PDA

View Full Version : Monitoren en mic



Jeffrey
30 september 2007, 19:17
Dag vrienden,

Ik ben momenteel aan het kijken naar monitoren en een microfoon.

De monitoren wil ik gaan gebruiken voor opnames en om gewoon over te spelen met mijn Zoom G2.1.
Zal dit laatste een aardig geluid opleveren?

Mijn budget voor de monitoren is €200. Het is niet veel, maar het is in ieder geval beter dan mijn computer speakertjes.
Moet ik kijken naar actieve, of passieve monitoren?
Naar welke merken moet ik kijken?
Alesis, Behringer en ESI hebben wel aan aantal monitoren in mijn prijsklasse.
De monitoren zullen in de buurt van mijn beeldscherm staan, dus ik moet magnetisch afgeschermde hebben toch?


En dan de mic. Ik zat te denken aan ongeveer €100. Het is alleen voor thuisgebruik. Voornamelijk voor zang en misschien wat acoustische gitaarpartijen. Ik dacht dus aan een condensator mic.
Weet iemand nog een leuke microfoon? Misschien de Behringer B1?

Het zou tof zijn als jullie me een beetje kunnen helpen.
Alvast bedankt,

Jeffrey

STW
30 september 2007, 19:54
die alesis monitoren van een eurootje of 200 zijn wel ok, ik ken meerdere mensen die die hebben
ze hebben wel wat weinig laag omdat ze zo klein zijn, maar je kunt niet alles hebben voor dat geld

het is iig wel handig dat ze actief zijn, dan hoef je er geen versterker bij te hebben

die behringer-mic is wel leuk, maar over de studio projects b1 hoor ik vaker positieve verhalen
se-electronics heeft ook leuke mics voor weinig

The Lo Lands
30 september 2007, 20:08
Hallo Jeffrey,

STW was me net voor maar hierbij bijna dezelfde opzet :) Voor monitoren zou je kunnen luisteren naar de Alesis Monitor One ACtive 520 voor 218 euro p/paar bij Feedback. LINK ALESIS 520 (http://www.feedback.nl/?id=55&b=ALMOA520&a=&treeID=) Zelf heb ik onlangs de 620 van Alesis gekocht en ben er erg content mee. Goede monitoren voor weinig geld, deze zijn dus actief en afgeschermd!

Een microfoon is best wel persoonlijk en afhankelijk van je stem. Rode of SE electronics heeft goede mics voor zeer scherpe prijzen maar iets meer dan 100 euro helaas. In je prijsklasse zou je kunnen kijken voor een Superlux, scherp geprijst en uit eigen ervaring toch wel veelzijdig en goed. Behringer heb ik geen ervaring mee, iemand anders misschien.

bert k
30 september 2007, 20:33
Ik heb de Behringer B2Pro, een omni/uni uitvoering van de B1, en ik kan alleen maar zeggen dat het een prima mic is. Mooi geluid, en ruisvrij. De B1 is unidirectioneel, maar dat is verder geen bezwaar.