PDA

View Full Version : vraag over Behringer versterkers



Diedo
26 januari 2003, 10:49
ik ben een beginnende gitarist en ik wil nu wel een grotere versterker dan zoŽn 8" dingetje. daarom wil ik nu misschien een Behringer GX210 kopen, maar ik weet dus niet of dat wel een redelijk goede versterker is want hij is wel spotgoedkoop(€ 239.-)
er zit ook een effectprocessor in met een hele stapel effecten.
ik zou wel graag wat tips willen hebben over waar je nou op moet letten als je een versterker koopt...

alvast bedankt,
Diedo

belfrink
26 januari 2003, 18:18
Hij is ook wel heel erg goedkoop, maar je kunt hem natuurlijk altijd uitproberen misschin klinkt ie best aardig en is ie het geld zeker waard.

Diedo
27 januari 2003, 20:05
ja, dat snap ik maar ik wilde eigenlijk weten
wat nou het algemene beeld is van een versterker va Behringer. is het bijvoorbeeld eigenlijk geen goed merk omdat het nog niet zo lang versterkers maakt, of is het voor die prijs wel een aardig ding?
dat was meer de richting die ik op wilde, want ik snap wel dat je hem eerst gewoon moet proberen enzo...

Sj03rd
28 januari 2003, 12:14
Alles van Behringer is heel goedkoop, maar ik heb een midipedaal van behringer en die is perfect hoor...

De versterker zal waarschijnlijk ook helemaal niet slecht klinken al isset natuurlijk geen engl of mesa (of alle andere duurdere merken die ik nu vergeet en mensen daarmee waarschijnlijk weer boos maak :razz:)

maar gewoon proberen en vergelijken met andere versterkers.

Mithrandir
28 januari 2003, 12:23
Ik heb 1 keer op zo'n behringer geval gespeelt in een testhok van feedback om een gitaar (ibanez jem) uit te proberen. En ik vond het een verschrikkelijk apparaat, buiten dat het geluid niet mooi was, was hij ook slecht te bedienen, de interface was erg onduidelijk. Ik heb er geen fatsoenlijk overdrive/distortion geluid uit kunnen krijgen, clean klonk ie nog heel aardig.

Ik heb er natuurlijk maar heel even mee gekloot, daarna ben ik naar het hok ernaast gegaan waar o.a. een Marshall JCM2000 DSL stond, dus misschien valt er een beter geluid uit te halen, maar de eerste indruk was niet goed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-01-28 12:24 ]</font>

Diedo
28 januari 2003, 18:08
ja, haha, als je een ibanez JEM weetikveelhoeveel gaat proberen... dan moet je ook wel een betere versterker, maar ik heb nu een beginnnerssetje van the Animal, dus dat is waarschijnlijk absoluut te vergelijken met een ibanez... ik speel ook pas een half jaar en heb ook niet genoeg geld voor een buizenbak, dus daarom was ik wel geinteresseerd in dit ding.

Ic3gl0vE
28 januari 2003, 18:13
Alles is beter dan the Animal.. Maar als ik jou was zou ik ook even naar tweedehands versterkers kijken
http://www.marktplaats.nl

Ik heb trouwens hele goede dingen gehoord over de Behringer Ultratwin (ofzo?) GX212

Diedo
28 januari 2003, 18:22
jaja, ik weet het, die gitaar klinkt ook erg kut, maar misschien kan ik van een vriend de oude fender kopen, of anders ga ik sparen voor een ephiphone SG, maar ik denk dat een nieuwe versterker al wonderen doet, want ik speel meestal met distortion of over drive uit een boss ME 5...

OppyTron
29 januari 2003, 21:37
Op 2003-01-26 10:49, schreef Diedo:
ik ben een beginnende gitarist en ik wil nu wel een grotere versterker dan zoŽn 8" dingetje. daarom wil ik nu misschien een Behringer GX210 kopen, maar ik weet dus niet of dat wel een redelijk goede versterker is want hij is wel spotgoedkoop(€ 239.-)
er zit ook een effectprocessor in met een hele stapel effecten.
ik zou wel graag wat tips willen hebben over waar je nou op moet letten als je een versterker koopt...

alvast bedankt,
Diedo


Ik heb een korte periode zo'n GX 212 gehad.
Is qua mogelijkheden ongeveer gelijkwaardig heeft alleen iets meer power dan de GX210.
Als je er thuis een beetje mee wilt spelen lijkt dit me een goede versterker
Als je echter grotere plannen hebt ( spelen met een band ) lijkt dit me niet de juiste keuze.
Er zit trouwens geen metal sound in.........wel een mooie distortion en een redelijk strak clean geluid goed genoeg voor rock en blues.
Er zitten verrekte veel schakel mogelijkheden op....diverse inputs en outputs, headphone, Aux in en uit,Midi, meerdere speakeraansluitingen enz......
Let wel dat een Footboard een vereiste is als je er op den duur meer mee wilt gaan doen.( kost toch weer geld....)
De meegeleverde 2 standen footswitch is dan niet toereikend

Diedo
30 januari 2003, 20:47
okee, want ik heb nu zoŽn Boss ME5 multieffect, en ik wil eigenlijk liever blues en rock(AC/DC) spelen, maar metal vind ik ook wel erg leuk... het zal natuurlijk niet zoŽn allround geluid zijn als dat van en Marshall, maar daarvoor heb ik gewoonweg geen geld... maar als je er lekker op kunt rocken, kom ik al een heel eind mee(hoop ik)... Maar ik dacht dat je met een 2x30 watt versterker toch wel redelijk met de drums mee kan spelen... of is dit slechts een illusie????

groetjes Diedo

OppyTron
1 februari 2003, 15:21
Op 2003-01-30 20:47, schreef Diedo:
okee, want ik heb nu zoŽn Boss ME5 multieffect, en ik wil eigenlijk liever blues en rock(AC/DC) spelen, maar metal vind ik ook wel erg leuk... het zal natuurlijk niet zoŽn allround geluid zijn als dat van en Marshall, maar daarvoor heb ik gewoonweg geen geld... maar als je er lekker op kunt rocken, kom ik al een heel eind mee(hoop ik)... Maar ik dacht dat je met een 2x30 watt versterker toch wel redelijk met de drums mee kan spelen... of is dit slechts een illusie????

groetjes Diedo


tsja....das altijd een beetje moeilijk te beoordelen......als je met een drummer speelt met stoktype "jonge eikeboompjes" dan acht ik je toch kansloos.
Eigenlijk is 2 x 30 watt iets aan de krappe kant
Hangt er ook vanaf met hoeveel man je speelt.
Veel combo's ( ook deze Behringer ) zijn open vanachter........dit betekent dat je wat geluidsdruk kwijt raakt.....druk die je hard nodig hebt tenopzichte van de drummer maar ook bassist.
Het stereo karakter van deze versterker zal daarbij ook niet veel goed doen.
Het klinkt waanzinnig mooi maar zal in een band situatie niet uit de verf komen.
Het geluid word in een stereo situatie dunner (minder massief)
Nogmaals .....het hangt echt van de band situatie af........

Diedo
1 februari 2003, 20:00
mensen: allemaal hartstikke bedankt voor alle goeie tips... maar ik heb nu een fender gitaar en een Marshall Valvestate van 80 watt!!! ik heb hem van een leraar op school gekregen, op de voorwaarde dat hij wel in eigendom van school is, maar dat ik er voor verantwoordelijk ben.!!! hij gaat dit jaar met pensioen, en vond het een goeie afsluiting van zijn carriere om nu zijn apparatuur weg te geven... ik heb samen met hem een oud nummer van de Shadows (FBI)gespeelt op de talentenjacht, en we waren DERDE! hij was echt dolgelukkig dat hij zijn carriere zo heeft afgesloten, en ik ook, omdat ik nu min of meer een gitaar en een versterker erbij heb...
dus bedankt voor alle reacties, maar het is nu niet meer nodig!