PDA

View Full Version : takamine gitaar (300-400euro)



belvedere86
29 september 2007, 12:45
ben ff naar de plaatselijke gitaarwinkel geweest daar om een deftige akoestische gitaar gevraagd en hij raadde me een takamine aan die iet van 350€ ging kosten.

Kan er mij iemand enkele modellen geven die rond deze prijscategorie schommelen?


bedankt

guitartub
30 september 2007, 12:27
Ibanez, Yamaha, Tanglewood, Crafter, Luna, Dean etc.

GetnFunky
30 september 2007, 13:11
Seagull S6

DeiDRagonas
30 september 2007, 13:39
Takamine vind ik vaak zwaar ruk in die prijsklasse. Alleen de (veel) duurdere Takamines zijn hun geld waard. Voor een veel betere prijs/kwaliteit verhouding kijk je naar Ibanez, Yamaha of Crafter (vooral die laatste!).

Grt Roy!!

guitartub
1 oktober 2007, 13:35
Of probeer voor die centen ook eens een LAG uit.

Wizz
1 oktober 2007, 14:28
Alle gitaren van 350 komen uit dezelfde fabriek. Ik begrijp dus de winkelier niet die een gitaar van die prijs "deftig" noemt... ik denk dan toch eerder aan een prijsje tussen de 1000 en meer !

Wizz

Lexvandoef
1 oktober 2007, 14:43
Alle gitaren van 350 komen uit dezelfde fabriek. Ik begrijp dus de winkelier niet die een gitaar van die prijs "deftig" noemt... ik denk dan toch eerder aan een prijsje tussen de 1000 en meer !

Wizz

Alle gitaren van 350 komen uit dezelfde fabriek? Dat lijkt me niet, en al zou het zo zijn, je kan best een goeie gitaar hebben voor dat geld. Ik heb bv bij feedback een taylor in mijn handen gehad van rond de €1000,00 die niet op kon tegen mijn Tanglewood van €399,00, zowel qua feel als sound.

DeiDRagonas
1 oktober 2007, 17:39
Alle gitaren van 350 komen uit dezelfde fabriek? Dat lijkt me niet..

No way komen alle gitaren uit die prijsklasse uit dezelfde fabriek. Er zit in die prijsklasse bij akoestische gitaren juist HEEEEEL ERG VEEL kwaliteitsverschil in de gitaren! En niet om te zeiken ofzo, maar wat je dan vaak merkt is dat de duurdere merken gemiddeld veel slechtere gitaren produceren in die prijsklasse! Die prijsklasse vinden ze denk ik niet interessant genoeg en dan geven ze idd een willekeurig chinees fabriekje de opdracht even een aantal honderdduizend gitaartjes van een willekeurige lopende band te pompen.


Ik heb bv bij feedback een taylor in mijn handen gehad van rond de €1000,00 die niet op kon tegen mijn Tanglewood van €399,00, zowel qua feel als sound.

Dat is mij dus ook al heeeel vaak overkomen!

Grt Roy!

Blend
1 oktober 2007, 19:03
Seagull S6

Zeker weten. Wel hele kwetsbare gitaren, maar ja, het is het geluid waar je verliefd op wordt hè :satisfie: