PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

Midwolda
26 juli 2009, 21:25
Die gedachte had ik ook, Xaviervr.
"Dat kàn gewoon niet!"

Ibanez666
2 augustus 2009, 12:51
Erg misleidend hoor, net doen alsof je gitaar de gitaar voor 70 cent kan kopen:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/268926198-gloednieuwe-ongebruikte-ibanez-gitaar-el-ak-v-70-ce-nt.html?return=eJxNzU0OgjAQBeC7mMgOSqtBUkIMnsLtpFR p6F86Q2I03t1h52be995mQEv9cbodUCvZ6wNaKGYZFqKshVhTt rEJUFbKHoCwiV6E7e3sWttYu4hUtmAj2SgwApT%2FpX46gsIJa 7JIDs0izOXcNQsFf335UVYzjpSOp0keTzfPZ7qofqfaee52EvP tMhMfM3Jh5X1sGYH3KfK%2F4gzXhI67qnLexrbKCcmk2Y6yU%2 F19OgzfH9ABTdc%3D&df=1&fta=eNpNk8lu3DAMht%2FFh5xFLdRizKFAL32D3gJJFNMBJhkj nqRGg3n3UtIU6Mmff3ETKebk09eeQlo%2B3i%2FPn%2FmyL6v8 mrQclxM80X66XROsF0heh%2FWik7e4Xm7pz3lbd6Y9rdstqfV1 S28fr%2B39XNfrfk76ads%2BTuppu%2B63eqV2AtTh57ce2qZl yy9tWc8Sdk%2BS6EwjZ1RSBDXVSsSjOfal4lGr41bNQVCb8e4A paxu0XeI6IgObjp634bgvMMBFjM9wExbiFkNUDqPMIGUDwOC8n ww2SZGQ3Bo9cHOllqmAA25g2dgPSCjADMEm2EIvvJI7dGJE4dK 4IxYxKrLOMAY3AiCyDTKRa9VGWA5OLHV5FCiVqVIoVSUc6ZRgE GX28Foi5Ys3DhSGLFcjpW7RwU1CnM%2BBJigao%2BBtfgpALOf ACVLNuKMdjSU0Ize2GxL6OEb6VGzlc4OZxuMjxM0WQnrS1P%2F TYNlSIR%2BCrnoCaHwBMxlgtUzEWSe3hBYulRirI8SQOE%2FqN NEGZ5NaDQbaIjnXAxRqBNyfoAPZYKd7oYM5gnQ6AFF9Vu6oItU LsM2cuuCwEb64ihbeXDdMBsto2QfTZvRPc7mCtSHAnMQBmODoz 9VruKDoVkD%2FZuh6vHNdZZhbGz90bqqhqfm0ETgkkGPcehg2n iY2kcY6bRTdVxYg4yqVwQgJkwRwY1bygOV68rcvHZhCrqMRwbk aSrVwegshGryBI3zyEePDzBxgm%2FUlxJkP2%2FXLdP%2BfGlv L7dffW9d39a0vObjua%2BybC8lFE2nJf9e1pwgfcl2G%2Bsmj5 Mf3x%2Fb3%2FVlvd%2Bn%2FWe3V%2Bnrfv8LtytKQQ%3D%3D&fta_ind=22&fs=1


;)

wiegersma
2 augustus 2009, 13:32
Dat misleidende valt in principe wel mee. 't Is gewoon een Ibanez V70 CENT. Da's het type dus.


Edit: aan je smiley te zien wist je dit vast ook wel....:ok:

Ibanez666
2 augustus 2009, 15:23
Dat misleidende valt in principe wel mee. 't Is gewoon een Ibanez V70 CENT. Da's het type dus.


Edit: aan je smiley te zien wist je dit vast ook wel....:ok:

Oh man... ;)

BamBuFan1
2 augustus 2009, 23:50
Dus....wat wil hij? Dat we wel of niet serieus bieden?!?!

http://link.marktplaats.nl/269228803

Speeddemon
3 augustus 2009, 00:21
Dus....wat wil hij? Dat we wel of niet serieus bieden?!?!

http://link.marktplaats.nl/269228803

Die Zoom 1010 en de 2 sporen cassetterecorder doen het hem wel! :seriousf:

Rock Bottom
3 augustus 2009, 15:03
Die jcm is ook het enige leuke wat er tussenstaat.

Rock Bottom
3 augustus 2009, 15:14
Kwam deze net tegen:
http://link.marktplaats.nl/269330994
Maar dan moet er flink in de body gehakt zijn want naar mijn wetens hebben alle pro jet's mini humbuckers.
Of zit ik er naast?

Bram+
3 augustus 2009, 15:15
Ik vind dat er ook weinig mis is met die Ibanez Radius. 540R, Japan, van voor 1991, alleen houd ik zelf niet zo van zwart :D

Pepe
3 augustus 2009, 15:24
Kwam deze net tegen:
http://link.marktplaats.nl/269330994
Maar dan moet er flink in de body gehakt zijn want naar mijn wetens hebben alle pro jet's mini humbuckers.
Of zit ik er naast?

Nee, ik heb eentje gehad waar ik dearmonds er in gooide, P90, minihumbuckers en filtertrons passen ook maar voor een humbucker moet je serieus gaan kappen.
De originele pickups zijn helemaal niet slecht maar om de obvious reason onderwerp van mods. Maar om daar full humbuckers in te gooien... misschien waren de Epi Lp's tijdelijk uitverkocht..

HaroldA
8 augustus 2009, 16:32
Deze ken ik niet: http://link.marktplaats.nl/270216008

Nep? Ik denk het wel...

geert1976
8 augustus 2009, 16:43
voor mijn gevoel net zo nep, als mijn 1 meter lange lul:seriousf:

pannekoek
8 augustus 2009, 16:45
idd hardstikke nep. geen ebben toets en volgens mij staan de potmeters ook niet in de juiste lijn. ook de stickertjes op de pickups vind ik verdacht.


orginele gibson custom shop florentine heeft ebben toets:

http://jucciz.com/jucciz.com/gfx/guitars/lpbantam.jpg

mikeyaxeman
8 augustus 2009, 22:05
Idd nep kijk eens naar de binding van de kop bij dat ding:

http://www.gibson.com/backstage/200706/images/story_counterfeit04.jpg

Volgens mij weer zo'n Gibsun

pannekoek
9 augustus 2009, 00:11
Idd nep kijk eens naar de binding van de kop bij dat ding:

http://www.gibson.com/backstage/200706/images/story_counterfeit04.jpg

Volgens mij weer zo'n Gibsun

en er is inmiddels 1500 euro geboden. 6x? meer dan de oorspronkelijke waarde

Rock Bottom
9 augustus 2009, 01:35
Mijn bod van 999999999,99 is verwijderd.

Nielsje
9 augustus 2009, 02:34
Mijn bod van 999999999,99 is verwijderd.

Ja grapjas, wat dacht je dan? Dat ze je bod lieten staan?
Man, laat dat soort mensen toch lekker links liggen, of stuur een mailtje naar marktplaats, maar zo'n kinderachtig bod, daar wordt niemand beter van. :stop:

Rock Bottom
9 augustus 2009, 09:51
Was ook bedoeld om de andere bieders te laten nadenken en er tijdelijk dus niemand kon bieden.

Ewoud Kuijt
9 augustus 2009, 10:00
Ik had 'm ook al gezien. Heb de adverteerder gemaild maar die zei dat ie 'm zelf uit de States heeft geïmporteerd. Ik heb nu ook een berichtje naar marktplaats gestuurd. Ben benieuwd.

Rinze
9 augustus 2009, 10:05
voor mijn gevoel net zo nep, als mijn 1 meter lange lul:seriousf:


Fotoos! :cheerup:

Chocola
9 augustus 2009, 10:17
Hmmm, ik heb eens opzettelijk een kopie Gibson gekocht, een Supreme. Natuurlijk zie je aan de TR-cover (3 schroefjes) en de kleurstelling dat hij niet echt is, maar hij speelt beter dan een originele Gibson, simpelweg door de betere mechanieken, betere elementen, betere brug en zijn enorm fijne toets. Als dit ook een goede bouw is, dan speelt hij vermoedelijk bijna net zo goed, net zo goed of zelfs beter dan een echte Gibson en dan is het geen probleem om ervoor te betalen.

Maar 1800 euro is er nu al geboden en dat is teveel. Mijn kopie koste 600 euro, meer dan 700 moet je er ook echt niet voor betalen.

Die groene Gibson is trouwens mooi :O I like it :O

pannekoek
9 augustus 2009, 11:00
Ik had 'm ook al gezien. Heb de adverteerder gemaild maar die zei dat ie 'm zelf uit de States heeft geïmporteerd. Ik heb nu ook een berichtje naar marktplaats gestuurd. Ben benieuwd.

berichtje naar marktplaats is nutteloos. ik heb dit al meerdere malen gedaan (vaak voor een neppe zakk wylde gibson) en dan krijg ik een iritant mailtje terug van marktplaats dat ze er niets aan doen omdat ze zich er niet verantwoordelijk voor voelen.

@resonare: beter dan een echte gibson???? yeh right:seriousf:

macwilliams
9 augustus 2009, 11:07
@resonare: beter dan een echte gibson???? yeh right:seriousf:Wist je dat niet dan? Echt veel beter dan een echte!

pannekoek
9 augustus 2009, 11:21
Wist je dat niet dan? Echt veel beter dan een echte!


in dat geval verkoop ik direct ook mijn les paul custom en ga meteen een musoland kopen!

macwilliams
9 augustus 2009, 11:29
in dat geval verkoop ik direct ook mijn les paul custom en ga meteen een musoland kopen!

Ik heb al mijn echten laten nabouwen, koste iets meer maar dan sta je niet zo voor lul met die uitlijn staande pots. Deden ze even moeilijk om want die "foutjes" zijn hun trademark.

guitarkid
9 augustus 2009, 12:03
Ik heb al mijn echten laten nabouwen, koste iets meer maar dan sta je niet zo voor lul met die uitlijn staande pots. Deden ze even moeilijk om want die "foutjes" zijn hun trademark.

Wacht even hoor, ik begrijp iets niet. Zijn die Gibson's dan de originelen. :???: Ik dacht altijd dat dat de kopieën waren van Kasuga, Richwood, Musoland, Gibsun etc. Heb ik dan toch een echte?
Oh joepie!!! Ik vond 'm een ook al zo lekker spelen en goed klinken voor een kopie. En zo duur ook. :)

Gr. C.

BTW. Er zijn overigens wel verrassend lekkere kopieën op de markt (geweest).
Ik had een Kasuga LP deLuxe, die wel erg lekker speelde en klonk. Dus wat dat betreft... ;)

En van advertenties als deze wordt ik zo moe......
http://link.marktplaats.nl/256524947

AoDf
9 augustus 2009, 13:00
En van advertenties als deze wordt ik zo moe......
http://link.marktplaats.nl/256524947

Haha Johan de Gitaarbouwer... Ook mooi is de volgende quote uit zijn advertentie:

"Kan worden bezorgd en VANDAAG BESTELD = MORGEN IN HUIS (of overmorgen)."

lol

frankpaul1
9 augustus 2009, 13:12
Hmmm, ik heb eens opzettelijk een kopie Gibson gekocht, een Supreme. Natuurlijk zie je aan de TR-cover (3 schroefjes) en de kleurstelling dat hij niet echt is, maar hij speelt beter dan een originele Gibson, simpelweg door de betere mechanieken, betere elementen, betere brug en zijn enorm fijne toets. Als dit ook een goede bouw is, dan speelt hij vermoedelijk bijna net zo goed, net zo goed of zelfs beter dan een echte Gibson en dan is het geen probleem om ervoor te betalen.


Toevallig zelf een handeltje in die enorm kut afgewerkte rip-offs? Wat je daar zegt is natuurlijk dikke onzin, ik spreek uit ervaring en uit alle verhalen die er over online staan. Tevens is 600-700 euro natuurlijk veel te duur. Die dingen kosten nog geen 175 euro.

HaroldA
9 augustus 2009, 13:22
Hmmm, ik heb eens opzettelijk een kopie Gibson gekocht, een Supreme

Dus jij bent degene die de handel en fabricage in stand houdt???

Iedereen die expres een nep Gibson koopt mag van mij wel een dikke boete(/lijfstraf) krijgen. (tenzij je het logo er af sloopt)

mikeyaxeman
9 augustus 2009, 13:50
Dus jij bent degene die de handel en fabricage in stand houdt???

Iedereen die expres een nep Gibson koopt mag van mij wel een dikke boete(/lijfstraf) krijgen. (tenzij je het logo er af sloopt)

Of expres onder de naam Gibson verkoopt...
De meeste van ons hier halen de rotte appels er wel uit maar de beginners onder ons of die nog niet de kenmerken goed weten en zodoende weten waar ze op moeten letten willen nog wel eens in deze valkuilen lopen.
Het is gewoon misleidend wat ze doen:stop:

macwilliams
9 augustus 2009, 14:25
Ja grapjas, wat dacht je dan? Dat ze je bod lieten staan?
Man, laat dat soort mensen toch lekker links liggen, of stuur een mailtje naar marktplaats, maar zo'n kinderachtig bod, daar wordt niemand beter van. :stop:

Gek misschien maar ik ben voor dit soort akties, net zo lang doorgaan totdat de misdadiger het zat is en zichzelf van het leven berooft. Iedereen weet wat er met zelfmoordenaars gebeurd toch? Die moeten zich onderwerpen aan Gods toorn en komen niet in het paradijs maar moeten teren in het vagevuur, purgatory!! Boontje komt om zijn loontje!!!!

Enz!

guitarkid
9 augustus 2009, 16:07
Gek misschien maar ik ben voor dit soort akties, net zo lang doorgaan totdat de misdadiger het zat is en zichzelf van het leven berooft. Iedereen weet wat er met zelfmoordenaars gebeurd toch? Die moeten zich onderwerpen aan Gods toorn en komen niet in het paradijs maar moeten teren in het vagevuur, purgatory!! Boontje komt om zijn loontje!!!!

Enz!

Ik dacht dat op "eigenmoord" (vrij naar de Vieze Man) de doodstraf stond...:)
Maar God's toorn....! Oei !!

Gr. C.

guitarkid
9 augustus 2009, 16:17
Hmmm, ik heb eens opzettelijk een kopie Gibson gekocht, een Supreme. Natuurlijk zie je aan de TR-cover (3 schroefjes) en de kleurstelling dat hij niet echt is, maar hij speelt beter dan een originele Gibson, simpelweg door de betere mechanieken, betere elementen, betere brug en zijn enorm fijne toets. Als dit ook een goede bouw is, dan speelt hij vermoedelijk bijna net zo goed, net zo goed of zelfs beter dan een echte Gibson en dan is het geen probleem om ervoor te betalen.
Maar 1800 euro is er nu al geboden en dat is teveel. Mijn kopie koste 600 euro, meer dan 700 moet je er ook echt niet voor betalen.
Die groene Gibson is trouwens mooi :O I like it :O



Toevallig zelf een handeltje in die enorm kut afgewerkte rip-offs? Wat je daar zegt is natuurlijk dikke onzin, ik spreek uit ervaring en uit alle verhalen die er over online staan. Tevens is 600-700 euro natuurlijk veel te duur. Die dingen kosten nog geen 175 euro.

Hallo FrankPaul1.

Je mag Resonare m.i. niet ontzeggen dat hij de kopie beter vind dan het origineel. Begrijp me goed, ik vind het ook verbazend, maar het is zijn beleving. Jouw ervaring is duidelijk anders of misschien heb je meer ervaring en herken je daardoor sneller een echt goede gitaar.
Dat neemt overigens niet weg dat ik het ook een slechte zaak vind dat er "Gibsuns" verkocht worden die voor veel mensen niet (snel) van het origineel te onderscheiden zijn. Daar moeten we in dit forum scherp op blijven en dat lukt ook vrij goed, volgens mij.

Gr. C.

frankpaul1
9 augustus 2009, 16:31
Ach ja, tis zijn mening uiteraard. Ik twijfel gewoon aan zijn objectiviteit als je de enige op het web bent die iets zo stellig verkondigt.

Chocola
9 augustus 2009, 17:00
Ach ja, tis zijn mening uiteraard. Ik twijfel gewoon aan zijn objectiviteit als je de enige op het web bent die iets zo stellig verkondigt.

Allereerst is het niet zomaar een van de velen copy's die er bestaan, hij is op maat gebouwd naar persoonlijke specificaties van de vorige eigenaar. Helaas vond die het nodig om een Gibson logo erin te laten prakken, maarja dat is niet anders. Ten tweede heb ik voor ik hem(haar?) kocht veel Gibson's geprobeerd bij muziekzaken. Sowieso vind ik de hals zeer lekker op deze gitaar, wat hem voor mij sowieso al iets aantrekkelijker maakt dan een Gibson LP (althans, de normale versies (betaalbaar)). Wat ik ook prettig vind is dat deze "copy" zo zwaar als lood is, zoals een LP hoort te zijn naar mijn mening ;), dat vind ik prettig :). Er zullen vast genoeg Gibsons zijn die beter zijn, en fijner spelen (en ook zo zwaar als plutonium en uranium zijn), maar ik heb alleen de standard, classic en studio bespeeld (waar de studio echt ruk was).

Waarom zijn jullie zo super vol lof over Gibson? Het zal vast aan mij liggen maar er zijn genoeg gitaren die de helft kosten en (naar mijn mening dus ;)) beter spelen. Ik speelde laatst op een Carvin LP-achtig ding (bedrijf dat gitaren op maat bouwt) en damn dat ding speelde lekker (naar mijn mening zeker lekkerder dan een Gibson Studio of Standard. Koste een fractie van een goede/dure Gibson. Waarom, Frankpaul1, kunnen LP copy's niet goed zijn? Of lekker spelen? Of zoals ik zei: Lekkerder spelen?

frankpaul1
9 augustus 2009, 17:11
Ik hoef alleen maar naar de headstock van je cheap-ass Supreme te kijken om te weten dat de vorige eigenaar je heeft opgelicht. Die is echt niet op maat gemaakt voor de vorige eigenaar maar gewoon een dertien in een dozijn Chinese Musoland copy. En dat zijn gewoon brakke dingen. Punt.

http://img529.imageshack.us/img529/1622/img0936c.jpg

Ik heb overigens nooit gezegd dat een Les Paul copy minder zou spelen dan een Gibson, alleen dat die Musoland dingen wel een stuk minder zijn dan een Gibson. Bij jou zal het schelen dat de elementen en tuners geupgrade zijn, want die zijn origineel echt niet goed.

HaroldA
9 augustus 2009, 17:11
Waarom, Frankpaul1, kunnen LP copy's niet goed zijn? Of lekker spelen? Of zoals ik zei: Lekkerder spelen?

De el-cheapo kopies die je op MP zijn heel wat anders dan een meester-bouwer die een Les Paul in elkaar zet!

Wat ik gehoord heb van de (goedkope) kopie bezitters: erg slechte afwerking en elementen, potmeters zijn ook de goedkoopste mogelijk en het fretwerk is ook slecht afgewerkt.

macwilliams
9 augustus 2009, 17:12
Omdat dat een schop tegen het zere been is.

Daarom mag dat niet!!

guitarkid
9 augustus 2009, 17:37
Allereerst is het niet zomaar een van de velen copy's die er bestaan, hij is op maat gebouwd naar persoonlijke specificaties van de vorige eigenaar.

Dat zou me echt verbazen; ik ben ook bang (net als frankpaul1) dat dit een chinese kopie is, die opgewaardeerd is.



Ten tweede heb ik voor ik hem(haar?) kocht veel Gibson's geprobeerd bij muziekzaken. Sowieso vind ik de hals zeer lekker op deze gitaar, wat hem voor mij sowieso al iets aantrekkelijker maakt dan een Gibson LP (althans, de normale versies (betaalbaar)). Wat ik ook prettig vind is dat deze "copy" zo zwaar als lood is, zoals een LP hoort te zijn naar mijn mening ;), dat vind ik prettig :). Er zullen vast genoeg Gibsons zijn die beter zijn, en fijner spelen (en ook zo zwaar als plutonium en uranium zijn), maar ik heb alleen de standard, classic en studio bespeeld (waar de studio echt ruk was).

Nou, hier is niets op af te dingen. 't Is jouw gitaar !!!


Waarom zijn jullie zo super vol lof over Gibson? Het zal vast aan mij liggen maar er zijn genoeg gitaren die de helft kosten en (naar mijn mening dus ;)) beter spelen. Ik speelde laatst op een Carvin LP-achtig ding (bedrijf dat gitaren op maat bouwt) en damn dat ding speelde lekker (naar mijn mening zeker lekkerder dan een Gibson Studio of Standard. Koste een fractie van een goede/dure Gibson. Waarom, Frankpaul1, kunnen LP copy's niet goed zijn? Of lekker spelen? Of zoals ik zei: Lekkerder spelen?

Ik ben met je eens dat niet elke Gibson per defenitie beter is dan een kopie. Echter, ik ben ze nog niet vaak tegengekomen, ben de zeer tevreden bezitter van een ruim 30 jaar oude Standard (volgens sommigen ook niet zo'n goede tijd, maar voor mij beter dan elke LP die ik in handen heb gehad !), maar ze zullen er zeker zijn. Maar dan is in veel gevallen de prijs er ook wel naar en betaal je dus geen 6 a 700 euro....

Gr. C.

HaroldA
9 augustus 2009, 17:42
berichtje naar marktplaats is nutteloos. ik heb dit al meerdere malen gedaan (vaak voor een neppe zakk wylde gibson) en dan krijg ik een iritant mailtje terug van marktplaats dat ze er niets aan doen omdat ze zich er niet verantwoordelijk voor voelen.

Same here... Dan maar onzinbiedingen doen!!!

En het werkt in ieder geval op de zenuwen van de aanbieders van de illegale kopieën!



Net via mail ontvangen:

Zou je met die onzin willen stoppen.
Jan

guitarkid
9 augustus 2009, 17:54
Same here... Dan maar onzinbiedingen doen!!!
En het werkt in ieder geval op de zenuwen van de aanbieders van de illegale kopieën!
Net via mail ontvangen:

Citaat:
Zou je met die onzin willen stoppen.
Jan

Antwoord: Nee...!! Zou jíj met die onzin willen stoppen..??
Harold.
:)

Gr. C

HaroldA
9 augustus 2009, 18:07
Citaat:
Zou je met die onzin willen stoppen.
Jan

Antwoord: Nee...!! Zou jíj met die onzin willen stoppen..??

Indeed!

En daar kreeg ik weer dit antwoord op:


Dit instrument staat geheel vrij voor elke inspectie.

:seriousf:

Speeddemon
9 augustus 2009, 18:23
Heb zojuist ook maar eens een insane onzinbod geplaatst. :rockon:

EDIT: is al verwijderd, zie ik.

EDIT 2: aangezien ik een account heb op MP, kon ik effe creatief zijn met m'n username. OWNED! :seriousf:

EDIT 3: de homo heeft ze weer verwijderd.
Voor jullie leesplezier:
de namen waren "Fake Gibson hiero", "F-Gaten in je HOOFD!" en "zegt 'ebony toets' je iets?".

robert-gitarist
9 augustus 2009, 18:38
Had er ook net ff 2550 op geboden, kreeg ik een seconde later een mailtje, er is 2600 op geboden, gaat goed! We spammen gewoon de mailbox van die gast bom vol hehe :blast::crazyhappy:

Speeddemon
9 augustus 2009, 18:44
Had er ook net ff 2550 op geboden, kreeg ik een seconde later een mailtje, er is 2600 op geboden, gaat goed! We spammen gewoon de mailbox van die gast bom vol hehe :blast::crazyhappy:
Ik had al zo'n vermoeden dat ik in een bidding war zat met een mede-forumlid.
Geweldig, elkaar overbieden in iets wat we allebei absoluut niet willen hebben. :seriousf:

JeroenSchaaf
9 augustus 2009, 18:55
Is de advertentie nu al verwijderd? :D

robert-gitarist
9 augustus 2009, 18:56
Onderstaande door u opgegeven advertentie bestaat niet meer.
Gibson les paul custom with F holes



En zo doen we dat!:seriousf::blast:

mikeyaxeman
9 augustus 2009, 18:56
Had idd ook al een mailtje verstuurd op marktplaats.
En vind het idd ook een goede zaak om dan maar onzin biedingen te plaatsen.
Vind het gewoon niet kunnen om dat ding onder de naam Gibson te verkopen het is gewoon de boel besodemieteren. :stop:
Dan moet die kerel gewoon eerlijk wezen en of hij is er zelf ingestonken en overtuigd zijn dat het de "real deal" zou zijn...

JeroenSchaaf
9 augustus 2009, 18:59
Jij bent rijk! :o

robert-gitarist
9 augustus 2009, 19:01
Jij bent rijk! :o

Nee hoor, hij heeft eerst al die gitaren van hem verkocht, om deze real thing te kunnen scoren van dat geld ;) :D

JeroenSchaaf
9 augustus 2009, 19:02
Nee hoor, hij heeft eerst al die gitaren van hem verkocht, om deze real thing te kunnen scoren van dat geld ;) :D

Dan alsnog!:D

macwilliams
9 augustus 2009, 19:03
Jij bent rijk! :o

Van geest bedoel je?:)

macwilliams
9 augustus 2009, 19:05
Nee hoor, hij heeft eerst al die gitaren van hem verkocht, om deze real thing te kunnen scoren van dat geld ;) :D

Ik heb nog veel voor m'n onverkochte bc rich gevangen. :D

Speeddemon
9 augustus 2009, 19:05
Onderstaande door u opgegeven advertentie bestaat niet meer.
Gibson les paul custom with F holes



En zo doen we dat!:seriousf::blast:

EXCELLENT!

http://redmarketer.files.wordpress.com/2009/02/waynes-world_l.jpg

guitarkid
9 augustus 2009, 19:24
Onderstaande door u opgegeven advertentie bestaat niet meer.
Gibson les paul custom with F holes



En zo doen we dat!:seriousf::blast:

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/batman300.jpg
"Holy guitar, Batman, we did it again".
"Right, back to the batcave, Robin...!"

HaroldA
9 augustus 2009, 19:26
Onderstaande door u opgegeven advertentie bestaat niet meer.
Gibson les paul custom with F holes



En zo doen we dat!:seriousf::blast:

Laatste mail van Jan (aka Thérèse Baselmans???)


Beide GIBSON'S zijn verkocht. 1x 2100,00 en 1 x 2000,00.

Ik hoop niet dat er iemand dom genoeg was om er in te trappen... :chicken:

JeroenSchaaf
9 augustus 2009, 19:27
Hmm zou heel jammer zijn als iemand er in is getrapt.

Speeddemon
9 augustus 2009, 19:30
Laatste mail van Jan (aka Thérèse Baselmans???)



Ik hoop niet dat er iemand dom genoeg was om er in te trappen... :chicken:

Oh man, dat zou echt kut zijn als er 2 onwetenden zijn ingetuind.

macwilliams
9 augustus 2009, 19:38
Wat is die goser dan een sukkel...

Midwolda
9 augustus 2009, 19:39
Kunnen we niet in een MP advertentie zetten dat eventuele kopers eerst dit forum kunnen checken?
En hier vragen kunnen stellen over de echtheid/waarde van aangeboden bassen/gitaren/versterkers?
Ik meen zoiets ook wel eens bij andere rubrieken op MP te hebben gezien.

robert-gitarist
9 augustus 2009, 19:42
Nee, dan heb je hier binnen no-time 1000 bezoekers erbij met allemaal dezelfde vraag..komen hier een keer posten en verdwijnen weer (in veel gevallen vrees ik)..zonde van de snelheid van het forum etc.

macwilliams
9 augustus 2009, 19:43
MP is nu toch van E-Bay en heeft daarmee zijn ziel verkocht.
E-Bay heeft toch ook de kopersbescherming gedeeltelijk ergens anders ondergebracht en MP heeft voor zover ik weet nooit echt aan kopersbescherming gedaan.

guitarkid
9 augustus 2009, 20:32
Nee, dan heb je hier binnen no-time 1000 bezoekers erbij met allemaal dezelfde vraag..komen hier een keer posten en verdwijnen weer (in veel gevallen vrees ik)..zonde van de snelheid van het forum etc.

Helemaal mee eens. Kijk anders maar eens op dit forum. En dat willen we toch niet hier?
http://www.gitaarforum.nl/forum/
Daar wordt ik ook erg verdrietig van...... En dat willen jullie toch ook niet? :)
(In de hoop dat ik niet te elitair klink, maar allemachtig, wat wordt daar een hoop onzin uitgekraamd...).

Gr. C.

Mitch
9 augustus 2009, 22:18
Nep Gibsons die worden aangeboden als echte, dat hebben we nu wel gezien.
Laten we het eens andersom doen!
http://link.marktplaats.nl/270339998

macwilliams
9 augustus 2009, 22:29
Nep Gibsons die worden aangeboden als echte, dat hebben we nu wel gezien.
Laten we het eens andersom doen!
http://link.marktplaats.nl/270339998

Deze is al voorbij gekomen in het post je lp topic, forumlid "nickofzo" heeft er op geboden.

macwilliams
9 augustus 2009, 22:31
En het is weldegelijk een muso !!

Mitch
9 augustus 2009, 22:45
O echt? Ghehe, niks gezegd in dat geval.

spirit
9 augustus 2009, 22:57
Laatste mail van Jan (aka Thérèse Baselmans???)



Ik hoop niet dat er iemand dom genoeg was om er in te trappen... :chicken:

Sorry dat ik het zeg, maar als er iemand voor die bedragen ingetrapt is, lach ik die persoon keihard uit.
Als je je begeeft in de handel van gitaren met zulke bedragen, mag je er toch vanuit gaan dat die persoon zich goed heeft verdiept in die handel. En mocht hij er géén verstand van hebben, is er genoeg op het internet te vinden, óf neem dan iemand mee die wel verstand van zaken heeft.

macwilliams
9 augustus 2009, 23:07
O echt? Ghehe, niks gezegd in dat geval.

Kommop nou, dat zie je toch direkt aan die knoppen:???::???:
Je neemt toch in de zeik nou of niet?





Zeg ja en red jezelf hier uit!!

Mitch
9 augustus 2009, 23:14
Ik had er in het geheel niet goed naar gekeken eigenlijk, ik dacht dat die gast het gewoon onhandig uitdrukte. Je komt ook nog wel eens "Gibson by Epiphone" tegen als advertentie titel, dat werk... :D

geert1976
9 augustus 2009, 23:16
Ik had er in het geheel niet goed naar gekeken eigenlijk, ik dacht dat die gast het gewoon onhandig uitdrukte. Je komt ook nog wel eens "Gibson by Epiphone" tegen als advertentie titel, dat werk... :D

niemand ontsnapt aan de Gibson Gestapo, zelf moderators niet:D:sneaky:

macwilliams
9 augustus 2009, 23:19
ghehehe, als hij mn bericht gequote had dan had hij er nog onderuit kunnen komen...

Die advertentie zag ik gisteren voor het eerst ofzo en nu duikt hij hier pas op.:)

pannekoek
9 augustus 2009, 23:29
niemand ontsnapt aan de Gibson Gestapo, zelf moderators niet:D:sneaky:

en de gibson knokploeg dan?

Mitch
9 augustus 2009, 23:30
Klinkt sowieso een stuk vriendelijker dan al dat quasi historische Führer en Gestapo gedoe...

macwilliams
9 augustus 2009, 23:37
whahaha, lache. Dan te bedenken dat ik zelf een halve auslander ben en geeneens duits.
Knok ploegen is zo www.motor-forum.nl

BamBuFan1
9 augustus 2009, 23:54
Laatste mail van Jan (aka Thérèse Baselmans???)

Dat doen internetoplichters heel vaak: in hun advertentie gebruiken ze een vrouwennaam waardoor de illusie wordt gewekt dat de gitaar door een niet al te kundig persoon (*sorry dames, ik weet het: puur facsisme, maar zo werkt de wereld nu eenmaal*) wordt aangeboden en de koper dus een werelddeal kan sluiten.

En vaak reageert de verkoper eerst met die vrouwennaam op eventuele vragen en pas als de interesse serieuzer wordt komt de aap uit de mouw en blijkt het weer om Leo de Labelplakker te gaan...

j-op
10 augustus 2009, 09:25
Dat doen internetoplichters heel vaak: in hun advertentie gebruiken ze een vrouwennaam waardoor de illusie wordt gewekt dat de gitaar door een niet al te kundig persoon (*sorry dames, ik weet het: puur facsisme, maar zo werkt de wereld nu eenmaal*) wordt aangeboden en de koper dus een werelddeal kan sluiten.

En vaak reageert de verkoper eerst met die vrouwennaam op eventuele vragen en pas als de interesse serieuzer wordt komt de aap uit de mouw en blijkt het weer om Leo de Labelplakker te gaan...

Volgens mij bedoelt Harold met 'Thérèse Baselmans' dat de adverteerder maar wat loopt te bazelen.

;)

Joost_79
10 augustus 2009, 15:33
en de gibson knokploeg dan?

Gibson knokploeg, dat kan toch niet, als je met een gibson een klap wil verkopen loop je direct een haed-crack op...

Als je wil knokken gebruik je een fender....:makeup:

macwilliams
10 augustus 2009, 16:10
Gibson knokploeg, dat kan toch niet, als je met een gibson een klap wil verkopen loop je direct een haed-crack op...

Als je wil knokken gebruik je een fender....:makeup:

Ik prefereer voor een juiste mishandeling toch een BC Rich

Troy
10 augustus 2009, 16:12
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/19411580/Maison_lpc_190_1980.html

Deze vind ik er toch lichtjes over. Een echte Maison in mint staat. Productie gestopt wegens rechtzaak met Gibson. Zucht. En toch is er al 620 euro op geboden (hopelijk door een grapjas).

Koeloe
10 augustus 2009, 16:13
Volgens mij bedoelt Harold met 'Thérèse Baselmans' dat de adverteerder maar wat loopt te bazelen.

;)

Zoals ik het las, adverteerde die pipo bij Marktplaats onder de naam Jan maar de mails werden ondertekend met Thérèse Baselmans.

macwilliams
10 augustus 2009, 16:17
Mijn godt zeg druk die naam eens door Google en kijk dan wat je tegen komt. Het is gewoon de man die Jan heet en dan het email adres van zijn vrouw gebruikt. Zonder daarbij in te zien hoe link dat is, de sukkel!

Kom op Google eens.

Roelvs
11 augustus 2009, 21:55
Al langer ben ik opzoek naar een fender vintage '52 hot rod telecaster, maar ik twijfel over deze advertentie:

http://link.marktplaats.nl/262418980

De verkoper zou de gitaar rechtstreeks uit de VS geimporteerd hebben, en er zit ook geen koffer bij. Iemand een idee?

Pepe
11 augustus 2009, 22:07
Al langer ben ik opzoek naar een fender vintage '52 hot rod telecaster, maar ik twijfel over deze advertentie:

http://link.marktplaats.nl/262418980

De verkoper zou de gitaar rechtstreeks uit de VS geimporteerd hebben, en er zit ook geen koffer bij. Iemand een idee?

Ik lees 2 x het woordje samengesteld, wat zegt jou dat?

macwilliams
11 augustus 2009, 22:14
Een samengeraapt zooitje?

zeiler
11 augustus 2009, 22:53
Die 950 niet waard :o! (iig niet restwaarde betreffende ;))!

als je toch uit de VS gaat importeren: zag pas op e-bay die Fender heel wat goedkoper weggaan daar :o!

naschrift:

deze is hier al vaker voorbij gekomen d8 ik???

Roelvs
11 augustus 2009, 23:08
Ik maak hieruit op dat ik het risico beter niet nemen kan. Ik vond het al wat merkwaardig omdat de nieuwprijs voor een '52 HR bij musicstore rond de 1700 euro ligt.

Bedankt voor de reacties!

geert1976
12 augustus 2009, 20:39
tjonge jonge

zie onderstaande advertentie, gitaar heeft iets fretwear, el lullo heeft al flink over de frets zitten schuren:angry:

http://link.marktplaats.nl/270467983

blijf ervan af als je niet kunt vlakken:angry:

Guitar GoD
12 augustus 2009, 20:55
wat een oen zeg

Speeddemon
13 augustus 2009, 12:53
Wat te denken van deze:
http://link.marktplaats.nl/267517486

"Klassieke GT 5 Boss Pedal (moeilijk verkrijgbaar)" voor 380 euro!!! :seriousf:

Terwijl je GT-6'en en GT-8's met bosjes voor 250-275 euro vindt... in de digitale modelling wereld geldt meestal niet het vintage mojo verhaal van 'ouder is beter'...

En moeilijk verkrijgbaar?! D'r staan er 6 (!!!) aangeboden op MP! :soinnocent:

geert1976
13 augustus 2009, 12:57
http://link.marktplaats.nl/271327304

zie de bovenstaande advertentie.

als je de 2e en 3e foto bekijkt dan is er ter hoogte van de tune-o-matic aan het hout gewerkt, crack? of zou deze gitaar van origine een wraparound tail gehad hebben, ik denk zelf het laatste en dat ze de wrap around hebben vervangen voor een hardtail icm tune-o-matic.

voor mijn gevoel is deze gitaar niet origineel, in tegenstelling wat de verkoper beweert, verder wel een mooie gitaar (kan ook niet anders, het is een Gibby;))

Nielsje
13 augustus 2009, 12:59
Terwijl je GT-6'en en GT-8's met bossjes voor 250-275 euro vindt... in de digitale modelling wereld geldt meestal niet het vintage mojo verhaal van 'ouder is beter'...

Moehahahaha! Woordgrap! Moehahahaha!
:cheerup:

guitarkid
13 augustus 2009, 13:06
http://link.marktplaats.nl/271327304

zie de bovenstaande advertentie.

als je de 2e en 3e foto bekijkt dan is er ter hoogte van de tune-o-matic aan het hout gewerkt, crack? of zou deze gitaar van origine een wraparound tail gehad hebben, ik denk zelf het laatste en dat ze de wrap around hebben vervangen voor een hardtail icm tune-o-matic.

voor mijn gevoel is deze gitaar niet origineel, in tegenstelling wat de verkoper beweert, verder wel een mooie gitaar (kan ook niet anders, het is een Gibby;))

@ geert1976: Ook jammer van die Schallers...

@speeddemon: op zich (te) veel geld voor een GT-5, maar je mag er natuurlijk voor vragen wat je wilt..... Maar verder niet zo twijfelachtig, lijkt me.

Gr. C.

geert1976
13 augustus 2009, 13:15
@ geert1976: Ook jammer van die Schallers...

@speeddemon: op zich (te) veel geld voor een GT-5, maar je mag er natuurlijk voor vragen wat je wilt..... Maar verder niet zo twijfelachtig, lijkt me.

Gr. C.

ook nog ja, op mijn oude Gibby zijn hele oude Gibson Deluxe op gekomen, heb ik lang naar moeten zoeken, maar wel Gibson part;)

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 13:30
En moeilijk verkrijgbaar?! D'r staan er 6 (!!!) aangeboden op MP! :soinnocent:

Maar misschien kun je die moeilijk krijgen? :dontgeti::hippie:

Rock Bottom
13 augustus 2009, 18:46
ook nog ja, op mijn oude Gibby zijn hele oude Gibson Deluxe op gekomen, heb ik lang naar moeten zoeken, maar wel Gibson part;)

Volgens mij is er weinig origineel aan.
Wraparound was origineel geen tom
De knoppen
De tuners
En volgens mij horen de elementen er ook niet op in het iedergeval het halselement.

levi
14 augustus 2009, 15:32
DEZE advertentie heb ik ook me twijfels over las ik kijk bij de headstock .
het trust rodcover plaatje Is toch niet orgineel??
Ook vond ik tde volume en tone pots gek geplaatst.
Ik heb er niet veel verstand er van dus daarom plaats ik het even hier.

http://link.marktplaats.nl/265897398

bat
14 augustus 2009, 15:53
Los van of het zo is... het gaat om een gitaar van 350 euro met (weliswaar passieve) EMG's.

Als je daarvoor ook al aan het vervalsen gaat...

Enfin: volgens mij was het zeker in die tijd heel gewoon om een trussrodcover met Gibson erop op een Epiphone te vinden, had ik ook op de mijne.

guitarkid
14 augustus 2009, 16:10
Enfin: volgens mij was het zeker in die tijd heel gewoon om een trussrodcover met Gibson erop op een Epiphone te vinden, had ik ook op de mijne.

Klopt, heb ik ook eerder wel gzien.

Gr. C.

arcane
14 augustus 2009, 16:14
Mijn Epi SG heeft dat ook.

mikeyaxeman
14 augustus 2009, 17:09
Mijn Epi Lp (is ook een Korean) ook, niks mis mee met die advertentie.

eng elfjuh
14 augustus 2009, 18:19
dank voor de bijval heren :)
(Inderdaad mijn LP)

xaviervr
14 augustus 2009, 18:33
http://link.marktplaats.nl/271693818

Een Koreaanse Fender uit '75???

Er is iets duidelijk mis met de headstock. Een kruising tussen een tele en een strat

JeroenSchaaf
14 augustus 2009, 18:38
Ik wou hem net posten. Raar ding!

Pepe
14 augustus 2009, 18:51
Een afgezaagde kop, iemand wilde liever een telecaster hebben...
Voor dat stukje huisvlijt moet diep in de buidel getast worden wat Wim betreft...550 is redelijk ambitieus voor een koreaanse limp koekje..

bert k
14 augustus 2009, 19:59
Wegens opruimwoede wordt dit topic ontkleefd. Maar niet gewist, dus blijf posten!

Mitch
14 augustus 2009, 20:17
Er wordt dagelijks in gepost dus dit heeft geen plakband meer nodig denk ik zo.

Riky
14 augustus 2009, 20:25
http://link.marktplaats.nl/271693818

Een Koreaanse Fender uit '75???

Er is iets duidelijk mis met de headstock. Een kruising tussen een tele en een strat

lijkt wel een Vintage strat, maar dat is het volgens mij ook niet.

geert1976
14 augustus 2009, 21:00
http://link.marktplaats.nl/271606368

zie de advertentie

wat een gelul, zeg gewoon standenschakelaar kapot en pots zijn aan vervanging toe, meer als E 50,00 is die niet waard, oh ja, is geen rosewood toets, is donker geverfd en body is multiplex

BamBuFan1
15 augustus 2009, 00:17
http://link.marktplaats.nl/271606368

zie de advertentie

wat een gelul, zeg gewoon standenschakelaar kapot en pots zijn aan vervanging toe, meer als E 50,00 is die niet waard, oh ja, is geen rosewood toets, is donker geverfd en body is multiplex

Mja, dat "Deluxe" voegt volgens mij niet echt wat toe aan de budget Chushin kwaliteit. Bij Hondo wil "Deluxe" soms nog wel eens dimarzio's of massief hout betekenen.

zeiler
18 augustus 2009, 21:36
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?md=browse&mblogin=avri

De spullen kloppen misschien wel...

maar de ene foto is van 2dehands.be, de andere van marktplaats...

beetje duister eigenlijk :$, beetje verdacht :o!!!

geert1976
18 augustus 2009, 21:40
mwah kan ook zijn dat die op diverse sites adverteerd

xaviervr
18 augustus 2009, 21:48
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?md=browse&mblogin=avri

De spullen kloppen misschien wel...

maar de ene foto is van 2dehands.be, de andere van marktplaats...

beetje duister eigenlijk :$, beetje verdacht :o!!!


Die strat uit de jaren '80 beschouwd de verkoper al als vintage :o

man man man, waar gaan we toch naar toe

Chocola
18 augustus 2009, 22:09
Die strat uit de jaren '80 beschouwd de verkoper al als vintage :o

man man man, waar gaan we toch naar toe

Damn, ik heb twee vintage gitaren te koop!!!!

Midwolda
18 augustus 2009, 22:13
Dan zijn mijn Gibbies al antiek zeker, en dan ben ik eeeh... middeleeuws, prehistorisch?

Ik vind het trouwens wel een errug mooie Strat, moet ik zeggen.

Pepe
18 augustus 2009, 22:25
Die strat uit de jaren '80 beschouwd de verkoper al als vintage :o

man man man, waar gaan we toch naar toe

Ik vind het niet zo gek hoor, vintage voor ouder dan 25 jaar. Of vind je dat er in 1978 nog geen vintage fenders bestonden?

richwoodplayer
18 augustus 2009, 22:27
hoe oud moet iets dan zijn om vintge te zijn?

geert1976
18 augustus 2009, 22:29
Mijn oudste Gibby is uit 1967 is die dan uit het stenentijdperk:seriousf:

xaviervr
18 augustus 2009, 22:31
Ik vind het niet zo gek hoor, vintage voor ouder dan 25 jaar. Of vind je dat er in 1978 nog geen vintage fenders bestonden?

Ik weet niet of er in '78 al vintage strats bestonden. (ik was er toen nog niet :hippie:).

Je kan toch moeilijk een Fender strat uit "82 al vintage noemen.

Op het mylespaul forum spreekt men pas over vintage als het <'70 is.

Midwolda
18 augustus 2009, 22:32
hoe oud moet iets dan zijn om vintge te zijn?

Dat is eigenlijk best wel een hele goede vraag. :ok:

geert1976
18 augustus 2009, 22:33
Ik weet niet of er in '78 al vintage strats bestonden. (ik was er toen nog niet :hippie:).

Je kan toch moeilijk een Fender strat uit "82 al vintage noemen.

Op het mylespaul forum spreekt men pas over vintage als het <'70 is.

:cheerup::cheerup::cheerup: dan is mijn 67er Vintage jippie:cheerup::cheerup:

Pepe
18 augustus 2009, 22:37
Ik weet niet of er in '78 al vintage strats bestonden. (ik was er toen nog niet :hippie:).

Je kan toch moeilijk een Fender strat uit "82 al vintage noemen.

Op het mylespaul forum spreekt men pas over vintage als het <'70 is.

Je kan toch rekenen? In 78 was een strat uit het eerste jaar 24 jaar oud. En reken maar dat er toen al een vintage strat markt was.

En wie is "men"? Een of 2 posters? Is daar concensus over? En zo ja, is het dan zo?
Dat refereren aan "men"... dat is net zoiets als SBS die schreeuwt "heel Nederland is in de ban van"....
En ja, als je een gitaar uit '67 hebt, dan lijkt me dat redelijk vintage. Maar door er een label aan te hangen wordt ie er niet meer waard van.

Nielsje
18 augustus 2009, 22:41
Dat refereren aan "men"... dat is net zoiets als SBS die schreeuwt "heel Nederland is in de ban van"....

Bij die campingzender is alles altijd 'hilarisch'..

Pepe
18 augustus 2009, 22:45
Over strats gesproken, Fender noemde zijn reissue uit 82 vintage reissues en dat sloeg op 1957 en 1962.

zeiler
18 augustus 2009, 22:48
mwah kan ook zijn dat die op diverse sites adverteerd

maar dan upload je toch weer de foto's die je zelf gemaakt hebt en op je eigen pc hebt staan??? niet eerst die van een andere site (= lagere kwaliteit) weer halen, en dan weer bij een ander uploaden...

en waarom dan van 2 verschillende sites (ook nog van verschillende landen?)

tjah... Het kan best kloppen, maar ik vind 't erg vaag!

geert1976
18 augustus 2009, 22:55
maar dan upload je toch weer de foto's die je zelf gemaakt hebt en op je eigen pc hebt staan??? niet eerst die van een andere site (= lagere kwaliteit) weer halen, en dan weer bij een ander uploaden...

en waarom dan van 2 verschillende sites (ook nog van verschillende landen?)

tjah... Het kan best kloppen, maar ik vind 't erg vaag!

daar heb je een punt, maar misschien is de adverteerder te lui of te gemakzuchtig geweest om overal goede foto's te plaatsen

zeiler
18 augustus 2009, 23:08
daar heb je een punt, maar misschien is de adverteerder te lui of te gemakzuchtig geweest om overal goede foto's te plaatsen

jah, maar ik bedoel, als je een foto maakt zet je die toch eerst op je eigen pc???
En dan naar marktplaats...

om een foto van marktplaats af te halen moet je het met een screenshot doen (kopieer/plak beveiliging)... dan die foto weer uitknippen in paint of photoshop,
en dan weer uploaden naar gitaarnet...

dus da's nog meer werk dan je andere foto weer opvissen :)!

achjah... 't zal wel kloppen, maar het is wel enorm vaag, 2 verschillende sites enzo, verschillende landen...

geert1976
18 augustus 2009, 23:30
Je kan toch rekenen? In 78 was een strat uit het eerste jaar 24 jaar oud. En reken maar dat er toen al een vintage strat markt was.

En wie is "men"? Een of 2 posters? Is daar concensus over? En zo ja, is het dan zo?
Dat refereren aan "men"... dat is net zoiets als SBS die schreeuwt "heel Nederland is in de ban van"....
En ja, als je een gitaar uit '67 hebt, dan lijkt me dat redelijk vintage. Maar door er een label aan te hangen wordt ie er niet meer waard van.

ach daar gaat het mij niet zo om, hij is lekker oud, maar spelen is het belangsrijkste

geert1976
18 augustus 2009, 23:51
http://link.marktplaats.nl/265085141

gatver de gatver, begin mij nu echt te ergeren aan die klaploper:angry:

Quicksilver
19 augustus 2009, 00:40
Ziet dit er goed uit?
http://cgi.ebay.nl/JACKSON-RR3-rr-3-Rhoads-Electric-Guitar-BLACK_W0QQitemZ390083029473QQcmdZViewItemQQptZUK_M usical_Instruments_Guitars_CV?hash=item5ad2c2a9e1&_trksid=p3286.c0.m14

Ik overweeg volgend jaar mijn spaarcentjes over te maken naar de rekening van deze verkoper, maar aangezien je nooit 100% zeker bent wil ik het toch even bij jullie navragen. :grouphug::)

pannekoek
19 augustus 2009, 00:43
@quicksilver:

of wat dacht je gewoon van dit???
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/269193322-jackson-rr3.html?return=eJxNjdFuwjAMRf8Fqby1aVM2UKoKlT%2Bx QqBZEjeKXW0C8e%2B40x72Yp97bOmC6czTm3Ygo%2FWn2ZGDYu dhZs5GqbBkh02CEjhHAKYGo0rrw7tQO6w9Epc1OWSHihCg%2FD f13TMU2S66wMWTnZU9Hk7NzCmef%2BLY7a808lL1U1f1lyhjOu rThnrDwy%2By4MNnQbpd6e83b7YVSHKYUAqLtxLDt8QvsIEWrP SHbkvpRS%2Fkxet9zuvY7obXGz%2BmT%2BA%3D&df=1&fta=eNotjcFugzAQRP9lpeZsQ9WQWXHrpV%2BBtjFN3RiwWJNE Rfx7bdLbzs7MG8ERq6IBLXPobhKUWHG0oEdo7cFpmyZYDgm%2F PrJ%2BOc0qJhgeIsZl6Gd%2F5usdP3K%2B6jS%2BVGaea57Uoz rEuLSm4F5BUS49sc9lRQ3ybt%2FJs9aYz5N5kyJtdtIUxWkX%2 BvGSvkvDZOMEGuTRFUjuuZ1SgeROLLBYM7dumue9Ox%2Fv%2F7 vlT7xtz%2Fyt5A3WbfsDCMBLpg%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Pepe
19 augustus 2009, 00:43
Rustig, denk aan je hart Geert!
En hij zegt zolangzamerhand precies wat het is? Je hebt toch wel indruk gemaakt. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Quicksilver
19 augustus 2009, 00:47
@quicksilver:

of wat dacht je gewoon van dit???
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/269193322-jackson-rr3.html?return=eJxNjdFuwjAMRf8Fqby1aVM2UKoKlT%2Bx QqBZEjeKXW0C8e%2B40x72Yp97bOmC6czTm3Ygo%2FWn2ZGDYu dhZs5GqbBkh02CEjhHAKYGo0rrw7tQO6w9Epc1OWSHihCg%2FD f13TMU2S66wMWTnZU9Hk7NzCmef%2BLY7a808lL1U1f1lyhjOu rThnrDwy%2By4MNnQbpd6e83b7YVSHKYUAqLtxLDt8QvsIEWrP SHbkvpRS%2Fkxet9zuvY7obXGz%2BmT%2BA%3D&df=1&fta=eNotjcFugzAQRP9lpeZsQ9WQWXHrpV%2BBtjFN3RiwWJNE Rfx7bdLbzs7MG8ERq6IBLXPobhKUWHG0oEdo7cFpmyZYDgm%2F PrJ%2BOc0qJhgeIsZl6Gd%2F5usdP3K%2B6jS%2BVGaea57Uoz rEuLSm4F5BUS49sc9lRQ3ybt%2FJs9aYz5N5kyJtdtIUxWkX%2 BvGSvkvDZOMEGuTRFUjuuZ1SgeROLLBYM7dumue9Ox%2Fv%2F7 vlT7xtz%2Fyt5A3WbfsDCMBLpg%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Heeft tremolo van vóór 2006 productiemodellen. Die is gemaakt van slechter metaal ;) Uiteindelijk word die vervangen, maar zal het er wel eerst mee moeten doen!!

En ik vind het jammer dat er dan weer mee geknutseld is, ik wil de extra controls niet en waar moet ik in godsnaam een zwarte nieuwe slagplaat weghalen voor een rr3?
Word me uiteindelijk te gek, liever €50,- meer voor een betere tremolo, nieuw, en geen gezooi met de controls, en de kleur van de trem en slagplaat.

geert1976
19 augustus 2009, 00:50
Rustig, denk aan je hart Geert!
En hij zegt zolangzamerhand precies wat het is? Je hebt toch wel indruk gemaakt. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Weet ik wel, maar moet je die biedingen zien, gvd is gewoon een Squier hals, ben benieuwd waar de rest uit bestaat, durf bijna een Squier in mijn reet te drukken dat die body ook niet Fender is en die brug? ik twijfel, vlgs mij geen USA

bah bah bah ik kan er echt niet tegen als iemand de boel zo loopt te belazeren, moest het even kwijt

pannekoek
19 augustus 2009, 00:51
Heeft tremolo van vóór 2006 productiemodellen. Die is gemaakt van slechter metaal ;) Uiteindelijk word die vervangen, maar zal het er wel eerst mee moeten doen!!

En ik vind het jammer dat er dan weer mee geknutseld is, ik wil de extra controls niet en waar moet ik in godsnaam een zwarte nieuwe slagplaat weghalen voor een rr3?
Word me uiteindelijk te gek, liever €50,- meer voor een betere tremolo, nieuw, en geen gezooi met de controls, en de kleur van de trem en slagplaat.

die schakelaar voor coilsplitting moet je als voordeel zien. is ie extra veelzijdig.

en die tremolo is prima hoor. niet de beste op de markt maar voorlopig wel even voldoende. helemaal als je toch wel van plan bent om hem te vervangen ;)

Quicksilver
19 augustus 2009, 00:53
die schakelaar voor coilsplitting moet je als voordeel zien. is ie extra veelzijdig.

en die tremolo is prima hoor. niet de beste op de markt maar voorlopig wel even voldoende. helemaal als je toch wel van plan bent om hem te vervangen ;)

Ja, maar voor 50 euro meer heb ik een gloednieuwe! En deze is van voor 2006! De tremolo werd toen van slechter metaal gemaakt (nogmaals), nu van beter metaal!

Edit: en ja, ik ben gewoon een zeikerd en betweter, ik vind die extra splitters foeilelijk en ik wil ze niet :seriousf::chicken:

pannekoek
19 augustus 2009, 00:56
Ja, maar voor 50 euro meer heb ik een gloednieuwe! En deze is van voor 2006! De tremolo werd toen van slechter metaal gemaakt (nogmaals), nu van beter metaal!

Edit: en ja, ik ben gewoon een zeikerd en betweter, ik vind die extra splitters foeilelijk en ik wil ze niet :seriousf::chicken:

ik zie maar 1 extra schakelaartje erbij

Quicksilver
19 augustus 2009, 00:59
ik zie maar 1 extra schakelaartje erbij

Ik zie een extra schakelaartje, en een ontbrekende tone knop.

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/5c5c203bdc26e766698f88b2da8410a1.jpg

Nogmaals, zwarte hardware>chromen hardware en hij heeft het bouwjaar niet mee.
En de slagplaat wil ik zwart hebben, en waar ik in godsnaam originele replacement daarvoor kan vinden..

Hij heeft het ook over een tremolo die is geblokkeerd omdat hij anders snel ontstemd. Dat is een teken van nogal wat wear op die tremolo want het zijn prima tremolos, beste gelicenseerde die ik bespeeld heb, maar ook de nieuwe versie gaat naar verloop van tijd minder. Je kent mijn speelstijl nu zonbeetje wel, dus ik neem aan dat de tremolo die niet omhoog kan gewoon geen optie is, ookal kun je hem makkelijk deblokkeren (tenzij die gast heeft zitten lijmen? :???:)

guitarkid
19 augustus 2009, 07:53
Rustig, denk aan je hart Geert!
En hij zegt zolangzamerhand precies wat het is? Je hebt toch wel indruk gemaakt. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Ik heb 'm gister nog een mailtje gestuurd. 't Is de laatste die hij heeft en hij houdt er dan mee op. Zegt hij...

Gr. C.

Hendriks
19 augustus 2009, 08:01
Ik heb 'm gister nog een mailtje gestuurd. 't Is de laatste die hij heeft en hij houdt er dan mee op....

Gr. C.

Helaas heeft er inmiddels wel een behoorlijk aantal verkocht , dus zitten er een aantal met een neppert thuis.
Hij mailde mij dat hij ze ook in vertrouwen had gekocht en dat hij het grootste slachtoffer is, blabla,bla.

pimmedoris
19 augustus 2009, 09:25
Die strat uit de jaren '80 beschouwd de verkoper al als vintage :o

man man man, waar gaan we toch naar toe

Om even de discussie over al dan niet vintage op te rakelen... Bedoelt de verkoper niet dat de KLEUR 'vintage white' is? Hij is namelijk wel van dat gelige wit.... Misschien niet helemaal lekker uitgedrukt, en daarna nog wat gezanik over zeldzaam enzo, maar bedoelt hij/zij niet gewoon de kleur?

Bernardduur
20 augustus 2009, 10:04
Nu dan ook bassen (http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/basgitaren/fender-precision-basgitaar-50659833.html?fh_start_index=15)

Jappiedepappie
20 augustus 2009, 12:51
http://www.speurders.nl/overzicht/epiphone-slash-snakepit-mint-conditie-limited-edition-50594994.html

Bram+
20 augustus 2009, 12:55
Waar twijfel je over?

Jappiedepappie
20 augustus 2009, 12:58
Waar twijfel je over?

Over de echtheid... ik las iets over volume- en toonpots die op 1 lijn moeten staan en nou heb ik toch het idee dat dat hier niet het geval is....

barno
20 augustus 2009, 13:00
Nu dan ook bassen (http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/basgitaren/fender-precision-basgitaar-50659833.html?fh_start_index=15)

lijkt me een zelfbouw met een fender logo op. hij ontkent het niet maar zou het toch beter vermelden

Spitfire
20 augustus 2009, 13:00
Over de echtheid... ik las iets over volume- en toonpots die op 1 lijn moeten staan en nou heb ik toch het idee dat dat hier niet het geval is....

Kun je echt helemaal niks over zeggen tenzij de foto recht van voren is gemaakt.

Jappiedepappie
20 augustus 2009, 13:10
Kun je echt helemaal niks over zeggen tenzij de foto recht van voren is gemaakt.

1 foto van linksvoor en 1 foto van rechtsvoor met beide dezelfde afwijking...

Jappiedepappie
20 augustus 2009, 13:14
http://images4.speurders.nl/images/50/5059/50594994_1.jpg

Is toch eigenlijk wel redelijk recht van voren

HaroldA
20 augustus 2009, 13:27
Over de echtheid... ik las iets over volume- en toonpots die op 1 lijn moeten staan en nou heb ik toch het idee dat dat hier niet het geval is....

Volgens mij is hij echt. Bij Epiphone nemen ze het niet zo nauw met de afwerking en zitten de potmeters wel vaker niet goed uitgelijnd...

Idealiter lopen de bovenste 2 potmeters in een rechte lijn naar het schroefje van de (denkbeeldige) slagplaat.

robert-gitarist
20 augustus 2009, 13:34
Volgens mij is hij echt. Bij Epiphone nemen ze het niet zo nauw met de afwerking en zitten de potmeters wel vaker niet goed uitgelijnd...

Idealiter lopen de bovenste 2 potmeters in een rechte lijn naar het schroefje van de (denkbeeldige) slagplaat.

Deze stond te koop, die is nu van mij ;)
En inderdaad, dit is een orginele Epiphone. Epiphone neemt het niet zo nauw met de maten. Ik heb 5 Epiphone Les Pauls en allemaal verschillen ze wel iets.

Jappiedepappie
20 augustus 2009, 13:42
Deze stond te koop, die is nu van mij ;)
En inderdaad, dit is een orginele Epiphone. Epiphone neemt het niet zo nauw met de maten. Ik heb 5 Epiphone Les Pauls en allemaal verschillen ze wel iets.

Dan zeg ik niets meer....

Jappiedepappie
20 augustus 2009, 13:44
Robert-gitarist,

nog een klein vraagje: is het wat, die Epi Slash Sig in verhouding tot andere Epi's?

robert-gitarist
20 augustus 2009, 13:50
Yep, hele toffe plank! Ik vind als nog de elementen wel ietjes modderig klinken maar verder een prettige gitaar! Looks vind ik prachtig maar ook de hals is net een stukje platter als een Epiphone LP Standaard. Breedte van de hals is vrijwel het zelf maar de hals is ietjes platter, meer het gevoel van een Gibson SG hals lijkt het wel :)
Nu ik deze Slash heb, ben ik eigelijk wel benieuwd naar de nieuwe soorten van de LP Slash die op moment geproduceerd worden. Met name de tabacco burst.

Jappiedepappie
20 augustus 2009, 13:57
Yep, hele toffe plank! Ik vind als nog de elementen wel ietjes modderig klinken maar verder een prettige gitaar! Looks vind ik prachtig maar ook de hals is net een stukje platter als een Epiphone LP Standaard. Breedte van de hals is vrijwel het zelf maar de hals is ietjes platter, meer het gevoel van een Gibson SG hals lijkt het wel :)
Nu ik deze Slash heb, ben ik eigelijk wel benieuwd naar de nieuwe soorten van de LP Slash die op moment geproduceerd worden. Met name de tabacco burst.

Jammer, ik had gehoopt dat hij nep was... nu blijkt hij echt te zijn, is iemand mij voor geweest en is het ook nog eens een lekkere gitaar...

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe modellen en baal ervan dat je ze nergens ziet/kunt vinden.

Maar gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ga morgen shoppen voor een nieuwe plank en twijfel nog steeds (heb een Gibson SG Special Faded 3 pickups op het oog, maar ook nog wat Epi's...morgen moet ik maar eens een lastige klant zijn en alles willen proberen....)

wietse
20 augustus 2009, 14:20
hoe oud moet iets dan zijn om vintge te zijn?

bij versterkers wordt hier op het forum t/m 1983 gerekend, lijkt mij verstandig om dit ook bij gitaren te doen.

xaviervr
24 augustus 2009, 12:21
http://link.marktplaats.nl/273831964

Ik heb gemaild met de persoon. Ze heeft geen papieren van de gitaar, wel een case.
Het serialnumber dat ze mij gaf, toonde aan dat de gitaar uit 2003 komt.

En toch klopt er iets niet. Die slagplaat lijkt niet te kloppen, geen plastieken ring rond de switch,

Wat vinden jullie ervan?

HaroldA
24 augustus 2009, 12:24
http://link.marktplaats.nl/273831964
En toch klopt er iets niet. Die slagplaat lijkt niet te kloppen, geen plastieken ring rond de switch

Is dat een rosewood toets ipv ebben? :???:

Rubster
24 augustus 2009, 12:26
Voor zover ik kan zien heeft deze 'Gibson' een palisander toets en volgens mij hebben de Gibson customs altijd een ebben toets.

edit: daarnaast lijkt het logo op de kop ook niet geheel te kloppen, is te klein

mrweird
24 augustus 2009, 12:27
http://link.marktplaats.nl/273831964

Ik heb gemaild met de persoon. Ze heeft geen papieren van de gitaar, wel een case.
Het serialnumber dat ze mij gaf, toonde aan dat de gitaar uit 2003 komt.

En toch klopt er iets niet. Die slagplaat lijkt niet te kloppen, geen plastieken ring rond de switch,

Wat vinden jullie ervan?

Volgens mij mis ik ook de fret binding, moeilijk te zien eigenlijk..
er staat welliswaar geen jaartal bij dus dan zou het een ouwetje kunnen zijn die een keer een herfret heeft gehad..

benwave
24 augustus 2009, 12:29
http://link.marktplaats.nl/273831964

Ik heb gemaild met de persoon. Ze heeft geen papieren van de gitaar, wel een case.
Het serialnumber dat ze mij gaf, toonde aan dat de gitaar uit 2003 komt.

En toch klopt er iets niet. Die slagplaat lijkt niet te kloppen, geen plastieken ring rond de switch,

Wat vinden jullie ervan?


Hahahh Neppert, duidelijk twee dingen die niet kunnen ( en niet de twee die jij aangeeft), even goed kijken Xavier !!

HaroldA
24 augustus 2009, 12:33
Hahahh Neppert, duidelijk twee dingen die niet kunnen ( en niet de twee die jij aangeeft), even goed kijken Xavier !!

Je kunt het bijna niet zien, maar volgens mij loopt de kopbinding door tot halverwege de eerste fret. Dat is ook een v/d kenmerken van een nepper...

Pepe
24 augustus 2009, 12:48
Nee, daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur durfen steken.

Jeroen^^
24 augustus 2009, 12:49
http://link.marktplaats.nl/273831964

Ik heb gemaild met de persoon. Ze heeft geen papieren van de gitaar, wel een case.
Het serialnumber dat ze mij gaf, toonde aan dat de gitaar uit 2003 komt.

En toch klopt er iets niet. Die slagplaat lijkt niet te kloppen, geen plastieken ring rond de switch,

Wat vinden jullie ervan?

Het 'Les Paul Custom' vind ik er raar uit zien persoonlijk :???: Het ziet er opgepropt uit en het is wit in plaats van goud.

http://i4.photobucket.com/albums/y127/swlabr/LPCustomHeadstock.jpg

Deze headstock is volgens de maker van de foto van een LP Custom uit 2003 en daar ziet het er toch anders uit.

Chocola
24 augustus 2009, 12:52
Zijn jullie nou gewoon blind of lezen jullie niet wat er staat?

Hij zegt zelf dat het een imitatie is.

benwave
24 augustus 2009, 12:54
Zijn jullie nou gewoon blind of lezen jullie niet wat er staat?

Hij zegt zelf dat het een imitatie is.

Die is goed, dat stond er daarstraks niet bij toen ik keek
En het bod van 1000 euro is ook snel weg

guitarkid
24 augustus 2009, 12:54
edit: daarnaast lijkt het logo op de kop ook niet geheel te kloppen, is te klein

Dat zeker voor een LP Custom!!! Gibson heeft echter wel gitaren met een kleiner "pentograph-logo", o.a. de vroege Super 400 CESN. Die ring van de switch kan er natuurlijk afgehaald zijn. Neemt niet weg dat ik er geen goed gevoel bij heb.....

Gr. C.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/111gibsonsuper400-1937.jpg

guitarkid
24 augustus 2009, 12:57
Zijn jullie nou gewoon blind of lezen jullie niet wat er staat?

Hij zegt zelf dat het een imitatie is.

Dat stond er net inderdaad nog niet....
Ok, duidelijk...!!!
Maarre...., ben jij nou blind of zag je niet dat ze Angelique heet....??? :) ;)

Gr. C.

Chocola
24 augustus 2009, 12:58
Dat stond er net inderdaad nog niet....
Ok, duidelijk...!!!

Gr. C.;)

Aah, dan heb ik niets gezegd. Wat een vieze oplichter dan...

HaroldA
24 augustus 2009, 13:05
Aah, dan heb ik niets gezegd. Wat een vieze oplichter dan...

Vers in m'n mailbox:


hoi Harold,
mijn excuses voor mijn advertentie,
Ik heb gehoord dat het dus een imitatie is ,door dat ik geen verstand heb van gitaren .
Mvg angelique

Of het de waarheid is zullen we nooit te weten komen...

Arjan12
24 augustus 2009, 13:07
Een Custom heeft toch ook altijd een ebben toets?

benwave
24 augustus 2009, 13:09
Een Custom heeft toch ook altijd een ebben toets?

Yes altijd

Rubster
24 augustus 2009, 13:30
Ja, ik heb maar even een mailtje verstuurd naar mevr Angelique:




Geachte angelique,

Ik bekijk zojuist deze advertentie en mij valt op dat je niet geheel eerlijk bent qua verstrekken van informatie. Dit is namelijk geen Gibson Les Paul Custom, maar een namaak. Dit is onder andere te zien aan het logo op de kop en aan de palisander toets.
Ik zou je vriendelijk willen verzoeken je advertentie aan te passen en te vermelden dat het een nepper betreft. Ik ga er van uit dat jij je ook kunt voorstellen dat wanneer je een BMW X5 besteld, je geen Lada verwacht en wilt.

Mvg,

Ruben

En al snel kreeg ik dit terug:



Beste ruben ,
Ik bergrijp u mail en ik ga hem gelijk aan passen mijn exuses voor mijn ontwetendschap van e gitaar dit is
niet mijn bedoeling.
mvg angelique

Nielsje
24 augustus 2009, 13:41
Yes altijd

Ook een customshopper uit de custom shop, dus niet zo'n 'serie-matige les paul custom'?

benwave
24 augustus 2009, 15:23
Ook een customshopper uit de custom shop, dus niet zo'n 'serie-matige les paul custom'?


Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, in de customshop is alles mogelijk waarschijnlijk
maar de normale Les Paul custom heeft iig altijd een ebben toets

Arjan12
24 augustus 2009, 15:34
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, in de customshop is alles mogelijk waarschijnlijk


Volgens Orpheo niet.

Troy
25 augustus 2009, 16:38
http://www.2dehands.be/aria-silversparkle-1977-koopje-62894786.html

Beetje een raar geval. Een Aria (zogezegd) uit 1977 met een moderne headstock en een hedendaags logo, maar wel met typische verweerde humbuckers... Weet niet wat ik ervan moet denken:???:

BamBuFan1
25 augustus 2009, 17:03
Het loopt Willem de handelaar sinds vanochtend dun door de broek...
http://www.2dehands.nl/waarschuwing-62883799.html

zeiler
25 augustus 2009, 17:09
Het loopt Willem de handelaar sinds vanochtend dun door de broek...
http://www.2dehands.nl/waarschuwing-62883799.html

mooi dat hij dat ff meedeelt... sorry dat ik het zeg, maar wat een kneus zeg...

ik hoop (wat ze ongetwijfeld NIET zullen doen) dat ze die man z'n IP eens heel goed in de gaten gaan houden :)!

geert1976
27 augustus 2009, 01:07
deze kat miaauwt een verkeerde toon

http://link.marktplaats.nl/274427342

is geen vroege serie uit Korea, maar een van de laatste series uit Korea

En de advertentie tekst is een beetje Johan de gitaarbouwer achtig

geert1976
27 augustus 2009, 01:13
en nog eentje van deze kater

http://link.marktplaats.nl/273684959

ik twijfel een beetje over de echtheid van deze Fender, raar serienummer op de achterzijde en de decal is erg mooi in vergelijking met de headstock en de relicer/bouwer doet mij denken aan zo'n Robert Allison jerk-off

En ook hier heeft de tekst een hoog Johan de Gitaarbouwer gehalte

guitarkid
27 augustus 2009, 07:56
en nog eentje van deze kater

http://link.marktplaats.nl/273684959

ik twijfel een beetje over de echtheid van deze Fender, raar serienummer op de achterzijde en de decal is erg mooi in vergelijking met de headstock en de relicer/bouwer doet mij denken aan zo'n Robert Allison jerk-off

En ook hier heeft de tekst een hoog Johan de Gitaarbouwer gehalte

Is dat decal wel in orde? Zowel onder "Fender" als onder "Telecaster" staat nog kleine tekst. En de tuners...? Ach, en de toon van de advertentie: hij wil natuurlijk graag verkopen... En Scott Schroeder, was dat geen vriendje van Robert Allison? ;)

Gr. C.

geert1976
27 augustus 2009, 13:05
tja ik moet bekennen dat ik wel eens een aanvaring heb gehad in het verleden met deze heer inzake een gitaar en hij kwam mij als broodhandelaar over

BamBuFan1
27 augustus 2009, 16:56
tja ik moet bekennen dat ik wel eens een aanvaring heb gehad in het verleden met deze heer inzake een gitaar en hij kwam mij als broodhandelaar over

Je brood verdienen met het liegen over gitaren? Je moet er maar net zin in hebben...

pannekoek
27 augustus 2009, 17:04
ik word een beetje moe van die gozer

geert1976
27 augustus 2009, 17:08
ik word een beetje moe van die gozer

van mij:???: of van die kater:makeup:

pannekoek
27 augustus 2009, 17:09
van mij:???: of van die kater:makeup:

die kater, met z'n allparts custom shop USA stratocasters

geert1976
27 augustus 2009, 17:11
ah ok, ja het lijkt wel een trend te worden, om met allerlei customshop(shit) te adverteren, beetje jammer want zo worden de echte Fenders wel tekort gedaan

macwilliams
27 augustus 2009, 17:16
Jammer dat marktplaats een platform is voor oplichters, fraudeurs en misdadigers.

the sure thing
27 augustus 2009, 17:37
Is dat decal wel in orde? Zowel onder "Fender" als onder "Telecaster" staat nog kleine tekst. En de tuners...? Ach, en de toon van de advertentie: hij wil natuurlijk graag verkopen... En Scott Schroeder, was dat geen vriendje van Robert Allison? ;)

Gr. C. serienummer klopt echt NIET

guitarkid
27 augustus 2009, 17:51
Jammer dat marktplaats een platform is voor oplichters, fraudeurs en misdadigers.

Misdadigers..., toe maar macwilliams !!! :)
Maar gelukkig ook van een heleboel mensen die het wel goed menen !
Sprak C, die zo graag in het goede van de mens en de muzikant in het bijzonder wil geloven. ;)
Maar dat valt soms niet mee, dat moet ik je nageven....

Gr. C.

macwilliams
27 augustus 2009, 19:45
Wanneer iemand een fake produkt op MP verkoopt als zijnde echt is hij niet alleen een oplichter maar voor onze wet ook een misdadiger. Ook ik ga initieel uit van het goede in de mens. Blijf echter wel voorzichtig handelen.

dezperado
27 augustus 2009, 20:41
staat op marktplaats een Gibson LP custom Peter Frampton
ik had 1300 geboden en vroeg serienummer
geen antwoord

ff googleen www.madeinchina.com usd 399 gratis bezorgd

Midwolda
27 augustus 2009, 20:57
Een advertentie zonder een foto van een controleerbaar serienummer: ik reageer al niet eens meer.

Of het moet een oude Jap zijn of een merk/model waarbij s/n's niet gebruikt werden...
maar dan zijn er altijd genoeg andere details om op te letten.

BamBuFan1
28 augustus 2009, 00:02
Een advertentie zonder een foto van een controleerbaar serienummer: ik reageer al niet eens meer.

Of het moet een oude Jap zijn of een merk/model waarbij s/n's niet gebruikt werden...
maar dan zijn er altijd genoeg andere details om op te letten.

En nu zelfs Epi's en Iba's al gekloond worden is de lol van het verzamelen er eigenlijk wel af...

geert1976
28 augustus 2009, 00:29
En nu zelfs Epi's en Iba's al gekloond worden is de lol van het verzamelen er eigenlijk wel af...

http://link.marktplaats.nl/274671151

is dit nu een nep epiphone, lijkt er wel op zoals ik naar de headstock kijk:???:

pannekoek
28 augustus 2009, 00:34
http://link.marktplaats.nl/274671151

is dit nu een nep epiphone, lijkt er wel op zoals ik naar de headstock kijk:???:

ja dit is een nepper, hij is ''te nieuw'' met leuke stickertjes op de pups, headstock klopt niet, logo, trussrod cover, lijn van de potmeters etc.

geert1976
28 augustus 2009, 00:41
lekker, die klootzak verkoopt hem als zijnde echt:(

pannekoek
28 augustus 2009, 00:42
lekker, die klootzak verkoopt hem als zijnde echt:(

ik sta er al niet eens meer van te kijken, en marktplaats mailen heeft geen zin want ze weigeren de advertenties te verwijderen waardoor de oplichters gewoon vrij spel krijgen.

geert1976
28 augustus 2009, 00:44
Ik zeg terroriseren die aarshol:angry:

pannekoek
28 augustus 2009, 00:45
Ik zeg terroriseren die aarshol:angry:

ik zeg Gibson Gestappo!

Chocola
28 augustus 2009, 00:58
Ik zeg terroriseren die aarshol:angry:


Beschrijving
Mooie Epiphone Les Paul Custom, goede conditie, alle specification info beschikbaar op http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Epiphon e.aspx

Deze gitaar bijna nieuw zijn, maar met aleen nu 400 Euro, heel veel goedkoper dan in de shop. Even mail of bellen als u willen het gitaar bekijken.

Hij is niet alleen een oplichter, ook nog eens een persoon dat niet eens normaal Nederlands spreekt. Van mij mag hij per direct uit Nederland gezet worden wegens illegale handel en nog wat persoonlijke redenen omtrent het verkloten van de taal. Wat een kansloos persoon.

geert1976
28 augustus 2009, 01:08
Hij is niet alleen een oplichter, ook nog eens een persoon dat niet eens normaal Nederlands spreekt. Van mij mag hij per direct uit Nederland gezet worden wegens illegale handel en nog wat persoonlijke redenen omtrent het verkloten van de taal. Wat een kansloos persoon.

Ik heb hier nog een Squier Tele staan, drukken we die gelijk in zijn r**t, dat zal hem leren:soinnocent:

BamBuFan1
28 augustus 2009, 02:09
Ik heb hier nog een Squier Tele staan, drukken we die gelijk in zijn r**t, dat zal hem leren:soinnocent:

Zonde van de Squier, douw er maar een mooie Musoland in!

geert1976
28 augustus 2009, 02:16
Zonde van de Squier, douw er maar een mooie Musoland in!

Squier is made in China:seriousf:

alhoewel een Les Paul kopie komt harder aan in zijn r**t, omdat die groter is, dus je hebt wel een punt:seriousf:

macwilliams
28 augustus 2009, 06:47
Overdwars een explorer of een bc rich warlock er in.
Het is gewoon walgelijk dat marktplaats dit soort praktijken zo makkelijk toe laat. Ik begin nu echt wel voorstander te worden op een algeheel verbod op kopieën, ook niet een met handbagage uit China meenemen voor jezelf. Totaal verbod.

Misdadigers!!:mad:

Kakihara
28 augustus 2009, 08:59
1956 Les Paul Gold Top (http://www.2dehands.be/1956-gibson-les-paul-gold-62959573.html?locale=all&p=all&user=2321966) voor minder dan een huidige standard en in die conditie ? Something smells fishy imho ...

guitarkid
28 augustus 2009, 09:32
1956 Les Paul Gold Top (http://www.2dehands.be/1956-gibson-les-paul-gold-62959573.html?locale=all&p=all&user=2321966) voor minder dan een huidige standard en in die conditie ? Something smells fishy imho ...

Vaag...! Het logo staat zowat tussen de tuners....

Gr. C.

Kakihara
28 augustus 2009, 09:38
Vaag...! Het logo staat zowat tussen de tuners....

Gr. C.

Dat komt wel overeen met dit :

http://i116.photobucket.com/albums/o20/blues_bird/1956%20Goldtop/1956_Goldtop_69.jpg

Maar ik ben niet zeker of Gibson de achterkant van de neck en body voorzag van een laagje goud ?

Sjoerdo
28 augustus 2009, 09:56
1956 Les Paul Gold Top (http://www.2dehands.be/1956-gibson-les-paul-gold-62959573.html?locale=all&p=all&user=2321966) voor minder dan een huidige standard en in die conditie ? Something smells fishy imho ...

Ik durf niet direct te beweren dat deze nep...

Logo zit inderdaad wat laag, maar is wel moeilijk te zeggen omdat die foto zo uitgerekt is...

Dit is een originele headstock v/e gibson echter van een special;

http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-13603_headstock-front.jpg

dit de headstock uit de advert;
http://img.2dehands.be/f/normal/62959573_4-1956-gibson-les-paul-gold-top-standard.jpg

het trussrodcover plaatjes klopt iig wel...

HaroldA
28 augustus 2009, 10:13
1956 Les Paul Gold Top (http://www.2dehands.be/1956-gibson-les-paul-gold-62959573.html?locale=all&p=all&user=2321966) voor minder dan een huidige standard en in die conditie ? Something smells fishy imho ...

Exact dezelfde advertentie heeft ook op een andere site gestaan: http://www.google.nl/search?q=%22Les+Paul+Standard.+Great+and+rare+guit ar.%22

Oplichterij dus!

guitarkid
28 augustus 2009, 11:23
Maar ik ben niet zeker of Gibson de achterkant van de neck en body voorzag van een laagje goud ?

Die zijn er volgens mij wel. Ik moet zeggen dat ik nu wel wat ga twijfelen, na die foto van jou met het logo......

Gr. C

Daan_B
28 augustus 2009, 11:35
http://link.marktplaats.nl/273587656

Wat is de deal met die body's bij Gibson tegenwoordig:???:?

HaroldA
28 augustus 2009, 11:38
http://link.marktplaats.nl/273587656

Wat is de deal met die body's bij Gibson tegenwoordig:???:?

Wat is het probleem? :chicken:

Daan_B
28 augustus 2009, 11:39
Ehu, de body..? Dat hout is echt slecht gematched...

HaroldA
28 augustus 2009, 11:44
Ehu, de body..? Dat hout is echt slecht gematched...

En daarom is hij nep???

HaroldA
28 augustus 2009, 16:23
Hij is niet alleen een oplichter, ook nog eens een persoon dat niet eens normaal Nederlands spreekt. Van mij mag hij per direct uit Nederland gezet worden wegens illegale handel en nog wat persoonlijke redenen omtrent het verkloten van de taal. Wat een kansloos persoon.

Hij spreekt ook alleen maar Engelands:


Hi Harold,

A friend of mine sent it to me from the UK. He used it for a while but it still looks new. I'm a Gibson fan and also using real Gibson guitars in my spare time. Before I got this Epiphone I was thinking about having one as the substitute for my Gibson Les Paul 'cause the guitar consumes too much after keeping using it every day. However, now I've found it still too different from my Gibson, always unaccustomed feelings when I switch between them. So I decided to sell it when it still looks new. Hope it answers your question :)

Regards!


Jason

pimmedoris
28 augustus 2009, 17:35
mwa, zijn engels vind ik niet al te best...


...Les Paul 'cause the guitar consumes too much after keeping using it every day
wtf bedoelt hij hiermee?

en:

So I decided to sell it when it still looks new
is ook leuk. Volgens mij moet dat "while" zijn...

Als je de gitaar wil kopen krijg je misschien een mailtje of je het geld over wil maken naar Nigeria...

Jimwoud
28 augustus 2009, 17:47
mwa, zijn engels vind ik niet al te best...


wtf bedoelt hij hiermee?
...Les Paul 'cause the guitar consumes too much after keeping using it every day



Volgens mij eet die gitaar constant zijn koelkast leeg.....

Daan_B
28 augustus 2009, 17:49
En daarom is hij nep???

Dat zeg ik niet, alleen ontzettend lelijk, en schandalig op een gitaar van meer dan 1000 euro:sssh:.

Rinze
28 augustus 2009, 18:04
Dat zeg ik niet, alleen ontzettend lelijk, en schandalig op een gitaar van meer dan 1000 euro:sssh:.

Kan ook later verschillend verkleurd zijn? De adverteerder is wel een beetje dom trouwens, hij beweert dat Explorers tegenwoordig van ebbenhout gemaakt worden :seriousf: niet te tillen die dingen...

dezperado
28 augustus 2009, 19:34
gibson les paul Peter Frampton zou nu ongeveer + $ 3000 waard zijn en deze op mp http://link.marktplaats.nl/274019329

is ereen van usd 290,00 op madeinchina.com

dus pas op er zijn al hoge bieders bij

Ik had 1300 geboden maar had het door en heb mn bod verwijderd en een mooie LP gekocht van iemand die er nooit op had gespeeld en hem 15 jaar in de koffer had bewaard met alle papieren erbij

leren spelen was er nooit van gekomen kreeg versterker etc erbij

Bram+
28 augustus 2009, 20:10
Ik snap er geen reet van. Hier staan geen eens foto's bij, alleen een stock plaatje, dus voor hetzelfde geld is er helemaal geen gitaar te 'kopen'. Hoe zou je überhaupt kunnen weten dat het om een chinees gaat?

Dat verhaal van jou van die 'LP van iemand die er nooit op heeft gespeeld en 15 jaar in een koffer heeft gestaan' klinkt trouwens ook als een prima oplichtersverhaal :D

Kakihara
28 augustus 2009, 20:51
Dat zeg ik niet, alleen ontzettend lelijk, en schandalig op een gitaar van meer dan 1000 euro:sssh:.

Dan moet je de tops van 50's Les Pauls zien, verre van perfect bookmatch en worden toch om (onder andere) hun schoonheid geroemd...

nickofzo
1 september 2009, 00:18
http://www.adoos.nl/post/7486772/gibson_custom_shop_1960_les_paul_vosanot650_euro

deze kwam ik net tegen.. hoe chinees zal hij zijn?

nickofzo
1 september 2009, 00:26
check ook die andere dingen erbij..


Mapex Pro M 7-Piece Fusion Pop...........€680.00 EUR
Ludwig Classic Maple 4-Piece Drum..........€1200.00 EUR
Mapex Saturn 6-Piece Studio Drum Set Electric Blue..........€950.00 EUR
Ludwig Accent Fab 4 4-Piece Drum Set...........€750.00 EUR
Mapex M Birch Studio 6-Piece Studio Drum Set..............€820.00 EUR
Pacific LXE Series 5-Piece Tiger Ash Red Finish Drum Set w/ Black Hardware....€900.00 EUR
Tama Superstar 7-Piece Double Bass...........................€800.00 EUR
Roland TD-20S V-Pro Electronic Drum Set------------€1950.00 EUR
Roland TD-12S V-Stage Electronic Drum Set------------€1450.00 EUR
Roland TD-9SX V-Tour Electronic Drum Set ------------€1250.00 EUR
ADAM Audio S3A Studio Monitor...................€900.00 EUR
ADAM Audio P22A Studio Monitor...................€500.00 EUR
Mackie TT System32 ................€4200.00 EUR
Mackie Digital X Bus Console ................€4900.00 EUR
Midas XL340 Mixing Console .................€5000.00 EUR
Mackie TT24 Digital Live Console Mixer ...................€1600.00 EUR
Paragon PII Monitor Console ....................€11000.00 EUR
Tascam DM4800 Digital Mixer .................€1150.00 EUR
TASCAM DM-3200 Digital Mixer ...................€650.00 EUR
Access Virus TI Polar ..............€1050.00 EUR
Access Virus TI Desktop.............€850.00 EUR
Fender Yngwie Malmsteen.......................€350 euro
Fender American Deluxe Jazz 3-tone.....€400 euro
Martin 000-28 EC Eric Clapton Signature.......€650 euro
Martin OM-21 Special Acoustic.....................€580 euro
Martin HD-28VE Acoustic-Electric Guitar........€850 euro
Gibson Custom Shop 1968 Les Paul.............€1300 euro
Gibson Custom Shop 1960 Les Paul VOS.............€650 euro
Epiphone G-1275 Custom Double-Neck Electric Guitar....€220 euro
Traben Bootsy Star Electric Bass Guitar.......................€450 euro


epiphone sg doubleneck 220 euri?

pannekoek
1 september 2009, 00:47
http://www.adoos.nl/post/7486772/gibson_custom_shop_1960_les_paul_vosanot650_euro

deze kwam ik net tegen.. hoe chinees zal hij zijn?

die foto is echt..... maar die advertentie deugt van geen kant

nickofzo
1 september 2009, 19:13
haha ik reageerde zovan hoe en wat over die gitaar..
krijg ik dit terug

Dear Nick,

Thank you for your inquiry dated today.

We have so many of the Gibson Custom Shop 1960 Les Paul VOS in stock,This is Brand New comes with complete accessories sealed in it's original factory box ( Hard cases) with 2 years international warranty and 90days return policy.


QUOTATION:

Gibson Custom Shop 1960 Les Paul VOS.............€650 euro

In every 3 units you buy from us you stand a chance of getting one free and 5 units and get 2 free including free shipping to your door step.

Shipping fee to your doorstep cost €50.00 EUR

We ship to your door step via FedEx/ DHL shipping company and within 2days you will get your package at your door step. Do get back to us with your Phone Number and Full Shipping Address so that we can package and document your order ready for shipment.

How many unit do you want to buy?

Awaiting your response Asap

Thanks and Best Regards

Timba

pannekoek
1 september 2009, 19:15
haha ik reageerde zovan hoe en wat over die gitaar..
krijg ik dit terug

Dear Nick,

Thank you for your inquiry dated today.

We have so many of the Gibson Custom Shop 1960 Les Paul VOS in stock,This is Brand New comes with complete accessories sealed in it's original factory box ( Hard cases) with 2 years international warranty and 90days return policy.


QUOTATION:

Gibson Custom Shop 1960 Les Paul VOS.............€650 euro

In every 3 units you buy from us you stand a chance of getting one free and 5 units and get 2 free including free shipping to your door step.

Shipping fee to your doorstep cost €50.00 EUR

We ship to your door step via FedEx/ DHL shipping company and within 2days you will get your package at your door step. Do get back to us with your Phone Number and Full Shipping Address so that we can package and document your order ready for shipment.

How many unit do you want to buy?

Awaiting your response Asap

Thanks and Best Regards

Timba


ik zou zeggen, bestel er maar 3 :)

nickofzo
1 september 2009, 19:20
haha beter 5:P maak je kans er 2 gratis te krijgen:P

t is echt oplichterij haha

als het echt zou zijn maak ik een genante foto en plaats hem op het forum hahaha

zeiler
1 september 2009, 21:21
haha beter 5:P maak je kans er 2 gratis te krijgen:P

t is echt oplichterij haha

als het echt zou zijn maak ik een genante foto en plaats hem op het forum hahaha

Timba? :dontgeti:

Nigeriaans ofzo? :)!

toch zonde, maar dat verhaal is wel heel erg onzinnig inderdaad! :o

BamBuFan1
2 september 2009, 00:31
Timba? :dontgeti:

Timba, ja. En dit is wat Timba met je doet als je een gitaar van hem koopt...

http://us-p.vclart.net/vcl/Artists/Straydog/Commissions/2006/timba.jpg

zeppo
2 september 2009, 09:23
Ik heb nog wat zitten rondneuzen op dat adoos.nl, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een vergaarbak is van allemaal -op zijn minst- vage advertenties ...

Midwolda
4 september 2009, 19:55
Nou, bij deze advertentie (http://link.marktplaats.nl/276382849) is er geen twijfel meer geloof ik... :makeup:

toneblo
4 september 2009, 19:59
een echte voor 200,-??

...

Braindead
4 september 2009, 20:01
Das mooi kut als je een Custom koopt die achteraf fake blijkt te zijn. Aan de achterkant is de serial en "m,ade in usa"ook in het goud gedrukt?!? Vaag, of is dat normaal bij een Peter Frampton?

Bram+
4 september 2009, 20:06
Die's hardstikke echt! Kijk maar, twee schroefjes in de trussrodcover!
:soinnocent:

toneblo
4 september 2009, 20:08
...en 6 snaren om op te spelen!












:seriousf::seriousf::seriousf:

richwoodplayer
4 september 2009, 22:46
Nou, bij deze advertentie (http://link.marktplaats.nl/276382849) is er geen twijfel meer geloof ik... :makeup:

hey!
die woont vlak bij mij! :D

snaarplukker
4 september 2009, 23:16
Die's hardstikke echt! Kijk maar, twee schroefjes in de trussrodcover!
:soinnocent:
Die wil ik wel hebben voor 200 euro. Wat zal mij het bommen of er een Amerikaan of een Chinees er aan gewerkt heeft.;)

macwilliams
4 september 2009, 23:52
Dan koop je een vette kat in de zak....

pannekoek
4 september 2009, 23:58
Dan koop je een vette kat in de zak....

jup, aan de ene kant denk ik:

ah! wat zielig voor die man en ik hoop dat ie de ''dader'' snel terugvind.

en aan de andere kant vind ik toch dat hij meer research had moeten doen en alleen iets moet kopen als ie er 100% zeker van is. maarja zoiets kan snel gebeurd zijn en niet iedereen is een gitaarnet nerd die een musoland van 10km ver onderscheid van een orginele

flitslicht
5 september 2009, 00:48
jup, aan de ene kant denk ik:

ah! wat zielig voor die man en ik hoop dat ie de ''dader'' snel terugvind.

en aan de andere kant vind ik toch dat hij meer research had moeten doen en alleen iets moet kopen als ie er 100% zeker van is. maarja zoiets kan snel gebeurd zijn en niet iedereen is een gitaarnet nerd die een musoland van 10km ver onderscheid van een orginele

Je moet ook eerst wel weten dat er zoveel namaak in omloop is. Zelf had ik daar nooit bij stilgestaan voor ik hier het forum een beetje ging lezen. Gelukkig ben ik niet in de markt voor een Gibson en heeft het weinig zin Staggs te gaan namaken. :)

Les Strat
5 september 2009, 13:30
hallo,

ik spot hier net weer een nep epiphone: http://link.marktplaats.nl/276950448

je mag er zo onderhand wel een nep epiphone spotterspas voor hebben:P

vr.gr

wiegersma
5 september 2009, 13:41
huh, wat is daar nou weer nep aan? ksie ut nie...

Les Strat
5 september 2009, 13:48
slagplaat schroef zit aan de zijkant, pots lopen niet in 1 lijn, die gele tape op de doos zit vaak om deze nep epiphone gitaar dozen, en de prijs kan van geen kant.

vr.gr

Jeroen^^
5 september 2009, 13:50
Ik mis het neppe er aan een beetje. En ook de overige gitaren die hij aanbied lijken mij gewoon echt :???:


slagplaat schroef zit aan de zijkant, pots lopen niet in 1 lijn, die gele tape op de doos zit vaak om deze nep epiphone gitaar dozen, en de prijs kan van geen kant.

vr.gr


Slagplaat schroeven zitten naar mijn idee op de goede plek , pots lijken mij te komen door de hoek van de foto , gele tape vind ik dan wel weer origineel als reden ;) en de nieuwprijs van zo'n gitaar is 600 euro. Dan lijkt 400 euro me best een redelijke 2e hands prijs.

Ook de andere twee gitaren die hij aanbied zien er goed uit. Ik denk dat deze niet nep is hoor ;)

wiegersma
5 september 2009, 13:53
http://www.hartnollguitars.co.uk/products/Guitars/3501/3501-180946.jpg dit is een echtenéén

mij lijken de pots van de advertentie in een goede lijn te lopen

zoek de vijf verschillen

Les Strat
5 september 2009, 13:58
die schroef van de slagplaat zit aan de kant en niet in het midden zoals het hoort.

robert-gitarist
5 september 2009, 14:03
Ik hoop niet dat ie nep is, ik heb van die zelfde gast namelijk een Epiphone LP Cherryburst aantal jaar terug gekocht. Ook nieuw, in de doos blabla. Ik vroeg hem hoe hij er aan kwam voor die prijzen en een vriend ofzo van hem werk bij de importeur ofzo? :???: