PDA

View Full Version : adobe audition 3



meul
29 september 2007, 14:16
ik ziet dan versie 3 uit is.
is er al iemand aan de gang met deze versie en zo ja, wat zijn de bevindingen?

JvD.
29 september 2007, 14:56
oeh.. intressant.. ik wil wel eerst even lezen of ze al die volume bugs er uit hebben gehaalt. netzo als met winDOOS vista wacht ik nog even af.

meul
29 september 2007, 18:49
wat bedoel je met volume bugs?

STW
29 september 2007, 21:15
ah, dat van die volume komt dus vaker voor

ik was laatst bij n vriend aan het multitracken met audition
daar deed het volume heel rare dingen
meestal reageerden de volumeschuiven gewoon helemaal niet

maar soms, als wave-blokken overlapten gedroeg ie zich weer anders.. ik weet niet meer precies hoe en wat maar t was verrekte irritant

JvD.
29 september 2007, 21:20
ik zie wel super mooie opties, waardoor ik waarschijnlijk frutty loops helemaal niet meer nodig heb!
ook vet dat je de dingen die je met volume envelops doet meteen ziet aan je waveforms, en ook dat auto crossfade lijkt me super handig!

maar voor ik zo'n duur pakket ga aanschaffen wil ik wel een mooie video tutorial. en die hebben ze voor 2 ook nooit gemaakt. ik ben niet zo'n literatuur mens.

Emieltje
1 oktober 2007, 08:43
Volgens mij komt adobe audition 3 pas in november uit, op de nederlandse site van adobe staat ook vooruitbestellen, dus lijkt me sterk dat iemand hem al heeft.

Lijkt me wel een geweldig programma, zeker nu dat ook VSTi's ondersteund gaat worden. Ben benieuwd naar de ervaringen.

meul
1 oktober 2007, 09:28
Volgens mij komt adobe audition 3 pas in november uit, op de nederlandse site van adobe staat ook vooruitbestellen, dus lijkt me sterk dat iemand hem al heeft.

Lijkt me wel een geweldig programma, zeker nu dat ook VSTi's ondersteund gaat worden. Ben benieuwd naar de ervaringen.

zou goed kunnen hoor, ik ging even sneaken op de adobe site en zag hem levensgroot staan. ik wist niet dat het een aankondiging was.. ik ben erg benieuwd!

bert k
1 oktober 2007, 10:36
VST wordt toch al ondersteund in versie 2?

Roman
1 oktober 2007, 11:48
...Nuendo 4 is ook net uit.. dus, gheh.

meul
1 oktober 2007, 12:53
VST wordt toch al ondersteund in versie 2?

Ja, klopt!

Elpedro
1 oktober 2007, 15:43
VST wordt toch al ondersteund in versie 2?

Oh.... dat is interessant, hoe gaat dit dan in zijn werk.
Installeert zo'n VST zich dan automatisch in audition of moet er nog een extra handeling uitgevoerd worden?
En in dat laatste geval ben ik erg benieuwd hoe ik dit moet doen.
Heeft iemand dan een korte uitleg?

Emieltje
1 oktober 2007, 16:24
VST wordt al wel ondersteund, maar ik had het over VSTi (oftewel virtual instruments). Nu moet ik als ik EZdrummer wil gebruiken altijd nog moeilijk doen met Cubase LE. Blijkbaar hebben ze eindelijk de midi functionaliteit uitgebreid. Alles in een!

bert k
1 oktober 2007, 16:25
Je gaat (in Audition 2) naar Effects en drukt op Refresh effects list. Dan zoekt ie op je harde schijf naar VST's. Das alles...

meul
1 oktober 2007, 17:22
Oh.... dat is interessant, hoe gaat dit dan in zijn werk.
Installeert zo'n VST zich dan automatisch in audition of moet er nog een extra handeling uitgevoerd worden?
En in dat laatste geval ben ik erg benieuwd hoe ik dit moet doen.
Heeft iemand dan een korte uitleg?

De plugin installeerd zich niet altijd vanzelf in de goede vst dir. als je meer hosts naast elkaar draait moet je bij sommige programma's de vst dir aanpassen binnen dat programma zelf. het is hoe dan ook handig om 1 gemeenschappelijke vst dir te gebruiken, dat kan ook bijvoorbeeld de standaard vst dir zijn die cubase tijdens de installatie aanmaakt, zo doe ik het, ik installeer altijd eerst cubase en dan pas de vst's en/of andere hosts. in de andere programma's moet je dan het pad naar de gemeenschappelijke of alternatieve dir aangeven. de vst's vertel je dat ze moeten installeren naar de gewenste dir. hierna voer je de refresh uit zoals Bert aangaf en dan moet het goed komen