PDA

View Full Version : Laney



koen_V
26 januari 2003, 11:35
Waarom zijn er eigelijk zo weinig mensen die op Laney versterkers spelen?
Zoals op optredens heb ik nog nooit iemand op Laney zien spelen.
Waarom??

BLOK182
26 januari 2003, 11:54
Geen idee, onze zanger heeft een laney gitaaramp, kom maar eens naar een optreden van ons :wink: Voor zover ik weet maakt Laney aardig spul, hoewel ik de buizenamps nog niet heb geprobeerd.

Moonchild
26 januari 2003, 12:23
Toni Iommi van Black Sabbath kan je niet echt een Niemand noemen IMHO

treblemaster
27 januari 2003, 15:41
Dan heb je mij dus nog nooit zien optreden :wink:
Ik heb een hele oude Laney uit 1968 en die is echt super! (vergelijkbaar met Marshall plezi). Van de nieuwere Laney's weet ik niet zoveel, maar ik weet dat er een serie is (AOR volgens mij), die vergelijkbaar is met een Marshall JCM 800 (sommige vinden 'm zelfs beter), maar dan veel goedkoper.

LaneyVC50
30 januari 2003, 10:46
Van de nieuwere Laney's weet ik niet zoveel, maar ik weet dat er een serie is (AOR volgens mij), die vergelijkbaar is met een Marshall JCM 800 (sommige vinden 'm zelfs beter), maar dan veel goedkoper.


Hier moet ik als Laney-fan natuurlijk effe op reageren.
Laney heeft sinds een tijdje een superserie buizenversterkers, de VC50 is er daar 1 van.
50 watt buizen door 2x12" speakers en twee kanalen met schakelbare gain, dus eigenlijk 4 kanalen. Keuze voor 6L6 of EL34 buizen en werkelijk een fenomenaal geluid.
Enig nadeel: bak weegt 46 kilo, das effe slikken bij elk optreden. Totdat je gaat spelen, dan vergeet je meteen de pijn in je rug.
Info op http://www.laney.co.uk

Nielsje
30 januari 2003, 11:11
Hm,, toch vreemd eigenlijk, dus als je een roadie bent, mag je dat ding niet alleen tillen, want als ff kijken naar de ARBO-wet, dan mag een arbeider niet meer kracht leveren dan 250 Newton, een klein en simpel natuurkunde sommetje levert dan op dat je niet meer mag tillen dan 25 kg. houden ze daar geen rekening mee met het ontwerpen van die dingen? en als ie hier dan in nederland komt, wordt ie dan niet aan een test onderworpen?! vreemd eigenlijikk..


groeten

Matje
30 januari 2003, 12:01
Op 2003-01-30 11:11, schreef Nielsje:
Hm,, toch vreemd eigenlijk, dus als je een roadie bent, mag je dat ding niet alleen tillen, want als ff kijken naar de ARBO-wet, dan mag een arbeider niet meer kracht leveren dan 250 Newton, een klein en simpel natuurkunde sommetje levert dan op dat je niet meer mag tillen dan 25 kg. houden ze daar geen rekening mee met het ontwerpen van die dingen? en als ie hier dan in nederland komt, wordt ie dan niet aan een test onderworpen?! vreemd eigenlijikk..


groeten



een beetje band heeft minstens 5 roadies :grin:

Nielsje
30 januari 2003, 12:21
okee.... hoe wil jij dan met 5 mensen 1 versterker optillen?! dan wordt zo'n ding klein heur:P:P

FragDaddy
30 januari 2003, 12:23
ze leveren er vast wel wieltjes bij, voor de arbo-watjes onder ons :razz: dan kun je hem duwen.

JustRockin
28 februari 2003, 11:01
Ik kan een Laney TF100 tweedehands overnemen voor 195 Euro. Is dat een goede versterker voor die prijs, of kan ik beter verder zoeken naar iets anders?

JV
28 februari 2003, 13:07
of je nou een versterker met 1 roadie of 5 roadies tilt. het ding blijft meer dan 25 kilo :wink:

ik ga denk ik ook nog wel naar een laney kijken. ben redelijk gecharmeerd van de tt en de vc serie.

maar waar kan je die dingen goed testen?

Wouter1973
28 februari 2003, 13:48
Ik speel alweer een jaartje of twee over een Laney 120 watter TF 300 tube fusion...hele mond vol, ontzettend fijn ding...we spelen binnenkort in Willem II, Boschkilde festival als je een Laney live in actie wil aanschouwen :wink:

Ibanez RuleZ
28 februari 2003, 19:15
hmm, een huisgenoot van mij heeft een laney VC50. hij speelt er met een telecaster overheen, en ik vind het wel zo ongelovelijk KUT klinken. Ook als ik mijn ibanez er in plug, krijg ik er geen lekker geluid uit. T is niet echt mijn ding denk ik. Als ik m dan later in mijn eigen versterker plug, dan is het opgelucht ademhalen.

Harrald

John P
28 februari 2003, 19:25
Onze twee gitaristen, allebei echte geluidsfreaks, spelen op Laney: de een gebruikt een vc30, de ander een lc50. Klinkt geweldig, een echt buizengeluid, lekker ruig met een ranzig randje. Er wordt teveel gelet op namen en imago's! Allemaal hype, die je moet betalen.

Neals
2 maart 2003, 20:18
Paul Gilbert speelt over een laney als ik me niet vergis.

kokeleko
2 maart 2003, 21:06
En Andy Timmons , op een VHR-100 , er is trouwens al een poosje een nieuwe top op de markt , de TT 100&50 H , een 3 kanaals buizentop met reverb , extra mastervolume en reverb , en niet duur, ziet er stoer uit.