PDA

View Full Version : de ultieme phase(r)90?



jimihattricks
1 oktober 2007, 11:03
mensen, mss ben ik gewoon een luie hond, maar even een korte vraag:

bestaat er een phaser met een phase90-achtig circuit, maar dan behalve een speed ook een intensity control?

ik vind de phase90 nl. een geweldig effect, alleen kan hij niet subtiel worden ingesteld als het nodig is imo.. ook zou ik graag horen dat hij nog net iets intenser kan phasen alstie standaard doet..

dus idealiter een variabele intensity control met een iets bredere range dan standaard en nog een speed control - bestaat iets dergelijks (de PH99 van Ibanez heeft veel instelmogelijkheden, maar dit is toch een ander beestje..?)

peter_heijnen
1 oktober 2007, 11:12
Ik heb zelf de oude met maar een knop, maar tegenwoordig wordt ie standaard geleverd met extra depth knop zoals in de link. Is mss wat je zoekt in die tweede knop, maar zeker heel erg phase90.

http://www.buildyourownclone.com/phaser.html

vinni
1 oktober 2007, 11:18
En de retro-sonic phaser....


http://www.gtrgear.com/Retro-Sonic/Phaser-NL.htm

Vinni

rhcp_schipper
1 oktober 2007, 11:18
Misschien is dit wat voor je. Echt een hele goede phaser, heb hem ook gehad, maar alleen weg gedaan, omdat ik eigenlijk bijna geen phaser gebruik.

http://gtrgear.com/Retro-Sonic/Phaser-NL.htm

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groeten Tim

rhcp_schipper
1 oktober 2007, 11:19
Lol 2 zielen 1 gedachte :)

jimihattricks
1 oktober 2007, 11:44
ahja, die retrosonic pedaaltjes moeten heel behoorlijk zijn, die compressor heb ik ook op het oog.. de prijs is ook nog christelijk..

maareh rhcp_schipper; hoe speel je die solo uit Dani California zonder phaser....? :)

B_2_the_a
1 oktober 2007, 11:52
ik heb zelf een phase 90 die erg uitgebreid is:
2 speeds
regelbare width
script/block potmeter (normaal eenswitch)
ook nog een potmeter voor de mix...

pm me als je er ook een wil hebben (maatje van me bouwt ze)

tubeonly
1 oktober 2007, 12:29
Hmm, misschien dat een MXR Phase 100 iets is? Heeft wel een soort van intensity control.

Mitch
1 oktober 2007, 13:16
Eén stem extra voor de BYOC versie. Echt één van de betere die ik gehoord heb (en dat zijn er inmiddels een paar...)

interessander
1 oktober 2007, 13:17
De pt-909 van ibanez is goed instelbaar, maar ik heb hem nooit naast een phase90 gehad dus ik weet niet of de basissound van de ibanez je aan zal staan.

Nielsje
1 oktober 2007, 13:22
Eén stem extra voor de BYOC versie. Echt één van de betere die ik gehoord heb (en dat zijn er inmiddels een paar...)

Ja, maar die heeft volgens mij ook alleen maar de speed control, en geen depth of level..

rhcp_schipper
1 oktober 2007, 14:05
ahja, die retrosonic pedaaltjes moeten heel behoorlijk zijn, die compressor heb ik ook op het oog.. de prijs is ook nog christelijk..

maareh rhcp_schipper; hoe speel je die solo uit Dani California zonder phaser....? :)


Speel het nummer verder niet met de band, dus heb hem verder niet nodig, en ik had geld nodig, dus daarom gewoon weer in de verkoop!

Mitch
1 oktober 2007, 15:14
Ja, maar die heeft volgens mij ook alleen maar de speed control, en geen depth of level..
Even de poep uit de ogen vriend ;)
Peter postte al dat er tegenwoordig een depth knop op zit.

Nielsje
1 oktober 2007, 18:00
Even de poep uit de ogen vriend ;)
Peter postte al dat er tegenwoordig een depth knop op zit.

Whoops.. :)

Ja inderdaad, fijn! Wel hebben ze de dc jack op een belachelijk onhandige plek neergezet :stop:

Mitch
1 oktober 2007, 18:26
Ik zal niet zeggen dat het niet handiger kan, maar er zijn plenty pedalen die 'm daar hebben. Zo curieus is het nou ook weer niet ?

Nielsje
1 oktober 2007, 18:29
Nee, dat is wel zo, maar waarom zetten ze hem gewoon niet op de kopse kant van het apparaat?

Als je toch bezig bent met een nieuwe lay-out voor de potmeter..

peter_heijnen
1 oktober 2007, 18:36
Nee, dat is wel zo, maar waarom zetten ze hem gewoon niet op de kopse kant van het apparaat?

Als je toch bezig bent met een nieuwe lay-out voor de potmeter..
Ik vind het juist handig om die aansluiting juist daar te hebben, zij zullen dat wellicht ook vinden?

ant
1 oktober 2007, 21:50
+ 1 voor de byoc phaser. ben er erg tevreden over, en gebruik m altijd.
en zo onhandig is de locatie van de adaptor jack ook weer niet.

zoon van Piet
2 oktober 2007, 10:05
hmm...soms moet je je afvragen of iets echt nodig is...
ik heb al vele jaren een superouwe afgetrapte 90, dus ik weet hoe het klinken moet. En ik kreeg een zelfbouw replica, met depth-knop. Die klonk ook erg goed, maar..
Ik was iedere keer minutenlang bezig om dat ding in te regelen. Altijd maar twijfelen of het niet beter kon. en altijd eindigde het knoppendraaien zo dicht mogelijk bij de originele 90 -sound. In Guitar mag las ik ooit dat de depth van de 90 vaststaat, omdat het geen enkele zin heeft eraan te draaien: het ding staat precies goed. dat kan onzin zijn - en we draaien allemaal heel graag- maar een greintje waarheid zit er wel in: waarom zou je klooten met de klassieke phase 90 sound?
Die tweeknops replica is weg, ik trap nog steeds op de ouwe oranje doos..

Nielsje
2 oktober 2007, 10:07
In Guitar mag las ik ooit dat de depth van de 90 vaststaat, omdat het geen enkele zin heeft eraan te draaien: het ding staat precies goed.

Dit is natuurlijk bullshit, dit is natuurlijk gewoon afhankelijk van je eigen smaak. Maar ja, ik heb niet zo'n oude afgetrapte oranje doos, en als ik er een zou kopen, zou ik er meer kwijt aan zijn dan aan zo'n replica...

tja..

duckman
2 oktober 2007, 10:15
In Guitar mag las ik ooit dat de depth van de 90 vaststaat, omdat het geen enkele zin heeft eraan te draaien: het ding staat precies goed.

Dit is natuurlijk bullshit, dit is natuurlijk gewoon afhankelijk van je eigen smaak. Maar ja, ik heb niet zo'n oude afgetrapte oranje doos, en als ik er een zou kopen, zou ik er meer kwijt aan zijn dan aan zo'n replica...

tja..

Ik vind dit geen bullshit.Smaak is natuurlijk een factor, maar na veel phasers te hebbben gehad en verkocht (zelf een orginele script..damn) ben ik weer terug op een custom shop phase 90, met een knop.
Momenteel heb ik alleen nog een paar EHX small stones (verschillende versies) erbij omdat ik die sound ook erg goed vind, maar dit is een andere kleur phaser.

Maar een phase 90 voor je distortion is het ultieme voor mij.

Nielsje
2 oktober 2007, 10:17
Mwah, ik vind het nogal vreemd eigenlijk dat een magazine voor mij bepaalt wat precies goed is of niet..

Waarschijnlijk zit er ook wel een kern van waarheid in :). Ik vind Phase 90's ook erg fijn klinken.

q-elvis-p
2 oktober 2007, 12:32
uhm anders deze (http://www.amazon.com/MXR-M-107-Phase-Effects-Pedal/dp/B0002GX6XU)

zoon van Piet
2 oktober 2007, 13:51
Mwah, ik vind het nogal vreemd eigenlijk dat een magazine voor mij bepaalt wat precies goed is of niet..

Waarschijnlijk zit er ook wel een kern van waarheid in :). Ik vind Phase 90's ook erg fijn klinken.

Dat is niet wat ik schreef. ik vond het alleen wel een treffende opmerking.

de kern van waarheid die erin zit, is dat velen dit effect zoeken vanwege de klassieke herkenbare sound. Die draai je er onherroepelijk uit met die depth-knop. je krijgt een heleboel ander ( mooie en minder mooie) geluiden terug, dat zondermeer. maar voor het geluid dat ik zoek (nl. het geluid dat ik vroeger op mijn LP's hoorde) zit de extra knop alleen maar in de weg...

Helter Skelter
2 oktober 2007, 13:59
ik heb zo'n EVH-dingetje, geen volumeverlies, een cool blauw ledje en doet precies wat ik wil. Ik laat 'm ook altijd heel langzaam 'draaien' (op 9 uur ongeveer) Ik gebruik 'm ook (te) vaak, bij driekwart van mijn solo's trap ik 'm wel ff in

jimihattricks
2 oktober 2007, 14:18
uhm anders deze (http://www.amazon.com/MXR-M-107-Phase-Effects-Pedal/dp/B0002GX6XU)

ja de Phase-100 heeft idd een intensity control, maar die doet niet precies wat ik wil (komt wel al een beetje in de buurt)..


ik heb zo'n EVH-dingetje, geen volumeverlies, een cool blauw ledje en doet precies wat ik wil. Ik laat 'm ook altijd heel langzaam 'draaien' (op 9 uur ongeveer) Ik gebruik 'm ook (te) vaak, bij driekwart van mijn solo's trap ik 'm wel ff in

die heb ik ook, bij mij staatie ook altijd op 9u :)


hmm...soms moet je je afvragen of iets echt nodig is...
ik heb al vele jaren een superouwe afgetrapte 90, dus ik weet hoe het klinken moet. En ik kreeg een zelfbouw replica, met depth-knop. Die klonk ook erg goed, maar..
Ik was iedere keer minutenlang bezig om dat ding in te regelen. Altijd maar twijfelen of het niet beter kon. en altijd eindigde het knoppendraaien zo dicht mogelijk bij de originele 90 -sound. In Guitar mag las ik ooit dat de depth van de 90 vaststaat, omdat het geen enkele zin heeft eraan te draaien: het ding staat precies goed. dat kan onzin zijn - en we draaien allemaal heel graag- maar een greintje waarheid zit er wel in: waarom zou je klooten met de klassieke phase 90 sound?
Die tweeknops replica is weg, ik trap nog steeds op de ouwe oranje doos..

uiteraard: if it ain't broke, don't try to fix it > alleen is de phase90 mij soms net iets te diep (als ik mijn geluid gewoon een subtiel sfeertje wil geven), en andere keren weer niet diep genoeg.. het merendeel van de tijd vind ik het effect idd precies prominent genoeg

op mijn 'main' board heb ik ook een FL99 en een RC99 staan voor de subtiele (of extreme) modulaties, dus dat is niet zozeer het probleem - maar voor thuis wilde ik back 2 basics met maar 1 modulatie-pedaal, en omdat ik de phase90 het mooist vind heb ik die gekozen en ben ik nu op zoek naar een multi-tweakable versie..

--

bedankt voor jullie bijdrage, ik denk dat ik wel weer ff vooruit kan iig :)

Tristan
2 oktober 2007, 16:04
Wat ik mij afvraag, zit er eigenlijk verschil qua klank tussen de
MXR Phase 90 Custom Shop, MXR EVH Phase 90, RetroSonic Phaser en de B.Y.O.C. Phase 90 kloon?
Dan bedoel ik gewoon de eenknopsversie dus zonder depth knop...
Welke van deze vinden jullie het beste klinken?