PDA

View Full Version : Twijfel over een advertentie topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72

BosaBoss
17 mei 2009, 10:44
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/17694355/Fender_stratocaster_x2_Ibanez_RG570_Japan.html

Ik heb misschien wel interesse in die MIJ strat, maar is €500 niet teveel? En volgens het serienummer is het een '95-'96 en geen '93-'94.

Ike57
17 mei 2009, 11:07
Geweldig, nu heeft ie er een Samick van gemaakt. Wat denkt ie dat het hem op gaat leveren? http://www.addemoticons.com/emoticon/smiley/AddEmoticons08051.gif

Samick :???: Er staat nu toch écht "Squier onder licentie van fender" in de advertentie. :crazyhappy:

EGH
17 mei 2009, 11:54
Samick :???:

Samick is de plaats waar gitaren met serienummer S zijn gemaakt. E staat, zoals spirit ook al aangaf, voor Young Chang. Als ik me niet vergis begint het echte serienummer van deze gitaar met E9, wat betekent dat hij in 1999 in Young Chan is gemaakt, dus niet in 1989 in Samick, zoals de verkoper beweert.

geert1976
17 mei 2009, 14:05
http://link.marktplaats.nl/251480953

is dit niet een beetje te duur voor een Aria uit de 70's?, of is deze echt zeldzaam?

Ike57
17 mei 2009, 14:08
Samick is de plaats waar gitaren met serienummer S zijn gemaakt. E staat, zoals spirit ook al aangaf, voor Young Chang. Als ik me niet vergis begint het echte serienummer van deze gitaar met E9, wat betekent dat hij in 1999 in Young Chan is gemaakt, dus niet in 1989 in Samick, zoals de verkoper beweert.

OK, thanks! Kon Samick even niet thuis brengen :makeup:

guitarkid
17 mei 2009, 14:47
http://link.marktplaats.nl/251480953

is dit niet een beetje te duur voor een Aria uit de 70's?, of is deze echt zeldzaam?

Lijkt me niet echt een advertentie om aan te twijfelen... Ik bedoel, een vraagprijs is een vraagprijs. Ik heb het er (ook) niet voor over, al was het de laatste op aarde, maar op zich is er m.i. niets mis met deze advertentie. Hoe zeldzaam hij is weet ik echter niet....

Gr. C.

spirit
17 mei 2009, 14:52
Samick is de plaats waar gitaren met serienummer S zijn gemaakt. E staat, zoals spirit ook al aangaf, voor Young Chang. Als ik me niet vergis begint het echte serienummer van deze gitaar met E9, wat betekent dat hij in 1999 in Young Chan is gemaakt, dus niet in 1989 in Samick, zoals de verkoper beweert.

Nu staat er wel een foto met een S nummer.

Óf de verkoper heeft zich idd. vergist, en heeft 2 dezelfde gitaren met andere nummers.

Óf er is wel degelijk met het serienummer gerommeld (daar er gisteren een E stond ipv van een S). Of het is een foto gevonden op internet.

De bedoeling van de verwisseling is mij niet helemaal duidelijk, in beide gevallen heeft de gitaar dezelfde waarde.

teledude
17 mei 2009, 21:20
Ik denk dat Mr Fingers helemaal gelijk heeft; er klopt teveel niet.

Enige manier om erachter te komen is bv de hals en /of de pickguard eraf te schroeven, maar of de verkoper dat toestaat..

Ik ben zelf een paar keer bijna belazerd met een neppert. Mijn advies; als je gevoel zegt dat er iets niet klopt, is dat waarschijnlijk ook zo.

niet doen dus.


oud chinees spreekwoord:
"als dingen te goed lijken om waar te zijn, zijn ze dat waarschijnlijk ook."

Braindead
18 mei 2009, 15:03
http://www.2dehands.nl/gibson-custom-shop-les-paul-38569839.html?qq=gibson%20les%20paul&start=42

Gibson of Gibsun?

levi
18 mei 2009, 15:27
http://www.2dehands.nl/gibson-custom-shop-les-paul-38569839.html?qq=gibson%20les%20paul&start=42

Gibson of Gibsun?

Die is nep en ik heb nog amper naar de foto's gekeken. Ik zag de foto in een heel klein kadertje en je ziet gelijk dat ie nep is.
en waarom?? De stickers op de head stok die zijn veel te ver uit elkaar geplaatst.
of heb ik ongelijk mensen??
Ik kan het natuurlijk fout hebben maar dit lijkt toch echt een neppert.

fred dons
18 mei 2009, 15:33
hij ziet er goed uit maar hij is veel te goedkoop, wat apart is is de Supreme inleg op de nek
en de custom inleg op de headstock.

Het zou een echte custom custom kunnen zijn maar dan is hij twijfelachtig laag geprijst

HaroldA
18 mei 2009, 15:35
Het zou een echte custom custom kunnen zijn maar dan is hij twijfelachtig laag geprijst

Ik kan ook zo 123 niet ontdekken waarom hij nep zou zijn, maar hij is inderdaad wel veel te goedkoop!

Alleen het serienummer + Gibson kan je hierbij verder helpen, vrees ik...

Daan_B
18 mei 2009, 17:23
http://link.marktplaats.nl/251736480

Wat doet die inlay op de laatste fret:???:.

Kaham
18 mei 2009, 17:27
http://link.marktplaats.nl/251736480

Wat doet die inlay op de laatste fret:???:.

Met het risico een dom antwoord te geven... de 24e fret heeft toch (vrijwel) altijd een markering/inlay? - Al geef ik toe dat die dan voor zover ik weet meestal een dubbele is, net als de 12e fret. Geen idee hoe PRS dit aanpakt, ken eigenlijk alleen de modellen met bird inlays.

Bram+
18 mei 2009, 17:30
http://link.marktplaats.nl/251736480

Wat doet die inlay op de laatste fret:???:.

Fretje 24 aangeven?

Bram+
18 mei 2009, 17:34
Met het risico een dom antwoord te geven... de 24e fret heeft toch (vrijwel) altijd een markering/inlay? - Al geef ik toe dat die dan voor zover ik weet meestal een dubbele is, net als de 12e fret. Geen idee hoe PRS dit aanpakt, ken eigenlijk alleen de modellen met bird inlays.
Geen dom antwoord, het juiste antwoord. De 24e fret hoort inderdaad gemarkeerd te zijn en PRS gebruikt (wel vaker) één stip terwijl het er vaak ook twee zijn bij 24-fretterige gitaren.

Kaham
18 mei 2009, 17:38
Geen dom antwoord, het juiste antwoord. De 24e fret hoort inderdaad gemarkeerd te zijn en PRS gebruikt (wel vaker) één stip terwijl het er vaak ook twee zijn bij 24-fretterige gitaren.

Ok, wist niet dat enkele stippen ook gebruikt werden. Is dat voor mij ook weer helder ;)

Braindead
18 mei 2009, 17:56
Die is nep en ik heb nog amper naar de foto's gekeken. Ik zag de foto in een heel klein kadertje en je ziet gelijk dat ie nep is.
en waarom?? De stickers op de head stok die zijn veel te ver uit elkaar geplaatst.
of heb ik ongelijk mensen??
Ik kan het natuurlijk fout hebben maar dit lijkt toch echt een neppert.

Ik vind de kleur/ top combinatie ook erg vreemd, maar aan de andere kant zou het een custom shop zijn en in de custom shop is natuurlijk veel mogelijk. Eerste indruk deedt me wel meteen denken aan een nep Gibson oftwel Gibsun maar misschien zijn er echte experts die het beter kunnen beargumenteren.

marhoog
19 mei 2009, 10:42
Ik vind de kleur/ top combinatie ook erg vreemd, maar aan de andere kant zou het een custom shop zijn en in de custom shop is natuurlijk veel mogelijk. Eerste indruk deedt me wel meteen denken aan een nep Gibson oftwel Gibsun maar misschien zijn er echte experts die het beter kunnen beargumenteren.

Heb die gast om betere foto's gevraagd en om het serie nummer.. niets van hem gehoord maar wachten wel even af nog.

guitarkid
19 mei 2009, 20:34
Hallo kenners....

Mijn linkshandige gitaarspelende zoon van 12 attendeerde mij op deze advertentie op Marktplaats. Hij had er wel trek in... :)
Nou het geld nog en dat zijn heel wat krantenwijkjes.....
Maar, al googlend kregen we wat twijfel over de staat van de gitaar. Dat het schakelaartje niet standaard is lijkt ons logisch, maar drie pu's...? Bovendien lijkt de middelste wat uit lijn gemonteerd te zijn. In de advertentie staat niets over modificaties of zo.
We hebben dus talloze 20th. ann. LP's gezien en die hadden allen twee humbuckers.
Wie weet het ?? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Gr. C.

http://link.marktplaats.nl/251882807

macwilliams
19 mei 2009, 20:44
Hallo kenners....

Mijn linkshandige gitaarspelende zoon van 12 attendeerde mij op deze advertentie op Marktplaats. Hij had er wel trek in... :)
Nou het geld nog en dat zijn heel wat krantenwijkjes.....
Maar, al googlend kregen we wat twijfel over de staat van de gitaar. Dat het schakelaartje niet standaard is lijkt ons logisch, maar drie pu's...? Bovendien lijkt de middelste wat uit lijn gemonteerd te zijn. In de advertentie staat niets over modificaties of zo.
We hebben dus talloze 20th. ann. LP's gezien en die hadden allen twee humbuckers.
Wie weet het ?? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Gr. C.

http://link.marktplaats.nl/251882807


Ik zou even wat meer foto's opvragen als ik jou was en het serie nummer (ook foto van het nummer )

De toets lijkt ebben en dat is OK
de knoppen lijken te "lijnen" met de hals en de eventuele schroef vd slagplaat en dat is ook ok
En als de frets niet geheel versleten zijn dan is de prijs ook ok

maar ik zou foto's willen zien van

Headstock voor en achter
Hals/binding bij frets
Halspup eruit en cavity foto
foto van de pot meters (achterkand plaatje eraf dus en de serie nr van de pots.

Kaham
19 mei 2009, 20:47
Over de 3e pickup durf ik ook niets te zeggen, behalve dat ik ze zelf nog niet op '74s heb gezien. 't Is jammer dat er geen fotos bij zitten van de headstock en de neck (rond 15e fret)... het Logo had uitsluitsel kunnen geven, en volgens mij hebben (vrijwel) alle Les Pauls uit '74 een kleine tekst op de toetsmarkering van de 15e fret.

Zo dus:

http://birmingham.gumtree.com/posting_images/68/36753668__1238060466__0__2-00b619c6b6147a12c55c27e12dce5807.__big__.jpg

EDIT: en bovendien is de koffer ook alles behalve origineel (al zegt dat natuurlijk niet zoveel... als hij echt uit '74 komt, zou de koffer al versleten kunnen zijn natuurlijk)

Pepe
19 mei 2009, 20:50
Het lijkt me inderdaad een bijgezet pickupje, iets wat de huidige eigenaar trouwens niet hoeft te weten. Ik zie genoeg gesleutelde oude gitaren bij muziekzaken die oprecht verkocht worden als origineel.
Het drukt de prijs natuurlijk maar 2000 voor een lefty Anni lijkt me niet overdadig veel, ook met extra routing.

Er moet wel een kleine plaquette in de toets staan met anniversary.

guitarkid
19 mei 2009, 21:05
Ik zou even wat meer foto's opvragen als ik jou was en het serie nummer (ook foto van het nummer )

De toets lijkt ebben en dat is OK
de knoppen lijken te "lijnen" met de hals en de eventuele schroef vd slagplaat en dat is ook ok
En als de frets niet geheel versleten zijn dan is de prijs ook ok

maar ik zou foto's willen zien van

Headstock voor en achter
Hals/binding bij frets
Halspup eruit en cavity foto
foto van de pot meters (achterkand plaatje eraf dus en de serie nr van de pots.

Hallo Macwilliams.

Dank voor je reaktie. Geldt ook voor de anderen...
Het is niet de bedoeling om de gitaar te kopen, hoor. Mijn zoon houdt het mooi bij zijn Epiphone SG !! Hij zag 'm alleen op Marktplaats en riep mij erbij. En vader en zoon wilden even weten hoe en wat... ;) Vandaar deze post.

Gr. C.

macwilliams
19 mei 2009, 21:19
Hallo Macwilliams.

Dank voor je reaktie. Geldt ook voor de anderen...
Het is niet de bedoeling om de gitaar te kopen, hoor. Mijn zoon houdt het mooi bij zijn Epiphone SG !! Hij zag 'm alleen op Marktplaats en riep mij erbij. En vader en zoon wilden even weten hoe en wat... ;) Vandaar deze post.

Gr. C.

Hey C,

Mocht jij of je zoon overwegen een gibson te kopen dan zit er in deze thread genoeg info om relatief eenvoudig een fake te spotten. Tís even lezen maar dan heb je ook wat

guitarkid
20 mei 2009, 07:55
Hey C,

Mocht jij of je zoon overwegen een gibson te kopen dan zit er in deze thread genoeg info om relatief eenvoudig een fake te spotten. Tís even lezen maar dan heb je ook wat


Nou en of...!!! ;)

Kaham
20 mei 2009, 13:12
Hey C,

Mocht jij of je zoon overwegen een gibson te kopen dan zit er in deze thread genoeg info om relatief eenvoudig een fake te spotten. Tís even lezen maar dan heb je ook wat

Dat zou eigenlijk een keer samengevat moeten worden...

Misschien dat ik er ooit tijd voor heb ;)

macwilliams
20 mei 2009, 14:55
Het zou inderdaad niet gek zijn om een checklist te maken. Dit zou een semi leek dan wel een half gevorderde kunnen gebruiken om een eventuele miskoop te voorkomen. Er is hier op het forum genoeg kennis lijkt mij zo en anders id het op het www wel wat te vinden. Meestal is dat in het engels maar dat spreken de meeste van ons toch wel??

geert1976
21 mei 2009, 12:02
over twijfel gesproken

http://link.marktplaats.nl/244479031

aan de headstock te zien is dit geen Japanse LS 150, maar ik denk eerder aan een Koreaanse ALS serie.

Er staat wel made in Japan achter op de headstock, maar volgens mij zijn serienummers van tokai er met goldinkt opgezet.

Headstock van Japanse Tokai+s zijn toch altijd open booke headstocks?, deze heeft het opstaande driehoekje in het midden van de inham van de headstock

JeroenSchaaf
21 mei 2009, 12:09
Owh, heb die man net gemaild! lol ben benieuwd wat de kenners hier van zeggen.

Ibanez666
21 mei 2009, 12:15
over twijfel gesproken

http://link.marktplaats.nl/244479031

aan de headstock te zien is dit geen Japanse LS 150, maar ik denk eerder aan een Koreaanse ALS serie.

Er staat wel made in Japan achter op de headstock, maar volgens mij zijn serienummers van tokai er met goldinkt opgezet.

Headstock van Japanse Tokai+s zijn toch altijd open booke headstocks?, deze heeft het opstaande driehoekje in het midden van de inham van de headstock

Ik zie wel een long tenon right? Verder ziet het er ook wel degelijk genoeg uit voor een Japanner, maar ik ben verder niet heel bekend met Tokai

Pepe
21 mei 2009, 13:13
Hij ziet er verder wel goed uit met braided wire and all, alleen dat afdekplaatje hoort er zeker niet op thuis.
Een 150 moet een massieve top hebben, een koreaan zeker niet, dat zou makkelijk te spotten moeten zijn maar de foto's zijn daar onduidelijk in.

Dit is een japanse 150

http://img195.imageshack.us/img195/6172/dsc005774541979.jpg

Mitch
21 mei 2009, 17:30
Owh, heb die man net gemaild! lol ben benieuwd wat de kenners hier van zeggen.

Ik ben geen kenner maar ik zeg: lelijk, zo'n rode Les Paul. Ik ben net gesniped voor een honeyburst Gibson LP Standard met een prachtige flame top die inclusief import tax op eenzelfde bedrag zou neerkomen als deze lelijke Tokai. Dat alles dankzij een perfect gerepareerde neck crack.
Ik ben er zo ziek van, ik moest het even kwijt :dontgeti:

Quink
21 mei 2009, 20:13
Ik ben er zo ziek van, ik moest het even kwijt :dontgeti:

Heb je te laag geboden, of was iemand anders bereid een (veel) te hoge prijs te betalen?

Exi
21 mei 2009, 20:20
"Uw bod is nog steeds het hoogste bod wanneer de veiling op het punt staat te eindigen. U wacht gespannen af achter uw computer totdat u een bericht ontvangt dat u de veiling heeft gewonnen, maar... u heeft verloren! In de laatste seconden van de veiling is een nieuw bod verschenen, te laat voor uw reactie. U bent gesniped!"

:D

Balen Mitch!

sweet_apple
22 mei 2009, 10:51
mss niet het juiste topic, maar dat EBAY! Ik heb een gitaar gewonnen, en betaald via PayPal. Ik krijg nu spoof/fishing mails all over the place met second chance offers, en weet ik niet wat. Best scary shit: lui die me proberen over te halen om dezelfde gitaar hen te betalen, omdat zij de winner zouden zijn enzo. 't Is omdat ik zo verschrikkelijk slim ben ;-), maar je zou er bijna intuinen. Meer dergelijke ebay ervaringen? Ik heb sterk de neiging om ze n erge ziekte toe te wensen ofzo, maar mss is het verstandiger om helemaal niet te reageren....

macwilliams
22 mei 2009, 11:08
mss niet het juiste topic, maar dat EBAY! Ik heb een gitaar gewonnen, en betaald via PayPal. Ik krijg nu spoof/fishing mails all over the place met second chance offers, en weet ik niet wat. Best scary shit: lui die me proberen over te halen om dezelfde gitaar hen te betalen, omdat zij de winner zouden zijn enzo. 't Is omdat ik zo verschrikkelijk slim ben ;-), maar je zou er bijna intuinen. Meer dergelijke ebay ervaringen? Ik heb sterk de neiging om ze n erge ziekte toe te wensen ofzo, maar mss is het verstandiger om helemaal niet te reageren....

reageer niet.
En als het een NL advertentie is vraag dan hun adres

geert1976
22 mei 2009, 23:45
http://link.marktplaats.nl/253611376

made in China denk ik

pannekoek
22 mei 2009, 23:50
http://link.marktplaats.nl/253611376

made in China denk ik

jup, klopt voor geen meter waarschijnlijk een musoland chineese les paul. rosewood toets, headstock klopt niet, lijn van de potmeters, etc etc

leuk voor aan de muur, 200 euro zou ik er wel voor over hebben, maar 350 is wat veel. maarja, niet zoveel zorgen maken erom, hij zegt niet dat het een echte gibson is en vraagt ook niet de hoofdprijs ervoor.

zie het als een leuk schilderij voor aan de muur :)

RammerStein
23 mei 2009, 00:55
toch wel weer jammer dat je van dit soort adverteerders op het internet hebt.
meestal neem je wel iemand in vertrouwen als gitaristen onder elkaar.
zo heb ik net ook een crybaby gekocht, als het goed is morgen of maandag in huis:lp:

geert1976
23 mei 2009, 01:16
toch wel weer jammer dat je van dit soort adverteerders op het internet hebt.
meestal neem je wel iemand in vertrouwen als gitaristen onder elkaar.
zo heb ik net ook een crybaby gekocht, als het goed is morgen of maandag in huis:lp:

er zijn er helaas meerdere van, overal waar geld te verdienen valt, komen gieren op af, altijd oppassen dus

guitarkid
23 mei 2009, 08:18
toch wel weer jammer dat je van dit soort adverteerders op het internet hebt.
meestal neem je wel iemand in vertrouwen als gitaristen onder elkaar.
zo heb ik net ook een crybaby gekocht, als het goed is morgen of maandag in huis:lp:

Zoals Pannekoek ook al schreef: de prijs die hij vraagt geeft toch wel aan dat het niet om een origineel gaat. En ik denk dat de bieders dat echt wel weten. Die willen gewoon met die gitaar op het podium en iedereen laten denken dat het een echte is.... :)
Het is echter wel netter om er duidelijk even bij te zetten dat het geen Gibson is.

Gr. C.

spirit
23 mei 2009, 09:08
mss niet het juiste topic, maar dat EBAY! Ik heb een gitaar gewonnen, en betaald via PayPal. Ik krijg nu spoof/fishing mails all over the place met second chance offers, en weet ik niet wat. Best scary shit: lui die me proberen over te halen om dezelfde gitaar hen te betalen, omdat zij de winner zouden zijn enzo. 't Is omdat ik zo verschrikkelijk slim ben ;-), maar je zou er bijna intuinen. Meer dergelijke ebay ervaringen? Ik heb sterk de neiging om ze n erge ziekte toe te wensen ofzo, maar mss is het verstandiger om helemaal niet te reageren....

Ik koop regelmatig op Ebay, ook in het buitenland, en als het even kan betaal ik ook via PayPal. Gelukkig heb ik nog géén enkele keer last gehad van dit soort praktijken. Heb je van te voren naar de feedback van verkoper gekeken?, vaak zecht een aantal negatieve feedbacks al genoeg. Volgens mij kan ook alleen de verkoper je email adres zien, dus grote kans dat hij met wat anderen onder een hoedje speeld.

ijzerbroot1
23 mei 2009, 11:33
jup, klopt voor geen meter waarschijnlijk een musoland chineese les paul. rosewood toets, headstock klopt niet, lijn van de potmeters, etc etc

leuk voor aan de muur, 200 euro zou ik er wel voor over hebben, maar 350 is wat veel. maarja, niet zoveel zorgen maken erom, hij zegt niet dat het een echte gibson is en vraagt ook niet de hoofdprijs ervoor.

zie het als een leuk schilderij voor aan de muur :)

Het laatste bod staat al op 700........trouwens, hij noemt het een zakk wylde gibson dus als het een musoland is (en dat zal best) is het gewoon oplichting.

geert1976
23 mei 2009, 11:40
Het laatste bod staat al op 700........trouwens, hij noemt het een zakk wylde gibson dus als het een musoland is (en dat zal best) is het gewoon oplichting.

precies, hij is er niet duidelijk in dat het een neppert is maar tekst is gemaakt op twee gedachten en dat is niet eerlijk zakendoen, hals is trouwens uit twee delen aan een foto te zien, Gibby's zijn allen uit één stuk (correct me if i'm wrong) vervaardigd

guitarkid
23 mei 2009, 12:34
precies, hij is er niet duidelijk in dat het een neppert is maar tekst is gemaakt op twee gedachten en dat is niet eerlijk zakendoen, hals is trouwens uit twee delen aan een foto te zien, Gibby's zijn allen uit één stuk (correct me if i'm wrong) vervaardigd

Je hebt gelijk, Geert. Ik zag net pas dat in de titel van de ad. wel degelijk "Gibson" staat.
Onderstaande post van mij dus maar als niet verzonden beschouwen!
Er van uitgaand dat de gitaar dus echt fake :) is. Er is inmiddels 800 euro geboden...

Gr. C.


Zoals Pannekoek ook al schreef: de prijs die hij vraagt geeft toch wel aan dat het niet om een origineel gaat. En ik denk dat de bieders dat echt wel weten. Die willen gewoon met die gitaar op het podium en iedereen laten denken dat het een echte is.... :)
Het is echter wel netter om er duidelijk even bij te zetten dat het geen Gibson is.

Gr. C.

pannekoek
23 mei 2009, 12:37
Het laatste bod staat al op 700........trouwens, hij noemt het een zakk wylde gibson dus als het een musoland is (en dat zal best) is het gewoon oplichting.

hmmm , dan zal ik marktplaats wel even mailen, vind dit niet leuk, 350 euro accepteer ik nog wel maar daarboven is het toch wel oplichting

geert1976
23 mei 2009, 12:39
hmmm , dan zal ik marktplaats wel even mailen, vind dit niet leuk, 350 euro accepteer ik nog wel maar daarboven is het toch wel oplichting

lijkt mij een goed idee, ik ga hetzelfde doen, tis geen eerlijke handel zo:(

HaroldA
23 mei 2009, 12:40
hmmm , dan zal ik marktplaats wel even mailen, vind dit niet leuk, 350 euro accepteer ik nog wel maar daarboven is het toch wel oplichting

Ik heb ook een bod uitgebracht: "Chinese nep Les Paul!!! € 9.999,00"

De verkoper heeft overigens niet op mijn mailtjes gereageerd

HaroldA
23 mei 2009, 12:42
Ik heb ook een bod uitgebracht: "Chinese nep Les Paul!!! € 9.999,00"

De verkoper heeft overigens niet op mijn mailtjes gereageerd

En hij is al weer weg:


Uw bod van 9999 euro op een advertentie op Marktplaats.nl is verwijderd door de adverteerder. Onderaan dit bericht staat een kopie van de advertentie.

geert1976
23 mei 2009, 12:42
Ik heb ook een bod uitgebracht: "Chinese nep Les Paul!!! € 9.999,00"

De verkoper heeft overigens niet op mijn mailtjes gereageerd

en hij heeft je bod alweer verwijderd, heb MP een mail gestuurd dat het een nepperd is

edit: bod staat nog steeds

weer edit, bod is weer verwijderd

HaroldA
23 mei 2009, 12:47
En hij is al weer weg:

Jep, nu al 2 keer dus hij zit wel bovenop z'n mailbox...

geert1976
23 mei 2009, 12:51
yep, zou mij niet verbazen dat hij de bieder van E 800,00 een mailtje stuurt dat die een deal heeft en bieden uitschakelt, om zo het geld eruit te trekken

pannekoek
23 mei 2009, 12:51
advertentie zal wel snel verwijderd worden, marktplaats is al gemailed en hij heeft wel door dat mensen zien dat t een nepper is

toch wil ik stiekem toch wel een musoland les paul hebben :soinnocent:

gewoon voor de heb, om een x helemaal los te gaan op t podium met een custom, en m vervolgens kapot meppen:strat:

HaroldA
23 mei 2009, 12:53
yep, zou mij niet verbazen dat hij de bieder van E 800,00 een mailtje stuurt dat die een deal heeft en bieden uitschakelt, om zo het geld eruit te trekken

Die bieder heeft ook een mailtje gekregen dat iemand met de naam "Chinese nep LP" 9999,- heeft geboden...

Edit
Crap: zie net dat de naam niet vermeld wordt in "U bent overboden" mailtjes...

geert1976
23 mei 2009, 12:56
Die bieder heeft ook een mailtje gekregen dat iemand met de naam "Chinese nep LP" 9999,- heeft geboden...

Edit
Crap: zie net dat de naam niet vermeld wordt in "U bent overboden" mailtjes...

precies en dat weet hij ook, baal er echt van dat er dit soort boeven tussen zitten, maken de eerlijke handel van een heleboel goedwillenden, waaronder de forummers kapot:mad:

edit, bod nep LP is alweer verwijderd

hoe kan ik zon pseudo bod uitbrengen?

HaroldA
23 mei 2009, 13:17
yep, zou mij niet verbazen dat hij de bieder van E 800,00 een mailtje stuurt dat die een deal heeft en bieden uitschakelt, om zo het geld eruit te trekken

Ben jij de adverteerder???


Bieden
Deze adverteerder heeft ervoor gekozen biedingen via Marktplaats.nl niet te accepteren.
Als u geïnteresseerd bent kunt u de adverteerder een e-mail sturen


:soinnocent::seriousf:

geert1976
23 mei 2009, 13:21
nee gelukkig niet, kom van de mooie Veluwe en houdt mij niet bezig met dit soort praktijken, liever een langzaam kwartje dan een snel dubbeltje;)

pannekoek
23 mei 2009, 13:51
hoe grappig is het als je serieus op zo een bod in gaat , en vervolgens de gitaar gaat ''halen'' en die man recht in z'n gezicht zegt dat het een nepper is?

HaroldA
23 mei 2009, 13:53
hoe grappig is het als je serieus op zo een bod in gaat , en vervolgens de gitaar gaat ''halen'' en die man recht in z'n gezicht zegt dat het een nepper is?

Eh, ik ben al een keer "bedreigd" nadat ik zo'n nep bod had gedaan. Ik blijf graag leven...

pannekoek
23 mei 2009, 13:56
Eh, ik ben al een keer "bedreigd" nadat ik zo'n nep bod had gedaan. Ik blijf graag leven...

tja, ik heb nog nooit iemand gezien die dood is gegaan omdat hij bedreigd was. ;)

daardoor moet je je niet laten afschrikken vind ik

HaroldA
23 mei 2009, 13:58
tja, ik heb nog nooit iemand gezien die dood is gegaan omdat hij bedreigd was. ;)

daardoor moet je je niet laten afschrikken vind ik

Termen als: "ik kom je opzoeken in Tilburg" en "ik laat niets van je heel" gaan je niet in de koude kleren zitten hoor!

pannekoek
23 mei 2009, 14:03
Termen als: "ik kom je opzoeken in Tilburg" en "ik laat niets van je heel" gaan je niet in de koude kleren zitten hoor!

ìk ben zelf ook enkele keren serieus met de dood bedreigd, maar ik zet me ervan af, als ze me iets willen doen dan kunnen ze dat ook direct doen. 9 van de 10 bedreigingen zijn toch onzin.
en ja het zal je maar net die ene x overkomen dat het wel echt is, maarja waar ligt de grens dat je jezelf beperkt om te leven en doen en laten wat je kan? vrijheid van meningsuiting en levensstijl vind ik belangrijker, dan dat ik m'n hele leven moet gaan oplette
maargoed, dit is meer een onderwerp voor het off-topic gedeelte

Wiellem
23 mei 2009, 15:56
http://link.marktplaats.nl/253611376

uhm is dit en nagemaakte of een epi met Gibson headstock?

HaroldA
23 mei 2009, 15:58
http://link.marktplaats.nl/253611376

uhm is dit en nagemaakte of een epi met Gibson headstock?

Ehm... Lees de vorige ~20 berichten eens? :soinnocent:

Thundermane
23 mei 2009, 16:08
Eh, ik ben al een keer "bedreigd" nadat ik zo'n nep bod had gedaan. Ik blijf graag leven...

Belangrijkste regel in het leven:
Als mensen zeggen dat je iets niet moet doen, dan moet je het juist wel doen. :P

Wiellem
23 mei 2009, 16:44
Ehm... Lees de vorige ~20 berichten eens? :soinnocent:

Solly :(



(daar was ik al bang voor eigenlijk :))

Pepe
23 mei 2009, 17:34
Belangrijkste regel in het leven:
Als mensen zeggen dat je iets niet moet doen, dan moet je het juist wel doen. :P


.. maar omdat jij dit nu zegt moet ie het dan weer niet doen.. .uh...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

geert1976
23 mei 2009, 18:28
Termen als: "ik kom je opzoeken in Tilburg" en "ik laat niets van je heel" gaan je niet in de koude kleren zitten hoor!

wel vreemd dat hij je woonplaats weet, heeft die op het forum gekeken, of zou die lid zijn?

HaroldA
23 mei 2009, 18:33
wel vreemd dat hij je woonplaats weet, heeft die op het forum gekeken, of zou die lid zijn?

Ik zou het niet weten, maar na dit soort mailtjes haak ik snel af...

guitarkid
23 mei 2009, 19:17
Ik zou het niet weten, maar na dit soort mailtjes haak ik snel af...

Of wordt het tijd voor de "Forum knokploeg"....? ;)
Gewoon met een mannetje of twintig zo'n gitaartje ophalen (niet betalen natuurlijk) en dan Jimi Hendrix of Pete Townhend gaan nadoen. Eén mag met de gitaar aan de gang ("ho, ho, niet allemaal tegelijk, eerlijk strootjes trekken..."), de rest geeft een daverend applaus. De beteuterd kijkende verkoper blijft achter met een mooi verhaal, een wijze les en wat hout voor de deur...! :) Heeft-ie toch nog wat (ik ga er gewoon van uit dat meisjes dit nooit zouden doen..) En dan nog met z'n allen een pilsje o.i.d. en weer naar huis met het busje met het GitaarnetForum-logo. Een soort "A-team", maar dan anders...:seriousf:
Of draaf ik nou een beetje door.... :???:;)

Gr. C.

Squier02
23 mei 2009, 19:21
Of wordt het tijd voor de "Forum knokploeg"....? ;)
Gewoon met een mannetje of twintig zo'n gitaartje ophalen (niet betalen natuurlijk) en dan Jimi Hendrix of Pete Townhend gaan nadoen. Eén mag met de gitaar aan de gang ("ho, ho, niet allemaal tegelijk, eerlijk strootjes trekken..."), de rest geeft een daverend applaus. De beteuterd kijkende verkoper blijft achter met een mooi verhaal, een wijze les en wat hout voor de deur...! :) Heeft-ie toch nog wat (ik ga er gewoon van uit dat meisjes dit nooit zouden doen..) En dan nog met z'n allen een pilsje o.i.d. en weer naar huis met het busje met het GitaarnetForum-logo. Een soort "A-team", maar dan anders...:seriousf:
Of draaf ik nou een beetje door.... :???:;)

Gr. C.

En jij ziet jezelf al met een dikke sigaar rondlopen zeker? :hippie:

Tupelo
23 mei 2009, 19:41
Of wordt het tijd voor de "Forum knokploeg"....? ;)
Ik denk dat Fnark nog wel een ideetje heeft hoe die visite aan te pakken.

Maar uhh; komt toch geen mens achter waar je daadwerkelijk woont..?
Zou lekker net zo hard terug dreigen. :ok:

(Was een tijdje dat ik kon zien wie er op een adres woonachtig is.., moet bekennen dat ik bij sprake van verzenden wel altijd een verificatie deed.)

Tim..
23 mei 2009, 19:51
yep, zou mij niet verbazen dat hij de bieder van E 800,00 een mailtje stuurt dat die een deal heeft en bieden uitschakelt, om zo het geld eruit te trekken

Kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen hier, maar bieden is nu inderdaad uitgeschakeld, zou hij echt voor zo veel verkocht zijn? :(

ik wordt er chagerijnig als ik dit soort dingen zie, echt te zielig voor woorden gewoon.:mad:

geert1976
23 mei 2009, 19:57
en de volgende nep Zakk Wylde, niet te geloven, vakantiegeld komt binnen en weer zo'n gier die het probeert, let vooral op het serienummer bekend he

http://link.marktplaats.nl/251479370

edit er staat bij dat het een replica is, maar gebouwd naar zijn specs??? geloof niet dat de chinezen daar naar luisteren

Tim..
23 mei 2009, 19:59
Ja inderdaad zeg!

de vorige: 02005560
en deze: 02005570

zou het dezelfde gozer zijn?:dontgeti:

Tex
23 mei 2009, 20:10
Aan de opmaak, opbouw van de advertentie te zien zou ik zeggen nee. Woonplaats is ook anders, maar hij kan aan de koper natuurlijk ook een ander adres opgeven via mail.

Is wel verdacht, maar aan het serienummer zou ik het niet kunnen zeggen. Is 02005556 en 02005570. Kan uit dezelfde shop komen ofzo.

geert1976
23 mei 2009, 20:23
Aan de opmaak, opbouw van de advertentie te zien zou ik zeggen nee. Woonplaats is ook anders, maar hij kan aan de koper natuurlijk ook een ander adres opgeven via mail.

Is wel verdacht, maar aan het serienummer zou ik het niet kunnen zeggen. Is 02005556 en 02005570. Kan uit dezelfde shop komen ofzo.

uit china ja:soinnocent:

BamBuFan1
23 mei 2009, 23:37
En? Heeft iemand er nog eentje liggen (http://link.marktplaats.nl/253891997) voor deze knakker?

Pepe
24 mei 2009, 01:28
En? Heeft iemand er nog eentje liggen (http://link.marktplaats.nl/253891997) voor deze knakker?

Die zie je niet vaak, ik heb nog een oude 808808

http://img41.imageshack.us/img41/1464/8081181306.jpg

geert1976
24 mei 2009, 01:31
oei oei, dat zijn beiden collectortjes:rockon:

dodeboboeror
24 mei 2009, 01:32
Die zie je niet vaak, ik heb nog een oude 808808

http://img41.imageshack.us/img41/1464/8081181306.jpg

:seriousf:

guitarkid
24 mei 2009, 09:52
En? Heeft iemand er nog eentje liggen (http://link.marktplaats.nl/253891997) voor deze knakker?

Nee helaas, ik heb alleen de "Tube Screamer Quattro"..... :)

Gr. C

PS. Hij woont trouwens 4 km. bij mij vandaan, 'k zal 'm eens vragen.....

Bram+
24 mei 2009, 14:07
Nee helaas, ik heb alleen de "Tube Screamer Quattro"..... :)
Prutser...

http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/Ibanez-TS808808808808808808.jpg



:D

guitarkid
24 mei 2009, 14:23
Prutser...

http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/Ibanez-TS808808808808808808.jpg



:D

Ja hee....!!!! Baas boven baas ;) Maar klinkt het wat? :)

Gr. C.

Pepe
24 mei 2009, 15:35
Prutser...

http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/Ibanez-TS808808808808808808.jpg



:D


amateur...

http://img37.imageshack.us/img37/436/53784681.jpg

Bernd Veenema
24 mei 2009, 15:47
over twijfel gesproken

http://link.marktplaats.nl/244479031

aan de headstock te zien is dit geen Japanse LS 150, maar ik denk eerder aan een Koreaanse ALS serie.

Er staat wel made in Japan achter op de headstock, maar volgens mij zijn serienummers van tokai er met goldinkt opgezet.

Headstock van Japanse Tokai+s zijn toch altijd open booke headstocks?, deze heeft het opstaande driehoekje in het midden van de inham van de headstock

De LS150 bestaat wel in die kleur. (klik (http://www.richtonemusic.co.uk/guitars-1/electric-guitars-2/tokai-love-rock-ls150-wine-red-619.html))

guitarkid
24 mei 2009, 16:14
En jij ziet jezelf al met een dikke sigaar rondlopen zeker? :hippie:

I love it when a plan comes together.... !:)

Gr. C.

Bram+
24 mei 2009, 17:08
amateur...

http://img37.imageshack.us/img37/436/53784681.jpg

Pff, maar één foot switch? Daar heb je helemaal niks aan :crazyhappy:
Daarbij heeft mijn TS808808808808808808 veel meer draaiknoppen.

guitarkid
24 mei 2009, 17:21
Pff, maar één foot switch? Daar heb je helemaal niks aan :crazyhappy:
Daarbij heeft mijn TS808808808808808808 veel meer draaiknoppen.


Ja, precies één...! :)

(Ik kan me niet voorstellen dat ik ze echt geteld heb....... ;) )

Pepe
24 mei 2009, 17:29
.. het gaat echt om de lengte hoor, in tegenstelling tot wat je misschien vaak te horen krijgt...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Ferraririk
24 mei 2009, 18:32
Ja, precies één...! :)

(Ik kan me niet voorstellen dat ik ze echt geteld heb....... ;) )

Geen zorgen deed ik ook al gelijk

Squier02
24 mei 2009, 18:51
.. het gaat echt om de lengte hoor, in tegenstelling tot wat je misschien vaak te horen krijgt...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

auw, die doet vast pijn :seriousf:

B0UDEWIJN
25 mei 2009, 16:16
Dit kwam ik tegen op gibson.com:

http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/CounterfeitGibsons/

Misschien wel handig voor mensen zoals ik die niet heel veel verstand hebben van echt/nep :soinnocent:

macwilliams
25 mei 2009, 16:22
Dit kwam ik tegen op gibson.com:

http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/CounterfeitGibsons/

Misschien wel handig voor mensen zoals ik die niet heel veel verstand hebben van echt/nep :soinnocent:

Is al een paar maal langs gekomen. Zouden ze een Sticky van moeten maken.

Squier02
25 mei 2009, 16:57
Is al een paar maal langs gekomen. Zouden ze een Sticky van moeten maken.

Idd, en misschien een vertaling in het nederlands voor de mensen die niet zo goed in engels zijn.

Kaham
25 mei 2009, 17:24
Idd, en misschien een vertaling in het nederlands voor de mensen die niet zo goed in engels zijn.

:sssh: Eh... http://www.gibson.com/nl-nl/levensstijl/Items/CounterfeitGibsonsDutch/ :roll:

Niet overal het beste Nederlands, maar volgens mij goed te begrijpen. ;)

Squier02
25 mei 2009, 17:25
:sssh: Eh... http://www.gibson.com/nl-nl/levensstijl/Items/CounterfeitGibsonsDutch/ :roll:

Niet overal het beste Nederlands, maar volgens mij goed te begrijpen. ;)

snap ik, maar dit dan ook even in een post op het forum zetten :soinnocent:

pannekoek
25 mei 2009, 17:44
krijg nou de*****

ik stuur martkplaats een heel net mailtje over ene verdachte advertentie waarin een neppe gibson word aangeboden d.m.v oplichterspraktijken..., krijg ik dit mailtje terug:

Reactie (*****) - 25-05-2009 17:39 Geachte meneer van der ******
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u dit vervelend vindt. Marktplaats.nl functioneert echter als een laagdrempelig platform waar iedereen, naast het aanbieden van diensten of overtollige spullen, ongedwongen kan snuffelen tussen al het aanbod. Marktplaats.nl is echter NIET betrokken bij de eventuele daadwerkelijke transacties tussen kopers en verkopers. Om die reden kan Marktplaats.nl dan ook geen enkele controle uitoefenen op de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van adverteerders objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet, *****

Helpdesk medewerker www.marktplaats.nl

Ferraririk
25 mei 2009, 17:49
Waar is de forum knokploeg?

Edit: of De Gibson Gestappo!

macwilliams
25 mei 2009, 18:54
Present:rockon:..

budje
25 mei 2009, 19:01
Waar is de forum knokploeg?

Edit: of De Gibson Gestappo!

Da's makkelijk roepen! Met jouw leeftijd kom je er vanaf met een paar uurtjes buro halt ;)

Ferraririk
25 mei 2009, 19:14
Noem jij mij nou een Fake Gibson verkoper?


En hebben de Gibson Gestappo en de Forum Knokploeg een buro?

Daan_B
25 mei 2009, 19:24
Noem jij mij nou een Fake Gibson verkoper?


En hebben de Gibson Gestappo en de Forum Knokploeg een buro?

Duuuude:dontgeti:....


HAHAHAHAHA!!!!!:seriousf:

pannekoek
25 mei 2009, 19:25
Noem jij mij nou een Fake Gibson verkoper?


En hebben de Gibson Gestappo en de Forum Knokploeg een buro?

hoe krijg je het voor elkaar........


hij noemt je geen fake gibson verkoper...... eerder een 14 jarige snotneus :)

en hij bedoeld buro halt..... geen buro gibson gestappo of forum knokploeg....

en als je nu nog niet uit de context haalt wat buro halt is... ga onmiddelijk van gitaarnet vandaan en ga lekker googlen. (edit: het liefst zo lang mogelijk)

calfie
25 mei 2009, 19:28
Ik wil wel effe hakken.

budje
25 mei 2009, 19:32
:seriousf:

ik zit ff de krant te lezen, gebeurt er dit! En ik maar denken dat elke puber bang was voor buro halt :dontgeti:

Squier02
25 mei 2009, 19:48
Haha, masterlijk! dit is bijna 'sig-waardig'!:seriousf:

DeiDRagonas
25 mei 2009, 19:52
Sig waardig? Het wordt inmiddels een beetje zielig zelfs vind ik meer.. Mja..

:strat:

Ferraririk
25 mei 2009, 19:54
ik snap dat hele buro halt gedeelte,
en terwijl ik dit typ gaat ook het lichtje branden waarom het voor mij makkelijk roepen is, want als jullie iemand in mekaar meppen moeten jullie wel wat meer dan een paar uurtjes buro halt

pannekoek
25 mei 2009, 21:30
ik snap dat hele buro halt gedeelte,
en terwijl ik dit typ gaat ook het lichtje branden waarom het voor mij makkelijk roepen is, want als jullie iemand in mekaar meppen moeten jullie wel wat meer dan een paar uurtjes buro halt

en daar zit je fout, probeer eens precies te denken wat je gaat typen en wat voor gevolgen dat zou hebben, als je impulsief reageert komen er soms (of heeel vaak ;)) stomme opmerkingen die erg frustrerend zijn voor andere forumgebruikers

geert1976
25 mei 2009, 21:35
en daar zit je fout, probeer eens precies te denken wat je gaat typen en wat voor gevolgen dat zou hebben, als je impulsief reageert komen er soms (of heeel vaak ;)) stomme opmerkingen die erg frustrerend zijn voor andere forumgebruikers

same here, dat Gestapo mag je wel weglaten van mij, waren geen lievertjes en dan druk ik mij erg zacht uit.

Laatste probeerde je mij in een ander topic op de man te spelen, wat nergens op sloeg wekt een hoop irritatie op, ook bij anderen, ik houd het maar op leeftijd...

Robdop
25 mei 2009, 21:44
ik vind dat wel iedereen over één kam scheren. leeftijd zegt weinig heb ik de laatste jaren wel gemerkt.









:seriousf:

macwilliams
25 mei 2009, 22:55
Ach jongens kom op, niet zo mieterig aub. Als jij een gibson lp custom koopt en die is fake wil je ook dat wij je komen helpen.

pannekoek
25 mei 2009, 23:01
Ach jongens kom op, niet zo mieterig aub. Als jij een gibson lp custom koopt en die is fake wil je ook dat wij je komen helpen.

en dan vind ik het raar dat marktplaats de consumenten niet helpen wanneer dit word aangegeven.

ijzerbroot1
26 mei 2009, 00:01
Vraag me af wat er gebeurt als iemand nep rolexen op marktplaats zet........laagdrempelig?? Volgens mij staat in de wet dat gelegenheid geven tot het plegen van een strafbaar feit ook strafbaar is. Die discussie durf ik wel aan. Prutsers.

alhoewel :Advertentienr.:250248118

Pepe
26 mei 2009, 00:11
Nouja, prutsers.... iets goeds doen ze wel..

Ik neem aan dat Marktplaats ergens enige verantwoordelijkheid heeft maar aan de andere kant stel ik me ook voor dat ze niet altijd de competentie menen te hebben om elk counterfeit eruit te kunnen vissen.

Dat ze een mailtje krijgen dat produkt zus of zo niet genuine is wil nog niet zeggen dat het zo is natuurlijk.

Rinze
26 mei 2009, 13:01
http://link.marktplaats.nl/253611376

en weer een...

Squier02
26 mei 2009, 13:10
http://link.marktplaats.nl/253611376

en weer een...

en de zelfde verkoper weer..sommige mensen leren het nooit..

pannekoek
26 mei 2009, 13:12
http://link.marktplaats.nl/253611376

en weer een...

dat is dezelfde advertentie :)

guitarkid
26 mei 2009, 13:57
dat is dezelfde advertentie :)

Ja en nee... Er staat nu nergens meer Gibson en wat ook vreemd is dat alle biedingen zijn verdwenen. Die gingen toch tot iets van 800 euro....
Vreemd.... :dontgeti:

Gr. C.

sonja
26 mei 2009, 14:22
hallo,
ik ben net bij een fender ash deluxe wezen kijken. serie nummer dz5156351 maar nou twijfel ik erg. op de element stond namelijk scn. en op de stemmechanisme staan normaal dan toch ook fender hier dus niet. en zo ook op de kanonderdeel onderaan waar je snaren inzitten zeg maar:dontgeti: daar staat normaal dan toch ook fender. of hoeft dit niet.
hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
gr sonja

almarvk
26 mei 2009, 14:24
bericht verplaatst.

hole
26 mei 2009, 14:38
hallo,
ik ben net bij een fender ash deluxe wezen kijken. serie nummer dz5156351 maar nou twijfel ik erg. op de element stond namelijk scn. en op de stemmechanisme staan normaal dan toch ook fender hier dus niet. en zo ook op de kanonderdeel onderaan waar je snaren inzitten zeg maar:dontgeti: daar staat normaal dan toch ook fender. of hoeft dit niet.
hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
gr sonja

Volgens de Fender site zitten er wel SCN pickups op hoor: Samarium Cobalt Noiseless. en volgens de Guitar dater:
Guitar Info
This guitar is from the American Deluxe Series
made at the Corona Plant (Fender), USA
in the Year(s): 2005


Ik heb overigens geen verstand van Fenders (...of van gitaren überhaupt), maar zo snel lijkt het allemaal wel in orde.

Ps http://www.41afdva.net/3/Geschied02_Kanon.jpg op een gitaar???

HaroldA
26 mei 2009, 14:57
Ja en nee... Er staat nu nergens meer Gibson en wat ook vreemd is dat alle biedingen zijn verdwenen. Die gingen toch tot iets van 800 euro....
Vreemd.... :dontgeti:

Gr. C.

Zie dit topic, een aantal posts terug...

Kim Wilson
26 mei 2009, 15:05
Ik heb overigens geen verstand van Fenders (...of van gitaren überhaupt), maar zo snel lijkt het allemaal wel in orde.

Ps http://www.41afdva.net/3/Geschied02_Kanon.jpg op een gitaar???
Verrek, dat kanon staat bij ons in het dorp! Die foto is in Hasselt gemaakt! :crazyhappy:

lodi
26 mei 2009, 15:19
hallo,
ik ben net bij een fender ash deluxe wezen kijken. serie nummer dz5156351 maar nou twijfel ik erg. op de element stond namelijk scn. en op de stemmechanisme staan normaal dan toch ook fender hier dus niet. en zo ook op de kanonderdeel onderaan waar je snaren inzitten zeg maar:dontgeti: daar staat normaal dan toch ook fender. of hoeft dit niet.
hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
gr sonja
scn is normaal
achteraan de locking tuners moet het "F" embleem staan
de trembar moet "pop in" zijn (geen schroefdraad)
dz5....enz betekent bouwjaar 2005 deluxe uitvoering

zeiler
27 mei 2009, 11:40
Verrek, dat kanon staat bij ons in het dorp! Die foto is in Hasselt gemaakt! :crazyhappy:

Bedoel je die ene die als je de brug over komt vanuit Genemuiden aan je rechterhand staat of? Want daar is geen water toch ;)?

of staan er nog meer van die vervaarlijke dingen in Hasselt :o!

Kim Wilson
27 mei 2009, 11:48
Bedoel je die ene die als je de brug over komt vanuit Genemuiden aan je rechterhand staat of? Want daar is geen water toch ;)?

of staan er nog meer van die vervaarlijke dingen in Hasselt :o!
Nee, deze staat tegenover de kalkovens, aan de Wilhelminalaan. Achter het Viskerkje.

guitarkid
27 mei 2009, 11:59
Zie dit topic, een aantal posts terug...

Hallo Harold.

Weet ik, daar was ik zelf actief in, maar wat ik niet begrijp is dat er nu weer een vraagprijs van 350 staat en dat niemand van de bieders dus blijkbaar gekocht heeft. Of de verkoper heeft alle biedingen verwijderd. En nu kan er ook niet meer geboden worden.
Dat is dus wat ik niet begrijp.... Tenzij het dreigen met de "Forum-knokploeg" zijn vruchten heeft afgeworpen... ;)

Gr. C.

levi
27 mei 2009, 12:04
Hallo Harold.

Weet ik, daar was ik zelf actief in, maar wat ik niet begrijp is dat er nu weer een vraagprijs van 350 staat en dat niemand van de bieders dus blijkbaar gekocht heeft. Of de verkoper heeft alle biedingen verwijderd. En nu kan er ook niet meer geboden worden.
Dat is dus wat ik niet begrijp.... Tenzij het dreigen met de "Forum-knokploeg" zijn vruchten heeft afgeworpen... ;)

Gr. C.

oehh forum knok ploeg ^^ Ik pak me stuk slaghout! (lees:stagg)

macwilliams
27 mei 2009, 12:29
oehh forum knok ploeg ^^ Ik pak me stuk slaghout! (lees:stagg)

* Pakt zn hello kitty met emg's *

:supercool:

allochthomas
27 mei 2009, 13:04
http://link.marktplaats.nl/253611376

en weer een...
staat daar nou op de achterkant van de kop kustom shop?

stratie
27 mei 2009, 15:44
staat daar nou op de achterkant van de kop kustom shop?

hahah, yes goed gezien!

guitarkid
27 mei 2009, 18:22
http://link.marktplaats.nl/254336838

http://link.marktplaats.nl/251873981

Tja....

Gr. C.


Edit:
Ok, over die Telecaster uit '68. Ik heb even gebeld, kon het niet laten..... Kreeg een wat oudere man aan de telefoon die me doodleuk melde dat er mensen waren die 2000 euro hadden geboden, maar niet op kwamen dagen. Hij is 100% origineel en voor uiteindelijk 1000 euro verkocht. Twee dagen geleden.... Au !!!
De enige troost die ik nu nog heb is dat ik ooit een Martin D35 uit 1973 heb gekocht voor heeeeeeel weinig...

zeiler
27 mei 2009, 21:09
http://link.marktplaats.nl/254336838

http://link.marktplaats.nl/251873981

Tja....

Gr. C.


Edit:
Ok, over die Telecaster uit '68. Ik heb even gebeld, kon het niet laten..... Kreeg een wat oudere man aan de telefoon die me doodleuk melde dat er mensen waren die 2000 euro hadden geboden, maar niet op kwamen dagen. Hij is 100% origineel en voor uiteindelijk 1000 euro verkocht. Twee dagen geleden.... Au !!!
De enige troost die ik nu nog heb is dat ik ooit een Martin D35 uit 1973 heb gekocht voor heeeeeeel weinig...

zwaar klote ;)! voor 1000 euro tjah... :)!
tel uit je winst ...

Pepe
27 mei 2009, 21:40
http://link.marktplaats.nl/254336838

http://link.marktplaats.nl/251873981

Tja....

Gr. C.


Edit:
Ok, over die Telecaster uit '68. Ik heb even gebeld, kon het niet laten..... Kreeg een wat oudere man aan de telefoon die me doodleuk melde dat er mensen waren die 2000 euro hadden geboden, maar niet op kwamen dagen. Hij is 100% origineel en voor uiteindelijk 1000 euro verkocht. Twee dagen geleden.... Au !!!
De enige troost die ik nu nog heb is dat ik ooit een Martin D35 uit 1973 heb gekocht voor heeeeeeel weinig...

Een troost dattie geen originele finish heeft en waarschijnlijk uit 71 of 71 komt (ik heb een tele met ongeveer hetzelfde serienummer).
Beetje schrale troost natuurlijk, hij zal ergens anders behoorlijk meer opleveren dan 2000...

Portel
27 mei 2009, 21:43
Niet dat ik eraan twijfel, maar ik heb exact dezelfde gitaar.
Ik heb er 225 euro voor betaald met koffer en volgens mij had ik daarmee heel veel geluk.

Hier staat hij te koop voor 650 euro.
Vinden jullie dit een redelijke prijs voor deze gitaar?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/250515138-te-ruil-koop-epiphone-les-paul-es-custom-limited-edition.html%3Freturn%3DeJxNjd2KwkAMRt9FqHftTKcuyp Qi9U1CzW6H%252BekwSVEU391UvNib5JzvCwRsa5%252FO6p6s 6bTdEUKZ5n5mzlYpv2RMTYTiOQcApiYFFdeHQ19jql0iLmvExJ gUJYDyP6n%252FHEORjQE9F0fTrKbj4dTMHMP5HoZ2f6WBl6ob 26q7BBnj0Zw2NBsePsiCD5cF6fdK39u8pVogSjEmeVjcJOpvog GpMj9GZ1jDB8S7y0JOOrPPeR30rn%252B9AW4CUJc%253D%26d f%3D1%26fta%3DeNotjU1ugzAQhe8yUrO2oST0jdhl01MgCzup VROsjElQEHevTbqamffzjcEJq6AFzffQP0wQYsGpBi2h0wcrXZ qgOSS8fGS5WMlXTFA8Rtzm0d39wL9PBCcflYpmDnk44Uk8qkOM c6cK8BMUzdUR%252B1wXZLy3%252ByfdgJxzrRuq5aLr4dg0u5 wTaYrGSh%252Fc7Zp%252BSlNl4ws0mqUvsNy3O60CmSexgcaa %252BXXbvvfd%252BT7%252F%252Fy868ba984%252BSV1i37Q 8kyU7e%26fta_ind%3D1%26fs%3D1

robert-gitarist
27 mei 2009, 22:10
650 euro klopt redelijk na mijn idee. Zeker als je kijkt wat normaal een Epi LP custom kost (450-500). En vergeet niet, dit is echt een zeldzame he, ik kom ze helaas amper tegen. Bloedmooie plank echt! 225 euro, jij hebt echt belachelijk veel geluk gehad:D

richwoodplayer
27 mei 2009, 22:11
dat is een harig gitaartje zeg!:blast:

frankpaul1
28 mei 2009, 11:50
Iemand hier al een reactie op gekregen:

http://link.marktplaats.nl/254713523

Ik had de eigenaar gemaild dat er geen Gibson Les Paul modellen tussen 1961 en 1968 zijn geproduceerd en even naar het serienummer gevraagd. Erg mooie gitaar iig.

bloeddrinker
28 mei 2009, 12:14
misschien dat er in die periode wel customs zijn gemaakt?

frankpaul1
28 mei 2009, 12:25
Nee, helemaal geen Les Paul modellen, ze heten toen wel Les Paul, maar het waren qua vorm SG modellen.

Ike57
28 mei 2009, 17:23
Leuk donorgitaartje gezien op Marktplaats http://link.marktplaats.nl/254777016

Bod gedaan en een mail van de verkoper ontvangen dat het bod OK was en dat ik kon bellen om hem te komen ophalen. Dus vandaag 3 keer gebeld tot ik de goede persoon eindelijk aan de telefoon kreeg. Werd mij verteld dat er al een hoger bod was gedaan en dat ik hem dus niet meer hoefde ophalen.

Goed de pest in. Errrrrg betrouwbare verkoper :sneaky:

calfie
28 mei 2009, 17:29
Tja, ook een keer meegemaakt.
Ben helemaal niet gediend van dit soort acties.
Heb toen de verkoper gemeld dat hij zijn gitaar overdwars in zijn rectum kon douwen.

HaroldA
28 mei 2009, 17:33
Werd mij verteld dat er al een hoger bod was gedaan en dat ik hem dus niet meer hoefde ophalen.

Heb ik ook gehad met een JMP 2203 top uit 1980. Eur 1100 afgesproken en datum geprikt wanneer ik 'm op zou komen halen. Dat kwam de verkoper achteraf niet goed uit en ik kreeg een mailtje waarin stond dat we een nieuwe datum moesten prikken.

Dezelfde dag nog kreeg ik een mailtje dat iemand anders 1200 geboden had, dus als ik 'm nog wou moest ik dat ook minimaal betalen...

Nogal boze mail gestuurd en versterker laten gaan...


2 dagen later op marktplaats een JMP 2203 uit 1978 met bijbehorende 1960B (met greenbacks) samen voor 1000,- gekocht!!! :cheerup:

BamBuFan1
28 mei 2009, 18:39
2 dagen later op marktplaats een JMP 2203 uit 1978 met bijbehorende 1960B (met greenbacks) samen voor 1000,- gekocht!!! :cheerup:

Heb je die andere verkoper nog effe gemaild om hem te bedanken?

macwilliams
28 mei 2009, 19:37
Nee, helemaal geen Les Paul modellen, ze heten toen wel Les Paul, maar het waren qua vorm SG modellen.

Heb je het serie nr al?? Hoe oud??

the sure thing
28 mei 2009, 19:52
Heb je het serie nr al?? Hoe oud??Ja, hou ons op de hoogte!

macwilliams
28 mei 2009, 20:23
Ja, hou ons op de hoogte!

Als dat ding van of voor 1960 is. $$$€€€
Dan vind ik €2700 nog aan de lage kant.

frankpaul1
28 mei 2009, 22:15
Heb je het serie nr al?? Hoe oud??

Krijg helaas geen reactie.

macwilliams
28 mei 2009, 22:36
Wat denk je zelf? Na '69?

frankpaul1
28 mei 2009, 23:48
Wat denk je zelf? Na '69?

Ik schat hem zelf op '68 of een vroege '69, ik kan namelijk geen volute zien in de foto's. Ik hoop dat de verkoper nog even reageert.

macwilliams
28 mei 2009, 23:54
Er word lustig op los geboden. Net nog 2700€.
Dat zou nog wel iets omhoog kunnen

fred dons
29 mei 2009, 09:04
de waffelback tuners die er op zitten zijn van op zijn vroegst van 68 maar dan is 2700 eurie nog steeds een mooi bedrag

frankpaul1
29 mei 2009, 12:52
Tsja, als nou maar reageerde. Tis een mooie prijs, mits geen breuken of reparaties en als alles origineel is.

Mr_Moustache
30 mei 2009, 13:25
Volgens mij is hier iemand die toch een zeer vrije interpretatie heeft van het begrip Fender Custom Shop...

http://link.marktplaats.nl/244153313

Een Fender Custom Shop 'Palo Escito' Telecaster die blijkbaar:


Geassembleerd in de amerikaanse Custom Shop studio's.

EN de vraagprijs is 225 boven de nieuwprijs. In ieder geval niet 100% fair vind ik.

Barkeepert
30 mei 2009, 21:07
Haha op de hals staat ook gewoon "Made in Mexico"

levi
30 mei 2009, 21:10
Deze ziet er mooi uit. Hij lijkt me wel echt: http://link.marktplaats.nl/250376977
Maar ik vind de headstock een beetje recht gibson heeft toch altijd gebogen headstocks?

dodeboboeror
30 mei 2009, 21:15
Volgens mij gewoon the real thing, misschien kan de 2de foto je overtuigen?

levi
30 mei 2009, 21:41
Volgens mij gewoon the real thing, misschien kan de 2de foto je overtuigen?

Als ik er wat aandachtiger naar kijk dan zie je wel dat het een echte gibbie is.

Mr_Moustache
30 mei 2009, 22:39
Haha op de hals staat ook gewoon "Made in Mexico"

Ja, het is gewoon een MiM. Mischien is ie cs `designed` net als de baja ofzo, maar dan nog steeds...

frankpaul1
31 mei 2009, 04:55
Net maar even 5000 euro geboden op de zogenaamde '65 Gibson Les Paul Custom. Hopelijk komt er op deze manier eens een reactie.

zoon van Piet
31 mei 2009, 12:00
Net maar even 5000 euro geboden op de zogenaamde '65 Gibson Les Paul Custom. Hopelijk komt er op deze manier eens een reactie.

Buiten een verkeerd jaartal heeft deze ad weinig verdachts - een prachtige gitaar. en ik kan me levendig herinneren dat vroeger regelmatig '63-, 65- en 66-ers' verkocht werden, de kennis over bouwjaren en types was niet zo wijdverbreid als nu. en serienummers werden thuisgebracht aan de hand van het beruchte rode Gibson-boekje, waarvan we nu weten dat het vol fouten staat.

Soms krijg ik het gevoel dat we hier vaak veel te ver gaan ('de marktplaatsgestapo' las ik eens) en dat geeft te denken. Zeker als je zelf een vals bod uit gaat brengen· je verstoort daarmee de verkoop en verjaagt eventuele serieuze kandidaten. en aan wie mogen we dan twijfelen?

Pepe
31 mei 2009, 12:27
Ja, I totally agree.
Je ziet soms prima gitaren hier voorbij komen die buiten de kennis van de forumposter valt of waar een futiele vergissing in staat. Heisa om niks.
Ik heb zelf genoeg gitaren waarvan ik niet weet of alles origineel is, je kent de geschiedenis niet, en ik zelf aanneem dat alles klopt, tot het tegendeel bewezen wordt.

Volgens mij is dit topic meer bedoeld om de scams eruit te halen.

frankpaul1
31 mei 2009, 13:14
Buiten een verkeerd jaartal heeft deze ad weinig verdachts - een prachtige gitaar. en ik kan me levendig herinneren dat vroeger regelmatig '63-, 65- en 66-ers' verkocht werden, de kennis over bouwjaren en types was niet zo wijdverbreid als nu. en serienummers werden thuisgebracht aan de hand van het beruchte rode Gibson-boekje, waarvan we nu weten dat het vol fouten staat.

Soms krijg ik het gevoel dat we hier vaak veel te ver gaan ('de marktplaatsgestapo' las ik eens) en dat geeft te denken. Zeker als je zelf een vals bod uit gaat brengen· je verstoort daarmee de verkoop en verjaagt eventuele serieuze kandidaten. en aan wie mogen we dan twijfelen?


Ja, I totally agree.
Je ziet soms prima gitaren hier voorbij komen die buiten de kennis van de forumposter valt of waar een futiele vergissing in staat. Heisa om niks.
Ik heb zelf genoeg gitaren waarvan ik niet weet of alles origineel is, je kent de geschiedenis niet, en ik zelf aanneem dat alles klopt, tot het tegendeel bewezen wordt.

Volgens mij is dit topic meer bedoeld om de scams eruit te halen.

Volgens mij lezen jullie niet goed. Er zijn geen Gibson Les Paul Custom modellen gemaakt in 1965. Dat begon pas weer in 1968. Beetje dom om te zeggen dit ik dan geen kennis heb, terwijl jullie beide duidelijk geen verstand hebben van de bouwjaren van Gibsons.

Ik twijfel ook niet echt over de gitaar. Maar ik vond het ook wat raar dat hij helemaal niet reageerde op mijn vragen, bijvoorbeeld over het serienummer. Ik heb trouwens wel direct een reactie gekregen op mijn bod van 5000 euro. Dat was blijkbaar genoeg, want ik mocht hem direct halen.

macwilliams
31 mei 2009, 13:19
Ik heb trouwens wel direct een reactie gekregen op mijn bod van 5000 euro. Dat was blijkbaar genoeg, want ik mocht hem direct halen.

Als het dan een echte '65 blijkt te zijn istie het geld dik waard want dan is het een one of a kind.:cheerup:





:seriousf:

zoon van Piet
31 mei 2009, 13:32
Volgens mij lezen jullie niet goed. Er zijn geen Gibson Les Paul Custom modellen gemaakt in 1965. Dat begon pas weer in 1968. Beetje dom om te zeggen dit ik dan geen kennis heb, terwijl jullie beide duidelijk geen verstand hebben van de bouwjaren van Gibsons.

Ik twijfel ook niet echt over de gitaar. Maar ik vond het ook wat raar dat hij helemaal niet reageerde op mijn vragen, bijvoorbeeld over het serienummer. Ik heb trouwens wel direct een reactie gekregen op mijn bod van 5000 euro. Dat was blijkbaar genoeg, want ik mocht hem direct halen.

Vind je het gek dat ie dan reageert? Maar wie gedraagt zich twijfelachtig, als jij een bod uitbrengt dat je niet na wil komen? ik heb momenteel wat spul op MP staan en wordt gek gezeverd door allerlei vage figuren die vanalles willen weten en vooral weinig willen betalen. dat hoort erbij op MP, en alleen seriieuze vragen krijgen antwoord.

Dat je twijfelt aan mijn kennis.. okee. Maar wie leest er niet goed, als ik schrijf:

Buiten een verkeerd jaartal heeft deze ad weinig verdachts

Dat ik precies zo'n gitaar ooit heb gehad (en die zijn écht goed) en je wijs op de misverstanden over bouwjaren die vroeger ( 30 jaar geleden) heel gebruikelijk waren, maakt kennelijk niet uit voor je.
De kans is aanwezig dat een oud-gitarist die zo'n gitaar al tientallen jaren in zijn bezit heeft, al die jaren geleefd heeft in de verkeerde veronderstelling omtrent het bouwjaar. Is ie daarmee een oplichter? verdient hij die actie van je?

Pepe
31 mei 2009, 13:33
Volgens mij lezen jullie niet goed. Er zijn geen Gibson Les Paul Custom modellen gemaakt in 1965. Dat begon pas weer in 1968. Beetje dom om te zeggen dit ik dan geen kennis heb, terwijl jullie beide duidelijk geen verstand hebben van de bouwjaren van Gibsons.

Ik twijfel ook niet echt over de gitaar. Maar ik vond het ook wat raar dat hij helemaal niet reageerde op mijn vragen, bijvoorbeeld over het serienummer. Ik heb trouwens wel direct een reactie gekregen op mijn bod van 5000 euro. Dat was blijkbaar genoeg, want ik mocht hem direct halen.


Hmmm... volgens mij lees jij niet goed. Ik geloof niet dat er beweerd wordt dat het jaartal wel klopt, je snapt het punt niet?

Maar gefeliciteerd, je hebt een gitaar gekocht. Eentje uit eind zestig/begin zeventig en niet te duur. Foto's willen we zien!

frankpaul1
31 mei 2009, 13:42
Haha, laat maar. Ik heb nooit gezegd dat ik twijfel aan de gitaar op zich. Maar meer aan het feit dat de verkoper niet reageert op serieuze vragen over het serienummer en vragen over de originaliteit van de gitaar.. En feit blijft dat ze niet gemaakt zijn in die periode. Ik ben het eens over de marktplaats vragen, maar aan de andere kant, als je wat wilt verkopen zul je toch op de vragen moeten reageren. Dus als ik dan een bod plaats en ik krijg ineens wel een reactie vind ik dat wel raar ja. Misschien geen nette actie, maar goed, het is inderdaad geen scam. Ik hoop dat ik er met de verkoper nog uit kom over een goede prijs.

Hendriks
31 mei 2009, 16:29
Vermakelijk http://link.marktplaats.nl/255491238 origineel , overgespoten, andere elementen en dat voor maar 1200

Mitch
31 mei 2009, 16:33
Je twijfelt er toch niet aan dat dit ECHT Ferrarizilver is hè? Dit is namelijk onmiskenbaar origineel op 80 graden celsius gespoten Ferrarizilver meneertje :seriousf:

Pepe
31 mei 2009, 16:34
Het zal de Ferrari lak zijn....


edit> oei, als ik al dezelfde grappen ga maken als Mitch....

guitarkid
31 mei 2009, 17:05
Het zal de Ferrari lak zijn....


edit> oei, als ik al dezelfde grappen ga maken als Mitch....

Ik heb dus lak aan Ferrari......;)

Gr. C.

Mitch
31 mei 2009, 17:25
Het zal de Ferrari lak zijn....


edit> oei, als ik al dezelfde grappen ga maken als Mitch....
Je zit te lang op Gitaarnet, dat nivelleert je humor naar een bedenkelijk niveau.

Pepe
31 mei 2009, 17:27
Ja, de volgende halte is bier en tetten...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Mitch
31 mei 2009, 17:35
De overeenkomst tussen bier en tetten?

*tromgeroffel*

Ze smaken buitenshuis altijd beter...

the sure thing
31 mei 2009, 18:48
Vermakelijk http://link.marktplaats.nl/255491238 origineel , overgespoten, andere elementen en dat voor maar 1200Wat een belachelijke prijs! Hij is wel eerlijk...

spirit
31 mei 2009, 19:00
Wat een belachelijke prijs! Hij is wel eerlijk...

Ik vraag mezelf af, in hoeverre je zo'n gitaar nog orgineel mag noemen?

Een gitaar is bij mij orgineel, wanneer hij nog dezelfde lak, onderdelen enz. heeft, als wanneer de gitaar uit de fabriek kwam. (Op evt. speelschade na dan)

Hier is volgens mij weinig ogineels meer aan.

marhoog
31 mei 2009, 23:22
Iemand een idee over deze advertentie ? http://link.marktplaats.nl/255324948

Dacht dat gibson customs de serial er op gedrukt kregen en niet gestamped..

levi
31 mei 2009, 23:28
Ik vraag mezelf af, in hoeverre je zo'n gitaar nog orgineel mag noemen?

Een gitaar is bij mij orgineel, wanneer hij nog dezelfde lak, onderdelen enz. heeft, als wanneer de gitaar uit de fabriek kwam. (Op evt. speelschade na dan)

Hier is volgens mij weinig ogineels meer aan.

De meeste mensen (die er niet veel verstand van hebben)
Die hebben een andere definitie van origineel.
Definitie van origineel voor hun is waarschijnlijk dat het een echte fender is.

Sorry ben niet helemaal wakker ik kan het begerijpen als je me post niet snapt :P

fred dons
1 juni 2009, 09:06
Iemand een idee over deze advertentie ? http://link.marktplaats.nl/255324948

Dacht dat gibson customs de serial er op gedrukt kregen en niet gestamped..

die is wel origineel, in de jaren zeventig werd het nummer er wel ingestanst, hij heeft ook de correcte tuners voor de periode, ebben toets en de juiste volume/toon knoppen

mikeyaxeman
1 juni 2009, 14:24
Bij mijn LP is het gedrukt en bij mijn SG is het gestanst.

geert1976
1 juni 2009, 15:09
bij Gibsons is het afhankelijk van de bouwjaren, of het serienummer is ingestanst of dat het met inkt op de headstock is geschreven, tevens is het bouwjaarafhankelijk of er "made in USA" achter op de headstock staat.

mijn 67er SG Melodymaker heeft bijvoorbeeld een ingestanst serienummer, maar geen "made in USA" achter op de headstock.

Guitar GoD
2 juni 2009, 19:11
http://link.marktplaats.nl/245637400

drie schoefjes bij de trusrod?, geschroefde hals? gekke humbuckers en een made in china stickertje(???) achterop?

t'is een oude advertentie, geen idee of iemand dit al gezien heeft.

geert1976
2 juni 2009, 19:28
http://link.marktplaats.nl/245637400

drie schoefjes bij de trusrod?, geschroefde hals? gekke humbuckers en een made in china stickertje(???) achterop?

t'is een oude advertentie, geen idee of iemand dit al gezien heeft.

is al behandeld, is een Hondo SG, deze gitaar is van mij geweest en heb hem aan de huidige verkoper verkocht, toen stond er gewoon Hondo op de headstock en dat heeft die weggehaald en er een Gibson decall op gemaakt

Ibanez666
4 juni 2009, 15:04
Twijfel niet echt aan de oprechtheid deze ad, aangezien de verkoper het over een kopie heeft, maar is dit nou fake of niet?

http://img197.imageshack.us/img197/3108/fenderteleheadstock.jpg

interessander
4 juni 2009, 15:15
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=109054

Hoe zouden hunckebuckers precies klinken?

guitarkid
4 juni 2009, 16:23
Twijfel niet echt aan de oprechtheid deze ad, aangezien de verkoper het over een kopie heeft, maar is dit nou fake of niet?

http://img197.imageshack.us/img197/3108/fenderteleheadstock.jpg

Waarschijnlijk wel, er staat immers "kopie".....
Zo'n logo zet je er echt zo op!

Gr. C.

Pepe
4 juni 2009, 20:04
Twijfel niet echt aan de oprechtheid deze ad, aangezien de verkoper het over een kopie heeft, maar is dit nou fake of niet?

http://img197.imageshack.us/img197/3108/fenderteleheadstock.jpg

Ja. Repro logo.

budje
4 juni 2009, 20:06
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=109054

Hoe zouden hunckebuckers precies klinken?

:seriousf:

s0ulmaster
4 juni 2009, 20:19
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=109054

Hoe zouden hunckebuckers precies klinken?

best wel harde faal :P

Robdop
4 juni 2009, 20:22
idd:blast:

macwilliams
6 juni 2009, 13:41
Uit een erfenis?? (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/256800907-gibson-les-paul.html?return=eJxNzcsOgjAQBdB%2FMZEdFOqLlBCDP%2 BG6KaM09JXOkBiM%2F%2B7gys3cc%2B9mtGrU26q6QyWbVu0Qd DZTNxElJcQcE4TK6zxTcloTVsEJv6wW5hJCaQNSXjwEgiAwaJ3 %2Fl%2FJpSWdOcDBTtmgmYS7HtprIu%2BvL9U0xYk9xfxia%2F eHm%2BAwX2W6UG48%2FEnO1iYmPEbmw0jbWDM%2F7EPhftoZrR MtdFiktfV2kiGTiCH0rz6fbfdd9vtGzTd8%3D&df=1&fta=eNotUctu4zAQ%2Bxcdctb7MUIuRS%2F9gj0GskZqDTixUT ldYYP8%2B46cnihyxuSATuDg0cADu38vl5%2B0NBaJKmB9OYsT tvO%2BgoiLACd9XCQ4TbDDv3mLrWKDuO3A43WD2%2F1avucc1z aDPG3b%2FcxP29r2vGI5e2nN259hrYFt6bOwOJNtAwqa8ciULg CrGtFa1TEbkaruiOgVL73KVIXUvSoU0mZCbbxyveqCQttealIq qMFzou9LEkEZT3vZBJS9ijr5gyfN0Yy95BUSZquxHlypQw%2BF c%2FKrQVh%2FcKPSQOf91EupUvpK%2Fo67iZOucKoDixeK7pPc 6WQppyaeDz%2FqbdzPSxCUo4Qx4aXzMPKLRTHucmIyY%2B5yqH LopqbjLpOLGP0Iqmpft4TtspTb5%2F41KjQ0oNquqV9Gq1Qkgg qjTWDpL4sJBDyoaeX9631MPt5%2F%2F8TQWXw%2BX%2Fs%2FY5 %2FD4%2Fn8D4XQo2w%3D&fta_ind=20&fs=1) Misschien is hij al langsgekomen maar toch even voor de zekerheid.

Freek#1
6 juni 2009, 14:56
http://link.marktplaats.nl/251169074

kijk die 70s style nek en die lak, dat hoort toch niet bij elkaar?

en 'weet niet uit welk jaar-is' is ook beetje vreemd?

Barkeepert
6 juni 2009, 15:00
http://link.marktplaats.nl/251169074

kijk die 70s style nek en die lak, dat hoort toch niet bij elkaar?

en 'weet niet uit welk jaar-is' is ook beetje vreemd?
mooie humbuckers ook

HaroldA
6 juni 2009, 15:14
Uit een erfenis?? (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/256800907-gibson-les-paul.html?return=eJxNzcsOgjAQBdB%2FMZEdFOqLlBCDP%2 BG6KaM09JXOkBiM%2F%2B7gys3cc%2B9mtGrU26q6QyWbVu0Qd DZTNxElJcQcE4TK6zxTcloTVsEJv6wW5hJCaQNSXjwEgiAwaJ3 %2Fl%2FJpSWdOcDBTtmgmYS7HtprIu%2BvL9U0xYk9xfxia%2F eHm%2BAwX2W6UG48%2FEnO1iYmPEbmw0jbWDM%2F7EPhftoZrR MtdFiktfV2kiGTiCH0rz6fbfdd9vtGzTd8%3D&df=1&fta=eNotUctu4zAQ%2Bxcdctb7MUIuRS%2F9gj0GskZqDTixUT ldYYP8%2B46cnihyxuSATuDg0cADu38vl5%2B0NBaJKmB9OYsT tvO%2BgoiLACd9XCQ4TbDDv3mLrWKDuO3A43WD2%2F1avucc1z aDPG3b%2FcxP29r2vGI5e2nN259hrYFt6bOwOJNtAwqa8ciULg CrGtFa1TEbkaruiOgVL73KVIXUvSoU0mZCbbxyveqCQttealIq qMFzou9LEkEZT3vZBJS9ijr5gyfN0Yy95BUSZquxHlypQw%2BF c%2FKrQVh%2FcKPSQOf91EupUvpK%2Fo67iZOucKoDixeK7pPc 6WQppyaeDz%2FqbdzPSxCUo4Qx4aXzMPKLRTHucmIyY%2B5yqH LopqbjLpOLGP0Iqmpft4TtspTb5%2F41KjQ0oNquqV9Gq1Qkgg qjTWDpL4sJBDyoaeX9631MPt5%2F%2F8TQWXw%2BX%2Fs%2FY5 %2FD4%2Fn8D4XQo2w%3D&fta_ind=20&fs=1) Misschien is hij al langsgekomen maar toch even voor de zekerheid.

Rosewood toets + vreemde plaatsing knoppen...

NEP!!!

geert1976
6 juni 2009, 15:58
Rosewood toets + vreemde plaatsing knoppen...

NEP!!!

lijkt mij ook nep, headstock oogt qua vorm ook niet 100%, kijk ook maar eens naar de inlay op de headstock, is ook slordig voor mijn gevoel

Pepe
6 juni 2009, 16:02
http://link.marktplaats.nl/251169074

kijk die 70s style nek en die lak, dat hoort toch niet bij elkaar?

en 'weet niet uit welk jaar-is' is ook beetje vreemd?


Samenraapseltje lijkt me, als een verkoper zegt "niks te weten van een gitaar" of "uit een erfenis".... dat betekent zoiets als niet later zeuren als het niet is wat het leek.

Ibanez666
6 juni 2009, 17:08
Uit een erfenis?? (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/256800907-gibson-les-paul.html?return=eJxNzcsOgjAQBdB%2FMZEdFOqLlBCDP%2 BG6KaM09JXOkBiM%2F%2B7gys3cc%2B9mtGrU26q6QyWbVu0Qd DZTNxElJcQcE4TK6zxTcloTVsEJv6wW5hJCaQNSXjwEgiAwaJ3 %2Fl%2FJpSWdOcDBTtmgmYS7HtprIu%2BvL9U0xYk9xfxia%2F eHm%2BAwX2W6UG48%2FEnO1iYmPEbmw0jbWDM%2F7EPhftoZrR MtdFiktfV2kiGTiCH0rz6fbfdd9vtGzTd8%3D&df=1&fta=eNotUctu4zAQ%2Bxcdctb7MUIuRS%2F9gj0GskZqDTixUT ldYYP8%2B46cnihyxuSATuDg0cADu38vl5%2B0NBaJKmB9OYsT tvO%2BgoiLACd9XCQ4TbDDv3mLrWKDuO3A43WD2%2F1avucc1z aDPG3b%2FcxP29r2vGI5e2nN259hrYFt6bOwOJNtAwqa8ciULg CrGtFa1TEbkaruiOgVL73KVIXUvSoU0mZCbbxyveqCQttealIq qMFzou9LEkEZT3vZBJS9ijr5gyfN0Yy95BUSZquxHlypQw%2BF c%2FKrQVh%2FcKPSQOf91EupUvpK%2Fo67iZOucKoDixeK7pPc 6WQppyaeDz%2FqbdzPSxCUo4Qx4aXzMPKLRTHucmIyY%2B5yqH LopqbjLpOLGP0Iqmpft4TtspTb5%2F41KjQ0oNquqV9Gq1Qkgg qjTWDpL4sJBDyoaeX9631MPt5%2F%2F8TQWXw%2BX%2Fs%2FY5 %2FD4%2Fn8D4XQo2w%3D&fta_ind=20&fs=1) Misschien is hij al langsgekomen maar toch even voor de zekerheid.

Die wilde ik hier ook net gaan posten

macwilliams
6 juni 2009, 17:13
Dat ding stinkt dus van een kilometer afstand, hoef je geen kenner voor te zijn als je de specs maar in de gaten hebt. Alleen die neck is al een lachertje.

Er is toch al op geboden, waarschijnlijk door de verkoper zelf, die is dus echt bezig met oplichting. 06 erbij die ook verdwijnt lekker goedkoop pre-paid kaartje.

geert1976
6 juni 2009, 20:28
Ik heb de verkoopster gemaild en reactie teruggehad en gevraagd hoe ik het kon zien dat het een vervalsing was, want zo stelde ze ze wil niemand oplichten en was tot mijn mail, in de veronderstelling dat het een echte was.

ik houd u allen op de hoogte:cheerup:

Speeddemon
6 juni 2009, 20:47
Ik heb de verkoopster gemaild en reactie teruggehad en gevraagd hoe ik het kon zien dat het een vervalsing was, want zo stelde ze ze wil niemand oplichten en was tot mijn mail, in de veronderstelling dat het een echte was.

ik houd u allen op de hoogte:cheerup:Die Antal, van de zwarte Les Paul Custom bedoel je?

rosewood toets (LPC's hebben altijd ebony), scheve diamond-inlay, plaatsing knoppen niet 100%... Over GIBSON FAIL gesproken...

http://totallylookslike.files.wordpress.com/2009/03/the-burger-king-totally-looks-like-mel-gibson.jpg

:crazyhappy:

geert1976
6 juni 2009, 21:36
Die Antal, van de zwarte Les Paul Custom bedoel je?

rosewood toets (LPC's hebben altijd ebony), scheve diamond-inlay, plaatsing knoppen niet 100%... Over GIBSON FAIL gesproken...

http://totallylookslike.files.wordpress.com/2009/03/the-burger-king-totally-looks-like-mel-gibson.jpg

:crazyhappy:

het bovenstaande heb ik ook aan haar doorgegeven;)

pannekoek
7 juni 2009, 22:50
ik word@*$%&#@% gek van marktplaats, stuur ik ze een keurig mailtje over en valse gibson en een mogelijke oplichter.
weigeren ze er iets aan te doen:

Beste Stephan,
>
> Hartelijk dank voor uw bericht.
> Ik begrijp dat u dit vervelend vindt. Marktplaats.nl functioneert echter als een laagdrempelig platform waar iedereen, naast het aanbieden van diensten of overtollige spullen, ongedwongen kan snuffelen tussen al het aanbod. Marktplaats.nl is echter NIET betrokken bij de eventuele daadwerkelijke transacties tussen kopers en verkopers. Om die reden kan Marktplaats.nl dan ook geen enkele controle uitoefenen op de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van adverteerders objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen.
>
> Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> C


dit baart mij wel wat zorgen.... is het toestaan van illegale activiteiten ook niet illegaal? net zoals piratebay aangeklaagd is?

Spitfire
7 juni 2009, 23:19
ik word@*$%&#@% gek van marktplaats, stuur ik ze een keurig mailtje over en valse gibson en een mogelijke oplichter.
weigeren ze er iets aan te doen:

Beste Stephan,
>
> Hartelijk dank voor uw bericht.
> Ik begrijp dat u dit vervelend vindt. Marktplaats.nl functioneert echter als een laagdrempelig platform waar iedereen, naast het aanbieden van diensten of overtollige spullen, ongedwongen kan snuffelen tussen al het aanbod. Marktplaats.nl is echter NIET betrokken bij de eventuele daadwerkelijke transacties tussen kopers en verkopers. Om die reden kan Marktplaats.nl dan ook geen enkele controle uitoefenen op de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van adverteerders objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen.
>
> Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> C


dit baart mij wel wat zorgen.... is het toestaan van illegale activiteiten ook niet illegaal? net zoals piratebay aangeklaagd is?

Vraag me dan heel erg af waarvoor dat rapporteer gebeuren dan wél bedoeld is :s

pannekoek
7 juni 2009, 23:21
Vraag me dan heel erg af waarvoor dat rapporteer gebeuren dan wél bedoeld is :s

inderdaad, ik heb precies hetzelfde gemaild, ik kreeg eerst ook als antwoord at marktplaats niet verantwoordelijk is voor de verkoop van producten en dat ze aan de advertentie niet kunnen zien dat het om een oplichting ging.

ik heb nog aangegeven wat er allemaal aan mankeerde, maar nee hoor.

Riky
7 juni 2009, 23:22
Vraag me dan heel erg af waarvoor dat rapporteer gebeuren dan wél bedoeld is :s

inderdaad... Was het bijna 5 uur toen je deze mail kreeg?

pannekoek
7 juni 2009, 23:28
overigens heb ik m'n twijfels over deze gitaar:

als ik kijk naar de headstock denk ik dat die diamond inlay wat te klein is, net als de trussrodcover. ik weet het niet zeker hoor!

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/255221895-epiphone-zakk-wylde-buzzsaw-les-paul-custom-electric-guitar.html?return=eJxNjUFuhDAMRe8yErODQJhqUBCq6E0 icJsoiYlio2mpeveaURfd2O9%2FP8nWdObbm3Yko%2FvBXAhsW dzomLNRKmwZsEm2BM7RWqYGo0r74SHUgLVH4rInQAZUhNaW%2F 0394dkW2RAhcPG0OLXcb0PjOMXXzzh115Um3qp%2B7qr%2BLcq Y73o4UZ94eyILHj4L0vtKf24%2B21YgyWFGeVj8IjE8JEL22W0 IlX7R7WFDeMLjK64gykZeHH3NeZ%2Fay%2FjzCym4U%2F8%3D&df=1&fta=eNotjc1ugzAQhN9lpeZsQ5OQsbjl0qdAq9okFgas2AQSxL vXJj3tz8x8wzhjDahA08M1T3aBVDolaHG1POhQxxFSuYi39Sq0 OqTLRwjVewxTbx72V3UzjLf%2BPg7mqxBv7ro05pfTRo3Bojh4 P9Uig79Bnm%2BGlE2YgBJk9d4oj6C2PJ1EdV7agsVF7H6ZHHH0 rEPjzHCL95wUSbiAel6aDEt5vdMKEM%2BkGBJr4pdV9dl35ef6 35%2F%2FpLbt439mv8C6bX8Cv1F1&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1&scroll_to_image=1#photo

pannekoek
7 juni 2009, 23:39
Uit een erfenis?? (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/256800907-gibson-les-paul.html?return=eJxNzcsOgjAQBdB%2FMZEdFOqLlBCDP%2 BG6KaM09JXOkBiM%2F%2B7gys3cc%2B9mtGrU26q6QyWbVu0Qd DZTNxElJcQcE4TK6zxTcloTVsEJv6wW5hJCaQNSXjwEgiAwaJ3 %2Fl%2FJpSWdOcDBTtmgmYS7HtprIu%2BvL9U0xYk9xfxia%2F eHm%2BAwX2W6UG48%2FEnO1iYmPEbmw0jbWDM%2F7EPhftoZrR MtdFiktfV2kiGTiCH0rz6fbfdd9vtGzTd8%3D&df=1&fta=eNotUctu4zAQ%2Bxcdctb7MUIuRS%2F9gj0GskZqDTixUT ldYYP8%2B46cnihyxuSATuDg0cADu38vl5%2B0NBaJKmB9OYsT tvO%2BgoiLACd9XCQ4TbDDv3mLrWKDuO3A43WD2%2F1avucc1z aDPG3b%2FcxP29r2vGI5e2nN259hrYFt6bOwOJNtAwqa8ciULg CrGtFa1TEbkaruiOgVL73KVIXUvSoU0mZCbbxyveqCQttealIq qMFzou9LEkEZT3vZBJS9ijr5gyfN0Yy95BUSZquxHlypQw%2BF c%2FKrQVh%2FcKPSQOf91EupUvpK%2Fo67iZOucKoDixeK7pPc 6WQppyaeDz%2FqbdzPSxCUo4Qx4aXzMPKLRTHucmIyY%2B5yqH LopqbjLpOLGP0Iqmpft4TtspTb5%2F41KjQ0oNquqV9Gq1Qkgg qjTWDpL4sJBDyoaeX9631MPt5%2F%2F8TQWXw%2BX%2Fs%2FY5 %2FD4%2Fn8D4XQo2w%3D&fta_ind=20&fs=1) Misschien is hij al langsgekomen maar toch even voor de zekerheid.


er is inmiddels 1500 euro geboden door een koper

BamBuFan1
8 juni 2009, 00:27
inderdaad... Was het bijna 5 uur toen je deze mail kreeg?

Dat rapporteren is gewoon een manier van mp om zichzelf in te dekken. Stel dat een grootgrutter als Fender bij mp gaat klagen over de illegale kopieën die er aangeboden worden en het feit dat mp daar niets aan doet. Dan kan mp stellen dat ze, ondanks dat er zoveel advertenties zijn dat het onmogelijk is om ze allemaal te controleren, er een klachtoptie bij iedere advertentie staat, maar dat er over de betreffende advertenties nauwelijks klachten binnenkwamen (is toch niet te controleren).

EGH
8 juni 2009, 15:59
Het is misschien kut, maar het is vrij logisch dat Marktplaats er niks aan kan/wil doen. Het is een adverteer site, ze garanderen niet dat de spullen die op Marktplaats.nl te koop zijn echt zijn, ze zijn slechts een tussenpersoon voor kopen en verkopen. Het is aan de koper/verkoper zelf te stellen dat bijv een gitaar nep is. Het is qua tijd en kennis niet te doen als Marktplaats alle advertenties moet gaan controleren. Zelfs wij hier hebben vaak nogal discussies of gitaren nou echt of nep zijn, en hier zitten toch heel wat ervaren gitaristen. Als je zulke discussies nou moet voeren bij elke advertentie bij alle soorten producten (want namaak producten verkopen is echt niet alleen op de gitaarafdeling van Marktplaats zo), dat is gewoonweg onmogelijk. Vanuit hun ogen gezien is het dus echt niet gek dat ze dit niet kunnen, en dat snap ik best. Ik weet het, het is kut, dat vind ik ook maar het is niet anders. Marktplaats heeft hier geen blaam aan, slechts de adverteerders die bewust een copy gitaar verkopen als originele gitaar.

Arjan12
8 juni 2009, 16:18
er is inmiddels 1500 euro geboden door een koper

Hoort die niet sowieso een ebben toets te hebben? Of heb ik het verkeerd?

HaroldA
8 juni 2009, 16:30
Hoort die niet sowieso een ebben toets te hebben? Of heb ik het verkeerd?

Oordeel zelf!

http://img.sait.nl/gitaarnet/nep/DSC02206.JPG
http://img.sait.nl/gitaarnet/nep/DSC02207.JPG
http://img.sait.nl/gitaarnet/nep/DSC02210.JPG

Ik heb nog meer foto's gekregen, indien nodig...

pannekoek
8 juni 2009, 22:56
Hoort die niet sowieso een ebben toets te hebben? Of heb ik het verkeerd?

jup, hardstikke nep

en trouwens, andere voorbeeldje, de bekende site piratebay, is ook zoiets als marktplaats, mensen kunnen hunbestanden online met elkaar delen, niet illegaal dus. tenzij het om kopierecht bestanden gaan, muziek games, software etc. piratebay heeft zich ook al die jaren schuil gehouden achter excusen als: tja wij zijn slechts een platform, wat de mensen op dat platform doen is hun eigen verantwoording. toch zijn ze aangeklaagd en veroordeeld. waarom kan dat bij marktplaats niet?

Pepe
8 juni 2009, 23:18
jup, hardstikke nep

en trouwens, andere voorbeeldje, de bekende site piratebay, is ook zoiets als marktplaats, mensen kunnen hunbestanden online met elkaar delen, niet illegaal dus. tenzij het om kopierecht bestanden gaan, muziek games, software etc. piratebay heeft zich ook al die jaren schuil gehouden achter excusen als: tja wij zijn slechts een platform, wat de mensen op dat platform doen is hun eigen verantwoording. toch zijn ze aangeklaagd en veroordeeld. waarom kan dat bij marktplaats niet?

Ander voorbeeldje? Sinds wanneer kan je produkten via Marktplaats gratis downloaden? Wat weet jij van Marktplaats wat ik niet weet? Vertel!

Tis geen bananenrepubliek met Pannekoek als president. Zet ik er een prima strat neer, stuurt Pannekoek een mailtje met vermoedens en hop, advertentie verwijdert.
Zo gaat dat niet hier he.

Flipkoos
8 juni 2009, 23:43
Mevrouw heeft er inmiddels wel een keurig zinnetje bijgezet dat het mogelijk een nepper is.
Die had dus echt geen kwaad in de zin.

pannekoek
8 juni 2009, 23:53
Ander voorbeeldje? Sinds wanneer kan je produkten via Marktplaats gratis downloaden? Wat weet jij van Marktplaats wat ik niet weet? Vertel!

Tis geen bananenrepubliek met Pannekoek als president. Zet ik er een prima strat neer, stuurt Pannekoek een mailtje met vermoedens en hop, advertentie verwijdert.
Zo gaat dat niet hier he.

waarom zou het ander voorbeeld gaan? ''illegale'' activiteiten toelaten blijft hetzelfde lijkt mij maargoed.

maar goed, het gaat hier om de veiligheid van hun klanten. een beetje moeite moeten ze wel doen om hun klanten ten gunste te stellen. aangezien het nep gibson tavareel veel voorkomt lijkt het mij handig om misschien de klanten die opzoek zijn naar gitaren te waarschuwen dat er vaak kopies van de echte rondzwerven. (eventueel met kenmerken van de neppe gitaren, zoals bij les paul customs bijvoorbeeld).

en natuurlijk kan je zeggen, ja maar dat is lekker makkelijk, laat die mensen het maar zelf uitzoeken als ze een gitaar willen kopen... tja niet iedereen weet dat dat soort gitaren ook nep kunnen zijn. een kleine waarschuwing lijkt mij wel op z'n plaats

Pepe
9 juni 2009, 00:17
waarom zou het ander voorbeeld gaan? ''illegale'' activiteiten toelaten blijft hetzelfde lijkt mij maargoed.

Misschien moet je die mailtjes naar Markplaats niet ondertekenen met Pannekoek....http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Als Marktplaats af en toe hier mee zou lezen.. nou.. dan zouden ze wel weten met wat voor autoriteit ze hier van doen hebben! Maar nee hoor..

macwilliams
9 juni 2009, 06:31
Daarom is er toch kopersbescherming? Gewoon niet meer cash betalen, maar creditcard of paypal gebruiken. Mocht je er gebruik van moeten maken kost het je wel wat tijd. Ik heb zo mijn geld al eens teruggehad nadat ik opgelicht was.
Als iemand een gitaar verkoopt van €1500/2000,- snapt hij ook wel dat jij jezelf indekt tegen eventuele oplichters praktijken. Een paypal account is in 5 minuten aangemaakt. Wil de verkoper dat niet doen, of enkel cash accepteren fuck hem en zijn fucking gitaar en koop ergens anders.

Bij marktplaats draait het ook alleen maar om geld, verder niks.

guitarkid
9 juni 2009, 07:57
Mevrouw heeft er inmiddels wel een keurig zinnetje bijgezet dat het mogelijk een nepper is.
Die had dus echt geen kwaad in de zin.

Of die mevrouw voelt nu de "hete adem" van dit forum of iets anders in de nek en kiest eieren voor haar geld.... ;)

Gr. C.

budje
9 juni 2009, 08:58
Of die mevrouw voelt nu de "hete adem" van dit forum of iets anders in de nek en kiest eieren voor haar geld.... ;)

Gr. C.

Er zijn nog steeds eerlijke mensen in dit land. En of ze nou bang word van namen als gitaarkid, ferraririk of budje... dat valt dan ook wel weer mee!

guitarkid
9 juni 2009, 11:13
Er zijn nog steeds eerlijke mensen in dit land. En of ze nou bang word van namen als gitaarkid, ferraririk of budje... dat valt dan ook wel weer mee!

Da's gelukkig wel waar !! Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met kopen en verkopen op Marktplaats. Maar toch, met Ferraririk, Budje, Guitarkid (engels,hoor..! :) ) en al die anderen valt natuurlijk niet te spotten !!! :soinnocent:

Gr. C.

Arjan12
9 juni 2009, 11:59
Er zijn nog steeds eerlijke mensen in dit land. En of ze nou bang word van namen als gitaarkid, ferraririk of budje... dat valt dan ook wel weer mee!

Misschien heeft ze een paar Bud Spencer-films gezien en is ze nu doodsbang!

rijsberman
9 juni 2009, 12:25
Ik geloof niet dat ik die WOII grapjes zo leuk vind.

Squier02
9 juni 2009, 13:21
Ik geloof niet dat ik die WOII grapjes zo leuk vind.

Als je zijn sig leest, weet je ook waarom ;)

guitarkid
9 juni 2009, 14:02
Als je zijn sig leest, weet je ook waarom ;)

En hij woont ook nog in KAMPEN......
Wat voor kampen, MacWilliams...??? :soinnocent:

Maar even serieus en nou geen grappen meer over de Forum-politie en/of de Forum-knokploeg etc, OK ?? Want hoewel ik me er zelf niet aan stoor heeft Rijsberman wel een punt.
Neemt niet weg dat dit topic toch echt z'n waarde heeft, lijkt me. De gemiddelde bezoeker heeft onderhand wel een beetje geleerd waaraan je bijv. een "Gibsun" kunt herkennen.

Gr. C.

macwilliams
9 juni 2009, 14:40
Ik ben zelf voor 50% ausländer, en niet duits. Dit is mijn manier om er mee om te gaan. Mijn familie heeft geleden onder franco. En hoor je mij zeiken over de wiedergut machung?

Verder draag ik dit topic een warm hart toe, laat dat duidelijk zijn.

HaroldA
9 juni 2009, 14:44
Ik ben zelf voor 50% ausländer, en niet duits. Dit is mijn manier om er mee om te gaan. Mijn familie heeft geleden onder franco. En hoor je mij zeiken over de wiedergut machung?

Daar hebben ze al lang hun excuses voor aangeboden! http://www.youtube.com/watch?v=QsCD8Dof0yM




:soinnocent:

guitarkid
9 juni 2009, 14:59
Verder draag ik dit topic een warm hart toe, laat dat duidelijk zijn.

Hallo MacWilliams.

Dat wist ik wel, hoor...!!! Neem mijn opmerkingen over Kampen a.u.b. niet serieus. Was vooral grappig bedoelt. Ik heb, zoals ik al schreef, geen probleem met wat WOII humor, maar wil zeker niet kwetsen.

Gr. C.

Ibanez666
9 juni 2009, 15:00
Er zijn nog steeds eerlijke mensen in dit land. En of ze nou bang word van namen als gitaarkid, ferraririk of budje... dat valt dan ook wel weer mee!

of de mijne :angry:

Mephistocles
9 juni 2009, 15:12
jup, hardstikke nep


Gibsun (kan ook beschadiging zijn), rare verhoudingen (ervanuitgaand dat het geen camera met groothoek of kleinhoeklens is)... Daar zit niet veel echts aan.

Squier02
9 juni 2009, 16:10
Daar hebben ze al lang hun excuses voor aangeboden! http://www.youtube.com/watch?v=QsCD8Dof0yM




:soinnocent:

Die is geniaal :hippie:

macwilliams
9 juni 2009, 16:25
:seriousf::seriousf:........

budje
9 juni 2009, 17:01
of de mijne :angry:

zolang ze niet thuis zijn in de bijbel of in de discografie van Iron Maiden is er ook een kans dat ze jouw naam niet eng vinden :soinnocent:

pannekoek
9 juni 2009, 18:25
Gibsun (kan ook beschadiging zijn), rare verhoudingen (ervanuitgaand dat het geen camera met groothoek of kleinhoeklens is)... Daar zit niet veel echts aan.

gibsun staat er standaard, ook op orginele USA's.
mijn studio en custom heeft ook 'gibsun staan'

maar het gaat om de diamond inlay die te klein is en het trussrod cover klopt ook niet. en belangrijkste verschil: pallisander toets ipv ebben hout

Squier02
9 juni 2009, 21:45
http://link.marktplaats.nl/251450638

Wat is dit? dit noem je toch geen fatsoenlijke advertentie? En die foto's slaan alles :???:

Pepe
9 juni 2009, 21:50
http://link.marktplaats.nl/251450638

Wat is dit? dit noem je toch geen fatsoenlijke advertentie? En die foto's slaan alles :???:

... en dat moest je even kwijt?

EGH
9 juni 2009, 21:50
Mwah heb wel ergere ads gezien, met vergelijkbaar niveau gitaren. Foto's zijn idd verschrikkelijk...

the sure thing
9 juni 2009, 22:23
Mwah heb wel ergere ads gezien, met vergelijkbaar niveau gitaren. Foto's zijn idd verschrikkelijk... En de vraagpijs is te hoog. Alhoewel: er zitten KOFERS bij.... :)

losjansen
9 juni 2009, 22:51
Tsja, het valt me wel op dat het de laatste tijd schering en inslag in op MP. Prachtige gitaren (denk ik zo) en dan gefotografeerd met een telefooncamera uit het jaar kruik...
[edit] http://link.marktplaats.nl/255324948
http://link.marktplaats.nl/254312288

alex3305
10 juni 2009, 13:55
Nu zag ik net deze gitaar voorbij komen op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/254737461

Het gaat om een 'nieuwe' geïmporteerde Ibanez uit Japan voor 350 euro. Echter zie ik er duidelijk een monkey-grip inzitten op de foto, wat kenmerkend is voor de Steve Vai (JEM) serie, maaaar deze gitaren beginnen pas echt op 900 - 1000 euro hier in Nederland. Dus kan het zijn dat deze echt zo goedkoop is?

Editje: En de kleurstelling (slagplaat hoort wit te zijn?) klopt trouwens ook niet helemaal 100% viel me op.

HaroldA
10 juni 2009, 14:05
Nu zag ik net deze gitaar voorbij komen op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/254737461

Het gaat om een 'nieuwe' geïmporteerde Ibanez uit Japan voor 350 euro. Echter zie ik er duidelijk een monkey-grip inzitten op de foto, wat kenmerkend is voor de Steve Vai (JEM) serie, maaaar deze gitaren beginnen pas echt op 900 - 1000 euro hier in Nederland. Dus kan het zijn dat deze echt zo goedkoop is?

Editje: En de kleurstelling (slagplaat hoort wit te zijn?) klopt trouwens ook niet helemaal 100% viel me op.

Lang verhaal, kort antwoord: nep.

lindstrom
10 juni 2009, 16:39
Nu zag ik net deze gitaar voorbij komen op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/254737461

Het gaat om een 'nieuwe' geïmporteerde Ibanez uit Japan voor 350 euro. Echter zie ik er duidelijk een monkey-grip inzitten op de foto, wat kenmerkend is voor de Steve Vai (JEM) serie, maaaar deze gitaren beginnen pas echt op 900 - 1000 euro hier in Nederland. Dus kan het zijn dat deze echt zo goedkoop is?

Editje: En de kleurstelling (slagplaat hoort wit te zijn?) klopt trouwens ook niet helemaal 100% viel me op.


is een "musoland" gitaar. waarschijnlijk maakt hij nog winst op deze gitaar ook

Squier02
10 juni 2009, 17:07
... en dat moest je even kwijt?

Ja, en ik vroeg me tevens af of hij echt was, ik vind hem er wat 'gewoontjes' uitzien voor een custom, en de diamond lijkt veel te groot. Dit alles kan natuurlijk ook door de geweldige foto's komen.

Riky
10 juni 2009, 17:37
Ja, en ik vroeg me tevens af of hij echt was, ik vind hem er wat 'gewoontjes' uitzien voor een custom, en de diamond lijkt veel te groot. Dit alles kan natuurlijk ook door de geweldige foto's komen.

zijn inderdaad niet de beste foto, maar ik zie er niks vreemds op... Ik zeg echt, maar zal natuurlijk wel zelf ff gaan kijken.

evEndzhar
10 juni 2009, 17:57
Nu zag ik net deze gitaar voorbij komen op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/254737461

Het gaat om een 'nieuwe' geïmporteerde Ibanez uit Japan voor 350 euro. Echter zie ik er duidelijk een monkey-grip inzitten op de foto, wat kenmerkend is voor de Steve Vai (JEM) serie, maaaar deze gitaren beginnen pas echt op 900 - 1000 euro hier in Nederland. Dus kan het zijn dat deze echt zo goedkoop is?

Editje: En de kleurstelling (slagplaat hoort wit te zijn?) klopt trouwens ook niet helemaal 100% viel me op.
De kleuren en de slagplaat kloppen wel, dit moet JEM77V BK voorstellen. Alleen lijkt de tremolo niet te kloppen en de inlays zijn veel te grof.

RoelTM
10 juni 2009, 19:39
Ik vind het Ibanez-logo op de kop ook 'raar' zitten, als ik de foto vergelijk met mijn gitaar.
Beetje te laag denk ik, en wat aan de kleine kant...

Joost_79
12 juni 2009, 15:33
Heren, met name de gibson experts...

Ik heb op dit moment een LP standaard uit 2004 op het oog, alles lijkt er goed uit te zien, serie nummer en data's lijken te kloppen.

Maar om zekere voor't onzekere te nemen zou ik graag de mening van de gibson kenners horen, dan kan ik met een gerust hart eindelijk een LP aanschaffen:cheerup:

http://link.marktplaats.nl/256649580

Ik heb van de eigenaar nog detail foto's van voor en achterkant gekregen, dus als daar behoefte is post ik die ook wel even.

Markbass
12 juni 2009, 15:43
Hallo

Ik was aan het kijken naar deze telecaster, die volgens de verkoper uit Japan komt.

http://imageevent.com/chingo123/may2009/fenderteleblack4249;jsessionid=f9445oc4r1.tiger_s? p=2&n=1&m=-1&c=4&l=0&w=4&s=0&z=2

Bij de headstock staat serial nummer S 031387

Nu dacht ik, S was toch gereserveerd voor USA made teles?
Of zit ik er nu helemaal langs? Onderaan bij de neck staat er wel 'Made in japan'.

Bedankt!