PDA

View Full Version : Leuke nummers om te bassen



Henkie spenkie
29 september 2007, 14:57
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik weet dat er over dit onderwerp meerdere topics zijn, maar ik zoek dit keer iets specifieker;

Ik ben opzoek naar leuke nummers om te bassen. Kwa niveau een beetje als Dune Tune - Level 42 (http://www.youtube.com/watch?v=DBR7VSlzQ3k) (of iets moeilijker). En het liefste geen rock/metal. Ben niet echt van het hele snelle nootjes poepen, maar een beetje tempo mag wel. Iets in deze stijl of meer jazzy vind ik wel erg leuk.

Iemand suggesties?

Mijn leraar komt de hele tijd aandraven met het goede doel en little river band, ook leuk maar 2 x spelen en het zit er in..zoek iets meer uitdaging maar kan helemaal geen nummers meer verzinnen :chicken:

sinneD
29 september 2007, 15:44
flea, wooten, jacco ?

Roro92
29 september 2007, 17:01
Dat ligt echt aan je persoonlijke genre...ZO speel ik veel van The Offspring, maar ook Guns 'N Roses. Guns 'N Roses lijkt moeilijk, maar ik speel nu sinds begin augustus, en ik kan het ook...zonder les :).

Mr.Fingers
29 september 2007, 17:53
Alles wat uit de motown/atlantic/stax stal komt (otis redding, the supremes, sam & dave, the temptations, the four tops, wilson pickett). De pompende bass van Donald "Duck" Dunn & James Jamerson is erg goed om te leren in het ritme te blijven + je kan er vlotjes overheen improviseren


Dit is geen Jazz, maar harde Soul/R&B :cooler:

iwamoto
29 september 2007, 18:45
als je tempo wilt, probeer een keer YYZ ofzo :D

Henkie spenkie
29 september 2007, 19:41
Dank je mr.fingers, dat James Jamerson staat me wel aan. Zitten leuke dingen tussen (rest uit je post nog niet kunnen horen). Denk dat ik dat maar eens ga proberen

Wooten en Jaco...tjah als me dat ooit zou lukken zou ik het wel weten :hippie: Tenzij iemand nog nummers van ze kent die een stuk minder moeilijk zijn :satisfie:

Gun's 'n roses en the offspring heb ik ook wel gespeelt, maar dat gaat me nu wel vrij gemakkelijk af (de nummers die ik ken tenminste)

Maar thanx voor de hulp iig! :hippie:
meer tips zijn natuurlijk altijd welkom :hippie:

Valentijn
29 september 2007, 20:13
er zijn wel nummers van jaco die iets makkelijker te spelen zijn (misschien beetje snel af en toe)
Bijvoorbeeld weather report (sowieso wel aanrader, ook zonder jaco)

Mr.Fingers
29 september 2007, 22:58
Dank je mr.fingers, dat James Jamerson staat me wel aan. Zitten leuke dingen tussen (rest uit je post nog niet kunnen horen). Denk dat ik dat maar eens ga proberen

Wooten en Jaco...tjah als me dat ooit zou lukken zou ik het wel weten :hippie: Tenzij iemand nog nummers van ze kent die een stuk minder moeilijk zijn :satisfie:

Gun's 'n roses en the offspring heb ik ook wel gespeelt, maar dat gaat me nu wel vrij gemakkelijk af (de nummers die ik ken tenminste)

Maar thanx voor de hulp iig! :hippie:
meer tips zijn natuurlijk altijd welkom :hippie:

Jamerson wordt niet voor niets "de beste bassist ter wereld" genoemd. Op iedere motownplaat is hij wel te vinden. Hetzelfde geld voor Dunn, die op 90% van alle staxplaten te vinden is met z'n pompende precisionbass.

bertus jazz
1 oktober 2007, 09:08
Probeer Chicken eens van Mr. Jaco.

Of Spain van Chick Corea.