PDA

View Full Version : Vraag: Stemmechaniek



}{Metalmaster}{
1 oktober 2007, 01:18
Heuj mensies, ik weet het niet, het zal vast een domme vraag zijn, maar om wat zekerheid voor mijzelf te geven.. lijkt het me toch handig om het eventjes te checken =D.

Ik ben dus een Explorer aan het maken met hulp van andere ervaren mensen erbij (heh Fred Dons =D), waarbij ik dus ook een reversed ESP Pointed headstock neem. Ik was van plan om Schaller 2000 LOCK chrome, te nemen.. maar er zijn 2 soorten.. aangezien het een REVERSED headstock is, zou ik denken.. ik moet lefthanded: 6R nemen, maar aangezien het een rechtshandige gitaar wordt, zou je weer denken de gewone 6L..

Zouden jullie mij duidelijkheid kunnen geven hierover?

Greetz Wieger

ps. om jullie alvast in de sfeer te laten komen van het toekomstige gitaartje, hierbij de proefpicture =D de body is al gezaagt door VoxHumana :dance:

Later
http://i160.photobucket.com/albums/t179/Metalmaster-Guitarist/OntwerpGitaarESPExplorer2.jpg

G.G.
1 oktober 2007, 02:52
Je moet een "linkshandig" setje nemen, want fabrikanten gaan uit van een normale "fender-opstelling" uit van de mechanieken aan de bovenkant van de kop.

Mattia
1 oktober 2007, 12:07
Gewoon zo denken: 'Rechts' is de rechterkant zoals je tegen de voorkant van een headstock kijkt, 'Links' de linkerkant.

Dus: een Strat of Tele (righty, normale headstock) moet 6L mechanieken hebben.

}{Metalmaster}{
4 oktober 2007, 00:27
Kortom, Linkshandig.. ok, dankje.
Ik snap hem helemaal:D

Hoe vinden jullie hem trouwens 8-)? er komt alleen een ebben fretboard zonder stippen op.. jullie zullen de foto's zien als hij af is.