PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

Badman
8 januari 2008, 09:03
http://www.2dehands.be/fender-strat-superprijs-supergitaar-34956519.html?qq=fender

Een 'reject Fender'... natuurlijk zonder serienummer, maar wie zou daar een probleem over maken?

paulbekkers
8 januari 2008, 09:08
http://www.2dehands.be/fender-strat-superprijs-supergitaar-34956519.html?qq=fender

Een 'reject Fender'... natuurlijk zonder serienummer, maar wie zou daar een probleem over maken?

Logo op de kop klopt ook niet, verkeerde logo voor die kop...

Mr.Fingers
8 januari 2008, 14:51
Logo op de kop klopt ook niet, verkeerde logo voor die kop...

zou of een "Transition" of een "TV-friendly" moeten zijn, niet de "spaghetti"...

bass blom
8 januari 2008, 18:32
jahoor een les paul custom waar je zo tegenaanloopt en dan niet kunt spelen en hem dan voor 2500 te koop aanbieden :D

GIBSUN ALERT!!!

http://link.marktplaats.nl/139722660


Heb deze Les Paul CUSTOM gitaar toevalligerwijs weten te bemachtigen.

Het is een prachtige gitaar, geen beschadigingen of dergelijke want hij is nieuw !

Ik speel helaas geen gitaar en vind het zonde om hem zo te laten staan.


-Winkelwaarde 3500€ + en komt met hardcase.



Dus heeft u interesse of vragen dan hoor ik die graag.


Mvg


Guido

Jellyfish00
8 januari 2008, 18:36
heeft ook lekker CUSTOM met dikke hoofdletters geschreven..

bass blom
8 januari 2008, 18:53
heeft ook lekker CUSTOM met dikke hoofdletters geschreven..

ja dat snap ik niet, waarom die nepmakers er zulke dikke kneiters van vouten in laten zitten.
je ziet het ook aan hoe de frets over de binding steken.

Rocketman
8 januari 2008, 19:52
De man van die Gretsch zegt nu op zijn advertentie: "Het gaat om een replica van het model White Falcon het is dus geen echte. "


http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/138589745-gretsch.html

Ik ga opnieuw met martkplaats melen. Want replica's zijn verboden volgens hun eigen algemene voorwaarden.

bass blom
8 januari 2008, 19:57
wel goed dat hij het er nu bij zet.

Rocketman
8 januari 2008, 19:58
"advertentie nummer 13858974513 is in strijd met jullie algemene voorwaarden. Ik heb hier reeds eerder over gemaild met jullie maar toen stuurden jullie mij met een kluitje in het riet. Schandalig trouwens.

De man zegt inmiddels zelf op zijn advertentie: "Het gaat om een replica van het model White Falcon het is dus geen echte. "

Ondertussen noemt hij zijn gitaar nog steeds een "Gretsch". Wat het dus niet is.

Jullie wilden bewijs. Hoeveel bewijs hebben jullie nu nog nodig? De man geeft het zelf toe. De gitaar is geen Gretsch, deze gitaar is geen 2500 euro waard maar is waardeloos, weg met deze bedriegelijke advertentie."

bass blom
8 januari 2008, 20:01
Uw bod van € 25,00 is geplaatst.

op die nep custom :sneaky:

Tho
8 januari 2008, 20:03
Hey Rocketman?













Ik vind jou een zeurkous

Rocketman
8 januari 2008, 20:09
He Tho














Boeie

Tho
8 januari 2008, 20:10
goed bezig :seriousf:;)

drap
8 januari 2008, 20:21
wel goed dat hij het er nu bij zet.

Laat ik er nu ook een maitlje achteraan hebben gestuurd richting de verkoper, maar dan op een wat normalere manier :satisfie: Met woorden als schandalig trek je altijd aan het kortste eind. Ik weet niet hoe oud dat Rocketman is, maar het komt me een beetje kinderachtig over om eerlijk te zijn.

bass blom
8 januari 2008, 20:30
Laat ik er nu ook een maitlje achteraan hebben gestuurd richting de verkoper, maar dan op een wat normalere manier :satisfie: Met woorden als schandalig trek je altijd aan het kortste eind. Ik weet niet hoe oud dat Rocketman is, maar het komt me een beetje kinderachtig over om eerlijk te zijn.

c’est le ton qui fait la musique

Rocketman
8 januari 2008, 20:43
Ik heb hun al lang bewijzen gestuurd dat het een nep advertentie is. Ik kreeg flauwekul meel terug. Dat noem ik schandalig. Geen enkel normbesef aanwezig bij die lui. Gewoon iemand duizenden euro's laten betalen voor wrakhout terwijl ze gewaarschuwd zijn. Verzinnen jullie leuk samen een fijner woord; ik noem het schandalig.

bass blom
8 januari 2008, 20:45
agossie :D

Beste bass blom,

U bent overboden op de advertentie: Gibson Les Paul CUSTOM splinternieuw. Op dit moment bent u niet meer de hoogste bieder. Het huidige hoogste bod op deze advertentie is nu € 1000. Onderaan dit bericht staat een kopie van de advertentie.

drap
8 januari 2008, 20:46
Ik heb hun al lang bewijzen gestuurd dat het een nep advertentie is. Ik kreeg flauwekul meel terug. Dat noem ik schandalig. Geen enkel normbesef aanwezig bij die lui. Gewoon iemand duizenden euro's laten betalen voor wrakhout terwijl ze gewaarschuwd zijn. Verzinnen jullie leuk samen een fijner woord; ik noem het schandalig.

Kerel, als je nou gewoon netjes de verkoper had verzocht de advertentie aan te passen, want dat is wat ie nu dus heeft gedaan. Werkt stukken beter dan beginnen te schelden tegen Marktplaats, geloof me. Boos worden is nooit een goeie optie in dit soort dingen, omdat men je dan gewoon niet serieus neemt.

Rocketman
8 januari 2008, 20:49
Ik blijf erbij dat het schandalig is dat marktplaats toestaat dat er duizenden euro's gevraagd, en geboden worden voor rotzooi, terwijl ze daarvoor gewaarschuwd zijn, met diverse emailtjes voorzien van bewijs. Dat jij dat graag met de mantel der liefde bedekt en op jouw manier wil oplossen moet jij weten. Ik noem dingen zoals ze zijn.

drap
8 januari 2008, 20:53
En welke optie heeft nou geholpen? Het lukte mij notabene in één simpel mailtje. Waar mail je dan voor, voor je eigen boosheid, of om te voorkomen dat die 'Gretsch' voor echt wordt verkocht? Je opzet was niet verkeerd, maar de uitwerking liet wat te wensen over. Ook nette mailtjes kun je enige dwang in zetten trouwens. Of denk je dat ik alleen heb gevraagd of de man de advertentie heel misschien zou willen aanpassen.

Rocketman
8 januari 2008, 20:56
Drap volgens mij klets jij gewoon maar wat. Ik ben al dagen met deze advertentie bezig maar jij hebt het zogenaamd allemaal opgelost met 1 mailtje in jouw belevingswereld dan. Weet je wat? Je hebt gelijk. Doei.

drap
8 januari 2008, 20:57
Drap volgens mij klets jij gewoon maar wat. Ik ben al dagen met deze advertentie bezig maar jij hebt het zogenaamd allemaal opgelost met 1 mailtje in jouw belevingswereld dan. Weet je wat? Je hebt gelijk. Doei.

Moet ik je het mailtje even pm'en? Doe niet zo kinderachtig man. Het was meer een tip.

Rocketman
8 januari 2008, 20:59
Geen belangstelling, dank je wel. Heb je ook een advies gegeven aan de verkoper aan wie hij de gitaar moet verkopen? Zelfs de laagste bieder biedt meer dan de verkoper ervoor betaald heeft.

drap
8 januari 2008, 21:01
Geen belangstelling, dank je wel. Heb je ook een advies gegeven aan de verkoper aan wie hij de gitaar moet verkopen? Zelfs de laagste bieder biedt meer dan de verkoper ervoor betaald heeft.

Ja, maar die boden zijn allemaal van voor de verandering in de advertentie. Zoals het er eerst stond was misleidend en daar heb ik dus ook een mailtje over gestuurd richting de verkoper en niet richting Marktplaats. De kans is nu in ieder geval groter dat er geen mensen meer intrappen voor dergelijke bedragen.

Rocketman
8 januari 2008, 21:03
Ik heb je toch al gelijk gegeven? Wat wil je nog meer?

drap
8 januari 2008, 21:08
Ik heb je toch al gelijk gegeven? Wat wil je nog meer?

Maat, je vraagt iets aan mij en daar geef ik antwoord op, meer niet. Doe niet zo overhit man, je wordt boos op de verkeerde. Ik bied dat ding niet aan.

wietse
8 januari 2008, 21:19
agossie :D

Beste bass blom,

U bent overboden op de advertentie: Gibson Les Paul CUSTOM splinternieuw. Op dit moment bent u niet meer de hoogste bieder. Het huidige hoogste bod op deze advertentie is nu € 1000. Onderaan dit bericht staat een kopie van de advertentie.

ik wil de oude marktplaats weer terug van enkele jaren geleden voordat ebay de boel overnam, toen kon je als bezoeker ook de bieders mailen, kon handig zijn als je iets soortgelijks verkopen wilde, maar ook om te waarschuwen voor oplichting.

Rocketman
8 januari 2008, 21:24
Ik ben niet boos/oververhit of whatever. Maak je geen zorgen. De advertentie daarentegen is nog steeds fout en het beleid van marktplaats ook. Ik zal, aangezien ik merk dat het mensen begint te irriteren, hier niet meer schrijven over dit specifieke geval.

Oke laatste dingetje dan;

Waarom vind ik dit zo'n klote advertentie? Zelf was ik ook ooit op zoek naar een Gretsch. Toen wist ik er ook niks van. Ik ben blij dat ik een fatsoenlijke Gretsch heb kunnen kopen (voor redelijk veel geld) die nog steeds klopt. En dat dat ik er niet na een paar weken achter ben gekomen dat het ding 100 euro waard was.

Ik vind het ook de verantwoordelijkheid van marktplaats om, als iemand zich meldt, met bewijzen, dat een ding geen 2000 euro waard is, maar slechts 100, om dan op zijn minst de indruk te wekken dat ze serieus met deze melding omgaan. Dat staat los van gitaren of Gretsch maar dat vind ik gewoon.

bass blom
8 januari 2008, 21:24
ik wil de oude marktplaats weer terug van enkele jaren geleden voordat ebay de boel overnam, toen kon je als bezoeker ook de bieders mailen, kon handig zijn als je iets soortgelijks verkopen wilde, maar ook om te waarschuwen voor oplichting.

ja dat was handig!

drap
8 januari 2008, 21:32
Ik ben niet boos/oververhit of whatever. Maak je geen zorgen. De advertentie daarentegen is nog steeds fout en het beleid van marktplaats ook. Ik zal, aangezien ik merk dat het mensen begint te irriteren, hier niet meer schrijven over dit specifieke geval.

Oke laatste dingetje dan;

Waarom vind ik dit zo'n klote advertentie? Zelf was ik ook ooit op zoek naar een Gretsch. Toen wist ik er ook niks van. Ik ben blij dat ik een fatsoenlijke Gretsch heb kunnen kopen (voor redelijk veel geld) die nog steeds klopt. En dat dat ik er niet na een paar weken achter ben gekomen dat het ding 100 euro waard was.

Ik vind het ook de verantwoordelijkheid van marktplaats om, als iemand zich meldt, met bewijzen, dat een ding geen 2000 euro waard is, maar slechts 100, om dan op zijn minst de indruk te wekken dat ze serieus met deze melding omgaan. Dat staat los van gitaren of Gretsch maar dat vind ik gewoon.

In de advertentie staat nu anders keurig dat het om een replica gaat en niet om een echte. Als mensen er dan nog de hoofdprijs voor willen geven doen ze het echt zelf.

Wat betreft die mailtjes van je, ik las ze net nog ff terug. Je begint gelijk al met 'je'. Nooit doen met dit soort mailtjes, dan nemen ze je gelijk al niet meer erg serieus. Dergelijke maitljes moet je gewoon kort en zakelijk houden, dat werkt serieus veel beter. Op deze manier komt het in ieder geval niet erg bedreigend over, maar eigenlijk alleen maar heel schreeuwerig. Het is geen verwijt, gewoon een tip.

Rocketman
8 januari 2008, 21:37
Het is niet uit onbeleefdheid dat ik hier verder geen antwoord op geef hoor. Laat daar geen misverstand over bestaan. Ik zeg einde discussie.

pimmedoris
8 januari 2008, 22:00
Overigens zijn Tokai en Burny ook replica les pauls toch?
Maar toch van een heel andere klasse dan deze Gretsch replica.
Puur de term replica erbij zetten, zegt nog niet zo heel veel dan...

bass blom
8 januari 2008, 22:46
sjees..

Geert € 1.600,00 08-01-08, 22:40
Kris € 1.550,00 08-01-08, 22:30
Geert € 1.500,00 08-01-08, 22:27
Dick € 1.000,00 08-01-08, 20:43
bass blom € 25,00 08-01-08, 20:01

Rocketman
8 januari 2008, 22:47
Is toch keitriest

LP_CL
8 januari 2008, 22:47
ik heb een advertentie gezien voor de volgende gitaar:
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/34015940_2-jackson-usa-dk1-zeldzaam.jpg

http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/jackson-usa-dk1-zeldzaam4.jpg

http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/jackson-usa-dk1-zeldzaam2.jpg

http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/jackson-usa-dk1-zeldzaam.jpg

Is dit een echte? De prijs leek mij nogal laag. Maar toch heb ik de indruk dat ie een echte is. De verkoper beweert dat het een USA DK1 is (nieuwprijs 2500€)

Nielsje
8 januari 2008, 22:49
Een lage prijs is niet raar toch?
Wie wil er tegenwoordig nog met zo'n ding gezien worden (behalve tho..)
Anyway, misschien iets meer info zoals website of prijs?

Hij lijkt mij echt.

LP_CL
8 januari 2008, 22:52
Anyway, misschien iets meer info zoals website of prijs?

Dit wil ik niet kwijt, vanwege de goede prijs. Anders gaat Tho ermee lopen. Hij doet hem weg voor 1400

Nielsje
8 januari 2008, 22:55
Tja, dan zeg ik dat ie nep is, en ga ik Tho een PM sturen :)
Nee, hij lijkt me gewoon echt, wat had je dan verwacht wat ie zou moeten kosten?

bass blom
8 januari 2008, 22:58
1400 is nogal wat..

LP_CL
8 januari 2008, 22:58
Ik had verwacht dat de meeste USA Jacksons tweedehands de deur uitgingen rond de 1800-2200€

Nielsje
8 januari 2008, 23:03
Ik had verwacht dat de meeste USA Jacksons tweedehands de deur uitgingen rond de 1800-2200€

Wel nee, alleen de allerbesten e.d.
Normaal gesproken gaan ze zo'n beetje voor 1000 euro weg? Ligt er een beetje aan welk model en welke uitvoering. Zo heel erg populair zijn ze tegenwoordig niet meer dacht ik. Spelen wel vaak goed, maar je moet van het uiterlijk houden.

LP_CL
8 januari 2008, 23:07
En als ik nu de keus had tussen een Dinky voor 1400, een ESP Horizon NT2 voor 1350 en een soloist voor 1500, welke is dan de beste deal? De ESP en de soloist zijn in uitzonderlijk goede staat.

Nielsje
8 januari 2008, 23:08
Daar zou ik even een topic voor openen of wat zoeken op het forum. Ik weet niet zoveel van die race-monsters af ;)

bass blom
9 januari 2008, 00:18
:D

bass blom € 3.200,00 09-01-08, 00:18 Verwijder
Gibsun? grapje zeker € 2.400,00 09-01-08, 00:14
Geert € 1.600,00 08-01-08, 22:40
Kris € 1.550,00 08-01-08, 22:30
Geert € 1.500,00 08-01-08, 22:27
Dick € 1.000,00 08-01-08, 20:43
bass blom € 25,00 08-01-08, 20:01 Verwijder

:cheerup:

Rocketman
9 januari 2008, 00:40
Zal ik nog een bod doen als "word.graag.belazerd"? Ik bedoel 5000 of zo? Geld speelt geen rol het is marktplaats maar.

dodeboboeror
9 januari 2008, 00:46
De reactie na het verwijderen van het bod van 2400,00 van Gibsun? grapje zeker

Ik weet niet wat je bedoeld. Maar voor 2400€ is het de jouwe mvg Guido

bass blom
9 januari 2008, 00:48
hehe :chicken:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/139848261-gibson-less-paul.html

my 2 cents

Rocketman
9 januari 2008, 00:58
Ik heb al een bod uitgebracht.

Rocketman
9 januari 2008, 00:59
Hou me er niet aan he

bass blom
9 januari 2008, 00:59
klik hem als topper :cheerup:

http://link.marktplaats.nl/139848261

Rocketman
9 januari 2008, 01:01
Gedaan. Ik neem aan dat je mijn bod wel acceptabel vindt?

bass blom
9 januari 2008, 01:02
Gedaan. Ik neem aan dat je mijn bod wel acceptabel vindt?

als je de ad leest zie je bij prijs: nvt
en in de tekst: niet te koop.
dus, nee, ik accepteer je bod niet :D

Rocketman
9 januari 2008, 01:05
Lijkt me toch niet verkeerd, 4000 voor een less Paul. Ik neem althans aan dat Marktplaats er verder weinig problemen mee heeft.

bass blom
9 januari 2008, 01:08
das afwachten :D

Rocketman
9 januari 2008, 01:11
ik heb het bod even een klein beetje verhoogd om het extra spannend te maken.

Rocketman
9 januari 2008, 01:12
Lijkt me toch geen verkeerd bod voor 5 minuten plezier met de open haard.

bass blom
9 januari 2008, 01:14
Lijkt me toch geen verkeerd bod voor 5 minuten plezier met de open haard.

nou die andere die ik heb is best te bespelen na flink wat fretwerk..
:lp:

bass blom
9 januari 2008, 14:32
vaag hoor marktplaats, ik verneem van een vriend dat er bij toppers een replica horloge ofzo staat..
en de regels van mp zeggen:

Voorbeelden van aanbiedingen die niet zijn toegestaan op Marktplaats.nl:

* Namaakartikelen en replica's (bijvoorbeeld namaak merkkleding)

Rocketman
9 januari 2008, 19:16
Ik had beloofd niet meer over die Gretsch te schrijven maar omdat Marktplaats de advertentie toch heeft verwijderd na mijn mails dacht ik ik plaats dit toch even. Ik heb overigens wel degelijk bewijsmateriaal gestuurd maar kennelijk ziet men dat anders. Ik zal daar nog bij hen op terugkomen. Ik volg met veel belangstelling de aanbiedingen van gitaren op de diverse veilingsites, dus ik zie dit soort nepdingen vanzelf. Maar ik heb natuurlijk geen verstand van alle soorten gitaren. (Ik gebruik overigens de site www.zoekwekker.nl die mij automatisch op de hoogte houdt van aanbiedingen waarin ik geinteresseerd ben.)

Het hoogste bod op de Less Paul staat inmiddels op 335000 zag ik. Dus meneer Blom is binnen.

"Beste Jeroen,

Vervelend, dat u de indruk kreeg, dat wij u met een kluitje in het riet
stuurden. Wij controleren zelf geen advertenties, maar gaan uitsluitend
uit van tips van onze gebruikers. Hierdoor wil het wel eens voorkomen,
dat er nog advertenties op onze site staan, die niet voldoen aan onze
voorwaarden. Ik heb de betreffende advertentie verwijderd.

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op Marktplaats.nl waarin
objecten worden aangeboden die inbreuk maken op de intellectuele
eigendomsrechten van anderen, waaronder replica's en namaakartikelen.
Wilt u de complete lijst van verboden en verdachte objecten en diensten
bekijken? U vindt er alles over door te klikken op onderstaande link:
http://statisch.marktplaats.nl/help/verdachtenverboden.html

Als in de advertentie's vermeld staat, dat het om replica/namaak gaat,
dan kunt u deze tippen: Wanneer u dergelijke advertenties tegenkomt,
kunt u onderaan de betreffende advertentie de reden aanklikken waarom de
advertentie volgens u verwijderd zou moeten worden. Wij zullen de
betreffende advertentie dan bekijken en waar mogelijk gepaste actie
ondernemen.

Als uit de advertenties niet op te maken valt, dat het om
replica/namaak gaat, dan mogen wij niet zomaar maatregelen nemen. Wij
mogen - juridisch gezien - pas stappen ondernemen, nadat wij
bewijsmateriaal hebben ontvangen, zoals voorafgaande e-mailconversaties,
waaruit blijkt, dat het daadwerkelijk om een replica gaat. Mocht u over
dergelijk bewijsmateriaal beschikken, dan ontvang ik graag een kopie
hiervan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Ellen

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl"

N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u
vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te
wijzigen.

G.G.
9 januari 2008, 19:19
Eigenlijk is dus iedere strat of tele die niet van fender is, dus een replica, en dus illegaal. :)


Blijft niet veel meer over op MP.

bass blom
9 januari 2008, 19:22
Eigenlijk is dus iedere strat of tele die niet van fender is, dus een replica, en dus illegaal. :)


Blijft niet veel meer over op MP.

flauw, je hebt het dan over gitaren waar het merk, fender dan ook opstaat :sneaky:

Rocketman
9 januari 2008, 19:28
Precies de regels op marktplaats zijn goed zat. Je kan gewoon je baggermerk Strat te koop aanbieden mits je niet net doet alsof het een Fender is.

bass blom
9 januari 2008, 19:36
alleen je kan gerust een replica aanbieden.
potentiele kopers moeten met bewijs komen dat het nep is. :sneaky:

Rocketman
9 januari 2008, 19:42
Dat klopt maar dat is in zekere zin nu ook gelukt. Ik ga toch nog even met die Gretsch met die helpdeskdame verder om te zien hoe dat nou zit met dat bewijs. Ze vraagt er tenslotte zelf om.

bass blom
9 januari 2008, 19:43
Dat klopt maar dat is in zekere zin nu ook gelukt. Ik ga toch nog even met die Gretsch met die helpdeskdame verder om te zien hoe dat nou zit met dat bewijs. Ze vraagt er tenslotte zelf om.

het linkje naar amrika sturen heb je dat al gedaan?

Rocketman
9 januari 2008, 19:44
Hoebedoellu?

bass blom
9 januari 2008, 19:47
Hoebedoellu?

naar gretsch sturen..

Rocketman
9 januari 2008, 19:52
ja dacht ik ook aan ivm bewijs. Het is wel degelijk in het belang van de merken om de illegale "replica's" (die Gretsch was helemaal geen replica, leek nergens op) te bestrijden en geldt volgens mij ook wel als bewijs als de Gretsch factory zegt dat iets geen Gretsch is.

Ik had het even gechecked op www.gretschpages.com/forum hoewel ik het natuurlijk zelf wel wist.

bass blom
9 januari 2008, 19:56
ik heb toen een tijd geleden dat linkje van bazaarofchina.com naar gibson gestuurd.
waren ze blij mee, of ze er ook wat mee doen is een tweede punt..

Pepe
9 januari 2008, 19:59
Afgezien dat het raar is dat een advertentie in strijd met de regels is als de verkoper juist vermeld dat het niet om een origineel gaat..

Marktplaats is niet competent om uit te maken of er inbreuk op merkrecht of wat voor recht dan ook gepleegd wordt.
Dat willen je toch ook niet Rocketman? Dat een helpdeskdame gaat uitmaken of jou gitaar een copie dan wel replica dan wel genuine is.
Als je dat wel vindt dan snap ik je gezeur, zoniet.. wat wil je dan in godsnaam van Marktplaats. Dat iedere boerelul met een mailtje advertenties van marktplaats kan halen?

Om aan te tonen of iets in strijd is met eigendomsrecht... dat is gelukkig wat gecompliceerder dan een mailtje op poten met een fotootje van internet erbij.

Rocketman
9 januari 2008, 20:01
@Bass Blom:

Daar is natuurlijk moeilijk wat aan te doen ivm de internationale wetten maar ze willen vast wel even confirmeren dat iets nep is als het obvious is.

Ik vind het wel een nobele zaak. Er waren veel bieders voor die "Gretsch" en ze hebben allemaal nog hun geld in hun zak.

Ik hou alleen mijn hart vast wat er gebeurt als de chinezen natuurgetrouwe replica's gaan produceren. Want als het 100 procent eruit ziet als een 50 jaar ouwe Goldtop is het er natuurlijk nog steeds geen. Misschien gebeurt het al.

bass blom
9 januari 2008, 20:01
ja, je doet er niet veel aan.
die axie van mij doet wellicht iets, al is het een druppel..

Rocketman
9 januari 2008, 20:04
@Pepe noem het gezeur maar ik wil niet dat iemand veel geld uitgeeft voor iets wat niks waard is, als ik het toch toevallig zie en makkelijk kan aantonen dat iets nep is.

Jij noemt het gezeur, ik noem het fatsoenlijk gedrag.

Pepe
9 januari 2008, 20:15
@Pepe noem het gezeur maar ik wil niet dat iemand veel geld uitgeeft voor iets wat niks waard is, als ik het toch toevallig zie en makkelijk kan aantonen dat iets nep is.

Jij noemt het gezeur, ik noem het fatsoenlijk gedrag.

vergeet dat woord en ga eens op mijn mail in
wat wil je dat Marktplaats dan doet en hoe en wanneer?

Rocketman
9 januari 2008, 20:22
Ik zeg niet dat ik het antwoord al weet ik voel er wel voor om dat eens een klein beetje uit te zoeken met deze en eventueel de volgende prul.

Feit blijft dat dit een flutgitaar was en niet op zijn plaats.

Pepe
9 januari 2008, 20:45
yep, daarom dit topic.

De enige die echt wat tegen plagialisme kunnen doen zijn de producenten zelf, zo blijkt uit de historie. De consument moet ondertussen oppassen en daar is dit topic dan ook voor bedoeld.

LP_CL
11 januari 2008, 01:38
http://www.2dehands.be/gibson-sg-x-32343825.html?qq=gibson&sort=prijs&start=120
nep?
nog nooit gezien alleszins...

Pepe
11 januari 2008, 01:47
Lijkt me niks mee aan de hand.
Het zou me ook verbazen om een sg-X na te maken, dat doen de chinezen zelfs niet.

fred dons
11 januari 2008, 08:06
is inderdaad een echte, ik heb er zo 1 gehad, een echte plank (wat de reden ook was dat hij inmiddels al weer weg is) het grappige van die van mij was dat je onder het gibson logo (decal)een parelmoer epiphone logo kon zien waarbij gibson dus gewoon een usa epi neck heeft gebruikt voor zijn goedkope lijn sg's

LP_CL
11 januari 2008, 10:11
ah, ok.
Ik wist echt niet dat die dingen bestonden.

Nielsje
11 januari 2008, 16:57
Normaal gezien ben ik niet zo'n twijfelaar, maargoed:

http://link.marktplaats.nl/140428151

niet dat de gitaar er zo maf uitziet ,maar eerder de beschrijving over het bejaarden tehuis. Wie ken jij, die naar zo'n tehuis gaat, die zo handig is met internet!? Bovendien wordt er veel meer aangeboden, zoals een PRS die hoogstens 5 jaar oud kan zijn. Vreemd...

Bovendien kan je op bijna geen enkele foto van de gitaren de kop zien (ook niet bij de Martin, PRS, etc)..

tja..

Nino1110
11 januari 2008, 17:04
Mijn Opa & Oma doen zelfs aan internet bankieren...

Maar , ik denk eerder over dat bejaarden tehuis.
Iemand verkoopt toch ze gitaar niet voor ruimte?
Hang hem dan op , en de achtergrond van de tuin is erg raar.
Dat ziet er namelijk niet uit als een tehuis of iets...

Kakihara
11 januari 2008, 17:05
Normaal gezien ben ik niet zo'n twijfelaar, maargoed:

http://link.marktplaats.nl/140428151

niet dat de gitaar er zo maf uitziet ,maar eerder de beschrijving over het bejaarden tehuis. Wie ken jij, die naar zo'n tehuis gaat, die zo handig is met internet!? Bovendien wordt er veel meer aangeboden, zoals een PRS die hoogstens 5 jaar oud kan zijn. Vreemd...

Bovendien kan je op bijna geen enkele foto van de gitaren de kop zien (ook niet bij de Martin, PRS, etc)..

tja..
Ofwel verzorgt hij zijn materiaal ongelooflijk goed ofwel komt alles rechtstreeks uit de doos : ik heb nergens een krasje gezien of iets anders dat erop kan wijzen dat het ooit al eens (stevig) is gebruikt geweest.

Saf
11 januari 2008, 17:26
die man gaat overigs ongeveer twee tot drie keer per jaar naar het bejaarden huis komt regelmatig met zo'n stroom advertenties. Ik dank dat hij alleen maar zijn familie gaat bezoeken in dat tehuis.

the sure thing
11 januari 2008, 21:00
Dit is idd een zeer VREEMDE advertentie! Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat de spullen niet kloppen. Wel maf dat de koppen van de gitaren er idd niet opstaan.

wietse
11 januari 2008, 21:57
Dit is idd een zeer VREEMDE advertentie! Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat de spullen niet kloppen. Wel maf dat de koppen van de gitaren er idd niet opstaan.

die man gebruikt altijd van dat soort vreemde teksten, springen er wel uit op die manier.
volgens mij klopt z'n spul wel.

Saf
11 januari 2008, 23:36
dat spul klopt zeker, ook wel eensm et de beste man gemaild. Zijn prijzen zijn redelijk reeel in tegen stelling met sommige andere van dit soort notoire marktplaats handelaren. Houd alleen nooit zo van dit soort verhaaltjes.

Ieder zijn ding.

BamBuFan1
12 januari 2008, 20:04
Verrek, waar ken ik deze gitaar toch ook alweer van....
http://link.marktplaats.nl/140714642

O ja! Het is Danny met zijn dronken kop! En dit keer probeert hij het via de subtiele Gibsun-vermelding.

bass blom
12 januari 2008, 20:06
ja vanmiddag stond er nog dat hij voor 1400 genaaid was..

gnoeontheboard
13 januari 2008, 16:29
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/131974151-london-city-hurricane-iv-emerald-green-te-koop.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bJLWbhCB15w% 2B4D20kIY8OmRRF8d%2Bdoqt7zr3DGMnl20umUPLpJBu0pixOu VpBDkPYwOY%2BmRIqRGMq9jkOv5MeHJyfUfNuRV23dpx5O15WT 0AZK%2BXLAyHeV%2FyvcLSMINEw5z3Z4hfS8CB1eyEz2bZiEux 6o37D453oAHbNGvX5Avb6Nl8%3D&df=1&fta=eNo1jkluwzAMRe9CoFlL8iCbgg%2BQTZfdGkKkJkI9CKac GDV891JBvSGIx%2BE%2Fiw3uxAXWZeifdiAwhLpG2IZOXhx1aU ZpXEAzJPwN0dC3IyYxoTBjxGkd%2FRJu5ueFj3Xhzk7%2BQ4nr l5kpoLrEuHYi%2FywRor17MIGvCQuE4DjM8mAP%2FIuwRZCFrp Ssm%2FJce7NKaa3qJjN1slKXsm3azIqTyZZhJcEcbMgBaY7WUT %2F46Z4eeTOnSIFwY9M%2BTM5vJ%2BX70W59NmQp985WCPYF5v O%2FfWZZgftx%2FAFndlsk&fta_ind=4&fs=1

Biedt een II aan als zijnde een IV...

scheelt nog al een slok op een borrel qua prijs

BamBuFan1
14 januari 2008, 00:34
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/131974151-london-city-hurricane-iv-emerald-green-te-koop.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bJLWbhCB15w% 2B4D20kIY8OmRRF8d%2Bdoqt7zr3DGMnl20umUPLpJBu0pixOu VpBDkPYwOY%2BmRIqRGMq9jkOv5MeHJyfUfNuRV23dpx5O15WT 0AZK%2BXLAyHeV%2FyvcLSMINEw5z3Z4hfS8CB1eyEz2bZiEux 6o37D453oAHbNGvX5Avb6Nl8%3D&df=1&fta=eNo1jkluwzAMRe9CoFlL8iCbgg%2BQTZfdGkKkJkI9CKac GDV891JBvSGIx%2BE%2Fiw3uxAXWZeifdiAwhLpG2IZOXhx1aU ZpXEAzJPwN0dC3IyYxoTBjxGkd%2FRJu5ueFj3Xhzk7%2BQ4nr l5kpoLrEuHYi%2FywRor17MIGvCQuE4DjM8mAP%2FIuwRZCFrp Ssm%2FJce7NKaa3qJjN1slKXsm3azIqTyZZhJcEcbMgBaY7WUT %2F46Z4eeTOnSIFwY9M%2BTM5vJ%2BX70W59NmQp985WCPYF5v O%2FfWZZgftx%2FAFndlsk&fta_ind=4&fs=1
Biedt een II aan als zijnde een IV...
scheelt nog al een slok op een borrel qua prijs

Mja, momenteel proberen er nogal wat dronkelappen hun in het café gescoorde spulletjes op marktplaats te slijten dus dat van die borrel kan goed kloppen. http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/alc.gif

losjansen
15 januari 2008, 12:08
Relic?

ik vind het lelijk.

http://www.guitarrepair.nl/pagina16.html

fred dons
15 januari 2008, 12:42
op de eerste foto's zag het er wel goed uit maar ik geloof dat ze het principe van relicen niet helemaal begrepen hebben, ze hebben een gitaar nagemaakt die niet bespeelt is maar eigenlijk is "weg gerot" terwijl je juist een kopie wilt overhouden van een gitaar die afgeleeft is door het vele spelen
(op zich goed gedaan hoor, ik kan me alleen niet in het resultaat vinden)

Kim Wilson
15 januari 2008, 13:13
op de eerste foto's zag het er wel goed uit maar ik geloof dat ze het principe van relicen niet helemaal begrepen hebben, ze hebben een gitaar nagemaakt die niet bespeelt is maar eigenlijk is "weg gerot" terwijl je juist een kopie wilt overhouden van een gitaar die afgeleeft is door het vele spelen
(op zich goed gedaan hoor, ik kan me alleen niet in het resultaat vinden)
Het lijkt er idd op alsof het ding 25 jaar begraven is geweest, i.p.v. 40 jaar intensief bespeeld.

bass blom
15 januari 2008, 13:56
staat er ook bij, in een schuurtje gehangen :D

Dirkdewaard
15 januari 2008, 13:56
Relic?

ik vind het lelijk.

http://www.guitarrepair.nl/pagina16.html

Gatverdamme!!

bass blom
15 januari 2008, 14:01
Gatverdamme!!

hahaa, ik dacht laat ik ze een mailtje sturen...

http://www.guitarrepair.nl/adres.html

:seriousf:

Nielsje
15 januari 2008, 17:26
Wat een ontzettende kutsite!

iedere keer als je op een ander tabblad klikt, gaat ie dat hele zooitje bovenin opnieuw laden, kloothommels.

bass blom
15 januari 2008, 17:35
lol, hij heeft ook een diploma :D

http://www.guitarrepair.nl/_wp_generated/wpa0e8a157_0f.jpg

Dirkdewaard
15 januari 2008, 20:25
lol, hij heeft ook een diploma :D

http://www.guitarrepair.nl/_wp_generated/wpa0e8a157_0f.jpg

Het is niet aardig om iemand uit te lachen, maar.....

:eek: :seriousf:

bass blom
16 januari 2008, 13:54
geweldig, weer zo'n vertaalmachinedebiel :D

Aangeboden: 1969 Gibson ES 330 TD Elektrische gitaar

Prijs: € 1.000,00 :sssh:

De dubbele ronde schema semi-holte bond lichaam Overspannen esdoornbovenkant Opgeheven verbindend zwart pickguard Losgemaakt F-gaten de rug van de Esdoorn/van het kantenmahonie hals 22-lijstwerk verbindend rozehout fingerboard met het inlegsel wijsje-o-matic brug van het parelblok fingerboard/trapeze staartstuk blackface peghead met tuners van het inlegsel de Originele 3-per-zijkluson Deluxe van het parelembleem met de plastic hardware 2 enig-rolbestelwagens w van het knopennikkel/chroomdekking 2 volume/2 de 3-positie van tooncontroles schakelaarokkernoot beëindigen

http://www.2dehands.nl/1969-gibson-es-330-td-35581587.html?afdeling=muziek

Mr.Fingers
16 januari 2008, 14:00
Gebabelfisht!!!

Tune = wijsje (van Tune o Matic)
Hollow = Holte
...

SCAM, of problemen met de nederlandse taal?

bass blom
16 januari 2008, 14:02
Gebabelfisht!!!

Tune = wijsje (van Tune o Matic)
Hollow = Holte
...

SCAM, of problemen met de nederlandse taal?

en wat is een schakelaarokkernoot ? :D

bert k
16 januari 2008, 14:14
enig-rolbestelwagens... :D

Veekeren
16 januari 2008, 15:00
Effe terugkomen op die lelijke relic, die Len is van Dr. Tube in Monster. Wel een oke kerel, maar hopelijk meer verstand van amps dan van relicen...

zeppo
16 januari 2008, 16:39
lol, hij heeft ook een diploma :D

http://www.guitarrepair.nl/_wp_generated/wpa0e8a157_0f.jpg

Ik zag het ook: vind het wel interessant om te weten wat nu precies "Small repairs" zijn.

G.G.
16 januari 2008, 16:44
Ik zag het ook: vind het wel interessant om te weten wat nu precies "Small repairs" zijn.

Google is je vriend: hier de tweedaagse cursus

http://www.tenpack.com/axpert/

EDIT: dit doe ik ook allemaal, alleen dan zonder een diploma, ben ik nu minder?

Mr.Fingers
16 januari 2008, 16:48
EDIT: dit doe ik ook allemaal, alleen dan zonder een diploma, ben ik nu minder?


UITERAARDniet;)

achja, het is waarschijnlijk weer een omhooggevallen slapjanus, die denkt door dat vodje beter te zijn dan de "hobbyklusser"


EDIT: lees ik net op z'n site:


Heb jij ook altijd al willen weten
hoe je een RECHTS-handige gitaar kan omzetten naar een LINKS-handige?


Heb jij ook altijd al willen weten
hoe jouw gitaar WERKELIJK in elkaar steekt?

Euh... daar heb IK (als domme Belg) zelfs geen cursus voor nodig!

EDIT2: Schokkend


Nu, als tijdelijke aanbieding, een complete professionele afstelling van jouw axe. Niet voor 135,00 Euro, maar voor slechts 85.00 euro plus een setje snaren (zelf meenemen),inclusief fretten vlakken!!!
Let op: Deze aanbieding eindigt op 20 januari 2008!

Euh... Mijn muziekwinkel doet dit GRATIS!

bass blom
16 januari 2008, 16:51
OMG die pagina met al die enthousiaste mails van cursisten :D

G.G.
16 januari 2008, 17:10
OMG die pagina met al die enthousiaste mails van cursisten :D

Deze is helemaal mooi (van dezelfde site):

drumsander van €249 voor €179 (+€20 verzendkosten)

Waar ken ik dat ding nauw van?

http://www.tenpack.com/axpert/drumsander.html

Ohja, de Gamma enzo... ff een slijpschijf en een kapje eraf schroeven en een schuurrolletje erop fixxen.

bass blom
16 januari 2008, 17:12
nauw, dat klinkt wel erg senile ja :seriousf:

Mr.Fingers
16 januari 2008, 17:32
Niet echt een gitaar, maar een bas.

Is DIT (http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Basgitaren/7400264/Fender_precision.html) geen doodgewone Squier STD Precision (ik heb nog nooit een Fender P-J configuratie gezien met een zwarte trussrodslot (en dan zeker zo'n lange) aan de headstock + de decal lijkt me nogal onfenderig (amateuristisch, bvb geen metallic logo), een skunkstripe icm RW toets (terwijl fender denk ik bij RW toetsen geen skunkstripe gebruikt) of ben ik nu gewoon te wantrouwig geworden?

fred dons
16 januari 2008, 17:38
logo zieter in er in elk geval nep uit op deze kop, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben

Pepe
16 januari 2008, 18:08
Deze is helemaal mooi (van dezelfde site):

drumsander van €249 voor €179 (+€20 verzendkosten)

Waar ken ik dat ding nauw van?

http://www.tenpack.com/axpert/drumsander.html

Ohja, de Gamma enzo... ff een slijpschijf en een kapje eraf schroeven en een schuurrolletje erop fixxen.


ik was niet gelijk zo sceptisch als de rest van de posters maar idd, dit ken ik als een polijstschijf voor edelsmeden. hmmm.. het sceptisme neem toe.

G.G.
16 januari 2008, 18:14
ik was niet gelijk zo sceptisch als de rest van de posters maar idd, dit ken ik als een polijstschijf voor edelsmeden. hmmm.. het sceptisme neem toe.

Volgens mij is het gewoon deze van €19.95 , of ik moet er helemaal naast zitten, maar volgens mij niet (twee randjes bovenop van voor naar achteren, het blauwe plaatje om de schakelaar, de bodemplaat qua afmetingen en hoogte.)

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C08&SC=O01&KAC=O16&ArtikelNummer=928227&ZM=0

nevyn292
16 januari 2008, 18:27
Volgens mij is het gewoon deze van €19.95 , of ik moet er helemaal naast zitten, maar volgens mij niet.

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C08&SC=O01&KAC=O16&ArtikelNummer=928227&ZM=0

dan is die toch in principe hartstikke illegaal bezig?


en hoe kan hij er in godsnaam opkomen!

G.G.
16 januari 2008, 18:30
dan is die toch in principe hartstikke illegaal bezig?


en hoe kan hij er in godsnaam opkomen!

Simpel, mensen geloven een internetsite van een `specialist`. Ik niet, en ga verder zoeken, en dan kom je die andere dus tegen.

Jongens ik kan ze ook leveren, niet voor 179 maar voor 99. Interesse misschien :)

bass blom
16 januari 2008, 18:32
dan is die toch in principe hartstikke illegaal bezig?


en hoe kan hij er in godsnaam opkomen!

nee, nix illegaals, ondernemen heet dat, een tangetje kopen, er iets afvijlen en het dan een frettang noemen mag gewoon (ik noem maar ff wat) :D
en doen velen in alle takken van sport.

neemt niet weg dat iemand die een certificaat van zo iemand trots toont extra sneu is te noemen :D

Saf
16 januari 2008, 18:46
vind die gast ook erg sneu, eigenlijk. Toont ook vol trots certificate van gitaarmerken dat hij goed gekeurd is als reperateur en van die ontzettend goedkope post over hoe leuk zijn cursus wel neit was.

Vind ik erg sneu voor iemand die zo goed moet zijn en al met zo velen grootheden heeft samengewerkt. Met name zijn website vind ik dieptriest. Het lijkt me niet onverstandig voor hem om eens een tweedaags cursus website bouwen/beheren te nemen.

Dat van die slijpmachine is wel vrij slim, moeten we eignelijk meer foto's van opvragen kunnen we die en het forum zelfbouw zetten kunnen de geintresserden zelf zo'n ding fabriceren. Altijd handig van van die goedkope trucjes te leren om duurdere machines te kunnen maken.

G.G.
16 januari 2008, 18:48
moeten we eignelijk meer foto's van opvragen kunnen we die en het forum zelfbouw zetten kunnen de geintresserden zelf zo'n ding fabriceren. Altijd handig van van die goedkope trucjes te leren om duurdere machines te kunnen maken.

Whahahaaaa, 3x raden wat voor een mailtje ik een half uurtje geleden heb verzonden.

Nielsje
16 januari 2008, 18:49
Pas op hè GG ;) straks wordt je door je medemods weer gebanned omdat je andere sites aan het plagen bent :)

G.G.
16 januari 2008, 18:52
Pas op hè GG ;) straks wordt je door je medemods weer gebanned omdat je andere sites aan het plagen bent :)

Nee, dat zal niet echt waarschijnlijk zijn. Ik vind een product op het internet, en vind daarna het `oerproduct` voor een tiende van de prijs. Mag toch wel uitzoeken welke onderdelen ik ervan moet schroeven.

G.G.
16 januari 2008, 18:53
Ik post binnenkort wel ff een ombouwbeschrijving. Dan kunnen we hier in dit topic weer verder over twijfelachtige advertenties.

Dirkdewaard
16 januari 2008, 20:42
*Edit, het is niet aardig iemand uit te lachen. :) *

bass blom
16 januari 2008, 20:45
poetsen was toch voor mietjes? :chicken:

Dirkdewaard
16 januari 2008, 20:46
poetsen was toch voor mietjes? :chicken:

Voor 99,95 doe ik veel........ :)

bass blom
16 januari 2008, 20:49
Voor 99,95 doe ik veel........ :)
ah, dus een:

POETS HOER POETS

is hier op zijn plaats :D

Dirkdewaard
16 januari 2008, 20:50
ah, dus een:

POETS HOER POETS

is hier op zijn plaats :D

Jij wilt toch ook niet dat je gitaar er zo uit komt te zien?

LINK (http://www.guitarrepair.nl/pagina16.html)

bass blom
16 januari 2008, 20:53
Jij wilt toch ook niet dat je gitaar er zo uit komt te zien?

LINK (http://www.guitarrepair.nl/pagina16.html)

moest jij eens weten wat ik allemaal al jaren in een schuurtje heb hangen :dance:

Makor1966
16 januari 2008, 20:53
Jij wilt toch ook niet dat je gitaar er zo uit komt te zien?

LINK (http://www.guitarrepair.nl/pagina16.html)
Heeft dat ding in koffieprut geweekt :eek:

dimitri
17 januari 2008, 13:47
http://www.2dehands.be/1977-gibson-les-paul-deluxe-35667053.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&rubriek=muz_instr

Prijs lijkt me verdacht. En de tekst komt via vertalingsmachine....
wat denken jullie?

almarvk
17 januari 2008, 14:10
Je noemt nu zelf de 2 belangrijkste zaken hoe je scammers kan ontdekken.

Saf
17 januari 2008, 17:28
als die gast uit luik komt, kan het dan niet zo zijn dat hij waals is en geen nederlands kent en zijn franse tekst door een vertaler heeft gedaan, Om zodoende een betere spreiding van zijn verkoopwaar te verkrijgen?

dimitri
17 januari 2008, 18:05
Zou eventueel kunnen. Maar aangezien de woorden zo letterlijk zijn vertaald stel ik me toch vragen. Zeker in combinatie met de prijs. verder staat er ook niets van een serienummer ed aangegeven. Ik zeg niet direct dat het een nepperd is, maar twijfel over de echtheid van de advertentie.

Badman
17 januari 2008, 19:58
http://www.2dehands.be/1977-gibson-les-paul-deluxe-35667053.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&rubriek=muz_instr

Prijs lijkt me verdacht. En de tekst komt via vertalingsmachine....
wat denken jullie?

En wat te denken van dit?

http://www.2dehands.be/fender-35671343.html?qq=fender

Pepe
17 januari 2008, 20:13
Dat lijkt me een echte Musicmaster/Bronco van Fender.

Weliswaar zonder laklaag, met een eigen gemaakte slagplaat en een aandoenlijk zelf gemaakt logootje.
Sterker nog, juist daarom is het geen copie.
Bovendien, er zijn geen copieen van Musicmasters/Bronco's zover ik weet, te goedkoop model.

Als ie verder goed speelt... 250 euro is een mooie prijs lijkt me.

Barkeepert
20 januari 2008, 20:13
Die Guido met z'n nep Les Paul blijft em maar opnieuw plaatsen he.

losjansen
20 januari 2008, 22:05
Eeehhh, hoe weten we trouwens dat het nep is. Is iemand al bij hem thuis geweest?

Ik zou het ook niet vertrouwen, hoor. Beetje vage text...

Maar zien is geloven, volgens mij.

bass blom
20 januari 2008, 22:08
Die Guido met z'n nep Les Paul blijft em maar opnieuw plaatsen he.

is dat die tabacco? burst custom?
daar druipt de nep aan alle kanten vanaf ja.

rickert
20 januari 2008, 23:36
http://link.marktplaats.nl/141723444

bass blom
20 januari 2008, 23:39
http://link.marktplaats.nl/141723444

slechte relic? kan een faded al zo afgeragd zijn? hoe lang bestaan ze?
die onderste hoorn, wie ragt daar ook altijd langs? :D

rickert
20 januari 2008, 23:46
Ik vind het een gaaf ding, maar twijfel o.a. door die vage relic....

fred dons
21 januari 2008, 07:31
een groot aantal van de fadeds hadden die "schade" al voordat ze in de winkel hingen dus zo gek is deze niet

rickert
21 januari 2008, 12:03
een groot aantal van de fadeds hadden die "schade" al voordat ze in de winkel hingen dus zo gek is deze niet
Hoe kwam dat dan?

Lexvandoef
21 januari 2008, 12:05
gaaf ding idd rick, tis wel een echte gibson, maar hij is volgens mijn gewoon een beetje maf gereliced.

bass blom
21 januari 2008, 12:06
maar hoe krijgt iemand binnen een paar jaar vooral die hoorns en vooral de onderste, bovenste op foto, zo kaal? :chicken:

G.G.
21 januari 2008, 12:07
die onderste hoorn, wie ragt daar ook altijd langs? :D

Vastpakken met rechts terwijl je de gitaar voor je lichaam houd. Als de lak daar echt dun is, en je hebt aggressief zweet. Heb op die plekken wel eerder lakschade gezien.

fred dons
21 januari 2008, 12:09
bij een aantal modellen werd nog even met een schuurpapiertje de druipers in de lak weggehaald en omdat de lak zo dun is aangebracht zit je al snel op het kale hout, dit werd tevens gedaan om een soort van goedkoop relic effect te creeren
zie deze sg die nieuw wordt aangeboden
http://www.tjmusicaz.com/images/guitars/GE-165.JPG
http://www.tjmusicaz.com/images/guitars/GE-165.JPG
en deze special
http://www.ispmusica.com/img/articulos/n58_03.jpg
http://www.ispmusica.com/img/articulos/n58_03.jpg

rickert
21 januari 2008, 12:17
Aha! Nou dan maak ik me er niet druk om. Als ik weer es wat centen overheb gaat ik de man bellen:p

bass blom
21 januari 2008, 12:19
Aha! Nou dan maak ik me er niet druk om. Als ik weer es wat centen overheb gaat ik de man bellen:p
tja, de prijs is ook vaag.. 550 :chicken:

rickert
21 januari 2008, 12:20
Mooi prijssie toch?

bass blom
21 januari 2008, 12:21
Mooi prijssie toch?

te mooi eerder?

almarvk
21 januari 2008, 12:26
Tjah, het is idd niet de hoofdprijs voor dat ding, maar dat zou ik er ook nooit voor betalen.

rickert
21 januari 2008, 13:29
Tjah, het is idd niet de hoofdprijs voor dat ding, maar dat zou ik er ook nooit voor betalen.
Inderdaad. Eerst de auto APK, dan es kijken wat we kunnen missen:p.

Pepe
21 januari 2008, 21:27
Een seventies tele met een flame top... bijzonder.

Afgezien van de pickups, pickguard, brug, topkam, body met klankamers en neck lijkt ie me geheel origineel verder..

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=87179

Luke-wannabe
21 januari 2008, 21:29
Haha wat een grapjurk!

bumbasje
21 januari 2008, 21:29
Wat denken jullie ?

http://link.marktplaats.nl/142891856

bass blom
21 januari 2008, 21:31
Een seventies tele met een flame top... bijzonder.

Afgezien van de pickups, pickguard, brug, topkam, body met klankamers en neck lijkt ie me geheel origineel verder..

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=87179

echt 1974 zou pak m beet 4x zoveel moeten kosten?

bass blom
21 januari 2008, 21:32
Wat denken jullie ?

http://link.marktplaats.nl/142891856

dat ding is hier al een paar keer besproken ;)

Mr.Fingers
21 januari 2008, 21:32
Wat denken jullie ?

http://link.marktplaats.nl/142891856

Hey, das dienen van het caféverhaal...

Duidelijk een valsje!

(Bieding van BassBlom is werkelijk subliem)

bass blom
21 januari 2008, 21:34
Hey, das dienen van het caféverhaal...

Duidelijk een valsje!

(Bieding van BassBlom is werkelijk subliem)

:D ja, soms heb je ineens goesting niewaar?

bass blom
21 januari 2008, 21:40
hmm, eerder vandaag stond erbij dat ie niet echt is, dat heeft ie weer weggehaald, de rat :sneaky:

Pepe
21 januari 2008, 22:23
Dat hoerige glitter, dat staat je vast goed Bass.
Dat bod van je zie ik niet getopped worden. Gefeliciteerd!
Jammer dat het weer een jaar duurt voor het weer kerstmis is...

spirit
21 januari 2008, 22:24
wat hier van te denken: http://link.marktplaats.nl/142898886

Heeft deze loaded slagplaat bij mij gekocht, spul komt van een el-cheapo Rockson (complete gitaar kost nieuw nog geen 75,- euro). Hij bied het spul aan als 70ies stratocaster elementen.

Body had ie er al eerder op staan en is totaal verneukt.(groot gat in gehakt voor een humbucker).

Pepe
21 januari 2008, 22:29
jaaa, dat is onze man in Arnhem.
Zijn levensdoel is zoveel mogelijk gitaren te verkloten in dit leven, learning the relic thing the hard way.
Dat lukt hem aardig geloof ik.

Blend
21 januari 2008, 22:49
dat ding is hier al een paar keer besproken ;)

je bent overboden bass!

ik heb nl wel 1 euro meer dan jij er voor over :serieusf:

Saf
21 januari 2008, 23:44
paolo koopt inderdaad met enige regelmaat stratjes en onderdelen op via marktplaats en reliced ze dan. Heb er al menig maal mee gehandeld.

Is wel een aardig gast, tenminste zover ik er mee gehandeld heb.

BamBuFan1
22 januari 2008, 00:47
jaaa, dat is onze man in Arnhem.
Zijn levensdoel is zoveel mogelijk gitaren te verkloten in dit leven, learning the relic thing the hard way.
Dat lukt hem aardig geloof ik.

+1. Hij koopt massaal (oude Japanse) gitaren op en sloopt ze meteen uit elkaar, gaat er even met een Aldi-dremel te lijf en verkoopt ze dan als vintage, 'ooit netjes voorzien van een Fender-logo". Ooit is te beschouwen als 'afgelopen week'.

Saf
22 januari 2008, 00:50
voor iemand als mij die nog wel eens wat strat onderdelen over heeft die je aan de straatstenen niet kwijt raakt, is dit de oplossing. het relic is meestal idd net te

G.G.
22 januari 2008, 01:00
voor iemand als mij die nog wel eens wat strat onderdelen over heeft die je aan de straatstenen niet kwijt raakt, is dit de oplossing. het relic is meestal idd net te

Hij slaat er inderdaad in door, dat reliccen, je zou toch zeggen dat ie genoeg oefenmateriaal gehad heeft, Heb zeker al 25 vern%#kte bodies en 25 vern&%kte halzen van hem gezien op MP.

spirit
22 januari 2008, 06:20
Kijk, dat ie de boel verneukt met z´n schuurbandmachine, moet ie zelf weten. Waar het mij om gaat, is dat ie in z´n adv. zet dat het 70ies strat elementen zijn, terwijl ze gewoon van een budget gitaartje (Rockson) afkomen. De electronica is nog minder dan dat van de goedkoopste Squier, bied dat dan niet aan als fantastisch klinkend, (en zeker niet voor die prijs)

@ Saf, 't zal best een aardige gast zijn, heeft ook netjes en snel betaald, maar dit noem ik toch echt de boel "tillen"

guvnor
23 januari 2008, 10:11
paolo koopt inderdaad met enige regelmaat stratjes en onderdelen op via marktplaats en reliced ze dan. Heb er al menig maal mee gehandeld.

Is wel een aardig gast, tenminste zover ik er mee gehandeld heb.

Heeft van mij ooit een Japanse Squier Strat gekocht waarvan diverse onderdelen een week later op marktplaats stonden.
Neck heeft ie toen op een andere body geschroefd en stond weer wat later als relic te koop...

Pepe
23 januari 2008, 13:24
Volgens mij verdient onze "P" uit Arnhem een eigen topic.

Ik zie al een jaar lang zijn advertenties van mishandelde bodies en halzen die er na twee dagen worden afgehaald en dan weer terugkomen in andere combinaties die er dan weer naar twee dagen... enz enz.

Dit stijgt boven GAS uit, een nieuw fenomeen: De superGASSER.

Een diepe buiging en erelid van dit forum maken lijkt me op zijn plaats.

BamBuFan1
23 januari 2008, 18:19
Volgens mij verdient onze "P" uit Arnhem een eigen topic.

Ik zie al een jaar lang zijn advertenties van mishandelde bodies en halzen die er na twee dagen worden afgehaald en dan weer terugkomen in andere combinaties die er dan weer naar twee dagen... enz enz.
Dit stijgt boven GAS uit, een nieuw fenomeen: De superGASSER.
Een diepe buiging en erelid van dit forum maken lijkt me op zijn plaats.

Hear hear. De mooiste Ibanezzen, Morrissen, Kasuga's, Cimars, Vantages, Aria Pro 2's enz enz worden door bovengenoemd kandidaat-erelid in luttele minuten gedemonteerd, in een vat met zwavelzuur gedonderd, vervolgens enige uren gebarbequed tot er een mooie verkoolde toplaag is ontstaan, daarna met liefde bedremeld en bebeiteld, en ten slotte een week lang in een tank met urine en sigarettenas bewaard. Dan is het enkel nog een kwestie van even een later maar zeer netjes aangebracht Fender-logo op de kop plakken en de onderdelen onderling uitwisselen zodat er een advertentie van iedere mogelijke combinatie van halzen/bodies/elementen/slagplaten op marktplaats komt te staan. Hulde voor zoveel inzet!

En ondertussen vragen hele volksstammen zich af waar toch al die mooie vroege Japanse F en G-kopieën zijn gebleven...

Saf
23 januari 2008, 19:33
onderdelen aanbieden voor wat ze neit zijn, vind ik inderdaad niet oke. En zijn relic medotes tsja. appart

Barkeepert
23 januari 2008, 19:47
Ik moest toch wel erg hard lachen toen ik de trussrod-cover van deze Les Paul zag:
http://link.marktplaats.nl/141857032

pimmedoris
23 januari 2008, 20:26
maar is hij daardoor nep? Er is zo te zien wel meer aan versleuteld, zoals die switch tussen de pots en de pickups. Hij is, als hij al echt is, zowieso niet meer origineel...

Maar ik ben geen expert, dus iemand?

Pepe
23 januari 2008, 20:40
Ja, d'r is wat aan geklust maar tis een LP uit 74. Die trusrod-cover andersom... funny indeed.

Barkeepert
23 januari 2008, 21:36
maar is hij daardoor nep? Er is zo te zien wel meer aan versleuteld, zoals die switch tussen de pots en de pickups. Hij is, als hij al echt is, zowieso niet meer origineel...

Maar ik ben geen expert, dus iemand?Nee, ik had ook niet de indruk dat ie nep is, ik vond de trussrod alleen erg komisch.

Maurice_732
24 januari 2008, 14:39
http://link.marktplaats.nl/143487392
Lijkt mij behoorlijk nep
Volgens mij is het gewoon een goedkope strat met een fender decal

fred dons
24 januari 2008, 14:52
tis een echte, deze serie (squier series fender) was de goedkoopste die er in het MM assortiment zat (en hij is dan ook behoorlijk overpriced)

Brent Ray Vaughan
24 januari 2008, 14:53
Niks aan de hand lijkt mij.

Lexvandoef
24 januari 2008, 14:55
tis een echte, deze serie (squier series fender) was de goedkoopste die er in het MM assortiment zat (en hij is dan ook behoorlijk overpriced)

Jep, tis idd een echte fender.

Weet jij trouwens meer over die squier series fenders? Ik heb een japanse, uit '92, maar dan wel met een fender spaghettilogo als op de andere fenders, niet het zwarte logo als op die van de ad.

fred dons
24 januari 2008, 14:59
die uit 92 MIJ zijn behoorlijk zeldzaam en nogal duur in de 2ehands, ze zijn gelijk aan de "normale" MIJ maar omdat ze nogal kort gemaakt zijn met een dergelijk logo zijn ze nogal uniek (er is btw ook een MM variant met spaghetti logo die weer niet zo zeldzaam zijn)

Lexvandoef
24 januari 2008, 15:01
die uit 92 MIJ zijn behoorlijk zeldzaam en nogal duur in de 2ehands, ze zijn gelijk aan de "normale" MIJ maar omdat ze nogal kort gemaakt zijn met een dergelijk logo zijn ze nogal uniek (er is btw ook een MM variant met spaghetti logo die weer niet zo zeldzaam zijn)

Gaaf! wist ik niet, ik heb hem blind op laten sturen (enige gitaar waar ik dat ooit mee gedaan heb, en dacht ook eigenlijk dat het een gewone fender was) en voor 300e incl koffer gekocht. :D

bass blom
27 januari 2008, 22:34
geen twijfel meer

koop hem snel, anders gaat hij in die open haard :seriousf:

http://link.marktplaats.nl/144311201

rickert
27 januari 2008, 23:09
geen twijfel meer

koop hem snel, anders gaat hij in die open haard :seriousf:

http://link.marktplaats.nl/144311201
Link werkt niet? Oja nu wel! Ghehehe.

nevyn292
28 januari 2008, 14:58
geen idee waar ik dit moest posten, daarom maar even hier:

Klikk (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/140126105-epiphone-sheraton-1984-case-mint-condition-made-in-korea.html%3Freturn%3DeJxNzcFqwzAMgOF3KbS3xIlbaHAI JX0TkWqzsa0YS2GjZe8%252BZfSwi%252F35l8DgevcKrhvZWT u4AyPUxY9epDhj4lqQ2gw1SkkAwi0lk7dnwNggNYFY6paRBMkw AdT%252FpfkMAlVvTBilBl68Wa6XofWS0%252B07Tf3pwZOsx% 252FPcH8%252F3pMd8tcNOu%252FPyR1E%252BQ1Hyx4Pfu2Wv nSLrYCb9sIZl79u7xy8Fe6wgK%252Bl75aDBnkrZpu4w%252Fv wC3GdQoA%253D%253D%26df%3D1%26fta%3DeNo9j92OgyAQhd %252BFi14PP1Yc4ivsKxhSbEsWlQi2Zo3v3sHUTQjMfJwDZyxq 3BJtbJlD97IhMUNthWwNLb%252B41OYJuQkca6FNEFgrOjL%25 2B%252BWjS3SW6ixnBDBHHZehnfzNxof73jenZzzZPo5mSR3GJ cWmhPK6QRfvomfFkTiiReUe%252FWrzi5smasEHGlaJVyeqUHU w2jVIgChMnAy6uHA6d%252FDJZK6k414Wpk2kpQAMUVv3rAKpG E9tpEAqSp2hd6kI%252FPvKzKEsaDshuyzx3fnT9elLyD3btyi QU3h0ZBTL7ZubnW77KUIDbvn8A%252BbxmLA%253D%253D%26f ta_ind%3D3%26fs%3D1)

de verkoper vraagt een hogere prijs dan dat ze tegenwoordig nieuw vragen, maar is dat nou terecht of niet? ik heb zelf helemaal geen verstand van epi's dus ik denk, ik vraag het eem :hippie:

Mr.Fingers
28 januari 2008, 15:14
bwa... ergens heeft hij wel gelijk hoor... Die oude sheratons zijn echt ubergoed, maar of er iemand gaat intuinen?

En nieuw kost een sheraton 699€ (volgens M+V-antwerpen), dus ik denk dat die prijs (incl koffer) wel mooi is hoor

Pepe
28 januari 2008, 15:18
Ja, dat zo zo maar eens kunnen. Of de koreaanse versie echt beter is weet ik niet maar ik zou zelf eerder mijn geld op de Peerles zetten dan een chinees.

Ik heb een tijdje geleden mijn engelse AC15 verkocht die echt anders is dan de chinese en dan krijg je datzelfde fenomeen.
De engelse was nieuw 1200, de chinees de helft.

Justinschut
29 januari 2008, 01:01
dr wil iemand snel geld verdienen..

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=370015707456&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=024

http://link.marktplaats.nl/145071462

Pepe
29 januari 2008, 01:19
Sja, nog niet binnen en nu al spijt
Als dat ding uit de States moet komen kan duurt het met inklaren en al nog 14 dagen voor ie uberhaupt dat ding in huis heeft.

Justinschut
29 januari 2008, 18:33
nah, tijdje terug had hij ook al een advertentie waar iets stond van "wil je ESP of LTD explorer gitaren zoals OMG James Hetfield, stuur een mail" of zoiets. Beetje zo van, als je wat zoekt haal ik het wel uit de USA en laat ik je het dubbele betalen :P

Flipkoos
30 januari 2008, 14:55
mooie handel toch....

Justinschut
31 januari 2008, 16:42
Blijkbaar heeft ie dit topic gezien :p

Hij heeft em weggehaald en opnieuw er op gezet met een foto van James Hetfield met een echte ESP

http://link.marktplaats.nl/145071462

kheb maar ff 270 geboden, dat is zoiezo al meer dan hij heeft betaald inclusief shipping

HaroldA
4 februari 2008, 06:32
Binnenkort weer een nieuwe nepper! http://link.marktplaats.nl/145943707

"Ik ben op zoek naar een headstock overlay (gibson les paul)"

PGR
7 februari 2008, 19:47
Hmmm, deze verkoopt een 20th anniversary PRS (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/146687621-prs-custom-22-20-th-anniv.html%3Freturn%3DeJwtjFsKwjAQRfdSaD%252FzsH4l BGl3EppKQl5DJkVR3LtT9Oue%252B%252BBaJdU7KKFRyatUA% 252B62bV773kFxHivshWXbYodkbUdWEv9NGHi4PZORk0PT6zgv cpxXFwhIUyd9BSDEu8N%252FC2cqCDIVSzny3sJGNj7IQqPZWv F8uEwAhxGD%252FnwBQdIyYg%253D%253D%26fta%3DeNptkku O4jAQQO%252FiRa9dH%252F%252FK4gpzBRR1mJ5oAkQxdDONu HvbDnFYzAaFp%252Fo9V3Xi5Z7yj7rO4%252F6zG5OK%252BS% 252BLuo07eOvT7nIWiP0gcbzI9zDF9LtPmUwX0fE4yel6PMzDe xxv4nXwEMd%252FwoaZOP79kmlO8ZwGwbdpuu50qZ1LT93HQcU hV0lCooY%252BN%252B2EQO5DLpokiAK21juLsMZVBp4DeS4MW 5wDDkEXRv%252FJ5Y0Zz8YXZl4ZBFOYXZlhCj5gYa7FGdaWqTD %252FZGQ8WnK1R2hxOcwtPWATIQY0tQk0E4vOO3IVbiqILlCoc HMBa8AtsMmgzvPo%252BhDQbEwIHEx9CWg62jtEXrq7LZK9sbb CVQgC5OcIy%252FCrEbH1AahaYjMyzmpwdXhsRiaPiUs64gvUD mp3pA0SB162yC9Qa7%252Bkb0bGeQvVHTcjC%252BCpDo%252B rEfk8vIW6NfQtnVgjLTXbjgzm1S3D02aksaxJxUe%252B7XySl %252FPU9Wk%252FHk4flz%252FrCYIW9X6d5%252F1w6g%252B 3Qp%252F5x%252B62Lzedz7ivB4eiui8Vfz0%252FP8t5a7k%2 52FHj%252Br7dss%26fta_ind%3D1%26df%3D1) maar de birds zijn toch echt de gewone birds en niet de 20th anni birds en ook het 20th anni trussrod afdekplaatje mis ik?

guvnor
11 februari 2008, 11:38
Dit is GEEN Fernandes Revival Strat:

http://link.marktplaats.nl/147329522

Dit is een later gebouwde Strat en geen "the Revival" serie. De headstock van een Revival Strat is zoals die van 7ender en moest na een lawsuit veranderd worden. Het resultaat is de aangeboden gitaar. Er zijn daar nog een aantal zaken aan veranderd en is niet zoals de Revival Strat een vintage resissue maar gewoon een 13-in-een-dozijn stratkloon.

HaroldA
11 februari 2008, 12:00
Dit is GEEN Fernandes Revival Strat:

Inderdaad! Volgens de verkoper is het dan ook een "srtatocaster" ;)

losjansen
11 februari 2008, 21:34
->LINK (http://link.marktplaats.nl/146836392) :metal:


Tsja, dat zou ik ook wel willen... Iemand?

bass blom
11 februari 2008, 22:03
blijft lachen die vertaalmachines :D

Omschrijving:
Versie van het lexicon 480L 3.01, voltooit en in uitstekende voorwaarde. Een de reverberatiemachine van de wereldklasse en uw kans om het te bezitten. Het komt als volgt: Versie van het lexicon 480L 3.01, Larc controleeenheid, de patroon van het Geheugen, het handboek van Eigenaars, het koord van de Macht.

Lexvandoef
11 februari 2008, 22:09
->LINK (http://link.marktplaats.nl/146836392) :metal:


Tsja, dat zou ik ook wel willen... Iemand?

mwah, een epi les paul standaard is goed haalbaar hoor, zie niet in wat er zo vreemd is aan die ad, tsja, dattie een gibson wil voor dat geld is natuurlijk niet realistisch, maar verder...

Kim Wilson
12 februari 2008, 07:37
mwah, een epi les paul standaard is goed haalbaar hoor, zie niet in wat er zo vreemd is aan die ad, tsja, dattie een gibson wil voor dat geld is natuurlijk niet realistisch, maar verder...
Hij wil er ook een versterker met de nodige aansluitkabel(s), een tas/koffer (en eventueel een standaard), een gitaarriem, een tuner/stemapparaat en een setje plectrums bij. Lijkt me behoorlijk ambitieus.

Luke-wannabe
12 februari 2008, 22:24
Ja bingo! Dit (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/147979424-splinternieuwe-usa-gibson-les-paul-custom-supreme-2008.html) is een oplichter.

losjansen
12 februari 2008, 22:33
Ja bingo! Dit (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/147979424-splinternieuwe-usa-gibson-les-paul-custom-supreme-2008.html) is een oplichter.


Hoe weet je dat?

Ik vind het een toffe gitaar!

BassAgent
12 februari 2008, 22:37
Ik denk het niet, eerlijk gezegd.

HaroldA
12 februari 2008, 22:45
Hoe weet je dat?

Ik vind het een toffe gitaar!

Is het deze? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97341

artnaz
12 februari 2008, 23:00
Is het deze? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97341Inderdaad... :roll:

bass blom
12 februari 2008, 23:03
Is het deze? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97341

nee, die gitaar ligt hier :D
sterker nog, die staat op marktplaats!
ik heb hem destijds overgenomen van orph.. :sssh:
http://link.marktplaats.nl/139848261

Luke-wannabe
12 februari 2008, 23:09
Hoe weet je dat?

Ik vind het een toffe gitaar!
Nouja lijkt me nogal logisch. Dat is exact dezelfde die Bass Blom heeft.
En je ziet het gewoon duidelijk dat het een neppert is.

artnaz
12 februari 2008, 23:18
nee, die gitaar ligt hier :D
sterker nog, die staat op marktplaats!
ik heb hem destijds overgenomen van orph.. :sssh:
http://link.marktplaats.nl/139848261Harold bedoelde denk ik dat het dezelfde soort is... ;)

Ibanez666
12 februari 2008, 23:20
mag ik eens even een vraag stellen?

waarom worden enkel mijn berichten weggedaan en die van een ander laat je staan? is dat een vorm van racisme ofzo omdat ik belg ben hé?

het Belgische ras? Of bedoel je discriminatie?

bass blom
12 februari 2008, 23:22
jeuhj :cheerup:


Beste bass blom,

Er is een bod uitgebracht van 335069 euro op uw advertentie op Marktplaats.nl. Onderaan dit bericht vindt u een kopie van de advertentie en het bod.

bass blom
12 februari 2008, 23:24
Uw bod van € 11.111,11 is geplaatst. :D

artnaz
12 februari 2008, 23:26
het Belgische ras? Of bedoel je discriminatie?Als hij benadeeld wordt omdat hij Belg is is dat gewoon racisme hoor...

Ibanez666
13 februari 2008, 10:34
Als hij benadeeld wordt omdat hij Belg is is dat gewoon racisme hoor...


Nee joh, je bent in de war: Belg, Nederlander, Duitser=nationaliteit
Aziaat, Afrikaan, blank=ras (racisme)

Barkeepert
13 februari 2008, 14:12
Bass blom, mag ik je aanraden ook ergens in de waarschuwings-advertentie 'les paul' te vermelden, dan komt hij ook tevoorschijn als je op gibson les paul zoekt. :D

bass blom
13 februari 2008, 14:21
Bass blom, mag ik je aanraden ook ergens in de waarschuwings-advertentie 'les paul' te vermelden, dan komt hij ook tevoorschijn als je op gibson les paul zoekt. :D

goed plan, zal het doen!

artnaz
13 februari 2008, 14:25
Nee joh, je bent in de war: Belg, Nederlander, Duitser=nationaliteit
Aziaat, Afrikaan, blank=ras (racisme)Ja, maar ik dacht dat die nationaliteit of land van herkomst ook bij racisme hoort... Joden (anti-semitisme = rasisme) zijn toch ook geen ras?

nevyn292
13 februari 2008, 14:33
Ja, maar ik dacht dat die nationaliteit of land van herkomst ook bij racisme hoort... Joden (anti-semitisme = rasisme) zijn toch ook geen ras?

dat is dan ook discriminatie, anders behandelen op basis van geloof.

rascisme gaat op ras(huidskleur).

zoiets was het volgens mij, maar ze gaan hand in hand die twee

artnaz
13 februari 2008, 14:39
dat is dan ook discriminatie, anders behandelen op basis van geloof.

rascisme gaat op ras(huidskleur).

zoiets was het volgens mij, maar ze gaan hand in hand die tweeNou, volgens mij is anti-semitisme racisme...

Maargoed, laten we het maar on-topic houden. Ik zoek het allemaal wel op! :D

Lexvandoef
13 februari 2008, 15:10
Hij wil er ook een versterker met de nodige aansluitkabel(s), een tas/koffer (en eventueel een standaard), een gitaarriem, een tuner/stemapparaat en een setje plectrums bij. Lijkt me behoorlijk ambitieus.

met ambitieus ben je nog geen oplichter hoor, voor het geld wat hij bied, heb ik destijds ook alles incl epi les paul bij elkaar gehaald. :satisfie:

JeroenSchaaf
13 februari 2008, 18:34
Nawhh had ik 9999999 op iets geboden wordt het bod weg gehaald? :satisfie: ....

bass blom
13 februari 2008, 18:54
Nawhh had ik 9999999 op iets geboden wordt het bod weg gehaald? :satisfie: ....

ja want dat is t max :D

Ibanez666
15 februari 2008, 20:13
er is nu iemand die 1700 heeft geboden, zallie het niet snappen of zo (de bieder)?

bass blom
18 februari 2008, 13:22
huh? nog een less paul? :D

http://link.marktplaats.nl/149250118

Ibanez666
18 februari 2008, 13:24
huh? nog een less paul? :D

http://link.marktplaats.nl/149250118


das nou wel een lesje dat ik wel zou willen hebben, zoek nog steeds een zwarte

zoon van Piet
18 februari 2008, 13:36
een of andere fiep gooit er net een onmogelijk bod neer.. terwijl deze er toch wel echt uitziet, zelfs een correcte koffer voor ene LP uit die dagen..

Kim Wilson
18 februari 2008, 13:38
Er staat wel erg weinig info bij. Als je zo'n ding te verkopen hebt, dan zorg je er toch wel voor dat er meer staat dan alleen het bouwjaar...

bass blom
18 februari 2008, 13:39
ja en een beetje betere foto's zou ik er bij zetten.
zo te zien is het er 1 die heel lang in de koffer geleefd heeft, weinig geel te zien.
of is de mijne zo geel van roken? :D

ah, 5000 vraagt hij, dat was me nog niet opgevallen, sjees, pff, das best veel.
maar daar doe ik de mijne ook niet voor weg :chicken:

Kim Wilson
18 februari 2008, 13:40
...
of is de mijne zo geel van roken? :D
Rookt jouw gitaar dan? Dan zou het zomaar kunnen.

Ibanez666
18 februari 2008, 13:41
wat zal zon ding moeten opbrengen indien hij echt is?

bass blom
18 februari 2008, 13:41
Rookt jouw gitaar dan? Dan zou het zomaar kunnen.

it's a smokin steamy basstard :rockon:

bass blom
18 februari 2008, 13:42
wat zal zon ding moeten opbrengen indien hij echt is?

deze is wel echt hoor.
1600 a 2200 las ik pas hier ergens?

Kim Wilson
18 februari 2008, 13:44
Zo, een vraagprijs van €5000, en dan stel je zo'n arremetierig advertentietje op? Met twee crappy foto's waar hetzelfde op staat? Ik hoop dat ie ermee blijft zitten. Leer eerst maar eens advertenties maken. :stop:

nevyn292
18 februari 2008, 13:45
en als die niet echt is, dan vind ik hem nog steeds mooi :hippie:

Ibanez666
18 februari 2008, 13:51
Zo, een vraagprijs van €5000, en dan stel je zo'n arremetierig advertentietje op? Met twee crappy foto's waar hetzelfde op staat? Ik hoop dat ie ermee blijft zitten. Leer eerst maar eens advertenties maken. :stop:


die 5000 is er pas later bij gezet. Ik zag het tenminste niet staan toen ik er voort eerst op klikte

Kim Wilson
18 februari 2008, 13:52
Oké, dat kan. Maar ook voor een gitaar van €2000 verwacht je toch een behoorlijke advertentie. Hier kun je net niks mee.

Ibanez666
18 februari 2008, 14:01
Oké, dat kan. Maar ook voor een gitaar van €2000 verwacht je toch een behoorlijke advertentie. Hier kun je net niks mee.

sja een goed product zal zichzelf wel verkopen zal de gedachte wel zijn dan...

bass blom
18 februari 2008, 14:01
ah, dus ik ben ook niet ghek :D
tja, kan je er wat mee? wie zo'n ding wil hebben gaat gewoon kijken en onderhandelen.
5000 is belachelijk, dat krijgt ie er voorlopig de eerste 10 jaar niet voor.

Pepe
18 februari 2008, 19:28
Niemand een opmerking over de titel?
Gibson Less Paul gitar



2 spelfouten in 4 woorden.. opmerkelijk

bass blom
18 februari 2008, 19:32
ik had alleen de eerste gezien :D

staat nu weer een rare, een custom waarvan de toets gerestoreerd, ja, ook typo, zou zijn..
en wat zie je? een studio met een custom hals.. :chicken:

Barkeepert
18 februari 2008, 20:27
hij is nu in de kleur obergiene parelmoer uniek
Misschien moet hij de naam veranderen naar Aubergine Beauty. :rockon:

Zou het kunnen dat hij (of wie het dan ook gedaan heeft) gewoon heel lomp met de verf over de binding is gegaan?

bass blom
18 februari 2008, 20:30
Misschien moet hij de naam veranderen naar Aubergine Beauty. :rockon:

Zou het kunnen dat hij (of wie het dan ook gedaan heeft) gewoon heel lomp met de verf over de binding is gegaan?

zou niet best zijn, ja de naam van degene die het gedaan heeft staat er trots bij, beste reclame :D

Quink
19 februari 2008, 11:26
Er staat al geruime tijd een '56 CS Strat op Marktplaats, deze:

Klik (http://link.marktplaats.nl/149451673)

Nou probeer ik mezelf er de hele tijd van te overtuigen dat ik er geen interesse in heb, nee echt niet, heus niet, maar begin de strijd tegen de GAS toch een tikje te verliezen.
Ik hoop dat het ding verkocht wordt, maar ook dat gebeurt niet. Ik begin het mezelf bijna aan te praten dat het ding op mij staat te wachten..... :chicken:

Maar goed, hij staat al zo lang te koop, dat ik mij deels ook afvraag: klopt er iets niet? Ok, het Custom shop certificaat ontbreekt, maar maakt dat nou zó veel uit? Struikelt iedereen daar over? Of is er iets anders?

En qua prijs, lijkt me niet super laag, maar ook niet idioot hoog, toch?

P.S. Weet niet zeker of dit nou in het "twijfel aan een advertentie" topic thuis hoort. Zo ja, geachte mods, verplaatst u dit gerust.

barno
19 februari 2008, 11:46
hola, wat een knap ding, (en die koffer!) Ik snap je GAS. alleen die birdseye hals vind ik maar niks. lijkt me wel een bonafide advertentie.

Tristan
19 februari 2008, 12:45
Die is gewoon te duur, het is ook nog eens een NOS en die zijn minder gewild, schijnen ook net wat minder te zijn heb ik gehoord...
2000 is een beetje het maximum voor zo'n gitaar denk ik...

Quink
19 februari 2008, 13:00
Tsja, dat NOS dat spreekt mij juist weer meer aan, vind juist dat ge-relic vreselijk. ;)

Maar hoezo minder? Qua bouw? Klank? Afwerking?

En iig aan de dure kant dus. Ok, helder. Thanks!

Tristan
19 februari 2008, 13:16
Ik vind dat Relic gebeuren ook niet echt mooi...
Die NOS schijnen iets minder te klinken, maar ja, dat moet je natuurlijk zelf bepalen, ik heb het ook alleen van horen zeggen, feit is wel dat ze gewoon wat minder gewild zijn...
Ik denk dat de prijs redelijk hoog ligt inderdaad, ik weet het niet zeker, maar volgens mij betaal je voor zo'n gitaar tegenwoordig niet meer dan 3000 euro nieuw...

paulbekkers
19 februari 2008, 13:22
Niet echt twijfel, maar wel grappig:
http://link.marktplaats.nl/149491286