, moest ik dit gewoon even met jullie delen!

Nou, twijfelachtig is hij wel...! ;) Want wat moet je nou met zo'n advertentie?
Toch reageren, in de hoop dat het een buitenkansje is bijv?

bat
11 juli 2011, 09:25
Dat particulieren nep-Fenders verkopen is één ding (hoewel ook verwerpelijk), maar dit is gewoon een handelaar!
Och, het is helaas echt niet de eerste "handelaar". Er zijn de afgelopen tijd al vele lieden geweest die denken een gouden handeltje te hebben aangeboord met deze kopieën. Het handelaarswerk bestaat doorgaans uit een website opzetten en die dingen tegen het dubbele van de inkoopprijs weer doorzetten aan de koper. Je ziet ze zelfs al die de gitaren rechtstreeks van/door het fabriekje waar ze 'm bestellen naar de eindkoper laten sturen.

Rutger Molenberghs
11 juli 2011, 09:40
Het woord handerlaar sloeg op het feit dat deze persoon blijkbaar professioneel met gitaren bezig is. Hij doet zo te zien vooral reparaties, maar verkoop ook wat gitaren. Waaronder deze vervalsingen.

bass blom
13 juli 2011, 08:01
http://www.nu.nl/internet/2563761/webwinkels-aansprakelijk-bij-verkoop-nepartikelen.html


Verkoopsites als eBay kunnen aansprakelijk worden gesteld indien verkopers ze gebruiken om vervalste artikelen te verhandelen.

bat
13 juli 2011, 09:18
Het woord handerlaar sloeg op het feit dat deze persoon blijkbaar professioneel met gitaren bezig is. Hij doet zo te zien vooral reparaties, maar verkoop ook wat gitaren. Waaronder deze vervalsingen.
De hele website ademt een particulier die er wat bijklust in zijn vrije tijd. Geen echte professional of winkel. Van dat soort "handelaars" zijn er meer, een aantal ervan komt met enige regelmaat in dit topic voorbij.

Ik zou het pas zorgelijk vinden als een gevestigde naam op gebied van gitaarreparaties of -verkoop zijn vingers aan dit soort spullen zou branden.

HaroldA
13 juli 2011, 09:46
Ik zou het pas zorgelijk vinden als een gevestigde naam op gebied van gitaarreparaties of -verkoop zijn vingers aan dit soort spullen zou branden.

Hmmm... Ben ff kwijt wie dat ook al weer was, maar er was een tijdje geleden een prof ampbouwer die zich ermee inhield... Ff zoeken!

HaroldA
14 juli 2011, 11:45
Hmmm... Ben ff kwijt wie dat ook al weer was, maar er was een tijdje geleden een prof ampbouwer die zich ermee inhield... Ff zoeken!

Len Ruygrok!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?98432-Twijfel-over-een-advertentie-topic&p=2525196&highlight=Ruygrok#post2525196

bass blom
16 juli 2011, 16:32
op gitaarmarkt..


Wegens aanschaf van een andere fenderamp, verkoop ik deze prosonic. technisch in perfecte staat, uiterlijk als nieuw. Met 2 x 10 "speakers. Neem jouw mans waar ik bied hem erg goedkoop aan.

niet echt twijfel, maar wat bedoelt die man met die rode text? :D :chicken:

bat
16 juli 2011, 17:14
ik denk dat de m een k moet zijn.

jutter
16 juli 2011, 17:15
Vandaag deze Fender Stratocaster USA voor 200,00 euro bekeken! Logo is er later opgeplakt, brugzadels zijn van een goedkoop type, elementen komen van een hele goedkope squier, enz.
http://link.marktplaats.nl/466232980
Trap er niet in want deze meneer stuurt ook op.....het zou lullig zijn als hij thuis afgeleverd wordt en dat je er dan achter komt dat het een fake is!

robert-gitarist
16 juli 2011, 17:17
Vandaag deze Fender Stratocaster USA voor 200,00 euro bekeken! Logo is er later opgeplakt, brugzadels zijn van een goedkoop type, elementen komen van een hele goedkope squier, enz.
http://link.marktplaats.nl/466232980
Trap er niet in want deze meneer stuurt ook op.....het zou lullig zijn als hij thuis afgeleverd wordt en dat je er dan achter komt dat het een fake is!

Helaas is ie al verkocht :( :makeup:
Ook de dots op de 12de positie staan te ver uit elkaar.

jutter
16 juli 2011, 17:20
Helaas is ie al verkocht :( :makeup:
Ook de dots op de 12de positie staan te ver uit elkaar.

Mha, wees er maar blij om dat je hem niet gekocht hebt: 200,00 is nog teveel! Hals staat trouwens ook te hol.
Sneu voor diegene die hem wel heeft gekocht.....

bat
16 juli 2011, 17:23
Sneu voor diegene die hem wel heeft gekocht.....
Ik denk dat robert-gitarist dat ook bedoelde. Hier hetzelfde gevoel, er is iemand flink geript met dit ding.

jutter
16 juli 2011, 17:27
Ik denk dat robert-gitarist dat ook bedoelde. Hier hetzelfde gevoel, er is iemand flink geript met dit ding.

Was een supervriendelijke man, mooi huis met een dikke Jaguar voor de deur. Hij wist zelf genoeg over gitaren te vertellen dus wist drommels goed wat hij verkocht. Zo zie je maar weer, uiterlijk vertoon zegt geen ene fuck!

robert-gitarist
16 juli 2011, 18:18
Ik denk dat robert-gitarist dat ook bedoelde. Hier hetzelfde gevoel, er is iemand flink geript met dit ding.

Inderdaad dat bedoelde ik :) Ik heb gelukkig net nog genoeg kennis om te zien dat deze nep is maar soms heb ik er wel moeite mee om te checken. Gelukkig hebben we dit forum daar ook voor :hippie:

Epiphoneee
16 juli 2011, 23:22
Mha, wees er maar blij om dat je hem niet gekocht hebt: 200,00 is nog teveel! Hals staat trouwens ook te hol.
Sneu voor diegene die hem wel heeft gekocht.....

Het eerste dat me inderdaad opviel was de hals. Jammer dat dit soort mensen bestaan.

BamBuFan1
16 juli 2011, 23:39
Was een supervriendelijke man, mooi huis met een dikke Jaguar voor de deur. Hij wist zelf genoeg over gitaren te vertellen dus wist drommels goed wat hij verkocht. Zo zie je maar weer, uiterlijk vertoon zegt geen ene fuck!

Eh, waar denk je dat hij die dikke Jaguar mee verdiend heeft?

Mesjoggah
17 juli 2011, 08:30
Was een supervriendelijke man, mooi huis met een dikke Jaguar voor de deur. Hij wist zelf genoeg over gitaren te vertellen dus wist drommels goed wat hij verkocht. Zo zie je maar weer, uiterlijk vertoon zegt geen ene fuck!

Maar heb je die man er ook meteen op gewezen dat ie de zaak aan het besodemieteren was?

spirit
18 juli 2011, 17:10
Nu ik steed meer negatieve berichten over TFOA (The Fellowship Of Acoustics) hoor en lees, ga ik na lang overwegen toch het volgende posten.

Op MarktPlaats én Ebay biedt TFOA de volgende Squier aan http://link.marktplaats.nl/298289211 deze gitaar is een aantal jaren geleden in mijn bezit geweest. Deze gitaar is alles behalve orgineel. De hals is van een Squier silver series, de body is van een low budget Rockson en de electronica en andere hardware komt van diverse andere gitaren, sommige org. squier, ondere onderdelen weer niet.

De JV neckplate was gewoon blanco, het serie nummer heb ik er met slagcijfers en letters zelf ingeslagen (500, omdat ik een groot liefhebber ben van de FIAT 500, en 72 omdat dat mijn geboorte jaar is) (Tja, vroeger deed je dat soort dingen als je je géén echte kon veroorloven :makeup: )

Deze gitaar heb ik een jaar of 3 á 4 geleden samen met een Squier MIK tele, en bijleg van mijn kant kunnen ruilen tegen een echte Squier SQ strat, ik heb de nieuwe eigenaar duidelijk vermeld dat de strat niet meer org. was, vandaar ook de bijbetaling van mijn kant.

Een hele tijd daarna kwam ik de gitaar weer tegen bij een andere verkoper op Speurders, die hem als org. JV silverseries aanbood (die zijn er natuurlijk nooit geweest), en heb toen hetzelfde verhaal als hierboven gemaild, en hem verteld dat óf hij was "opgelicht", óf dat HIJ de boel aan het oplichten was. Echter heb ik nooit iets van de verkoper vernomen, en ook Speurders heeft de adv. na aandringen niet verwijderd. waarschijlijk is er dus iemand ingestonken.

Nu kwam ik de gitaar dus op MP en Ebay weer tegen, en heb ik TFOA daarover gemaild, de enige reactie die ik terug heb ontvangen was "dat ze de boel eens aan de binnenkant zouden bekijken".

Ik heb lang zitten twijfelen of ik dit hier zou plaatsen, omdat ik dacht dat de reputatie van TFOA best wel goed is/was, maar nu ik steeds meer ga lezen en horen, ben ik daar toch wel erg aan gaan twijfelen, en zal daar niet zo snel iets gaan kopen.

PS, waar ik eigelijk nog het meeste van baal, is dat ik er zelf aan meegeholpen heb, door zelf een serie nummer in de neckplate te slaan. In het verleden heb ik ook net als veel anderen ook wel eens een gitaar "ge-Fender-ished" door er een ander decal op te plakken. (Heb dit bij verkoop wél duidelijk vermeld), Later ben ik wel het gevaar van zoiets in gaan zien, doordat blijkt dat niet iedereen even eerlijk is en dit bij verkoop "vergeet" te melden.

En inmiddels staat de gitaar wéér te koop, http://link.marktplaats.nl/466894723
heb ook deze verkoper gemaild. Ben benieuwd naar zijn reactie.

Bovenstaande post komt uit feb. 2010, in 4 of 5 jaar tijd is dit dus de 5e eigenaar (mijzelf meegerekend) die de gitaar aanbied. Ik kom de gitaar nu dus voor de 4e keer tegen, en wie weet is ie ook nog van eigenaar gewisseld zonder dat ik het gezien heb.

bat
18 juli 2011, 21:07
Een duidelijk voorbeeld waarom het gewoon niet goed is om een nepperd van "echte" kenmerken te voorzien...

In ieder geval chapeau dat jij je best doet om verkeerde doorverkoop tegen te gaan.

BobvanKempen
18 juli 2011, 22:06
Ik wil toch graag even terugkomen over de opmerkingen die er zijn gedaan mbt The Fellowship of the Acoustics. Half half wordt er hier gezegd dat dit niet een erg betrouwbare winkel is. Ik zelf heb daar toch hele andere ervaringen mee. Sterker nog, ik vind dit een van de meest klantvriendelijke gitaar winkels en daarbij ook een van de winkels waar de werknemers/eigenaar erg veel verstand, kennis en kunde heeft van gitaren. Ik zeg niet dat er nooit een fout gemaakt wordt (als je kijkt wat daar hangt kan ik me voorstellen dat ze een low end gitaar niet volledig inspecteren) maar om dan te stellen dat ze niet heel erg betrouwbaar zijn gaat mij wat ver.

HaroldA
18 juli 2011, 22:10
als je kijkt wat daar hangt kan ik me voorstellen dat ze een low end gitaar niet volledig inspecteren

Wat een snobistische instelling! :stop:

Behalve achterlijk hoge prijzen ook nog eens de betaalbare gitaren verwaarlozen... Tsss...

Mad Mike
18 juli 2011, 22:17
Ik ben al geruime tijd opzoek naar een Fender USA Telecaster. Nu volg ik deze al een tijdje: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/466021161-koop-ruil-fender-usa-telecaster-am-standard-3t-sunburst.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4 SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMK KxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1 en vraag ik me eigen al gelangere tijd af of deze 100% echt is. Ik heb namelijk nooit een USA Standard Tele gezien met een headstock als deze. (serienummer op de voorkant, look van het logo ziet er hetzelfde uit als die op van een MIM Standard Tele)

Ik wil hem namelijk binnenkort bellen om er misschien eens naar te gaan kijken. Maar dan moet ik dus wel zeker weten dat ik niet bedonderd wordt. :sssh:

TimS
18 juli 2011, 22:22
Logo en serienummer kloppen volgens mij wel hoor. Eerste cijfer in het serienummer een ander lettertype hoort.

bat
18 juli 2011, 22:29
Dat logo is vrij gebruikelijk voor een early 90's (USA) Standard. Pas later zijn ze weer teruggegaan naar het spaghettilogo.

Pepe
18 juli 2011, 22:34
Ik wil toch graag even terugkomen

Ik kan me nog de witte SG custom herinneren die zelfs op de amerikaanse fora meer dan een paar wenkbrouwen deden fronsen en met prijzen van 20.000 euro of meer kan je je geen "fout" veroorloven. Vind ik dan.
Als Nederlander weet ik beter wat hier omgaat dan de gemiddelde Duitser of Amerikaan en dan vind ik zijn beschrijvingen van zelfgebouwde gitaren en amps door streekgenoten nogal twijfelachtig. Maar je kan het ook Hollandse Koopmanschap noemen natuurlijk.

Mad Mike
18 juli 2011, 22:37
@TimS & bat: Thanks! Ik dacht ik vraag het gewoon effe voor de zekerheid aangezien ik normaal gesproken alleen Mexican Standards zie met zo'n headstock bedrukking. Zal hem morgen ofzo wel eens bellen. Nogmaals bedankt allebei! :hippie:

spirit
18 juli 2011, 22:44
Ik zeg niet dat er nooit een fout gemaakt wordt (als je kijkt wat daar hangt kan ik me voorstellen dat ze een low end gitaar niet volledig inspecteren) maar om dan te stellen dat ze niet heel erg betrouwbaar zijn gaat mij wat ver.

Kan ik me ook voorstellen, maar als ze dan een mail krijgen, zouden ze toch beter moeten weten.
Als je de slagplaat eraf haalt zie je meteen dat dit geen Squier body is. Ik durf dan ook hardop te zeggen dat TFOA willens en wetens een nepper verkocht hebben.

Overigeens krijg ik van de huidige verkoper ook géén reactie.

BobvanKempen
18 juli 2011, 23:00
Kan ik me ook voorstellen, maar als ze dan een mail krijgen, zouden ze toch beter moeten weten.
Als je de slagplaat eraf haalt zie je meteen dat dit geen Squier body is. Ik durf dan ook hardop te zeggen dat TFOA willens en wetens een nepper verkocht hebben.

Overigeens krijg ik van de huidige verkoper ook géén reactie.

Ik heb net Rudi gemailt en hij stelt dat hij de gitaar als een nepper verkocht heeft voor 200 euro.

bat
18 juli 2011, 23:05
Ervan uitgaande dat dat zo is: zo gaat dat dus met neppers. Een aantal verkopers meldt het er keurig bij, maar ergens in de keten "vergeet" iemand het te zeggen... Niet altijd is de originele verkoper zo actief bezig om blijvend mensen te waarschuwen.

MarkS
18 juli 2011, 23:19
Wat een snobistische instelling! :stop:

Behalve achterlijk hoge prijzen ook nog eens de betaalbare gitaren verwaarlozen... Tsss...

De marge zal onderin niet zo heel groot zijn, als ieder tientje telt is een uurtje brutoloon aan een standaardcheck/beurtje en evt materiaal misschien al veel.
En om nou steeds aangeboden gitaren open te schroeven voor inkoop vind ik nou ook niet echt een klantvriendelijke bejegening....

Achterlijk hoge prijzen zijn elders ook te vinden. It's a free market.;)

geert1976
19 juli 2011, 00:14
Ik kan me nog de witte SG custom herinneren die zelfs op de amerikaanse fora meer dan een paar wenkbrouwen deden fronsen en met prijzen van 20.000 euro of meer kan je je geen "fout" veroorloven. Vind ik dan.
Als Nederlander weet ik beter wat hier omgaat dan de gemiddelde Duitser of Amerikaan en dan vind ik zijn beschrijvingen van zelfgebouwde gitaren en amps door streekgenoten nogal twijfelachtig. Maar je kan het ook Hollandse Koopmanschap noemen natuurlijk.

Die herinner ik mij nog, daar was inderdaad eea niet juist aan.
Ik irriteerde mij ook vooral aan het feit dat de gitaar bv werd gefotografeerd, terwijl de gitaar aan de neck in de lucht werd getild.
Niet erg handig, als je weet dat die pockets in die jaren uiterst teer waren

HaroldA
22 juli 2011, 14:58
Ehm, huh? :???:

http://img.2dehands.be/f/normal/97963334_3-gibson-made-in.jpg

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-made-in-97963334.html

guitarkid
22 juli 2011, 15:16
Ehm, huh? :???:

http://img.2dehands.be/f/normal/97963334_3-gibson-made-in.jpg

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-made-in-97963334.html

Ach, heeft misschien een headcrackje gehad. Is nou alleen maar beter...! ;)

wietse
22 juli 2011, 15:21
als die hals mahonie is zoals hij zegt in de advertentie dan ben ik de paashaas, kop ja, hals betwijfel ik ernstig.

HaroldA
22 juli 2011, 15:23
Ach, heeft misschien een headcrackje gehad. Is nou alleen maar beter...! ;)

Die koop hoort niet thuis op die hals. Hele andere kop/nek verbinding dan Gibson doet, ander hout en zelfs een andere kleur! :chicken:

bass blom
22 juli 2011, 15:24
dat is een vaag brouwsel, twijfel van de maand, of het jaar? :D

Jasper.
22 juli 2011, 15:27
Het is een echte gibson hoor, check die headstock maar. Serienummer klopt ook :p

bass blom
22 juli 2011, 15:30
Het is een echte gibson hoor, check die headstock maar. Serienummer klopt ook :p

ah natuurlijk, gibson is door orpheo geinspireerd geraakt en maakt nu ook gitaren met geschroefde hals :crazyhappy:

HaroldA
22 juli 2011, 15:32
ah natuurlijk, gibson is door orpheo geinspireerd geraakt en maakt nu ook gitaren met geschroefde hals :crazyhappy:

Verrek! Ik had de geschroefde hals nog helemaal niet gezien ;)

http://img.2dehands.be/f/normal/97963334_2-gibson-made-in.jpg

Geschroefde kop en geschroefde hals dus! :ok:

Oranjeaap
22 juli 2011, 15:36
Zo das een flink verkrachte gitaar. Zonde van die Gibson headstock. Ben benieuwd waar die vandaan komt

johns
22 juli 2011, 16:05
ah natuurlijk, gibson is door orpheo geinspireerd geraakt en maakt nu ook gitaren met geschroefde hals :crazyhappy:

Gibson S1:
http://cdn.pimpmyspace.org/media/pms/c/en/n6/62/1975s1.jpg

guitarkid
22 juli 2011, 16:08
Gibson S1:
http://cdn.pimpmyspace.org/media/pms/c/en/n6/62/1975s1.jpg

:).
Maar euh, is die headstock van deze er nou ook later op gezet.....?
Er zit wel veel kleurverschil in hals en headstock!!! ;)
BTW: deze komt m.i. uit de afdeling "Mislukte Gibsons". Daar wilde ik al niet aan toen ik geen cent te makken had en op een Ibanez LP-kopie speelde. Zie ook: Gibson Marauder.....
Waarschijnlijk zijn ze beter dan iedereen toen dacht, maar ja, daar heeft Gibson nu niets meer aan!

johns
22 juli 2011, 16:11
Als ik het me goed herinner waren er wat verschillende versies. Die flying-v headstock haddens ze volgens mijn wel allemaal. De mijne had deze kleur:
http://i947.photobucket.com/albums/ad313/robrejian/FENDER/DSCN0550.jpg

Sjoerdo
22 juli 2011, 16:20
Die koop hoort niet thuis op die hals. Hele andere kop/nek verbinding dan Gibson doet, ander hout en zelfs een andere kleur! :chicken:

sterker nog Gibson heeft helemaal geen kop neck verbinding deze worden uit een stuk hout gemaakt :sssh:

HaroldA
22 juli 2011, 16:23
sterker nog Gibson heeft helemaal geen kop neck verbinding deze worden uit een stuk hout gemaakt :sssh:

Die S1 ziet er ook uit alsof hij een andere verbinding heeft. En ik ken ook halzen uit 3 en 5 stukken hout van Gibson ;)

Sjoerdo
22 juli 2011, 16:33
Die S1 ziet er ook uit alsof hij een andere verbinding heeft. En ik ken ook halzen uit 3 en 5 stukken hout van Gibson ;)

Dat is nieuw voor mij,

deze foto laat mooi zien dat gibson halzen uit 1 geheel zijn en ook waarom er zoveel neckcracks zijn bij Gibson, kan iemand de zwakke plek aanwijzen?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRY6G7ufLt6V3BKpmq3-HsOfp2YOyBo7z_ttlNK9fC_TRwzjFM4

HaroldA
22 juli 2011, 16:40
deze foto laat mooi zien dat gibson halzen uit 1 geheel zijn en ook waarom er zoveel neckcracks zijn bij Gibson, kan iemand de zwakke plek aanwijzen?

http://img.sait.nl/gitaarnet/sjoerdo.png

Flauw. :stop:

Oranjeaap
22 juli 2011, 17:18
Die halsverbindingen die je op die foto's ziet wordt meestal een scarf joint genoemd. Gibson heeft dit alleen gebuikt op zijn uber goedkope modellen zoals de maurader.
Gibsons gebruikt(e) wel degelijk meer-delige halzen, maar dan geen scarf joints, maar gelamineerde lagen zoals op deze foto:

http://030be21.netsolhost.com/WordPress/wp-content/uploads/2010/07/3-piece-no-v.jpg

macwilliams
22 juli 2011, 23:07
Note:
Ik twijfel niet aan de verkoper , noch aan de telecaster, de prijs vind ik een beetje aan de hoge kant.


Op het eerste gezicht zeg ik een van de trap af "gerrelikde" Baja telecaster.

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/468013235-telecaster-relic.html

Henri H
23 juli 2011, 01:01
Ik heb ook getwijfeld of ik hem hier zou tippen, omdat de prijs alleszins redelijk/laag is, en de relic wel mooi gedaan is, maar de toets is dan weer te "netjes".

The Unforgiven
23 juli 2011, 05:41
Wat kosten die baja's nieuw. Ik meen ongeveer 600 euro, en dan is €400 nog wel redelijk. Ik heb idiotere vraagprijzen gezien.

macwilliams
23 juli 2011, 06:09
Ik heb ook getwijfeld of ik hem hier zou tippen, omdat de prijs alleszins redelijk/laag is, en de relic wel mooi gedaan is, maar de toets is dan weer te "netjes".



Wat kosten die baja's nieuw. Ik meen ongeveer 600 euro, en dan is €400 nog wel redelijk. Ik heb idiotere vraagprijzen gezien.
Het toeval wil dat ik onlangs een Baja tweedehands heb aangeschaft en die is op een paar krasjes op de slagplaat na vrij van schade. En als €400,- laag is voor dit exemplaar dan heb ik echt heel weinig betaald voor de mijne.
Misschien moet ik de mijne niet als referentie zien maar mezelf doen inzien dat ik weer een "Mac mazzeltje" heb gehad.

Zoals ik in mijn vorige post al zei, ik twijfel niet aan de gitaar noch de verkoper. De prijs vind ik aan de hoge kant.

Nieuw kost deze bij eiland muziek €619,-

Midwolda
23 juli 2011, 09:28
:).
Maar euh, is die headstock van deze er nou ook later op gezet.....?
Er zit wel veel kleurverschil in hals en headstock!!! ;)
BTW: deze komt m.i. uit de afdeling "Mislukte Gibsons". Daar wilde ik al niet aan toen ik geen cent te makken had en op een Ibanez LP-kopie speelde. Zie ook: Gibson Marauder.....
Waarschijnlijk zijn ze beter dan iedereen toen dacht, maar ja, daar heeft Gibson nu niets meer aan!

Die halsverbindingen die je op die foto's ziet wordt meestal een scarf joint genoemd. Gibson heeft dit alleen gebuikt op zijn uber goedkope modellen zoals de maurader.
Gibsons gebruikt(e) wel degelijk meer-delige halzen, maar dan geen scarf joints, maar gelamineerde lagen zoals op deze foto:

http://030be21.netsolhost.com/WordPress/wp-content/uploads/2010/07/3-piece-no-v.jpg

Er hangen hier zowel een Marauder ( uit 1978 ) als een S-1 ( 1979 ).
De Marauder heeft een hals uit drie stroken maple, zonder scarf joint, met volute, en een maple slab.
De S-1 heeft een mahonie hals uit èèn stuk, zonder scarf joint, met volute, en een maple slab.
De hals-body verbinding bestaat bij beiden niet uit een lange schroef door de body in het hout van de hals,
zoals bij een Strat, maar uit stalen bouten door de body naar stalen bussen in de hals.
Beiden gitaren steken gewoon goed in elkaar, zijn zuiver en stemvast, en spelen zoals het een Gibson betaamt.
Low-budget in de seventies, prima hoor, beter spul dan een helehoop massa-produktie van nu.

De hals van de Junior op 2ehands.be is gewoon gebroken geweest en er is een nieuw stuk hout ingezet.
De mismatch van het hout van de kop en de hals is te groot, dat hoort niet bij elkaar.
Het is wel een vreemde reparatie, niet èèn houtkenner zal een kop zomaar stomp op een hals zetten.
Ik zou er wel eens een röntgenfoto van willen zien... :cooler:

Henri H
23 juli 2011, 10:50
Wat kosten die baja's nieuw. Ik meen ongeveer 600 euro, en dan is €400 nog wel redelijk. Ik heb idiotere vraagprijzen gezien.Dit is geen Baja, maar een Roadworn.
Die kosten nieuw €899,-.

Edit:
:noob: :noob: Dit is het TWIJFEL topic...... :noob: :noob:

Ik zou hem willen tippen!

macwilliams
23 juli 2011, 10:55
Dit is geen Baja, maar een Roadworn.
Die kosten nieuw €899,-.

Hebben die ook een customshop designed nekplaat en een S1 schakeling?
Dan zou je zomaar gelijk kunnen hebben.