PDA

View Full Version : Mixolydian Muffin & Master in Laidback Minor (Cyberjam)



Bosch
26 januari 2003, 11:24
http://home.hetnet.nl/~boschwouter/

Dag Allemaal,

Ik heb twee sologitaarrock-tracks opgenomen met behulp van de http://www.virtualbassplayer.com Soort Cyberjam dus. Ik heb de samples van TONY "SPAZZ" SFERLAZZA in Cakewalk Pro 9 uitgewerkt en daar m.b.v. Steinberg BBox drums onder geplaatst (Real Drum).

Het gaat om de bovenste twee nummers op mijn website

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/

Mixolydian Muffin
&
Master in Laidback Minor

In beide gevallen gaat het om improvisaties.
Ik kan je aanraden om de site van Tony eens te benutten; er staat van alles op.

Alle soorten reacties op de improvs. zijn welkom.

Saluut,

Wouter
Bosch-Racing

zZoRgO
28 januari 2003, 13:44
Klinkt SUPER!!
En Snel!! :smile:

damn' hoop dat ik binnen een jaar of drie toch ook zo ver sta als jij
nice job!!

Kitaarhiero
28 januari 2003, 17:57
Hoe gooi ik zoveel mogelijk technische trucjes in een nummer?

Knap is het wel. goed geluid ook.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2003-01-28 17:58 ]</font>

Bosch
29 januari 2003, 22:43
zZoRgO &amp; Kitaarhiero,

Allebei bedankt voor jullie reactie.

Ja, het is veel techniek in een nummer (alhoewel, het is maar hoe je het bekijkt), maar dat is waar ik een kick van krijg en dus wat ik graag doe. Ook al maak de muziek dan voor mijzelf, ik vind het wel leuk om het te "sharen" via o.a. gitaarforum.

Kitaarhiero, heb je ook de track Nietzsche geluisterd? Dat is niet alleen maar gepiel maar toch zeker ook melodie? Opinion?!

zZoRgO, over drie jaar ben je zover als jezelf wilt zijn. Als je muzikaal bent is de rest gewoon een kwestie van oefenen (en willen!). Probeer van alle gitaristen, goed en minder goed, die dingen op te pikken die je aanspreken. Mijn motto is: wees een spons: absorbeer alles van alles en iedereen. Wat je aanspreekt en bij je past, blijft. Uiteindelijk ontstaat dan een "echte" eigen stijl. Maar goed, zo zie ik het... ;@)

Cheers,

Wouter~

Barret Wallace
30 januari 2003, 16:08
Klinkt geweldig!!! goeie techniek heb je ook :smile: keep the good work up :wink:

Bosch
31 januari 2003, 21:42
Thanx!

Still more to come!

;@)

Barret Wallace
1 februari 2003, 13:27
looking forward to it :wink:

jackson tom
2 februari 2003, 11:43
he wat leuk, een petrucci kloon..
speelt erg goed, maar eigenstijl?

heb je les van marcel coenen?

Bosch
2 februari 2003, 12:31
Een petrucci kloon?!! Au!

Ik vind zeker dat ik een eigen stijl heb. Ik heb anderen nooit letterlijk willen naspelen. Aan de ene kant remt dat je ontwikkeling aan de andere creeer je daardoor sneller een eigen sound. Ik kan bijvoorbeeld niet of nauwelijks wat van Vai of Satriani spelen. Maar ben op mijn eigen wijze door hen geinspireerd.

Heb je dus wel goed geluisterd?!

Ik heb dus ook NOOIT les gehad! Alles autodidact dus! Geleerd van video's van bijvoorbeeld Malmsteen, Friedman en V. Moore. MAAR, ik neem al wel vanaf mijn 17e continue eigen nummers op.

En ja; techniek is tof en heerst! En ja; als je het zo wilt zien/luisteren, mag je me een kloon noemen. Overigens, net als de andere 17.001 gitaristen die verder zijn gekomen dan conventionele metal-powercordspartijen, ... en het leuk vinden
om turning-neck-licks te ontdekken.

"heb je les van marcel coenen?"

Niet dus. Ik vind het goed hoe hij zich sterk maakt voor waar het bij velen allemaal om gaat bij "shredden". Ik wil dit jaar ook meedoen met dat Shredfest! :@)

Ik kan mij voorstellen dat minder getalenteerde gitaristen met een afgunstig-karakter, moeite hebben als ze Marcel of mij horen spelen. Het kan voor eenvoudige geesten zo vreselijk pijnlijk zijn om door het talent van een ander te worden geconfronteerd met hun eigen beperkingen.

Ik ga maar weers un liedje opnemen. Ik denk dat ik wat ga sweepen, snare skippen, interval tappen en speedpicken! Techniek en goede smaak kan namelijk goed samengaan: luister eens naar mijn goeroe Shawn Lane!!!!

Cheers!

Barret Wallace
2 februari 2003, 12:37
Hoe bedoel je arrogantie :razz:

haha nee hoor ik vind je niet een petrucci kloon ik vind et meer op vai lijken je hoort je invloeden en je eigen stijl erin terug en dat is mooi :smile:

SoE
3 februari 2003, 13:13
ik heb al die nummers die je op die site hebt staan allemaal geluisterd.. de meeste kan ik nu dromen, ik vind ze supervet, alleen bij deze nieuwe nummers hoor ik wel telkens dezelfde riffjes enzo terugkomen als in de nummers die je al eerder hebt opgenomen, dat is jammer

-SoE

Bosch
3 februari 2003, 17:35
He -SoE,

Je hebt helemaal gelijk. Als ik in korte tijd veel nummers achter elkaar opneem, val ik soms in herhaling, zeker bij dit soort improvisaties. Ik heb dan eenvoudig weg niet meer aparte loopjes en snufjes achter de hand.

Het is goed dat je me daar mee confronteerd. Ik ben nu bezig met een meer uitegewerkt nummer waarbij ik de bassloops gebruik van niemand minder dan Jaco P.! Ik zal er voor zorgen dat daar "alleen maar" frisse technische rariteiten in komen. Uitdaging!

Wel erg cool dat mijn muziek echt geluisterd wordt: daar doe ik het namelijk ook voor een belangrijk deel voor.

:@)

C ya,

W~

Guitarfreak
4 februari 2003, 16:38
Ik ben verbijsterd. Je speelt echt snel en je hebt een eigen stijl, knap hoor!

domie
4 februari 2003, 18:50
dat verhaal hierboven klinkt wel een beetje arrogant vind je niet? maar voor de rest/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: domie op 2003-02-04 20:01 ]</font>

domie
4 februari 2003, 18:51
maar het is wel erg goed, maar probeer juist je slechte kanten naar voren te halen, zodat je NOG beter wordt dan je al bent....

Kitaarhiero
4 februari 2003, 19:13
In Nietsche zit ook behoorlijk wat techniek verwerkt.

the_only_mordred_fan
5 februari 2003, 00:02
Knap gespeeld (technisch), melodisch vind ik het echter wat minder samenhangend, vooral ten opzichte van de begeleiding lijkt het soms in de verkeerde toonsoort te zijn gespeeld, maar isschien ligt dat aan mijn oren.

Ik zeg echter niet dat ik het beter kan, maar dit is wat me opviel. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

@iro
5 februari 2003, 01:53
je speelt goed maar ik hoor liever gitaristen spelen zoals John Fruciante en the Edge enz ... maar je speelt goed, volgens mij zul je wel bij één van de betere van het forum hier zijn.

Bosch
5 februari 2003, 19:36
Guitarfreak:
Thanx for the complement! :smile:)

Domie:
Humor rules!

Kitaarhiero:
In Nietzsche heb ik de melodie de boventoon laten voeren, maar inderdaad er sluipt bij mij altijd wat “technisch” gepiel in.

the_only_mordred_fan:
Verkeerde toonsoort niet, ik ken mijn theorie, wel speel ik soms misschien op het randje en dus niet zo prachtig zuiver als bijvoorbeeld Satriani. Mijn viberato is nog lang niet goed genoeg.

@iro:
Ik zal via Direct Connect ++ een zoeken op John Fruciante, misschien luister ik daar ook wel liever naar?! ;@)


Volgend nummer wordt beter! Geen snel opgenomen improv. maar een “echter” nummer….. I’m working on it right now!

GroeNten,

Wouter

domie
5 februari 2003, 19:46
ik geen humor??? :grin: ?

Bosch
5 februari 2003, 20:23
Juist Jij humor! ;~)

Cryptisch zodat je NOG humoristischer wordt!

;@)

W~

moretel
6 februari 2003, 22:37
Nou ik vind het reuze knap,

Ik heb net uitgebreid Mixolydian en Nietschze beluisterd. Nietschze werkte in het begin wat op mijn zenuwen maar na echt luisteren erg intrigerend , vooral op het moment dat 3 (of 4?) gitaren door elkaar heen weven, knap gedaan hoor.

Je hebt een mooi geluid en techniek, ik mis wat mooie vibrato's, die komen vaak tot hun recht als er wat gas wordt terug genomen.

Ik ga binnenkort de rest ook eens goed beluisteren.
Speel je ook in een band ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-02-06 22:38 ]</font>

SiNiSTRaL
7 februari 2003, 09:42
klinkt mooi hoor...dat mixolydian muffin, dat klinkt op sommige stukjes best satriani, vooral dat eerste stukje...vind ik dan

MAY
7 februari 2003, 13:28
Je htb echt een erg goede techniek, en je geluid is ook bijzonder lekker. Ik vind alleen dat ze wel een beetje vervelen. Met name het eerste nummer. Maar ik zeg meteen dat het beginthema me niet aanstaat en dan wordt een nummer snel saai. Maar dit doet niks af aaan je kwalitieit van spelen.

Bosch
7 februari 2003, 20:46
moretel

Het is inderdaad een nerveus 'dominant' bassloopje, maar inderdaad na een poosje went het en wordt het zelfs onderhoudend. Het unisolostukje is met twee gitaren :wink:
Je moet zeker de rest luistern, zou ik cool vinden!!!

SiNiSTRaL

Ik ben zeker Satriani geinspireerd. Vroeger vond ik hem onderdoen voor Vai, Malmsteen, Friedman, etc. Dit omdat hij minder piel-technisch is, maar door voortschrijdend inzicht kom ik nu tot een totaal ander oordeel!

MAY

Bedankt voor het compliment. Ik kan mij goed voorstellen dat als je alle tracks achter elkaar beluisterd het gaat vervelen (het Malmsteen effect). Een echte Satriani zal ik, vrees ik, nooit worden. in ieder geval niet qua variëteit. :~(

Mijn nieuwe nummer is trouwens bijna af!!!!!!!!!!!!!!!!

Cheeeeers,

~Wouter~

SiNiSTRaL
7 februari 2003, 22:19
wouter....
en je nick is bosch?
heete die pvda gast nie zo (of was het bos)

Bosch
7 februari 2003, 22:32
Bos is inderdaad van de PvdA.

... ik ben, zeg maar, van de sjieke tak: met SCH.

Ben ook niet zo'n PvdA-stemmer: meer een VVD-stemmer :smile: