PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

macwilliams
4 januari 2011, 13:18
nou vooruit dan voordat je gaat huilen;

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-12.html

Hmz, topic kan dicht.

HaroldA
4 januari 2011, 13:28
Maar ga nu eens zelf nog eens naar die pagina toe en helemaal onderaan staat een link genaamd Handboek VGEM, daarin kun je precies zien dat ik gelijk heb.

Daar kwam ik op artikel 337 (http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXXV/Artikel337/geldigheidsdatum_04-01-2011) uit het Wetboek van Strafrecht uit:


Artikel 337

1. Hij die opzettelijk:
a. valse, vervalste of wederrechtelijk vervaardigde merken,
b. waren, die zelf of op hun verpakking valselijk zijn voorzien van de handelsnaam van een ander of van het merk waarop een ander recht heeft,
c. waren, die ter aanduiding van herkomst, valselijk van de naam van een bepaalde plaats, met bijvoeging van een verdichte handelsnaam, zijn voorzien,
d. waren, waarop of op de verpakking waarvan een handelsnaam van een ander of een merk waarop een ander recht heeft, zij het dan ook met een geringe afwijking, is nagebootst of
e. waren of onderdelen daarvan die valselijk hetzelfde uiterlijk vertonen als een tekening of model waarop een ander recht heeft, dan wel daarmede slechts ondergeschikte verschillen vertonen, invoert, doorvoert of uitvoert, verkoopt, te koop aanbiedt, aflevert, uitdeelt of in voorraad heeft, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste één jaar of geldboete van de vijfde categorie.

Oftewel: een nep gitaar die op een echte lijkt is verboden om te verkopen en er staat zelfs maximaal een jaar gevangenisstraf op. De verkoper moet het dan wel bewust verkopen als zijnde een kopie.

Het vermelden dat het een kopie betreft maakt het dus helemaal strafbaar!

speedmusic
4 januari 2011, 13:32
Precies mijn punt die wet is al sinds april 2009 ongewijzigd.
En via dit topic kunnen wij ons er bewust van worden of een verkoper al dan niet een kopie aan het verhandelen is, zoals die Jazz bass op pagina 725.
Mocht er worden vastgesteld dat het een kopie is dan kunnen we de verkoper en Marktplaats hierover netjes inlichten.

Venlonaer
4 januari 2011, 13:44
Maak hier dan eens een eigen topic voor! dit gaat toch helemaal niet meer over 'twijfel over een advertentie'??????

HaroldA
4 januari 2011, 14:01
Maak hier dan eens een eigen topic voor! dit gaat toch helemaal niet meer over 'twijfel over een advertentie'??????

Tuurlijk wel! Dat is de wettelijke basis die we als handleiding kunnen gebruiken om te bepalen of een advertentie wel of niet legaal is en er dus aan de advertentie getwijfeld mag worden.

Zo heeft die Jazz bas die ik plaatste een Fender logo, maar het lijkt er op dat aan de hand van Artikel 337a, b en e er getwijfeld mag worden over de legaliteit van de verkoop van die bas.

Het is dan aan ons om een waarschuwing aan de adverteerder (en Marktplaats) te richten dat hij een strafbaar feit aan het plegen is. Da's toch veel beter dan een jaar brommen, toch? :ok:

Tunes
4 januari 2011, 14:41
Tuurlijk wel! Dat is de wettelijke basis die we als handleiding kunnen gebruiken om te bepalen of een advertentie wel of niet legaal is en er dus aan de advertentie getwijfeld mag worden.

Zo heeft die Jazz bas die ik plaatste een Fender logo, maar het lijkt er op dat aan de hand van Artikel 337a, b en e er getwijfeld mag worden over de legaliteit van de verkoop van die bas.

Het is dan aan ons om een waarschuwing aan de adverteerder (en Marktplaats) te richten dat hij een strafbaar feit aan het plegen is. Da's toch veel beter dan een jaar brommen, toch? :ok:


Precies, de wettelijke basis, maar da's nog geen veroordeling (wel hier trouwens).
Hoe zit het b.v. met een kitcar of andere "namaak artikelen", ik ken geen enkele particulier (let op geen handelaar) die daar ooit voor veroordeeld is.
Er zit meer dan regelmatig nogal een verschil tussen de wettekst en de uiteindelijke uitvoering. Dat heeft vaak te maken met haalbaarheid, maar ook met gedogen en behaal je wel het doel van de wet.

Het doel van de wet is merken beschermen, dat doel haal je echt niet door een particuliere verkoper te pakken, maar wel door handelaren.
Kennelijk wordt er door uitvoerders van de wet beter nagedacht.

Maar goed ik denk niet dat we tot elkaar kunnen komen.
Maar ik blijf reageren, al was het maar om Geert te vervelen.

En nu wil ik het hebben over het beflikkerd worden door de echte fabrikanten

Sjoerdo
4 januari 2011, 14:55
Daar kwam ik op artikel 337 (http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXXV/Artikel337/geldigheidsdatum_04-01-2011) uit het Wetboek van Strafrecht uit:

"Artikel 337

1. Hij die opzettelijk:"

etc etc

Oftewel: een nep gitaar die op een echte lijkt is verboden om te verkopen en er staat zelfs maximaal een jaar gevangenisstraf op. De verkoper moet het dan wel bewust verkopen als zijnde een kopie.

Het vermelden dat het een kopie betreft maakt het dus helemaal strafbaar!

je trekt nu een artikel uit zijn verband, en dit is precies wat ik bedoel; dit zou namelijk een misdrijf zijn, namelijk oplichting.

HaroldA
4 januari 2011, 14:56
En nu wil ik het hebben over het beflikkerd worden door de echte fabrikanten

Start je eigen topic dan maar, want hier gaat het over twijfelachtige aanbieders, producten en advertenties.

barno
4 januari 2011, 16:20
Tuurlijk wel! Dat is de wettelijke basis die we als handleiding kunnen gebruiken om te bepalen of een advertentie wel of niet legaal is en er dus aan de advertentie getwijfeld mag worden.

Zo heeft die Jazz bas die ik plaatste een Fender logo, maar het lijkt er op dat aan de hand van Artikel 337a, b en e er getwijfeld mag worden over de legaliteit van de verkoop van die bas.

Het is dan aan ons om een waarschuwing aan de adverteerder (en Marktplaats) te richten dat hij een strafbaar feit aan het plegen is. Da's toch veel beter dan een jaar brommen, toch? :ok:

+ 1

fijn ook dat het nu min of meer is uitgeklaard. het is bij wet niet toegelaten. Ik vind dit een behoorlijk relevante discussie en wel op zijn plaats in dit topic.

stikel
4 januari 2011, 16:45
Rest nog een vraag. Wie op dit forum is kundig genoeg om, in een twijfelgeval, van een plaatje/foto te beoordelen of iets echt is. Als het er dik bovenop ligt zie ik het ook. Maar al die twijfelgevallen. Ik wens u allen veel succes en nog vele, liefst vruchtbare discussies.

signsofzodiac
4 januari 2011, 17:11
Rest nog een vraag. Wie op dit forum is kundig genoeg om, in een twijfelgeval, van een plaatje/foto te beoordelen of iets echt is. Als het er dik bovenop ligt zie ik het ook. Maar al die twijfelgevallen. Ik wens u allen veel succes en nog vele, liefst vruchtbare discussies.

Het irriteert me mateloos dat ik me, voor een tweedehands Fender of Gibson, al geroepen voel om hier te komen vragen of ie pluis is. Alleen daarom al moeten ze die vervelende namakers, logo-plakkers en kopers/verkopers stevig aanpakken. Highly annoying.

Bram+
4 januari 2011, 18:03
De vraag is eigenlijk of Marktplaats er wat mee doet. Er staat wel in de voorwaarden van Marktplaats zelf dat het verboden is advertenties te plaatsen voor "objecten die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen", maar in principe kunnen alleen de rechthebbenden hier melding van maken. Soms lijkt het er wel op dat advertenties wel verwijderd worden nadat iemand er hier melding van gemaakt heeft en er bij Marktplaats melding van gemaakt is, maar dat kan toeval zijn.

Desalniettemin is het ook goed om het vanaf hier in de gaten te houden. Persoonlijk vind ik misleidende advertenties (bewust of onbewust door de verkoper) wel erger dan iemand die z'n lelijke Chinese kopie openlijk verkoopt, maar in theorie mag het allebei dus niet.

soup
4 januari 2011, 18:07
http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/fender-twin-reverb-jaren-70-84372028.html?qq=fender+reverb&pcpl=&pc_id=&afd=

van Frans uit Hoogstraten Antwerpen, aangekocht in Uden

en

van Jos uit Vlaardingen Zuid Holland, aangekocht in Uden

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/396145449-fender-twin-reverb-jaren-70-met-jbl-speakers.html?return=eJwtjE0OgjAQhe9iAktoQV2UEIM3q XQIDaVMOoMYjXd3UFfvez951mjz8kY1ZPT5aA4ENvVjMzKjKct pQYjFbNPEGKxlKmIof5MCR7w8QqtzRy0vWd3prL46LyAaWPTpU ZAGR%2F8W91QJzFJ0cZ0h%2BV7stIkdIDpIWXWqFG8%2BfiHBH dJNFgvtx1WOuLbq0Lw%2FKug5qg%3D%3D&df=1&fta=eNotjkmOwyAQRe%2BClKwZHGMX8hVyBQszpFF7QIAHdZS7 d9nKql4Ner80SHhnaICsaew3PWaisK2AHGPH7jZ3ZQGmbAA1Fv gLUWVvM05iAaqmCPM6uRSM%2Bt3Bu9m6dOO07GHGktzm0qCWHI DfY1w7erpRHfXLERXQkkEACfYKlQwIa2ppKmYO1jwqKoVHqJxw ZkAQvpXicQGvXY3Apbcaj2vumWnwRrZmELw9dQzNZYna5n5086 v8nIkUFy2QSR%2F9%2BQTm2usLDkTvRD2%2FuBGlgcL78%2FkH EXdYng%3D%3D&fta_ind=8&fs=1



plaatsen liggen dicht bij elkaar maar toch vaag imho...

Mesjoggah
4 januari 2011, 18:10
http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/fender-twin-reverb-jaren-70-84372028.html?qq=fender+reverb&pcpl=&pc_id=&afd=

van Frans uit Hoogstraten Antwerpen, aangekocht in Uden

en

van Jos uit Vlaardingen Zuid Holland, aangekocht in Uden

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/396145449-fender-twin-reverb-jaren-70-met-jbl-speakers.html?return=eJwtjE0OgjAQhe9iAktoQV2UEIM3q XQIDaVMOoMYjXd3UFfvez951mjz8kY1ZPT5aA4ENvVjMzKjKct pQYjFbNPEGKxlKmIof5MCR7w8QqtzRy0vWd3prL46LyAaWPTpU ZAGR%2F8W91QJzFJ0cZ0h%2BV7stIkdIDpIWXWqFG8%2BfiHBH dJNFgvtx1WOuLbq0Lw%2FKug5qg%3D%3D&df=1&fta=eNotjkmOwyAQRe%2BClKwZHGMX8hVyBQszpFF7QIAHdZS7 d9nKql4Ner80SHhnaICsaew3PWaisK2AHGPH7jZ3ZQGmbAA1Fv gLUWVvM05iAaqmCPM6uRSM%2Bt3Bu9m6dOO07GHGktzm0qCWHI DfY1w7erpRHfXLERXQkkEACfYKlQwIa2ppKmYO1jwqKoVHqJxw ZkAQvpXicQGvXY3Apbcaj2vumWnwRrZmELw9dQzNZYna5n5086 v8nIkUFy2QSR%2F9%2BQTm2usLDkTvRD2%2FuBGlgcL78%2FkH EXdYng%3D%3D&fta_ind=8&fs=1



plaatsen liggen dicht bij elkaar maar toch vaag imho...

Ik zou zeggen waag er een mailtje aan?

Fireburst
4 januari 2011, 18:48
Die Frans uit Hoogstraten verkoopt heel regelmatig op 2ehands.be, meestal vintage versterkers. Ik denk dat er wel meerdere Nederlanders zijn die een account hebben bij 2ehands.be en dan als woonplaats 1 of andere grensplaats in België nemen. In Lommel zit er ook zo iemand, maar die zet het er wel meestal bij dat hij net over de grens woont.
Als je, zoals ik (erg genoeg...), dagelijks eens naar de verschillende verkoopsites surft (2ehands, kapaza, Marktplaats) vallen die 'dubbele advertenties' vanzelf op.

Dit zegt natuurlijk niets over de inhoud/echtheid van de spullen, maar ik vermoed dat er met de verkoper an sich niks mis is.

zeiler
4 januari 2011, 18:57
ik woon ook op twee adressen, zowel bij mijn ouders in de buurt van Zwolle als in Groningen... Vrienden van mij studeren in Leuven (België ;)) en wonen bijv. in Zwolle en Hoogeveen :)!

Oppassen is 't wel, maar of 't per direct fout is ;)!?

Fireburst
4 januari 2011, 22:57
Voilà, dit bedoel ik dus : http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/esp-ltd-ec-1000-84755457.html?list_cat=elektrische-gitaar

Lijkt wat raar, maar is niks mis mee.

JeroenP
4 januari 2011, 23:14
Die Frans uit Hoogstraten verkoopt heel regelmatig op 2ehands.be, meestal vintage versterkers. Ik denk dat er wel meerdere Nederlanders zijn die een account hebben bij 2ehands.be en dan als woonplaats 1 of andere grensplaats in België nemen. In Lommel zit er ook zo iemand, maar die zet het er wel meestal bij dat hij net over de grens woont.
Als je, zoals ik (erg genoeg...), dagelijks eens naar de verschillende verkoopsites surft (2ehands, kapaza, Marktplaats) vallen die 'dubbele advertenties' vanzelf op.

Dit zegt natuurlijk niets over de inhoud/echtheid van de spullen, maar ik vermoed dat er met de verkoper an sich niks mis is.

Klopt, ik heb dat ook. Als je iets snel wilt verkopen (liefst aan een liefhebber) wil je een zo breed mogelijk publiek aanspreken. Speurders, 2dehands.nl en kapaza voegen niet veel toe aan marktplaats of gitaarmarkt. Op 2dehands.be komen veel bezoekers die je normaal gesproken niet krijgt dus is dit de logische optie. Nu moet je bij 2dehands.be een woonplaats in Belgie invoeren om een account aan te maken. Zo heb ik Maaseik ingevoerd omdat dat redelijk in de buurt is. Wel zet ik onder iedere ad die ik daar plaats "!!!Ik woon in Venlo, Nederland!!!".

Het kan dus wat verwarring opleveren, maar er is (in de meeste gevallen) niks aan de hand. Ik denk dat vrij veel Nederlanders dat doen.

den titten
6 januari 2011, 14:21
Hallo,

Kan iemand me helpen met deze zoekertjes :
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/koreaanse-epiphone-lp-96-83170925.html

en

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-by-gibson-es-335-78103930.html

Ik hoor geregeld lof over de Koreaanse Epiphones. Maar is die 2e zijn geld waard ? De gitaar kost nieuw minder... Zijn de nieuwe Epiphones zo goed niet dan ?

Groeten,
Tom

robert-gitarist
6 januari 2011, 14:30
Nja er zijn goede en slechte Chinese en Koreaanse Epiphone's. Het blijft een kwestie van uittesten en zelf onder vidnen wat jij er van vind uiteindelijk.
Feit is wel dat er meer slechte Chinese Epiphone's zijn dan Koreaanse exemplaren. Bovendien testen mensen vaak een Chinese Epiphone in de winkel die recht uit de doos komt zonder intonatie en is afgesteld en gaan dan lopen zeiken dat het voor geen meter speelt etc etc...:stop:
Ik heb een aantal Koreaanse en een Chinese Epiphone LP en die Chinees is echt briljant :) Gewoon goed laten afstellen en intoneren en je hebt echt wel een prima LP hoor, deze doet echt niets onder voor een Koreaan. Wel kan er verschil zitten in afwerking.

Kortom, testen en zelf bevinden ;)

Ik vind die ES335/Sheraton wel duur hoor, 550 euro maar die is wel heel erg fraai! Maar die vind je ook wel voor minder dan 550 euro en ook gemaakt in Korea ;)

Bram+
6 januari 2011, 14:31
Verkoopgeouwehoer. Een Epiphone is zo goed als het exemplaar dat je in je handen hebt :D Als over twee jaar de productie van Epiphone naar Turkmenistan verhuist, zul je zien dat alle Chinese exemplaren worden aangeprijsd met de opmerking "Nog uit China, dus geen goedkope troep!".

Desalniettemin zal die Sheraton best een nette gitaar zijn, maar als je denkt het verschil niet te gaan merken (niet ondenkbaar), kun je ook een goedkopere nieuwe kopen.
Ik weet niet wat die LP-100 moet gaan kosten, maar je kunt er natuurlijk altijd nog wat afpingelen i.v.m. de schroefhals.

den titten
6 januari 2011, 15:27
Dankjewel voor de replies.

De LP ging ongeveer een 200€ kosten. Dit was de vraagprijs, daar kan best dus wel van af. Maar ik heb thuis een LP.

Komt steeds op hetzelfde neer : Test zo uit en hoor. Maar ik ben nog maar een beginneling en ik kan een gitaar niet zomaar testen.
Ik zal misschien bij mijn eerste idee moeten blijven: "koop een 2e gitaar als je het kan". Maar hoe noemen jullie dit altijd : Ik krijg zo dikwijls gas ? :)

Cheers

guitarkid
6 januari 2011, 16:14
Maar hoe noemen jullie dit altijd : Ik krijg zo dikwijls gas ? :)

Cheers

Ander dieet...? ;)

HaroldA
6 januari 2011, 21:03
En weer 1! :makeup: :mad: :( http://link.marktplaats.nl/410474512

http://fotos.marktplaats.com/kopen/9/51/tili4hi1aXBujo2tjSfrQQ==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/cf/gJLXJRMLlAPZ2a0b0FlN+w==.jpg

universe777
6 januari 2011, 21:07
En weer 1! :makeup: :mad: :( http://link.marktplaats.nl/410474512

Zo zo... zelfs met fabrieksgarantie van Gibson...

nickofzo
6 januari 2011, 21:28
haha +10:makeup:

geert1976
6 januari 2011, 22:45
En weer 1! :makeup: :mad: :( http://link.marktplaats.nl/410474512

http://fotos.marktplaats.com/kopen/9/51/tili4hi1aXBujo2tjSfrQQ==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/cf/gJLXJRMLlAPZ2a0b0FlN+w==.jpg

heb'm gezien en getipt bij MP

HaroldA
7 januari 2011, 00:11
heb'm gezien en getipt bij MP

Had 'm ook gelijk een mailtje gestuurd met de vraag waarom hij zo goedkoop was en daar kreeg ik maar geen reactie op.

Dan maar een nep bod doen om de andere bieders te waarschuwen en jawel hoor: direct reactie! :ok:


wat doe jij nou joh, ga lekker slapen man!! maar je zal wel niet naar bed moeten , want je zal wel een muzikantenuitkering krijgen, kut he, het leven zonder gigs!?

:seriousf:

ieme
7 januari 2011, 07:28
die gibson lp 59 is wel erg duidelijk

Hendriks
7 januari 2011, 08:11
heb'm gezien en getipt bij MP

Maar MP doet er waarschijnlijk niets mee ,want hij staat er nog steeds.

Tunes
7 januari 2011, 08:16
die gibson lp 59 is wel erg duidelijk

Gelukkig voor jullie wel, ik zou het niet zomaar kunnen zien.
Heb er wat foto's van het origineel bijgehaald en zie o.a. dat de letters en b.v. het puntje op de i niet goed zijn.
Maar waar zien jullie dat zo snel aan ?

B.t.w. deze is wel slim kwa tekst, als hij dat garantie en boekjes gedoe weghaalt spreekt hij nog de waarheid ook, hij zegt dat het een replica is.
Met dit soort advertentie kan ik jullie eigenlijk alleen maar gelijk geven, dus mij zal je niet meer horen zeiken over het aanpakken hiervan.

ieme
7 januari 2011, 08:23
Gelukkig voor jullie wel, ik zou het niet zomaar kunnen zien.
Heb er wat foto's van het origineel bijgehaald en zie o.a. dat de letters en b.v. het puntje op de i niet goed zijn.
Maar waar zien jullie dat zo snel aan ?

B.t.w. deze is wel slim kwa tekst, als hij dat garantie en boekjes gedoe weghaalt spreekt hij nog de waarheid ook, hij zegt dat het een replica is.
Met dit soort advertentie kan ik jullie eigenlijk alleen maar gelijk geven, dus mij zal je niet meer horen zeiken over het aanpakken hiervan.

heb je gelijk in dat een replica is, echter, met gibson fabrieks garantie, dat kan dan dus niet.
de vorm van de kop, die klopt niet, de body, tevens hoort t trustod plaatje er niet op maar moet die gewoon zwart zijn met witte buitenlijn. Ben wel benieuwd naar foto van achterkant van de kop (serienummer etc)

Bram+
7 januari 2011, 08:29
Maar MP doet er waarschijnlijk niets mee ,want hij staat er nog steeds.
Hoewel Marktplaats advertenties met namaakproducten in principe verbiedt, kunnen in de regel alleen rechthebbenden melding van inbreuk op intellectuele eigendomsrechten maken.

Tunes
7 januari 2011, 08:35
Hoewel Marktplaats advertenties met namaakproducten in principe verbiedt, kunnen in de regel alleen rechthebbenden melding van inbreuk op intellectuele eigendomsrechten maken.

Ik denk het niet, volgens mij heeft mp ergens in de regels staan dat namaak niet mag en bepaald mp zelf welke advertentie ze wel of niet laten staan.
In het verleden waren ze b.v. heel makkelijk met het verwijderen van advertenties als je die in de, in hun ogen, niet juiste rubriek zette. Ook daar viel weinig over te bepraten.

Ik denk dat jouw opmerking geldt als het om aangifte gaat, niet om het verwijderen van de advertentie.

Bram+
7 januari 2011, 08:54
Ik denk het niet, volgens mij heeft mp ergens in de regels staan dat namaak niet mag en bepaald mp zelf welke advertentie ze wel of niet laten staan.
In het verleden waren ze b.v. heel makkelijk met het verwijderen van advertenties als je die in de, in hun ogen, niet juiste rubriek zette. Ook daar viel weinig over te bepraten.

Ik denk dat jouw opmerking geldt als het om aangifte gaat, niet om het verwijderen van de advertentie.
Je kunt wel neerzetten wat je denkt hier, of je kunt even de algemene voorwaarden van marktplaats gaan lezen en erachter komen dat ik gelijk heb.

macwilliams
7 januari 2011, 08:58
Gelukkig voor jullie wel, ik zou het niet zomaar kunnen zien.
Heb er wat foto's van het origineel bijgehaald en zie o.a. dat de letters en b.v. het puntje op de i niet goed zijn.
Maar waar zien jullie dat zo snel aan ?

B.t.w. deze is wel slim kwa tekst, als hij dat garantie en boekjes gedoe weghaalt spreekt hij nog de waarheid ook, hij zegt dat het een replica is.
Met dit soort advertentie kan ik jullie eigenlijk alleen maar gelijk geven, dus mij zal je niet meer horen zeiken over het aanpakken hiervan.


Logo, plaatsing van pots, brug, headstock, binding, fretboard (bij custom)

en als je langsgaat om te kijken (als je bijna genept bent)
control cavity pup cavity. Body/halsverbinding in cavity. En zo zijn er nog wel een "paar" dingetjes. Maar bovenstaande is wel een goede indicatie.

Hij gebruikt wel het woord replica maar dan op een slinkse manier. Als in reissue.

Stout en afkeurenswaardig

Hendriks
7 januari 2011, 09:01
Stout is het goede woord.

Fireburst
7 januari 2011, 09:27
Je kunt wel neerzetten wat je denkt hier, of je kunt even de algemene voorwaarden van marktplaats gaan lezen en erachter komen dat ik gelijk heb.

Je zal wel gelijk hebben hoor, ik heb nu even geen zin om dat werkelijk te gaan nalezen, maar Marktplaats is toch onderdeel van Eb@y ? Ik weet dat ze er daar NIET mee (zouden) lachen, waarschijnlijk à la Americana bang voor een of andere lawsuit en vanwege copyright/beschermd logo/trademark...
Op eb@y zie je daarom ook dikwijls ads met 7ender en 6ibson om de grote jongens vooral niet tegen de borst te stoten.

Om alle individuele acties tegen deze ads wat te bundelen & organizeren : waarom niet een uniforme "Gitaarnet.nl protestmail" opstellen, liefst een beetje wettelijk onderbouwd, die doorgestuurd kan worden bij elke flagrante poging tot oplichting ? Als particulier zal je toch meer onwennig worden als er een hele community achter zo'n melding staat, en Marktplaats zal dan misschien ook wat sneller optreden.
Is maar een idee, hoor.

Bram+
7 januari 2011, 09:42
Bij ebay is het precies hetzelfde: alleen rechthebbenden kunnen in principe melding maken van inbreuk op intellectueel eigendom (hoewel het plaatsen van zulke advertenties dus niet toegestaan is). Rechthebbenden kunnen trouwens ook 'agents' aanstellen die dat voor ze doen, want het is nogal een kutwerk voor een merk als Gibson, Fender, Ibanez, etc. om 'alle' advertenties na te lopen, maar er zijn desondanks gekken genoeg die dat vrijwillig doen. Als je een merk echt wil helpen, kun je waarschijnlijk beter als individu een mailtje naar de Nederlandse importeur sturen.

Henri H
7 januari 2011, 09:57
Marktplaats neppert hieronder vs echte Gibson hiernaast:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/cf/gJLXJRMLlAPZ2a0b0FlN+w==.jpghttp://www.gruhn.com/features/lespaul275/EB5770h.jpg

De mechanieken steken ook nog een eind verder uit bij de neppert.
Ik zag het in eerste instantie ook niet, maar als je goed vergelijkt, zijn er veel verschillen.
B.v. de "Les Paul Model" tekst staat heel anders op de headstock, is dat altijd concequent geplaatst bij een echte Gibson?

fred dons
7 januari 2011, 09:57
zet maar eens iets met Eddie van Halen op ebay wat niet geauthoriseerd is en je wilt niet weten hoe snel je een briefje in je mailbox krijgt en je ad verwijderd is , dus het kan wel maar inderdaad de rechthebbende moet er wel zelf achter aan gaan

marco v
7 januari 2011, 10:42
Ik heb de regels van marktplaats er even bijgezocht en die zijn als volgt:

Voorbeelden van overtredingen van de Gebruiksvoorwaarden en/of de Beleidsregels zijn:

•advertenties waarin verboden of verdachte objecten en diensten worden aangeboden,
•advertenties die inbreuk maken op (intellectuele eigendoms)rechten van derden,


Marktplaats kan hierop als volgt handelen:

•verwijdering van advertentie(s) zonder restitutie van het advertentietarief,
•verwijdering van beoordeling(en),
•schorsing van het account,
•verstrekking van (persoons)gegevens aan bepaalde derden (zoals Politie, Justitie en rechthebbenden), zoals uitgelegd in ons Privacybeleid.

Bram+
7 januari 2011, 11:14
Precies, er was ook absoluut geen twijfel over het feit dat het plaatsen van zulke advertenties niet mag. Het punt was dat alleen rechthebbenden melding kunnen maken van inbreuk. "Rechthebbenden, met name eigenaars van auteursrechten, handelsmerken of andere rechten van derden, kunnen melding maken van aanbiedingen die mogelijk inbreuk maken op hun rechten, en een verzoek indienen voor de verwijdering van deze aanbiedingen. Als een rechtmatige vertegenwoordiger van de rechthebbende dit op de juiste manier aan ons meldt, worden producten die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten door Marktplaats.nl verwijderd."

marco v
7 januari 2011, 11:47
Daarom maak ik als particulier ook enkel melding van een verboden of verdacht object. Ik laat het eigendomsrecht achterwege en maak nergens aanspraak op. Marktplaats beoordeelt verder. Hun regels melden, dat ze het niet toestaan, een melding is voldoende om verdere actie door marktplaats te laten verrichten.

HaroldA
7 januari 2011, 11:49
Priceless! :seriousf:


heb je de dikke van dale bij de hand, zoek ff naar de benaming van een replika.
sufgerukte.

Bram+
7 januari 2011, 11:54
Oftewel: maak melding bij Marktplaats en zoek verder gewoon een hobby:D

Aan de andere kant, iemand die denkt voor nog geen 500 euro een originele Gibson Les Paul zoals in de advertentie denkt te kunnen kopen, verdient het wat mij betreft om opgelicht te worden :soinnocent:

Tunes
7 januari 2011, 11:57
Daarom maak ik als particulier ook enkel melding van een verboden of verdacht object. Ik laat het eigendomsrecht achterwege en maak nergens aanspraak op. Marktplaats beoordeelt verder. Hun regels melden, dat ze het niet toestaan, een melding is voldoende om verdere actie door marktplaats te laten verrichten.

Precies, als potentiële koper mag je gewoon melding maken van poging tot oplichting.

Bram+
7 januari 2011, 11:59
Ja, en marktplaats mag meldingen in de wind slaan. Het is natuurlijk geen oplichting als iemand in de advertentie zet dat het om een replica gaat. Wel als hij erbij zet dat je "gibson fabrieksgarantie" hebt of zoiets.

HaroldA
7 januari 2011, 12:04
Aan de andere kant, iemand die denkt voor nog geen 500 euro een originele Gibson Les Paul zoals in de advertentie denkt te kunnen kopen, verdient het wat mij betreft om opgelicht te worden :soinnocent:

Ach, droomt niet iedereen daar van? :ok:

(ik wel iig!)

HaroldA
7 januari 2011, 12:07
Wat ik trouwens het liefste zou doen is een lijntje met de Nederlandse importeur opzetten om dit soort zaken te melden, zodat zij dat verder af kunnen handelen.

Helaas werkt Gibson niet meer met importeurs... :makeup: (toch?)

marco v
7 januari 2011, 12:11
Klopt, het gaat nu rechtstreeks naar de winkels om de prijzen te drukken.
Hij zat eerst in Vianen, mijn mooiste bijbaantje ooit...

edit, is hij weer terug in Vianen? Ik heb even gegoogled en kom zelfs op een vacature bij Gibson in Vianen terecht, een paar dagen geleden geplaatst...

pueblo
7 januari 2011, 12:18
ik twijfel niet echt over de advertentie, wel over een uitspraak er in:
Aria introduceerde de Elite reeks in de jaren zeventig, daarvoor bouwden ze Les Pauls voor Gibson zelf. ondertussen zijn de Elite's vervangen door andere gitaren. wat mij betreft een erg degelijke Les Paul copy maar ik ben klaar voor de volgende stap :-)

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/aria-pe-elite-wine-red-84875980.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar

HaroldA
7 januari 2011, 12:21
ik twijfel niet echt over de advertentie, wel over een uitspraak er in:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/aria-pe-elite-wine-red-84875980.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar

Vaak is een net mailtje naar de aanbieder genoeg om dat er uit te laten halen.

Zo mail ik ook vrij vaak naar dit soort aanbieders:


Les Paul standard uit 1991, serienummer 91xx6xxx

geert1976
7 januari 2011, 12:44
ik twijfel niet echt over de advertentie, wel over een uitspraak er in:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/aria-pe-elite-wine-red-84875980.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar

Aria was een handelsnaam van Matsumoku en die hebben gedurende de periode 1970-1982 Epiphone modellen gebouwd voor Gibson.

Matsumoku heeft gedurende de jaren 70, o.a. onder de namen Aria, Aria Pro II en Diamond, Gibson Kopiën gemaakt, die ook nog eens behoorlijk goed van kwaliteit waren.

Verder leverde Matsumoku ook nog gitaren aan allerlei importeurs met hun eigen label, bv Custom en Fantom.

Matsumoku heeft nimmer gitaren gemaakt waar Gibson op stond

bat
7 januari 2011, 13:35
Aria was een handelsnaam van Matsumoku en die hebben gedurende de periode 1970-1982 Epiphone modellen gebouwd voor Gibson.
Alleen geen Les Pauls volgens mij, dus strikt genomen klopt de tekst in de advertentie niet... ;)
\
Ik snap wel dat de verkoper probeert er een extra aantrekkelijk sausje over te gieten met deze referentie, maar de gitaar heeft dat niet ndoig.

geert1976
7 januari 2011, 13:44
Alleen geen Les Pauls volgens mij, dus strikt genomen klopt de tekst in de advertentie niet... ;)
\
Ik snap wel dat de verkoper probeert er een extra aantrekkelijk sausje over te gieten met deze referentie, maar de gitaar heeft dat niet ndoig.

Nee dat klopt, ze hebben nimmer Epiphone LP's gemaakt:ok:

gertgert
7 januari 2011, 20:11
chinees?? http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/408028010-semi-akoestiche-hollow-gitaar-es-335-style-guitar.html?return=eJwtissKwjAQRf%2Bl0CzzMBQlJZS6d OsXhDbS0LQZOlMUxX93RHfnnHuDM%2B6VnG7Rmca4CmPYhqmdi MApNReIq1zCNhPkEAjlmtXvImGC7pG9ESN6KrXtTW3PmRieCRj xNuK%2FwrdqhoWHft2XuKWBdb6zRrS2YSmY2A4CYPdaQEEayhi 9PZ7M9VK17w9lVDW1&df=1&fta=eNotT8tuwyAQ%2FBcOPoPBhizyD%2FTQSz%2FAIjxSq3ZA WZxYjfLvXaLeZmdW83Cg4YlggO23db67FZlF0CdgxzqJLuBUMw i7VvhdisUUkK5SgdutwHXf4m3x9ucBEaUcbMYF%2Bq6UfeJdyV h9DnGS2oivj2argBV3icwuZIIggS3hnWc4MKFGH7SShzBDz%2B XoCEiVYkgElOHnk2oM98o0RghpJP3omNKoSRri4JMmSft%2BUO rcfAVF1FxcwHmN10v9btGcBNq3uWNubahAeNfpgbkHs5%2F%2F 8M6sAw7P1%2BsPjxJYfQ%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

barno
7 januari 2011, 20:15
chinees?? http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/408028010-semi-akoestiche-hollow-gitaar-es-335-style-guitar.html?return=eJwtissKwjAQRf%2Bl0CzzMBQlJZS6d OsXhDbS0LQZOlMUxX93RHfnnHuDM%2B6VnG7Rmca4CmPYhqmdi MApNReIq1zCNhPkEAjlmtXvImGC7pG9ESN6KrXtTW3PmRieCRj xNuK%2FwrdqhoWHft2XuKWBdb6zRrS2YSmY2A4CYPdaQEEayhi 9PZ7M9VK17w9lVDW1&df=1&fta=eNotT8tuwyAQ%2FBcOPoPBhizyD%2FTQSz%2FAIjxSq3ZA WZxYjfLvXaLeZmdW83Cg4YlggO23db67FZlF0CdgxzqJLuBUMw i7VvhdisUUkK5SgdutwHXf4m3x9ucBEaUcbMYF%2Bq6UfeJdyV h9DnGS2oivj2argBV3icwuZIIggS3hnWc4MKFGH7SShzBDz%2B XoCEiVYkgElOHnk2oM98o0RghpJP3omNKoSRri4JMmSft%2BUO rcfAVF1FxcwHmN10v9btGcBNq3uWNubahAeNfpgbkHs5%2F%2F 8M6sAw7P1%2BsPjxJYfQ%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

het is alleszins duidelijk dat de adverteerder weet dat het geen Gibson is.

Bram+
7 januari 2011, 20:16
In ieder geval geen USA.

Sinner1980
7 januari 2011, 20:16
chinees?? http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/408028010-semi-akoestiche-hollow-gitaar-es-335-style-guitar.html?return=eJwtissKwjAQRf%2Bl0CzzMBQlJZS6d OsXhDbS0LQZOlMUxX93RHfnnHuDM%2B6VnG7Rmca4CmPYhqmdi MApNReIq1zCNhPkEAjlmtXvImGC7pG9ESN6KrXtTW3PmRieCRj xNuK%2FwrdqhoWHft2XuKWBdb6zRrS2YSmY2A4CYPdaQEEayhi 9PZ7M9VK17w9lVDW1&df=1&fta=eNotT8tuwyAQ%2FBcOPoPBhizyD%2FTQSz%2FAIjxSq3ZA WZxYjfLvXaLeZmdW83Cg4YlggO23db67FZlF0CdgxzqJLuBUMw i7VvhdisUUkK5SgdutwHXf4m3x9ucBEaUcbMYF%2Bq6UfeJdyV h9DnGS2oivj2argBV3icwuZIIggS3hnWc4MKFGH7SShzBDz%2B XoCEiVYkgElOHnk2oM98o0RghpJP3omNKoSRri4JMmSft%2BUO rcfAVF1FxcwHmN10v9btGcBNq3uWNubahAeNfpgbkHs5%2F%2F 8M6sAw7P1%2BsPjxJYfQ%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

Ja en? Hij schrijft toch niks verkeerds op,staat geen Gibson of Epi dus niks mis mee lijkt me,maar wel Chinees denk ik idd

Venlonaer
8 januari 2011, 15:53
Die headstock is echt uitgerekt:dontgeti:

HaroldA
8 januari 2011, 16:01
Ja en? Hij schrijft toch niks verkeerds op,staat geen Gibson of Epi dus niks mis mee lijkt me,maar wel Chinees denk ik idd

Er staat wel Gibson. Weliswaar niet in de tekst, maar op foto 5 is duidelijk het Gibson logo te zien! (wel een lelijk logo, maar toch...)

Venlonaer
8 januari 2011, 16:18
edit: fred dons gaf mij al een mooi uitsluitsel......link verwijderd uit dit topic om geen schade te veroorzaken aan de verkoper.

fred dons
8 januari 2011, 16:27
niks mis mee, 1 van de stemmechanieken heeft een tik gehad en moet recht gezet worden (oude prs/schallers hebben 1 gezamelijk schroefgat en dat is minder "vast" dan iedere een eigen schroefje)

geert1976
8 januari 2011, 20:04
http://link.marktplaats.nl/399324943

uhhhhmm heb ik bij SRV wel eens een modelletje gemist:makeup:

Hendriks
8 januari 2011, 20:26
http://link.marktplaats.nl/399324943

uhhhhmm heb ik bij SRV wel eens een modelletje gemist:makeup:

Bieden vanaf €90 , heb je toch een mooie koffer en SRV speelde inderdaad op een strat Geert.;)

JohnLord
8 januari 2011, 21:21
Sinds wanneer speelde SRV op een setje 0.000 snaren?

GravyTrain
8 januari 2011, 21:29
Misschien verandert ie met snaren wel spontaan in een pijl en boog (alleen dan zonder pijl)

nickofzo
8 januari 2011, 22:59
Misschien verandert ie met snaren wel spontaan in een pijl en boog (alleen dan zonder pijl)

dat was jimmy page

RockinRein
11 januari 2011, 00:23
http://link.marktplaats.nl/405712124

wel erg goedkoop?

speedmusic
11 januari 2011, 00:32
Hij beschrijft het mooi, hij heeft Fenders te koop, ook een Stratocaster met Kinnman pickups, hij heeft al Stratocasters en telecasters vanaf €200,--

Dit is wat ik uit zijn tekst opmaak;
Hij heeft Fenders te koop staan, zelfs met Kinnman pickups (de tekst laat in het midden of de strat met Kinnmanvan het merk Fender is) deze gitaren zullen hoogstwaarschijnlijk een veelvoud kosten van de €200,--
Ook heeft hij strat's en tele's staan vanaf €200,-- (gezien de prijs zullen deze niet van het merk Fender zijn)

Pepe
11 januari 2011, 00:43
http://link.marktplaats.nl/405712124

wel erg goedkoop?

Heel lang geleden, voor het internet, werd je doodgegooid met huis aan huis foldertjes van de plaatselijke bakker en slager.
Dan stond er, BIEFSTUK VAN DE HAAS. NERGENS GOEDKOPER!
en dan even daaronder: BIEFSTUK VANAF 12.50 GULDEN PER KILO!

Moeders de vrouw wist dan precies dat de 12.50 biefstuk NIET van de haas was, dat was een andere biefstuk.

Ja, die huisvrouwen kenden hun foldertjes. Maar die hadden ook geen tijd voor wishful thinking.

speedmusic
11 januari 2011, 00:47
Dat is inderdaad precies wat ik wil zeggen, leuke vergelijking en de spijker op zijn kop. :seriousf:

bat
11 januari 2011, 09:38
Slim gedaan inderdaad, bijzonder flauw ook.

Basileia
11 januari 2011, 11:03
Volgens mij mag alleen Fender zijn gitaren verkopen als strato- of telecaster, en de rest als strato- of telecaster model. In die zin is deze advertentie dus wel vals.

xaviervr
11 januari 2011, 15:17
http://link.marktplaats.nl/411861627

Custom Shop onderdelen laten overkomen vanuit USA en dan hier inelkaar laten zetten kwalificeert niet (vind ik) als een Fender Custom Shop.

Dan kan iedereen beginnen met onderdelen te importeren en claimen dat het een FCS is. Het FCS logo ontbreekt trouwens op de neck.

bat
11 januari 2011, 15:33
Volgens mij mag alleen Fender zijn gitaren verkopen als strato- of telecaster, en de rest als strato- of telecaster model. In die zin is deze advertentie dus wel vals.
Ze hoeven in dat geval maar 1 Squier Strat of Tele voor 200 euro aan te bieden om te kunnen zeggen dat ze officiële Stratocasters en Telecasters aanbieden vanaf 200 euro. ;)

Hendriks
11 januari 2011, 15:34
Ik kan jou helemaal volgen in deze , eigenlijk gewoon een parto-caster , de parts zullen ongetwijfeld wel goed zijn , maar dit mag je geen custom shop noemen.

den titten
12 januari 2011, 11:59
De laatste tijd zie ik enkel immitaties en leugens. Maar ik denk dat dit topic ook is om vragen te stellen ?

Ik kom een Hohner gitaar tegen en vindt hier amper informatie over.
Heeft er iemand een woordje uitleg voor deze :

Hohner Baron (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/oude-hohner-baron-professional-84878366.html?sort=prijs_desc&afstand=20&pcpl=9255+Buggenhout&list_cat=elektrische-gitaar&pc_id=1162&afd=muziek%2Fmuziekinstrumenten%2Felektrische-gitaar&start=294)

almarvk
12 januari 2011, 12:11
Juist voor vragen als de jouwe is dit topic bedoeld! :ok:

Hendriks
12 januari 2011, 12:16
Juist voor vragen als de jouwe is dit topic bedoeld! :ok:

Inderdaad erg "twijfelachtig".???? Schiet mij maar lek.

bat
12 januari 2011, 15:12
Volgens mij is het topic vooral bedoeld om vragen te stellen over twijfelgevallen (oftewel de categorie "de verkoper zegt dat dit het beste model was van die periode van dit merk, maar is dat ook zo?").

HaroldA
12 januari 2011, 17:05
En weer 1! http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-85197523.html

Beschadigd, lelijk, nep, illegaal en dan nog steeds €550,- ervoor durven vragen! :stop:

Sinner1980
12 januari 2011, 17:20
En weer 1! http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-85197523.html

Beschadigd, lelijk, nep, illegaal en dan nog steeds €550,- ervoor durven vragen! :stop:

Hij is er al af;)

HaroldA
12 januari 2011, 17:37
Hij is er al af;)

Mooi!

Die Belgen werken een stuk sneller dan de Nederlanders van Marktplaats.

Sanderltd
12 januari 2011, 19:12
En wij troggelen je geen 3 euro per advertentie af. :cheerup:

macwilliams
12 januari 2011, 21:24
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/410474512-les-paul-standard-replica.html


Deze lapt willens en wetens de regel& wetgeving aan zijn laars. Komt geregeld voorbij met zijn smerige handel in "neppe" Gibsons.

Opknopen,vierendelen,pek&veren en vervolgens aan de schandpaal
en als toetje aan een stok gespietst op het marktplaatsplein!!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7c/Empalement.jpg/220px-Empalement.jpg

Ferraririk
12 januari 2011, 21:32
Maar jullie wonen wel een klere-end te ver om een leuke gitaar op te halen

etemm
12 januari 2011, 21:35
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/410474512-les-paul-standard-replica.html


Deze lapt willens en wetens de regel& wetgeving aan zijn laars. Komt geregeld voorbij met zijn smerige handel in "neppe" Gibsons.

Waar komen deze replica's eigenlijk vandaan, zelfbouw? Met serienummer en al, gewoon belachelijk!

ijzerbroot1
12 januari 2011, 21:38
Waar komen deze replica's eigenlijk vandaan, zelfbouw? Met serienummer en al, gewoon belachelijk!

waarschijnlijk koopt ie ze op ebay voor 190. Of zoiets. Tsja, zeg dan gewoon imitatie gibson uit china....wees eerlijk.

macwilliams
12 januari 2011, 21:43
Die komen uit landen waar ze de rechten van de mens, vrijheid van meningsuiting enz enz respecteren.CHINA het gele gevaar.

HaroldA
12 januari 2011, 22:10
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/410474512-les-paul-standard-replica.html


Deze lapt willens en wetens de regel& wetgeving aan zijn laars. Komt geregeld voorbij met zijn smerige handel in "neppe" Gibsons.

Dat is dezelfde advertentie als ik eerder gerapporteerd had, maar nu zonder Gibson fabrieksgarantie. Blijkbaar is hij er door iemand anders (Marktplaats zelf?) op gewezen dat het gewoon niet mag.

thierry1982
12 januari 2011, 22:30
http://link.marktplaats.nl/410474512

Dit kan niet waar wezen, dat er geen foto is gemaakt van de headstock zegt al genoeg.

Sinner1980
12 januari 2011, 22:33
http://link.marktplaats.nl/410474512

Dit kan niet waar wezen, dat er geen foto is gemaakt van de headstock zegt al genoeg.

Kan ook niet waar zijn nee,je reinste oplichterij noemen we dat:stop:

HaroldA
12 januari 2011, 22:35
http://link.marktplaats.nl/410474512

Dit kan niet waar wezen, dat er geen foto is gemaakt van de headstock zegt al genoeg.

Kijk eens 1 post omhoog :sssh:

driesp
13 januari 2011, 11:09
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-85231309.html?qq=gibson&pcpl=&pc_id=&afd=

Volgens mij is die niet echt..

HaroldA
13 januari 2011, 11:14
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-85231309.html?qq=gibson&pcpl=&pc_id=&afd=

Volgens mij is die niet echt..

Die is ook al een keer verwijderd: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2553425#post2553425

Sinner1980
13 januari 2011, 16:48
http://link.marktplaats.nl/412553692

Yeah right!:stop:

HaroldA
13 januari 2011, 16:53
http://link.marktplaats.nl/412553692

Yeah right!:stop:

Hehe ;)

Al gemaild dat het een "ordinaire" Studio is?

Sinner1980
13 januari 2011, 17:01
Hehe ;)

Al gemaild dat het een "ordinaire" Studio is?

...Hij was van zn opa man...:makeup:

macwilliams
13 januari 2011, 17:07
Hij heeft de foto's van de studio vervangen voor foto's van een standard.
Dan weet je er idd weinig van af. Vincent die afsluit met Bart.

HaroldA
13 januari 2011, 17:13
Hij heeft de foto's van de studio vervangen voor foto's van een standard.
Dan weet je er idd weinig van af. Vincent die afsluit met Bart.

Het zou misschien een Custom Shopper kunnen zijn?

macwilliams
13 januari 2011, 18:33
Het zou misschien een Custom Shopper kunnen zijn?

Een unieke custom shape shifter... Waar zijn alle uiterlijkheden van de custom
dan? Diamond inlay, 1st fret inlay,ebben fretboard?

Ik denk een beetje bullshit verhaal.

Pepe
13 januari 2011, 18:36
Daar was ik vanuit gegaan, bull. Het zou me verbazen als het niet zo was.

geert1976
15 januari 2011, 15:36
http://link.marktplaats.nl/413157189

Lijkt mij geen Fender, check de headstock...

Pepe
15 januari 2011, 15:41
Geert heeft beet.

Hij heeft voor de rest wel moeite gedaan de boel om te gooien.

Rutger Molenberghs
15 januari 2011, 16:14
Ik vind deze (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/te-koop-85008698.html?qq=fender&afd=muziek&start=147) er nogal vreemd uitzien voor een USA vintage. Hij heeft een vintage brug, maar moderne tuners. :dontgeti: Ook de kleur doet mij vreemd aan. Het lijkt wel eerder de kleur van een Highway One, maar de belichting van de foto kan misleidend zijn.

geert1976
15 januari 2011, 16:18
Ik vind deze (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/te-koop-85008698.html?qq=fender&afd=muziek&start=147) er nogal vreemd uitzien voor een USA vintage. Hij heeft een vintage brug, maar moderne tuners. :dontgeti: Ook de kleur doet mij vreemd aan. Het lijkt wel eerder de kleur van een Highway One, maar de belichting van de foto kan misleidend zijn.

Ik denk dat het ook een HW-1 is, mijn HW-1 Tele uit 2009 heeft dezelfde tuners.
De oudere HW-1 modellen werden inderdaad met 57 tuners geleverd.

Deze strat heeft dezelfde kleur als mijn Tele trouwens

Sinner1980
15 januari 2011, 16:27
Ik vind deze (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/te-koop-85008698.html?qq=fender&afd=muziek&start=147) er nogal vreemd uitzien voor een USA vintage. Hij heeft een vintage brug, maar moderne tuners. :dontgeti: Ook de kleur doet mij vreemd aan. Het lijkt wel eerder de kleur van een Highway One, maar de belichting van de foto kan misleidend zijn.

Das heel zeker geen vintage!
Anders had die hals wel een stuk mooier gelakt geweest in een meer geel/amberachtig en hooglans ook nog s.
Verders kloppen idd de tuners en de brug ook niet en de kleur trouwens ook niet.
Lulverhaal dus,klinkt natuurlijk wel ineterssant; vintage

Rutger Molenberghs
15 januari 2011, 16:32
De kleur was voor mij een bijkomstig punt, aangezien foto's kunnen bedriegen. Maar dan nog is het op zijn minst verdacht.

Lodedsvd
15 januari 2011, 16:40
http://link.marktplaats.nl/413157189

Lijkt mij geen Fender, check de headstock...

advertentie is al verdwenen :dontgeti:

xaviervr
16 januari 2011, 12:46
http://link.marktplaats.nl/413212467

Volgens mij is dit een Fender highway ipv een USA standard

Hendriks
16 januari 2011, 12:56
http://link.marktplaats.nl/413212467

Volgens mij is dit een Fender highway ipv een USA standard

Helemaal mee eens.

geert1976
16 januari 2011, 12:58
http://link.marktplaats.nl/413212467

Volgens mij is dit een Fender highway ipv een USA standard

Same here, 6 puntsbrug, geen necktilt en transparant kleur die werd geleverd op de HW-1.

guitarkid
18 januari 2011, 20:48
http://link.marktplaats.nl/412302355

Klopt dit...? 1971, vierpunts?

Gr. C.

Theroses
19 januari 2011, 13:48
meestal gebruiken ze de woorden
"wholesale" en zeggen ze " we can write 'gift' on your guitar "
en dan doet opeens paypal het niet meer op die site, of je krijgt een ander ''soort'' paypal dat volgens hun ook werkt. En anders mag je met western union betalen, anyways je geld zie je niet meer terug :sssh:
voorbeeld : bounry guitars

mikeyaxeman
19 januari 2011, 15:19
http://link.marktplaats.nl/412302355

Klopt dit...? 1971, vierpunts?

Gr. C.

Volgens mij wel, in het begin van de 70's hadden ze geloof ik nog vierpunts bevestiging in de overgang naar drie.
Als ik op afbeeldingen van "Stratocaster 1971" google dan zie ik drie en vierpunts bevestigingen.

guitarkid
19 januari 2011, 16:27
Volgens mij wel, in het begin van de 70's hadden ze geloof ik nog vierpunts bevestiging in de overgang naar drie.
Als ik op afbeeldingen van "Stratocaster 1971" google dan zie ik drie en vierpunts bevestigingen.

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, maar ik vond verder de kleur ook zo licht!

Gr. C.

Hiro
20 januari 2011, 11:17
ik had t verkeerd bedankt voor de rectificatie rock

Rock Bottom
20 januari 2011, 11:25
en deze rare book/mustache vorm 3 schroeven in de trusscover, een nek die uit meerdere delen bestaat en geen aangelijmde headstcok wings?

http://link.marktplaats.nl/414610994

Tja ziet mij er origineel uit.
Gibson bouwt de acoustische anders dan de electrische he.

http://www2.gibson.com/Products/Acoustic-Instruments/Jumbo/Gibson-Acoustic/Songmaker-Grand-Concert-CE-Quilt-Maple/Features.aspx

Beetje googlen voor een oordeel te plaatsen zou netjes zijn.

Sjoerdo
20 januari 2011, 20:43
een EVH replica frankenstrat met maar 21 frets!?

http://link.marktplaats.nl/414496617

HenkHenk
20 januari 2011, 21:20
Niet eens een twijfel, meer een waarschuwing:

Dit is absoluut géén Fender: http://link.marktplaats.nl/414782374

JohnLord
20 januari 2011, 22:06
een EVH replica frankenstrat met maar 21 frets!?

http://link.marktplaats.nl/414496617

Geen paniek, op foto 4 heeft ie er gewoon 22!

signsofzodiac
20 januari 2011, 22:16
een EVH replica frankenstrat met maar 21 frets!?

http://link.marktplaats.nl/414496617

Klopt volgens mij wel. De Fender neck was 21 frets, de Kramer nek had er 22 voor zover ik weet. De gitaar zelf is naar mijn mening fake, tenzij de relicing verschilde bij Fender van gitaar tot gitaar wat ik me niet voor kan stellen bij een dergelijk relikwie.

De link gaat naar een "echte" replica (hoezo contradictio in terminis)
http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/2205150000v14_hi-379eab9ce967b8593a936e8e3f835929.jpg

Kijk naar de bruine slijtage rond het muntje aan de linker onderzijde van de Floyd. Hier wijkt de MP-strat af (te rond en te scherp).

EDIT: blijkbaar verschillen de officiele ook van elkaar. Dit is ook een echte, maar daarbij zijn die genoemde slijtplekken veel scherper a la de MP-gitaar:
http://liveassets.rationalpathinc.netdna-cdn.com/usercontent/gear/2139555/p1_ufxuicbtl_so.jpg

Sjoerdo
21 januari 2011, 10:24
Klopt volgens mij wel. De Fender neck was 21 frets,

Ook de fender nek van de evh replica heeft altijd 22 frets gehad. Eddie heeft naar mijn weten nooit een 21 frets frankenstrat gehad.

signsofzodiac
21 januari 2011, 10:56
Ook de fender nek van de evh replica heeft altijd 22 frets gehad. Eddie heeft naar mijn weten nooit een 21 frets frankenstrat gehad.

De MP-strat heeft er in elk geval even veel als de "echte" replica. Volgens een aantal fora was de originele nek op de Frankenstrat een 21 frets 70's CBS. Daarna, toen hij switchte naar een Floyd, kwam een 22-frets Charvel nek. Er is met enige regelmaat een nieuwe nek op die gitaar gekomen, mogelijk dat er nu ook weer een 21-frets op zit. Heb het niet nagekeken, maar een forumlid elders heeft tourfoto's door de jaren heen bekeken en het aantal frets op frankenstein wisselt.

Anyways, dit zijn de officiele specs van de Fender replica:
EVH Eddie Van Halen Frankenstein Replica Electric Guitar Features:

* Body: Ash
* Neck: Maple bolt-on
* Tuning Machines: Schaller
* Fingerboard: Maple w/12"—16" compound radius
* Frets: 21 Jumbo (Dunlop® 6100)
* Bridge pickup: Seymour Duncan® Custom Shop EVH
* Middle pickup: None
* Neck pickup: Seymour Duncan® Custom Shop EVH
* Controls: Master Volume
* Bridge: Floyd Rose® Original Tremolo
* Pickup Switching: 3-way
* Hardware: Aged Chrome
* Strings: .009, .011, .016, .026, .036, .046
* Pickguard: One-ply black
* Scale Length: 25.5" (648 mm)
* Width at Nut: 1-5/8" (41.2 mm)

JohnLord
21 januari 2011, 11:31
Ik meende op de foto's van de MP strat toch te zien dat de gitaar op de ene foto een fret meer heeft dan op de andere....
Of zou ik dan toch eens bij Pearle langsmoeten?

signsofzodiac
21 januari 2011, 11:55
Ik meende op de foto's van de MP strat toch te zien dat de gitaar op de ene foto een fret meer heeft dan op de andere....
Of zou ik dan toch eens bij Pearle langsmoeten?

Klopt, de laatste foto die hij heeft gebruikt is ergens van internet getrokken en heeft er 22. Mogelijk van het origineel in 1 van zijn incarnaties.

nickofzo
22 januari 2011, 19:37
http://link.marktplaats.nl/415195262 waarom zou je plakken?

hier nog 1 .. http://link.marktplaats.nl/410470406

BamBuFan1
23 januari 2011, 01:10
http://link.marktplaats.nl/415195262 waarom zou je plakken?

hier nog 1 .. http://link.marktplaats.nl/410470406

Kwestie van mojo®.

the sure thing
23 januari 2011, 09:14
Niet eens een twijfel, meer een waarschuwing:

Dit is absoluut géén Fender: http://link.marktplaats.nl/414782374

Vertel eens? Hoe zie je dit? Enige wat ik kan vinden is afwijkende tuners?

fred dons
23 januari 2011, 11:27
fake 65 logo, op een 68 achtige neck (maple cap fingerboard) met 64-65 headstock,en inderdaad de crownheadtuners, dot spacing 12 fret staat te ver uit elkaar

dus inderdaad geen fender

Hendriks
23 januari 2011, 12:03
Zou heel goed een MIJ 68RI kunnen zijn , die heeft geen bullet en wel dit decal . Dan is 500 een heel leuk prijsje.

toneblo
23 januari 2011, 12:22
Zou heel goed een MIJ 68RI kunnen zijn , die heeft geen bullet en wel dit decal . Dan is 500 een heel leuk prijsje.


... en stiekem toch licenced by fender?!

Pepe
23 januari 2011, 12:37
Zou heel goed een MIJ 68RI kunnen zijn , die heeft geen bullet en wel dit decal . Dan is 500 een heel leuk prijsje.

Dat logo is nagetrokken door een blinde vink. Wat je ook veel ziet bij de opgeplakte logo's is dat het contour plakkertje scheef zit.

fred dons
24 januari 2011, 08:45
Zou heel goed een MIJ 68RI kunnen zijn , die heeft geen bullet en wel dit decal . Dan is 500 een heel leuk prijsje.

een 68 reissue heeft een grote headstock en niet deze 54-65 headstock

ghk123
25 januari 2011, 13:52
Tokai Les Paul made in....?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=137045

Logo pearl inlay en Love Rock zeefdruk, serienummer dik ingestanst, tuners, trussrodcover, tailpiece, jackplate.....alles schreeuwt gemaakt in China, en dan waarschijnlijk zonder toestemming van Tokai.

Wat denkt u?

HaroldA
25 januari 2011, 14:53
Huh? Een ESP ES-335? :???: http://link.marktplaats.nl/414751404

http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/39/5ds9HpcuHc6rDAbEgVURMw==.jpghttp://fotos.marktplaats.com/kopen/3/26/CQLZaNnbipfnq3XhZtQ2Vg==.jpg

marco v
25 januari 2011, 17:11
Tokai Les Paul made in....?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=137045

Logo pearl inlay en Love Rock zeefdruk, serienummer dik ingestanst, tuners, trussrodcover, tailpiece, jackplate.....alles schreeuwt gemaakt in China, en dan waarschijnlijk zonder toestemming van Tokai.

Wat denkt u?

Ziet er toch goed uit? Trussrodcover heeft gewoon 2 schroefjes, bij de inlay en tuners kan ik ook niets vreemds ontdekken. Headstock is ook Japans, gewoon open book.

apekop
27 januari 2011, 08:10
Het zal allemaal wel kloppen wat hij beweert.
Maar de gitaar van het balkon af gooien en 1 per jaar stemmen slaat nergens op. Ik wed dat als je 1 keer goed aan de tremolo hengst dat hij ontstemt is.http://link.marktplaats.nl/410737823

guitarkid
27 januari 2011, 08:45
Het zal allemaal wel kloppen wat hij beweert.
Maar de gitaar van het balkon af gooien en 1 per jaar stemmen slaat nergens op. Ik wed dat als je 1 keer goed aan de tremolo hengst dat hij ontstemt is.http://link.marktplaats.nl/410737823

Misschien, maar da's toch geen reden om 'm hier te posten...?
Bovendien, een beetje goede verkoper heeft een leuk (goed) verhaal. Ik lust deze gitaar wel! :)
Wel een stevige vraagprijs overigens.....

Gr. C.

apekop
27 januari 2011, 08:46
Ik wist niet waar ik het anders moest posten. Het is een mooie gitaar, maar 1 keer per jaar stemmen is bullshit natuurlijk

Hendriks
27 januari 2011, 08:47
Het zal allemaal wel kloppen wat hij beweert.
Maar de gitaar van het balkon af gooien en 1 per jaar stemmen slaat nergens op. Ik wed dat als je 1 keer goed aan de tremolo hengst dat hij ontstemt is.http://link.marktplaats.nl/410737823

Daarom is de advertentie nog niet "twijfelachtig", hij wil middels overdrijven duidelijk maken dat de gitaar stemvast is , dan kun je de helft van de advertenties hier plaatsen.

Edit : Coos is mij alweer voor.

guitarkid
27 januari 2011, 09:01
Ik wist niet waar ik het anders moest posten. Het is een mooie gitaar, maar 1 keer per jaar stemmen is bullshit natuurlijk

Maar dat snapt de gemiddelde GN-ner ook wel...! (Toch....? :seriousf:)



Edit : Coos is mij alweer voor.

Henk, ik post soms sneller dan mijn schaduw ;) en bovendien heb (neem...) ik vanmorgen vrij: zieke zoon thuis! Dus lekker veel tijd om te computeren!!

Gr. Coos

JeroenP
27 januari 2011, 12:23
Gezien de prijs zet ik hem in dit topic neer. Maar is dit misschien de tip van de eeuw???

1956 les paul custom:
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/1956-gibson-les-paul-custom-79876851.html?fh_start_index=15

edit: ik twijfel iets meer, zeer veel ultieme gitaren voor veel te lage prijzen...

beruk
27 januari 2011, 12:31
Gezien de prijs zet ik hem in dit topic neer. Maar is dit misschien de tip van de eeuw???


edit: ik twijfel iets meer, zeer veel ultieme gitaren voor veel te lage prijzen...
Lijkt me ook. Wat is dat voor hals element?

macwilliams
27 januari 2011, 13:03
Dat is een alnic neck pu is niet raar in die tijd.

http://liveassets.rationalpathinc.netdna-cdn.com/usercontent/gear/2304409/p3_upwfu55zc_so.jpg
http://liveassets.rationalpathinc.netdna-cdn.com/usercontent/gear/2304409/p2_usdygfwhs_so.jpg

benwave
27 januari 2011, 13:46
Gezien de prijs zet ik hem in dit topic neer. Maar is dit misschien de tip van de eeuw???

1956 les paul custom:
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/1956-gibson-les-paul-custom-79876851.html?fh_start_index=15

edit: ik twijfel iets meer, zeer veel ultieme gitaren voor veel te lage prijzen...

Kan een goeie zijn, en derhalve niet duur

JeroenP
27 januari 2011, 14:45
Kan een goeie zijn, en derhalve niet duur

Klopt, alle gitaren die die verkoper heeft zijn erg gaaf en volgens mij origineel. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij ze voor zo'n prijs weg doet. Daar zit mijn twijfel.

Iemand met zo'n collectie moet wel verstand hebben van de huidige prijzen. Die custom gaat voor het tienvoudige (makkelijk) weg op ebay.

edit: blijkbaar had ik gelijk want alle ads zijn verdwenen...

benwave
27 januari 2011, 14:51
Was een goeie twijfel dan

macwilliams
27 januari 2011, 15:02
Nee ik heb ze allemaal opgekocht en zet ze zo op eBay....



:soinnocent:

jutter
27 januari 2011, 22:28
Wat vinden jullie van deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/413181363
Ik ben hier serieus geïnteresseert in maar de plasic plaatje op de achterkant doen mij twijfelen. Ook komt de gitaar komt uit 1994 volgens Fender customer relations en niet uit 96/97 zoals in de advertentie staat vermeld. Of is mijn twijfel ongegrond? Ook vind ik de body er nog als nieuw uitzien.

Chocola
27 januari 2011, 22:37
Wat vinden jullie van deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/413181363
Ik ben hier serieus geïnteresseert in maar de plasic plaatje op de achterkant doen mij twijfelen. Ook komt de gitaar komt uit 1994 volgens Fender customer relations en niet uit 96/97 zoals in de advertentie staat vermeld. Of is mijn twijfel ongegrond?

Dat kunststoffen plaatje roept wel een WTF momentje op. Ik heb net meerdere exemplaren opgezocht op Google en kon geen vergelijkbare plaatjes vindent. Serienummer wel zoals deze though... Wellicht later veranderd of toch origineel?

Serienummer kan van 1990 tot op heden gebruikt zijn volgens mij, gezien V+6 cijfers standaard is. Heb ik overigens nooit begrepen... Zo verwarrend :(. Maar als Fender het zegt dan zal het ongetwijfeld kloppen, en zal deze aanbieder het niet bij het juiste end hebben.

stikel
27 januari 2011, 22:38
Helaas kan ik je niet helpen. Maar eh, tis dat ik je camerahoesje niet zie anders zou ik zweren dat hij al in je bezit is :D

Pepe
27 januari 2011, 22:42
Wat vinden jullie van deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/413181363
Ik ben hier serieus geïnteresseert in maar de plasic plaatje op de achterkant doen mij twijfelen. Ook komt de gitaar komt uit 1994 volgens Fender customer relations en niet uit 96/97 zoals in de advertentie staat vermeld. Of is mijn twijfel ongegrond? Ook vind ik de body er nog als nieuw uitzien.

Het serienummer wijst naar 94, misschien 95.
Het kunsstof plaatje onder het metaal is vaker gebruikt door Fender, dat kan er gewoon onder zijn aangebracht.
Altijd bij dit soort gitaren, neck uiteinde en onder de pickguard kijken, dan zie je gelijk of ie echt is en in hoeverre origineel.

Hendriks
27 januari 2011, 22:43
Gitaar zier er exact gelijk uit als die van mij en die is 100% origineel.

jutter
27 januari 2011, 22:45
Het serienummer wijst naar 94, misschien 95.
Het kunsstof plaatje onder het metaal is vaker gebruikt door Fender, dat kan er gewoon onder zijn aangebracht.
Altijd bij dit soort gitaren, neck uiteinde en onder de pickguard kijken, dan zie je gelijk of ie echt is en in hoeverre origineel.

Dat wordt moeilijk omdat we halverwege ergens in een restaurant hebben afgesproken. Zou jij deze gok durven te wagen?

jutter
27 januari 2011, 22:47
Gitaar zier er exact gelijk uit als die van mij en die is 100% origineel.

Waren de '94 necks niet wat dikker dan die van jou?

jutter
27 januari 2011, 22:48
Helaas kan ik je niet helpen. Maar eh, tis dat ik je camerahoesje niet zie anders zou ik zweren dat hij al in je bezit is :D

Dan moet je toch even een paar dagen wachten:seriousf:

Hendriks
27 januari 2011, 22:49
Waren de '94 necks niet wat dikker dan die van jou?

Volgens mij weinig verschil , grootste verschillen , zijn de pickups en de lak.

jutter
27 januari 2011, 22:51
Volgens mij weinig verschil , grootste verschillen , zijn de pickups en de lak.

Vertel!..............

Pepe
27 januari 2011, 22:56
Dat wordt moeilijk omdat we halverwege ergens in een restaurant hebben afgesproken. Zou jij deze gok durven te wagen?

Ja, ik vindt het geen probleem. Ik doe het zelf ook. Tijdje geleden bij de Plug, een oude strat. Ik vraag of ie origineel is. We "denken" van wel, is het antwoord.
Afijn, schroevedraaiertje gevraagd, snaren slap, in een halve minuut de neck los. Daarna de pickguard, paar minuten. De pickups bleken niet origineel te zijn, gelijk 400 euro van de vraagprijs er af.

Dus ja, kopje koffie erbij en draaien maar.
Als de gitaar origineel is en je koopt hem is er niks aan de hand, als ie niet origineel is heb je met recht het ding open geschroefd. Elke profi verkoper weet dat.

Het lijkt me trouwens een genuine reissue.

stikel
27 januari 2011, 22:56
Dat wordt moeilijk omdat we halverwege ergens in een restaurant hebben afgesproken. Zou jij deze gok durven te wagen?

Handel in een restaurant. Ik weet het niet. Ik zie te vaak van dergelijke filmpjes in programma's van de TROS. Of moet ik ff mee.

Hendriks
27 januari 2011, 23:01
Vertel!..............

Die van mij is van voor 1990 (pre-custom shop) en die heeft een thin-skin nitro lak , na 90 zijn ze nitro over poly gaan doen , mijn strat heeft de Black bottom pu's en de latere kregen de 57/62 .
Ik heb er nu 4 gehad (1989,1993,2001 en 2008) en de oudste steekt er met kop en schouders boven uit , is ook het lichste in gewicht(3,2 kg), maar dat terzijde.

Maar je mag hem wel eens proberen en dan moet je die andere ook even proberen.

Chocola
27 januari 2011, 23:09
Het serienummer wijst naar 94, misschien 95.
Het kunsstof plaatje onder het metaal is vaker gebruikt door Fender, dat kan er gewoon onder zijn aangebracht.
Altijd bij dit soort gitaren, neck uiteinde en onder de pickguard kijken, dan zie je gelijk of ie echt is en in hoeverre origineel.

Ik vermoedde al dat Jutter toch de neckbackplate bedoelde, en niet de tremolocavity. Ik dacht eerst ook kunststof te zien onder het metaal, maar de zwarte lak lijkt gewoon erg op kunststof ofzo, want het is gewoon 100% metalen plaatje volgens mij.

jutter
27 januari 2011, 23:11
Ja, ik vindt het geen probleem. Ik doe het zelf ook. Tijdje geleden bij de Plug, een oude strat. Ik vraag of ie origineel is. We "denken" van wel, is het antwoord.
Afijn, schroevedraaiertje gevraagd, snaren slap, in een halve minuut de neck los. Daarna de pickguard, paar minuten. De pickups bleken niet origineel te zijn, gelijk 400 euro van de vraagprijs er af.

Dus ja, kopje koffie erbij en draaien maar.
Als de gitaar origineel is en je koopt hem is er niks aan de hand, als ie niet origineel is heb je met recht het ding open geschroefd. Elke profi verkoper weet dat.

Het lijkt me trouwens een genuine reissue.

Dank je voor je antwoord. In een winkel zou ik het ook nog wel aandurven maar om de gitaar in een restaurant uitelkaar te schroeven zal ik niet zo gauw doen. De verkoper lijkt mij wel eerlijk trouwens maar je weet maar nooit. Toch de gok maar wagen (hem niet uitelkaar te schroeven bedoel ik) en hem gewoon te kopen?

jutter
27 januari 2011, 23:14
Ik vermoedde al dat Jutter toch de neckbackplate bedoelde, en niet de tremolocavity. Ik dacht eerst ook kunststof te zien onder het metaal, maar de zwarte lak lijkt gewoon erg op kunststof ofzo, want het is gewoon 100% metalen plaatje volgens mij.

Ik bedoelde ook de tremolocavity. Door jouw reactie zag ik ook zojuist dat er een kunststof plaatje onder de neckplate zit....

jutter
27 januari 2011, 23:18
Die van mij is van voor 1990 (pre-custom shop) en die heeft een thin-skin nitro lak , na 90 zijn ze nitro over poly gaan doen , mijn strat heeft de Black bottom pu's en de latere kregen de 57/62 .
Ik heb er nu 4 gehad (1989,1993,2001 en 2008) en de oudste steekt er met kop en schouders boven uit , is ook het lichste in gewicht(3,2 kg), maar dat terzijde.

Maar je mag hem wel eens proberen en dan moet je die andere ook even proberen.

Als jij 'bend' lopen de snaren dan ook aan? Heb jij trouwens een lage actie?

Hendriks
27 januari 2011, 23:21
Loopt niet aan ,of je moet al 2 tonen opdrukken , 1,6 mm lage E, 1,2 mm hoge e(12 de fret).

jutter
27 januari 2011, 23:29
Loopt niet aan ,of je moet al 2 tonen opdrukken , 1,6 mm lage E, 1,2 mm hoge e(12 de fret).

Da's een mooie lage actie! Hals staat dan keurig recht?

Hendriks
28 januari 2011, 07:34
Da's een mooie lage actie! Hals staat dan keurig recht?
Jazeker de hals is keurig recht.

Ik raad je echt aan om dit soort ri's goed te proberen , ik ben gevallen voor het "mojo"gehalte en de klank , maar de hals moet je wel liggen .

Tunes
28 januari 2011, 09:28
Dank je voor je antwoord. In een winkel zou ik het ook nog wel aandurven maar om de gitaar in een restaurant uitelkaar te schroeven zal ik niet zo gauw doen. De verkoper lijkt mij wel eerlijk trouwens maar je weet maar nooit. Toch de gok maar wagen (hem niet uitelkaar te schroeven bedoel ik) en hem gewoon te kopen?

Als je dat van te voren bespreekt met de verkoper dan is dat toch geen enkel probleem ?
Bovendien als zijn antwoord is dat het wel een probleem is dan heb je je antwoord eigenlijk al.

bat
28 januari 2011, 12:23
Mee eens, als de verkoper bonafide is, zal hij er geen probleem mee hebben. Het is natuurlijk ook geen brain surgery.

Los daarvan moet je wel weten waar je op moet letten als je de boel eenmal losgeschroefd hebt...

Hendriks
28 januari 2011, 12:26
Mee eens, als de verkoper bonafide is, zal hij er geen probleem mee hebben. Het is natuurlijk ook geen brain surgery.

Los daarvan moet je wel weten waar je op moet letten als je de boel eenmal losgeschroefd hebt...

daar red Jutter zich wel mee.

jutter
28 januari 2011, 15:10
daar red Jutter zich wel mee.

Dat hoop ik dan maar! Heb je nog tips?

Hendriks
28 januari 2011, 15:14
Dat hoop ik dan maar! Heb je nog tips?

Hier vind je heel veel info: http://www.fenderreissue.com/

jutter
28 januari 2011, 15:16
Hier vind je heel veel info: http://www.fenderreissue.com/

Dank je! Even een vraagje; als je naar de advertentie kijkt zie je dat de pupcovers wit zijn. Ik dacht altijd dat de '57 RI gele covers en gele knoppen had....

Hendriks
28 januari 2011, 15:26
Dank je! Even een vraagje; als je naar de advertentie kijkt zie je dat de pupcovers wit zijn. Ik dacht altijd dat de '57 RI gele covers en gele knoppen had....

Klopt , lijken wit . Dit is die van mij:

http://img24.imageshack.us/img24/696/dsc2438k.jpg

jutter
28 januari 2011, 15:29
Dank je! Maar die van jou lijken geler te zijn dan deze:
http://link.marktplaats.nl/413181363

Exi
28 januari 2011, 15:33
Die op de advertentie lijken inderdaad helemaal wit.

En nu de reden waarom ik op reageren heb gedrukt:
Wat een prachtige gitaar Hendriks!:crazyhappy: Heel mooi vastgelegd ook.

Hendriks
28 januari 2011, 15:36
Dank je! Maar die van jou lijken geler te zijn dan deze:
http://link.marktplaats.nl/413181363

De body van mij heeft veel meer houtnerf dan die in de advertentie , kan natuurlijk ook aan de belichting liggen.

Knoppen en kapjes horen parchment te zijn.

jutter
28 januari 2011, 15:36
Nog een vraag; kun je aan de 'buitenkant' zien of het een usa of jap is?

jutter
28 januari 2011, 15:37
De body van mij heeft veel meer houtnerf dan die in de advertentie , kan natuurlijk ook aan de belichting liggen.

Knoppen en kapjes horen parchment te zijn.

Dus deze zijn niet origineel?

Hendriks
28 januari 2011, 15:39
Nog een vraag; kun je aan de 'buitenkant' zien of het een usa of jap is?

Je kunt het voelen aan de lak en bij een MIJ staat het serienummer achterop de hals.

jutter
28 januari 2011, 15:41
Je kunt het voelen aan de lak en bij een MIJ staat het serienummer achterop de hals.

Voelt de lak van een jap meer 'plastic' aan?

jutter
28 januari 2011, 15:44
Je kunt het voelen aan de lak en bij een MIJ staat het serienummer achterop de hals.

En serienummer MIJ staat dus niet op het metalen plaatje van de hals/body bevestiging?

Hendriks
28 januari 2011, 15:49
En serienummer MIJ staat dus niet op het metalen plaatje van de hals/body bevestiging?

Klopt , bij alle RI's vind ik het belangrijk , dat de "hangtag" , het geboortekaartje zeg maar , erbij zit , hierop staan serienummer, model en de datum dat de controle is geweest.
De ellende bij Fenders is dat je alles los kunt kopen op ebay.


O'ja bij een AVRI zit het logo op de lak en bij een japanner onder de lak , dit kun je goed voelen.

jutter
28 januari 2011, 15:55
Okay, dank je. Ik ben weer even afwezig want ik moet weer naar mijn (tijdelijke)werk......

benwave
28 januari 2011, 15:57
Jutter bij een jap staat het serienummer op de hals, aan de bodykant.
De gitaar ziet er zo op het eerste gezicht prima uit.
Maar wees gewoon verstandig voor dat geld , en schroef de hals eraf. Daar staat dan ook de datum van gitaar op de hals.

Pepe
28 januari 2011, 20:33
De datum is rond 88/89 overgegaan van handgeschreven naar stempel. De boel wil wel eens vervagen, op menig seventies staat er niks meer. Maar origineel moet er ook een sig van de neckshaper en een product sticker aanwezig zijn. Plus nog wat viltstift sigs van de controleur en soms body painter. Maar zelden dat alles er nog staat.
De witte kapjes verkleuren, bij een gitaar die aan de muur hangt in zonlicht sneller dan wanneer in een koffer opgeborgen, dat geldt ook voor de lak natuurlijk. Aan plastic kan je niet zien of het aftermarket is dus dat is ook niet zo belangrijk.
De pickuppooltjes van de black bottoms zijn nog niet gebeveld en het draad is zwart. Pas met de geredesignde CS 57/62 in 98 werd het weer koperkleurig. Hoewel authentieker klinken ze niet beter imo, een van de redenen waarom de ouder reissues beter klinken.

Hendriks
28 januari 2011, 23:52
Bij die van mij is ook de datum handgeschreven en een hoop ander gekrabbel met oa viltstift. De pickups vind ik echt te gek , erg transparant met de bekende belletjes(of hoe je het ook noemen wilt).

Pepe
29 januari 2011, 00:02
Dat bekende belletjes geluid, meer Shadows en surf dan blues of Hendrix, is heel erg gelukt bij de vroege reissues, de '62 nog meer dan de '57. Hoewel de CS goeie pickups maakt is er niks meer wat DAT geluid zo goed doet.

De eerste drie Chris Isaak albums, een '62 reissue over een twin en wat delay. De simpelste manier voor een killer strat sound.

jutter
29 januari 2011, 00:10
Bij die van mij is ook de datum handgeschreven en een hoop ander gekrabbel met oa viltstift. De pickups vind ik echt te gek , erg transparant met de bekende belletjes(of hoe je het ook noemen wilt).


Dat bekende belletjes geluid, meer Shadows en surf dan blues of Hendrix, is heel erg gelukt bij de vroege reissues, de '62 nog meer dan de '57. Hoewel de CS goeie pickups maakt is er niks meer wat DAT geluid zo goed doet.

De eerste drie Chris Isaak albums, een '62 reissue over een twin en wat delay. De simpelste manier voor een killer strat sound.

Dank jullie voor de info! @Pepe; Gilmour gebruikt toch ook een '57?

Pepe
29 januari 2011, 00:31
Die black strat heeft een oude 57 reissue neck maar de fiesta, candy apple en vintage white strats zijn allemaal vroege reissues ja.

mesaman
29 januari 2011, 01:13
ik heb juist last van belletjes!ook buiten het gitaarspelen om!
ook zit de twang en de krisp me dwars!over het snijden maar te zwijgen!

BamBuFan1
29 januari 2011, 16:46
ik heb juist last van belletjes!ook buiten het gitaarspelen om!
ook zit de twang en de krisp me dwars!over het snijden maar te zwijgen!

Misschien zit hier (http://www.rennie.nl/rennie-productoverzicht) iets voor je bij?

geert1976
29 januari 2011, 16:49
Misschien zit hier (http://www.rennie.nl/rennie-productoverzicht) iets voor je bij?

:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

kan die gelijk wat afblazen;)

jutter
29 januari 2011, 18:44
Ik heb de '57er niet overgenomen. De hals ligt mij niet....jammer!

Hendriks
29 januari 2011, 19:29
Ik heb de '57er niet overgenomen. De hals ligt mij niet....jammer!

Jammer , maar er is meer keus .

stikel
29 januari 2011, 19:31
Ik heb de '57er niet overgenomen. De hals ligt mij niet....jammer!

Kun je die drie euro voor een MP advert. over een week of vier ook weer besparen. :seriousf:

Ja, ik weet het ben er zelf ook niet geheel vrij van :soinnocent:

jutter
29 januari 2011, 19:33
Jammer , maar er is meer keus .

MPlaats staat er vol mee! Misschien is een Stagg wel iets voor me....:seriousf:

jutter
29 januari 2011, 19:34
Kun je die drie euro voor een MP advert. over een week of vier ook weer besparen. :seriousf:

Ja, ik weet het ben er zelf ook niet geheel vrij van :soinnocent:

Friese sarcasme?:seriousf:

stikel
29 januari 2011, 19:39
Vergeet enkele Groningers niet :soinnocent:

Hendriks
29 januari 2011, 19:39
MPlaats staat er vol mee! Misschien is een Stagg wel iets voor me....:seriousf:

Wat voor hals had deze ? Soft V of een C (dun)?

jutter
29 januari 2011, 19:43
Wat voor hals had deze ? Soft V of een C (dun)?

Soft V. Maar i.c.m. met die 7,25 radius werd het wel héél erg iel halsje. Na een kwartiertje kreeg ik al pijn in mijn hand.

Hendriks
29 januari 2011, 19:50
Soft V. Maar i.c.m. met die 7,25 radius werd het wel héél erg iel halsje. Na een kwartiertje kreeg ik al pijn in mijn hand.

Ok , de "vroege" hebben een C , maar die radius hebben alle RI's .
De gast van ik de strat heb over genomen vond deze "fors" , maar die was dan ook een hals van een Bullet gewent.

jutter
29 januari 2011, 19:55
Ach, ik zoek gewoon weer verder, dat is ook een hobby van me....:seriousf:

Indiedennie
29 januari 2011, 19:55
http://link.marktplaats.nl/417651784

jutter
29 januari 2011, 19:57
http://link.marktplaats.nl/417651784

Leuke kleurtjes draad...

RoelSmoel
29 januari 2011, 20:03
http://link.marktplaats.nl/417651784

Fender laat tegenwoordig al zijn gitaren in China maken:seriousf:

Wat een kul..

Exi
29 januari 2011, 20:39
Jemig, hoe verzin je het...

macwilliams
29 januari 2011, 21:09
Ik kon het niet laten, en heb op de raporteerknop gedrukt. Wat een kul.

RoelSmoel
29 januari 2011, 21:14
Hmm.. Ik zit erover te denken om de persoon een mailtje te sturen, of de strat van mijn pa als een échte Fender gaat klinken met die elementen, hij komt nl. niet uit China..

Chocola
29 januari 2011, 21:42
Fender laat tegenwoordig al zijn gitaren in China maken:seriousf:

Wat een kul..

Whahaha epic!

Daan_B
29 januari 2011, 21:42
Is je pa's Fender niet in china gemaakt?
Volgens mij heeft je vader een neppert gekocht man:seriousf:!

macwilliams
29 januari 2011, 22:52
Dat is nou zo kut van die Amerikanen, ze maken alles na.
Gibsons, fenders, amps. En ze maken ook al producten uit Japan na. Denke je een vette Honda shadow te kopen staat er harley bentonsons op de tank ofzo.

Whats next? Genuine boerenkool uit de USA?

Quink
30 januari 2011, 00:23
Knoppen en kapjes horen parchment te zijn.

Spuit 11 reactie van mij, maar goed. ;)

Knopjes en kapjes horen dacht ik gewoon wit te zijn op RI's van voor '98. Pas na '98 werd er over gegaan op "verkleurde" kapjes. Uiteraard kunnen oudere kapjes verkleurd zijn door licht, maar het hoeft niet zo te zijn.

Quink
30 januari 2011, 00:25
Soft V.

Kan dat wel? Volgens mij werd er pas na '98 op een soft V profiel overgegaan. Daarvoor was het C-shape.

macwilliams
30 januari 2011, 00:35
Een Chinese Tele van import bedrijf heke uit Duitsland word nu aangeboden alsof het een hughes'& kettner Tele is.



http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/417670372-te-koop-aangeboden-hughes-kettner-telecaster.html

tokkeltrut
30 januari 2011, 18:45
is inmiddels gewijzigd...........

Amokachi
31 januari 2011, 21:47
Is dit een silver series?
het "silver series" embleem staat niet op de headstock.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/417674185-squier-telecaster-silverseries-mij.html?return=eJxNjt2Kg0AMRt9FqHc6aoXKiJT6JoNm1z A%2FDpO4W1r23TcDLfQq5%2FtyCDG61U%2FUzUi66wddEJi0bO PGHLVSdo8Qam%2BS5eiMYaqDU%2F54INgKQoWBOB0eAkNQFIxJ n031jWySTHBgOSEtm1ou%2FVBv7N317qa2XGni%2FXS%2Btafz HA%2BBRsBJul26IWOXsc%2B4omDW4ltjgQdKnOlrpdeWX1uftS CfJFwk2l%2BJhO4HEkkFos875ZNdGeMxNcX49w8dB1Zw&df=1&fta=eNotjk0OgjAQhe8yC9cUNOCbcAWvQBpbtbHIhClgNN7d1r ib903ej0WLt6IDLXMcVhuVWHFsQc%2FYm53TPk0wLAsqjgZt3X Gs0e47dgEsUnDCKwjrxWkmKZNR8FhGP4cz3zdoiKufNUuvPGlA vRNZ%2BqoU7UFir5445BJFAwrutyAPMp0%2FNM35WKTJnzSJdT pE%2F7imW3FUZSlotM%2BhhGSf%2B6XUILsRn%2F7nSmxR4f35 fAHVUUoq&fta_ind=1&fs=1

HaroldA
3 februari 2011, 15:41
Het vervalsen van een non-Fender strat kost nu nog maar €3,- :ok:

http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/e4/FK4937GB0DeXuY3m5z3NWw==.jpg

http://link.marktplaats.nl/419217524

iWishmaster
3 februari 2011, 15:55
Mmm, daar wordt ik niet echt vrolijk van ...

Hendriks
3 februari 2011, 16:00
Hang that bastard!!!

HUESSEN
3 februari 2011, 16:03
Alle stickers opkopen en vernietigen.:D

Brum
3 februari 2011, 16:18
http://link.marktplaats.nl/417651784

Ik heb de aanbieder van deze prachtige elementen een tijdje terug gemaild, met de boodschap dat het oplichting is, er van uitgaande dat hij weet waar hij mee bezig is. Ik kreeg een mail terug waarin hij de vermoorde onschuld speelde en van niets wist, het was hem zo verteld dat het Chinees spul van Fender was. Ook kon hij me melden dat er meerdere signature strats van Fender uit China komen.
Ik heb daarna nog 's de moeite genomen om hem te mailen dat het niet zo leuk is voor mensen die niet zo ingelezen zijn te bedriegen met nepspul en dat het signature strat verhaal pure kul is. Komt die gek me allerlei foto's mailen met hoe echt het wel niet is en dat een vriend van hem kon melden dat een Chineze Fender van hem veul beterder was dan z'n Amerikaanse Standard strat. Wat op zich nog zou kunnen, wie weet... Ook zat bij elke gitaar een heule echte serienummer en een certificaat van Fendert, toe maar.

Of de persoon is werkelijk zo dom dat hij niet doorheeft dat hij me eigenlijk zegt dat hij weet waar ie mee bezig is, of hij is werkelijk zo naïef, ik weet het niet.

De persoon heet Ruud overigens, ik zou er geen zaken mee doen.

Willi@m
4 februari 2011, 13:18
Ik zag laatst een (NL) site waar alle decals op stonden van alle merken, ook de type aanduidingen, serie nummers enz enz enz

Not funny idd :makeup:

HaroldA
4 februari 2011, 14:48
Nun Rickenbakkert 4001 bas (USA) voor €500,- :???:

http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/8d/SoXTndcriEt6bJKCuaCK0A==.jpg

http://link.marktplaats.nl/419512334

geert1976
4 februari 2011, 15:02
Nun Rickenbakkert 4001 bas (USA) voor €500,- :???:

http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/8d/SoXTndcriEt6bJKCuaCK0A==.jpg

http://link.marktplaats.nl/419512334

hhmmja, misschien heeft die wel heel dringend geld nodig, of hij heeft er de ballen verstand van.
Mijn kennis gaat in ieder geval niet ver genoeg om van deze foto te bepalen of het een nepperd is:makeup:

HaroldA
4 februari 2011, 15:03
hhmmja, misschien heeft die wel heel dringend geld nodig, of hij heeft er de ballen verstand van.
Mijn kennis gaat in ieder geval niet ver genoeg om van deze foto te bepalen of het een nepperd is:makeup:

De kop vind ik een beetje vreemd er uit zien, maar voor mij geldt hetzelfde: geen verstand van...

http://www.markdemark.com/images_full/guitars/rickenbacker-4001-fireglo.jpg

B0UDEWIJN
4 februari 2011, 15:12
http://link.marktplaats.nl/419472600

Gelukkig zit er wel een Folyd Rose bij deze Jam77

geert1976
4 februari 2011, 15:17
http://link.marktplaats.nl/419472600

Gelukkig zit er wel een Folyd Rose bij deze Jam77

Ik heb deze advertentie ook zien staan en ik heb ook mijn twijfels over de echtheid.

jze
4 februari 2011, 15:23
http://link.marktplaats.nl/419472600

Gelukkig zit er wel een Folyd Rose bij deze Jam77

Die blauwe voor € 100 herken ik, daar zit een cyclone ...(nogwat) onder. Op zoiets ben ik begonnen met electrische gitaar.

Dus zelf gebouwd.. Gat erin gemaakt, blauw geverfd en de elementkapjes van de singlecoils eraf gehaald. Bij de prijs die hij er voor vraagt staat denk ik een 0 teveel. Wat een waardeloos apparaat was dat..

Rock Bottom
4 februari 2011, 21:17
Die blauwe voor € 100 herken ik, daar zit een cyclone ...(nogwat) onder. Op zoiets ben ik begonnen met electrische gitaar.

Dus zelf gebouwd.. Gat erin gemaakt, blauw geverfd en de elementkapjes van de singlecoils eraf gehaald. Bij de prijs die hij er voor vraagt staat denk ik een 0 teveel. Wat een waardeloos apparaat was dat..

Die cyclones zijn zelfs met deze rare monkey grip gemaakt.

geert1976
4 februari 2011, 22:16
yatzee

Geen Standard, maar een American Tradition, zeker geen E 700,00 a E 750,00 waard

http://link.marktplaats.nl/419676902

Hendriks
4 februari 2011, 22:35
yatzee

Geen Standard, maar een American Tradition, zeker geen E 700,00 a E 750,00 waard

http://link.marktplaats.nl/419676902

Beetje de voorloper van de HW1 , maar dan slechter (naar het schijnt).

brosa77
5 februari 2011, 16:01
De Ibanez Jam is duidelijk een Chibanez. Een goedkoop nagemaakt ding wat totaal niet lekker speelt en slecht klinkt.

Stay away is het enige juiste advies bij dit soort gitaren.

geert1976
9 februari 2011, 20:33
Is deze wel eens in dit topic geplaatst?

Hij is echt boos:makeup:

Er lijkt mij niets mis met deze gitaar, is gewoon een originele Gibby......

http://link.marktplaats.nl/418765772

bat
9 februari 2011, 21:08
Dat van dat lijkenpikker snap ik trouwens wel: eerder vanavond werd gary moore nog meerdere keren genod in deze ad, ook in de titel.

JeroenP
10 februari 2011, 02:51
Kan een strat kenner mij verklaren waarom deze a-standard 2x zo duur is dan een normale?

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/fender-usa-strat-zeer-speciaal-80515402.html?fh_start_index=30

Vind het overigens wel een mooie gitaar en hij lijkt me ook origineel usa. maar 1500 lijkt me toch niet de goede prijs...

Hendriks
10 februari 2011, 08:07
Geen idee waarom deze zo speciaal zou moeten zijn , ik heb deze uitvoering wel vaker gezien.

beruk
10 februari 2011, 09:50
Hij is echt boos:makeup:

Er lijkt mij niets mis met deze gitaar, is gewoon een originele Gibby......


Wát een lutser... die advertentie plaatsert. Ehmm, serie nummer? :soinnocent:

BobvanKempen
10 februari 2011, 10:17
Wát een lutser... die advertentie plaatsert. Ehmm, serie nummer? :soinnocent:

Een half uur nadat bekend werd dat Gary Moore dood was stond deze advertentie er al op met veel te vaak Gary Moore genoemd. De originele Gary Moore gitaar noemde hij het toen. Lijkenpikker eerste klas met een gewone standard LP.

bat
10 februari 2011, 10:37
Een half uur nadat bekend werd dat Gary Moore dood was stond deze advertentie er al op met veel te vaak Gary Moore genoemd. De originele Gary Moore gitaar noemde hij het toen. Lijkenpikker eerste klas met een gewone standard LP.
Wat ik zei... ;)

Wel frappant dat dat van dat lijkenpikken eerder gisteravond nog niet in zijn ad stond, toen die ad nog wel vol met referenties aan gary Moore stond. Hij heeft blijkbaar wel geleerd van de kritiek, alle referenties naar Gary Moore zijn verdwenen, maar hij kon het blijkbaar niet nalaten om ook daar nog even gif over te spuien. Ik ergerde me overigens ook aan de oude versie van de ad mét Gary Moore referentie, te sneu voor woorden.

marco v
10 februari 2011, 10:37
Ik heb die advertentie toen ook doorgenomen, maar ik kan me niet herinneren dat hij erin meldde, dat het de originele GM gitaar was.
Lijkenpikker zal ik hem dan ook niet noemen, maar het getuigde niet van goede smaak.

bat
10 februari 2011, 10:44
Ik heb die advertentie toen ook doorgenomen, maar ik kan me niet herinneren dat hij erin meldde, dat het de originele GM gitaar was.
Lijkenpikker zal ik hem dan ook niet noemen, maar het getuigde niet van goede smaak.
Tsja, de kracht van de suggestie zal ik het maar noemen, niet zeggen dat het dé GM gitaar is, maar wel heel vaak refereren naar het feit dat ook de net overleden Gm op zo'n gitaar speelt, dus... ;)

Ik kán me dan de reacties van lijkenpikker wel voorstellen (al zoun ik het zelf zo ook neit hebben genoemd) en blijkbaar snapte hij ook wat er bedoeld werd, want de referenties zijn inmiddels weg.

geert1976
10 februari 2011, 10:46
Tja misschien was eea niet handig van de adverteerder en niet getuigend van goede smaak, maar hem daarover scheldmail sturen, getuigd ook van slechte smaak, dat hoort naar mijn mening ook niet.

Ik kan mij de ergenis hierover goed begrijpen, maar ik vind het ook onacceptabel om scheldmails te sturen.

marco v
10 februari 2011, 10:59
Helemaal mee eens Geert,
verder kan ik ook niets ontdekken waarover getwijfeld moet worden, dit is gewoon een echte, dus hij hoort hier helemaal niet thuis.

geert1976
10 februari 2011, 11:04
Helemaal mee eens Geert,
verder kan ik ook niets ontdekken waarover getwijfeld moet worden, dit is gewoon een echte, dus hij hoort hier helemaal niet thuis.

Het is inderdaad gewoon een echte Gibson.
Ik had hem ook geplaatst, vanwege de boze inhoud en ik wist niet, of deze onterecht eerder in dit topic was geplaatst.:ok:

TijmenSarneel
10 februari 2011, 21:31
Iemand tips n tricks voor deze?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/419858829-fender-stratocaster-70-s-reissue-en-cort-les-paul-incl-amp.html

Die staat gereserveerd voor mij, maar qua fender echtheid weet ik niet waar op te letten?
Die hielplaat ziet er wel gek uit, of komt dat vaker voor??