PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

fred dons
22 november 2010, 15:36
dat was het eerste dat mij opviel, voor een oude custom 24 wordt normaliter wel wat meer gevraagd maar het kan natuurlijk de startprijs zijn?

bat
22 november 2010, 16:03
Ik ben nog zoekende naar de "5-way toggle switch" waar hij het in de ad over heeft, of is dat toch een van de drie ronde knoppen?

fred dons
22 november 2010, 16:12
dat is inderdaad de onderste draaiknop (en dus niet echt een toggle switch)

JohnLord
22 november 2010, 16:21
dat was het eerste dat mij opviel, voor een oude custom 24 wordt normaliter wel wat meer gevraagd maar het kan natuurlijk de startprijs zijn?

1500 euro als startprijs voor een in goede staat verkerende CU24 birds is echt te weinig. Voor Moons zou het een mooie startprijs zijn.

peter_heijnen
22 november 2010, 16:39
Ik krijg net vers een mail uit nigeria van iemand die met klem mijn heritage 535 wil overnemen. Beetje een rare mail vind ik het, ik ben zelfs bang dat ie vooruit wil worden betaald. Moet ik dat maar doen? :)

speedmusic
22 november 2010, 16:54
@Peter: wil je ons nu vertellen dat je een Heritage te koop heb staan:sssh: , als dat geen spam is :seriousf:

@John:
Als startprijs vind ik €1500,-- zeer realistisch, zeker in de huidige markt.
Mijn Custom 22, 10top, birds heb ik 2 keer te koop moeten aanbieden voordat ik hem had verkocht voor €1500,-- (vraagprijs €1600,--)
Volgens mij liggen de 2de hands prijzen van een Custom 24 iets hoger, maar zoals gezegd dan is €1500,-- voor een startbod een goed begin.
Zeker als de verkoper haast heeft.

Recentelijk zag ik nog een mooie Custom 22 met moons verkocht zien worden voor nog geen €1200,--

peter_heijnen
22 november 2010, 17:15
@Peter: wil je ons nu vertellen dat je een Heritage te koop heb staan:sssh: , als dat geen spam is :seriousf:
True, maar ik betaal dan weer wel vooruit! ;)

fred dons
23 november 2010, 09:04
wat een grappenmaker
http://link.marktplaats.nl/398827996

The Unforgiven
23 november 2010, 09:08
wat een grappenmaker
http://link.marktplaats.nl/398827996

Ach, Gibson heeft al zo veel mormels verkocht, het zou mij niet verbazen als dit een echte Gibson zou zijn...

geert1976
23 november 2010, 09:14
Ach, Gibson heeft al zo veel mormels verkocht, het zou mij niet verbazen als dit een echte Gibson zou zijn...

Kijk jij eens in de spiegel:D

Dit is geen Gibson.

Deze gitaar betreft een Koreaanse Arirang, heeft ook geen fluit met Gibson te maken, aanbieder is een oplichter/fantast

The Unforgiven
23 november 2010, 09:15
Zeg Geert, doe eens lief:lovelove:

geert1976
23 november 2010, 09:17
Zeg Geert, doe eens lief:lovelove:

Tuurlijk:lovelove::lovelove:

Jammer dat mensen dit als een Gibson proberen te slijten, in Groningen zit iemand een zelfde gitaar als een soort van Gibson model te verkopen, wellicht dat deze verkoper daar helaas door is geïnspireerd.

bat
23 november 2010, 09:37
Ik vind dat van die "lederen" hoes ook zo aandoenlijk. 't Is natuurlijk een goejekoop Skai ding, zoals je die in de tijd dat deze gitaar verkocht is bijna gratis kreeg bij de plaatselijke muziekwinkel, als je maar lang genoeg om korting zeurde.

JohnLord
23 november 2010, 11:53
De advertentie is gelukkig ook al weer verdwenen.

Tunes
23 november 2010, 14:03
Kijk jij eens in de spiegel:D

Dit is geen Gibson.

Deze gitaar betreft een Koreaanse Arirang, heeft ook geen fluit met Gibson te maken, aanbieder is een oplichter/fantast

Hij zou natuurlijk ook niet beter kunnen weten, of is dat niet mogelijk ?
Ik denk dat jij ook prima weet dat er zat mensen zijn die echt niet weten wat ze wel of niet in huis hebben, sterker nog je (of anderen) beste aankopen zouden daar nog wel vandaan kunnen komen.

Tunes
23 november 2010, 14:05
De advertentie is gelukkig ook al weer verdwenen.

Mogelijk heeft iemand hem op zijn fout gewezen en heeft hij hem geheel integer verwijderd.

JohnLord
23 november 2010, 14:13
Dat zou heel goed kunnen.

geert1976
23 november 2010, 14:37
Hij zou natuurlijk ook niet beter kunnen weten, of is dat niet mogelijk ?
Ik denk dat jij ook prima weet dat er zat mensen zijn die echt niet weten wat ze wel of niet in huis hebben, sterker nog je (of anderen) beste aankopen zouden daar nog wel vandaan kunnen komen.

als je zelf een beetje onderzoek doet, bv via internet, kom je een heel eind, neem het ding mee naar een redelijke gitaarshop en die kunnen in dit geval heel makkelijk uitsluitsel geven.

Bij een goede kopie zou je nog een punt hebben, maar met de Arirang niet, die lijkt in de verste verte niet op een Gibson model en heeft veel kenmerken waaraan je kunt afleiden dat het niet om een Gibson gaat

EDIT: je heb als verkoper ook onderzoeksplicht, net als een koper.

Tunes
23 november 2010, 14:53
als je zelf een beetje onderzoek doet, bv via internet, kom je een heel eind, neem het ding mee naar een redelijke gitaarshop en die kunnen in dit geval heel makkelijk uitsluitsel geven.

Bij een goede kopie zou je nog een punt hebben, maar met de Arirang niet, die lijkt in de verste verte niet op een Gibson model en heeft veel kenmerken waaraan je kunt afleiden dat het niet om een Gibson gaat

EDIT: je heb als verkoper ook onderzoeksplicht, net als een koper.

Als je dat doet dan zou je daar zo achter moeten komen ja, maar ik kom vaak genoeg tegen dat men dat niet doet en van een arirang heeft men dan al helemaal niet gehoord.
Een kennis roept iets over gibson of fender (de meeste weten niet meer als ze al wat weten) en iemand neemt dat aan.
Het barst van de mensen die iets hebben en het zomaar te koop zetten.
En een gibson sg lijkt in de verte nog op deze arirang.

Jij vindt dat je als verkoper een onderzoekt plicht hebt (ik ook trouwens) maar een heleboel verkopers vinden dat niet.

Maar heb jij en ik net zo, je mooiste deals niet van iemand die de moeite niet neemt ? Ik wel kan ik zeggen en nee daar heb ik geen moeite mee, vind net als jij dat men als verkoper ook de moeite moet nemen.

geert1976
23 november 2010, 14:58
Als je dat doet dan zou je daar zo achter moeten komen ja, maar ik kom vaak genoeg tegen dat men dat niet doet en van een arirang heeft men dan al helemaal niet gehoord.
Een kennis roept iets over gibson of fender (de meeste weten niet meer als ze al wat weten) en iemand neemt dat aan.
Het barst van de mensen die iets hebben en het zomaar te koop zetten.
En een gibson sg lijkt in de verte nog op deze arirang.

Jij vindt dat je als verkoper een onderzoekt plicht hebt (ik ook trouwens) maar een heleboel verkopers vinden dat niet.

Maar heb jij en ik net zo, je mooiste deals niet van iemand die de moeite niet neemt ? Ik wel kan ik zeggen en nee daar heb ik geen moeite mee, vind net als jij dat men als verkoper ook de moeite moet nemen.

Je begint nu eigenlijk weer een hele discussie die naar mijn mening nergens toe leidt, ik heb mijn mening gegeven en hoe ik erover denk.

Als laatste wil ik toevoegen, als je zelf niet de moeite neemt onderzoek te doen, wat je te koop aanbiedt is dit voor je eigen rekening en risico en heb ik in dat opzicht geen mededogen.

Tunes
23 november 2010, 15:23
Maar aan de andere kant iemand die , mogelijk uit onwetendheid, iets verkeerd bij een advertentie zet hier weg zetten als oplichter/fantast heb je ook geen moeite mee.

En ik heb niet het idee dat je contact hebt gehad met die persoon.

Zoals ik al eerder zei, enige voorzichtigheid zou misschien beter zijn.

Maar goed ik sta hier nogal alleen in, zegt misschien wat over de tijd waar wij in leven.

macwilliams
23 november 2010, 16:14
Dezelfde discussie is in dit topic al vele malen gevoerd. Nog niet eens zo lang geleden ook.

Rock Bottom
24 november 2010, 17:11
Geert je buurman word gek:
http://link.marktplaats.nl/399243203

HaroldA
24 november 2010, 17:31
Geert je buurman word gek:
http://link.marktplaats.nl/399243203

Ik had 'm ook al gemaild, maar volgens de muziekwinkel was het toch echt een Gibson.

macwilliams
24 november 2010, 18:12
Ik had 'm ook al gemaild, maar volgens de speelgoedwinkel was het toch echt een Gibson.

Gevraagd aan de medewerker van de intertoys, echt wel!

HaroldA
24 november 2010, 18:21
Gevraagd aan de medewerker van de intertoys, echt wel!

Je kunt er wel grappen over maken, maar het is toch echt zo:


Beste Harold, '
Bij de muziek winkel werd dit bevestigd

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: Johan

geert1976
24 november 2010, 18:29
Geert je buurman word gek:
http://link.marktplaats.nl/399243203

Ik heb de advertentie bekeken, ik ken het persoon niet:???:

Hij is schijnbaar heilig overtuigd....

marhoog
24 november 2010, 18:31
Geert je buurman word gek:
http://link.marktplaats.nl/399243203

Kan iemand enigsinds zien wat voor merk het wel is.

Ze zullen wel tegen hem gezegd hebben dat het een Gibson Les Paul MODEL is.

Rock Bottom
24 november 2010, 18:32
Ik heb de advertentie bekeken, ik ken het persoon niet:???:

Hij is schijnbaar heilig overtuigd....

En ik maar denken dat in zon dorp iedereen elkaar kent;)

geert1976
24 november 2010, 18:35
Kan iemand enigsinds zien wat voor merk het wel is.

Ze zullen wel tegen hem gezegd hebben dat het een Gibson Les Paul MODEL is.


En ik maar denken dat in zon dorp iedereen elkaar kent;)

Ik heb hem net gemaild dat het een gitaar van het merk Custom is, die is gemaakt door Fuji Gen Gakki of Matsumoku en hem gevraagd welke muziekzaak hem heeft verteld dat zijn gitaar een Gibson betrof, nu maar afwachten of ik reactie krijg....

nickofzo
24 november 2010, 18:44
haha deze collega van de intertoys ziet zelfs dat het gewoon een merk"custom" is. net als de doubleneck van Geert

maargoed ik werk er dan ook al langer dan 3 jaar...

geert1976
24 november 2010, 18:47
haha deze collega van de intertoys ziet zelfs dat het gewoon een merk"custom" is. net als de doubleneck van Geert

maargoed ik werk er dan ook al langer dan 3 jaar...

ghe ghe hoeft niet, mijn Custom is gebouwd door Matsumoku, maar dit exemplaar kan ook door Fuji Gen gebouwd zijn en die zijn een tikkeltje minder van kwaliteit:ok:

nickofzo
24 november 2010, 18:49
ik zeg toch ook niet dat ik het naar men zin heb bij de intertoys:soinnocent:

macwilliams
24 november 2010, 20:03
Je kunt er wel grappen over maken, maar het is toch echt zo:

Zo een mail kan me er niet van overtuigen dat de beste man te goedertrouw is. Dan blijf ik wel grappen maken, dat doet bij ook in zijn onwetendheid.

B0UDEWIJN
24 november 2010, 21:58
http://link.marktplaats.nl/397997528

Het zou kunnen dat ik een verkeerd beeld van Schaller Floyd Roses heb, maar dit lijkt me toch eerder een strat-style trem. Rest van de advertentie vind ik ook maar vaag...

fred dons
25 november 2010, 12:17
helemaal gelijk, hij heeft de data van een verkeerde schecter gekopieerd, deze heeft een gotoh vintage

HaroldA
25 november 2010, 12:38
Zo een mail kan me er niet van overtuigen dat de beste man te goedertrouw is. Dan blijf ik wel grappen maken, dat doet bij ook in zijn onwetendheid.

He, smiley vergeten... ;)

Anyway: de advertentie is aangepast, maar aan de hoogste bieder te zien kan de adverteerder nu wel eens een mailtje uit Nigeria ontvangen hebben...

JasperS
28 november 2010, 12:45
Is dit een echte Gibson?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/400344992-gibson-les-paul-studio-zwart.html?return=eJwtjE0KgzAQhe8ixKUmipsRKXqTYFIS MurgJLS09O4daVfvez88CwbeEfTIYAYNFXt7rmEMORO0bTrI78 1mz5QJrc3c7Nj%2BJg0Fuj1xMrXjKR%2Bqn43qFxcFRDGLviIJ 8t3xv6Ur1QKbFPNeNn%2FGVWx6iEXPqhs6TbagZAdfV11NVCZd jZ8vEOQ08Q%3D%3D&df=1&fta=eNotkV1uxCAMhO%2BC1D7zFwxGe4VeYWUwaaNmu9GSbVet evcC6dvH2GPLAyHgT0WP4n5bz5%2B0VhErgkbxWE%2Fqmetpv6 KKvGBcd%2Fxetlhnrk3ZdpTxsuHH%2FVJuS47vX7iW%2BqTlRv c1XuuC%2Bnnb7ifZ51kUG70WEZfmrGhQLDwWGd1YAcsUlHooO3 tWEzUo3mZpH8qRNe3VgWc3txJkzgCtBJwzkBwQXAoDpgBTh5RU yQdImAc4X0y3F03DbogB2mTweVLgeg9RKPIA6%2FwA68NQQklS dxdIm7oLrDOuLbXaOK249wB5rwd4M5cBMO6ClBWFDtlrO8CrJH lMdj5zOUClYZ%2FaiaOZp8IwFCDT70qWTSgHpJyOUuvrWaoW5X 7diOt5LR%2Bv%2B1uP27VCQHGhx7n%2FQAudUckmth%2BmLxFf %2FvFTREKJP7%2B%2FfxaBnkk%3D&fta_ind=7&fs=1

De prijs lijkt me nogal laag, en de inlays van de hals lijken me een beetje smal...

Midwolda
28 november 2010, 12:58
Is dit een echte Gibson?

(hele lange URL, je kunt beter die korte "Link naar advertentie" aan de rechterkant nemen)

De prijs lijkt me nogal laag, en de inlays van de hals lijken me een beetje smal...

Hier staat precies dezelfde, met èèn verschil: de mijne heeft dot markers.
Erg ongebruikelijk op een Studio, maar inderdaad, die kleine blockmarkers zien er nog vreemder uit.
De knoppen zijn ook niet origineel, dat zouden speedknobs moeten zijn, toch?
De tuners kloppen wel (Grover's), de head ziet er goed uit... ik twijfel...
Jammer dat er geen foto van het s/n bij zit maar dat is ook erg lastig te fotograferen.

Soms denk ik wel eens dat ze in de Gibson fabriek van die hatsikideedagen hebben,
alles wat over is wordt aan elkaar geschroefd en de markt op gegooid.

Oh, en die van mij mag bij lange na niet voor 450 euro weg.
Sterker nog, die mag helemaal niet meer weg. Wereldplank.

HaroldA
28 november 2010, 13:06
Ik zou 'm snel ophalen voor hij weg is!

Logo/kop/body: allemaal spot on.
Small trapeziums: typisch voor eind jaren 90 (dots zijn ook mogelijk)
Knoppen: heb ik ook al gezien op Studio's.

...en dat voor €450,-? Rennen!!!

JasperS
28 november 2010, 13:09
Ik zou 'm snel ophalen voor hij weg is!

Logo/kop/body: allemaal spot on.
Small trapeziums: typisch voor eind jaren 90 (dots zijn ook mogelijk)
Knoppen: heb ik ook al gezien op Studio's.

...en dat voor €450,-? Rennen!!!
mooi, mijn vader zoekt nog een gitaar en Veldhoven is 5 minuten rijden vanaf hier :crazyhappy:

geert1976
28 november 2010, 13:11
Ik zou 'm snel ophalen voor hij weg is!

Logo/kop/body: allemaal spot on.
Small trapeziums: typisch voor eind jaren 90 (dots zijn ook mogelijk)
Knoppen: heb ik ook al gezien op Studio's.

...en dat voor €450,-? Rennen!!!

Inderdaad, het is een echte, voor een koopjesprijs.

De knoppen zijn trouwens hetzelfde zoals je ze op de SG specials en fadeds aantreft:ok:

HaroldA
28 november 2010, 13:12
mooi, mijn vader zoekt nog een gitaar en Veldhoven is 5 minuten rijden vanaf hier :crazyhappy:

Ik kan er in een half uur zijn. Dat geeft je 25 minuten voorsprong! ;)

HaroldA
28 november 2010, 13:13
Onderstaande door u opgegeven advertentie bestaat niet meer.

Heb je 'm al opgehaald? :???:

Midwolda
28 november 2010, 13:17
Hij is al weg... :seriousf:

guitarkid
28 november 2010, 13:46
Hij is al weg... :seriousf:

De gitaar of JasperS......??? :seriousf:

Edit: de gitaar dus......!

JasperS
28 november 2010, 13:49
De gitaar of JasperS......??? :seriousf:

Edit: de gitaar dus......!

Haha, nee, ik heb hem niet. Ik belde mijn vader snel op, hij was niet thuis maar kwam eraan. Maar we zijn nu dus al te laat:(

guitarkid
28 november 2010, 14:34
Haha, nee, ik heb hem niet. Ik belde mijn vader snel op, hij was niet thuis maar kwam eraan. Maar we zijn nu dus al te laat:(

Jammer joh. Maar ik was er al een beetje bang voor.....

B0UDEWIJN
28 november 2010, 19:43
http://link.marktplaats.nl/400477144

Goeiedag wat een onzinverhaal en wat een lelijk gerelicte gitaar. :makeup:

barno
28 november 2010, 19:57
http://link.marktplaats.nl/400477144

Goeiedag wat een onzinverhaal en wat een lelijk gerelicte gitaar. :makeup:

idd belachelijk slechte relic, met een polylak heuvellandschap èn illegaal logo gedoe.

robert-gitarist
28 november 2010, 20:00
idd belachelijk slechte relic, met een polylak heuvellandschap èn illegaal logo gedoe.

Maar hij zet er wel heel duidelijk bij dat het om een Squier gaat en geen Fender! :ok: Eigelijk vind ik dan dat de post over deze gitaar hier niet in het topic thuis hoord.

guitarkid
28 november 2010, 20:04
http://link.marktplaats.nl/400477144

Goeiedag wat een onzinverhaal en wat een lelijk gerelicte gitaar. :makeup:

Hallo Boudewijn.

Over smaak valt niet te twisten, maar het hele verhaal klopt 100%. Misschien toch eerst even onderzoek doen voor je dit soort posts plaatst.....
Bovendien is er geen enkele twijfel over het wat en hoe van deze gitaar en is de relic wel goed gedaan t.o.v. het origineel van John Mayer, like it or not!
Nogmaals, je mag 'm lelijk vinden, maar er is m.i. verder niets mis met deze advertentie!

Origineel:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/mayerstrat.jpg
Kopie:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/mayerstrat2.jpg

barno
28 november 2010, 20:07
Maar hij zet er wel heel duidelijk bij dat het om een Squier gaat en geen Fender! :ok: Eigelijk vind ik dan dat de post over deze gitaar hier niet in het topic thuis hoord.

dat vind ik niet.

of mag stoeien met logo's als je het maar toegeeft? nee, ook dan mag het niet.

AoDf
28 november 2010, 20:51
Hallo Boudewijn.

Over smaak valt niet te twisten, maar het hele verhaal klopt 100%. Misschien toch eerst even onderzoek doen voor je dit soort posts plaatst.....
Bovendien is er geen enkele twijfel over het wat en hoe van deze gitaar en is de relic wel goed gedaan t.o.v. het origineel van John Mayer, like it or not!
Nogmaals, je mag 'm lelijk vinden, maar er is m.i. verder niets mis met deze advertentie!


De 22e fret moet je dan wel voor lief nemen.. Die had ik er dan ook afgeveild als ik die vent was.

robert-gitarist
28 november 2010, 21:29
dat vind ik niet.

of mag stoeien met logo's als je het maar toegeeft? nee, ook dan mag het niet.


Vind ik wel. Als ik op mijn VW een Mercedes logo wil plakken moet ik dat toch zelf weten? Ofzo.

Hoe dan ook, het vermeld er netjes bij dat het om een kopie gaat en absoluut geen orginele Fender is maar een Squier met Fender logo's. Ik ben er alleen tegen, en echt heel fel tegen als mensen een Squier met Fender decal verkopen als zijnde orginele Fender. Zulke gasten moet je aanpakken. Hier word heel duidelijk verteld dat het een kopie is.

Enige waar je gedonder mee zou kunnen krijgen is het stukje copyright wat je misbruikt.

HaroldA
28 november 2010, 21:36
Hoe dan ook, het vermeld er netjes bij dat het om een kopie gaat en absoluut geen orginele Fender is maar een Squier met Fender logo's.

Nu is het erbij vermeld, maar degene die deze gitaar koopt en weer opnieuw verkoopt, is die ook zo netjes?

Kortom: het is gewoon fout. (en verboden!)

robert-gitarist
28 november 2010, 22:00
Klopt, maar dat zegt dan toch meer over de gene die hem daarna verkoopt als zijne een Fender? Die is dan oneerlijk en een oplichter. Kan deze huidige verkoper niks aan doen, die heeft zijn best gedaan ;) :D

guitarkid
28 november 2010, 22:02
De 22e fret moet je dan wel voor lief nemen.. Die had ik er dan ook afgeveild als ik die vent was.

Scherp oog!!! 't Was me niet opgevallen!

Gr. C.

HaroldA
28 november 2010, 22:04
Klopt, maar dat zegt dan toch meer over de gene die hem daarna verkoopt als zijne een Fender? Die is dan oneerlijk en een oplichter. Kan deze huidige verkoper niks aan doen, die heeft zijn best gedaan ;) :D

Nee, deze verkoper is dan medeplichtig aan oplichting. Of in ieder geval schuldig aan het faciliteren van oplichting.

Fout dus.

fred dons
29 november 2010, 07:39
Kortom: het is gewoon fout. (en verboden!)

nee dat is het niet, het is verboden een dergelijke gitaar als een fender te verkopen, het is niet verboden als particulier welke sticker dan ook op je gitaar te plakken en die gitaar vervolgens met die sticker te verkopen. het was wat duidelijker geweest als hij een mercedes sticker op de gitaar had geplakt maar de wet maakt geen onderscheid in het type sticker; nu kun je zoiets natuurlijk wel moreel laakbaar vinden maar dat maakt het nog niet verboden.
persoonlijk had ik de decal weg gelaten, er zijn overigens genoeg giveaways om te zien dat het geen fender john mayer strat is dus een eventuele koper die hem later als echte fender koopt zou wellicht beter zijn huiswerk moeten doen maar dat is een andere discussie.

Tunes
29 november 2010, 08:14
Vind ik wel. Als ik op mijn VW een Mercedes logo wil plakken moet ik dat toch zelf weten? Ofzo.

Hoe dan ook, het vermeld er netjes bij dat het om een kopie gaat en absoluut geen orginele Fender is maar een Squier met Fender logo's. Ik ben er alleen tegen, en echt heel fel tegen als mensen een Squier met Fender decal verkopen als zijnde orginele Fender. Zulke gasten moet je aanpakken. Hier word heel duidelijk verteld dat het een kopie is.

Enige waar je gedonder mee zou kunnen krijgen is het stukje copyright wat je misbruikt.

Helemaal juist, maar die betweters hier willen niet luisteren.
En ik denk dat ze niet thuis geven als ze echt een keer fout zitten.
Er worden hier al bijna mensen afgeschoten omdat het knopje op de switch niet zou kloppen.

guitarkid
29 november 2010, 08:46
Nu is het erbij vermeld, maar degene die deze gitaar koopt en weer opnieuw verkoopt, is die ook zo netjes?


Hier heeft Harold wel een punt, vind ik. Ik heb zelf niet zo veel moeite met mensen die een Fender-decal op een gitaar plakken, maar niet iedereen heeft voldoende verstand van gitaren of leest bijv. mee op dit forum.
En dan kan het wel leiden tot minder leuke (nette) zaken. Ik weet niet of het überhaupt verboden is of niet, dus daar heb ik geen mening over.
Het lijkt me echter logisch dat je niet iets mag verkopen als zijnde origineel terwijl het dat niet is. Maar ja, logica is soms in het recht ook ver te zoeken.
Aan de andere kant: als iemand denkt dat hij/zij al die jaren op een echte Fender heeft gespeeld en het dan ook een wereld-gitaar vond: nou ja...! :)
Ik ken ze, die alleen al bij het woord Fender de gitaar beter vinden dan willekeurig welke minder of onbekende, maar tig keer betere kopie!

Gr. C.

richwoodplayer
29 november 2010, 09:09
Helemaal juist, maar die betweters hier willen niet luisteren.
En ik denk dat ze niet thuis geven als ze echt een keer fout zitten.
Er worden hier al bijna mensen afgeschoten omdat het knopje op de switch niet zou kloppen.

nou nou nou, laten we het wel gezellig houden he!:)

barno
29 november 2010, 09:26
Zelfs als moest het strict gezien niet illegaal zijn: voor mij is het foefelen met logo's verwerpelijk. Dat niet iedereen dat gewoon dadelijk aanvoelt, verbaast me. Ik vind het zielig en asociaal. Een enthousiaste beginner die door een logo misleid wordt eigen schuld dikke bult gewijs terechtwijzen, tja ...

fred dons
29 november 2010, 12:44
ik denk niet dat dat de strekking van mijn verhaal was, maar ja ik vind wel dat iemand veel geld uitgeeft aan een gitaar best wat huiswerk mag doen en dan heb ik het niet over een stratje van eur 300 maar over het beter vervalswerk
als je niet het verschil ziet/merkt tussen een "echte" en een neppert dan is die neppert goed genoeg voor je, ik hoop dan wel dat je inderdaad maar een paar honderd voor die gitaar hebt uitgegeven want meer uitgegeven is gewoon een beetje dom van de potentiele koper
er zijn genoeg goede nieuwe gitaren voor een paar honderd euro te koop, als je je dan toch laat verleiden tot een "merk" gitaar doe dan minimaal wat huiswerk
verkopen onder valse voorwendselen vind ik verwerpelijk, wat iemand verder met zijn eigen gitaar doe moet hij vooral zelf weten

HaroldA
29 november 2010, 14:36
Haha, nee, ik heb hem niet. Ik belde mijn vader snel op, hij was niet thuis maar kwam eraan. Maar we zijn nu dus al te laat:(

Hier een nieuwe kans: http://link.marktplaats.nl/400716480

Hij is wel een stukje duurder, maar het is dan ook een echte Zwart met prijs klasse! :ok:

rpl
29 november 2010, 14:53
Hier een nieuwe kans: http://link.marktplaats.nl/400716480

Hij is wel een stukje duurder, maar het is dan ook een echte Zwart met prijs klasse! :ok:

Hij heeft ook weinig keus met zijn ruimte zie ik :seriousf:

HaroldA
29 november 2010, 14:56
Hij heeft ook weinig keus met zijn ruimte zie ik :seriousf:

Ah, hij staat wel open voor suggesties: ik had 'm gemaild dat ze nieuw maar €975,- kosten! ;) (hij stond eerst op "bieden vanaf 1200,-")

JasperS
29 november 2010, 16:40
En nu is hij alweer weg? Hij zal hem er wel gewoon zelf af hebben gehaald, als iemand hem namelijk voor die prijs heeft gekocht... :confused:

ach, ik hou marktplaats gewoon regelmatig in de gaten, en hopelijk kom ik nog een keer zo'n koopje tegen en ben ik dan wel op tijd!

macwilliams
30 november 2010, 06:26
http://verkopers.marktplaats.nl/10941315


Als ik de teksten uit zijn advertenties lees heb ik toch echte twijfel.
Dit vertrouw ik gewoon niet helemaal.

---------------------------------------------------------------




"haakt in op eerdere posts"

Het opplakken van een ander merk is an sich niet verboden, moet een ieder voor zich weten.

Het te koop zetten van hetzelfde ding met of zonder vermelding van de schending zou dat wel moeten zijn.

Opknopen dus, aan de schandpaal, pek en veren, met foto, naam en toenaam vermelden op de voorpagina's van de bladen.

Cocobolo
30 november 2010, 07:59
http://verkopers.marktplaats.nl/10941315


Als ik de teksten uit zijn advertenties lees heb ik toch echte twijfel.
Dit vertrouw ik gewoon niet helemaal.

.
De foto's zijn wel allemaal zo te zien in dezelfde ruimte genomen (de vloer is op alle plaatjes gelijk, het tafeltje komt op een paar foto's voor, ...). Dus het lijkt er wel op dat hij de spullen echt heeft, maar het is wel heel raar dat hij het geld eerst overgemaakt wil hebben voordat je het mag afhalen....je zou wel gek zijn als je dat zou doen lijkt me.

fred dons
30 november 2010, 11:17
ik krijg er ook niet direkt een warm gevoel bij, de startprijs voor zijn lp standaard is ook wel erg laag bijvoorbeeld

snaarplukker
30 november 2010, 11:54
ik krijg er ook niet direkt een warm gevoel bij, de startprijs voor zijn lp standaard is ook wel erg laag bijvoorbeeld
Inderdaad. De startprijs lijkt me te laag voor echte Fenders en met dat vooraf betalen vermoed ik wel dat je dan een goedlijkende Chinese kopie krijgt.
BTW. Volgens mij hebben de Fender Telecasters geen schroefjes naast de neck PU.

Pepe
30 november 2010, 12:28
Ik denk dat het een handelaartje is gezien de zakelijke tekst, de gitaren zelf lijken okee en priced to move. 3 rode strats, weer een oude shadow liefhebber die het voor gezien houd.
Dat vooruit te betalen is bezopen natuurlijk maar misschien de mores zoals hij gebruikelijk zaken doet?
Maar je kan hem bellen he, ben je er zo achter. Ik kan me niet voorstellen dat je vooruit moet betalen wanneer je fysiek langskomt.

geert1976
30 november 2010, 12:44
BTW. Volgens mij hebben de Fender Telecasters geen schroefjes naast de neck PU.

USA Standards volgens mij wel, HW1 in ieder geval niet.....

Sanderltd
30 november 2010, 12:50
"haakt in op eerdere posts"

Het opplakken van een ander merk is an sich niet verboden, moet een ieder voor zich weten.

Het te koop zetten van hetzelfde ding met of zonder vermelding van de schending zou dat wel moeten zijn.



Het te koop aanbieden van namaak spullen IS in Europa in elk geval verboden! Ik denk dat hierover nog heel wat onduidelijkheid bestaat...
Maar naar Europees recht is het verboden om namaakspullen, of spullen die het naamrecht schenden, op de markt te brengen, zowel tweedehands als nieuw.

Hoe dan ook ga je in de fout als je een gitaar verkoopt waarop een andere naam plakt, zelfs al vermeld je in koeienletters erbij dat het niet om een originele gaat!

Je moet immers goed in het achterhoofd houden dat zulke regels bedacht zijn ter bescherming van de gehele maatschappij, en niet ter bescherming van enkel 1 koper.
Daaruit volgt dat de eerste verkoper dan wel "eerlijk" kan zijn tegen de koper, maar je creeert daarmee wel het risico op verder misbruik in de toekomst.

Je hebt dan kans op een strafrechtelijke vervolging, plus het betalen van een schadevergoeding aan alle gedupeerden. Als Marktplaats die advertenties dan ook nog gewoon toelaat, is ze medeplichtig en eveneens strafbaar.

Dus ophouden met zeuren over "het staat er toch bij dat het een nepperd is"; dat maakt immers geen hol uit! Deze wetgeving beschermt de maatschappij in zijn geheel, niet enkel die ene koper!

Tunes
30 november 2010, 14:37
En nu graag met verwijzing naar officiële documenten of sites graag.

Dat jij het roept maakt het natuurlijk niet waar.

macwilliams
30 november 2010, 14:45
Dan zal de douane het wel verkeerd hebben. Het is zelfs te zien geweest op tv bij zo een airport programma dat mensen hun shirt's, truien, en wat niet al konden inleveren omdat ze nep waren. Ik ben er stellig van overtuigd dat hier regels voor zijn. Dus ook neppe fake ass gitaren zullen niet toegestaan zijn.

Auteursrecht, patent, copyricht, octrooi, trademark enz enz. Dat is er niet voor niks hoor.

Bewijs jij maar dat het wel mag!!!!!!

speedmusic
30 november 2010, 14:51
Tunes, zoek je dit type verwijzing?
HvJ EG 18 juni 2009, zaak nr. C-487/07 (http://www.google.nl/search?q=HvJ+EG+18+juni+2009%2C+zaak+nr.+C-487%2F07&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#hl=nl&expIds=17259,20782,25907,27555,27740,27762,27868,2 7879&xhr=t&q=%22HvJ+EG+18+juni+2009%2C+zaak+nr.+C-487%2F07%22&cp=1&pf=p&sclient=psy&client=firefox-a&hs=uh6&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=6d1c5b43eeb1883e)

Dan zou ik het stukje (PDF) pakken van Barentskans Advocaten is vrij helder.

Of lees een goed boek (http://books.google.nl/books?id=MEyvaI1DevEC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false)

Tunes
30 november 2010, 15:12
Dan zal de douane het wel verkeerd hebben. Het is zelfs te zien geweest op tv bij zo een airport programma dat mensen hun shirt's, truien, en wat niet al konden inleveren omdat ze nep waren. Ik ben er stellig van overtuigd dat hier regels voor zijn. Dus ook neppe fake ass gitaren zullen niet toegestaan zijn.

Auteursrecht, patent, copyricht, octrooi, trademark enz enz. Dat is er niet voor niks hoor.

Bewijs jij maar dat het wel mag!!!!!!

Waarom moet ik dat bewijzen ? Ik kan je niet helemaal lekker volgen en heb/hoef niks te bewijzen.
Ik vraag alleen om een link naar waar staat dat het niet mag, ik zeg helemaal niets over dat het wel of niet mag.

Gelukkig is er wel iemand anders die wat linkjes posten, alleen zie ik daar nu niet echt een heldere uitspraak (maar dat kan aan mijn gebrek kennis liggen).

speedmusic
30 november 2010, 15:21
Tunes, je conclusie is dat je er geen heldere jurisprudentie in ziet?

Ik heb de keuze uit twee mogelijke conclusies:
1. Je bent een bijzonder snelle lezer, zeker als je nu al het online ter beschikking gestelde deel van het boek mbt merkenrecht uit hebt.
2. Je geniet ervan om hier een daar een beetje te trollen.

Tunes
30 november 2010, 15:31
Nee hoor, ik ben nog aan het lezen.
Ik zag in de eerste links niet echt een conclusie.

Ik zit niet te trollen ik vroeg simpel, na aanleiding van een post, om een verwijzing. Ik zeg helemaal niets over of iets wel of niet mag ik vraag om meer informatie.

Overigens zat ik net wel het volgende te bedenken, als iemand nu de volgende ad plaatst:

Te koop stratocaster (tele of lp mag ook), kan elke vergelijking met originele stratocaster aan (dat is is een mening he).
Lijkt op die van de foto (en plaatst een foto van een originele fender).

Is er juridisch niet zo heel veel aan het handje maar vind ik het eigenlijk bijna nog fouter als er een fender decal op hebben en zeggen dat het geen fender is.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er op heel veel manieren misbruik van de fender of gibson naam gemaakt kan worden zonder dat je juridisch fout bent.

speedmusic
30 november 2010, 15:41
Te koop stratocaster (tele of lp mag ook), kan elke vergelijking met originele stratocaster aan (dat is is een mening he).
Lijkt op die van de foto (en plaatst een foto van een originele fender).


Dat is een leuke, commercieël/zakelijk gezien zie ik dat niet als mening, mede omdat deze stelling in een advertentie staat.
Is dit in strijd met de richtlijn 97/55/EG? Hier is de juridische vorm begrijpelijk uitgelegd: Acht regels vergelijkende reclame (http://www.zibb.nl/10164202/Artikel/Vergelijkende-reclame-acht-regels.htm)

"te koop stratocaster" staat er in de fictieve advertentie?
Stratocaster, Telecaster, Les Paul etc..... zijn ook als naam gedeponeerd, dus verwijs ik je terug naar het boek over merkenrecht :soinnocent:

Tunes
30 november 2010, 15:51
He bedankt, dat is helderder, al is er dus wel een grijs gebied.
Ik denk dat er weinig te doen is aan zoals ik die advertentie als voorbeeld schreef, of het netjes is is weer een andere vraag.

Uiteraard kan je de tekst altijd zo hier en daar aan passen, je kan b.v. zeggen kan elke vergelijking met het origineel aan of zoiets.

Tunes
30 november 2010, 15:54
Misschien zou ik hier een ander topic over moeten openen, maar hoe zit het eigenlijk met Tabs ?
Ik zie hier op gitaarnet b.v. een hoofdstuk tabs staan, zitten daar geen rechten op ?
Ik weet dat in het verleden sites met tabs nog wel is weg moesten (als in verboden).

D-string
30 november 2010, 16:04
Dan zal de douane het wel verkeerd hebben. Het is zelfs te zien geweest op tv bij zo een airport programma dat mensen hun shirt's, truien, en wat niet al konden inleveren omdat ze nep waren. Ik ben er stellig van overtuigd dat hier regels voor zijn. Dus ook neppe fake ass gitaren zullen niet toegestaan zijn.

Auteursrecht, patent, copyricht, octrooi, trademark enz enz. Dat is er niet voor niks hoor.

Bewijs jij maar dat het wel mag!!!!!!

Persoonlijk ben ik het ermee eens dat deze goederen Nederland uit moeten blijven op basis van de al zovaak genoemde redenen.

Toch twijfel over het bovenstaande dat de spullen niet mee mogen.

Hierbij het bewijs (http://player.omroep.nl/?aflID=11484307) :)

Vanaf 6:00 zie je de douane op het vliegveld. Als je niet kan wachten, skip dan door naar 7:00. Daar zegt de douanier: "Tot drie stuks mag ze er meenemen."

Overigens gaat de hele aflevering over de vraag of het eigenlijk wel schadelijk is voor een merk om nagemaakt te worden.

macwilliams
30 november 2010, 16:24
Waarom moet ik dat bewijzen ? Ik kan je niet helemaal lekker volgen en heb/hoef niks te bewijzen.
Ik vraag alleen om een link naar waar staat dat het niet mag, ik zeg helemaal niets over dat het wel of niet mag.

Gelukkig is er wel iemand anders die wat linkjes posten, alleen zie ik daar nu niet echt een heldere uitspraak (maar dat kan aan mijn gebrek kennis liggen).

Jij vraagt om linkjes en verwijzingen naar (wets)artikelen en verzoekt dus zelf om bewijs. En dat je me niet "lekker" kan volgen ligt dan meer aan jou dan aan het door mij geschreven stukje tekst.

En hoezo zou je niet zelf naar een linkje kunnen zoeken en laat je het dus aan een ander over. Dat die ander dan ook nog eens weet waar hij het over heeft zou hij niet eens hoeven te bewijzen lijkt mij.

barno
30 november 2010, 16:27
Nee hoor, ik ben nog aan het lezen.
Ik zag in de eerste links niet echt een conclusie.

Ik zit niet te trollen ik vroeg simpel, na aanleiding van een post, om een verwijzing. Ik zeg helemaal niets over of iets wel of niet mag ik vraag om meer informatie.

Overigens zat ik net wel het volgende te bedenken, als iemand nu de volgende ad plaatst:

Te koop stratocaster (tele of lp mag ook), kan elke vergelijking met originele stratocaster aan (dat is is een mening he).
Lijkt op die van de foto (en plaatst een foto van een originele fender).

Is er juridisch niet zo heel veel aan het handje maar vind ik het eigenlijk bijna nog fouter als er een fender decal op hebben en zeggen dat het geen fender is.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er op heel veel manieren misbruik van de fender of gibson naam gemaakt kan worden zonder dat je juridisch fout bent.

ik geloof zelfs dat strict juridisch de naam Stratocaster niet mag gebruikt worden voor een niet Fender gitaar. gitaartijdschriften noemen stratcopieën dus ook consequent strat-like guitar of iets in die aard. lijkt me logisch: ik zie een gsm producent ook niet zo gauw een bv Samsung Iphone op de markt brengen...
trouwens Fender moest zijn broadcaster hernoemen tot Telecaster omdat de naam al bezet was ....

speedmusic
30 november 2010, 16:32
Misschien zou ik hier een ander topic over moeten openen, maar hoe zit het eigenlijk met Tabs ?
Ik zie hier op gitaarnet b.v. een hoofdstuk tabs staan, zitten daar geen rechten op ?
Ik weet dat in het verleden sites met tabs nog wel is weg moesten (als in verboden).

Bladmuziek is niets meer of minder dan het muziekstuk en deze vallen onder de Auteurswet 1912 (http://www.st-ab.nl/wetten/0037_Auteurswet_1912.htm)

@Barno de modelnamen zoals ik in mijn post hierboven beschrijf zijn inderdaad vastgelegd door Fender en/of Gibson, maar ook de vormen denk aan open book headstock van Gibson en de hele pre-lawsuit geschiedenis of meer recent de rechtzaak tussen PRS en Gibson over de singlecut van PRS

Tunes
30 november 2010, 16:35
Jij vraagt om linkjes en verwijzingen naar (wets)artikelen en verzoekt dus zelf om bewijs. En dat je me niet "lekker" kan volgen ligt dan meer aan jou dan aan het door mij geschreven stukje tekst.

En hoezo zou je niet zelf naar een linkje kunnen zoeken en laat je het dus aan een ander over. Dat die ander dan ook nog eens weet waar hij het over heeft zou hij niet eens hoeven te bewijzen lijkt mij.

Wel als die ander iets beweerd natuurlijk, waarom moet ik het tegendeel bewijzen als ik nog het 1 nog het ander beweer ?
Als je iets beweerd dan lijkt het mij logisch dat ik de vraag bij jou neer leg.
Bovendien is het maar de vraag of die ander weet waar hij het over heeft, dat moet je maar aannemen (hoe serieus is iemand die bij de gestapo zit?).

macwilliams
30 november 2010, 16:36
Persoonlijk ben ik het ermee eens dat deze goederen Nederland uit moeten blijven op basis van de al zovaak genoemde redenen.

Toch twijfel over het bovenstaande dat de spullen niet mee mogen.

Hierbij het bewijs (http://player.omroep.nl/?aflID=11484307) :)

Vanaf 6:00 zie je de douane op het vliegveld. Als je niet kan wachten, skip dan door naar 7:00. Daar zegt de douanier: "Tot drie stuks mag ze er meenemen."

Overigens gaat de hele aflevering over de vraag of het eigenlijk wel schadelijk is voor een merk om nagemaakt te worden.
Dat ken ik idd, er is een limiet aan het aantal ingevoerde kopiën. Maar het is daarna toch verboden deze te verkopen als zijnde echt.

Verder hoop ik dat dit in de toekomst geheel verboden gaat worden. En met dikke boetes beloond word wanneer het toch gebeurt.

Ik ben blij dat ik zelf redelijk goed een fake kan herkennen en bij twijfel me kan wenden tot fora als deze.
Maar het is me dus ook al eens gebeurt dat ik ging kijken bij een gitaar die echt zou zijn en toen ik aankwam de gitaar van de foto er toch anders uitzag dan wat ik aantrof bij de verkoper.

Sanderltd
30 november 2010, 16:37
Nee hoor, ik ben nog aan het lezen.
Ik zag in de eerste links niet echt een conclusie.

Ik zit niet te trollen ik vroeg simpel, na aanleiding van een post, om een verwijzing. Ik zeg helemaal niets over of iets wel of niet mag ik vraag om meer informatie.

Overigens zat ik net wel het volgende te bedenken, als iemand nu de volgende ad plaatst:

Te koop stratocaster (tele of lp mag ook), kan elke vergelijking met originele stratocaster aan (dat is is een mening he).
Lijkt op die van de foto (en plaatst een foto van een originele fender).

Is er juridisch niet zo heel veel aan het handje maar vind ik het eigenlijk bijna nog fouter als er een fender decal op hebben en zeggen dat het geen fender is.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er op heel veel manieren misbruik van de fender of gibson naam gemaakt kan worden zonder dat je juridisch fout bent.

Ai ai ai, weer zo'n DIY-jurist... :)

Laat me één ding duidelijk stellen; het recht heeft vele bronnen. Ik kan je dus niet zomaar op 1,2,3 een bron geven met exact die formulering erin.
De juiste artikelen en bronnen bestaan absoluut wel hoor, daar niet van.
Wat ik je daarbij wel nog kan vertellen is dat ik een laatstejaarsstudent (Europees) recht ben en 100% zeker ben van mijn zaak. (Mede omdat ik zelf in een procedure hieromtrent verwikkeld ben geweest.)

Trouwens; het arrest van het HvJ dekt de lading wel grotendeels hoor. Als jij dat overigens volledig kunt analyseren op een juridische manier, doe ik graag mijn petje af voor je. :)

Laat het me dus nog eens herhalen; producten verkopen die de naam dragen van een 3de product is verboden in de EU. En élk geval, op élk moment en door élke persoon. :ok:

Tunes
30 november 2010, 16:38
Bladmuziek is niets meer of minder dan het muziekstuk en deze vallen onder de Auteurswet 1912 (http://www.st-ab.nl/wetten/0037_Auteurswet_1912.htm)

Dat dacht ik ook al, dan is het wel vreemd dat je hier wel verwijzingen mag maken naar tabs maar niet naar illegale software.

macwilliams
30 november 2010, 16:41
Wel als die ander iets beweerd natuurlijk, waarom moet ik het tegendeel bewijzen als ik nog het 1 nog het ander beweer ?
Als je iets beweerd dan lijkt het mij logisch dat ik de vraag bij jou neer leg.
Bovendien is het maar de vraag of die ander weet waar hij het over heeft, dat moet je maar aannemen (hoe serieus is iemand die bij de gestapo zit?).

Of je mij wel of niet serieus neemt om wat er in mijn sig staat lig ik niet wakker van. Anderen hier weten dat ik serieus genoeg ben.

Tunes
30 november 2010, 16:44
Ai ai ai, weer zo'n DIY-jurist... :)

Laat me één ding duidelijk stellen; het recht heeft vele bronnen. Ik kan je dus niet zomaar op 1,2,3 een bron geven met exact die formulering erin.
De juiste artikelen en bronnen bestaan absoluut wel hoor, daar niet van.
Wat ik je daarbij wel nog kan vertellen is dat ik een laatstejaarsstudent (Europees) recht ben en 100% zeker ben van mijn zaak. (Mede omdat ik zelf in een procedure hieromtrent verwikkeld ben geweest.)

Trouwens; het arrest van het HvJ dekt de lading wel grotendeels hoor. Als jij dat overigens volledig kunt analyseren op een juridische manier, doe ik graag mijn petje af voor je. :)

Laat het me dus nog eens herhalen; producten verkopen die de naam dragen van een 3de product is verboden in de EU. En élk geval, op élk moment en door élke persoon. :ok:

Wat is een DIY-jurist ?

Volgens mij zeg ik juist dat ik het niet weet, jullie zijn er hier erg goed in mensen dingen te laten zeggen die ze niet zeggen en vooral niet in te gaan op wat ze wel zeggen.
Overigens lijkt een post hierboven te bewijzen dat het niet "n élk geval, op élk moment en door élke persoon. :ok:" is.

macwilliams
30 november 2010, 16:46
Ik krijg me hier toch een partij deja vu gevoel hiero...

HaroldA
30 november 2010, 16:48
Ik krijg me hier toch een partij deja vu gevoel hiero...

Ja, tunes luistert iets te veel naar z'n eigen tune... :sssh:

macwilliams
30 november 2010, 16:53
Ja, tunes luistert iets te veel naar z'n eigen tune... :sssh:

Ghehehe :D

Sanderltd
30 november 2010, 17:21
Wat is een DIY-jurist ?

Volgens mij zeg ik juist dat ik het niet weet, jullie zijn er hier erg goed in mensen dingen te laten zeggen die ze niet zeggen en vooral niet in te gaan op wat ze wel zeggen.
Overigens lijkt een post hierboven te bewijzen dat het niet "n élk geval, op élk moment en door élke persoon. :ok:" is.

Volgens mij focus jij je een beetje te veel op het zogenoemde feit dat anderen je woorden in de mond proberen te leggen. :) Ik heb immers ook niet beweerd dat jij het wél dacht te weten.
Ik herhaalde mijn stelling simpelweg om ervoor te zorgen dat anderen zich niet lieten "meeslepen" door jouw twijfel. :)
Het is immers nogal evident dat regels als deze bestaan.

En een Do It Yourself-jurist is iemand die denkt dat "alles wat mag en niet mag" netjes in artikeltjes online staat. Maar niets is natuurlijk minder waar. :)
Daarnaast wordt er bvb veel europees of internationaal geregeld, in richtlijnen, verordeningen, niet bindende documenten, etc.
En als je die al zou weten te vinden, is de kans zelfs reeel dat je ze niet zomaar via internet te pakken kunt krijgen. Dus ernaar vragen is dan ook niet echt nuttig. :)
Maar ik begrijp dan wel weer dat er vaak op die manier gedacht wordt hoor, daar zal ik je ook niet op bekritiseren (was overigens maar een grapje hoor). Als het allemaal zo simpel zou zijn, zouden we immers heel wat minder opzoekwerk en advocaten nodig hebben. :p

geert1976
30 november 2010, 17:35
Ja, tunes luistert iets te veel naar z'n eigen tune... :sssh:

He's out of tune.....:seriousf:

BamBuFan1
30 november 2010, 18:34
He's out of tune.....:seriousf:

Dat hoeft allang geen probleem (http://www.antarestech.com/products/I-am-t-pain.shtml) meer te zijn.

geert1976
30 november 2010, 19:40
http://link.marktplaats.nl/401047267

Ik weet toch echt zeker dat dit geen officiele Fender is (check vooral de hals ,vorm van de bovenste hoorn en neckplate

Hendriks
30 november 2010, 20:49
http://link.marktplaats.nl/401047267

Ik weet toch echt zeker dat dit geen officiele Fender is (check vooral de hals ,vorm van de bovenste hoorn en neckplate


Dit is een echte..................neppert.

Tankman
1 december 2010, 16:28
http://link.marktplaats.nl/401291860

Zo'n advertentie ga ik wel echt van twijfelen...Ik deed even die -->> :seriousf::seriousf:

Gearjunkie
1 december 2010, 16:33
Nu ben ik benieuwd naar je toelichting.

fred dons
1 december 2010, 16:44
leuke advertentie vind ik, ik heb wel lichte twijfel bij de custom colour, aan het craquelee te zien is de body in cellulose gelakt en dat suggereert een refinish omdat bodies in die tijd door fender in de poly werden gezet

zoon van Piet
1 december 2010, 21:47
http://link.marktplaats.nl/401291860

Zo'n advertentie ga ik wel echt van twijfelen...Ik deed even die -->> :seriousf::seriousf:

Ziet er anders behoorlijk echt uit..features komen overeen met de strat die ik in 1977 spiksplinternieuw kocht ( voor 995 zuurverdiende oudhollandse guldens). Dit soort breuklijnen komt voor op polyester finishes en is anders dan craquele in cellulose, dat alle kanten op gaat...

The Running Man
1 december 2010, 22:42
Ik geloof niet dat deze verkoper zijn reputatie te grabbel wil gooien met nep spul. Is een liefhebber en heeft vaker echt oud spul te koop.

mikeyaxeman
1 december 2010, 22:58
Ziet er anders behoorlijk echt uit..features komen overeen met de strat die ik in 1977 spiksplinternieuw kocht ( voor 995 zuurverdiende oudhollandse guldens). Dit soort breuklijnen komt voor op polyester finishes en is anders dan craquele in cellulose, dat alle kanten op gaat...

Yep, klopt ik heb hier de Strat van eind 70'er jaren van mijn vriendin hier achter mij staan en die vertoond ook dezelfde barsten in de lak.

BamBuFan1
1 december 2010, 23:27
Yep, klopt ik heb hier de Strat van eind 70'er jaren van mijn vriendin hier achter mij staan en die vertoond ook dezelfde barsten in de lak.

Die strat of je vriendin?

http://detroit.momslikeme.com/UserImage.aspx?f=Image/smileys/2180_hiding_behind_a_couch.gif&mbr=90029

mikeyaxeman
2 december 2010, 02:32
Die strat of je vriendin?

http://detroit.momslikeme.com/UserImage.aspx?f=Image/smileys/2180_hiding_behind_a_couch.gif&mbr=90029


Nou zeg!



















:D

fred dons
2 december 2010, 10:05
Ziet er anders behoorlijk echt uit..features komen overeen met de strat die ik in 1977 spiksplinternieuw kocht ( voor 995 zuurverdiende oudhollandse guldens). Dit soort breuklijnen komt voor op polyester finishes en is anders dan craquele in cellulose, dat alle kanten op gaat...

craquele gaat in cellulose nou juist niet alle kanten op dat gebeurt alleen bij slechte relics, daar wordt de craquele gecreerd met stikstof wat op 1 plek gericht wordt waardoor de barsten zich vanuit 1 plek naar buiten richten (spiderweb craquele), "echte" craquele volgt het hout dat zich uitzet en inkrimpt en omdat cellulose na verloop van tijd steeds dunner wordt en ook harder wordt scheurt de cellulose uiteindelijk langs evenwijdige lijnen (met eventuele wat crossover lijnen) maar het merendeel is evenwijdig
wanneer poly barst (het kan niet craqueleren daar is het te dik voor) volgt dat een meer grillig patroon
betekent niet dat dat zwarte paint op deze (of 1 van jullie gitaren) nep is, het kan een echte customcolour zijn (zwart was geen standaard kleur in de seventies) en door fender in cellulose gespoten zijn maar het kan dus ook een refinish zijn

zoon van Piet
2 december 2010, 10:37
"echte" craquele volgt het hout dat zich uitzet en inkrimpt en omdat cellulose na verloop van tijd steeds dunner wordt en ook harder wordt scheurt de cellulose uiteindelijk langs evenwijdige lijnen

In principe heb je gelijk. Maar geen van mijn (ouwe) gitaren heeft uitsluitend lijnen in de nerf-richting, allemaal hebben ze dwarslijntjes, waardoor een warrig patroon van blokjes ontstaat..Ik heb wel een polyester gitaar, met cracks in de richting van de nerf.

wanneer poly barst (het kan niet craqueleren daar is het te dik voor) volgt dat een meer grillig patroon
Bij deze gitaar is geen sprake van een grillig patroon, de lijnen staan haaks op waar je nerf zou verwachten. Eigenlijk een heel vreemd patroon, al komt het vaker voor. De beschadigingen aan de achterkant - moeilijk te zien- geven wel de indruk van polyester, vind ik.

fred dons
2 december 2010, 12:46
we zouden hem eigenlijk in het echie moeten zien :D

barno
2 december 2010, 13:34
g
wanneer poly barst (het kan niet craqueleren daar is het te dik voor) volgt dat een meer grillig patroon


heb de indruk dat de bovenste laklaag bij een poly toch kan craqueleren: mijn 85 jap fender heeft het op vele plaatsen, hele fijne lijntjes weliswaar, maar lijkt alsof de lagen daaronder intact zijn.

fred dons
2 december 2010, 13:38
dan kan het zijn dat die MIJ een andere toplaag heeft dan polyester of polyurethane, zelfs fender US spuit cellulose over poly. wellicht zit er een acryl toplaag op ?

zoon van Piet
2 december 2010, 13:41
we zouden hem eigenlijk in het echie moeten zien :D

ga hem ff kopen! ;)

deze moet haast wel echt zijn, want hij roept toch wel ernstige jeugdtrauma's op bij me.. want godskolere, wat was die eerste strat van me slecht... :(
alleen wist ik dat nog niet...

guitarnijboer
2 december 2010, 14:21
Ik heb er ook eentje en vind hem fantastisch spelen en klinken, maar goed... Dit is wel een echte, alleen de tuners zijn eens vervangen.

Pepe
2 december 2010, 14:23
Eind zeventig heeft Fender met lakken geexperimenteerd. Ik heb een zwarte 78 gehad die helemaal blauw was uitgeslagen en mijn antiqua vergeelde waar je bijstond en kon bovendien niet tegen -mijn- zweet.
Ik geloof niet dat Fender nog cellulose voor bodies gebruikte -maar ik sluit niks uit- maar rare lakken des te meer.

geert1976
5 december 2010, 13:28
http://link.marktplaats.nl/402326504

Lijkt mij eerder een Squier Standard.....uit 2002

Hendriks
5 december 2010, 13:37
Hij heeft in ieder geval niet bespaart op decals .

guitarkid
5 december 2010, 13:42
http://link.marktplaats.nl/402326504

Lijkt mij eerder een Squier Standard.....uit 2002

Zo fake als de tieten van.... (vul je favoriet maar in. :seriousf:)
Dat logo stinkt aan alle kanten, hup, nog twee customshop decals erop en een lulverhaal en klaar is "la deal". Serienummer komt niet voor bij Fender.
Afgesteld bij Patrick Koopman, die er dan ook misschien zelf nog even een sticker op plakt. Die had hij er dan van mij accuut weer af mogen halen. Je plakt toch niet zo maar een sticker op een gitaar die je afstelt...?

Gr. C.

EDIT:

Hij heeft in ieder geval niet bespaart op decals .
Crosspostje Henk! Maar inderdaad.... ;)

geert1976
5 december 2010, 13:44
http://link.marktplaats.nl/402364230

en hoppa, een nep Gibson...

Ik heb hem al getipt bij MP

geert1976
5 december 2010, 15:00
Hij heeft in ieder geval niet bespaart op decals .


Zo fake als de tieten van.... (vul je favoriet maar in. :seriousf:)
Dat logo stinkt aan alle kanten, hup, nog twee customshop decals erop en een lulverhaal en klaar is "la deal". Serienummer komt niet voor bij Fender.
Afgesteld bij Patrick Koopman, die er dan ook misschien zelf nog even een sticker op plakt. Die had hij er dan van mij accuut weer af mogen halen. Je plakt toch niet zo maar een sticker op een gitaar die je afstelt...?

Gr. C.

EDIT:

Crosspostje Henk! Maar inderdaad.... ;)

Ik heb hem een mailtje gestuurd, dat zijn gitaar een Squier Standard uit 2002 betreft, maar hij gelooft mij niet.

Aan de hand van de neckplate is hij overtuigd dat het een Fender uit 1982 is.
(op de neckplate staat 20th Annivesary "since 1982, hij had mij een foto gestuurd)

spirit
5 december 2010, 15:06
Aan de hand van de neckplate is hij overtuigd dat het een Fender uit 1982 is.
(op de neckplate staat 20th Annivesary "since 1982, hij had mij een foto gestuurd)

In de advertentie titel staat toch 2002????

In de text staat NAAR de fender JV uit 1982, hij zecht nergens DAT de gitaar uit 1982 komt.

Zeldzaam is de gitaar zeker niet, en ook z'n verhaal is verder lulkoek.

geert1976
5 december 2010, 15:09
In de advertentie titel staat toch 2002????

In de text staat NAAR de fender JV uit 1982, hij zecht nergens DAT de gitaar uit 1882 komt.

Zeldzaam is de gitaar zeker niet, en ook z'n verhaal is verder lulkoek.

Inderdaad jaartal verkeerd gelezen, maar je hoeft ook niet zo fanatiek te reageren zeg.

feit blijft dat de hele advertentietekst onzin is en de prijs ook buitensporig hoog is.
Hij verkoopt toch echt een gitaar als zijnde een Fender, wat het overduidelijk niet is.

Ik zie dat hij de prijs nu verlaagd heeft van E 450,00 naar E 375,00

Morio66
5 december 2010, 15:28
Heb die 20th anniversary hier staan hoor... zelfde neckplate en dan zonder die stickerverzameling.. Squier Standard Strat.... En dan is E 375 nog echt wel ff teveel... of ik snap het niet meer (kan ook hoor....)

geert1976
5 december 2010, 15:31
Heb die 20th anniversary hier staan hoor... zelfde neckplate en dan zonder die stickerverzameling.. Squier Standard Strat.... En dan is E 375 nog echt wel ff teveel... of ik snap het niet meer (kan ook hoor....)

Yup en jij hebt er nog leuke elementen in gezet ook.:ok:

spirit
5 december 2010, 15:41
Heb er hier ook een staan, speelt mijn oudste zoontje op. Gekocht (incl. Fender frontman) voor 50,-euro :soinnocent:

En op Ebay staan er zat te koop.

geert1976
5 december 2010, 15:43
Heb er hier ook een staan, speelt mijn oudste zoontje op. Gekocht (incl. Fender frontman) voor 50,-euro :soinnocent:

En op Ebay staan er zat te koop.

Das een koopje en voor die centen, prima starterssetje.:ok:

michaelsteen
5 december 2010, 20:02
http://link.marktplaats.nl/402364230

en hoppa, een nep Gibson...

Ik heb hem al getipt bij MP

Die gitaar staat toch ook niet te koop als zijnde echte gibson? dan mag het toch gewoon of niet?

Ik vind de gitaar er wel vet uitzien, iemand enig idee of dit ook nog een beetje klinkt of is het echt complete bagger?

barno
5 december 2010, 20:36
Die gitaar staat toch ook niet te koop als zijnde echte gibson? dan mag het toch gewoon of niet?

Ik vind de gitaar er wel vet uitzien, iemand enig idee of dit ook nog een beetje klinkt of is het echt complete bagger?

iemand die in zijn advertentie titel Gibson gitaar zet, doet toch echt niet genoeg moeite om te melden dat het geen gibson is. bovendien komt ze in een "originele" Gibson gig bag. dat ie in de advertentie meldt dat het een chinese epi body is, maakt niet uit. ik krijg het van dit soort halfslachtige bouwpakketverkopers. dumpen die handel

guitarkid
5 december 2010, 22:14
iemand die in zijn advertentie titel Gibson gitaar zet, doet toch echt niet genoeg moeite om te melden dat het geen gibson is. bovendien komt ze in een "originele" Gibson gig bag. dat ie in de advertentie meldt dat het een chinese epi body is, maakt niet uit. ik krijg het van dit soort halfslachtige bouwpakketverkopers. dumpen die handel

Helemaal mee eens Barno! Dit stinkt.

Gr. C.

HUESSEN
5 december 2010, 22:27
Helemaal mee eens Barno! Dit stinkt.

Gr. C.

En de advertentie is geplaatst door een professional??:o

michaelsteen
5 december 2010, 23:22
professional?

grayfink
5 december 2010, 23:50
Tja hmm, kweenie, http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2171443&highlight=ruygrok#post2171443

oigun
5 december 2010, 23:54
Hij wil eventueel wel ruilen voor een set BMW M3 velgen:seriousf:
Dan weet je zeker dat het een sjonnie is...

HUESSEN
5 december 2010, 23:56
Tja hmm, kweenie, http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2171443&highlight=ruygrok#post2171443


Had hem hoger ingeschat.Weer wat geleerd..........

Sjit86
6 december 2010, 01:27
Ook altijd leuk een gitaar uit het buitenland, dit keer uit de Oekraïne.

http://link.marktplaats.nl/402541645

Tunes
6 december 2010, 10:56
Die gitaar staat toch ook niet te koop als zijnde echte gibson? dan mag het toch gewoon of niet?

Ik vind de gitaar er wel vet uitzien, iemand enig idee of dit ook nog een beetje klinkt of is het echt complete bagger?

Zelfs ik vind deze zwaar niet kunnen, en dat zegt wat.

guitarkid
6 december 2010, 11:21
Ook altijd leuk een gitaar uit het buitenland, dit keer uit de Oekraïne.

http://link.marktplaats.nl/402541645

Zeker, is leuk, maar is er volgens jou iets twijfelachtigs aan...?
Of mis ik iets?

Gr. C.

marhoog
6 december 2010, 11:41
Zeker, is leuk, maar is er volgens jou iets twijfelachtigs aan...?
Of mis ik iets?

Gr. C.

Tsja hoeft inderdaad niets mis mee te zijn.. al zou ik het niet aandurven om mijn geld naar de oekraine te sturen.

Tevens komen niet alle foto's overeen.

guitarkid
6 december 2010, 11:53
Tsja hoeft inderdaad niets mis mee te zijn.. al zou ik het niet aandurven om mijn geld naar de oekraine te sturen.

Tevens komen niet alle foto's overeen.

Verdomd, je hebt gelijk! Twee verschillende gitaren!
Niet dat ik wel mijn geld richting Oekraïne had gestuurd, maar toch...!
@Sjit86: wel twijfelachtig!!! :makeup:

HaroldA
6 december 2010, 11:53
iemand die in zijn advertentie titel Gibson gitaar zet, doet toch echt niet genoeg moeite om te melden dat het geen gibson is. bovendien komt ze in een "originele" Gibson gig bag. dat ie in de advertentie meldt dat het een chinese epi body is, maakt niet uit. ik krijg het van dit soort halfslachtige bouwpakketverkopers. dumpen die handel

Net ff met Len Ruygrok (http://www.guitarrepair.nl) gemaild:


Oke excuus, het is hobymatig, maar ik begrijp je .. ik zal 'm direct
verwijderen .. dan maar aan de muur :)

De advertentie is inmiddels verwijderd, maar je zou van zo'n "Professional" toch wel verwachten dat hij beter weet? :???: Ik denk dat ze bij Feedback ook niet blij zullen worden van zijn illegale nep-gitaar handeltje.

Sjit86
6 december 2010, 12:08
Zeker, is leuk, maar is er volgens jou iets twijfelachtigs aan...?
Of mis ik iets?

Gr. C.

Ik heb zo het idee dat wanneer je deze gaat kopen je eerst mag gaan betalen en dan vervolgens een doos met een paar bakstenen in huis krijgt, maar dat kan ook aan mij liggen. En zoals je al zegt komen de foto's ook niet overeen.

guitarkid
6 december 2010, 12:50
Ik heb zo het idee dat wanneer je deze gaat kopen je eerst mag gaan betalen en dan vervolgens een doos met een paar bakstenen in huis krijgt, maar dat kan ook aan mij liggen. En zoals je al zegt komen de foto's ook niet overeen.



@Sjit86: wel twijfelachtig!!! :makeup:

Zou me dus ook niet verbazen!!! ;)

Gr. C.

bat
6 december 2010, 15:43
De advertentie is inmiddels verwijderd, maar je zou van zo'n "Professional" toch wel verwachten dat hij beter weet? :???:
Storender is nog wel de houding "gewoon proberen en als het iemand opvalt sorry zeggen". Een niet erg professionele houding, vind ik.

Icarvs
6 december 2010, 16:18
Het het het "twijfel over een advertentie topic" dus Stage piano's mogen ook toch?:P

Maar goed ik twijfel dus over
Deze Yamaha CP33 (http://muziek.marktplaats.nl/synthesizers/399509976-yamaha-cp33.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxq KjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrN g%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1)

In de winkel nieuw kost hij plus minus 1000,-

HaroldA
6 december 2010, 16:19
Het het het "twijfel over een advertentie topic" dus Stage piano's mogen ook toch?:P

GitaarNet Forum > Gitaren > Elektrische gitaren > Twijfel over een advertentie topic

:soinnocent:

Icarvs
6 december 2010, 16:22
Ach, verandering van spijs doet eten :p

Maar goed, betrouwbaar?

HaroldA
6 december 2010, 16:34
Maar goed, betrouwbaar?

Waarom wel/niet denk je? Omdat hij 2e hands is en 2/3 van de nieuwprijs ervoor vraagt?

Icarvs
6 december 2010, 16:51
Nja meer het ontbreken van een foto en de korte beschrijving.

HaroldA
6 december 2010, 16:55
Nja meer het ontbreken van een foto en de korte beschrijving.

In dat geval is bijna de helft van alle MP advertenties "twijfelachtig".

zoon van Piet
6 december 2010, 17:52
laten we bij de leest blijven en alleen over gitaren twijfelen..
anders kunnen we hier ook nog contactadvertenties neerzetten, van dames die ouder zijn dan ze zeggen, foto's van tien jaar en/of dertig kilo geleden plaatsen - of van vóór het ongeluk.. :)

Ijselrobo 07
7 december 2010, 17:29
is dit misschien een goede aanbieding?
http://cgi.ebay.com/2005-Fender-Stratocaster-American-Deluxe-Metallic-Brown-/230559207177?pt=Guitar&hash=item35ae664f09#ht_4359wt_1139
zo ja, dan denk ik dat ik hem laat komen :blast:

Rock Bottom
7 december 2010, 17:31
is dit misschien een goede aanbieding?
http://cgi.ebay.com/2005-Fender-Stratocaster-American-Deluxe-Metallic-Brown-/230559207177?pt=Guitar&hash=item35ae664f09#ht_4359wt_1139
zo ja, dan denk ik dat ik hem laat komen :blast:

Sap jij niet dat dat ding nog 3,5 dagen te gaan heeft en er dus top op de laatste seconde geboden kan worden?

Ijselrobo 07
7 december 2010, 17:35
ik dacht 3 uur en 7 minuten :makeup:

f*ck

maar dit is toch dezelfde gitaar als deze (http://www.youtube.com/watch?v=GDz-W0geH7A), toch?
Want de gitarist van BT speelt ook op american deluxe stratocasters.

Grtz.
Ijselrobo 07

guitarnijboer
7 december 2010, 17:36
wel een mooie kleur!

HaroldA
7 december 2010, 17:38
maar dit is toch dezelfde gitaar als deze (http://www.youtube.com/watch?v=GDz-W0geH7A), toch?
Want de gitarist van BT speelt ook op american deluxe stratocasters.

O, dan moet het wel een hele goede gitaar zijn! :ok:

Welk merk WC-papier gebruiken ze bij Billy Talentless?

Rock Bottom
7 december 2010, 17:41
ik dacht 3 uur en 7 minuten :makeup:

f*ck

maar dit is toch dezelfde gitaar als deze (http://www.youtube.com/watch?v=GDz-W0geH7A), toch?
Want de gitarist van BT speelt ook op american deluxe stratocasters.

Grtz.
Ijselrobo 07

Zelfs in de laatste minuut kan een prijs nog x maal over de kop gaan.
Gewoon je max bod vast inzetten en hopen dat niemand erover heen gaat.

Ijselrobo 07
7 december 2010, 17:43
O, dan moet het wel een hele goede gitaar zijn! :ok:

Welk merk WC-papier gebruiken ze bij Billy Talentless?

ik denk Page :dontgeti:

grapje

ze gebruiken Fenders...
in dit (http://www.youtube.com/watch?v=fziBvnGuAJM) filmpje zie je op het einde 2 van z'n gitaren, en tussen de 2 gitaren die hij laat zien, staat de gitaar -die wel heel erg op die van de aanbieding lijkt- tussenin.

RoelSmoel
7 december 2010, 17:48
ik denk Page :dontgeti:

grapje

ze gebruiken Fenders...
in dit (http://www.youtube.com/watch?v=fziBvnGuAJM) filmpje zie je op het einde 2 van z'n gitaren, en tussen de 2 gitaren die hij laat zien, staat de gitaar -die wel heel erg op die van de aanbieding lijkt- tussenin.

En alleen dáárom wil je die gitaar hebben!?
Triest zeg..

The Unforgiven
7 december 2010, 17:49
Dan heb je alsnog een probleem, ze bezorgen alleen in de 48 continentale staten van de VS.

The Unforgiven
7 december 2010, 17:50
En alleen dáárom wil je die gitaar hebben!?
Triest zeg..

Roel, als er iemand niets moet zeggen over de aankoop van gear en de daarbij horende GAS ben jij het wel.

Ijselrobo 07
7 december 2010, 17:52
En alleen dáárom wil je die gitaar hebben!?
Triest zeg..

nee... ik houdt van fender strat's met HSS :mmmm:


Dan heb je alsnog een probleem, ze bezorgen alleen in de 48 continentale staten van de VS.

dan vraag ik toch gewoon aan de bieder of die naar NL kan sturen? :soul:

The Unforgiven
7 december 2010, 17:53
nee... ik houdt van fender strat's met HSS :mmmm:



dan vraag ik toch gewoon aan de bieder of die naar NL kan sturen? :soul:

En wat denk je dat het kost, en daarbij ook nog de belastingen en dergelijke gerekend?

HaroldA
7 december 2010, 18:02
Fake JEM met echte foto! http://link.marktplaats.nl/402524073

http://fotos.marktplaats.com/kopen/e/97/T2gxYkb6lUCKCkpsTIB4+Q==.jpg

HaroldA
7 december 2010, 18:06
dan vraag ik toch gewoon aan de bieder of die naar NL kan sturen? :soul:

Sorry hoor. Dan vraag je aan jezelf (de bieder) of "die" naar NL kan sturen? Wie of wat is "die" en waarom zou je jezelf vragen of je wat naar NL kan sturen? :???:

Ik snap je niet meer. :(

The Unforgiven
7 december 2010, 18:09
Sorry hoor. Dan vraag je aan jezelf (de bieder) of "die" naar NL kan sturen? Wie of wat is "die" en waarom zou je jezelf vragen of je wat naar NL kan sturen? :???:

Ik snap je niet meer. :(

Naast muzieksmaak heeft hij ook al geen spellingskunde.

Ik haal eruit dat hij de aanbieder vraagt of hij de gitaar naar Nederland kan sturen.

Ijselrobo 07
7 december 2010, 18:11
ik heb dezelfde gitaar gevonden, die nog maar één dag en 9 uur heeft,
http://cgi.ebay.com/2005-Fender-USA-Stratocaster-Deluxe-Electric-Guitar-HSS-/300498557851?pt=Guitar&hash=item45f71c1b9b#ht_75718wt_1139
ik denk als ik 500 dollar bied, dat ik de gitaar dan heb, want ik denk niet dat iemand met al die krassen hoger zal gaan :P

en dan nog 76,80 dollar voor het verzenden, is 576,80 dollar samen, is €431,64.
is toch een mooi bedrag,, toch?

RoelSmoel
7 december 2010, 18:13
Roel, als er iemand niets moet zeggen over de aankoop van gear en de daarbij horende GAS ben jij het wel.

Maar ik koop geen gitaar omdat een artiest waar ik helemaal gek van ben erop speelt, maar omdat ik de gitaar zelf fijn vind spelen/klinken;)

The Unforgiven
7 december 2010, 18:14
ik heb dezelfde gitaar gevonden, die nog maar één dag en 9 uur heeft,
http://cgi.ebay.com/2005-Fender-USA-Stratocaster-Deluxe-Electric-Guitar-HSS-/300498557851?pt=Guitar&hash=item45f71c1b9b#ht_75718wt_1139
ik denk als ik 500 dollar bied, dat ik de gitaar dan heb, want ik denk niet dat iemand met al die krassen hoger zal gaan :P

en dan nog 76,80 dollar voor het verzenden, is 576,80 dollar samen, is €431,64.
is toch een mooi bedrag,, toch?

Het gaat je alsnog geld kosten om hem langs de douane te krijgen, hoeveel dit is weet ik niet, maar toch aardig wat geld.

HaroldA
7 december 2010, 18:15
en dan nog 76,80 dollar voor het verzenden, is 576,80 dollar samen, is €431,64.
is toch een mooi bedrag,, toch?

+ 19% BTW + ~5% invoerheffing + inklaringkosten van TNT/UPS/etc

signsofzodiac
7 december 2010, 18:19
ik heb dezelfde gitaar gevonden, die nog maar één dag en 9 uur heeft,
http://cgi.ebay.com/2005-Fender-USA-Stratocaster-Deluxe-Electric-Guitar-HSS-/300498557851?pt=Guitar&hash=item45f71c1b9b#ht_75718wt_1139
ik denk als ik 500 dollar bied, dat ik de gitaar dan heb, want ik denk niet dat iemand met al die krassen hoger zal gaan :P

en dan nog 76,80 dollar voor het verzenden, is 576,80 dollar samen, is €431,64.
is toch een mooi bedrag,, toch?

Met invoerrechten en btw zit je ongeveer op 500 euro. Lakschade is persoonlijk en kan je volledig koud laten (of juist warm maken getuige de Relic gitaren) plus USA Deluxes zijn echt te gekke gitaren. Maar die frets hebben ook BEHOORLIJK op hun lazer gehad, die moet je echt laten vlakken als ie over is. Nou kost dat ook de hele wereld niet, maar hou er rekening mee. Kan zo 150-175 met afstelbeurt kosten.

EDIT: hoe kom ik op die 500 euro? aantal dollars invoeren bij GWK-site x 1,25 (btw en invoeren) = totaal in euros ongeveer. Deze som moet je loslaten op alle gitaren die je in de States bestelt.

HaroldA
7 december 2010, 18:22
EDIT: hoe kom ik op die 500 euro? aantal dollars invoeren bij GWK-site x 1,25 (btw en invoeren) = totaal in euros

Dan kom ik op €517,-. Die frets zien er inderdaad uit alsof ze bijna op zijn. Nieuwe frets gaan je inderdaad nog een smak extra kosten, tenzij je iemand vind die dat voor weinig kan/wil doen.

Ijselrobo 07
7 december 2010, 18:22
+ 19% BTW + ~5% invoerheffing + inklaringkosten van TNT/UPS/etc

dan even rekenen:

€431,64 : 100 = 4,3164 × 19 = 82,01
€431,64 : 100 = 4,3164 × 5 = 21,58
82,01 + 21,58 + 431,64 = €535,23

en dan geef je de postbode nog €5, dan is die ook blij, en dan heb ik de gitaar voor 540,23 euro!! :blast:

RoelSmoel
7 december 2010, 18:25
Mijn tip. Ga naar een grote winkel en ga veel testen en niet blind zoiets uit de US laten komen:D

signsofzodiac
7 december 2010, 18:28
Maar ik koop geen gitaar omdat een artiest waar ik helemaal gek van ben erop speelt, maar omdat ik de gitaar zelf fijn vind spelen/klinken;)

Nou even heel eerlijk zijn Roel, wat heb je sinds je hier rondhangt gekocht en wat daarvan was het "toch net niet"? GAS is GAS, of dat nou wordt opgewekt door een band/gitarist of niet. Beetje jammer om iemand af te branden op de aankoop-reden. Vind jij het prettig om triest genoemd te worden?

Sanderltd
7 december 2010, 18:44
Inderdaad, Roelsmoel, jij hebt hierin absoluut geen recht van spreken als je jouw geschiedenis hier bekijkt. ;)
Vergeet niet dat er hier nog altijd de term "Roelsmoelen" wordt gehanteerd voor wanneer mensen er zomaar wat op los kopen. Als jij dan iemand triest noemt, is dat niet erg logisch vind ik.

@Ijsselrobo: stop met roelsmoelen, en ga eerst testen alvorens zomaar alles blind te kopen wat Billy Talent ook gebruikt in hun filmpjes. (In de studio gebruiken ze 75% zeker sowieso toch andere gear.)

RoelSmoel
7 december 2010, 18:58
@Ijsselrobo: stop met roelsmoelen, en ga eerst testen alvorens zomaar alles blind te kopen wat Billy Talent ook gebruikt in hun filmpjes. (In de studio gebruiken ze 75% zeker sowieso toch andere gear.)

Dat zeg ik toch, maar dan in een andere context!?

Rock Bottom
7 december 2010, 19:03
Is niemand die barst(misschien alleen de lak) bij de neckpocket opgevallen?

Ijselrobo 07
7 december 2010, 19:03
Inderdaad, Roelsmoel, jij hebt hierin absoluut geen recht van spreken als je jouw geschiedenis hier bekijkt. ;)
Vergeet niet dat er hier nog altijd de term "Roelsmoelen" wordt gehanteerd voor wanneer mensen er zomaar wat op los kopen. Als jij dan iemand triest noemt, is dat niet erg logisch vind ik.

@Ijsselrobo: stop met roelsmoelen, en ga eerst testen alvorens zomaar alles blind te kopen wat Billy Talent ook gebruikt in hun filmpjes. (In de studio gebruiken ze 75% zeker sowieso toch andere gear.)

Ik heb een zelfde gitaar getest in de musicstore vorige zomer,, een american deluxe gitaar met SSS, ook met rosewood fingerboard, maar toen niet gekocht omdat ik maar €800 voor een gitaar overhad, en Am. deluxe kosten meer dan €800.
Maar ik vind het een fijne gitaar.

en nieuwtje 1: billy talent speel ik altijd live mee, want ik vindt hun beter live dan de studio opnamens.

en nieuwtje 2: ik heb net geboden (http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=300498557851) en mijn Max. bod is $550, en het staat nu op $405, dus omgerekend €303,08 (zonder invoerbelasting en die overbodige belastingen/rommel)

en nieuwtje 3: er is sinds 2 december nietmeer geboden op de gitaar, en ze heeft nog 1 dag en 8 uur, dus ik hoop dat er niemand meer bied :)

en nieuwtje 4: nog even uitrekenen:
303,08 : 100 = 3,0308 × 5 = €15,15
303,08 : 100 = 3,0308 × 19 = €57,58

303,08 + 15,15 + 57,58 = €375,81.

dus ik zou dan onder de €400 kwijt zijn als:
- er geen hoger bod komt,
- als ik niet laat herfretten en afstellen (misschien valt dat nog wel mee)

Rock Bottom
7 december 2010, 19:07
Het echte bieden vind vaak pas in de laatste minuten plaats, daarnaast krijgen andere bieders een mailtje dat ze overboden zijn. Daarnaast zou ik eerst meer willen weten van de scheur bij de neckpocket.

Pepe
7 december 2010, 20:38
I
en nieuwtje 4: nog even uitrekenen:
303,08 : 100 = 3,0308 × 5 = €15,15
303,08 : 100 = 3,0308 × 19 = €57,58

303,08 + 15,15 + 57,58 = €375,81.

dus ik zou dan onder de €400 kwijt zijn misschien valt dat nog wel mee)


Wat een raar sommetje, ik begrijp er niks van.
Ik reken zo:
550 plus 77 shippings is 627
plus 20% tax is 750
dat is 563 euro.
komt nog wat douane kosten bij... 585

Dat is niet duur maar geen koopje. En je mag 3 weken wachten (paar dagen Paypal, 3 dagen shipping, 14 dagen Schiphol) voor een gebutste gitaar die mischien een refret nodig heeft.
Gefeliciteerd dan maar.

HaroldA
7 december 2010, 20:49
Daarnaast zou ik eerst meer willen weten van de scheur bij de neckpocket.

En de scheur in de headstock dan? :???:

http://i623.photobucket.com/albums/tt314/nationwideguitars/1A%20Ebay%20NationwideGuitars%20on%20Ebay/2005%20Fender%20Stratocaster%20Deluxe%20Black%20Me tal%20Flake/2005FenderDeluxeStratocasterFatStratBlack1.jpg

Rock Bottom
7 december 2010, 21:04
Ik wou net zeggen dat ik voor je hoop dat je hem dan voor het bedrag wat je net noemde hebt maar ik zie net dat ie al op je max bod staat, hoop bijna voor je dat er een halve blinde is die meer bied.

speedmusic
7 december 2010, 21:30
Weet niet of ik deze nu in het tip topic moet plaatsen of in dit topic.
Maar een Custom Shop stratocaster (http://link.marktplaats.nl/402957011)voor €500,-- lijkt mij to good to be true.

Gearjunkie
7 december 2010, 21:36
mmm, scheur in headstock en neckpocket. 6e tuner is beschadigd van een rare val, strapbutton lijkt met slijptol bewerkt... mwahh.. ik word niet warm.

Gearjunkie
7 december 2010, 21:39
Weet niet of ik deze nu in het tip topic moet plaatsen of in dit topic.
Maar een Custom Shop stratocaster (http://link.marktplaats.nl/402957011)voor €500,-- lijkt mij to good to be true.

Is geen 7ender zo te zien, tuners kloppen niet en het CS logo staat meestal in het ronde deel van de headstock.

RoelSmoel
7 december 2010, 21:52
Weet niet of ik deze nu in het tip topic moet plaatsen of in dit topic.
Maar een Custom Shop stratocaster (http://link.marktplaats.nl/402957011)voor €500,-- lijkt mij to good to be true.

Er is bij een een foto van een serienummer gemaakt, uit Mexico, alleen geeft hij nergens aan een Mexicaan te hebben.

stikel
7 december 2010, 22:49
En je mag 3 weken wachten (paar dagen Paypal, 3 dagen shipping, 14 dagen Schiphol) voor een gebutste gitaar die mischien een refret nodig heeft.
Gefeliciteerd dan maar.


Mijn ervaring is minimaal 4 weken. Maar ja ik woon een kolere end van Schiphol. Ik hoop, gezien het aangebodene, voor je dat je overboden wordt

Sanderltd
7 december 2010, 23:28
En de scheur in de headstock dan? :???:

http://i623.photobucket.com/albums/tt314/nationwideguitars/1A%20Ebay%20NationwideGuitars%20on%20Ebay/2005%20Fender%20Stratocaster%20Deluxe%20Black%20Me tal%20Flake/2005FenderDeluxeStratocasterFatStratBlack1.jpg

Hiervoor zou ik dus nooit ofte nimmer 500-600 euro over hebben. De gitaar heeft een aantal barsten, en die komen er niet zomaar in.
Wellicht is de gitaar een paar keer naar beneden gedonderd, wat dus zou kunnen betekenen dat er nog wel meer (niet zichtbare) schade is.
Als er al een barst komt op zo'n plaats in de headstock, moet hij overigens al hard gevallen zijn.

Dit is nu precies wat we bedoelden met "Roelsmoelen". Kijk in het vervolg even voorbij je eigen wijsheid en luister naar anderen met ervaringen. Zo slecht bedoelen we het wérkelijk niet. ;)

HaroldA
8 december 2010, 10:07
Fake JEM met echte foto! http://link.marktplaats.nl/402524073

http://fotos.marktplaats.com/kopen/e/97/T2gxYkb6lUCKCkpsTIB4+Q==.jpg

Advertentie is verwijderd, maar hier weer opgedoken: http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/kopie-jem-steve-vai-83191156.html

En hier: http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/kopie-jem-steve-vai-76886001.html

Olorin
8 december 2010, 10:14
Het is dan ook een BIJNA ECHTE KOPIE :seriousf:

Wat is het nu een kopie of een kopie van een kopie:???:

Maar idd wel weer echte foto's :)

HaroldA
8 december 2010, 14:19
En hier: http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/kopie-jem-steve-vai-76886001.html

"Naar aanleiding van uw klacht over advertentie 76886001 heeft het Speurders.nl team besloten deze advertentie te verwijderen."

Olorin
8 december 2010, 14:26
Nu maar w88 tot die weer ergens anders opduikt.

Zal het lokale sufferdje maar eens in de gaten gaan houden :stop:

VerbekeD
9 december 2010, 14:25
Joske (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/hier-squier-by-fender-affinity-jv-japan-83405214.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar)
ontdekt het internet en begint te fantaseren ...

Schatten op zolder :seriousf:

guitarkid
9 december 2010, 15:24
Joske (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/hier-squier-by-fender-affinity-jv-japan-83405214.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar)
ontdekt het internet en begint te fantaseren ...

Schatten op zolder :seriousf:

Heerlijk! Alleen al hiervoor is het zo leuk op dit forum..... ;)

Gr. C.

HaroldA
9 december 2010, 15:28
Joske (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/hier-squier-by-fender-affinity-jv-japan-83405214.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar)
ontdekt het internet en begint te fantaseren ...

Schatten op zolder :seriousf:

Langste zin ooit! :ok:


alles is in goede staat en zo goede als nieuw dat is een elektrische gitaar squier by fender affinity startocaster een 3 COLER , CUERPO DE ALDER, MANGO DE MAPLE Y TRASTERA DE PALO DE ROSA van hoog kwalietijd en een versterker een roland van 30 W en er zit ook een lin out veel versterker hebben dat niet voor deze elektrische gitaar heb ik dan 599 euro als ik deze nieuw beb gekocht en de versterker 246 euro op de achter kant van deze elektrische gitaar staat er op 20 th Anniversary van squier en in het klein staat er freedom of expression since 1982 en dat is deze van mij dat model word nu gemaakt door fender is over genomen en squier is gestop met dit model en er is ook gitaar tas bij en een gitaar staander en een riem er bij heb dat nog bij gekocht en heb een mooie langs en afgewerkt en heb er niet veel op gespeeld geen tijd meer er voor de in de USA is die gitaar meest verkocht en zeer geliev want worden voor 1100 dollars verkocht en kan het bewijzen en zeker voor mijn model om dat het van de 20st verjaardag zo kom ze niet veel voor in belgie deze gitaar heeft de 3 kleuren en is een top gitaar en is uit goed material en is een lichte gitaar en dat er in is gebouwd is chrome hardware van de top en word nu voor veel geld verkocht want zeker voor dat model om dat het van de 20 ste verjaardag was en fender maakt nu dat model en is nagemaakt en vragen er nu bakken van geld voor is en op you tube kunt je die zien spelen als je zoekt naar squier by fender affinity startocaster 20 th anniverisary is voor gitaar lief hebbers en gitaar kenners weten deze gitaren en de waarde ervan te schatten, ze worden ook steeds meer waard want je kunt gitaar niet meer kopen bij squier daarom maakt fender deze nu ook in 3 kleuren gelieve eerlijke bieders

mikeyaxeman
9 december 2010, 15:50
Joske (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/hier-squier-by-fender-affinity-jv-japan-83405214.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar)
ontdekt het internet en begint te fantaseren ...

Schatten op zolder :seriousf:

Die gast heb ik al eens eerder voorbij zien komen.

VerbekeD
9 december 2010, 15:59
Die gast heb ik al eens eerder voorbij zien komen.
Maar toen wist hij nog niet dat zijn 20th anniversary squier van 1982 was... :soinnocent:
Toen vroeg hij 'slechts' 350 EUR... Nu gaat dit collectors item van de hand voor 750 EUR :)

HaroldA
9 december 2010, 17:16
dus ik zou dan onder de €400 kwijt zijn als:
- er geen hoger bod komt,
- als ik niet laat herfretten en afstellen (misschien valt dat nog wel mee)

Gelukkig heb je 'm niet gewonnen! :ok:

Sanderltd
9 december 2010, 18:18
Deze ook even hier posten!





http://verkopers.marktplaats.nl/14007339

Ik sukkel natuurlijk gemaild dat het een ESP KH2 betreft van zeker 2000 euro, beginners gitaar, pfoe:seriousf:

Opletten iedereen!!!!

1) Roelsmoel heeft hier een fout gemaakt. Het gaat helemaal niet om een echte KH2.

2) Ik heb de afgelopen dagen contact gehad met de verkoper en hij was erg behulpzaam, heeft extra foto's gestuurd.
Hij verkocht naar eigen zeggen de gitaar voor zo weinig geld omdat hij zelf maar 600 euro voor het ding had betaald. Verder had hij geen verstand ervan.

Nu moet je eens goed kijken naar de foto's van de advertentie, en let daarbij op de floyd rose. Dat is een licenced versie! En geen originele zoals het bij een echte ESP zou zijn.
Ook is de lak van de gitaar transparant zwart, en niet dekkend zwart zoals bij de echte ESP's.

Wat ik dus vermoed is dat er iemand hier een ESP hals op een LTD gitaar heeft geschroefd. Of erger nog; dat iemand een ESP label op een LTD gitaar heeft geplakt.

Ik zal niet zeggen dat de gitaar dus niets waard is, maar weet wel dat je geen volledige ESP koopt!

Sanderltd
9 december 2010, 18:21
"Naar aanleiding van uw klacht over advertentie 76886001 heeft het Speurders.nl team besloten deze advertentie te verwijderen."

Toch prachtig dat Speurders (dat géén geld vraagt voor het plaatsen van advertenties), zo'n klachten wél serieus nemen, en Marktplaats (dat bakken geld verdient aan advertenties) er niet eens op antwoordt. :soinnocent:

RoelSmoel
9 december 2010, 18:22
Deze ook even hier posten!






Opletten iedereen!!!!

1) Roelsmoel heeft hier een fout gemaakt. Het gaat helemaal niet om een echte KH2.

2) Ik heb de afgelopen dagen contact gehad met de verkoper en hij was erg behulpzaam, heeft extra foto's gestuurd.
Hij verkocht naar eigen zeggen de gitaar voor zo weinig geld omdat hij zelf maar 600 euro voor het ding had betaald. Verder had hij geen verstand ervan.

Nu moet je eens goed kijken naar de foto's van de advertentie, en let daarbij op de floyd rose. Dat is een licenced versie! En geen originele zoals het bij een echte ESP zou zijn.
Ook is de lak van de gitaar transparant zwart, en niet dekkend zwart zoals bij de echte ESP's.

Wat ik dus vermoed is dat er iemand hier een ESP hals op een LTD gitaar heeft geschroefd. Of erger nog; dat iemand een ESP label op een LTD gitaar heeft geplakt.

Ik zal niet zeggen dat de gitaar dus niets waard is, maar weet wel dat je geen volledige ESP koopt!

Hmpf.. Vanuit het opzicht van de laptopfoto's kan ik dat natuurlijk niet beoordelen. Op dat moment zag het er dus uit naar een echte ESP, ach:p

mikeyaxeman
9 december 2010, 18:49
Maar toen wist hij nog niet dat zijn 20th anniversary squier van 1982 was... :soinnocent:
Toen vroeg hij 'slechts' 350 EUR... Nu gaat dit collectors item van de hand voor 750 EUR :)

:D Ja wat een lulverhaal maakt Joske de lulboks ervan he!
Ons Joske komt dan ook uit Zwevegem... :chicken:

geert1976
9 december 2010, 22:37
http://link.marktplaats.nl/403527609

Dit lijkt mij geen nieuwe Fender neck.....

barno
9 december 2010, 22:47
http://link.marktplaats.nl/403527609

Dit lijkt mij geen nieuwe Fender neck.....

mss zijn we achter geert en heeft fender deze morgen een nieuwe headstock gelanceerd :)

ivokreetz
9 december 2010, 23:06
Dit is vreemd: http://link.marktplaats.nl/403205730

De gitaar op de eerste foto is toch echt een pre-'63 (model) Strat: celluloid slagplaat, schroefjes, wide spacing... Op de andere foto's staat een Strat die kenmerken heeft van een '65 model. Maar is het er een? De sunburst laklaag komt 'vreemd' op mij over...werd die zo fel en zo 'zwart' gespoten? En werd die op de achterzijde ook zo 'beperkt' gespoten? En het serienummer: een '65-er zou een L-series of een 1xxxxx moeten zijn en daar lijkt het niet op (laatste foto).

Wel een gerespecteerde verkoper...

Wat denken jullie?

Pepe
10 december 2010, 00:27
Hij heeft de foto's per ongeluk verwisseld, de verkoper heeft meerdere oude strats. Tis een genuine strat maar het ziet eruit als een typische cosmetische make up van lang geleden toen dat vrij normaal was. Je spuit alleen de randen zwart als de rest nog goed is. Tegenwoordig is slijt hipper dan glans dus dat wordt nog nauwelijks gedaan.

dickie
10 december 2010, 08:46
Is geen 7ender zo te zien, tuners kloppen niet en het CS logo staat meestal in het ronde deel van de headstock.

Classic Player '60-ies waar humbuckert in gebeiteld zit... (tenminste die blauwe...)

Ibanez16
10 december 2010, 14:58
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/401331319-elektrische-gitaar-ibanez-rg-achtig-model-incl-koffer.html?return=eJwtir0KwjAURt%2Bl0I5pfnRJKJJCE RcHR7fQVhqaJpfeFEXx3b2i2znn%2B5wW%2BuU1N6jFTukCR7f 2k5lyBl3Xc4IxssWtc4bgXEYWQ%2F27MJjg8AiNqAZsciqVFaV qQyZ4eiDE24D%2FCt%2FKCRYabNyWcfU96XwnPbX23F1LuZf8c qSY0FOVFcDW8MK8P61ZMk8%3D&df=1&fta=eNotkLtuwzAMRf9FQDPr4Uo2BQ8NEBRdMnTsYujlxKgdC5 GdGA3y76XUboe8fFzSgIJHghrIeh27mxkT0QlkA2QbW7bzqV1m YHpc4GeIOvU%2BYRQXoHqKcFmncB2c%2Fr7Dx%2F7tePh64fTz Xc9pAL6LcW1pHlYBieYUiB6wNYEAMviyhQmUmOpDpWyzFWBeZb CuljTDq7fSIQTrK5WlwCpreQZeO8YQnGkw2JjshRRKYMYbJ2hd wCLlGq5oWWErGcpAZUOoA3YJ3zAX%2FuwAWeZofOrGcDkt5%2B yYooDPmMzW5SPQty9XcCDmTvTxH29EG6DweD5%2FAe7iZes%3D&fta_ind=5&fs=1

Iemand een idee wat voor merk dit is??

HaroldA
10 december 2010, 15:02
Iemand een idee wat voor merk dit is??

Ik zou het niet weten, maar volgens mij is er niet echt goed hout voor de hals gebruikt, aan de nerf te zien:

http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/29/CjGiaEJpNwsPbS/F7GBSqw==.jpg


Edit: Het is een "harley benton tg series" volgens mij... Waardeloos dus.

wickydeviking
10 december 2010, 15:09
namaak Ibanez?

HaroldA
14 december 2010, 10:58
Een Gibson Les Paul Custom Iron Cross! Het signature model wat nooit gemaakt is ;) http://link.marktplaats.nl/403350143

http://fotos.marktplaats.com/kopen/3/55/swimpuAEfZFBFV0Svqnc9Q==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/58/mFstPTeUiKHbRzl5FX9Otw==.jpg

fred dons
14 december 2010, 11:11
die add was snel verwijderd :D (maar mooie chinees dat dan weer wel)

ER!K
14 december 2010, 14:19
de bovenkant van die headstock blijft ook gewoon bijna helemaal egaal :seriousf:

HaroldA
14 december 2010, 17:05
Even iets heel anders: http://link.marktplaats.nl/404821740

http://fotos.marktplaats.com/kopen/e/e7/c5pWdAPdM42K3lOmHHU1jA==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/e3/qttrLUuTsZKhDHhd3l4Mlg==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/1/ec/fJHC0ygsGh0m8/QnhA3Bcw==.jpg

Wat mij opviel:
* Plastic handvat ipv leer?
* Gebruiken ze tegenwoordig een ander type slot?
* Beetje slordig logo...

Rockabilly
14 december 2010, 20:10
Die Iron Cross LP Custom is idd een chinese kopie, staat ook gewoon in de add. maar is WEL uitgerust met originele EMG's, de "juiste" sperzel's enzovoorts....voor de metallica liefhebber zullen we maar zeggen....

De huidige eigenaar, liegt nergens over. heb hem wel erop gewezen dat 'ie het beter in het kopje van de add. had kunnen zetten.
De reden dat de gitaar van Marktplaats af is is omdat iemand hier op zijn minst niet erg netjes de eigenaar erop wees dat ie "fout" bezig was.

En bedankt H....erg fideel van je:ok:

speedmusic
14 december 2010, 20:32
Even iets heel anders: http://link.marktplaats.nl/404821740

Wat mij opviel:
* Plastic handvat ipv leer?
* Gebruiken ze tegenwoordig een ander type slot?
* Beetje slordig logo...

Recentelijk stond exact dit type koffer te koop ook op Marktplaats, de verkoper gaf duidelijk aan dat het een nepper was en dat deze koffer mee kwam met zijn Chinese Gibsun.

nickofzo
14 december 2010, 20:36
mooie koffer voor een nepper.. mijn echte koffer begint een beetje uit elkaar te vallen...:sssh:

RoelSmoel
14 december 2010, 20:57
Even iets heel anders: http://link.marktplaats.nl/404821740

Wat mij opviel:
* Plastic handvat ipv leer?
* Gebruiken ze tegenwoordig een ander type slot?
* Beetje slordig logo...

Lijkt erg op mijn Stagg koffer van 5 tientjes.

gertgert
14 december 2010, 21:20
'echte' 1957 les paul goldtop voor 1600 euries:

http://www.aanbod.be/muziek-en-film/gitaren/vintage-gibson-1957-goldtop-les-paul-899154.html

slaat uw slag

Venlonaer
14 december 2010, 21:29
5 geval vergrendeling

Wat is dat? Het slot?

HaroldA
14 december 2010, 21:53
De reden dat de gitaar van Marktplaats af is is omdat iemand hier op zijn minst niet erg netjes de eigenaar erop wees dat ie "fout" bezig was.

En bedankt H....erg fideel van je:ok:

Heb je het over mij? :ok:

Ja, ik heb de eigenaar een mailtje gestuurd dat hij een nep Gibson als echt probeerde te verkopen en dat de handel in nep-merkwaar verboden is in NL, daar is niets gelogen aan.

Ik heb 'm gezegd dat als je 5 a 6 keer "Gibson" gebruikt, op iedere foto het Gibson logo duidelijk zichtbaar is en er 1x "(kopie)" in je tekst voorkomt dat dat riekt naar oplichting.


Dat soort gitaren horen gewoon niet op de Nederlandse markt, hoe eerlijk de huidige verkoper er ook over is. De volgende verkoper hoeft er niet zo eerlijk over te zijn.

jeroen75
16 december 2010, 19:09
http://link.marktplaats.nl/405339352

Niet nep, maar wel echt veeeeel te duur, haha! 4000 weer zo iemand die niet weet waar ie t over heeft :)

Maat van me heeft hier 2 jaar geleden nog mee lopen leuren en verkocht voor 1300 euro hehe

speedmusic
16 december 2010, 22:45
Eens kijken wat hij hier op brengt, dan hebben we een indicatie van de ± marktwaarde: ES 325 op eBay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290511582417&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en)
Andere ES 325 (pre "75 gaan) zij verkocht voor ongeveer $1800,-- dus hij zit een ietsiepietsie te hoog met zijn vraagprijs :soinnocent:

HaroldA
16 december 2010, 22:55
http://link.marktplaats.nl/405339352

Niet nep, maar wel echt veeeeel te duur, haha! 4000 weer zo iemand die niet weet waar ie t over heeft :)

Maat van me heeft hier 2 jaar geleden nog mee lopen leuren en verkocht voor 1300 euro hehe

Verrek, ik had die lelijke 70's control/slagplaat nog niet gezien! :stop:

Ook wel grappig: die Kings of Leon gitarist die hij noemt heeft in 2009 z'n ES-325 kapot geslagen :seriousf: (had hij voor $900 gekocht)

Eerste hit in Google: http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/News/kings-of-leon-714/

geert1976
17 december 2010, 10:41
http://link.marktplaats.nl/405339352

Niet nep, maar wel echt veeeeel te duur, haha! 4000 weer zo iemand die niet weet waar ie t over heeft :)

Maat van me heeft hier 2 jaar geleden nog mee lopen leuren en verkocht voor 1300 euro hehe

Inderdaad, dit model betrof een budget model van Gibson en zijn niet zo heel bijzonder, veel mensen vinden dit model ook spuuglelijk.

Het is nooit een populair model geweest.

De zanger van Kings of Leon heeft er ook eentje, die hij al twee keer kapot heeft geslagen (een keer op zijn broer en een keer op zijn roadie) en hij is beide keren weer keurig door Gibson in elkaar gezet.

Je mag blij zijn als je er E 1000,00 tot E 1100,00 voor krijgt, zoals Jeroen al terecht opmerkt.

geert1976
17 december 2010, 10:53
Volgens mij is iemand niet blij met Voxhumana, ontevreden klantje?

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/voxhumana-vlaardingen-tering-zooi-pas-op-77528315.html

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/voxhumana-guitar-centre-77528337.html

marco v
17 december 2010, 11:21
Wat onaardig.
Ik heb Vlaardingen een mailtje gestuurd over deze advertenties, tot nog toe heb ik alleen positieve ervaringen met deze zaak.
Ik denk dat er igv conflicten betere oplossingen zijn.

Gearjunkie
17 december 2010, 11:31
En de adverteerder verkoopt zelf Chinese rommel, zie alle advertenties...

StephSands
17 december 2010, 11:36
Fender Relix Strat SRV style:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/401288123-stratocaster-heavy-relic-srv-style.html?return=eJxNjl1qxDAMhO%2BysHlLnGQDWRxCSW 8iHLcx%2FomRZFp22btXhhb6NN%2BMGDGgB%2F10ul9Ij9OsL2 QBzbEczFkr5c9sUxcBPecAwNSloGJ5OOtbm1qXiLFEm9gmRQkA %2Fyftp2NAURusZ3RkDmXm6d4dHMPbd1iHZqeVz%2BttG66391 wEeoEgbpvHe8Wx4lRxd4I1YtGHy4L0sdNfmX%2FLUQ5bkgXojF j%2FJVYmAZ8GiC1Kdub6amhyLmvfEPKay2V5%2FQDvfVb5&df=1&fta=eNotUVtu5CAQvAsf801joHGjucJeYcQza60ng4ydWBvl7q Gt%2FBVd1V2lIhDSVydH4tjWx0dYu%2FCdQEoS53qHW%2B73%2 FUXg20HSr0ConF8VoXY%2BL%2BTXnf4vzfeaO4v2IXo2ej%2Be ZVuS%2F%2FdJfd%2FC%2Fkqh72Xzr7YQ3Fo77vLWt%2F3eDjbT JFp4K8IPcjwnEku%2BUig7YgFmUMnACTbkams4wckcE9YTMDq0 ekwwQdFpTAwEB2oeGtBKqbGFpqo0yxOm2RSLOCa2oDUMsoxT4f USNYZpgJrAsYXWAWJmStmpuMIadBZZM8kIybBpls5EjlG1nNR1 R8UYzzBCwMwOtc7aGo5skpv4XsxR1XxZOasVJ60pg%2BU4BfGy moyLwADrnObEGpldna%2BvGf3srxZyf6zl%2FW3%2Fy73JQcwk nuF8cJWjvUzIDZIIn8L%2F%2BYUfwgeS9PX9%2FQM7apbE&fta_ind=20&fs=1

Op zich wil ik al een tijdje zoiets, maar als het te mooi is om waar te zijn dan is dat het ook. Wat is hier mis mee?

Johannes
17 december 2010, 11:38
Vox Humana maakt zéker geen rommel, (re)fretwerk is super! Ze zijn wel prijzig en moeten nog wat oefenen op elektronica en lakwerk.

Gearjunkie
17 december 2010, 11:42
Fender Relix Strat SRV style:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/401288123-stratocaster-heavy-relic-srv-style.html?return=eJxNjl1qxDAMhO%2BysHlLnGQDWRxCSW 8iHLcx%2FomRZFp22btXhhb6NN%2BMGDGgB%2F10ul9Ij9OsL2 QBzbEczFkr5c9sUxcBPecAwNSloGJ5OOtbm1qXiLFEm9gmRQkA %2Fyftp2NAURusZ3RkDmXm6d4dHMPbd1iHZqeVz%2BttG66391 wEeoEgbpvHe8Wx4lRxd4I1YtGHy4L0sdNfmX%2FLUQ5bkgXojF j%2FJVYmAZ8GiC1Kdub6amhyLmvfEPKay2V5%2FQDvfVb5&df=1&fta=eNotUVtu5CAQvAsf801joHGjucJeYcQza60ng4ydWBvl7q Gt%2FBVd1V2lIhDSVydH4tjWx0dYu%2FCdQEoS53qHW%2B73%2 FUXg20HSr0ConF8VoXY%2BL%2BTXnf4vzfeaO4v2IXo2ej%2Be ZVuS%2F%2FdJfd%2FC%2Fkqh72Xzr7YQ3Fo77vLWt%2F3eDjbT JFp4K8IPcjwnEku%2BUig7YgFmUMnACTbkams4wckcE9YTMDq0 ekwwQdFpTAwEB2oeGtBKqbGFpqo0yxOm2RSLOCa2oDUMsoxT4f USNYZpgJrAsYXWAWJmStmpuMIadBZZM8kIybBpls5EjlG1nNR1 R8UYzzBCwMwOtc7aGo5skpv4XsxR1XxZOasVJ60pg%2BU4BfGy moyLwADrnObEGpldna%2BvGf3srxZyf6zl%2FW3%2Fy73JQcwk nuF8cJWjvUzIDZIIn8L%2F%2BYUfwgeS9PX9%2FQM7apbE&fta_ind=20&fs=1

Op zich wil ik al een tijdje zoiets, maar als het te mooi is om waar te zijn dan is dat het ook. Wat is hier mis mee?

Het enige dat echt mis is, is dat er 7ender op staat. Het is zo te zien een frankenstein Stratocaster, dus bestaande uit vervangingsonderdelen. Daarnaast is de relic erg lelijk gedaan, geen meerwaarde voor de gitaar dus. Niet kopen dus

Johannes
17 december 2010, 11:44
Fender Relix Strat SRV style:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/401288123-stratocaster-heavy-relic-srv-style.html?return=eJxNjl1qxDAMhO%2BysHlLnGQDWRxCSW 8iHLcx%2FomRZFp22btXhhb6NN%2BMGDGgB%2F10ul9Ij9OsL2 QBzbEczFkr5c9sUxcBPecAwNSloGJ5OOtbm1qXiLFEm9gmRQkA %2Fyftp2NAURusZ3RkDmXm6d4dHMPbd1iHZqeVz%2BttG66391 wEeoEgbpvHe8Wx4lRxd4I1YtGHy4L0sdNfmX%2FLUQ5bkgXojF j%2FJVYmAZ8GiC1Kdub6amhyLmvfEPKay2V5%2FQDvfVb5&df=1&fta=eNotUVtu5CAQvAsf801joHGjucJeYcQza60ng4ydWBvl7q Gt%2FBVd1V2lIhDSVydH4tjWx0dYu%2FCdQEoS53qHW%2B73%2 FUXg20HSr0ConF8VoXY%2BL%2BTXnf4vzfeaO4v2IXo2ej%2Be ZVuS%2F%2FdJfd%2FC%2Fkqh72Xzr7YQ3Fo77vLWt%2F3eDjbT JFp4K8IPcjwnEku%2BUig7YgFmUMnACTbkams4wckcE9YTMDq0 ekwwQdFpTAwEB2oeGtBKqbGFpqo0yxOm2RSLOCa2oDUMsoxT4f USNYZpgJrAsYXWAWJmStmpuMIadBZZM8kIybBpls5EjlG1nNR1 R8UYzzBCwMwOtc7aGo5skpv4XsxR1XxZOasVJ60pg%2BU4BfGy moyLwADrnObEGpldna%2BvGf3srxZyf6zl%2FW3%2Fy73JQcwk nuF8cJWjvUzIDZIIn8L%2F%2BYUfwgeS9PX9%2FQM7apbE&fta_ind=20&fs=1

Op zich wil ik al een tijdje zoiets, maar als het te mooi is om waar te zijn dan is dat het ook. Wat is hier mis mee?

Kartonnen "gitaren" uit het verre Oosten, voorzien van een Fender logo. Best vreemd eigenlijk dat ze op hun website schaamteloos gitaren met Fender logo's verkopen.

marco v
17 december 2010, 11:46
Hij verkoopt ook een enkele originele, maar ik heb hem toch maar gemeld.

StephSands
17 december 2010, 11:47
Thanks voor de (snelle) reacties.
Mijn onderbuik vertelde al dat dit niet helemaal jofel is.
Wat ik dan uitermate DOM vind, is dat ik vanaf nu (en iedereen die mijn post lees) dat CustomGuitar.nl dus nooit meer serieus ga nemen. Hoe kan je als ondernemer je naam zo te grabbel gooien? (dat was een retorische vraag)

:hippie:

HaroldA
17 december 2010, 12:13
Wat ik dan uitermate DOM vind, is dat ik vanaf nu (en iedereen die mijn post lees) dat CustomGuitar.nl dus nooit meer serieus ga nemen. Hoe kan je als ondernemer je naam zo te grabbel gooien?

Die gozer is sowieso niet goed in z'n hoofd en nogal onbeschoft als je 'm wijst op z'n illegale handeltje.

marco v
17 december 2010, 12:17
Die gozer is sowieso niet goed in z'n hoofd en nogal onbeschoft als je 'm wijst op z'n illegale handeltje.

Vertel? Wat stond er in zijn mail?

HaroldA
17 december 2010, 12:19
Vertel? Wat stond er in zijn mail?

Heb ik al lang weggeflikkert. Was ook al een hele tijd geleden.

Kun je nagaan hoevel mensen al door hem opgelicht zijn!

Maleco
17 december 2010, 17:01
Na even mailen (inderdaad wat een eikel) leert hij het misschien toch.

http://link.marktplaats.nl/401288123

HaroldA
17 december 2010, 17:03
Na even mailen (inderdaad wat een eikel) leert hij het misschien toch.

http://link.marktplaats.nl/401288123

Het feit blijft dat hij Fender logo's op non-Fenders plakt. Dat hij het in z'n ads zet: ok, maar wie weet probeert de eerst volgende handelaar wel mensen op te lichten.

Maleco
17 december 2010, 17:05
Dat is zeer zeker waar,
maar de fender decals zijn niet verboden of wel? :makeup:

HaroldA
17 december 2010, 17:09
Dat is zeer zeker waar,
maar de fender decals zijn niet verboden of wel? :makeup:

Wel om ze op een goedkope/slechte strat te plakken en er dan in te handelen. Dit bezorgd Fender een slechte naam en is dus ook verboden.

Een Fender decal op een Fender plakken is geen probleem.

Maleco
17 december 2010, 17:10
Hmm dat wist ik niet,
hij is nu wel een beetje boos trouwens :)

HaroldA
17 december 2010, 17:11
Hmm dat wist ik niet,
hij is nu wel een beetje boos trouwens :)

Ik heb 'm ook weer een keer gerapporteerd bij Marktplaats. Nu hij er zelf bij heeft geschreven dat hij niet echt is lijkt het me logisch dat MP de ad gaat verwijderen! :ok:

Pepe
17 december 2010, 17:29
Dat logo is interessant, dat ken ik niet. Op welke Fender zit dat?

Maleco
17 december 2010, 18:21
Ik begrijp dat u wel eens op een door mij gebouwde gitaar heeft gespeeld! Dan zou u toch ook moeten weten dat die minimaal gelijkwaardig aan een fender is. En als u denkt dat ik niet vermeld dat de gitaren die geen echte fender zijn wel als zodanig verkocht worden slaat u wederom de plank volledig mis!! Uiteraard wordt dit bij geïnteresseerden meteen kenbaar gemaakt!



De beste man begrijpt het punt niet?

GibsonSG99
18 december 2010, 17:56
ik heb niet veel verstand van Les Pauls, maar deze lijkt me niet 100% in orde....

die top is dat mahogany? en die headstock ?(lelijk!)

of zit ik nou fout :???:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/405677355-gibson-les-paul-standart-1999-made-in-usa.html?return=eJwtilsOwiAUBffSpP3kIYkfEGLqTrBFIV C44dJoNO7da%2FRvZs5xWupX1MKgluqoB%2FSuLcGE3kFznir4 wjbXUofsXEdWMv9dGAQ4PbKV04q211HNclTn3AmeEQjxuuK%2F wrcKgo2Gueybb3EhTXfSW7xgLWQVI%2BlhAtitGMz7A25IMZM% 3D&df=1&fta=eNotkUlyAyEMRe%2FCwmsQsyhfIVdwMTpdadtdoZ10JeW7 hyG7x%2F9CEh%2BPGn8rGiTPz%2FXy5ddKXEUlkBzrmZ1SPe8P ZG7d8WfZXC2pttO2I3W3De%2FPW%2F5covv4xusS6uPuHnVBOG 3b80x7n9Zm89dM3NJuVeRIljQGcGjMtFegijyYKDQkRQ%2BmM% 2FgQSwNLQSp58GB9ERCakkBSmQ9mOLXamwm8hAEipjQAvCoTNJ %2FATBINWIpc8gZQgih2gOejBor1UXZIJpsBRcQsZo0PeViWgR oKgOrTqTfUDiUnw3oNlUGF2BWtig7D4kKmAaACnyD7c9o%2BIZ RpUV7oGJGDERO0ZXMfSkfDJEsc%2BZiiYSpAbexZshbl%2Fth8 qpc136%2F7e49bNcMiufnj0n%2BghZ4QeBMBif8m7u0fv4jzSP H39foDt%2FiZgA%3D%3D&fta_ind=28&fs=1