PDA

View Full Version : Hallo iedereen! ... even voorstellen



Dudie
1 oktober 2007, 10:43
Hallo iedereen!
Ik ben nieuw en stel me even voor.
Ik speel gitaar vanaf mijn dertiende. Speelde in verschillende bandjes (Homeless Albatros, Nomesane, The Quest for Harry Kunt, One Shot/One Kill enikvergeetvastwelwat). Ben nu bezig met een nieuwe formatie, we hebben nu een nummertje of zes (nog niet genoeg materiaal om echt los te gaan). Mijn hart ligt bij ROCK maar ik speel en componeer ook graag dromerige tokkeldingetjes op nylon of steelstring.

Mijn collectie (in volgorde van aankoop):
Aria aw70 steelstring
Yamaha rgx112p strat model
Yamaha cg130a nylon
Yamaha dw10 steelstring
Custom bass
Kinor (don't ask ;)) les paul modelletje
Washburn B2 maverick series (eerste editie)
Een (Marma?) 6-snarige banjo (gekregen en weet niet zeker wat het is)
en een Technics KN650 keyboardje

Pedalen:
BOSS BOSS BOSS ROCKS! die dingen zijn echt indestructable!
en een Korg ax1500g

'Tis allemaal niet echt top of the line maar ik ben er heel blij mee!

Ik ben klaar om iedereen te bestoken met wat ik niet weet (en te delen wat ik wel weet) dus maak je borst maar nat..

Rock on, iedereen!

JeroenSchaaf
1 oktober 2007, 13:52
Heej Welkom!

Wat voor versterker gebruik je dan? of lees ik er over heen?

Dudie
1 oktober 2007, 14:07
Ik heb een roland basscube staan een 100w, dacht ik en een roland 80w gitaarversterkertje. Maar die gebruik ik eigenlijk nooooit :satisfie:
Ik speel thuis via een eurorack mx602a mixertje via pc over mijn stereospeakers... lekker makkelijk en je kunt gelijk opnemen als je een ideetje hebt. Met gigs is dus behelpen (lenen van vrienden). Ik zit eraan te denken zo'n orange 30w buizen te kopen (of de tinyterror met een enkele 12inch cabinet maar weet niet wat een betere sound geeft).
De korg is stereo dus 2 mindere versterkers samen is misschien ook vet...(?)

Dudie
2 oktober 2007, 19:08
hmm was dus vandaag toevallig bij feedback utrecht en vroeg naar die orange en die gast zei dat ik veel meer nodig had dan die 30w en MINSTENS 50w moest hebben.. terwijl in de muziekwinkel in de buurt hier die gast me een heel verhaal ophing dat die orange 30w in buizen zo gigantisch blaast :???:
Uit ervaring heb ik vertrouwen in feedback (rotterdam,welliswaar). Maar goed als ik straks de poen heb zie ik verder (tis alleen fijn om te weten waar je over droomt) :hippie:

Mr.Fingers
2 oktober 2007, 19:55
hmm was dus vandaag toevallig bij feedback utrecht en vroeg naar die orange en die gast zei dat ik veel meer nodig had dan die 30w en MINSTENS 50w moest hebben.. terwijl in de muziekwinkel in de buurt hier die gast me een heel verhaal ophing dat die orange 30w in buizen zo gigantisch blaast :???:
Uit ervaring heb ik vertrouwen in feedback (rotterdam,welliswaar). Maar goed als ik straks de poen heb zie ik verder (tis alleen fijn om te weten waar je over droomt) :hippie:

De ongeschreven wet zegt dat 50W het minimum is, maar met een 30W Orange blaas je vlotjes je drummer het decor in, want die dingen geven ENORM veel punch! net zoals een roland trouwens. imho is een 30W Orange wel voldoende om uw concertzaaltje plat te spelen!

Dudie
3 oktober 2007, 14:24
Thnx mr.fingers! -is dat nog steeds de mening als we (ooit) een tweede gitarist aannemen?- Die gast van de winkel om de hoek had dus toch gelijk! Het is nogal een prijsverschil en budget is voor mij nogal krap. (tijd om af te studeren :eek: ) Enniewee er komt een zak met geld naar me toe maar dat kan nog een paar maandjes duren (woohoo!). Als het zover is zal ik niet aarzellen jullie gebundelde expertise aan te spreken! (dat stereo idee zit bv ook door mijn hoofd te spoken..) .. Rock on.. :gitarist: