PDA

View Full Version : Crankshaft demo



ben vanhoof
29 september 2007, 18:33
Deze zomer hebben wij onze demo opgenomen. Hieronder staan 2 llinks. Onder mijn gebruikersnaam vind je nog meer opnames.
Graag jullie meningen hierover (mix, song zelf, zang, drum,...)

http://media.putfile.com/Crankshaft---Greed

http://media.putfile.com/Welcome-91-45

JvD.
29 september 2007, 19:08
de zanger doet of "een stem" of hij stelt zich heel erg aan. vind ik echt zonde.
verder zit er een mooie opbouw in de nummers. straight on rock 'n roll.

dus de beste man moet oprecht gaan zingen en jullie staan binnen kort op veel podia!

ben vanhoof
29 september 2007, 19:35
Wat bedoel je met zich aanstellen? Ik ben de zanger/gitarist btw.
Op optredens is de zang juist hetgene waar we goeie commentaar van krijgen...

Luke-wannabe
29 september 2007, 19:57
Ik luister nu kort het eerste nummer. De bass is niet strak genoeg ingespeeld. Drumpartij kan beter, meer naar voren in de mix ook. Meer variatie in de gitaarpartij.

bass blom
29 september 2007, 20:36
tja.. als je het een demo noemt gaan mensen anders luisteren.
mankeert nogal wat aan spelen en mix, beiden rommelig.

ben vanhoof
29 september 2007, 20:42
Demo is mss veel gezegd, het is gewoon de bedoeling om mensen kennis te laten maken met onze muziek. Na optredens zoeken we'm ook te verkopen voor 5€ fzo. Het is ook maar opgenomen met goedkope micro's dusja..

Het eerste nummer is ook een nieuw nummer, bas heb ik maar snel verzonnen (zoals altijd btw) maar gitaarspel kan idd mss wel beter.

meul
1 oktober 2007, 17:51
Wat bedoel je met zich aanstellen? Ik ben de zanger/gitarist btw.
Op optredens is de zang juist hetgene waar we goeie commentaar van krijgen...

hahahaha!!!....auw!...sorry....oeps..eh eigenlijk ben ik het een heel klein pietepeuterig beetje met JvD eens en toch ietsje minder met het publiek.
ik stoor mij verder niet de rommeligheid.

JvD.
1 oktober 2007, 18:00
Wat bedoel je met zich aanstellen? Ik ben de zanger/gitarist btw.
Op optredens is de zang juist hetgene waar we goeie commentaar van krijgen...

Zet het nummer greed op, en luister naar 0:41 - 0:55.
Spreek dan de lyrics eens uit zoals je dat zou doen als je met iemand praat.
Dat gaat heel anders klinken. Zing dan de lyrics eens voor in je mond(is wat oefening voor nodig).
Want je zingt het hier echt als of je een opgezette tong hebt. Verder is het wel heel zuiver gezongen. Iets wat ik niet van mijzelf kan zeggen. Overal gezien vind ik het super 'bon'. helaas zijn die vocalen niet voor mij weggelegd

ben vanhoof
1 oktober 2007, 19:26
Meer articuleren bedoel je? Dat kan wel, ik heb nogal een luie tong.

JvD.
1 oktober 2007, 19:58
Meer articuleren bedoel je? Dat kan wel, ik heb nogal een luie tong.
Nou, articuleren komt later pas, het gaat echt om 'voor in je mond' zingen. De klank maken. Articulatie gaat volgens mij alleen maar om duidelijke klinkers.
Ik kan het niet anders om schrijven. Probeer maar eens een zin achter in te zingen, en daarna voorin je mond, het klinkt meteen 'opener'.
Maarja, dit is zang theorie en ik ben daar niet erg in thuis.
Ik denk dat als jij 1 of 2 zanglesjes volgt, je opeens geweldig zingt want je hebt er wel echt talent voor. Zang is een behoorlijk mechanisch proces, er komt veel techniek bij kijken en ik vind het een van de moeilijkste instrumenten die er zijn.

ben vanhoof
1 oktober 2007, 20:05
Bedankt!! Andere mensen hebben me ook al aangeraden om eens zanglessen te volgen omdat ik wel mooi zing maar blijkbaar mn stem verkeerd gebruik. Nu ben ik wel overtuigd.

JvD.
1 oktober 2007, 20:23
Bedankt!! Andere mensen hebben me ook al aangeraden om eens zanglessen te volgen omdat ik wel mooi zing maar blijkbaar mn stem verkeerd gebruik. Nu ben ik wel overtuigd.
ik ga ook binnenkort beginnen. maar ik denk dat jij niet veel lessen nodig hebt. en het behoorlijk saaie theorie zal zijn. zoals 'stomme geluiden maken' die alleen maar mondspieren trainen.

succes!

ben vanhoof
1 oktober 2007, 23:25
Kben nog eens wat aan het sleutelen geweest aan de opnames samen met de drummer. Hieronder het resultaat;

http://media.putfile.com/Crankshaft---Welcome-19

Thoom42
4 oktober 2007, 23:21
De zanger heeft een geweldige stem, maar moet voor in zijn mond zingen, niet achterin. Hij laat zijn stem anders klinken, dan hij in werkelijkheid heeft. Over de rest v.d demo...ja...geen geweldige kwaliteit. Waar hebben jullie hem opgenomen? Zelf thuis? en met wat voor een mics? En verdere apparatuur?

Edit: De zanger lijkt in het aangepaste nummer net een klassieke zanger. Where is the fucking rock n roll Voice!

HvV
5 oktober 2007, 00:14
Dit soort muziek moet ook niet superstrak gespeeld worden maar het mag wel wat strakker met name het tweede nummer. De hardere partijen zijn redelijk qua strakheid maar als jullie zachtjes gaan spelen wordt het een beetje te los. Verder zing je best goed maar zoals anderen ook al zeiden moet je meer je eigen stem gaan zoeken, het klinkt wat te gemaakt. Zang mag ook best wat meer naar voren in de mix. In het algemeen vindt ik het best lekker klinken. Keep on rockin!

ben vanhoof
8 oktober 2007, 23:23
Heb nu pas door dat er reacties bijgekomen waren.

We hebben de drum opgenomen met een fame drummicro setje, aangesloten op een mengpaneeltje en dan via de rec out naar een tascam us122 naar de pc. Gitaar is via een fame ms57 (sm47 kloon) naar de tascam en zo naar de pc. Zang is opgenomen met een samsung, ook via tascam naar pc.

Als opnameprogrammatje heb ik mixcraft gebruikt.

Wat de zang betreft; ik begin pas de laatste maanden beter (lager, zwaarder en niet per se ruiger) te zingen, en bij de rest van de groep valt dit in de smaak. Ook mensen die ons optreden bijwonen vinden mn stem goed. Maar ik moet idd mijn stem nog vinden.

JvD.
8 oktober 2007, 23:32
Heb nu pas door dat er reacties bijgekomen waren.

We hebben de drum opgenomen met een fame drummicro setje, aangesloten op een mengpaneeltje en dan via de rec out naar een tascam us122 naar de pc. Gitaar is via een fame ms57 (sm47 kloon) naar de tascam en zo naar de pc. Zang is opgenomen met een samsung, ook via tascam naar pc.

Als opnameprogrammatje heb ik mixcraft gebruikt.

Wat de zang betreft; ik begin pas de laatste maanden beter (lager, zwaarder en niet per se ruiger) te zingen, en bij de rest van de groep valt dit in de smaak. Ook mensen die ons optreden bijwonen vinden mn stem goed. Maar ik moet idd mijn stem nog vinden.
mic's zijn niet geweldig, mixcraft is ontzettend beperkt. en toch klinkt de mix echt top.
kan niet wachten tot er nieuw werk is, ik ben benieuwd hoe je klinkt!

ben vanhoof
8 oktober 2007, 23:56
Ik zal hier ergens iets posten als de demo uit is. Waarschijnlijk gaan we 1 of 2 liedjes volledig online zetten en van de rest de 1e minuut ofzo. Demo zal in totaal 7 liedjes bevatten en zal waarschijnlijk €5 kosten.

Han S
9 oktober 2007, 00:00
Ik vind de nummers geweldig, ik vind de zang ook prima want ik hou niet zo van zang welke volgens het boekje gaat en dit is wel een karakterstem, niks meer aan doen en niet laten verpesten door foute zangleraren.

Het is wel wat rommelig gespeeld, dat mag wel wat strakker en de mix vind ik niks, typische gitaristenmix van 'als je gitaar maar goed zit'.

Ik zou deze band graag willen opnemen en er wat moois van maken want dat kan absoluut en zeer zeker en vast. :D

Azrael
9 oktober 2007, 00:07
Prima muziek. Zeer slechte mix met compleet onhoorbare drums en de zanger klinkt alsof hij regelmatig bij de Jostiband op bezoek komt. 8-)

Maar het is echt uitstekende muziek! Regel een goede mix plus iemand die wel kan zingen (of leer de zanger eens zingen) en het heeft echt potentie want ik zit echt te genieten van het nummer.

LOL, ik luister nu de solo-gitaar. Die komt er nog even op driedubbel volume bovenuit haha

Han S
9 oktober 2007, 00:10
Nee man, ik hou wel van die karakteristieke zangers, een beetje brak en slordig, JJ Cale, Joe Cocker, dat soort zangers.

Azrael
9 oktober 2007, 00:13
Nee man, ik hou wel van die karakteristieke zangers, een beetje brak en slordig, JJ Cale, Joe Cocker, dat soort zangers.

Ik moet het hier toch mee oneens zijn. Joe Cocker heeft een technisch hele slechte zangstem maar veel karakter en is weldergelijk uitstekend te verstaan. Bij deze zanger klinkt het niet echt. Karakter MOET , perfect hoeft totaal niet, maar er moet wel echtheid inzitten en dat mis ik hier gewoon. Uiteraard mijn persoonlijke mening. Maar gezien de mix, kan deze jongen ook vast beter klinken met een betere opname.

Ibanez666
9 oktober 2007, 10:52
Bedankt!! Andere mensen hebben me ook al aangeraden om eens zanglessen te volgen omdat ik wel mooi zing maar blijkbaar mn stem verkeerd gebruik. Nu ben ik wel overtuigd.


de beste zangers en zangeressen ter wereld hebben zangles, maar jij twijfelde of je het nodig zou hebben? ;-)

ben vanhoof
9 oktober 2007, 21:41
Ik vind de nummers geweldig, ik vind de zang ook prima want ik hou niet zo van zang welke volgens het boekje gaat en dit is wel een karakterstem, niks meer aan doen en niet laten verpesten door foute zangleraren.

Het is wel wat rommelig gespeeld, dat mag wel wat strakker en de mix vind ik niks, typische gitaristenmix van 'als je gitaar maar goed zit'.

Ik zou deze band graag willen opnemen en er wat moois van maken want dat kan absoluut en zeer zeker en vast. :D

Thanks! Wij zouden dit wel graag willen, naar onze normen klinkt de demo iets of wat maar om er echt ergens mee te komen moet je natuurlijk beter klinken. En dat kost geld... of valt er iets te regelen? :p

Ibanez666
9 oktober 2007, 23:51
de beste zangers en zangeressen ter wereld hebben zangles, maar jij twijfelde of je het nodig zou hebben? ;-)

dat bedoelde ik trouwens niet negatief, maar meer int algemeen. Ik las het net terug en je zou het verkeerd op kunnen vatten.

ben vanhoof
10 oktober 2007, 00:40
Maakt niet uit, had het wel door.
Ik heb er weleens aan gedacht om zang in de muziekschool te gaan doen. Notenleer en muziekcultuur heb ik vroeger al gedaan, dus het zou nu toch enkel om het "instrument" gaan. Maar eerst wil ik eens weten of ik/we wel goed genoeg zijn om met deze groep buiten de lokale cafe's te geraken. Aan optredens geraken is makkelijk, maar "iets" betekenen is wel wat anders.

Ibanez666
10 oktober 2007, 20:50
Maakt niet uit, had het wel door.
Ik heb er weleens aan gedacht om zang in de muziekschool te gaan doen. Notenleer en muziekcultuur heb ik vroeger al gedaan, dus het zou nu toch enkel om het "instrument" gaan. Maar eerst wil ik eens weten of ik/we wel goed genoeg zijn om met deze groep buiten de lokale cafe's te geraken. Aan optredens geraken is makkelijk, maar "iets" betekenen is wel wat anders.

Het welzijn en onderhoud van je stem betekent altijd genoeg lijkt me. En je schiet er echt veel mee op. Mijn vrouw zingt ontzettend goed, maar gaat wel naar zangles en plukt daar wekelijks de vruchten van, qua houding, uithouding, belasting en kleuring, etc....

Azrael
10 oktober 2007, 21:09
Het welzijn en onderhoud van je stem betekent altijd genoeg lijkt me. En je schiet er echt veel mee op. Mijn vrouw zingt ontzettend goed, maar gaat wel naar zangles en plukt daar wekelijks de vruchten van, qua houding, uithouding, belasting en kleuring, etc....

Mee eens. En vergeet ook vooral niet dat je op latere leeftijd echt problemen krijgt als je zo blijft zingen want je bent bezig alles dicht te knijpen. Heb je nu niet zo'n last van maar dat komt wel en dan krijg je net als Frans Bauer stemklachten. En je wilt na je 30ste ook nog lekker zingen lijkt me.
Heb zelf vandaag overgens mijn eerste zangles ooit gehad. Best lachen.

Ibanez666
10 oktober 2007, 21:31
Die zanglessen kunnen er raar aan toe gaan ja, van horen zeggen :-)

Azrael
10 oktober 2007, 21:33
Die zanglessen kunnen er raar aan toe gaan ja, van horen zeggen :-)

Je bedoeld? Was weinig raars aan mijn zangles. Hoek van mijn hoofd moet ik wat veranderen en iets meer mijn onderkaak laten zakken dan ik nu doe. 'k Hoop alle kleine details te kunnen leren die mijn stem van leuk naar echt goed gaan maken. Ben zelf erg benieuwt hoeveel ik kan sleutelen eraan.

Ibanez666
10 oktober 2007, 21:57
Die van mij moest over de grond rollen en allerlei rare geluiden maken. Toen ze het vertelde dacht ik echt van what the fuck?