PDA

View Full Version : nieuweling...met vraagje



esseth
30 september 2007, 13:55
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met het oefenen op een Ac. Gitaar. Voordat ik les neem wil ik alvast wat oefenen zodat ik in ieder geval de accoorden onder de knie heb. Nu heb ik daarover een vraag. Sla je beide een accoord (waarbij iedere snaar aangeslagen mag worden, zoals Em) elke snaar gelijk aan of leg je de nadruk op de snaren die gesloten zijn. Ik heb nl. het idee dat mijn 1e (E)en 2e (B) snaar dan iedere keer de overhand krijgen.

Alvast bedankt.

gr, Erik

DeiDRagonas
30 september 2007, 14:06
Hoe je een akkoord aanslaat hangt helemaal af van het nummer, de sfeer, enz. Je kan een akkoord tokkelen, in eenmaal aanslaan, of idd de nadruk leggen op bepaalde tonen. Wat jij wil...

Normaal gesproken zit er echter geen verschil in die open snaren of de ingedrukte snaren. Sla dat akkoord maar gewoon helemaal aan. Alles tegelijk dus en niet de nadruk proberen te leggen op bepaalde tonen. Let wel op: de snaren die in zo'n akkoordenboekje aangegeven worden met een kruisje sla je NIET aan.

Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord...

Groetjes Roy.

esseth
30 september 2007, 15:38
Dan was ik dus op de goede weg. In ieder geval bedankt. Moet nu weer verder met eelt kweken :rockon: