PDA

View Full Version : V-Twin in set-up vraagje



shredneck
30 september 2007, 11:44
Hallo,
Ik heb een vraag over de V-Twin van mesa, of eigenlijk heb ik 2 vragen, wellicht dat iemand van dit geniale forum kan helpen!

Ik speel nu met 2 versterkers:
1. Fender Twinreverb uit '74
2. Marshall 4104 combo (dat is een singlechannel jcm800, 50 watt combo)

Beide amps zijn te gek en ik schakel met een Lehle tussen beide (clean/crunch) omdat ik in het verleden ooit erg puristisch ingesteld was en nooit de juiste amp kon vinden met zowel een goed clean geluid en een goede distortion. Omdat mijn band steeds vaker live speelt wil ik de Marshall vervangen door een goed buizenpedaal, scheelt sjouwen etc. De V-Twin lijkt de oplossing, of wellicht een Bottle Rocket. Mijn vraag is nu, zou de V-Twin in combi met de Fender Twin een marshall achtige sound kunnen opleveren?

Ik heb reeds geprobeerd :

Marshall Drivemaster, Guvnor, Digitech Hothead, OCD, Tubescreamers in alle varianten, processors van Boss en Line6.....

Helaas nog niets gevonden waar ik na een uur nog niet op uitgekeken was. Die Marshall combo is echt heel erg goed maar ook heel zwaar...

Vraag 2 is eigenlijk of een v-twin ook true-bypass is.

Mijn gitaren zijn lespauls met humbuckers en p-90's.


Bedankt voor de hulp alvast!

Grts,
Corvin
www.crowjane.nl

almarvk
30 september 2007, 12:03
Pfoe. Een Marshall-achtige sound. Lastig te zeggen. Ik kan alleen zeggen dat mijn Bottle Rocket (zie sig) erg divers is en ook wel een Marshall drive eruit kan halen. Vooral als je andere buisjes uitprobeerd.

shredneck
30 september 2007, 12:20
Ah cool, ik heb de Bottle Rocket nooit echt geprobeerd, wel de V-Twin, maar dan weer niet over een Twin...

In principe voldoen heel veel pedalen op het eerste gehoor (ik ben echt erg enthousiast geweest over de Hothead....) maar de meeste geluiden werd ik na een uur helemaal spuugzat. Meestal omdat het ontbreekt aan diepte en dynamiek. De Marshall combo die ik heb is ook niet superveelzijdig, maar toch vaak beter dan elk pedaal wat ik geprobeerd heb.

Toch was de OCD ook niet verkeerd, als ik niet slaag zou ik dat ding kopen, ook al is het niet de beste oplossing voor mij.

Ik check nu ook de Boss Drivezone, betrouwbaar denk ik, niet TB maar hey....ik heb een looper hoewel ik liever geen extra kastjes gebruik.

V-Twin lijkt me wel een goed ding....als iemand die met een Twin heeft geprobeerd, shoot!

bass blom
30 september 2007, 12:22
ik heb een tijd met een h&k cream machine over een twin gespeeld en dat ging prima.
lekker smerig gillen en janken.
juist het mooie clean van een twin maakt hem volgens mij zeer geschikt om er met al dan niet ranzige preamps in te gaan.

tubeonly
30 september 2007, 12:22
Probeer eens een oude Ibanez SD-9 (Sonic distortion) over de Fender te gooien. Doen ze bij pearl jam ook. De SD-9 is soms wat moeilijk lekker af te stellen, maar je krijgt er een behoorlijk goed marshall-achtig geluid uit de Twin mee. Ik vind deze opstelling in ieder geval erg lekker.

Ik vind de mesa v-twin een beetje klinken als een.... mesa... ;)

paulusdeBKB
30 september 2007, 12:58
Ik heb een V-Twin en een Koch Pedaltone. Voor Marshall-achtige scheur vind ik de Pedaltone beter.

Einzeln
30 september 2007, 13:21
Denk ook aan de Zvex BOR

hubert
30 september 2007, 13:34
pro co RAT

dunnoaname
30 september 2007, 14:31
Pedalen die wel marshall achtig genoemd worden:

Z vex box of rock visualsound J&H
Carl martin mischien
Of een MI Audio cruchbox?
Tonebone Classic
Damage control Womanizer of demonizer (DUUR!)

shredneck
30 september 2007, 18:46
Hm! Die Zvex Box of Rock kost een aardige duit!!! Klinkt wel cool overigens.

Zo'n Plexitone van Carl Martin, die klinkt wel aardig Marshall, veel gain ook!

Overigens hoeft het niet persee Marshallachtig te zijn, mag ook een mooie eigen sound zijn. Ik ga eens kijken naar een Plexitone of een Pedaltone (duur ook).

SD9...klinkt die als een MSL? Ik heb een Ibanez Metal Super Lead en die klinkt hard en toch als een tubescreamer. Die is als boost perfect voor een jcm800, geeft het een QOTSA soort van dik geluid. Ik kan natuurlijk zoals Josh Homme op zoek gaan naar een Hotbox van Matchless....

Maar klinkt dat met een twin?

Einzeln
30 september 2007, 20:08
Hm! Die Zvex Box of Rock kost een aardige duit!!! Klinkt wel cool overigens.

Zo'n Plexitone van Carl Martin, die klinkt wel aardig Marshall, veel gain ook!

Overigens hoeft het niet persee Marshallachtig te zijn, mag ook een mooie eigen sound zijn. Ik ga eens kijken naar een Plexitone of een Pedaltone (duur ook).

SD9...klinkt die als een MSL? Ik heb een Ibanez Metal Super Lead en die klinkt hard en toch als een tubescreamer. Die is als boost perfect voor een jcm800, geeft het een QOTSA soort van dik geluid. Ik kan natuurlijk zoals Josh Homme op zoek gaan naar een Hotbox van Matchless....

Maar klinkt dat met een twin?

Hotbox klinkt zeker weten met een twin. Maareh dat Josh Homme hem zou gebruiken zou ik met een korreltje zout nemen. Het geluid wat hij produceert is trouwens wel te benaderen met de hotbox. Maar als je echt geld wilt uitgeven zou je ook nog eens op zoek kunnen gaan naar de bleu(s)box van marble.

tubeonly
30 september 2007, 20:33
Wil je weten hoe een SD9 klinkt?? luister dan naar Alive van Pearl Jam. Zo klinkt hij over de twin reverb ook (ok, ik heb een super six reverb, is zelfde amp, andere kast 6*10)

Ik speelde altijd over een marshall voor dat geluid, totdat ik het uit de super six kreeg met de sd9. Zoals gezegd, ff zoeken naar de juiste instelling, maar super ding! Ik zal morgen eens kijken hoe de v-twin klinkt over de fender. Auws, nooit geprobeerd, altijd over de marshalal ;-) Moet wel zeggen dat ik de V-twin juist gebruik als ik een amp niet als een marshall wil laten klinken...

Erikt
30 september 2007, 21:42
Misschien is de Koch Pedaltone wat voor jouw, heelveel dynamiek en een prachtig geluid! (ik ben verliefd ophet monstertje!)

shredneck
30 september 2007, 22:18
Hotbox klinkt zeker weten met een twin. Maareh dat Josh Homme hem zou gebruiken zou ik met een korreltje zout nemen. Het geluid wat hij produceert is trouwens wel te benaderen met de hotbox. Maar als je echt geld wilt uitgeven zou je ook nog eens op zoek kunnen gaan naar de bleu(s)box van marble.

check, dank u. Nee, veel geld heb ik niet, ik vrees dat de Hotbox not done is. Die Marble zal ook wel duur zijn vrees ik.....
Overigens hoef ik niet een Josh Homme geluid, maar ik las ergens dat ie dat ding gebruikt en zijn geluid rockt maar heeft toch een bepaalde rust in zich. Lastig uit te leggen. Ik denk dat ik beter moet leren spelen!

shredneck
30 september 2007, 22:20
Wil je weten hoe een SD9 klinkt?? luister dan naar Alive van Pearl Jam. Zo klinkt hij over de twin reverb ook (ok, ik heb een super six reverb, is zelfde amp, andere kast 6*10)

Ik speelde altijd over een marshall voor dat geluid, totdat ik het uit de super six kreeg met de sd9. Zoals gezegd, ff zoeken naar de juiste instelling, maar super ding! Ik zal morgen eens kijken hoe de v-twin klinkt over de fender. Auws, nooit geprobeerd, altijd over de marshalal ;-) Moet wel zeggen dat ik de V-twin juist gebruik als ik een amp niet als een marshall wil laten klinken...

Ik ga er 1 checken! Cool! Als iemand dit leest en wil ruilen met mijn pt999 phaser (maxon) dan even mailen naar corvinkeurhorst_at_hotmail.com

shredneck
30 september 2007, 22:21
Misschien is de Koch Pedaltone wat voor jouw, heelveel dynamiek en een prachtig geluid! (ik ben verliefd ophet monstertje!)

dat zou maar zo kunnen......ik ga er deze week 1 lenen denk ik. Dat moet wel lukken.

Grts en bedankt nogmaals.