PDA

View Full Version : strat tele 2 humbuckers!!!



Gitaar4LifeDude
29 september 2007, 18:02
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0262000520
zie hier de gitaar waar ik een oogje op heb :)

een van jullie enige ervaring met deze gitaar? ik heb 'm getest in amsterdam en ik vond 'm helemaal geweldig.

ik denk erover om er een floyd rose op te laten zetten aanrader of niet?

laat 't me aub weten (liefst wietse xD)

G.G.
30 september 2007, 02:08
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0262000520
zie hier de gitaar waar ik een oogje op heb :)

een van jullie enige ervaring met deze gitaar? ik heb 'm getest in amsterdam en ik vond 'm helemaal geweldig.

ik denk erover om er een floyd rose op te laten zetten aanrader of niet?

laat 't me aub weten (liefst wietse xD)

Kan je prima een floyd op zetten. gewoon doen!

Meneer I.
30 september 2007, 09:37
Erg mooie tele! Hmm, wellicht voor een volgend bouwproject...? :soul:

Eko
30 september 2007, 10:24
Ik heb er een gehad. De gitaar heeft jumbofrets en 2 HB`s zoals je gezien hebt. Goed geschikt om er overstuurd werk mee te spelen. De hals is mooi snel en de gitaar is netjes gebouwd en afgewerkt. Voor mij ontbrak het echte tele geluid en heb hem ook weer snel verkocht. Doet niets af aan het instrument. In combinatie met een TS 9 scheurt het goed.

Kakihara
30 september 2007, 10:39
Hé, een Les Paul met de body van een telecaster. Interessant :D Persoonlijk vind ik die met de spalted maple top mooier, maar da's persoonlijk.
Zou wel perfect te doen zijn om daar een FR op te zetten denk ik...

Bart_Blueprint
30 september 2007, 11:33
Ik heb er ook een! Ik heb alleen de versie met de rooie flamed maple top. Erg lekker gitaartje en erg goede sound (seymour & duncan hb's). Ook niet al te duur, waardoor je hier zeker geen miskoop aan zult doen. Mede vanwege de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Verder ook lekker veelzijdig, door de mogelijkheid de humbuckers te splitsen in single coils. Zo kun je toch redelijk dat "echte fendergeluid" uit deze gitaar halen.

Jij zegt dat je hem lekker vindt spelen? Gewoon doen! Je zult je er zeker geen buil aan vallen!

En ja, Floyd Rose? Er zal flink in de body gefreest moeten worden, gezien er geen dergelijke tremolo op zit. Ook is het een string-thru-body systeem. Lijkt mij beetje zonde om er dan een Floyd Rose op te gaan zetten, en als je het zelf wilt gaan doen lijkt me het erg riskant. Maarja zelf weten natuurlijk. Ik ben er alleen geen voorstander van!

Gitaar4LifeDude
30 september 2007, 11:36
allemaal bedankt voor de reacties ik ben zeker van plan om 'm te kopen alleen over die floyd twijfel ik nogal erg.
een vriend van me zegt dat ik er beter een normale trem of geen trem op kan zetten omdat met normale hij snel ontstemt en een floyd vind hij gewoon maar niks....

Bart_Blueprint
30 september 2007, 11:48
Groot gelijk! Waarom wil je zo graag een floyd rose dan? Als dit een maatstaf is voor een gitaar kun je beter kijken naar een andere gitaar. Deze Fender heeft gewoon een vaste brug.

Gitaar4LifeDude
30 september 2007, 13:39
ik wil eigenlijk gewoon deze gitaar omdat hij zo prachtig klinkt maar ik wil ook graag dat er een tremolo op zit!! maar ik denk dat ik 'm maar zonder trem ga halen en dan een andere aanschaf voor het tremolo werk ibanesje ofzo