PDA

View Full Version : Nieuwe Versterker! Welke?



Steiner
30 september 2007, 19:38
Hey!

Met dat ik mijn gitaarsetje helemaal ga vernieuwen (oude was van gitaar en versterker, beide van Stagg, beginnerssetje van €195), heb ik dus ook een nieuwe versterker nodig.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen deze twee

* Marshall MG50dfx (http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=286&scID=2&catID=3)
* Marshall AVT 50 X (http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=777&scID=2&catID=3)

Nu had ik liefst geweten welke van de twee het meest aangeraden wordt.
Ben een halfgevorderde speler!

Nog een klein (en wrs ook dom) vraagje: Deze twee versterkers werken toch zo, zonder dat ik er iets anders moet bijkopen?

Bedankt!

Goeiemorguh
30 september 2007, 20:02
Als je zon 300-400 euro te besteden hebt zijn er zat (betere) alternatieven voor die 2 marshalls. Wat voor muziek speel je zoal en wil je ook effecten ed. in je amp of gewoon een rechtoe rechtaan amp enz.?

Steiner
30 september 2007, 20:13
Hmm, speel vooral Metal en Rock.

En lieft toch een goed aantal effected. Huidige heeft er praktisch geen en is toch vervelend :(

Spitfire
30 september 2007, 21:04
Ik zeg een AD30VT XL.

Edit: Vox is dat ;)

Rormo
30 september 2007, 21:09
Ik zou beide van die Marshalls iig niet nemen. Er zijn veel betere amps te krijgen voor die prijs. Geloof me ik ben zelf helemaal weg van de Marshall sound, maar de goedkope amps van Marshall kunnen niet op tegen goedkopere amps van andere merken.

Overigens als je een goede amp koopt heb je voor je metal sound geen pedaaltje nodig.

jbjoost
30 september 2007, 21:44
vox ad30vt :cooler: krijg je genoeg metal uit :rockon: en ook een lekkere rock sound

Steiner
1 oktober 2007, 18:13
Nog een klein vraagje.

Wat is het verschil tussen de AD30VT en de AD50VT?
Gewoon het aantal watt?

Hallie
1 oktober 2007, 18:16
alleen het aantal watt inderdaad, nou ben ik niet bekend bij die voxjes. maar soms is het geval.. dat de grotere versie meer effecten aan boord heeft!.
maar iig de aantal watts.

Steiner
1 oktober 2007, 18:16
Maar je weet niet zeker of ook het aantal effecten effectief verschilt?

Goeiemorguh
1 oktober 2007, 18:18
Ik heb zelf de AD50VT, is zeker een lekkere amp voor clean tot rock maar vind de highgain modellen nogal 'buzzy', heb daar geen last van aangezien ik ze toch nooit gebruik maar als je metal wilt spelen kan je denk ik beter naar de nieuwe XL lijn van Vox kijken.

Kijk voor de details kwa verschillen tussen de modellen etc eens op de vox site ;)

Hallie
1 oktober 2007, 18:24
steiner, hetwattage verschilt sowieso. mischien weet iemand anders het, maar er kunnen meer effecten op zitten.


als het wel zo is = zijn er meer effecten aan boord, maar het geluid van die effecten verschillen niet!

dus je bent met geen van beiden slecht(er) af. alleen voor thuis is de 30 watter wel genoeg!

Steiner
1 oktober 2007, 18:35
Ik heb zelf de AD50VT, is zeker een lekkere amp voor clean tot rock maar vind de highgain modellen nogal 'buzzy', heb daar geen last van aangezien ik ze toch nooit gebruik maar als je metal wilt spelen kan je denk ik beter naar de nieuwe XL lijn van Vox kijken.

Kijk voor de details kwa verschillen tussen de modellen etc eens op de vox site ;)

Welke zou ik nu best nemen, de gewone of de XL ?

^ AD30Vt zou dit zijn!

Steiner
1 oktober 2007, 18:35
steiner, hetwattage verschilt sowieso. mischien weet iemand anders het, maar er kunnen meer effecten op zitten.


als het wel zo is = zijn er meer effecten aan boord, maar het geluid van die effecten verschillen niet!

dus je bent met geen van beiden slecht(er) af. alleen voor thuis is de 30 watter wel genoeg!

Dacht al wel dat 30w genoeg was voor thuis!
Bedankt! :)