PDA

View Full Version : Pink Floyd



HvV
30 september 2007, 18:52
Even los op een backing-track van Pink Floyd. Zitten nog wel een paar kleuntjes in maar ik heb geen zin om het in 2 keer op te nemen.

http://www.speedyshare.com/917598256.html

Bl44t44p
30 september 2007, 20:43
Sounds good! Fijne tone en zitten wat toffe stukjes tussen :)

HvV
2 oktober 2007, 12:54
Bedankt voor je reaktie. Iemand anders nog? Beetje meer interaktie zou ik wel op prijs stellen. Dit is mijn tweede muziekje hier en het heeft maar liefst 2 reakties opgeleverd. Valt me tegen. Alle kritiek en tips zijn natuurlijk welkom!

JvD.
2 oktober 2007, 16:07
Bedankt voor je reaktie. Iemand anders nog? Beetje meer interaktie zou ik wel op prijs stellen. Dit is mijn tweede muziekje hier en het heeft maar liefst 2 reakties opgeleverd. Valt me tegen. Alle kritiek en tips zijn natuurlijk welkom!

Ik denk dat het aan je link ligt, ik wist er eerst geen raad mee. Ik verwacht iets met pink floyd te downen en dan opeens moet ik "Shine on you crazy Aquamarine.mp3 (http://www3.speedyshare.com/data/917598256/6441238/70453638/Shine%20on%20you%20crazy%20Aquamarine.mp3)" klikken?
Je geluid is echt super dik, lijkt wel ge-dubbel-tracked tot in de oneindigheid.
De muziek zelf is echt niet voor mij weg gelegd, je begint met bends, eindigt met bends, en er tussen in ook alleen maar bends. Te veel gejank voor 1 nummer vind ik. Dat orgeltje vind ik ook niet zo mooi.
Verder doe je alleen maar dingen die ik niet kan, dus knap vind ik het wel!

benwave
2 oktober 2007, 21:30
Ik vind het wel aardig.
Ik weet niet precies wat de bedoeling is.... Zomaar ff lekker soloen, of David Gilmour benaderen qua spel en geluid ?
In het laatste geval is het allemaal, net iets te.... vind ik dan he.

groeten Ben

vincedepooh
2 oktober 2007, 22:08
ja, ik vindt het ook wel leuk. Ik vindt het vooral lekker klinken. Heb je een site met backingtracks? Hoe heb je opgenomen?

Mark-Fryslan
2 oktober 2007, 22:23
Jammer kan hem niet downloaden. Was wel nieuwsgierig. David Gilmour is wel een van mijn favoriete gitaristen. Ken eigenlijk niemand die dat goed na kan doen. Alhoewel de gitarist bij het concert van Roger Waters het ook erg goed deed.

Mark

HvV
3 oktober 2007, 00:34
Bedankt voor de reakties. :) Wat die bends betreft, die horen natuurlijk wel thuis in zo'n nummer maar misschien is het wel wat té inderdaad. De backing track heb ik afgespeeld met Ableton Live en dan met Guitarport de solo's erbij opgenomen. Weet niet meer waar de track vandaan komt maar kan hem wel ergens neer zetten. Zou leuk zijn om ook andere uitvoeringen te horen, ben benieuwd wat anderen erbij verzinnen. Verder probeer ik Gilmour niet echt na te doen (ik bewonder hem wel overigens) maar het is gewoon een jam. Ik heb overigens een paar jaar nauwelijks gespeeld en moet maar weer veel oefenen. Iemand nog tips voor pijnlijke vingers? (behalve niet teveel bends maken.. :p )

pannekoek
3 oktober 2007, 17:51
mooie sound, welke amp gebruik je?

sommige stukjes klinken echt super :hippie:

HvV
3 oktober 2007, 18:57
mooie sound, welke amp gebruik je?

sommige stukjes klinken echt super :hippie:

Weet niet of je nog toegang hebt tot Guitarport Online maar het is de sound van het nummer Turn Up the Radio (HB) Intro.

1993 Solo Head 100 + 4 x 12 Cabinet British Celestion V30 met wat Delay, Reverb en Noise-gate. Het is een mooie sound maar af en toe lijkt ie wat te "breken" bij het lang aanhouden van een noot.

pannekoek
4 oktober 2007, 07:48
Weet niet of je nog toegang hebt tot Guitarport Online maar het is de sound van het nummer Turn Up the Radio (HB) Intro.

1993 Solo Head 100 + 4 x 12 Cabinet British Celestion V30 met wat Delay, Reverb en Noise-gate. Het is een mooie sound maar af en toe lijkt ie wat te "breken" bij het lang aanhouden van een noot.

nee ik heb geen guitarport, ik moet er nodig eentje gaan aanschaffen :P