PDA

View Full Version : Nieuwe Epi Les Paul



Veekeren
29 september 2007, 19:37
Tsja... ik heb een backup Les Paul nodig. Mochten we grote, mooie gigs krijgen dan speel ik op mn Class5 met mn Classic als backup. Maar naar wat "schralere" tenten neem ik liever mn Class5 niet mee, en mn Classic is eigenlijk qua geluid minstens zo bruut. Maar dan heb ik toch alsnog liever een backupje bij. Dit is em geworden (helaas nog steeds geen fatsoenlijke camera):

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/29092007150.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/29092007157.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/29092007168.jpg

Maar nu de "maar". Ik ben gewoon een verwende nerd, ik kan er niet om heen. Lijkt een mooie top, maar het is een plakplaatje en je ziet het als je wat gewend bent. Zeker met die plastic laklaag. Bespeelbaarheid doet me weinig, het is allemaal wel waar naar z'n geld maar ik heb niet zoiets van "goh laat ik die gitaar eens pakken".

Ik zit een beetje te twijfelen, of gewoon niet zo zeuren het is maar een backup, of deze verkopen en iets kopen van een net iets hoger niveau waar ik gewoon uberhaupt ook met plezier op speel.

Deze Epiphone is geweldig voor gitaristen die een ander prijssegment gewend zijn (of daar toe genoodzaakt zijn...), maar ik zit sterk te twijfelen of ik er iets meer voor uit moet trekken. Ik heb geen zin om een "Gibson prijs" te betalen, maar mocht iemand nog een concrete tip hebben (niet zo algemeen als kijk uit naar een Tokai oid, doe ik al ;)) tell me!!

Luke-wannabe
29 september 2007, 19:41
Leuk ding! Ik kan me alleen niet voorstellen dat de top een plaatje is!? Die van mij is dat sowieso niet..

Squier4ever
29 september 2007, 19:44
mss geen plaatje maar wel fineer.

Lexvandoef
29 september 2007, 19:45
Tof ding. En wat betreft alles wat je opmerkte, daar ben ik het wel mee eens. Ik heb uiteindelijk mijn epi ook weg gedaan omdat ik er nooit meer op speelde toen ik een ObG had gekocht.

Wat betreft concrete tips, er staan op marktplaats 2 burny les paul customs, helaas wel in friesland en limburg. En het is idd geen plaatje of photoflame, maar een dun fineerlaagje hout. Geen massieve flamed maple top, maar slechts een dun laagje flame, en daaronder wel 'normaal' maple.

Ik vind trouwens geen enkele burst van epi mooi, die van mij was ook zo abrupt gespoten, geen mooie overgang.

Luke-wannabe
29 september 2007, 19:48
Ooh ok, ik dacht dat -ie fotoflame bedoelde..

Veekeren
29 september 2007, 19:48
Ja fineertje is het, maar ik denk dat het vooral de poly lak is die me zo'n nep, plastic gevoel er bij geeft.

En wat betreft die Burny in Friesland, daar ga ik morgen heen als het goed is. Alleen helaas dan voor een maat van me :)

GunMetalBlue
29 september 2007, 19:48
mss geen plaatje maar wel fineer.

denk dat-ie dat bedoelt ja :P

Lexvandoef
29 september 2007, 19:55
Ja fineertje is het, maar ik denk dat het vooral de poly lak is die me zo'n nep, plastic gevoel er bij geeft.

En wat betreft die Burny in Friesland, daar ga ik morgen heen als het goed is. Alleen helaas dan voor een maat van me :)

haha, veel succes daarmee dan, niet stiekem omruilen voor deze he :satisfie:

Wouter^^
29 september 2007, 20:50
Mocht je hem kwijt willen heb ik iig intresse ziet er mooi uit:)

renier
29 september 2007, 21:14
precies ook het probleem dat ik met de epi had: an sich een prima gitaar, maar als je een andere prijsklasse gewend bent voelt hij toch wat stroefjes en een beetje lullig aan. daarnaast had ik grote moeite met de enorme plastikerige laklaag.

Veekeren
29 september 2007, 21:20
precies ook het probleem dat ik met de epi had: an sich een prima gitaar, maar als je een andere prijsklasse gewend bent voelt hij toch wat stroefjes en een beetje lullig aan. daarnaast had ik grote moeite met de enorme plastikerige laklaag.

Gelukkig ben ik niet de enige... Voel me toch een beetje een snob, alsof een Epi niet goed genoeg is, maar affijn... wellicht is dat zo en hoef ik me daar niet voor te schamen :D

jimihattricks
30 september 2007, 13:16
ik moet het hiermee ook wel eens zijn, ook al ben ik de trotse eigenaar van een Epi LP+.. maar je moet idd de prijs in je achterhoofd houden, en ik denk dat als je je wat flexibeler opstelt t.o.v. gitaren uit deze prijsklasse, het een hele behoorlijke backup kan worden

de 3d-kwaliteit vd top is overigens ook wel afhankelijk van de stain die gebruikt wordt.. op mijn honeyburst ziet t er bv zo uit:

http://img221.imageshack.us/img221/6684/lespaul1kj1.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/8708/lespaul2yl8.jpg

maar t blijft een fineerlaag..

ACSlater
30 september 2007, 13:56
Ik heb ook gezocht naar een leuke goedkope LP voor naast mijn Gibson maar in de prijsklasse van rond de €500 valt het allemaal nogal tegen. Ik heb nooit een Burny of een Edwards geprobeerd. Misschien dat die beter zijn...

Lexvandoef
30 september 2007, 13:59
Ik heb ook gezocht naar een leuke goedkope LP voor naast mijn Gibson maar in de prijsklasse van rond de €500 valt het allemaal nogal tegen. Ik heb nooit een Burny of een Edwards geprobeerd. Misschien dat die beter zijn...

Een Burny of Edwards is ook beter dan de gemiddelde epi, maar die vinden in een prijsklasse van rond de €500,00 is lastig. Ze gaan wat meer richting de 700 a 800 euro dacht ik.

Veekeren
30 september 2007, 17:56
ik moet het hiermee ook wel eens zijn, ook al ben ik de trotse eigenaar van een Epi LP+.. maar je moet idd de prijs in je achterhoofd houden, en ik denk dat als je je wat flexibeler opstelt t.o.v. gitaren uit deze prijsklasse, het een hele behoorlijke backup kan worden

de 3d-kwaliteit vd top is overigens ook wel afhankelijk van de stain die gebruikt wordt.. op mijn honeyburst ziet t er bv zo uit:

maar t blijft een fineerlaag..

Volgens mij is de mijne ook een plus, althans als dat afhankelijk is van de top. Maar ook bij jou gitaar blijf ik het een hele plastic uitstraling hebben, maar daar ontkom je met polylak misschien niet aan...

Affijn, ik ben er nog niet over uit. Misschien voor 1100 een Faded aanschaffen, maar dat vind ik ook weer zo wat voor een backup. Hou het dan toch liever onder de 800.

Veekeren
1 oktober 2007, 16:33
Nou, ik ben er over uit... Als alles goed gaat, ga ik 2 Orvilles kopen. 2 zelfs? Ja 2, en dan hou ik er daar 1 van :) Zal hopelijk over een tijdje wel weer een topicje over verschijnen!

Lexvandoef
1 oktober 2007, 16:40
Nou, ik ben er over uit... Als alles goed gaat, ga ik 2 Orvilles kopen. 2 zelfs? Ja 2, en dan hou ik er daar 1 van :) Zal hopelijk over een tijdje wel weer een topicje over verschijnen!

Oh Orvilles zijn ook erg tof. Zijn het toevallig ook Orville by Gibsons of niet?
Ik heb er zelf trouwens ook een, superlekkere gitaar, tis mijn main axe.

Veekeren
1 oktober 2007, 16:45
Oh Orvilles zijn ook erg tof. Zijn het toevallig ook Orville by Gibsons of niet?
Ik heb er zelf trouwens ook een, superlekkere gitaar, tis mijn main axe.

Orville was toch van Gibson? Wat is het verschil tussen Orville en Orville by Gibson? Ik weet iig dat de Orvilles waar het over gaat uit Japan komen, begin jaren 90.

Edit: het zou overigens gaan om deze gitaren, ik vind ze wel cool :):

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Orvilles.jpg

jimihattricks
2 oktober 2007, 16:19
ik denk dat je met die Orvilles iig wel een stuk dichter in de buurt komt van de Gibson-feel.. hele mooie gitaartjes imo, vooral die custom..

ik snap alleen niet waarom je nu eerst die Epiphone hebt gekocht, in dat opzicht handel je wel wat impulsief (heel herkenbaar overigens :D)

Lexvandoef
2 oktober 2007, 16:46
Orville was toch van Gibson? Wat is het verschil tussen Orville en Orville by Gibson? Ik weet iig dat de Orvilles waar het over gaat uit Japan komen, begin jaren 90.

Edit: het zou overigens gaan om deze gitaren, ik vind ze wel cool :):



wow, gave gitaren, die standard heeft dezelfde kleur als mijn Orville by Gibson.

Over het verschil daar tussen, alle Orvilles werden idd in opdracht van Gibson gemaakt. Het verschil tussen Orville en Orville by Gibson is dat ObG gibson pickups gebruikt (classis '57's) en op de RI versies aliminium hardware, nitro lak en fret edge bindings ed gebruikt. Een Orville heeft dus japanse pickups ed.
De ObG's zijn een beetje de Custom Shop versies van de normale Orvilles, maar dan ook weer niet echt omdat ze gewoon in de fabriek werden gemaakt. Het zijn eigenlijk geupgrade Orvilles, de hoogste en 'beste' serie.

Overigens werden sommige Orvilles ook in Korea gemaakt, die zijn, naar het schijnt, een stuk minder dan de japanse. Je kan ze herkennen aan de letter K aan het begin van de serials. Alle Orville by Gibsons zijn in japan gebouwd.

Ze komen idd heel dicht bij de Gibson feel, die van mij in elk geval aan als een echt instrument en niet plasticerig zoals een epi. Ik heb daarvoor ook een epi gehad, en heb ze een tijdje naast elkaar gehad, waarna ik die epi weg deed.

Wel posten he, als je ze hebt :satisfie:

YannickH
2 oktober 2007, 18:51
mooie epiphone,ik ben nu aan het sparen voor een epiphone standard een zwarte.als ik er1heb doe ik wel de krasplaat eraf:p

LP_CL
2 oktober 2007, 19:46
mooie epiphone,ik ben nu aan het sparen voor een epiphone standard een zwarte.als ik er1heb doe ik wel de krasplaat eraf:p
Als je gaat voor de zwarte zou ik de krasplaat er niet afdoen. Die zit toch niet in de weg van een mooie flametop of quilttop?