PDA

View Full Version : Vraagje voor de RAT gebruikers



Dude
30 september 2007, 11:39
Ik heb een rat pedaaltje gescoord via marktplaats alleen vage is dat het ledje altijd brand. Ofwel.. als die uit staat brand het ledje heel lichtjes en bij aan stand brand die gewoon normaal vol.

Kan me niet herinneren of mijn rat pedaal van vroeger dat had. Dit is wel een oudere uitvoering iig.

Iemand ?

Fuhgawz
30 september 2007, 14:32
Nope mijn Turbo RAT doet dit volgens mij niet. Dit is ook nog een oudere versie. Ik zal eens gaan kijken voor de zekerheid..

EDIT: Nee de LED van mijn Turbo RAT is altijd helemaal uit als er het effect uitstaat. Zowel met batterij als met adapter. Het is weliswaar een Turbo RAT en geen RAT2, maar ik geloof niet dat die qua ontwerp zoveel verschillen.

drap
30 september 2007, 14:35
Tuurlijk hoort dat ledje niet te branden wanneer ie uitstaat, waar heb je anders dat ledje voor. Die van mij heeft het niet in elk geval.

mario88
30 september 2007, 16:26
mag ik vragen wat je voor de voeding gebruikt?

Dude
30 september 2007, 20:09
gewoon de boss psa voeding maar met batterij doet die hetzelfde... erg vaag.

Erikt
30 september 2007, 21:38
Ik heb ook een rat2 (welliswaar niet de oude, maar zal niet veel verschillen). En deze heeft dat niet, uit is lampje uit en aan is lampje aan ;)

ten24Virgil
30 september 2007, 22:46
Hoi,

Mijn RAT 2 heeft dit ook. Voor de rest geen problemen mee. Hij is een jaar of 6 oud geloof ik.

Virgil.

yhcmarc
3 oktober 2007, 09:29
mijn rat kloon ;) heeft het ook niet, en ik moet zeggen dat ik die een stuk beter vind klinken dan de RAT 2 die ik ooit heb gehad. Zeker na het aanpassen van de instelling op de bas response trimpit, iig dat irritante hoge hiss van die RAT eruit kunnen draaien, wat ook de reden was waarom ik destijds mijn RAT 2 weg heb gedaan.

EuroCinema
3 oktober 2007, 10:02
gewoon de boss psa voeding maar met batterij doet die hetzelfde... erg vaag.

Die past toch niet op dat gekke plugingangetje van de Rat? Die moet toch negative hupsemefluts zijn of zo? (ik ben echt te dom om natuurkunde te begrijpen)

drap
3 oktober 2007, 12:07
mijn rat kloon ;) heeft het ook niet, en ik moet zeggen dat ik die een stuk beter vind klinken dan de RAT 2 die ik ooit heb gehad. Zeker na het aanpassen van de instelling op de bas response trimpit, iig dat irritante hoge hiss van die RAT eruit kunnen draaien, wat ook de reden was waarom ik destijds mijn RAT 2 weg heb gedaan.

Hu? Daar zit een prachtig mooie knop voor op genaamd filter, waar je de hiss zowat volledig mee weg kan draaien. Heb je niet gewoon je presence zo'n beetje open staan? Daar wil een distortion nogal eens hisserig van klinken namelijk.

glacius
3 oktober 2007, 12:46
ik vond de rat erg fijn maar enigzins ''vlak'' klinken.

als hij uit staat brand het lampje niet overgens.

yhcmarc
3 oktober 2007, 13:24
Hu? Daar zit een prachtig mooie knop voor op genaamd filter, waar je de hiss zowat volledig mee weg kan draaien. Heb je niet gewoon je presence zo'n beetje open staan? Daar wil een distortion nogal eens hisserig van klinken namelijk.

Daar werd het alleen maar erg dof van, de mijne klinkt nu nog wel lekker fel zonder die irritante hiss ..

EuroCinema
3 oktober 2007, 13:49
Daar werd het alleen maar erg dof van, de mijne klinkt nu nog wel lekker fel zonder die irritante hiss ..

Ja als je hem helemaal de andere kant op draait! De ideale afstelling van het filter is afhankelijk van de mate van gain, dat is ook de reden dat je met een Rat zoveel sounds kunt krijgen, van overdrive tot fuzz.

Dude
3 oktober 2007, 16:49
als die suist of schel/fel klinkt gewoon de filterknop verder open draaien... als die dan nog suist dan ligt het ws aan je amp/gitaar.

drap
3 oktober 2007, 17:04
als die suist of schel/fel klinkt gewoon de filterknop verder open draaien... als die dan nog suist dan ligt het ws aan je amp/gitaar.

Yep, die gedachte heb ik er eigenlijk ook over. Vandaar ook de vraag of misschien de presence knop niet wat te ver open staat. Maar het zal ook een voorkeurskwestie zijn.

yhcmarc
3 oktober 2007, 19:13
de presence op mijn marshall komt niet voorbij de 3 .. anyhoo, ik vind mijn kloon iig beter klinken dan het origineel.