PDA

View Full Version : Epiphone G-400



Steiner
30 september 2007, 19:33
Hey!

Heb wat hulp nodig bij het kopen van mijn nieuwe gitaar.
Ben vorige beu (was een Stagg, goed om te beginnen).

Dus heb ik een beetje zitten surfen.

Kunnen jullie mij jullie mening geven over deze gitaar (http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=1286&scID=17&catID=36) ?
Zeker wat betreft kwaliteit/prijs!

Hartlijk bedankt!

Mr.Fingers
30 september 2007, 19:52
Hey!

Heb wat hulp nodig bij het kopen van mijn nieuwe gitaar.
Ben vorige beu (was een Stagg, goed om te beginnen).

Dus heb ik een beetje zitten surfen.

Kunnen jullie mij jullie mening geven over deze gitaar (http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=1286&scID=17&catID=36) ?
Zeker wat betreft kwaliteit/prijs!

Hartlijk bedankt!

Ik heb 'm sinds gisteren, en heb hem welgeteld 10 minuten ongespeeld gelaten. Als je zoek achter de klassieke '70s rocksound van AC/DC over Lynyrd Skynyrd, Grand Funk Railroad, Deep Purple, The Doors... dan zit je goed met de G400. In tegenstelling tot de cheape SG special en G310, is deze iets minder topzwaar, en veel degelijker geconstrueerd, en een exacte kopie van een '62-er SG. Prijs/Kwaliteit een 12/10! M'n 2e Hands SG-tje speelt er vlotjes mijn telecaster uit!

1 Tip, steek er zwaardere snaren op, door de kortere scale (24.75" ipv 25.50") spelen dunne snaren te licht, en maak je bends voor je het weet!

Trouwens, de gitaar ziet er niet zo roze uit hoor, het is eerder een zeer donker rood, als rode beits, en hij licht rood op als je ermee in fel licht staat!

Steiner
30 september 2007, 19:57
Bedankt!

Zou dus zoals je al dacht de door jou genoemde muziek spelen.

Maar dingen als Metallica en andere metal, gaan daar waarschijnlijk ook op? Toch even om te checken :)

Mr.Fingers
30 september 2007, 20:02
Bedankt!

Zou dus zoals je al dacht de door jou genoemde muziek spelen.

Maar dingen als Metallica en andere metal, gaan daar waarschijnlijk ook op? Toch even om te checken :)

Jaja, alles wat steviger is als Boudewijn de Groot kan erop gespeeld worden. Misschien als je uitsluitend voor metal gaat, de elementen vervangen, want het zijn "classics", dus gemaakt volgens de specificaties van een oude humbucker. Maar degene die er insteken zijn kwalitatief zeer goed, maarja, eigenlijk gemaakt voor oude (hard) rock

trouwens, als je hem koopt, direct investeren in straplocks, want door het design van de gitaar& de plaatsing van de strapbuttons, durft je gitaar als je hem loslaat naar voor kantelen (dus een rotatie rond de lengteas van de gitaar), met als gevolg dat de riem lost en je gitaar geprakt is

LP_CL
1 oktober 2007, 12:46
De G400 is een supergitaar voor zijn prijs. Het enige wat ik toch wel snel zou vervangen zijn de pickups en een andere nut. De pickups vallen voor een 300€ gitaar super mee, maar missen toch wel punch en tone, en gaan nogal snel feedbacken bij hoog volume. Dus vooral als je met deze gitaar wil gaan optreden: andere elementen!

Wizz
1 oktober 2007, 13:55
Het enige wat ik toch wel snel zou vervangen zijn de pickups

Dan heb je het waarschijnlijk over oudere Epi's : Sinds pakweg vijf jaar doen juist de pickups helemaal niet zoveel meer onder voor pak 'em beet Gibson 490's. Alleen de schakelaars zijn (bij alle gitaren onder de duizend euro) ruk.
Ik raad je wel aan op dit moment de Limited Editions 2007 te overwegen : een witte en een gouden G 400, maar vooral de SG Standard uit de limiteds zijn net effe wat meer gitaar dan de gewone G 400.

Wizz